abonnement Unibet Coolblue
pi_139497331
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
♥ J & S
pi_139497509
J is gekliefd! Arts snapte heel goed waarom we er waren na het zien van J zijn mondje (voelt toch wel een beetje als een fijn iets). Hij moest best heftig huilen en ook nog voor het eerst met echte tranen! Ik brulde lekker mee :+

Voelde direct al wat verschil met het voeden (ik dacht dat ik 'pijnloos' voedde maar nu voeld ehet toch al iets fijner). We moeten wel nog even oefenen met het aanhappen.
Wat wel schattig was, hij zat net verwonderd voor zich uit te kijken terwijl hij met zijn tong bezig was. Hij kon ineens nieuwe dingen :+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door klaprooss op 02-05-2014 19:26:28 ]
♥ J & S
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:24:49 #3
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139497871
Ohhh dat is mooi he, dat spelen? F. Heeft dat inclusief verbaasd snoetje echt een tijdje volgehouden O+ Ik vond dat heel ontroerend :@
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139497946
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:24 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh dat is mooi he, dat spelen? F. Heeft dat inclusief verbaasd snoetje echt een tijdje volgehouden O+ Ik vond dat heel ontroerend :@
O+ precies !!
♥ J & S
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:56:07 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139499034
Wat fijn Klap! Mooie foto's O+ O+

Dot. hoe gaat het bij jou?
En Pessie?
pi_139499578
Mooi klap O+

Even een :* voor Dot + pessie!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139500373
Hier gaat het wel goed :) als ik echt merk dat voeden me tegen staat op dat moment krijgt hij een flesje heb ik besloten :) En als ik dan heel veel last heb van stuwing kan ik kolven voor een volgende voeding.

De lk kon morgen pas bellen dus dan bespreek ik het nog even met haar.

De spruwkuur is inmiddels ook weer begonnen. Vieze plakzooi :{
pi_139500721
Dot had je geen GVbesteld? of mocht dat niet? het helpt denk ik sneller dan die plakzooi
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139500994
De lk had gemaild dat ze eerst altijd een gewone kuur aanraad, dus dat proberen we maar even. Ik smeer het nu iig niet meer op mn tepels, dat scheelt al een boel zooi. Ik heb nu een grotere fles en als die op is en het is nog niet weg kunnen we altijd nog gv proberen.
pi_139532588
Vraagje: ik weet dat bij verkoudheid van de baby je kan druppelen met moedermelk, maar werkt dit ook bij mij? Ik ben al drie weken nonstop verkouden, ik kan wel een wondermiddeltje gebruiken.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 21:02:26 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139532658
Geen idee L-E maar dat lijkt me iets om gewoon te proberen. Het zal in elk geval geen kwaad doen lijkt me.

Beterschap :*
pi_139534308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 21:00 schreef L-E het volgende:
Vraagje: ik weet dat bij verkoudheid van de baby je kan druppelen met moedermelk, maar werkt dit ook bij mij? Ik ben al drie weken nonstop verkouden, ik kan wel een wondermiddeltje gebruiken.
Wat druppel je dan? In je neus ofzo?
In dog years I'm dead
pi_139534599
Volgende week heb ik een vrijgezellen. Overdag ga ik niet aan de drank. 'S nachts wel :) maar we zijn dus de hele dag/nacht onderweg. Waar laat ik die melk, ik heb van avent een koeltasje, is dat handig, nog tips? Volstaat het om die dag de kolf gewoon af te spoelen na ieder gebruik? Of is t t handigst om die dag gewoon te kolven en weg te doen....wel zonde...plus dan teer ik zo in op mijn voorraad, omdat ik het die dag dan niet aanvul.

En hoeveel melk moet ik achterlaten voor zo een lange periode?

Pffff, al die vragen. Het leek zo ver weg , maar nu moet ik toch echt bedenken hoe ik dat moet doen. En eigenlijk had ik niet verwacht nog steeds borstvoeding te geven nu, maar dat is dus wel zo :D
In dog years I'm dead
  zondag 4 mei 2014 @ 14:13:53 #14
30252 Soempie
Procreating
pi_139548506
Klap, wat een mooie foto's. Jullie stralen echt zo'n rust uit tijdens het voeden. Ook op andere foto's was me dat opgevallen.
En hoe gaat het nu?

En nog foto's van Kyara en J. en D. in het vorige topic. Met z'n tweetjes tegelijk en ik zag nergens getrek en gepor! :D O+
Jammer eigenlijk dat je niet meer 1, 2, 3 in het openbaar voedt (dat schreef je toch?). Toen ik bij je op bezoek was vond ik het heel vanzelfsprekend en mooi dat ze zo bij je dronken. Eigenlijk zouden de vrouwen die langer voeden dat wel moeten ( :+ ) doen, zodat het een normaler beeld wordt voor mensen.

Gister heb ik in een strandtent gevoed. Wel wat afgezonderd, maar er kwamen toch ook mensen langsgelopen. Ze hadden niet door dat ik aan het voeden was. Ik kreeg in elk geval meerdere keren de vraag of ze lekker bij me aan het slapen was. En verbaasde blikken toen ik aangaf dat ze lag te drinken bij me: 'maar je ziet er helemaal niks van?'. Als er in eerste instantie wel allemaal mensen om me heen zitten word ik heel onhandig en is er wel vanalles te zien trouwens. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 4 mei 2014 @ 14:46:00 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139549403
Wat lief O+

En het is ook wel zo hoor, heb gister ook in de kinderboerderij gevoed (onder toeziend oog van een geit). En als ze een beetje meewerken kan dat ook echt heel discreet. Maar dan moet er niet ineens iets heel spannends in de omgeving gebeuren want dan zitten ze ineens rechtovereind en dat zit ik nog met een ontblote borst.....
Dat van die onhandigheid (of in elk geval het gevoel hebben van, want in de praktijk valt het vaak mee, ik heb dat bij jou iig niet zo ervaren!) herken ik ook wel.
  zondag 4 mei 2014 @ 14:46:56 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139549425
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:46 schreef Kyara het volgende:
(onder toeziend oog van een geit)
_O-
KuikenGuppy
  zondag 4 mei 2014 @ 14:52:42 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139549554
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

_O-
Die geit kent me al langer hoor ;)

(dit was in oktober)
pi_139560787
Die foto heb ik genomen!! *)

Soempie :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139566608
Alisande, ik weet niet hoe lang een koeltas het redt. Waar is dat feest? Kun je daar gebruik maken van de koelkast? Dat zou de voorkeur hebben.

En de hoeveelheid, iets van 10 voedingen ofzo?
  zondag 4 mei 2014 @ 22:04:52 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139567153
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:46 schreef Kyara het volgende:

En het is ook wel zo hoor, heb gister ook in de kinderboerderij gevoed (onder toeziend oog van een geit).
:D O+

LE, ik denk dat het wel kan werken! Het heeft ongetwijfeld iets te maken met (goede) bacteriën die in de melk zitten :Y

Soemp, klinkt goed! Ben je nog blij dat je nog steeds voedt? O+
pi_139567265
Ohja, ik heb gedruppeld. En vond het beter werken dan otrivin dus ik druppel nog even door :D
  zondag 4 mei 2014 @ 22:08:50 #22
30252 Soempie
Procreating
pi_139567415
Die nieuwsgierige geitjes. _O-

LB, ja, ik ben blij. O+ Ik had het met Wiebel over borstvoeding en straks de eerste hapjes en toen zei hij: 'maar ik dacht dat je wilde stoppen met 6 maanden?'. Maar dat is op dit moment helemaal niet meer het geval. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139567528
Soempie ik vind het zo leuk om te lezen O+ :* heel fijn voor jullie!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 4 mei 2014 @ 22:11:03 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139567549
Wat fijn Soempie! O+

En goed om te weten L-E!
(ik zie nu alleen voor me hoe je probeert om melk rechtstreeks vanuit je borst in je neus te krijgen....)
  zondag 4 mei 2014 @ 22:12:21 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139567652
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:11 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Soempie! O+

En goed om te weten L-E!
(ik zie nu alleen voor me hoe je probeert om melk rechtstreeks vanuit je borst in je neus te krijgen....)
+1 _O-

Soemp O+
pi_139567668
Ik ben heel lenig :7
  zondag 4 mei 2014 @ 22:14:15 #27
30252 Soempie
Procreating
pi_139567775
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:11 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Soempie! O+

En goed om te weten L-E!
(ik zie nu alleen voor me hoe je probeert om melk rechtstreeks vanuit je borst in je neus te krijgen....)
Cola bijna tegen m'n scherm.
Ach als ze genoeg hangen...
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139567826
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:12 schreef L-E het volgende:
Ik ben heel lenig :7
Of in elk geval je tepels
  zondag 4 mei 2014 @ 22:15:15 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139567848
Of met een hele goede TSR... :9
pi_139567926
Lenige tepels, hoezo staat dat niet in de lijst van redenen om bv te geven?!
  zondag 4 mei 2014 @ 22:16:43 #31
30252 Soempie
Procreating
pi_139567981
M. zat laatst weer met z'n knuffelolifant tegen z'n shirt aan: 'heb je zo'n dorst, Toet? Kom maar bij mij. Lekker he, Toet?' en daarna 'mama, alle olifantjes mogen bij M. drinken'. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 4 mei 2014 @ 22:17:27 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139568033
Wat lief! O+
  zondag 4 mei 2014 @ 22:17:32 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139568042
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:16 schreef L-E het volgende:
Lenige tepels, hoezo staat dat niet in de lijst van redenen om bv te geven?!
_O-

Haha M wat schattig!
  zondag 4 mei 2014 @ 22:17:40 #34
30252 Soempie
Procreating
pi_139568054
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:15 schreef Kyara het volgende:
Of met een hele goede TSR... :9
Voor je het weet zit het in je oog. :{w
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139568104
Het geeft in elk geval een extra dimensie aan de ochtendgymnastiek :+
  zondag 4 mei 2014 @ 22:18:44 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139568133
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:17 schreef Soempie het volgende:

[..]

Voor je het weet zit het in je oog. :{w
Nou, dat helpt dan meteen ook tegen oogontstekingen
pi_139575900
Wat een leuke foto's van Klaproos en Kyara met meisje aan de borst en de geit als toeschouwer.

Alisande, ik heb maximaal 8 of 9 uur in de koeltas gehouden met koelelementen met het idee dat dit ongeveer hetzelfde is als een dag buiten staan, waarschijnlijk is dit zelfs beter.

Soempie fijn, dat het nu zo goed gaat. En wat lief van M.

Hier gaat L vanalles aan mijn borst laten drinken: knuffels, speelgoeddieren, auto's etc. En over een paar dagen al de WHO norm behaald. Kan het moeilijk geloven. Moet nog maar even een leuke foto maken. Probleem alleen is, dat voeden hier niet meer zo discreet gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_139576078
De wonderen van borstvoedingsyoga :D

De bv afbouwen gaat hier z'n gangetje, al vindt hij de enorm gestuwde borsten de voeding na het flesje wel wat lastig. Gisteren verslikte hij zich enorm en dat ging gepaard met heel hard hoesten en proesten. Ik ben nu 4 dagen onderweg met deze voeding en er staat een week per voeding, dus dan zou het toch al wat minder moeten worden? Hoe deden andere afbouwende moeders dat? Ik heb gisteren de favo borst al wat leeggeduwd voor ik hem aanlegde, zodat de ergste druk er iig af was. Het vervelende is ook dat als hij veel drinkt hij ook meer spuugt en hij drinkt tot hij ploft volgens mij, dus ik wil hem ook niet te vol voeden.
pi_139576179
Soempie, wat lief! Fijn dat voeden nu zo prettig gaat bij jullie.

Tinu, auto's aan je borst :D

Hier is de mini gefascineerd door groot en klein. Maar vooral door groot. Auto's zijn groot, bussen ook en bomen :Y. Gisterochtend wilde hij drinken in bed. Dus ik haal mijn borst te voorschijn. Hoor ik naast me opeens "Wow, grooooooot". Ik beschouw het maar als compliment :') _O-

Dot, ik heb niet zoveel verstand van afbouwen, maar als je borsten soepel aanvoelen zou het denk ik niet zo erg zijn als ze niet compleet leeg zijn. Dat remt de productie ook beter dan lege borsten. De voeding erop lukt leegdrinken misschien wel zonder zich overvol te drinken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_139577063
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:16 schreef Dot. het volgende:
De wonderen van borstvoedingsyoga :D

De bv afbouwen gaat hier z'n gangetje, al vindt hij de enorm gestuwde borsten de voeding na het flesje wel wat lastig. Gisteren verslikte hij zich enorm en dat ging gepaard met heel hard hoesten en proesten. Ik ben nu 4 dagen onderweg met deze voeding en er staat een week per voeding, dus dan zou het toch al wat minder moeten worden? Hoe deden andere afbouwende moeders dat? Ik heb gisteren de favo borst al wat leeggeduwd voor ik hem aanlegde, zodat de ergste druk er iig af was. Het vervelende is ook dat als hij veel drinkt hij ook meer spuugt en hij drinkt tot hij ploft volgens mij, dus ik wil hem ook niet te vol voeden.
Geen hele voedingen afkolven in schema's. Voeden zelf doe je namelijk ook niet in schema. Maar alleen de druk eraf kolven als je er last van hebt.
pi_139577079
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:25 schreef Phaidra het volgende:
Soempie, wat lief! Fijn dat voeden nu zo prettig gaat bij jullie.

Tinu, auto's aan je borst :D

Hier is de mini gefascineerd door groot en klein. Maar vooral door groot. Auto's zijn groot, bussen ook en bomen :Y. Gisterochtend wilde hij drinken in bed. Dus ik haal mijn borst te voorschijn. Hoor ik naast me opeens "Wow, grooooooot". Ik beschouw het maar als compliment :') _O-

:D praatjes aan de borst O+
  maandag 5 mei 2014 @ 13:23:37 #42
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139581849
Wat een mooie foto's zeg O+

Dot, sterke met afbouwen :*

Lenige tepels en ochtendgymnastiek :D

Pijn is hier nog steeds flink. Ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen. Pijn tot 25 februari 2015 klinkt niet zo tof maar nu stoppen ga ik ook niet doen. Ik dacht dat ik dan alleen rechts kon stoppen maar Lauren vind alleen links echt te weinig. Ik heb mijn best gedaan een oplossing te zoeken maar kennelijk is die er niet. Ik blijf wel smeren met de gold Cream. Het is geen aanleg probleem namelijk. Maar goed, ik blijf hoop houden dat als alle kiezen, ondertanden en hoektanden er eindelijk zijn en ze definitief van de AB af is dat het dan betert gaat. Ik denk zelf namelijk nog steeds dat het daar aan ligt.
  maandag 5 mei 2014 @ 13:26:57 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139581909
Weet je zeker dat het dan geen spruw is pessie?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 5 mei 2014 @ 13:33:33 #44
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139582060
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:26 schreef Ticootje het volgende:
Weet je zeker dat het dan geen spruw is pessie?
Er is niets te zien. Bij Lauren niet en bij mezelf niet. Ik heb vorige week zelf een paar keer miconazol gesmeerd maar had niet het idee dat dat nou zoveel effect had. De Psoriasis blijkt niet daar te zitten waar de open kloof zit... Ik weet gewoon echt niet meer hoe ik zo'n gat dicht moet krijgen. Behalve stoppen, maar ja das nog wel erg vroeg.
  maandag 5 mei 2014 @ 13:39:05 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139582218
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:33 schreef pessie het volgende:

[..]

Er is niets te zien. Bij Lauren niet en bij mezelf niet. Ik heb vorige week zelf een paar keer miconazol gesmeerd maar had niet het idee dat dat nou zoveel effect had. De Psoriasis blijkt niet daar te zitten waar de open kloof zit... Ik weet gewoon echt niet meer hoe ik zo'n gat dicht moet krijgen. Behalve stoppen, maar ja das nog wel erg vroeg.
Was je ook al langs de huisarts geweest? Misschien kan hij een soort kweek maken en komt daar iets uit waarom het open blijft?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_139582464
Wat lief om te zeggen soempie O+ !
En wat fijn soemp en heel herkenbaar als er mensen om me heen ziten wil ik het zo netjes mogelijk doen en dan gaat alles mis, overal tiet en shirts die niet goed zitten :+

Fijn LE dat druppels werken, vriend is erg verkouden nu zou ik het eens voorstellen :+ ?!

En geitjes bij Kyara, vind het tof dat je zo vaak naar de dieren gaat! En je meisjes gezellig tussen de geitjes borstvoeding geeft :D

Tinu en phaidra O+ wat lief

He wat vervelend pessie, hopelijk trekt de pijn snel weg!

Lenige tepels en TSR O+,
♥ J & S
pi_139591613
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Geen hele voedingen afkolven in schema's. Voeden zelf doe je namelijk ook niet in schema. Maar alleen de druk eraf kolven als je er last van hebt.
Ik kolf helemaal niet eigenlijk. De stuwing is ook niet pijnlijk, hooguit wat ongemakkelijk. Maar door de stuwing is het nogal heftig voor hem, dus ik vroeg me af of ik dan wat af moet kolven voor ik hem aanleg.

Pessie, dat klinkt echt vervelend :* Kolven is ook pijnlijk toch? Of is dat beter te harden?
pi_139597705
klap, serieus, het werkt als een tiet O+
  maandag 5 mei 2014 @ 22:36:51 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139602494
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:06 schreef L-E het volgende:
klap, serieus, het werkt als een tiet O+
Weten we ook meteen waar die uitdrukking vandaan komt :+.
KuikenGuppy
pi_139609762
Phaidra wat lief he die praatjes. En grote borst is zeker een compliment O+

Wat vervelend Pessie. Hopelijk trekt de pijn snel weg.

Klaproos heel herkenbaar dat netjes willen voeden en dat dat dan niet zo lukt.

Dot geen ervaring met afbouwen hier. Ik weet dus geen antwoord op je vraag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:55:09 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139639456
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:25 schreef Phaidra het volgende:

Hier is de mini gefascineerd door groot en klein. Maar vooral door groot. Auto's zijn groot, bussen ook en bomen :Y. Gisterochtend wilde hij drinken in bed. Dus ik haal mijn borst te voorschijn. Hoor ik naast me opeens "Wow, grooooooot". Ik beschouw het maar als compliment :') _O-
:D _O- O+

Pessie, ik word helemaal naar als ik eraan denk :X Jammer dat dreumesjes nog niet zo empathisch zijn.... Ik vind je echt een bikkel dat je doorvoedt! _O_ :*

Hier gaat t zo simpel en fijn nu O+ :@ Ze drinkt nog steeds echt graag :9 en ik heb vandeweek voor het eerst niet gekolfd op een hele werkdag! Wel wat spanning links, maar prima te doen! Op het kdv drinkt ze water en soms wat koemelk als de bv op is, maar ook dat gaat zonder problemen _O_
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:13:53 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139641207
Ik vind het voeden ook steeds leuker momenteel, mijn mannetje is nu bijna 11 maand en hij eet eindelijk een beetje lekker bijvoeding, beetje brood, wat fruit, wat pap, goed een half potje warm eten en wat yoghurt, niet alles iedere dag overigens.

En hij maakt betere avonden/nachten, slaapt rond 20.30 en dan soms wel tot 02.30-03.00, dan drinkt ie en slaapt ie weer door tot 06.00-06.30 uur.

Hiervoor was het 20.00 naar bed, 23.00 borst, 01.30 borst en dan vanaf 04.00 heel vaak borst tot 06.30.
Dus het voelt voor mij weer als een nacht normaal slapen nu, had veel last van mijn rug door veel op een zij liggen, dus werd ook wel tijd en hij regelt het zelf zo gelukkig.

Pessie :* je bent een dappere dame!
pi_139641370
Pessie, respect dat je blijft door voeden hoor, het klinkt hels.
pi_139641530
Dat klinkt goed, Juud. Wat fijn dat je beter kunt slapen zo. En heerlijk dat je ongecompliceerd kunt genieten, LB.

En inderdaad pessie, respect. Denk dat ik het allang had opgegeven.... :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139653153
Pessie, pfoe, klinkt heel taai... Het zal wel niet in de lijn van het topic zijn maar ik zou zeggen dat het me verstandig lijkt om te stoppen.
Het klinkt heel erg pijnlijk en hoe goed de bv ook voor haar is, jij bent er ook nog. Jouw lijf moet na de bv ook nog mee - er is een reden dat het nu niet geneest. Wees ook lief voor jezelf :*.
Home is where the O+ is...
pi_139653813
Pessie, je hebt een wond waarvan de oorzaak niet duidelijk is en het geneest ook niet. Ik snap werkelijk niet dat twee verschillende artsen hier totaal inadequaat mee omgaan! Waar is de hulp? Terug naar de huisarts ermee! Laat hem kweken inzetten op weetikveelwat en laat hem meedenken over wondbehandeling. Kom voor jezelf en je dochter op en wordt niet de dupe van zijn luiheid!
pi_139654611
Helemaal mee eens, WupWup! Er moet toch iets aan gedaan kunnen worden?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:46:23 #58
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139664437
Ik ga morgenochtend bellen voor een afspraak.

Ik ga gewoon door hoor. En een bikkel ben ik ook niet. Er komt vast ooit een einde aan maar een einde doordat ik stop door zoiets wil ik niet. We stoppen pas als het goed voelt om te stoppen, niet omdat ik 4x5 minuten per dag pijn lijd. Het probleem is gewoon dat op de een of andere manier die wond dicht moet en soms heb ik het idee dat het beter gaat en dan vergeet ik 1x een flinke laag lanoline te smeren (omdat de deurbel gaat bv) en dan kleeft het wondvocht aan mn BH en moet ik het weer open trekken... We zitten in een negatieve spiraal en ik weet niet hoe ik eruit moet komen.
Lauren lijkt nog nergens last van te hebben. Laatste AB was gisteravond dus ik hoop dat haar oren nu beter gaan. Laatste kies is gisteren ook helemaal doorgekomen. Ik heb gewoon het vermoeden dat door die dingen het zuur in haar mond anders was waardoor het niet heelt. hoe geweldig goed ik ook aanleg.
Als jullie nu maar niet denken dat ik hier voor pluimpjes zit of zo :@
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:07:21 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139665187
Nou een dikke pluim kun je lekker toch best gebruiken :6

En ik snap heel goed dat je hier niet om wilt stoppen! Goed dat je het relativeert, en hopelijk gaat t snel beter met jou en Lauren :*

Plus wat Wup zegt; misschien kan de huisarts je uit die spiraal trekken?
pi_139665210
Nee, dat denk ik helemaal niet. Ik vind dat je onnodig hard voor jezelf bent en niet de hulp krijgt die je verdient.
pi_139666435
Wat zij zeggen Pessie! ^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_139667745
Helemaal mee eens!! ^^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139668136
Zeg dat wel. Laat je ha nu maar met een plan komen zeg!
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:01:28 #64
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_139671725
Jeetje Pessie daar moet toch wel een oplossing voor komen?

Ik zie op mijn werk zoveel bvproblemen voorbij komen dat ik heel erg serieus aan het overwegen ben om lk te worden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:49:50 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139677994
Vanavond had ik 2 meisjes aan de borst die met elkaar aan het geinen en lachen waren. Toen ze de slappe lach kregen maar gestopt met voeden maar het was wel heel erg O+ O+ O+
pi_139679473
Dat klinkt echt gezellig Kyara O+

Pessie :*

6 weken is regelen toch? Meneer heeft er vandaag max 3 uur tussen gelaten en al een paar keer maar anderhalf uur. Mijn tepels nemen het hem niet in dank af :X die drie uur hebben ze eigenlijk wel nodig om weer te herstellen na een voeding... Mijn cb noemt het trouwens troostdagen, omdat flesgevoede baby's het schijnbaar ook hebben.
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:38:47 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139692473
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:16 schreef Dot. het volgende:
Dat klinkt echt gezellig Kyara O+

Pessie :*

6 weken is regelen toch? Meneer heeft er vandaag max 3 uur tussen gelaten en al een paar keer maar anderhalf uur. Mijn tepels nemen het hem niet in dank af :X die drie uur hebben ze eigenlijk wel nodig om weer te herstellen na een voeding... Mijn cb noemt het trouwens troostdagen, omdat flesgevoede baby's het schijnbaar ook hebben.
Klopt en klopt.

En hoezo herstellen van een voeding? Als je tepels toch nog beschadigen van het voeden, dan blijft toch iets niet goed gaan met aanleggen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:48:34 #68
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139692819
Ik ben bij de ha geweest!
Beetje jammer dat het de ha in opleiding was (wist ik niet bij het afspraak maken), die echt niet wist wat ie ervan moest denken, de echte ha met spoed weg was en ik vanmiddag weer met 2 kids heen mag :')
maar heej, ik ben geweest en heb een afspraak voor vanmiddag!
ha in opleiding kon in ieder geval geen tekenen van spruw vinden en het voelt bij mij ook echt niet als spruw, het voelt als een kloof, en dat is het gewoon ook. Een open kloof waar wondvocht uitkomt.
pi_139692962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt en klopt.

En hoezo herstellen van een voeding? Als je tepels toch nog beschadigen van het voeden, dan blijft toch iets niet goed gaan met aanleggen..
Ja, het gaat idd niet goed. Meneer zuigt continue zn onderlip naar binnen tijdens het drinken en de lk had verder ook geen tips meer om hem beter aangelegd te krijgen, want hij blijft het gewoon doen, ook met zn allergrootste hap. Vandaar dat ik ook aan het afbouwen ben, dan krijgt hij nog wel bv, maar afgewisseld met flesjes zodat mijn tepels geen pijn doen.

Pessie, het klinkt echt heel pijnlijk. Hopelijk heb je vanmiddag beter nieuws :*
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:57:59 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139693095
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:53 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, het gaat idd niet goed. Meneer zuigt continue zn onderlip naar binnen tijdens het drinken en de lk had verder ook geen tips meer om hem beter aangelegd te krijgen, want hij blijft het gewoon doen, ook met zn allergrootste hap. Vandaar dat ik ook aan het afbouwen ben, dan krijgt hij nog wel bv, maar afgewisseld met flesjes zodat mijn tepels geen pijn doen.

Pessie, het klinkt echt heel pijnlijk. Hopelijk heb je vanmiddag beter nieuws :*
Wat vervelend zeg. meh..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_139694160
Dot ;( klinkt pijnlijk! :* was tepelhoedje geen optie trouwens?

Oh bah pessie klinkt niet goed! hopelijk gaat het heel snel beter :*

Kyara wat lief zeg O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139695020
Goed bezig, pessie. Succes vanmiddag.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139698653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:26 schreef bitterend het volgende:
Dot ;( klinkt pijnlijk! :* was tepelhoedje geen optie trouwens?

Oh bah pessie klinkt niet goed! hopelijk gaat het heel snel beter :*

Kyara wat lief zeg O+
Dan krijgt hij mn borst niet goed leeg, dus dan is hij al helemaal niet voldaan en het is al geen heel tevreden ventje, maar van honger wordt ie niet leuker ;) Plus dat ik dan moet nakolven en bijvoeden en dat vind ik allemaal iets te veel gedoe :)
pi_139701504
Hoezo nakolven? Je was toch aan het afbouwen of heb ik nu iets gemist?
pi_139701756
Dot echt heel jammer dat de lk niet goed kan helpen hiermee zeg :{
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139701771
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:47 schreef WupWup het volgende:
Hoezo nakolven? Je was toch aan het afbouwen of heb ik nu iets gemist?
Als ik die voeding wil houden toch wel?

Maar ik vind het zo wel fijn gaan eigenlijk. Hij heeft nu twee flessen en de rest geef ik zelf en dan drinkt hij ook lekker veel, terwijl hij anders al snel gaat sabbelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:55 schreef bitterend het volgende:
Dot echt heel jammer dat de lk niet goed kan helpen hiermee zeg :{
Sja, ze had het nog over een manueel therapeut, maar we hebben wel genoeg geleurd met hem langs allerlei specialisten. Z'n onderkaak staat misschien gewoon wat te ver naar binnen ofzo...
pi_139701846
Ga je het zo houden Dot of verder afbouwen?

Een manuele therapeut? Ik snap dat je het wel nu goed zo vindt!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139703513
Ik weet het nog niet. Als ik overdag alles afbouw hoef ik niet te kolven als ik straks weer werk, maar dat is wel een hele rigoreuze splitsing dat ik niet weet of mijn productie het daarmee eens is. Alleen het is wat lastig, want als ik om en om zou afbouwen zou nu de avondvoeding aan de beurt zijn.

Hij heeft nu zo'n 8 voedingen op een dag, rond 8 uur, 11 uur, 14 uur, 17 uur, 20 uur, 23 uur en 4 uur, en dan ergens nog een extra omdat hij eerder kwam, maar het is wel wat kunstmatig, want hij geeft heel vaak hongersignalen af en hij slaapt amper, maar omdat dat dus zo'n pijn deed heb ik toch wat meer op de klok gevoed. Maar nu heeft hij dus een fles om 11 uur en om 17 uur, dus dan zou de volgende om af te bouwen de avondvoeding worden, maar die wil ik op zich wel houden.

Sowieso vind ik het lastig in te schatten hoeveel hij wil drinken uit de fles, want hij drinkt wat je hem aanbiedt en hij lijkt nooit voldaan. Het cb zei 100 ml, maar 120 ml vindt hij ook prima. Maar als we dan 2,5-3 uur later zitten komt het gewoon voor dat hij nog wat spuugt, dus dan zou ik denken dat de voeding nog wat hoog zit, maar hij geeft dan wel duidelijke drinksignalen af, of we nu 100 of 120 geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dot. op 08-05-2014 17:06:51 ]
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:06:47 #79
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139703985
Ik heb ABzalf gekregen. Daar moet het dicht van gaan. We proberen het tot dinsdag en dan kijken we weer. Anders komt de Dermatoloog er aan te pas. Hij vond het toch wel rood en wat ontstoken. Maar goed, na alles wat ik al had geprobeerd vond hij dit nu de beste oplossing. Oh en even tepel schoonmaken voor de voeding, dat wat er nog zit aan AB er weer af gaat.
pi_139704001
Oh fijn pessie, een actieplan!
pi_139704499
Fijn pessie!

Dot misschien kan je voor flesvoedingsvragen weer naar dat topic? Misschien heb je er niets aan hoor ik weet het ook niet :+

Fijn dat je je nu iig al beter er onder voelt!
♥ J & S
  donderdag 8 mei 2014 @ 18:37:20 #82
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139706463
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:49 schreef Dot. het volgende:
Ik weet het nog niet. Als ik overdag alles afbouw hoef ik niet te kolven als ik straks weer werk, maar dat is wel een hele rigoreuze splitsing dat ik niet weet of mijn productie het daarmee eens is. Alleen het is wat lastig, want als ik om en om zou afbouwen zou nu de avondvoeding aan de beurt zijn.

Hij heeft nu zo'n 8 voedingen op een dag, rond 8 uur, 11 uur, 14 uur, 17 uur, 20 uur, 23 uur en 4 uur, en dan ergens nog een extra omdat hij eerder kwam, maar het is wel wat kunstmatig, want hij geeft heel vaak hongersignalen af en hij slaapt amper, maar omdat dat dus zo'n pijn deed heb ik toch wat meer op de klok gevoed. Maar nu heeft hij dus een fles om 11 uur en om 17 uur, dus dan zou de volgende om af te bouwen de avondvoeding worden, maar die wil ik op zich wel houden.

Sowieso vind ik het lastig in te schatten hoeveel hij wil drinken uit de fles, want hij drinkt wat je hem aanbiedt en hij lijkt nooit voldaan. Het cb zei 100 ml, maar 120 ml vindt hij ook prima. Maar als we dan 2,5-3 uur later zitten komt het gewoon voor dat hij nog wat spuugt, dus dan zou ik denken dat de voeding nog wat hoog zit, maar hij geeft dan wel duidelijke drinksignalen af, of we nu 100 of 120 geven.
8 :o jeetje! Zit hij gewoon niet 'vol'?

Zoveel scheelt jouw T. niet met mijn meissie? Ze zit op 5 of 6 per dag, ik mocht van het CB echt geen 8 flessen meer aanbieden, en gelukkig is dat niet nodig ook.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_139706597
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

8 :o jeetje! Zit hij gewoon niet 'vol'?

Zoveel scheelt jouw T. niet met mijn meissie? Ze zit op 5 of 6 per dag, ik mocht van het CB echt geen 8 flessen meer aanbieden, en gelukkig is dat niet nodig ook.
zijn geen flessen he! Ze geeft 2 flesjes op een dag en verder borstvoeding.
♥ J & S
pi_139706697
Oh en dot wat voor signalen geeft stipje af? Ik dacht eerst dat J ook door aan z'n vuistje te zuigen een hongersignaal af gaf maar dat is dus niet zo. Hij kalmeert zich zo, komt tot rust als et geen speentje is.

Kan het zijn dat je net als ik zoiets verkeerd interpreteert. Bedoel het niet rot, denk alleen even mee :)
♥ J & S
  donderdag 8 mei 2014 @ 19:01:15 #85
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139707243
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:41 schreef klaprooss het volgende:

[..]

zijn geen flessen he! Ze geeft 2 flesjes op een dag en verder borstvoeding.
My bad :@
Het knuistje knagen doet mijn meissie ook om rustig te worden. Ze schudt wel met haar hoofdje als ze honger heeft, alsof ze zoekende is.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_139708063
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:43 schreef klaprooss het volgende:
Oh en dot wat voor signalen geeft stipje af? Ik dacht eerst dat J ook door aan z'n vuistje te zuigen een hongersignaal af gaf maar dat is dus niet zo. Hij kalmeert zich zo, komt tot rust als et geen speentje is.

Kan het zijn dat je net als ik zoiets verkeerd interpreteert. Bedoel het niet rot, denk alleen even mee :)
Nee, heel fijn dat je mee denkt! O+

Hij huilt met een neh-geluidje en als je met je vinger over z'n wang gaat zuigt hij je vinger haast op. En een speen is twee zuigjes goed en dan spuugt hij hem uit met een huil. En idd dat schudden. Troosten werkt ook gewoon niet op zo'n moment.

En het zijn idd maar 2 flessen kv :) Vandaar dat het cb zei 100 cc per fles, want hij is bijna 5 kilo en dat klopt dan met de berekening voor kv.
  donderdag 8 mei 2014 @ 19:42:56 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139709311
Ik zou me niet zo druk maken om de grootte van de flesjes, en de tijden. Merendeel wat ie krijgt is bv toch, dus dan gaat die regel maar beperkt op. Gewoon naar zn signalen kijken zoals je al doet :Y ^O^

E slurpte ook makkelijk >100cc op toen ze nog maar heel klein was.
pi_139738205
Dot als hij niet genoeg heeft aan 2 flesjes kv met 100cc, is voeding voor hongerige baby's dan iets voor momenten dat hij kv krijgt en jij hem niet zelf kunt voeden?

Heerlijk vanochtend gevierd dat zoonlief 2 jaar oud werd met mama drinken in mama & papa's bed. Zo fijn die bv momenten.

[ Bericht 22% gewijzigd door Tinuviel op 09-05-2014 21:45:14 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 9 mei 2014 @ 20:57:58 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139754096
Heerlijk knus Tinu O+ En gefeliciteerd met je peuter!!! *O* En WHO-norm! *O*
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:00:58 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139754243
Prachtige foto's Tinu! En super dat je de WHO norm hebt behaald! *O*
pi_139754361
Van harte Tinu O+ O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:39:29 #92
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139756138
Wow tinu O+ gefeliciteerd met je peuter en met het behalen van de WHO norm *O*
Ik werd gewoon een beetje weemoedig van je foto's O+ zo heb ik Nathan nog aan de borst gehad :)

De AB zalf werkt goed! Veel minder pijn en geen wondvocht meer.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:40:24 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139756176
Pessie wat fijn!!!
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:41:16 #94
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139756215
Wat een supergoed nieuws Pessie!
  zondag 11 mei 2014 @ 14:25:01 #95
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139825390
Volgens manlief lijkt de wond dicht _O_
pi_139825407
*O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139826179
Tinu, dikke pluim voor het behalen van de WHO-norm!! *O*

En pessie was fijn! Ik duim dat dit doorzet!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 11 mei 2014 @ 16:11:55 #98
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139828829
Ik heb opeens een zoon die niet meer s nachts drinkt :D, maar hij komt nu overdag dreinen om mama melk. Hij kruipt op schoot en wijst wat hij wil, echt heel lief.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 mei 2014 @ 16:36:37 #99
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139829693
Dit topic vraagt weer om jompels *O* *O* *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139831266
Pessie wat fijn *O*

en wat lief ticoo :D

Mijn moederdag cadeau was een voedingssessie in bad. We gingen lekker samen badderen en J had toch ineens honger. Wat was dat leuk O+ !
♥ J & S
pi_139831816
Klap O+ ik badder ook nog met DL en heeel soms wil ze drinken! dan kan ik ook makkelijk haar haren wassen zonder protest :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139835012
:W Ik kom hier ook even aanwaaien!

Wat lief Klaproos, BV in bad O+

Pessie wat een goed nieuws!

Wauw Tinu wat knap! Gefeliciteerd *O*

Mijn meisjes krijgen over het algemeen kunstvoeding, behalve 's nachts en overdag als ik zie dat ze moe zijn en er behoefte aan hebben. Volledige bv was hier met 2 hele actieve wakkere baby's en redelijk wat stress na de geboorte voor mij een (te) grote opgave. Maar de laatste dagen is er wat meer een ritme en ben ik aan het proberen de bv op te voeren omdat ik merk dat ze er wat rustiger van worden.

Deze foto is vanochtend gemaakt (let niet op mijn slaaphoofd, slecht geslapen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139835602
Wat een mooie foto Musique en wat stoer van je dat je ze toch nog bv geeft!! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 11 mei 2014 @ 20:09:55 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139838453
Musique wat een mooie foto O+ en ik vind het nog meevallen met je slaaphoofd ;)
Rayen 2½ jaar!
  zondag 11 mei 2014 @ 20:11:20 #105
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139838517
Musique wat stoer zeg!
  zondag 11 mei 2014 @ 20:17:33 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139838806
Wauw, wat tof dat dat zo gaat! _O_
pi_139841106
Pessie wat fijn! Voelt/voedt het ook beter?
  zondag 11 mei 2014 @ 21:42:56 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139843967
Prachtig Musique! O+ O+

Wat fijn Pessie! *O*
  zondag 11 mei 2014 @ 21:47:03 #109
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139844262
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 20:57 schreef WupWup het volgende:
Pessie wat fijn! Voelt/voedt het ook beter?
Ja, nu voelt het als een normaal kloofje, maar met goed aanleggen gaat dat vast snel beter. Sowieso tot dinsdag de AB zalf gebruiken, dan terug voor controle.
pi_139851411
Looking good Musique! Gaaf dat het lukt!

Hier krijgen de meiden nog steeds alles afgekolft en dat is ook ok zo, maar vanavond had Hanne !!HONGER!! en de fles was nog niet warm. Ik wilde haar aanleggen en tussen het snikken door probeerde ze aan te happen. Komt R. opeens binnen met de vraag of alles goed gaat en daar schrok ze zo onwijs van, dat dr kaken op slot gingen. Met mijn tepel ertussen :'(

we houden het maar weer bij flesjes :')
Lotte!
Noah!
  maandag 12 mei 2014 @ 06:21:46 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_139856652
Musique O+ O+

Ouch Linda :X

Yeahh Tico!
En geen stuwing 's ochtends?

Zondag waren we bijna de hele dag de hort op. En hoewel S 's ochtends een paar keer flink bij me gedronken had, deed hij dat overdag niet. Niet bij stil gestaan om aan te bieden ook :o
We waren naar de Efteling, het regende, had mijn jas de hele dag aan en dicht...
En hij wilde net als zijn broers pakjes drinken.
Na bijna de hele terugreis geslapen te hebben, werd hij toen we thuis waren zo blij toen ik op de bank plofte en hij weer bij me kon kruipen!
Juichen, even drinken, van de bank om een dansje te doen, bij me drinken etc.
Hilarisch :D
.... met gevoel voor drama....
pi_139857535
Haha Kersjes, dat klinkt heel grappig!

Oei Linda :X Dat kaakklemmen kan de mijne ook. Maar dan voor de lol. Gewoon, omdat je geen melk meer wil, maar wel een tepel, ofzo. :')

Mooi pessie!
  maandag 12 mei 2014 @ 09:30:44 #113
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_139858009
Oh Musique O+ Wat een prachtige foto O+ O+

Kaakklemmen doet mijnes ook, 'ik wil drinken maar ook ALLES zien wat er om me heen gebeurt' :') wist niet dat het zo ver uitgetrokken kon worden.

Seth en z'n dansje, geweldig O+
  maandag 12 mei 2014 @ 09:33:39 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139858042
Kaakklemmen, lovely :')

E bijt me gelukkig echt nog maar heel zelden! *O* Ook een O+ fase O+ dus!

Kersjes O+
pi_139858096
Tinu, de who-norm, van harte! *O*

Pessie, wat fijn!
pi_139860037
Wat fijn dat het beter gaat pessie! En een *O* voor Tinu! Het zag er ook zo gezellig uit op de meet kersjes, ik snap dat hij daar blij van wordt O+

Wij hebben net symbolisch afscheid genomen van het drinken aan de borst door foto's te maken. Lekker met mijn jankhoofd van de hele ochtend :') Het drinken ging zo slecht de laatste dagen dat we maar volledig overstappen op de fles en ik af en toe ga kolven. Veel loslaten en alleen de tsr wegdrinken en verder sabbelen en dus erg ontevreden. Hij kreeg ook niks meer uit de Breastflow met z'n gesabbel, dus we hebben nu een Dr. Brown fles.

Heel moeilijk dit en volgende keer hoop ik echt dat het beter gaat. Ik heb iig veel geleerd nu en zo lang het kolven goed gaat ga ik daarmee door.

Veel dank voor alle tips en steun dames!
pi_139860727
Wauw Tinu, de WHO-norm! Wat goed!!

Pessie fijn dat het de goede kant op gaat!

Musique nohhh dat ziet er prachtig uit!

Dot toch een stap :* Hopelijk een tevreden mannetje én mama nu! Je hebt het echt goed gedaan!
pi_139860924
Dot :*
Home is where the O+ is...
pi_139861621
Ach Dot :*
pi_139868008
Au Linda! Dat lijkt mij pijnlijk ;( Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt. Je bv kussen is super! Nogmaals bedankt daarvoor (en voor de mooie kleertjes :))

Kersjes wat superschattig van je jongste O+

Dot :* :*
pi_139868483
Een vraagje aan de mama's die moedermelk uit een fles geven, gaat dat makkelijk? Lees allerlei horrorverhalen dat de baby na een periode van borstvoeding een fles weigert...
  maandag 12 mei 2014 @ 15:41:27 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139868577
Kersjes O+ O+ O+

Auw Linda :X

Dot :*

Geen ervaring mee Sunshine, de mijnessen konden eerder uit de fles drinken dan uit de borst dus nooit problemen gehad. Maar ik denk dat het heel erg verschilt, de ene drinkt zonder problemen uit de fles en de ander weigert. En alles wat daar tussen zit.
pi_139868629
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een vraagje aan de mama's die moedermelk uit een fles geven, gaat dat makkelijk? Lees allerlei horrorverhalen dat de baby na een periode van borstvoeding een fles weigert...
de tweeling kent niet anders, maar de oudste twee hebben altijd zonder problemen uit de fles gedronken, vanaf 6mnd gaf ik slokjes water uit een fles bijv. Hadden hele simpele spenen van etos. Wel altijd de nr. 1 speen. Gaatjes in je borst worden tenslotte ook niet groter naar mate je kindje ouder wordt..
Lotte!
Noah!
  maandag 12 mei 2014 @ 15:45:57 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139868728
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:43 schreef Linda2205 het volgende:
Gaatjes in je borst worden tenslotte ook niet groter naar mate je kindje ouder wordt..
bij pessie wel.....
pi_139868827
Fijn dat het bij jullie zo makkelijk gegaan is!

Ik moet met 4 maanden weer gaan werken en ik weet niet of ik dan de puf ga hebben om in mijn pauzes te gaan kolven (hoewel ik ergens heb gelezen dat het werk jou de tijd moet geven daarvoor, buiten pauzes om? )
Hebben jullie de eerste maanden zowel borst als fles gegeven?
  maandag 12 mei 2014 @ 15:50:19 #126
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139868886
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

bij pessie wel.....
o|O

Dit gat zat tussenl tepel en tepelhof :')
  maandag 12 mei 2014 @ 15:51:40 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139868929
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:50 schreef pessie het volgende:

[..]

o|O

Dit gat zat tussenl tepel en tepelhof :')
sorry.... :*

ben wel heel blij voor je dat die krater bijna dicht is.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:53:22 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139868991
Sunshine, je hebt inderdaad recht om onder werktijd te kolven. je mag 25% van je werktijd besteden om je kind te voeden of om te kolven.

Zie hier meer informatie: http://www.borstvoeding.com/borstbaan/wet.html
pi_139869353
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

bij pessie wel.....
:D
Lotte!
Noah!
pi_139873962
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

bij pessie wel.....
_O-

Sorry Pessie, ben wel heel blij dat het beter gaat! :*

Sunshine, we zijn met 6 wk begonnen met oefenen (Avent Natural). Ze heeft 1x geweigerd maar mijn man heeft doorgezet en hier was het geen probleem meer toen.
Home is where the O+ is...
  maandag 12 mei 2014 @ 18:47:22 #131
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139874671
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

sorry.... :*

ben wel heel blij voor je dat die krater bijna dicht is.
Gelukkig snap ik humor :P
En ik ben ook blij dat ie al goed als dicht is.
  maandag 12 mei 2014 @ 18:57:45 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139874969
Ik had al zo'n vaag vermoeden dat hij niet heel verkeerd zou vallen ;)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:35:43 #133
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_139896139
Sean wordt hysterisch als hij alleen al de fles ziet. Met kerst heeft hij nog wel uit een fles gedronken en daarna niet meer aangeboden tot begin april en nu weigert hij pertinent. Krijsen, huilen en wegslaan, totaal over z'n toeren, ik kan wel janken als hij dan met dikke tranen ligt na te snikken aan de borst. :'(

"Als hij echt honger heeft pakt hij hem heus wel."
Nou niet dus, ik bied 'm regelmatig de fles aan (met vers gekolfde melk) maar geen succes en hem honger laten lijden heb ik dus 1 keer gedaan en dat nooit meer en hem zo overstuur maken kan ik ook niet dus ik ben me er bij aan het neerleggen dat ik niet voor langere tijd bij hem weg kan.
Hij is nu 8 maanden en ik heb duidelijk te lang gewacht met consequent de fles aan te bieden
pi_139896277
Ach Dot... :{ :{

Spewey, hier was het net zo. Misschien kun je met deze leeftijd proberen om water uit een andere beker dan een fles te oefenen? En als dat goed gaat, er eens een keer melk in doen? Dat werkte hier wel.

Pessie, wat fijn! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_139896282
Hè shit, spewey. Is het noodzakelijk dat hij uit iets anders drinkt? Anders zou je nu een tuit-/rietjes-/oefenbeker kunnen proberen. als het gewoon delen van je ervaring is, heb ik niets gezegd! :@ :D

Wij zijn wel begonnen met het geven van de fles met 4 weken. Elke dag een restje gekolfde melk. Eerst gaf mijn man of iemand anders de fles, na een tijd weigerde ze bij mij ook niet meer. :)
pi_139896377
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:35 schreef Spewey het volgende:
Sean wordt hysterisch als hij alleen al de fles ziet. Met kerst heeft hij nog wel uit een fles gedronken en daarna niet meer aangeboden tot begin april en nu weigert hij pertinent. Krijsen, huilen en wegslaan, totaal over z'n toeren, ik kan wel janken als hij dan met dikke tranen ligt na te snikken aan de borst. :'(

"Als hij echt honger heeft pakt hij hem heus wel."
Nou niet dus, ik bied 'm regelmatig de fles aan (met vers gekolfde melk) maar geen succes en hem honger laten lijden heb ik dus 1 keer gedaan en dat nooit meer en hem zo overstuur maken kan ik ook niet dus ik ben me er bij aan het neerleggen dat ik niet voor langere tijd bij hem weg kan.
Hij is nu 8 maanden en ik heb duidelijk te lang gewacht met consequent de fles aan te bieden
Dat laatste lees/hoor ik vaker. Ter geruststelling: mijnes is ook plotseling een notoire flesweigeraar geworden, terwijl hij vanaf week 2 al met regelmaat uit de fles dronk. Ik weet dus niet zeker of het flesweigeren niet was opgetreden als jij wel eerder was begonnen met die fles. :)

Hier werd geweigerd vanaf maand 6 tot maand 10 ofzo. Nu is het nog steeds geen feest, maar ik kan wel weer de deur uit.
pi_139896592
Hier dezelfde ervaring. Hij was twee dagen oud toen hij een flesje kreeg, iedere dag één flesje gehad en begon stug te weigeren met 11 weken. Ging uiteindelijk weer voorbij toen hij meer vaste voeding ging eten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:00:47 #138
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_139896679
Morretje, klinkt goed, ga ik proberen.

:D Limone, meedenken vind ik fijn!
Noodzakelijk is het niet maar ik wil graag een dagje wellnessen met m'n lief.

L-E dat vind ik stiekem inderdaad een geruststelling :D

Dank!
pi_139897474
Mijn oudste haalde ook zo'n grap uit. Die ging weigeren vanaf het moment dat ik ging solliciteren :') Dat duurde ongeveer een maand, anderhalf. Zij kreeg ook elke dag een flesje afgekolfde melk vanaf dat ze zes weken was, dus aan het oefenen lag het echt niet.
En de jongste snápte de fles gewoon niet. Mijn eerste werkdag was dan ook een enorm drama, maar inmiddels heeft ze hem door en had mijn man zelfs melk tekort :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:55:54 #140
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139897990
Lientje dronk tot 6 maanden zo nu en dan uit de fles om te oefenen, toen ging ze opeens weigeren (terwijl we net een avond weg moesten) en zo rond 9 maanden is ze weer uit de fles/tuitbeker gaan drinken.

D drinkt al vanaf het begin uit de fles, ook wel eens een paar weken niet, maar de laatste twee maanden zeker 2-3 keer per week een flesje, gewoon om het bij te houden. Hij drinkt heel makkelijk uit de Avent Natural, het oudere model van Avent daar snapt ie niets van.

Spewey, drinkt ie ook niet bij iemand anders of iets anders als melk? Yoghurt uit een open beker of melk uit een open beker, wil ie pap?
En bijvoeding, daar kan ie natuurlijk ook een dagje op leven als dat een beetje goed gaat.
pi_139898169
Leven op bijvoeding werkte hier niet. Kind was compleet over de rooie als hij geen borst kreeg..
  dinsdag 13 mei 2014 @ 11:15:50 #142
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_139898561
Vorige maand ging ik een dagje weg, we dachten dat dat wel kon.
Het is dat m'n man daar gedurende de dag een beetje over loog anders was ik na drie uur weer op de trein terug gesprongen.
Hij heeft z'n boterham opgegeten en verder bij elkaar over de gehele dag 30cc gedronken.(meer wat m'n man in z'n mond druppelen)


Wij gebruiken tommee tippee en van fopspenen snapt hij ook geen zak, wat dan weer makkelijk, hoeft hij ook biet af te kicken :')

Maar oefenen met een beker en dan de fles gewoon vergeten vind ik wel een goeie.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:45:23 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139901836
Spew, hoe gaat dat dan overdag als je werkt?
KuikenGuppy
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:46:23 #144
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_139901881
Och Spewey...
Jij de hele dag de hort op, en je kleintje de hele dag dorstig ;(
Gelukkig halen die kleintjes dat dan dan wel weer in. 's Nachts ofzo :Y)

Hier geen flesweigeraar, maar eentje die geen tuit-bekers snapt.
Hard, zacht, dit merk of dat... Hij kon er helemaal niks mee.
Dus hij drinkt al van kleins af aan uit open bekers. Eerst met hulp, maar al vrij snel alleen.
Op dagen dat ik er ben kiest hij meestal voor bv, maar anders krijgt hij drinken in een bekertje, al dan niet met ingebouwd rietje.
Meestal gewoon water, op het kdv melk bij de boterham (weet ik pas sinds kort. Wtf! Mijn baby drinkt graag kalfjesmelk :o), soms limo en bij dagjes uit kan hij ook prima overweg met pakjes of zakjes drinken.
En.... Hij drinkt ook graag en goed uit petflesjes!
Bubbeltjeswater, net als mama :D
Echt, ik ken volwassenen die geen koolzuur kunnen drinken. En mijn kleintje drinkt gewoon uit een net geopende 1,5 literfles Spa rood 8)7
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:58:31 #145
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_139902406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:45 schreef Burdie het volgende:
Spew, hoe gaat dat dan overdag als je werkt?
Kantoorruimte aan huis, gelukkig. :)

Kersjes, ik vond het achteraf zo ruk om te horen dat hij gewoon niet gedronken heeft, voelde me zo'n loeder dat ik ook nog mee ging happen. :'(

( en 's nachts heeft hij inderdaad bijgetankt, 5 x ipv de normale 3x :') )


Wat gaaf van je kleine man, Spa rood! De kleuters hier moeten helemaal niets van koolzuur weten :D
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:18:47 #146
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139937832
Ik ben voor en check up bij de ha geweest. De kloof is nog niet helemaal dicht maar zag er echt veel beter uit. En ik heb en verwijsbrief voor de dermatoloog gekregen *O* tot die tijd wel en lichte crème gekregen voor de psoriasis op de tepels. De AB heeft de psoriasis geen goed gedaan zeg maar :X
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:25:51 #147
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139938018
Pessie, dat verdient toch een beetje een jompel *O* op koers naar beter!

:* voor hardnekkige flesweigeraars
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139939359
Wat superfijn pessie! Het klonk echt als een horrorkloof :X Op naar nog een hele mooie periode pijnloos voeden *O*.

Succes met de psoriasis, heb je daar veel klachten van?
pi_139939404
Fijn nieuws pessie!
pi_139940428
Fijn, pessie!
Home is where the O+ is...
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:28:01 #151
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_139943915
Wat fijn Pessie!
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:10:19 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139947378
Pessie, wat fijn! *O*
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:42:16 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139956562
Top pessie! Lekker doorgaan met voeden dus! *O*

Kersjes, E snapte de antilektuitbeker die ik had ook niet, maar toen ik vorige week zo'n el cheapo van de Hema gaf (waar t dus gewoon uitloopt), had ze het ineens door :D En nu zet ze m aan dr mond en gaat echt even lekker tanken :9 Ohja en uit een petflesje wilde ze al een hele tijd geleden ook wel! Maar Spa rood, seriously! :D!
pi_139959774
Ik kom even walsen hoor, ik ben zo trots! Al ruim 23 maanden borstvoeding hier, en mennn wat een start, en wat een mazzel dat alles goed gekomen is.
Nog een kleine maand, en dan O+ 2 O+ jaar O+ mamamelk voor Faye!

Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:56:50 #155
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139959857
Wat een mooie foto om te matchen met je goede mijlpaal! O+ Gefeliciteerd!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 14 mei 2014 @ 20:58:45 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139959942
Nohhhhhh wat een mooie foto O+!
pi_139962458
Wat een mooie foto Marjo. Knap dat Faye zo door blijft drinken terwijl er foto's gemaakt worden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:55:51 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139962773
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:50 schreef Tinuviel het volgende:
Wat een mooie foto Marjo. Knap dat Faye zo door blijft drinken terwijl er foto's gemaakt worden.
Bram laat altijd meteen los ja. Die wilt mn telefoon dan pakken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:01:19 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139963074
Prachtige foto Marjolijntje! En daar mag je zeker trots op zijn!
pi_139963081
Faye is niet makkelijk los te krijgen :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:49:53 #161
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_139966049
Faye O+
Kleine melkjunk!

Pessie, fijn dat het beter gaat!
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 16 mei 2014 @ 11:11:24 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140013068
S. heeft sinds deze week door dat er een wereld is buiten de borst :P. Dan kijkt hij tijdens het drinken ineens naar de boekenkast achter me, maakt hij een big smile naar de hond die net voorbij loopt, of ligt hij hard te giebelen naar mijn roze gaatjestrui :') O+.
KuikenGuppy
pi_140014122
Ohhh Marjolijntje wat een mooie foto! 23 maanden hallo zeg, daar mag je heel trots op zijn!

Hihi die S O+

M is ook snel afgeleid. Als hij z'n vader hoort dat buigtang hij altijd helemaal naar achter om te kijken en als laatst toen ik met mijn moederczat te praten liet hij iedere keer los als ze wat zei en keek haar dan zo aan ------> }:|
  vrijdag 16 mei 2014 @ 18:36:35 #164
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140028130
S. O+ volgens mij is jullie manneke een vlotte slimme! Niet dat dat belangrijk is, maar die verhalen doen wel in die richting wijzen. Knapperd!

M. _O- je wilt zeker private time met je lieve mams?




O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Kimpossible op 16-05-2014 19:00:43 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140028659
Oh gut Fje O+
pi_140029101
*O* Pessie

O+ F, Faye, M en S

Potver! Voeden is zo leuk!
Ik hou er van O+ O+
♥ J & S
  vrijdag 16 mei 2014 @ 19:17:11 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140029462
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_140031175
O+
pi_140032362
Mooie foto's O+
pi_140033127
O+ en wat een mooie ogen!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 21:15:12 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140033913
Hij is echt nog zo mama verslaafd <3. Zodra ik thuis ben, eerst drinken. Kan geen minuut wachten. Het is zo lekker ventje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 21:30:12 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140034545
He wat heerlijk die snoetjes O+
pi_140035777
Fijn is dat he! Wij komen thuis na het KDV, mama jas uit! Faye jas uit! Mama bank! Schoenen uit! Mama drinken! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:07:19 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140035973
Wat een mooie foto's Kim en Tico O+
  vrijdag 16 mei 2014 @ 23:44:10 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140040416
Wat een lieve foto's O+

Ik had het vanavond even gehad met het voeden... Moe, zere tepels en een zeurderig jongetje is geen goede combi. Dan baal ik er wel eens van dat niemand het even kan over nemen. Vanavond kreeg hij een flesje afgekolfde melk met de live stuff als toetje, dat scheelt toch weer iets. En morgen gaat het vast weer beter :).
KuikenGuppy
  zaterdag 17 mei 2014 @ 09:12:40 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140047419
Ik heb genoeg momenten gehad dat ik er echt klaar mee was. Soms is het dan even zoeken hoe het anders kan zodat je dat benauwde gevoel even kwijt bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_140160280
Wat kan ik genieten van dit soort momentjes O+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:59:16 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_140184732
Ik heb dat ook soms wel hoor, vooral s avonds, dan is ie moe, wil ie drinken, is ie afgeleid, heeft ie zijn buik nog niet vol, gaat ie niet slapen maar huilen, moet ie nog weer borst, valt ie soms dan wel in slaap.
Ik werd daar een beetje moe van, had ik Lientje op bedje, was ik nog tot half negen of later zoet met zoonlief. Dus nu geef ik al twee avonden een fles melk (bio volle geitenmelk) en drinkt ie daarna zich nog helemaal vol met borst, waar ie het laat, ik weet het niet, maar hij slaapt er lekker op. ^O^

Voor de rest ben ik het nog lang niet zat en hij gelukkig ook niet, ik heb een borstfan deze keer. O+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 22:07:48 #179
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_140185138
Mooie foto Mabawa O+
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:10:23 #180
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140203497
Mabawa O+

Met de eerste werkdag in zicht (snik), ben ik op zoek naar een fijne tas voor mijn kolfspullen en flesjes. Nu ben ik verliefd geworden op de kolftas van difrax. Volgens mij is dat de enige tas waar je nog een beetje mee voor de dag kunt komen! Maar, er is altijd een maar: ik heb een medela swing en geen btob spullen. Zouden mijn medela spulletjes wel passen? Weet iemand hoe groot de btob kolf is in verhouding tot de swing? Help!

http://nl-nl.difrax.com/babyproducten/btob-kolftas-luiertas.html
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:14:11 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140203619
Hij ziet er even groot uit?

Ik heb ze wel eens bij elkaar gezien, maar dat is weer even geleden. Volgens mij ontloopt het elkaar niet zoveel, de BtoB is alleen een stukje dikker en de fles is groter.
KuikenGuppy
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:16:22 #182
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140203684
Ah,dan moet het vast passen.

In deze tas durf ik ook m'n portemonnee en eigen spulletjes nog wel te stoppen als ik die vlinder eraf doe. Al die andere kolf en koeltassen vind ik echt zo lelijk :@
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140203905
Ik heb een hele fijne tas gekregen bij mijn Freestyle. Is een simpele zwarte tas met ecru binnenkant. Heeft een vak voor de kolf, een vak met rits, een vak zonder rits (heb ik de gebruiksaanwijzing in gedaan voor jeweetmaarnooit) en een groot vak waar m'n koeltas in past. Is die niet ook los te koop?
pi_140204086
En anders mag je mijn koeltasje wel overnemen. Dan kan je die gwn in een tas naar keuze zetten...
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:28:28 #185
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140204093
Nop.. En op marktplaats ook niet te vinden. En ik vind die difrax tas wel heel tof eigenlijk! Alleen dan moet het wel passen haha
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:29:15 #186
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140204121
Wat is dat voor tasje Linda? En hoeveel flesjes passen daar in? Inc/exc koelelementen? Vragenvuur! *)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140204326
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:29 schreef Kimpossible het volgende:
Wat is dat voor tasje Linda? En hoeveel flesjes passen daar in? Inc/exc koelelementen? Vragenvuur! *)
Dat Medela tasje, incl koelelementen, 4×150ml
Lotte!
Noah!
pi_140204380
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:48:57 #189
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140204832
Ah, dat is lief! Maaar omdat ik dan met het hoe-neem-ik-de-rest-mee probleem zit (handtas past niet, luiertas gaat met baby mee, ah plastic tas gaat me te ver :') ), heb ik de difrax besteld om te proberen of het past. Past dat nou niet, zou ik heel graag op je aanbod in gaan (tenzij je al andere plannen hebt tzt). Is dat goed? :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140204976
Tuurlijk! Laat maar weten
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:55:33 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140205056
Wat een toffe foto zo Mabawa O+
Lekker Hollands plaatje zo ;)

Dat Medela koeltasje is fijn :Y
Die stopte ik trouwens wel gewoon in een plastic tas op de dagen dat ik mijn kolf op kantoor liet staan ;)
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:58:01 #192
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140205143
Ik kan m wel goedpraten voor mezelf haha. handtas is namelijk eigenlijk ook aan vervanging toe en ik vind deze wel erg tof en praktisch. Ipv kolfspullen kan ik als ik even met baby de hort op ga ook gemakkelijk wat verschoningsspullen mee nemen en kan de hele luiertas met schone setjes etc thuis blijven :). Dit scheelt overigens op een werkdag ook wat tasjes denk ik, omdat ik m'n eigen spullen zo ook mee kan nemen.

Ik hoop dat t past!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140232210
Ik heb mijn kolfspullen in een normale tas, daar past ook het koeltasje in :P
Die tas van Ardo is echt gruwelijk lelijk!

Even een vraagje, weet alleen niet of het hier op de goede plek is.
M krijgt HA (kruidvat) op dagen dat ik niet voldoende heb kunnen kolven. Vaak maximaal 2 flesjes, maar soms ook geen. Nu is hij maandag 6 maanden en is het pak HA bijna op. Wat zal ik doen? Gewoon nog zo'n pak kopen? Of mag hij iets anders hebben?
pi_140232293
Goede vraag Mabawa! Ik zit met dezelfde vraag. :)
pi_140232471
Baby's hebben melk nodig als hoofdvoeding tot in elk geval de eerste verjaardag. Liefst moedermelk natuurlijk :P en anders kunstvoeding. Je kunt niet vervangen door bijvoeding, daar zit absoluut onvoldoende in om melkvoeding te vervangen.
Nummer 2 gevat meer suikers en is geconcentreerder, waardoor je er minder van mag geven. De belasting voor de nieren wordt anders te groot. Nummer 2 is met name ontwikkeld, omdat voor nr1 geen reclame mag worden gemaakt. Het is niet nodig om over te gaan op nr2. Hypoallergeen bestaat alleen in nr1-vorm.
pi_140234286
Dank Wup voor de bevestiging van wat ik al deed! ;)
pi_140285655
Pfff... Ook al lees je nog zoveel over stuwing, hier had ik me niet op voorbereid. Vandaag mijn kind al 3x doorweekt gemaakt met de andere borst dan degene waarmee ik voedde (dwars door het compress en voorgevormde bh, dus heb ook geen schone voeding bh meer).

Kan iemand me gewoon even zeggen dat dit over gaat? *dipje heeft :'( *
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:20:52 #198
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140286100
Ikina dat gaat zeeeker over! Stuwing duurt bij normale productie maar een paar dagen. Bij overproductie ben je er wat langer zoet mee, maar ik kan uit ervaring zeggen dat je daar ongemerkt aan went en dan is het ineens weg!

En stuwing is oké, want dat betekent dat je lijf druk is met het maken van voldoende goede voeding voor je kleintje!

En antidoorlektip: ik deed er altijd een dik dubbelgevouwen hydrofiel tussen :') en later was druk op de tepel voldoende. Ik voed nu altijd met mijn arm op/tegen m'n andere borst, dan lek ik niet.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140287276
Ik zit nu met een dubbelgevouwen molton onder mijn shirt. Het is wel heerlijk droog voor de verandering.

Ik zal de druk op de tepel tijdens het voeden eens proberen. Loslaten staat voor gegarandeerd stromen de komende 5 minuten maar misschien hou ik zo wel mijn zoon droog..

Hij verslikt zich nu ook bijna iedere x.. Zo sneu. Maar hij groeit goed. Nu 2 dagen achter elkaar 80g per dag dus de dip na de geboorte is voorbij. Ik probeer positief te blijven maar alles bij elkaar is soms gewoon to much. Dat zullen de kraamtranen dan zijn vermoed ik?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 19:32:03 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140288267
Het klinkt heel herkenbaar, Ikina! De eerste weken vond ik ook enorm pittig en soms gewoon afzien. Fijn dat hij zo goed groeit, dat betekent in elk geval dat het met hem goed gaat ;).
Stuwing wordt idd snel minder, bij mij was het na een dag heel veel minder. Je kunt warmte compressen proberen als het pijnlijk is (hydrofielen in warm water doen, uitwringen en om je borst heen vouwen) of masseren, ik vond de massagestraal van onze douche daar fijn voor.
Hoe gaat het verder, hapt hij wel goed aan? En hoe gaat het met de luiers?
Veel tegelijk he :) maar het 'went' ook heel snel, vond ik :*.
(Had je btw de stats en naam al eens ergens verklapt? O-) )
KuikenGuppy
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:53:27 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140291280
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:22 schreef WupWup het volgende:
Ik heb een hele fijne tas gekregen bij mijn Freestyle. Is een simpele zwarte tas met ecru binnenkant. Heeft een vak voor de kolf, een vak met rits, een vak zonder rits (heb ik de gebruiksaanwijzing in gedaan voor jeweetmaarnooit) en een groot vak waar m'n koeltas in past. Is die niet ook los te koop?
+1 Echt ideaal, ook dat koeltasje erbij _O_ ik ben nooit afhankelijk van of ergens een koelkast is!

Alhoewel ik de tas nu echt wel zat was, ik wilde weer mijn eigen mooie leren tas uit O+ Florence O+ mee! oO< Dus nu heb ik mn medelatas alleen nog maar mee op dagen dat ik een avonddienst heb, de andere dagen kan ik (nagenoeg) zonder kolven! *O* Maar vandaag was ik wel errrrg blij dat ik E aan mn klaptiet kon leggen :D
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:53:56 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140291303
Ikina, dat klinkt heftig! Maar inderdaad, het is in principe een heel goed teken en het gaat écht over!! :Y
  vrijdag 23 mei 2014 @ 21:00:29 #203
73386 Fazz
onderweg
pi_140291530
Hallo :W ik kom hier ook eens mee lezen :)

Op 14 mei is mijn zoon F. geboren. Het loopt nu goed met de bv, al waren de eerste dagen zwaar (niet genoeg voeding (door fluxus), vinger voeden met kv en kolven na elke voeding) Na 4 dagen zijn we gestopt met bijvoeden en op dag 6 zat hij al op z'n geboortegewicht!

Hij komt nu meestal om de 2,5 a 3 uur maar soms ook al na een uur. Vanaf wanneer komt er iets van een ritme? Voor nu is het prima hoor, maar het lijkt me dat er ergens regelmaat gaat komen.
pi_140292087
Tja, ritme is nogal een lastig iets. Je kind bepaalt en het enige wat jij doet, is erin meegaan. En dan ineens denk je: he, volgens mij is er een soort van ritme. Maar ik heb pas sinds een maand het idee dat er ook echt een 'ritme' is. En mijne is nu bijna vier maanden.

's Nachts hadden we overigens al wel heel snel echt een regelmaat te pakken, dan kon/kan ik er bijna de klok op gelijk zetten . Maar overdag niet.

Het verschilt gewoon per kindje. Maar als die van jou zo goed groeit, kan hij misschien al redelijk snel wat meer tijd tussen de voedingen hebben. En zal het meer richting die 2,5 en 3 uur blijven gaan. Denk ik, hoor!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 23 mei 2014 @ 21:22:32 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140292361
Fazz, fijn dat het goed gaat met je ventje! Klinkt heftig zo'n start, maar gelukkig heb je het nu goed op de rit. Is je HB weer een beetje op orde intussen?

Qua ritme, dat kwam hier zo'n beetje vanaf een week of vier. Wij houden alles (drinken, slaapjes en luiers) bij in een app (feed baby), en dat heeft geholpen om dat ritme te ontdekken en indien nodig een beetje te sturen.
KuikenGuppy
pi_140292924
Fazz, ritme hier pas met een maand of 4 :D. Ellie had heel veel kramp en at standaard elke 2 uur. Pas toen de kramp afnam, ontwikkelde zich een soort ritme. Maar we gaan nog steeds vooral op haar aangeven mee, het kán ook hier, en ze is nu 8,5 maanden.

Ikina, heel herkenbaar en ja, de stuwing wordt minder. Ik had het ook heel erg en bij mij heeft het twee weken geduurd voor de boel een beetje onder controle was. Maar dat was volgens m'n lk echt heel lang.
Je hebt naast stuwing nu dus ook een heftige toeschietreflex. Die kan blijven, maar je knul krijgt het wel steeds makkelijker ermee.
Doen je borsten ook echt pijn? Koele doeken helpen daartegen.
Home is where the O+ is...
pi_140293147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Hallo :W ik kom hier ook eens mee lezen :)

Op 14 mei is mijn zoon F. geboren. Het loopt nu goed met de bv, al waren de eerste dagen zwaar (niet genoeg voeding (door fluxus), vinger voeden met kv en kolven na elke voeding) Na 4 dagen zijn we gestopt met bijvoeden en op dag 6 zat hij al op z'n geboortegewicht!

Hij komt nu meestal om de 2,5 a 3 uur maar soms ook al na een uur. Vanaf wanneer komt er iets van een ritme? Voor nu is het prima hoor, maar het lijkt me dat er ergens regelmaat gaat komen.
Gefeliciteerd nog *O* !
Gelukkig gaat het nu goed :D ! Ritme? soms komt er niet echt een ritme, ik voed hier echt wanneer hij wilt. Soms is het na 1 uur de andere keer 2,3,4 uur. Er is geen pijl op te trekken!
Hij is nu 12 weken dus misschien komt het nog ;). Geniet iig van je kleine F O+ O+
♥ J & S
  vrijdag 23 mei 2014 @ 22:41:22 #208
73386 Fazz
onderweg
pi_140295462
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:22 schreef Burdie het volgende:
Fazz, fijn dat het goed gaat met je ventje! Klinkt heftig zo'n start, maar gelukkig heb je het nu goed op de rit. Is je HB weer een beetje op orde intussen?

Qua ritme, dat kwam hier zo'n beetje vanaf een week of vier. Wij houden alles (drinken, slaapjes en luiers) bij in een app (feed baby), en dat heeft geholpen om dat ritme te ontdekken en indien nodig een beetje te sturen.
M'n hb was 4.4 toen ik uit het ziekenhuis kwam, maar ik neem aan dat mn ijzer-boost-infuus dit gaat laten stijgen 8-) Er is gezegd om het na 6 weken weer te laten testen, ik weet ook niet of het voor die tijd al zin heeft :?

Die app ga ik even checken, dank! :)
Maar goed om te lezen dat het dus niet te zeggen is of er überhaupt een ritme komt :+ We gaan het wel zien dan :P
pi_140295535
Ons ritme is dat ik aanleg als mevroi honger heeft. Werkt goed ;)

Die stuwing gaat over, Ikina! Lekken beloof ik je niet. Ik zit as we speak met een nat shirt :')
pi_140295618
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:41 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

M'n hb was 4.4 toen ik uit het ziekenhuis kwam, maar ik neem aan dat mn ijzer-boost-infuus dit gaat laten stijgen 8-) Er is gezegd om het na 6 weken weer te laten testen, ik weet ook niet of het voor die tijd al zin heeft :?

Nope. Je hebt je ijzervoorraad aangevuld en daaruit wordt in de loop der tijd ijzer uit vrijgemaakt, wat je hb doet stijgen. Na een week of zes kun je pas wat zinnigs zeggen.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 22:48:11 #211
73386 Fazz
onderweg
pi_140295752
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:44 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nope. Je hebt je ijzervoorraad aangevuld en daaruit wordt in de loop der tijd ijzer uit vrijgemaakt, wat je hb doet stijgen. Na een week of zes kun je pas wat zinnigs zeggen.
Ah werkt dat zo :) Nog even geduld dan maar. Ik merk wel dat nu, na een week, ik wel al meer energie heb. Even wandelen gaat, maar snel de trap op lopen moet ik toch nog maar niet doen. En thank god voor de douche stoel :s)
pi_140305092
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:48 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ah werkt dat zo :) Nog even geduld dan maar. Ik merk wel dat nu, na een week, ik wel al meer energie heb. Even wandelen gaat, maar snel de trap op lopen moet ik toch nog maar niet doen. En thank god voor de douche stoel :s)
Ik zat hier ook op 4.3 toen ik naar huis ging na een ijzerinfuus, en merkte echt dat ik na een week of twee weer wat levender werd, en zie nu ook op foto's dat toen het echte witte/bleke in m'n gezicht verdween. Ik heb toen na vier weken even gekeken en zat toen alweer op 7.2 ofzo, dus het kan wel echt snel beter gaan! Hopelijk is dat bij jou ook zo. :)
pi_140307386
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:06 schreef WupWup het volgende:
Baby's hebben melk nodig als hoofdvoeding tot in elk geval de eerste verjaardag. Liefst moedermelk natuurlijk :P en anders kunstvoeding. Je kunt niet vervangen door bijvoeding, daar zit absoluut onvoldoende in om melkvoeding te vervangen.
Nummer 2 gevat meer suikers en is geconcentreerder, waardoor je er minder van mag geven. De belasting voor de nieren wordt anders te groot. Nummer 2 is met name ontwikkeld, omdat voor nr1 geen reclame mag worden gemaakt. Het is niet nodig om over te gaan op nr2. Hypoallergeen bestaat alleen in nr1-vorm.
Correctie: h.a. bestaat tegenwoordig ook in nr 2. Ik moet m'n kv-kennis eens updaten :+
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:25:25 #214
73386 Fazz
onderweg
pi_140320231
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 08:29 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik zat hier ook op 4.3 toen ik naar huis ging na een ijzerinfuus, en merkte echt dat ik na een week of twee weer wat levender werd, en zie nu ook op foto's dat toen het echte witte/bleke in m'n gezicht verdween. Ik heb toen na vier weken even gekeken en zat toen alweer op 7.2 ofzo, dus het kan wel echt snel beter gaan! Hopelijk is dat bij jou ook zo. :)
Fijn dat het na 2 weken al zoveel beter ging. Ik hoop dat ik dat straks ook kan zeggen :)
pi_140322156
Ik ben ook (weer) present :). Na flinke opstartproblemen bij de eerste, nu wel een erg 'flitsende' start: binnen 48 uur al heftige stuwing en daardoor moeite met aanhappen (plus dat die meloenen flink pijnlijk zijn). In overleg met kraam besloten tot een keer resetten. Eerst een eind kolven, dan J laten drinken (vettere melk) en daarna helemaal leegmaken. Er kan nu al 200ml de vriezer in :X.
pi_140324831
Kursor gefeliciteerd met je dochter!!! O+ :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_140325813
Hopelijk ben je gauw van die stuwing af!
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:11:13 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140326208
Kursur gefeliciteerd met je dochter met de mooie naam O+

Hopelijk ben je snel van de stuwing af :*
  zaterdag 24 mei 2014 @ 22:29:01 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140327075
Fazzoletti en Kursor ook welkom en gefeliciteerd! *O*

Sterkte met de stuwing Kursor, lijkt me naar als t zo zeer doet...
Fazz, ritme heeft bij ons heeeeeel lang geduurd, dus staar je er inderdaad niet blind op. Lekker knuffelen met je kind als ie wakker is, en slapen als hij ook slaapt O+ :)
pi_140336562
Kursor gefeliciteerd met je dochter! Fijn, dat de bv zo goed op gang kwam.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_140337269
Kursor, gefeliciteerd! Klinkt heel bekend, hopelijk helpt het resetten goed!
Home is where the O+ is...
pi_140337629
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 11:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

Correctie: h.a. bestaat tegenwoordig ook in nr 2. Ik moet m'n kv-kennis eens updaten :+
Dank voor de info nog hoor! Een goede bevestiging voor wat ik al dacht. Ondanks dat h.a. er in 2 is koop ik gewoon nr 1, die extra suikers zijn helemaal niet nodig denk ik zo.

Welkom Kursor! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
pi_140344012
Ohja, zo voelde en toeschietreflex...

We gaan weer voor 18 maanden bv! *O*
Gup pakt het gelukkig heel goed op, natuurtalentje, net als haar grote zus toen O+
Tralalalaaa
  zondag 25 mei 2014 @ 14:55:06 #224
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_140345185
Fijn TAP, ik hoop dat je weer met plezier kan voeden de komende 18 maand O+
pi_140345874
}:|

soms wil ik zo graag stoppen met dat gekolf... maar kv in mn meisjes wil ik ook niet echt. Zucht. Nog drie maandjes tot bijvoeding...
Lotte!
Noah!
pi_140352707
Vraagje. Vanaf vandaag lopen m'n borsten een beetje over en baby heeft geen zin om bijvoorbeeld van m'n rechterborst te drinken nadat ze van links heeft gedronken. Nu is rechts dus erg vol en waarschijnlijk meldt ze zich pas over 3 uurtjes.
Moet ik nu kolven? In ieder geval de druk eraf kolven of moet ik even wachten tot de volgende voeding?
Ze is natuurlijk nog geen week oud en m'n productie/aanbod moet nog helemaal afgestemd worden op haar vraag.
Wil ook weer niet de voormelk uit rechts wegkolven oid.
Tralalalaaa
  zondag 25 mei 2014 @ 18:50:07 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140352869
Doet het pijn? In dat geval zou ik de spanning er af kolven, anders niet. Maar anderen hebben wellicht beter advies, ik kom ook nog maar pas kijken natuurlijk ;).
KuikenGuppy
pi_140354664
Mjah, doet alleen pijn als ik erop druk, maar da's niet zo raar natuurlijk, m'n borsten moeten weer helemaal wennen enzulks. Ik wil m'n borsten niet t signaal geven nóg meer te moeten produceren, vandaar dat ik eigenlijk niet wil kolven. Maar gup drinkt ze ook nog niet helemaal leeg.

Pffff zo was het inderdaad, al die onzekerheid haha, en dan is dit m'n tweede :')
Tralalalaaa
  zondag 25 mei 2014 @ 19:54:30 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140355190
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:57:42 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140355341
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:31 schreef Kursor het volgende:
Ik ben ook (weer) present :). Na flinke opstartproblemen bij de eerste, nu wel een erg 'flitsende' start: binnen 48 uur al heftige stuwing en daardoor moeite met aanhappen (plus dat die meloenen flink pijnlijk zijn). In overleg met kraam besloten tot een keer resetten. Eerst een eind kolven, dan J laten drinken (vettere melk) en daarna helemaal leegmaken. Er kan nu al 200ml de vriezer in :X.
Erg is dat he? Ik heb bij nummer 3 volgens mij wel iets van 4x gereset. Eerst 12 uur erna weer, 24 uur en dan 36 uur en toen met 48 uur nog eens. Het was echt enorm veel te veel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:59:55 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140355458
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:17 schreef Linda2205 het volgende:
}:|

soms wil ik zo graag stoppen met dat gekolf... maar kv in mn meisjes wil ik ook niet echt. Zucht. Nog drie maandjes tot bijvoeding...
:*

Ik vind het super dat je het doet, het is ook pittig want alles dubbelop (en dan bedoel ik niet eens dat je ook nog een tweeling de fles moet geven). Maar je geeft je meiden nu wel het beste van het beste.

:*
  zondag 25 mei 2014 @ 20:11:34 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140356010
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:54 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Wat gezellig Tico O+

S. is sinds deze week tijdens het drinken steeds aan mij aan het plukken, zo lief! En gisteren zat hij te ginnegappen; uitdagend naar mij lonken, als ik hem dan aan keek, ging hij breed lachen (en daarbij de tepel loslaten), en als ik dan terug lachte, stortte hij zich al giebelend weer op mijn borst O+. Dit werd steeds weer herhaald op het moment dat ik weer weg keek O+. Het blijft echt alleen maar leuker worden geloof ik!
KuikenGuppy
  zondag 25 mei 2014 @ 20:50:33 #233
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_140357998
Burdie O+

Geweldige foto Tico O+

Mijn borsten zijn zindelijk, jeej! *O*
Geen spontane tsr meer, alleen als hij links hangt gaat rechts nog mee doen.

Ik voed nu bijna 9 maanden, is m'n productie nu stabiel? Kan ik hem met dit warme weer ook water aanbieden of nog wat vaker bij mij laten drinken?
Hij drinkt nog best veel bij me, eet nog niet veel andere dingen, alleen een boterham met roomboter, appelstroop of jonge kaas en 'S avonds speelt hij met wat groente en bunkert wel yoghurt weg.
En peer, banaan en ananas zijn zwaar favoriet.

Ik kan geen genoeg van dit uitzicht krijgen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 25 mei 2014 @ 20:56:29 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140358336
Heerlijk he spewey, zulk uitzicht O+
KuikenGuppy
pi_140358406
Spewey O+ O+
Met 9 maanden hadden we hier gewoon een bekertje water staan waar ze af en toe wat dronk maar ik bood niet heel actief wat..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:17:38 #236
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140359506
Oh en joene vindt bram te groot voor aan de borst als we niet thuis zijn. Hmz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 25 mei 2014 @ 21:32:25 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140360479
Oh da's lastig Tico. Je kunt wel heel makkelijk zeggen 'mijn borsten dus mijn keuze', maar dat werkt waarschijnlijk niet zo?

De foto is O+ en die van Spewey ook!

Linda, inderdaad hulde voor je prestatie tot zover! Als je het zo zat bent, kun je dan misschien af en toe een ronde kolven overslaan en dan gedeeltelijk kv bijgeven? Het is geen vergif, en jij bestaat ook nog :Y
  zondag 25 mei 2014 @ 22:01:08 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140362391
Mooie foto's Tico en Spewey!

Hoe voel jij je daarbij Tico?

En welkom TAP, op naar weer 18 maanden!
  zondag 25 mei 2014 @ 22:04:54 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140362720
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:01 schreef Kyara het volgende:
Mooie foto's Tico en Spewey!

Hoe voel jij je daarbij Tico?

En welkom TAP, op naar weer 18 maanden!
Ja ik snap het wel denk ik. Maar bij familie vind ik het nog prima kunnen eigenlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_140362731
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:17 schreef Linda2205 het volgende:
}:|

soms wil ik zo graag stoppen met dat gekolf... maar kv in mn meisjes wil ik ook niet echt. Zucht. Nog drie maandjes tot bijvoeding...
Ik kan het me voorstellen. Aan de borst nog steeds geen optie? Evt 1 van de 2?
pi_140363018
Spewey!

Tico!

O+ zucht

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
  zondag 25 mei 2014 @ 22:15:23 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140363387
Dat armpje O+
KuikenGuppy
pi_140366486
Lief O+

Ik zit echt te twijfelen... Mini heeft nu van rechts gedronken maar die voelt nog steeds vol aan. Links voelt inmiddels ook weer voller aan.
En al die hormonen van de kraamweek maken het me niet makkelijker, die maken me alleen maar meer onzeker.

Bij maxi ging het gewoon zo: eerst links leeg en dan nog stukje rechts, na volgende voeding rechts leegmaken en stukje links, etc.

Mini valt na 1 borst in slaap en krijg r met geen mogelijkheid nog aan de andere borst. En ze doet t met die voeding wel gewoon 3 uur.

Wat moet ik nou? Ben ik gewoon ongeduldig en moet ik gewoon afwachten hoe mijn lichaam en m'n baby zich op elkaar afstemmen? Moet ik toch wel wat afkolven en zo ja, hoeveel en wat is het beste om dan te kolven (net doen alsof er een borst leeg is gedronken en de ander een beetje)?
Tralalalaaa
  zondag 25 mei 2014 @ 23:04:54 #244
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140366912
Tap, ik zou je lijf het lekker laten regelen ook al is dat even lastig. Hier ook een baby die (nog steeds) maar 1 borst per keer pakt. Ik ben op een gegeven moment gestopt met krampachtig nummer 2 aanbieden.

Als je nu gaat kolven gaat het zich niet inregelen en dan blijf je met een te forse productie zitten. En als ze ineens wel behoefte heeft aan 2, dan geef je natuurlijk gewoon nummer 2 en stabiliseert het zich op die manier vanzelf weer. :Y
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_140367522
TAP, ik zou het bij een borst laten dan. Zoals je nu doet is wel ok lijkt me. Aanbieden dus maar niet drinken prima, evt dezelfde borst aanbieden als ze vrij snel na de voeding toch weer komt.

Liefst zo weinig mogelijk inmenging met kolven (evt bij niet kunnen aanhappen door stuwing beetje voorkolven of druk bij de tepelhoedjes uit de borst duwen.

Als het echt de spuigaten uitloopt 1x compleet leegkolven voor resetten (maar zou ik alleen in overleg doen met je kraam). Zelf helaas nu voor de tweede dag op rij...1 borst gehad: J compleet afgetankt en daarnaast nog eventjes 110ml gekolfd...kind is 3,5 dag.
pi_140367699
Ik heb in de kraamtijd ook getwijfeld om te resetten, eigenlijk om precies dezelfde reden. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Bij de vorige twee heb ik behoorlijke overproductie gehad en ik wil(de) het deze keer zo natuurlijk mogelijk laten verlopen qua vraag en aanbod. Inmiddels (2,5 week post partum) is de productie zodanig dat ze meestal één borst drinkt, behalve 's avonds (clusteren!). Maar het kan ook weer veranderen, is mijn ervaring, Zolang je niet ontploft zou ik het dus aankijken.

Wel heerlijk, een derde kind. Ik heb geloof ik nog 0 keer op de klok gekeken hoeveel tijd er tussen twee voedingen zat, het interesseert me gewoon niet. En borstvoeding geven is zo leuk, vind ik O+.
  zondag 25 mei 2014 @ 23:54:21 #247
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_140369352
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:19 schreef Jore het volgende:

Wel heerlijk, een derde kind. Ik heb geloof ik nog 0 keer op de klok gekeken hoeveel tijd er tussen twee voedingen zat, het interesseert me gewoon niet. En borstvoeding geven is zo leuk, vind ik O+.
Gefeliciteerd!

Zo herkenbaar, dit keer geen Milkband, app of tijd bijgehouden, gewoon m'n baby volgen.

Heerlijk om er dit keer zo in te kunnen staan. O+
pi_140369406
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:05 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik kan het me voorstellen. Aan de borst nog steeds geen optie? Evt 1 van de 2?
Emmy sowieso niet, ze krijgt het niet meer vokr elkaar. Meer als een beetje tepellikken zit er niet in, plus dat de houding haar pijn doet.

Hanne zou eventueel wel kunnen, maar dan heb ik het driedubbelop voor mn gevoel. Bv, kolven én flesje geven.

LB, mn vriezervoorraad is erg geslonken de afgelopen dagen. Kv nog niet nodig dus, maar heb wel al het eea aan kolven overgeslagen. Merk ook dat ik zo moe ben dat ik na de fles s nachts direct in slaap val, dus niet kolf, en s morgens dan dus met wakkere hongerige huilende babys zit. En oh ja...ook nog een peuter en een kleuter.. :')

zo. Genoeg gepiept. Meestal is na een dag of twee a drie het gevoel wel weer weg. Dan gaat het kolven weer makkelijker en vraag ik me weer af waarom ik wilde stoppen.

Ik merk trouwens dat ze heel verschillend reageren op de hitte hier. Emmy wil.heel veel drinken. Ong. iedere 1,5u een complete fles en Hanne drinkt juist superweinig. Hoe is dat bij jullie kindjes?
Lotte!
Noah!
pi_140369539
Oh en die fotos O+
Lotte!
Noah!
pi_140375654
Ja, wat een mooie foto's hier!! En verse moeders! Begin is lastig, maar het is erg fijn als je erop durft en kunt vertrouwen dat je lichaam en je kind het vraag-aanbod verhaal zelf kunnen regelen. Zo gaat het hier ook en dat werkt voor mij het beste. Inderdaad, niet teveel met die klok bezig zijn en of het wel precies gaat zoals het 'in de boekjes' staat. Ik word daar alleen maar zenuwachtig en tobberig van.

En Burdie, wat vertel je dat mooi. De interactie wordt steeds meer en meer he? Ik vind het ook zo geweldig.

Wat je op een foto niet kunt meegeven, zijn de geluidjes. Ik vind I. zo schattig als ze gaat liggen kreunen van gelukzaligheid. Als de eerste honger gestild is en ze heel relaxed aan het drinken is dan doet ze na iedere slok een kreuntje. O+ . O+ . x1000.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_140375718
Gefeliciteerd Jore!

Linda, ik zou juist denken aan minder afwas :D maar ook 1 babbie die snel te voeden is, ook op zo'n ochtend wat je beschrijft. Tja, het blijft denk ik altijd een beetje zoeken. Rot dat je dit gevoel af en toe hebt, dat maakt het niet makkelijker. En je gaat gecorrigeerd starten met bijvoeden! Wordt dat ook zo geadviseerd bij jou? (Nog 2,5 maand!)
pi_140382635
Nog even dank voor de reacties op mijn vraag :)
Ik heb uiteindelijk gedaan wat jullie zeiden en niet gekolfd.
Vanmorgen ook aan de kraam en vk gevraagd en die zeiden ook niet kolven.

Grappig hoe snel je dingen ook vergeet, ik dacht wel aardig te weten van hoe en wat na 18 maanden voeden :P
Tralalalaaa
  maandag 26 mei 2014 @ 13:17:11 #253
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_140382824
Ik was ook redelijk ervaren, maar toch.... je wil gewoon graag dat het weer goed gaat en dat maakt je wat onzeker, naast alle hormonen.

Ik kon wel bij D veel sneller niet meer op de klok letten en echt voeden op verzoek. Soms na een half uur, soms na twee en een half uur.
pi_140382831
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:08 schreef WupWup het volgende:
Gefeliciteerd Jore!

Linda, ik zou juist denken aan minder afwas :D maar ook 1 babbie die snel te voeden is, ook op zo'n ochtend wat je beschrijft. Tja, het blijft denk ik altijd een beetje zoeken. Rot dat je dit gevoel af en toe hebt, dat maakt het niet makkelijker. En je gaat gecorrigeerd starten met bijvoeden! Wordt dat ook zo geadviseerd bij jou? (Nog 2,5 maand!)
Nee...ze hadden al mogen beginnen, zijn tenslotte vier maanden nu..maar dat doe ik niet. Alhoewel ik me wel weer verheug op het gemak van even een broodkorstje in de hand drukken om het laatste kwartier naar huis te overbruggen enzo.

Ik weet niet of het beter is, maar het leek me.logisch om gecorrigeerd te beginnen. Ondanks dat ze alles ingehaald hebben qua gewicht etc denk ik dat het aan de binnenkant miss toch nog wat gevoeliger is
Lotte!
Noah!
pi_140383464
Nog ietd anders...het ging hier laatst over lipriempje ofzo? Nu heeft de kinderchirurg vastgesteld dat er bij Emmy idd wat aan gedaan moet worden, maar dat doen ze hier pas als ze een jaar f 8 is. Ze doen het alleen onder volledige narcose en het is nu niet van invloed. Is dat in NL ook zo? Wie van jullie was er ook al weer voor naar het zkh geweest? Klaproos?
Lotte!
Noah!
pi_140383479
Het lijkt me ook weer zo gezellig om samen met baby aan tafel te kunnen eten O+ In plaats van die baby op je lamme arm, terwijl je met je andere hand een halflauwe hap naar binnen probeert te werken :P
Met die viermaandenhype kan ik ook niet zoveel. Het blijft dat een viermaander met bijbehorende motoriek gewoon nog niet in staat is om te eten.
pi_140384705
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:34 schreef Linda2205 het volgende:
Nog ietd anders...het ging hier laatst over lipriempje ofzo? Nu heeft de kinderchirurg vastgesteld dat er bij Emmy idd wat aan gedaan moet worden, maar dat doen ze hier pas als ze een jaar f 8 is. Ze doen het alleen onder volledige narcose en het is nu niet van invloed. Is dat in NL ook zo? Wie van jullie was er ook al weer voor naar het zkh geweest? Klaproos?
Wij hebben Stip ook laten klieven en dat was gewoon zonder verdoving en binnen een minuut gepiept. Hij moest even huilen, maar ik mocht hem meteen aanleggen. De kno arts deed het trouwens :)
pi_140384886
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:11 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wij hebben Stip ook laten klieven en dat was gewoon zonder verdoving en binnen een minuut gepiept. Hij moest even huilen, maar ik mocht hem meteen aanleggen. De kno arts deed het trouwens :)
lip of tong? Ze hadden het er over dat het ook gehecht moest enzo. Kno is idd ook nog wel een idee
Lotte!
Noah!
pi_140385078
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:16 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

lip of tong? Ze hadden het er over dat het ook gehecht moest enzo. Kno is idd ook nog wel een idee
Allebei. Het bloedde zelfs amper, dus een hechting was echt niet nodig. En thuis moesten we er een paar keer per langs langs strijken om het open te houden en daar reageerde hij niet op, dus pijn deed het niet.
  maandag 26 mei 2014 @ 14:22:11 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140385141
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:17 schreef Linda2205 het volgende:

Ik weet niet of het beter is, maar het leek me.logisch om gecorrigeerd te beginnen. Ondanks dat ze alles ingehaald hebben qua gewicht etc denk ik dat het aan de binnenkant miss toch nog wat gevoeliger is
Wij zijn met 6 maanden begonnen (ongecorrigeerd) en vervolgens weer gestopt om met 6 maanden gecorrigeerd weer opnieuw te beginnen. En dat ging een stuk beter. Eerder waren ze er gewoon ook nog niet aan toe :N

Maar het is nu inderdaad wel makkelijker. Net als met dat warme weer: ze drinken gewoon extra water dus ik heb niet dat geplak aan mijn lijf ;)
pi_140385414
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:16 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

lip of tong? Ze hadden het er over dat het ook gehecht moest enzo. Kno is idd ook nog wel een idee
Voor wat het waard is (30 jaar geleden al :o )
Mijn lipbandje/ lipriempje is doorgeknipt toen ik 7 of 8 was en is erna gehecht.
Is toen onder lokale verdoving gedaan in het ziekenhuis met erna oplosbare hechtingen.
Ik weet nog dat het in de ochtend gebeurde en ik erna gewoon weer naar school ben gegaan met een pijnstiller.

Is bij mij destijds gebeurd in het kader van tanden die uit elkaar gingen trekken en groeiden als goofytandjes.
Ben een fv-kindje dus weet niet hoe het zou zijn gegaan bij bv omdat mijn moeder dat meteen niet geprobeerd heeft.
Wel iets voor mezelf om straks alert op te zijn bij de geboorte van m'n eigen wumpie bij de bv.
pi_140392715
Er schijnt in Groningen een tandarts te zijn die lipbandjes met een laser klieft. Schijnt niet pijnlijk te zijn.

De discussie over lipbandjes laatst heb ik met interesse gevolgd, ik denk dat dat hier nog wel eens de reden kon zijn dat het niet goed gegaan is, alleen wisten we dat toen niet, en de lk heeft er ook niet echt naar gekeken, aangezien toen zij kwam V. helemaal niet wilde drinken bij mij.
Ik zit dus nog een beetje in dubio of ik er nog een keer naar laat kijken en als het lipbandje echt te kort is er wat aan laat doen.
pi_140392838
De chirurf hier zei dat het niets met bv te.maken had. Nou heeft Emmy wel meer problemen die de bv bemoeilijkten, maar dat zuinige.bekkie van dr zal niet meegeholpen hebben.

Blue, goed te lezrn dat het meeviel. Een van de redenen dat ik het nu wil laten doen, is dat ik bang ben.dat ze daardoor bang wordt voor de tandarts oid.

Heb een tweede.chirurg gebeld en die doen het ook niet bij babys. Morgen idd maar kno proberen
Lotte!
Noah!
pi_140392902
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij zijn met 6 maanden begonnen (ongecorrigeerd) en vervolgens weer gestopt om met 6 maanden gecorrigeerd weer opnieuw te beginnen. En dat ging een stuk beter. Eerder waren ze er gewoon ook nog niet aan toe :N

Maar het is nu inderdaad wel makkelijker. Net als met dat warme weer: ze drinken gewoon extra water dus ik heb niet dat geplak aan mijn lijf ;)
ja, ten eerste dat. Ze beginnen nu pas langzaam met speelgoed in hun mond te stoppen. Handjes wel al even. En daarnaast..de darmen rijpen niet sneller omdat ze al geboren zijn lijkt me. Ze hebben alleen de laatste vier weken ontwikkeling buiten mijn buik gehad en met andere voeding als in mijn buik. Kan me voorstellen dat dat zelfs nog wel.negatiwf effect zou kunnen hebben
Lotte!
Noah!
pi_140399747
Te korte/stugge lipbandjes kunnen zeker wel invloed hebben op de borstvoeding! En klieven doen ze hier in NL zonder verdoving, ook bij jonge kindjes.
Maar het kan best lastig zijn om het hier erkend te krijgen, en om iemand te vinden die je wil helpen. helaas..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_140422784
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:47 schreef Marjolijntje het volgende:
Te korte/stugge lipbandjes kunnen zeker wel invloed hebben op de borstvoeding! En klieven doen ze hier in NL zonder verdoving, ook bij jonge kindjes.
Maar het kan best lastig zijn om het hier erkend te krijgen, en om iemand te vinden die je wil helpen. helaas..
Dat idd!
Het schijnt echt zo te zijn dat de meeste artsen, naast de weinige kennis die ze al over borstvoeding hebben, ook niet weten dat te korte lip- en tongriempjes voor meer problemen dan alleen het drinken aan de borst kunnen zorgen.

En daarnaast kan ik me dan wel weer voorstellen, dat als je pas met 7/8 jaar klieft, er dan wel een hechting in moet. Zo'n bandje wordt ook groter lijkt me, net als de tong en lip zelf. Vind 7/8 ook wel oud trouwens, ook ivm gebit.
Ik weet dat er een goede kno in Drachten zit die het wel doet, en op borstvoeding.com staat een lijst voor hulpverleners in NL, maar daar heeft Linda niet zoveel aan denk ik? Is er niet een Duitse LK die je kan helpen hierbij?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_140426195
Dat kan ik idd wel proberen. KNO doet het ook niet. Ga ook.nog wel even naar het zkh bellen
Lotte!
Noah!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 18:14:41 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140435651
Even iets anders, hebben jullie ervaring met een borstvoedingsketting? Is dat wat?
KuikenGuppy
pi_140436459
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:14 schreef Burdie het volgende:
Even iets anders, hebben jullie ervaring met een borstvoedingsketting? Is dat wat?
ik heb er 1 maar J begint nu pas op andere dingen te sabbelen dus wilde het van de week even uitproberen:)
♥ J & S
  dinsdag 27 mei 2014 @ 19:12:43 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140437646
Tof, ik houd me aanbevolen voor als je je ervaringen wilt delen!
KuikenGuppy
pi_140440318
Ik heb een borstvoedigsketting, maar pas gekocht toen de mini al ruim 1 was. Hij vindt het soms wel prettig om eraan te frunniken, maar verder is het gewoon een mooie ketting. Achteraf gezien had ik het eerder willen introduceren, zo rond de tijd dat de pincetgreep werd geoefend :X ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:16:41 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140444028
Ik wil een scheidingswand tussen mijn borsten }:|
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:18:32 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140444140
Windscherm een idee? :P
KuikenGuppy
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:31:53 #274
73386 Fazz
onderweg
pi_140444888
Zouden jullie me kunnen helpen met het volgende... F is morgen 2 weken en afgezien van wat bijvoeding de eerste dagen krijgt hij nu alleen de borst. Nu is a.s. vrijdag de bruiloft van een goede vriendin en ik zou hier graag (gedeeltelijk) bij zijn. Ik hoop dat het me lukt om bij het ja-woord te zijn en 's avonds bij het diner.

De eerste dagen na de geboorte heb ik gekolfd om m'n productie op gang te krijgen, toen waren het echt maar een paar druppels, maar vanochtend kolfde ik zomaar 120 cc :o . Ik was zo verbaasd dat er gewoon straaltjes uitkwamen :X ook omdat ik verder niet lek oid, ik heb geen compressen nodig

Maar nu, als ik 1x per dag kolf heeft dit toch geen/weinig impact op de voedingen die ik F geef?
En hoe kan m'n vriend tijdens mijn afwezigheid de voeding het beste geven; via vinger voeden zoals we dat de eerste dagen hebben gedaan of met een flesje? En hoeveel moeten we hem dan geven ongeveer? Hij zal nu iets van 4 kilo zijn gok ik :)
pi_140445622
Fazz, kolven stimuleert de productie juist, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je dan te weinig hebt. Kies wel een goed moment; ze raden aan ca 1 uur na de ochtendvoeding, omdat je borsten dan lekker vol zijn.
Wbt aanbieden, tja, fles lijkt me makkelijker, eerlijk gezegd. Een voeding op die leeftijd is volgens mij zo'n 80-100 cc maar kan ook uitschieten naar 120 dacht ik. Het is alleen bv, dus geen vaste wetenschap hè. Wie weet wil hij veel minder of juist meer.

Verder... Heb je een fles in huis? Laat je vriend eens proberen of hij 'm wil. Anders wordt het idd fingerfeeden, of cupfeeden.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:53:32 #276
73386 Fazz
onderweg
pi_140446119
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:44 schreef Cwen het volgende:
Fazz, kolven stimuleert de productie juist, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je dan te weinig hebt. Kies wel een goed moment; ze raden aan ca 1 uur na de ochtendvoeding, omdat je borsten dan lekker vol zijn.
Wbt aanbieden, tja, fles lijkt me makkelijker, eerlijk gezegd. Een voeding op die leeftijd is volgens mij zo'n 80-100 cc maar kan ook uitschieten naar 120 dacht ik. Het is alleen bv, dus geen vaste wetenschap hè. Wie weet wil hij veel minder of juist meer.

Verder... Heb je een fles in huis? Laat je vriend eens proberen of hij 'm wil. Anders wordt het idd fingerfeeden, of cupfeeden.
Ik heb ook na een ochtendvoeding gekolfd, en niet het idee gehad dat hij er bij de volgende voeding iets van merkte :)

Qua flesjes heb ik er 1 in huis, een Avent nr 2. Er staat op voor 1 maand, maar of dat echt een probleem is :? Hij heeft nog niet eerder een flesje gehad.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:07:38 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140446860
Grappig he, die staaltjes :D ik kan me er soms nog over verbazen :P.
Qua hoeveelheid is de volgende regel gebruikelijk: (140 x lichaamsgewicht in kilo) / aantal voedingen per dag.
Als de bv verder goed loopt en F. goed aanhapt, zou ik gewoon een flesje gebruiken. Het is wellicht wat vroeg om daarmee te beginnen maar ik geloof dat wij ook met 3 weken een fles hebben geïntroduceerd. Ik zou dan wel een andere fles/speen overwegen dan avent, bijv. de breastflow of medela calma omdat die qua drinktechniek beter aansluiten op bv.
Spannend joh, kan je het denk je mentaal al aan, zo lang bij je ventje vandaan? :D
KuikenGuppy
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:17:22 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140447368
Straaltjes zijn hier nog steeds een zeldzaamheid :') (ok, kolven inmiddels ook *O* )

Het is nog wel even wennen hoor, een hele werkdag zonder kolven :X zat vanmiddag al rond 1 uur met volle borsten. Ook omdat E nu 's ochtends helemááál geen tijd heeft om goed te drinken. Doei mama! ik ga kruipen/klimmen/trommelen op papa! :W

Oh en nog welkom terug voor TAP! Je zit er vast snel weer in O+

En succes en veel plezier voor Fazzoletti vrijdag! Ik zou inderdaad ook voor de fles gaan hoor, als ie verder goed drinkt :Y
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:36:40 #279
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_140448413
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:53 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik heb ook na een ochtendvoeding gekolfd, en niet het idee gehad dat hij er bij de volgende voeding iets van merkte :)

Qua flesjes heb ik er 1 in huis, een Avent nr 2. Er staat op voor 1 maand, maar of dat echt een probleem is :? Hij heeft nog niet eerder een flesje gehad.
Fazzoletti, Lauren dronk tot een jaar uit de speen voor pasgeborenen (niet dat ze vaak uit de fles dronk, maar als ze dat deed klokte ze 180cc weg in 5 min met deze speen). Een nummer 2 is waarschijnlijk wel echt heel groot waardoor hij zich verslikken kan. Een baby heeft flinke kracht nodig om melk uit de borst op te wekken en zal deze kracht ook gebruiken bij een speen.

Oh ja, en kloof-present :( ben maar weer aan het smeren, helpt wel iets maar als het na het lange weekend er nog is maar weer naar de ha. Ik ben er ten slotte al een week niet geweest *O* :(
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:51:31 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140449365
Boh pessie :{ wat naar! Dezelfde kloof weer?
pi_140457370
Fazzoletti met alle verkregen tips, komt het denk ik wel goed. Veel plezier op de bruiloft.

Pessie oh nee. Ik hoop voor je, dat de kloof gauw vanzelf verdwijnt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:42:20 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140460887
Vraagje, wat stimuleert de melkaanmaak eigenlijk beter, vaker een tsr opwekken of na een voeding nog even kolven?
KuikenGuppy
pi_140461032
Goede vraag, Burd! Ik denk nakolven... Tsr maakt 'je voorraad' leeg, dacht ik, is echt een reactie op 't zuigen natuurlijk, terwijl nakolven de melkkliertjes extra prikkelt om meer aan te maken. Daarbij kan wellicht ook een tsr optreden, maar die doet in mijn optiek niet veel extra's dan.

Maar ik kan er met m'n boerenverstand ook naast zitten! Wup, bitterend, Morretje?
Home is where the O+ is...
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:47:15 #284
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_140461040
Na een voeding nog even kolven.
Hoe leger je borst, hoe harder hij vaag werken voor nieuwe melk.

En welkom voor de nieuwe mama's!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:54:20 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140461242
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Photobomber :')

[ Bericht 16% gewijzigd door Kyara op 28-05-2014 13:10:36 ]
pi_140461889
Lol! Dat was initieel een borstvoedingsfoto?
pi_140461897
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Na een voeding nog even kolven.
Hoe leger je borst, hoe harder hij vaag werken voor nieuwe melk.

En welkom voor de nieuwe mama's!
Dat!
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:18:04 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140461977
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:15 schreef WupWup het volgende:
Lol! Dat was initieel een borstvoedingsfoto?
Ja.... zuslief zat rustig op de bank ernaast. Tot ze in de gaten had dat er gevoed werd. Toen wilde ze ook....(ze probeerde daarna over haar zus bij mijn andere borst te komen.... hoezo gretig....)
pi_140462050
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja.... zuslief zat rustig op de bank ernaast. Tot ze in de gaten had dat er gevoed werd. Toen wilde ze ook....(ze probeerde daarna over haar zus bij mijn andere borst te komen.... hoezo gretig....)
O+ Wat heerlijk dat je meisjes kunnen aangeven dat ze zo blij zijn met de borst. Daar doe je het toch voor O+
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:48:40 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140463097
Ja, mijn moeder schrok er een beetje van. Ze vallen soms gewoon echt aan op de borst. Die zijn voorlopig echt nog niet van plan om te stoppen >:) O+

Gister zat er een aan mijn shirtje te sjorren terwijl ze "uit!" riep O+
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:58:24 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140463414
Bram wijst altijd. Die ! Die!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_140463509
:D Kyara! :D

Tobias grabbelt nu, maar hij heeft een poos heel beschaafd een vinger naar z'n mond gebracht in combinatie met "etie"! Dat grabbelen vind ik niet zo wat, dus maar weer even stimuleren naar een wat minder ruw gebaar :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:33:55 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140466470
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:54 schreef Kyara het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Photobomber :')
_O- O+

En inderdaad tof dat ze het zo fijn vinden! Is hier ook, beetje op mn borstbeen trommelen of aan mn shirt frummelen :D
Maaarrr, ook heel snel afgeleid op het moment, want waarom zou je rustig liggen als je ook kunt staan/klimmen/kruipen? *O* Liefst met de tepel nog in je mond, dat dan weer wel :')
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:42:26 #294
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_140466720
Hahaha die photobomb O+

quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:33 schreef LadyBlack het volgende:

Liefst met de tepel nog in je mond, dat dan weer wel :')
_O-

Nooit verwacht dat het zo ver uit kon rekken. :')
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:51:28 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140466942
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:33 schreef LadyBlack het volgende:
Maaarrr, ook heel snel afgeleid op het moment, want waarom zou je rustig liggen als je ook kunt staan/klimmen/kruipen? Liefst met de tepel nog in je mond, dat dan weer wel
_O-

ook herkenbaar :D
  woensdag 28 mei 2014 @ 15:14:46 #296
73386 Fazz
onderweg
pi_140469612
Dank voor jullie tips dames :Y Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan vrijdag! Vriend zit het gelukkig helemaal goed komen dus dat stelt me wel gerust, hij zegt ook dat als het met het flesje niet lukt hij altijd nog kan vinger voeden. Duurt misschien wat langer maar soit.

Ik ben wel benieuwd hoe ik het zelf ga vinden om een paar uur verwijderd te zijn van m'n mini :) Ach, als ik het echt niet trek ben ik in een kwartier weer thuis :P
  woensdag 28 mei 2014 @ 16:43:10 #297
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140473015
Ik dacht trouwens juist een tsr, elke keer als je baby aan de borst gaat, gaat je lichaam melk aanmaken, ook al drinkt je kindje maar een klein beetje. Net als met clusteren dus, dat vaker aanleggen ook voor meer melk zorgt :)

Maar het zal ook een combi zijn van beiden, vaker aanleggen en ook goed leegmaken.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:26:02 #298
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_140502946
Booohhh wat doen jullie met hele drukke kindjes aan de borst? De mijne kan geen 2 tellen stil liggen en dat vind ik vooral als ik moe ben echt best een beetje irritant. :@ ze zet zich tegen álles af met die wiebelbeentjes, plop op, plop af. Los, vast, links, rechts. Lig. Nou. Heel. Even. Stil. Alsjeblieft.

Tips Anyone? Verschillende houdingen helpt niet want ze weet zich tegen 1 vierkante cm oppervlakte af te zetten. En d'r beentjes een beetje vasthouden schiet ook niet op.

Ik moet hier zeker gewoon aan wennen? :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 29 mei 2014 @ 13:32:45 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140504895
Zorgen dat ze nergens grip heeft met haar voetjes en dat er niks leuks te zien is in de omgeving. Dat helpt hier iig. En klieren = niet drinken, dat had S snel genoeg door. Misschien vindt F zo'n borstvoedingsketting leuk?
KuikenGuppy
pi_140505426
Ik hield haar altijd bij haar kont vast, benen opgetrokken in de houdgreep. Nogal stevig, maar dan bleef ze liggen. En ik voedde op de slaapkamer, zo rustig mogelijk. Plus, wat Burdie zegt, ik koppelde haar af als 't me te gortig werd. Als je zo druk kan doen heb je ook geen enorme trek!
Succes, het kan echt irritant zijn.
Home is where the O+ is...
pi_140530500
* Lurker leest het volgende bericht op nu.nl en moest aan dit topic denken *

Het is nog een plan, niet definitief maar wel goed om te weten misschien:
http://www.nu.nl/binnenla(...)leen-nog-recept.html

* Lurker verdwijnt weer uit dit topic *
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')