abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:07:26 #176
74056 ToT
The Gothfather
pi_139789922
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:06 schreef znarch het volgende:

[..]

Misschien jezelf de eerste tijd bij 2 passes houden. Niet te snel tegen de haargroei ingaan. Als je dat doet heb je sowieso veel kans op irritatie. Als je het dan ook nog eens doet met een verkeerde hoek of zoiets zijn de rapen helemaal gaar.

Ikzelf doe nooit meer dan 2 passes. Maar ik ben dan ook na 2 glad en een 3de is overbodig.
Ja op de hals doe ik sowieso niet tegen de haargroei in. :)
pi_139790984
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 19:50 schreef ToT het volgende:
Vandaag voor de 3e keer met een DE mesje geschoren.

Inzepen, scheren, "Hee, geen sneetjes, cool!"
Weer inzepen, scheren, "Alweer geen sneetjes? I got this! Dit is eigenlijk best makkelijk!"
3e keer inzepen, nu scheren met snellere, grotere halen: "Joh, dit is doodsimpel! Ik heb dit volgens mij wel onder de kn...auw!"

:') En het is een best grote snee ook, naast mijn neus! :')
De rest toch maar weer rustiger aan gedaan met kleinere halen. :@
Haha _O- dit is voor mij zo herkenbaar, in het begin wou ik soms ook een beetje overmoedig raken. :P
Altijd in de laatste pass ja, hup weer een moedervlek weg of een rood streepje met de lengte van een DE-mesje erbij 8)7 :P .

Ik vind Tabac trouwens ook een geweldige zeep die door de geur wordt verpest. Mijn vader heeft 'em toen ik klein was jarenlang als aftershave gedragen en hoewel ik de geur wel lekker vind voelt het heel raar om hem zelf te gebruiken, ik denk dat ik nog wat ouder moet worden voordat ik em kan hebben. :P
Best jammer want het werkt als een tiet; fantastisch schuim, beschermend en verzorgend.

De enige zeep die ik heb en die voor mij net zo goed werkt is van DR Harris. Ik scheer me al een jaar met de Arlington variant maar van de week heb ik van mijn broertjes de Windsor editie als verjaardagscadeau gekregen. Naar mijn mening ook een fantastische geur, nog steeds fris maar tegelijk behoorlijk donker en mannelijk. Volgens de website boventonen van citrus met daaronder leer, zwarte peper en vetiver (blijkbaar een grassoort), ik haal het er niet uit maar het ruikt goed en complex genoeg om een tijdje interessant te blijven. De geur is niet erg intens tijdens het scheren maar blijft wel redelijk hangen.

Verschillende zepen uitproberen vind ik wel het tofste aspect van het klassiek scheren, mijn probleem is echter dat ik daarna alleen mijn favoriet gebruik en de rest een beetje staat te verpieteren.
Het meest zonde is dat toch van wel de Mitchell's Wool Fat, waarvan niet alleen de geur (een frisse baby) me tegenstaat maar waar ik ook geen goed schuim mee weet te kloppen.
Voor de mensen die het wel lukt is er schijnbaar een hemels verzorgend schuim weggelegd.

Het lijkt me wel leuk om mensen van een miskoop te behoeden of ze te helpen hun perfecte zeep te vinden, zijn er hier mensen geïnteresseerd om MWF (gratis) uit te proberen? Stuur maar een berichtje dan zal ik van de week eens een brievenbus opzoeken.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:26:11 #178
74056 ToT
The Gothfather
pi_139791242
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:22 schreef n0ir het volgende:

[..]

Haha _O- dit is voor mij zo herkenbaar, in het begin wou ik soms ook een beetje overmoedig raken. :P
Altijd in de laatste pass ja, hup weer een moedervlek weg of een rood streepje met de lengte van een DE-mesje erbij 8)7 :P .

Ik vind Tabac trouwens ook een geweldige zeep die door de geur wordt verpest. Mijn vader heeft 'em toen ik klein was jarenlang als aftershave gedragen en hoewel ik de geur wel lekker vind voelt het heel raar om hem zelf te gebruiken, ik denk dat ik nog wat ouder moet worden voordat ik em kan hebben. :P
Best jammer want het werkt als een tiet; fantastisch schuim, beschermend en verzorgend.

De enige zeep die ik heb en die voor mij net zo goed werkt is van DR Harris. Ik scheer me al een jaar met de Arlington variant maar van de week heb ik van mijn broertjes de Windsor editie als verjaardagscadeau gekregen. Naar mijn mening ook een fantastische geur, nog steeds fris maar tegelijk behoorlijk donker en mannelijk. Volgens de website boventonen van citrus met daaronder leer, zwarte peper en vetiver (blijkbaar een grassoort), ik haal het er niet uit maar het ruikt goed en complex genoeg om een tijdje interessant te blijven. De geur is niet erg intens tijdens het scheren maar blijft wel redelijk hangen.

Verschillende zepen uitproberen vind ik wel het tofste aspect van het klassiek scheren, mijn probleem is echter dat ik daarna alleen mijn favoriet gebruik en de rest een beetje staat te verpieteren.
Het meest zonde is dat toch van wel de Mitchell's Wool Fat, waarvan niet alleen de geur (een frisse baby) me tegenstaat maar waar ik ook geen goed schuim mee weet te kloppen.
Voor de mensen die het wel lukt is er schijnbaar een hemels verzorgend schuim weggelegd.

Het lijkt me wel leuk om mensen van een miskoop te behoeden of ze te helpen hun perfecte zeep te vinden, zijn er hier mensen geïnteresseerd om MWF (gratis) uit te proberen? Stuur maar een berichtje dan zal ik van de week eens een brievenbus opzoeken.
Mijn vader gebruikte niet vaak aftershave, maar Tabac gebruikte hij wel soms en zo'n depper die je over de geschoren delen haalt, waardoor je een idiote hoeveelheid aftershave verbruikt.
Beide geuren vond ik toen al erg lekker en die depper heb ik ook wel eens gekocht (hoewel ik het niet erg hygiënisch vond als je ermee over een wondje gaat), maar Tabac koop ik om één of andere reden ook niet. Misschien is het idd echt iets voor ouderen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:31:28 #179
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_139791696
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:59 schreef znarch het volgende:

[..]

Nog een kleine tip. Wat ook goed is als allerlaatst voor je huid. Talkpoeder :) Niet te veel van doen want je slaat nogal wit uit.
whaha, casper, het spook
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:43:20 #180
365082 IPA35
Patriarch
pi_139792634
Door dit topic krijg ik zin om te gaan scheren ;( .

Ik wil mijn crèmes opmaken zodat ik eens TFS kan proberen...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_139794951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:16 schreef Crutch het volgende:
Hoi
Hoi! Ik vroeg me ineens af of jij en je vriendin al kunnen zoenen als je net geschoren bent. :P Of heb je het inmiddels opgegeven?
pi_139805775
Zo eind juli ga ik mooi een kort weekend naar Luxemburg ;) Maar ik verwacht niet dat ik in dit Groothertogdom wat bijzonders zal vinden.

Op internet kan ik namelijk 0,0 vinden over scheerproducten uit Luxemburg.
  zondag 11 mei 2014 @ 10:21:43 #183
424776 Ubershave
Bourgondiër van het scheren
pi_139819778
IB09UfMl.jpg
Q3bsQACl.jpg
VhPh7sdl.jpg
z9E84P8l.jpg

Zo, einde van de week! Dus weer een shave.

Setup:
Muhle R41/Pearl combo (in Pearl stand) met Kai (2)
Muhle Silvertip Fibre
TFS Ginestra di Taormina Forte scheerzeep
TFS Ginestra di Taormina Forte ASB
En in het haar vandaag:
Layrite Super Hold

Scheren ging vandaag weer heerlijk! Maar het mesje, ik blijf het zeggen, loeischerp!
Weer m'n moedervlek open gehaald, 3 puntjes op mn nek te pakken gehad....en t ergste is, ik voelde het nieteens.
Alles ging vlekkeloos tot ik af ging spoelen.
Toen kwamen ineens alle bloedpuntjes naar boven :P
Ik denk dat ik gewoon na de eerste 2 passes al had moeten stoppen :P

Verder de boel netjes afgerond met de zachte Ginestra ASB. Fijn spul is dat. Zachte zoetige, bloemige geur. Niet overdreven aanwezig. Heerlijk zacht voor het huidje. Absoluut een TFS toppertje!

Vandaag met het haar ook weer aan het expirimenteren geweest. Kijken of ik er iets meer hoogte in de kuif kon krijgen. Is op zich wel goed gelukt, had alleen allemaal iet cleaner gekund, iets strakker. Dus morgen nog maar eens een keer proberen. Maar ik ben al aardig op de goede weg denk ik zo :D

Anyway, iedereen een fijne moederdag toegewenst!
Medeoprichter en Admin Shaving Society | | Bourgondiër van het klassiek scheren
  zondag 11 mei 2014 @ 13:46:04 #184
148823 znarch
ondertitel
pi_139824265
Gebruik je je straight nooit meer?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 11 mei 2014 @ 15:50:47 #185
424776 Ubershave
pi_139828152
Zo nu en dan nog eens, maar idd is alweer een poosje geleden ;)
  zondag 11 mei 2014 @ 16:06:02 #186
365082 IPA35
Patriarch
pi_139828643
Volgens de TFS website zouden er van de 5 linea intenso geuren ook 125ml harde zepen bestaan.
BdF heeft die echter niet. Ben benieuwd of die nog in het assortiment komen. Ze hebben nu alleen een 100gr versie van één van de vijf geuren maar dat lijkt mij iets uit een oudere batch.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 12 mei 2014 @ 00:12:41 #187
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139854055
Zijn er nog mensen hier met een adjustable of redelijk agressieve TTO krabber die er vanaf willen, of een wat mildere Super Speed willen? Wordt voor mij eens tijd om te upgraden.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 12 mei 2014 @ 11:06:45 #188
424776 Ubershave
pi_139860123
Ik zou als ik jou was de Super Speed er gewoon bij houden en op zoek gaan naar idd een leuke step up.

Voor TTO's en adjustable zal je moeten kijken naar de klassieke Gilette's (Slim, Fatboy, Super Adjustable) en die zijn niet allemaal echt super agressief te noemen. Zoek je enkel TTO dan kan je met bijvoorbeeld een Rocket HD ook wel een leuk begin hebben, maar ook die is niet agressief te noemen.
De Pearl OC TTO is ook niet echt aggressief, maar wel ERG efficient. De normale Pearl OC's zijn 3 delig overigens, mocht je dat niet erg vinden.
En dan hebben we de Muhle R41 nog, de Roedter 1909 (beest!) en de Merkur 39C Slant nog als andere agressieve krabbers die redelijk veel voorkomend zijn. Allemaal 3 delig behalve de Merkur. Die is 2 delig.
pi_139861549
Waarom erbij houden? Volgens mij heb je echt niet meer dan een krabber nodig ;)

Dus ik kan best begrijpen dat hij hem weg wilt doen wanneer hij een nieuwe gevonden heeft.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:31:09 #190
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139897424
Nee ik heb aan eentje meer dan genoeg, moet geen feest worden :')

Vandaag een Black Beauty Super Adjustable ophalen. Binnenkort mijn super speed maar eens te koop zetten.
Drinky is een baas
  dinsdag 13 mei 2014 @ 11:58:33 #191
97745 Thorical
finding a way
pi_139899837
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Waarom erbij houden? Volgens mij heb je echt niet meer dan een krabber nodig ;)

Dus ik kan best begrijpen dat hij hem weg wilt doen wanneer hij een nieuwe gevonden heeft.
Je zal toch keuzestres krijgen met 2 krabbers?
Ik kan me meerdere krabbers met hun unieke scheer eigenschappen best voorstellen. De ene krabber presteert nou eenmaal beter met een bepaald mesje dan de ander. En ik voel me ook niet iedere scheerbeurt het zelfde.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:34:20 #192
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139901322
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:58 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik kan me meerdere krabbers met hun unieke scheer eigenschappen best voorstellen. De ene krabber presteert nou eenmaal beter met een bepaald mesje dan de ander. En ik voel me ook niet iedere scheerbeurt het zelfde.
Mwah, ik wil gewoon een krabber wat ik aan kan passen van agressief naar mild. Met mijn huidige krabber merk ik het erg goed. 3~4 dagen groei en ik kan redelijk wondvrij scheren, en BBS, hangt wel sterk van het mesje af.

Als ik elke dag of om de dag scheer snijd ik me helemaal open en scheert het voor geen meter. Mijn Super Speed is in echt goede staat en is best een mooi mesje, maar heb liever iets wat iets beter scheert, mag ook wel na 3 jaar :P
Drinky is een baas
pi_139901647
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:58 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me ook dat je dan keuze stress krijgt. Ik kan me wel voorstellen waarom sommige meer dan een krabber willen hebben, maar het lijkt me eerlijk gezegd pure luxe ;)

Ik zelf heb vier krabbers, maar die heb ik echt niet alle vier nodig maar gebruik nu mijn oude Edwin Jagger DE89L als reiskrabber in combinatie met een case van Ming Shi.

Maar twee van de vier krabbers die ik heb zijn mijn gratis toegestuurd door Edwin Jagger, maar ik zelf zou ze niet gekocht hebben ;)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:47:56 #194
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139914446
Net opgehaald, snel even oppervlakkig opgepoetst en ontsmet. Merkte op dat na het plaatsen van het mesje dat die ongelijk lag. De safety bars heel voorzichtig teruggebogen en nu zit alles goed op z'n plek.

Snelle vergelijking gedaan met mijn super speed ( zelfde mesje) en de adjustable op stand 3. De super speed is veeeel milder, maar daarom moet ik ook harder drukken wil ik sommige dikke haren eraf krijgen. De black beauty glijdt er overheen zonder al teveel druk te zetten. Ligt ook fijner in de hand. Dat 'ie agressiever is merk je wel goed, even weer de techniek opnieuw leren na 3 jaar met een super milde krabber te hebben gewerkt.

628903F9-D8B5-4961-9E0E-54422E45565E_zpsbo1b5vpq.jpg
Drinky is een baas
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:44:56 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_139919702
ziet er mooi uit ;)
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:05:42 #196
424776 Ubershave
pi_139943140
kc2EOxCl.jpg
ND46ELsl.jpg

Het is weer woensdag en dus ook weer tijd voor een nieuwe shave!

Vandaag weer eens even mijn Merkurtje, waar het allemaal mee begonnen is, aan het werk gezet!

Setup:
Merkur 34C HD met KAI mesje (vers)
Simpsons Berkeley Best Badger
Tabac Original Scheerzeep
Tabac Original Aftershave Lotion
Tcheon Fung Sing Tabacco Verde ASB

Vandaag in het haar:
Suavecito Firme Hold

Na de wondjes van afgelopen keer, toch maar besloten een iets mildere krabber te pakken. Dus ik dacht, waarom niet de krabber pakken wat het allemaal gestart heeft, voor mij dan. De Merkur 34C HD.

Vandaag ook maar weer lekker ouderwets de Tabac van stal gehaald. Lekker ouderwets geurtje, foolproof als het gaat om opkloppen en scheert heerlijk!

3 daags baardje eraf gemaaid zonder enige moeite!
Alles echt BBS in 3 passes.

Daarna de shave lekker afgerond met de Tabac Aftershave Lotion en voor de verzorging een drupje TFS Tabacco Verde ASB erachteraan :)

Alles weer heerlijk zacht en lekker ruikend!

Gisteren ook mijn potje Suavecito Firme Hold binnen gehad
Ik had veel goede dingen gehoord over deze waterbased pomade, dus ik heb besloten een potje te kopen en te proberen.
Ik heb op vele reviews gelezen dat ie een beetje naar cola of cologne zou moeten ruiken. Het eerste waar ik aan moest denken toen ik de pot open trok was: Badedas. Zo'n goedkoop musky geurtje. Op zich niets mis mee, maar om nou te zeggen dat t enorm lekker is, nee niet echt.

De pomade op zich is een stuk zachter dan de Layrite Super Hold die ik hier heb en is ook iets makkelijk in het haar te krijgen.
Ik was vandaag alleen met iets te nat haar begonnen met stylen, dus dat wilde allemaal niet helemaal zoals ik wilde. Volgende keer iets droger starten dus!
Hold van de pomade is wel nice, iets zwakker als de Layrite. Vind wel dat deze pomade net wat meer glans oplevert dan de Layrite die ik hier heb staan.

Ondanks dat de geur me wat tegenstaat, doet de Suavecito Firme Hold zn werk niet slecht. We zullen eens zien hoe die de aankomende tijd blijft bevallen.

Fijne Woensdag allemaal!
pi_139948965
Je weet dat dit topic gewoon Klassiek scheren heet he ;) En niet Klassiek scheren en en verzorgingstopic deel #XVII, ik wou je er even namelijk aan herinneren, aangezien je blijkbaar offtopic over klassieke haargel post.

[ Bericht 6% gewijzigd door Diqiu-Long op 14-05-2014 16:03:59 ]
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:58:47 #198
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139949070
Moet zeggen, de Super Adjustable bevalt me erg goed. Daar waar ik bij de Super Speed erg veel druk moest zetten omdat het anders gewoon begon te trekken (maar wat alsnog voor wondjes zorgde) heb ik met deze helemaal nergens last van. Langer handvat ligt ook goed in de hand.
Drinky is een baas
pi_139949214
quote:
17s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:58 schreef Drinky het volgende:
Moet zeggen, de Super Adjustable bevalt me erg goed. Daar waar ik bij de Super Speed erg veel druk moest zetten omdat het anders gewoon begon te trekken (maar wat alsnog voor wondjes zorgde) heb ik met deze helemaal nergens last van. Langer handvat ligt ook goed in de hand.
Als je druk moet zetten, ben je niet goed bezig, dat is een recept voor razor burn en andere ellende.
Een Superspeed is trouwens ongeveer vergelijkbaar met een Super Adjustable op stand 3.
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:04:49 #200
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139949294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:02 schreef MarcelR het volgende:

[..]

Als je druk moet zetten, ben je niet goed bezig, dat is een recept voor razor burn en andere ellende.
Een Superspeed is trouwens ongeveer vergelijkbaar met een Super Adjustable op stand 3.
Dat weet ik ook wel, maar zodra ik andere mesjes dan Feathers, Bic of andere superscherpe mesjes gebruikte werd het een bloedbad. SS is eerder vergelijkbaar met stand 1~2.
Drinky is een baas
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')