abonnement Unibet Coolblue
pi_139444052
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom is een commerciële popplaat maken hetzelfde als "je ziel verkopen", leg dat eens uit als je wil? Misschien is dit wel gewoon wat Chris Martin het liefst doet. Je kunt het ook zien als experimenteren. Ik heb overigens niks tegen commerciële popmuziek, zo lang de nummers maar goed zijn.

En de nieuwe single is duidelijk dance-georiënteerd, maar ook niet heel extreem. Er blijft ook een subtiele gitaarsound hoorbaar.
ik heb ook niks tegen commerciele popmuziek, maar ik heb het idee dat Chris Martin samen wil werken met mensen als Rhianna en Avicii om de commerciele positie van zn band te verbeteren. Of denk je dat hij het uit liefde voor muziek doet? Ik niet, en dan vind ik dat je als band je ziel verkoopt aan de commercie

kan iemand mij trouwens iets vertellen over de dynamiek binnen die band, ik heb sterk de idruk dat Chris Martin de leider is en de rest braaf volgt
pi_139444678
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:49 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

ik heb ook niks tegen commerciele popmuziek, maar ik heb het idee dat Chris Martin samen wil werken met mensen als Rhianna en Avicii om de commerciele positie van zn band te verbeteren. Of denk je dat hij het uit liefde voor muziek doet? Ik niet, en dan vind ik dat je als band je ziel verkoopt aan de commercie

kan iemand mij trouwens iets vertellen over de dynamiek binnen die band, ik heb sterk de idruk dat Chris Martin de leider is en de rest braaf volgt
Liefde voor muziek en het (willen) maken van een fijne pop-/dance-single kan best samengaan. Ik las laatst een interview met de Pet Shop Boys, uitgerekend in die hoek actief (en dat al 30 jaar). Twee mannen van bijna 55 en bijna 60 die financieel allang, allang binnen zijn. Ze hoeven het dus niet meer te doen, maar ze kunnen niet ophouden met wat ze doen; (nieuwe) muziek maken, omdat ze dat gewoon geweldig leuk vinden. Naast mainstream popmuziek ook allerlei artistieke zij-projecten, uit het licht van de commercie.

Het is dus niet zo dat liefde voor muziek alleen maar tot uitdrukking komt door zo serieus en akoestisch mogelijk op een gitaar of piano te rammen. Je kunt die liefde net zo goed uiten door een geraffineerde pop-/dance-productie.

De écht interessante bands - en daar reken ik Coldplay ook onder - blijven niet voortdurend zichzelf herhalen, maar slaan steeds nieuwe wegen in. Coldplay doet dat, al is het resultaat niet altijd iets dat ik geweldig vind. Ik vond de bij vlagen progressieve trekjes en vreemde songstructuren (zie "42") op Viva La Vida minder geslaagd, maar ik hoor wel dat ze hun best doen. De sound van Mylo Xyloto beviel me erg.
pi_139444883
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Liefde voor muziek en het (willen) maken van een fijne pop-/dance-single kan best samengaan. Ik las laatst een interview met de Pet Shop Boys, uitgerekend in die hoek actief (en dat al 30 jaar). Twee mannen van bijna 55 en bijna 60 die financieel allang, allang binnen zijn. Ze hoeven het dus niet meer te doen, maar ze kunnen niet ophouden met wat ze doen; (nieuwe) muziek maken, omdat ze dat gewoon geweldig leuk vinden. Naast mainstream popmuziek ook allerlei artistieke zij-projecten, uit het licht van de commercie.

Het is dus niet zo dat liefde voor muziek alleen maar tot uitdrukking komt door zo serieus en akoestisch mogelijk op een gitaar of piano te rammen. Je kunt die liefde net zo goed uiten door een geraffineerde pop-/dance-productie.

klopt, liefde voor muziek is niet gebonden aan bepaalde genres, maar waarom juist samenwerken met twee van de meest populaire figuren in de hedendaagse popmuziek?? Dat doe je toch voor commerciele doeleinden...en als het resultaat geweldig zou zijn geweest, maar dat is natuurlijk niet zo. Vooral dat liedje met Rhianna is tenenkrommend
pi_139445215
Samenwerking met Jon Hopkins is dan wel weer minder commercieel. Waar de nummers life in technicolor en midnight vandaan komen
pi_139448705
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:41 schreef Twest1 het volgende:
Samenwerking met Jon Hopkins is dan wel weer minder commercieel. Waar de nummers life in technicolor en midnight vandaan komen
misschien is het toeval, maar dat zijn dan wel weer sterke liedjes
pi_139454358
Als iedereen nu dat interview zou kijken ipv er een beetje naar raden :P
Deel drie staat nu online
Ja A Sky Full Of Stars klinkt commercieel maar ik betwijfel of ze dit doen voor het geld, die gasten zijn al compleet binnen dus ik weet niet of het eerlijk is om te beweren dat ze het nu nog voor het geld doen. Misschien hadden ze gewoon zin om een dergelijk nummer te maken.

Het zijn in de eerste plaats muzikanten die het geluk en uithoudingsvermogen gehad hebben om het lang vol te houden en laten zien dat ze niet bang zijn om te experimenten en dat kan ik alleen maar waarderen. Ja dat betekend dat er af en toe wat tussen zit wat mij persoonlijk niet zo aanspreekt (praktisch heel Mylo Xyloto) maar dat is dan nog geen reden om ze minder te waarderen.

Teveel mensen die een artiest totaal afvallen zodra deze met een nummer komen dat volgens hen te ver gaat.

Muziekmaken is naar mijn eigen ervaring veel experimenteren. Stel je maakt een EDM nummer maar tijdens het maken verzin je een onwijs mooie melodie die je dan weer kan gebruiken voor een akoestisch stuk. Je kan als luisteraar nooit weten hoe het éne nummer het andere geïnspireerd heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ame_thyst op 01-05-2014 15:59:41 ]
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_139483407
Laatste deel.

Zijn nog geen plannen voor een grote tour, dus dat wordt misschien toch een dure trip naar de UK dan :')
O+

[ Bericht 31% gewijzigd door Ame_thyst op 02-05-2014 13:46:25 ]
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  vrijdag 2 mei 2014 @ 18:44:08 #33
39793 Moody
el moody
pi_139496336
Wellicht interessant om te melden is dat Echo & The Bunnyman een nieuw album hebben uitgebracht.
Chris Martin heeft tot vervelens toe geroepen dat ze een grote inspiratiebron zijn geweest, dus pak je winst en luister het album :)

Niet op het niveau van het geniale Ocean Rain, maar toch wel heel aardig...
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_139585422
De nieuwe single van Avicii Coldplay :r

pi_139587437
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 18:44 schreef Moody het volgende:
Wellicht interessant om te melden is dat Echo & The Bunnyman een nieuw album hebben uitgebracht.
Chris Martin heeft tot vervelens toe geroepen dat ze een grote inspiratiebron zijn geweest, dus pak je winst en luister het album :)

Niet op het niveau van het geniale Ocean Rain, maar toch wel heel aardig...
Ik ga het checken. Meteorites.
  maandag 5 mei 2014 @ 17:00:48 #36
39793 Moody
el moody
pi_139587952
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:43 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Ik ga het checken. Meteorites.
Probeer dan meteen even hun oudere albums, die zijn een stuk beter :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_139622454
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:00 schreef Moody het volgende:

[..]

Probeer dan meteen even hun oudere albums, die zijn een stuk beter :)
Evergreen en What Are You Going To Do With Your Life zijn ook mooie platen van The Bunnymen
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:28:26 #38
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_139632047
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:30 schreef Luni het volgende:
De nieuwe single van Avicii Coldplay :r

Daar hebben we de nieuwe Coldplay weer, deze kan lekker nr. 1 in de top 40 en non-stop op de radio... :r

Had ik maar een tijdmachine, dan ging ik naar een concert in 2005 _O_
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 9 mei 2014 @ 18:11:08 #39
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_139748531
quote:
Die prijzen...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 9 mei 2014 @ 18:57:27 #41
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_139748579
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 18:55 schreef CoExist het volgende:

[..]

Die prijzen...
Van 60 naar 165 euro ja _O-

Maar goede locatie wel.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 19:00:23 #42
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_139748682
Wanneer komt Oceans nou eens uit op Spotify? :o De rest staat er al op..
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_139762344
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:00 schreef richolio het volgende:
Wanneer komt Oceans nou eens uit op Spotify? :o De rest staat er al op..
verrek! Ik moest gewoon even naar beneden scrollen en daar staat gewoon Midnight :o :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_139818359
Zat vannacht wat op het Coldplaying forum en heb van een user een (lage kwaliteit) studio versie van "Always In My Head" toegemaild gekregen.
Toegegeven, het klinkt verdomde lekker!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 11 mei 2014 @ 08:48:29 #45
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_139818914
De studioversie van Another's Arms is ook al gelekt (in prima kwaliteit), en klinkt een stukje lekkerder dan de live-versie :)
pi_139823919
Ik ben echt benieuwd. Ik heb tot nu toe alleen nog (always in my head (live), magic, midnicht en a sky full of stars geluisterd. De rest heb ik nog gemeden. Ik wil straks echt een heerlijke eerste luisterbeurt.

Maar het ziet ernaar uit dat ie snel gaat lekken :D Ik ben erg benieuwd. (ik heb hem al ge-preordered hoor, dus ik mag naar de lek luisteren vind ik :P)
  zondag 11 mei 2014 @ 14:06:57 #47
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_139824885
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:35 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik ben echt benieuwd. Ik heb tot nu toe alleen nog (always in my head (live), magic, midnicht en a sky full of stars geluisterd. De rest heb ik nog gemeden. Ik wil straks echt een heerlijke eerste luisterbeurt.

Maar het ziet ernaar uit dat ie snel gaat lekken :D Ik ben erg benieuwd. (ik heb hem al ge-preordered hoor, dus ik mag naar de lek luisteren vind ik :P)
Hier ook besteld. 16 mei komt ie waarschijnlijk al :o dat is 3 dagen vroeger dan de wereldwijde release?
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 11 mei 2014 @ 14:30:03 #48
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_139825527
Hier de gelekte link voor Another's Arms
http://zaycevi.net/14214-coldplay-another039s-arms.html
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_139826481
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:06 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hier ook besteld. 16 mei komt ie waarschijnlijk al :o dat is 3 dagen vroeger dan de wereldwijde release?
Alle albums worden hier (in Duitsland en andere landen om ons heen) altijd op vrijdag gereleased. Terwijl de rest van de wereld meestal maandag heeft. Lucky us :D
  zondag 11 mei 2014 @ 15:28:50 #50
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_139827346
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:01 schreef RvS-Coldplay het volgende:

[..]

Alle albums worden hier (in Duitsland en andere landen om ons heen) altijd op vrijdag gereleased. Terwijl de rest van de wereld meestal maandag heeft. Lucky us :D
Dat is zeker lucky! Wel tof, dat wist ik niet :D
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')