abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 april 2014 @ 02:16:31 #1
351676 Groby
Dank Memer
pi_139363804
quote:
Reinier de Groene is maandagavond overleden. De 18-jarige middenvelder was aan het vissen op de Witte Zandvlakte en is verdronken in het drijfzand.

Voor de Groene, die tot twee weken geleden nog deel uitmaakte van de jeugdopleiding van FC Groningen, kwamen de hulpdiensten helaas te laat. Het moeilijk toegankelijke gebied, de Witte Zandvlakte, werd omstreeks 19:00 uur ’s avonds bezet met ambulance, politie en brandweer. De politie onderzoekt de toedracht van het overlijden van de Urker.
Bron: http://www.boerenmacht.nl(...)roene-overleden.html

:{

18 jaar... veel en veel te jong. Familie en vrienden veel sterkte toegewenst.
It’s coming home
pi_139363820
:{
pi_139363823
minder man
hoe representatief zijn drijfzand scenes uit de filmwereld tov de realiteit?
pi_139363863
De Groene, wat een machtige naam voor een jeugdspeler van FC Groningen :D

Maar watkeburt, ongeval? Zelfmoord? Lees dat hij tot voor 2 weken terug deel uitmaakte van de jeugdselectie... Is hij er uit gezet? :o
blablablabla
pi_139364190
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 02:27 schreef Elan het volgende:
De Groene, wat een machtige naam voor een jeugdspeler van FC Groningen :D

Maar watkeburt, ongeval? Zelfmoord? Lees dat hij tot voor 2 weken terug deel uitmaakte van de jeugdselectie... Is hij er uit gezet? :o
Kan wel betere zelfmoord bedenken dan dood door drijfzand.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 29 april 2014 @ 04:26:40 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139364191
Droog drijfzand? Is volgens mij vrij zeldzaam. Normaal drijfzand verdrink je niet in (wet van archimedes en zulks) behalve als je vastzit en daarna door de opkomende vloed sterft. Of onderkoeling of iets dergelijks. Vreemd verhaal. Wel kut voor die knaap, moet Hoe dan ook een afschuwelijke dood zijn geweest ;(


Zie overigens nu dat het daar verboden toegang is omdat er opgespoten zand ligt..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139364194
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 04:26 schreef Dven het volgende:
Droog drijfzand? Is volgens mij vrij zeldzaam. Normaal drijfzand verdrink je niet in (wet van archimedes en zulks) behalve als je vastzit en daarna door de opkomende vloed sterft. Of onderkoeling of iets dergelijks. Vreemd verhaal. Wel kut voor die knaap, moet Hoe dan ook een afschuwelijke dood zijn geweest ;(

Zie overigens nu dat het daar verboden toegang is omdat er opgespoten zand ligt..
Wat is normaal drijfzand volgens jou dan? Daar sterf je gewoon in als je je beweegt.
pi_139364195
Droog drijfzand[bewerken]
Dit drijfvermogen geldt echter niet voor droog drijfzand.[2] Droog drijfzand is een mengsel van lucht en fijn zand. Daardoor is de dichtheid te klein om mensen en dieren te kunnen dragen en kan men erin omkomen door verstikking, zoals bij verdrinking. In de woestijn komt droog drijfzand veel voor.

Zie ook[bewerken]
Thixotropie
  dinsdag 29 april 2014 @ 04:34:58 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139364197
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 04:28 schreef Globali het volgende:

[..]

Wat is normaal drijfzand volgens jou dan? Daar sterf je gewoon in als je je beweegt.
Nee dat doe je niet. Niet zo stellig zijn wanneer je het niet weet. Ik geef je net aan dat de wet van archimedes dit voorkomt. In drijfzand blijf je (goh) drijven.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 29 april 2014 @ 04:36:47 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139364199
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 04:30 schreef Globali het volgende:
Droog drijfzand[bewerken]
Dit drijfvermogen geldt echter niet voor droog drijfzand.[2] Droog drijfzand is een mengsel van lucht en fijn zand. Daardoor is de dichtheid te klein om mensen en dieren te kunnen dragen en kan men erin omkomen door verstikking, zoals bij verdrinking. In de woestijn komt droog drijfzand veel voor.

Zie ook[bewerken]
Thixotropie
Als je al een beetje lukraak van 'bronnen' gelijk wikipedia wil quoten maak er dan op z'n minst een fatsoenlijke quote van.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139364201
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 04:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee dat doe je niet. Niet zo stellig zijn wanneer je het niet weet. Ik geef je net aan dat de wet van archimedes dit voorkomt. In drijfzand blijf je (goh) drijven.
Waarom zou men er over liegen. Vraag je je af.
pi_139364202
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 04:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Als je al een beetje lukraak van 'bronnen' gelijk wikipedia wil quoten maak er dan op z'n minst een fatsoenlijke quote van.
Niet lukraak. Dus.
  dinsdag 29 april 2014 @ 04:44:56 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139364208
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 04:38 schreef Globali het volgende:

[..]

Waarom zou men er over liegen. Vraag je je af.
Het zijn geen leugens maar mythes. Broodjes aap. In ieder geval aan jou om niet alles wat tegen je gezegd wordt voor waar aan te nemen. Is sowieso wel een wijze les in het leven.

Zeker bij iets simpel als drijfzand. Het zit al in de naam. Anders had het wel zinkzand geheten ofzo :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 29 april 2014 @ 04:45:52 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139364210
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 04:38 schreef Globali het volgende:

[..]

Niet lukraak. Dus.
Ik vind het uit het niets neergooien van een stukje tekst bijzonder lukraak. Maar goed, doet er verder niet toe. Stop er dan in ieder geval nog wat moeite in.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139364213
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 04:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Het zijn geen leugens maar mythes. Broodjes aap. In ieder geval aan jou om niet alles wat tegen je gezegd wordt voor waar aan te nemen. Is sowieso wel een wijze les in het leven.

Zeker bij iets simpel als drijfzand. Het zit al in de naam. Anders had het wel zinkzand geheten ofzo :')
De uitleg is duidelijk. Waarom zou je er meer van willen maken? Ik plaats normaliter bronnen trouwens.
pi_139364245
Drijfzand, quicksand, je kunt er wel dergelijk in verdrinken maar dan moet je wel je best doen of compleet in paniek raken.

http://science.howstuffwo(...)ology/quicksand2.htm
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139364249
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 05:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Drijfzand, quicksand, je kunt er wel dergelijk in verdrinken maar dan moet je wel je best doen of compleet in paniek raken.

http://science.howstuffwo(...)ology/quicksand2.htm
Mensen raken normaliter in paniek in dat geval. Maar hier ging het over opgespoten zand blijkbaar. Dat blijkt nog gevaarlijker te zijn.
pi_139364255
Ben zelf ook een keer bijna gepakt op die manier. Naast voetbalveld was een bouwput met dikke modder. Maar omdat het heel heet was, was de bovenkant hard geworden. Dus je kon het verschil niet meer zien tussen weg en bouwput. Zak ik in één keer tot mijn knieën weg en bleef ik zakken. Best gevaarlijk eigenlijk maar goed. Uiteindelijk zat ik dicht bij rand en kon ik eruit komen...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139364266
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 05:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben zelf ook een keer bijna gepakt op die manier. Naast voetbalveld was een bouwput met dikke modder. Maar omdat het heel heet was, was de bovenkant hard geworden. Dus je kon het verschil niet meer zien tussen weg en bouwput. Zak ik in één keer tot mijn knieën weg en bleef ik zakken. Best gevaarlijk eigenlijk maar goed. Uiteindelijk zat ik dicht bij rand en kon ik eruit komen...
Mensen en dieren komen er in om. Je had geluk dus. De vraag blijft waarom bepaalde mensen hier er meer in willen zien.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 29 april 2014 @ 06:57:42 #21
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  dinsdag 29 april 2014 @ 07:16:40 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139364470
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 05:48 schreef Globali het volgende:

[..]

Mensen en dieren komen er in om. Je had geluk dus. De vraag blijft waarom bepaalde mensen hier er meer in willen zien.
Wat bedoel je nu steeds met meer :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139364590
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 07:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat bedoel je nu steeds met meer :?
Er werd zelfmoord geopperd omdat hij uit team gezet is. Voor sommige jongens die al van jongs af aan van een voetbalcarrière dromen, kan dat best hard aankomen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139364608
Zit daar veel vis dan in het drijfzand?
  dinsdag 29 april 2014 @ 07:52:10 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139364655
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 07:41 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Er werd zelfmoord geopperd omdat hij uit team gezet is. Voor sommige jongens die al van jongs af aan van een voetbalcarrière dromen, kan dat best hard aankomen.
Ik geloof niet dat mensen vrijwillig een trage en beangstigende zelfmoord kiezen en vooraf hun vishengeltje meenemen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')