abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 april 2014 @ 06:22:51 #1
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_139241389
Goedemorgen,

Op moment van schrijven ben ik nog wakker. Ben enige tijd terug zonder werk komen te zitten en heb wat vervelende dingen gehad. Er is inmiddels weer uitzicht op werk en ook de vervelende dingen die tot zorgen hebben geleid zijn grotendeels over. Ik heb ook sinds het verliezen van mijn werk wat last van slapeloosheid. Ik heb de grootste moeite om uit bed te komen voor uur of 10 s'ochtends. Vaak gaat de wekker tussen 9 en 10 maar val ik weer in slaap om vervolgens rond 12 uur wakker te worden. Ik snap dan wel dat het 12 uur later nog vroeg is om te gaan slapen. Lig vaak wel tussen 00:00 en 01:00 uur op bed maar het duurt dan voor ik inslaap. Soms zet ik nog een docu op of een kidsfilm van netflix en dat helpt nog wel eens en ook muziek wil wel helpen om in slaap te vallen. Echter, afgelopen nacht dus niet, ik lig, draai en woel maar kan maar niet slapen. Inmiddels begin ik er helemaal gek van te worden, slaap moeilijk in, afgelopen weken meerdere nachten zonder slaap gehad. Ook nu is het nog zo dat ik wel eens begin te malen over dingen, mijn gedachten slaan dan op hol en slapen lukt maar niet. Ik denk steeds dezelfde dingen en niks helpt om er vanaf te komen.

Nu wil ik vanmiddag maar eens langs de drogist om melatonine te kopen, heb daar wat over gehoord en mensen in mijn omgeving hebben positieve ervaringen. Zijn er hier mensen met ervaring of andere tips? Alles is welkom want ik zou echt een moord doen voor weer een nacht van 1 tot 8 of 1 tot 9.

Kleine toevoeging:

Toen ik nog wel werk had was het geen enkel probleem. Sliep altijd lekker op tijd, bij mij is dat tussen 00 en 01 uur. En werd zonder problemen wakker om 7, 8 of 9 uur. Ook nachten waarbij de wekker om 6 uur ging kwamen voor en ook dat was geen probleem. Dus dat ik er s'ochtends moeilijk uitkom is ook een motivatie- en disciplineprobleem.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_139241503
Je kan melatonine proberen, maar het helpt niet om gedachten uit te schakelen. Melatonine maakt een slaaphormoon aan in je hersenen waardoor je wat slaperiger wordt. Bij mij hielp het de ene x wel, de andere X niet.
Wat je wel kan proberen is om ontspanningsoefeningen te gaan doen voor het slapen. En als je niet kan slapen, niet blijven liggen maar elk half uur er eventjes uit. Zo voorkom je dat je slaapkamer een negatieve plek wordt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:00:00 #3
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_139241515
Ik vind je problemen niet verontrustend genoeg om aan de melatonine te gaan. Ik denk dat het vanzelf goed komt zodra je weer werk hebt. Ik zou 's nachts geen activiteiten ontplooien. Op tijd naar bed, ook al slaap je niet. Slaap lekker uit als je daartoe de mogelijkheid hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_139241529
Gewoon elke dag je wekker om 8 uur. Misschien ben je de eerste 2 dagen een beetje moe als je opstaat na 3 uur slaap, maar daarna zit je in het ritme.
pi_139241533
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:00 schreef ACT-F het volgende:
Ik vind je problemen niet verontrustend genoeg om aan de melatonine te gaan. Ik denk dat het vanzelf goed komt zodra je weer werk hebt. Ik zou 's nachts geen activiteiten ontplooien. Op tijd naar bed, ook al slaap je niet. Slaap lekker uit als je daartoe de mogelijkheid hebt.
alsof melatonine zo'n ingrijpend/zwaar middel is...
pi_139241540
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:00 schreef ACT-F het volgende:
Ik vind je problemen niet verontrustend genoeg om aan de melatonine te gaan. Ik denk dat het vanzelf goed komt zodra je weer werk hebt. Ik zou 's nachts geen activiteiten ontplooien. Op tijd naar bed, ook al slaap je niet. Slaap lekker uit als je daartoe de mogelijkheid hebt.
Melatonine is echt geen big deal hoor. Zelfs kinderen mogen het slikken.

Persoonlijk denk ik dat regelmaat een groot goed is voor iemand die slaapproblemen hebt. Dus elke avond rond dezelfde tijd naar bed, dezelfde tijd er weer uit. Zo merkt jouw lichaam dat het slaaptijd is en dat is weer goed voor jouw slaapritme. Je hoeft niet te slapen, als je gewoon rustig ligt rust je ook wel uit.
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:08:46 #7
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_139241550
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:04 schreef ulq het volgende:
alsof melatonine zo'n ingrijpend/zwaar middel is...
Eerder nutteloos, zeker de vrij verkrijgbare. Ook nutteloos als je geen enige vorm van slaap hebt. Laat de middeltjes zitten en ontspan je.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:10:23 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_139241557
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Melatonine is echt geen big deal hoor. Zelfs kinderen mogen het slikken.

Persoonlijk denk ik dat regelmaat een groot goed is voor iemand die slaapproblemen hebt. Dus elke avond rond dezelfde tijd naar bed, dezelfde tijd er weer uit. Zo merkt jouw lichaam dat het slaaptijd is en dat is weer goed voor jouw slaapritme. Je hoeft niet te slapen, als je gewoon rustig ligt rust je ook wel uit.
Ik ken melatonine wel, ik heb het zelf gehad van 5mg via de huisarts. Ik vind het niet bepaald wereldschokkend, daarom raad ik het ook af, want TS kan zonder recept alleen de nog lichtere variant krijgen. Zonde van de moeite vind ik.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_139241568
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik ken melatonine wel, ik heb het zelf gehad van 5mg via de huisarts. Ik vind het niet bepaald wereldschokkend, daarom raad ik het ook af, want TS kan zonder recept alleen de nog lichtere variant krijgen. Zonde van de moeite vind ik.
Ja ik heb ook 5 mg en het is inderdaad niet wereldschokkend, daar geef ik je gelijk in. Daarom dat ik eerder ook zei dat het de gedachten in je hoofd niet stopzet. Iets wat evident is voor TS aangezien hij daardoor niet kan slapen.

Er bestaat ook zoiets als ontspanningstherapie. Misschien is dat wat nuttiger voor TS.
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:14:19 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_139241571
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

Er bestaat ook zoiets als ontspanningstherapie. Misschien is dat wat nuttiger voor TS.
Dat lijkt me verreweg het beste advies, ook vanwege zijn stres.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_139241587
Melatonine bij de drogist is iets van 0.01 Mg, vrij nutteloos. Hogere dosissen van 1/3/5 Mg die op recept vergkrijgbasr zijn kunnen wel schadelijk zijn omdat als je ze op het verkeerde moment inneemt je je hele slaapritme door de war kan schoppen. Het beste is om ze voor te laten schrijven door een arts met ervaring en na een melatonine onderzoek.

Maar dit lijkt mij voor ts niet aan de orde, ik denk dat hij gewoon een aantal weken een vast ritme moet aanhouden. Dus om een vaste tijd gaan slapen en om een vaste tijd opstaan.
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:26:48 #12
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_139241613
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:19 schreef krullenbolletje het volgende:
Melatonine bij de drogist is iets van 0.01 Mg, vrij nutteloos. Hogere dosissen van 1/3/5 Mg die op recept vergkrijgbasr zijn kunnen wel schadelijk zijn omdat als je ze op het verkeerde moment inneemt je je hele slaapritme door de war kan schoppen. Het beste is om ze voor te laten schrijven door een arts met ervaring en na een melatonine onderzoek.

Maar dit lijkt mij voor ts niet aan de orde, ik denk dat hij gewoon een aantal weken een vast ritme moet aanhouden. Dus om een vaste tijd gaan slapen en om een vaste tijd opstaan.
Melatonine is op geen enkele manier schadelijk, wat een onzin lees ik in dit topic. No big deal.
pi_139241632
Ik had hetzelfde probleem toen ik een paar weken thuis zat. Na mijn eerste dag werken sliep ik alsof ik er nooit last van had. Dan is de stress weg uit je kop.
pi_139241641
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:26 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Melatonine is op geen enkele manier schadelijk, wat een onzin lees ik in dit topic. No big deal.
Schadelijk voor je slaapritme kan het echt wel zijn als je het op de verkeerde tijd neemt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:36:30 #15
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_139241674
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:32 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Schadelijk voor je slaapritme kan het echt wel zijn als je het op de verkeerde tijd neemt.
Melatonine is zelfs gezond zie:

- http://www.nusport.nl/voe(...)ar-in-schotland.html
- http://jessevandervelde.c(...)ring-en-borstkanker/

Slaap ritme is iets wat je naderhand makkelijk kan laten herstellen. Als je niet goed slaapt heb je al per definitie een fucked-up slaap ritme. En dat is niet schadelijker met of zonder melatonine.
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:42:40 #16
426648 violinkeys
Ubi mel ibi apes
pi_139241713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:04 schreef ulq het volgende:
Gewoon elke dag je wekker om 8 uur. Misschien ben je de eerste 2 dagen een beetje moe als je opstaat na 3 uur slaap, maar daarna zit je in het ritme.
Dit inderdaad.

Gewoon op dezelfde tijd opstaan als je gedaan zou hebben in tijd de wanneer je nog werk had.
Streng voor jezelf zijn, als de wekker gaat direct uit bed stappen en in de badkamer een plens koud water in je gezicht.

Natuurlijk zul je zoals ulq zegt op het begin wat moe zijn, maar dat went wel.

Ik weet niet hoe lang het nog duurt voor je weer werk hebt, maar ik zou ook wat klusjes bedenken die je overdag kan doen.
pi_139241746
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Melatonine is zelfs gezond zie:

- http://www.nusport.nl/voe(...)ar-in-schotland.html
- http://jessevandervelde.c(...)ring-en-borstkanker/

Slaap ritme is iets wat je naderhand makkelijk kan laten herstellen. Als je niet goed slaapt heb je al per definitie een fucked-up slaap ritme. En dat is niet schadelijker met of zonder melatonine.
Gezond, daar twijfel ik over hoor. Ik ben momenteel zwanger en ik mag het onder geen beding slikken van verloskundige.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 25 april 2014 @ 08:00:50 #18
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_139241829
Je beschrijving klinkt heel bekend. Toen ik stopte met werken (en thuis ging werken voor een ander bedrijf) had ik dezelfde problemen. Nu sta ik al enige jaren (zonder uitzondering, dus ook in het weekend en op feestdagen enzo) rond 7 uur a half 8 op en de wekker loopt indien nodig ook om half 8 af. Sindsdien geen enkel probleem meer. Ik val 's avonds als een blok in slaap en ben meestal ruim voor m'n wekker wakker.
pi_139241846
Melatonine van 1,5mg is ook zonder recept verkrijgbaar. Sleepz extra sterk ofzo heet dat. Ik heb altijd een voorraadje daarvan achter de hand. Twee van die pillen en in 9 van de 10 keren val ik binnen een uur in slaap. :)
pi_139241980
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Melatonine is zelfs gezond zie:

- http://www.nusport.nl/voe(...)ar-in-schotland.html
- http://jessevandervelde.c(...)ring-en-borstkanker/

Slaap ritme is iets wat je naderhand makkelijk kan laten herstellen. Als je niet goed slaapt heb je al per definitie een fucked-up slaap ritme. En dat is niet schadelijker met of zonder melatonine.
Sorry maar ik geloof mijn neuroloog die al jaren onderzoek doet naar slaapstoornissen en melatonine meer dan een paar vage websites. Het verkeerd slikken van melatonine kan een verstoord slaapritme erger maken. En dan heb ik het over de dosis die je op recept kan krijgen niet een 0,01 Mg pillletje.
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:38:40 #21
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_139246054
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:00 schreef ACT-F het volgende:
Ik vind je problemen niet verontrustend genoeg om aan de melatonine te gaan. Ik denk dat het vanzelf goed komt zodra je weer werk hebt. Ik zou 's nachts geen activiteiten ontplooien. Op tijd naar bed, ook al slaap je niet. Slaap lekker uit als je daartoe de mogelijkheid hebt.
Niet verontrustend genoeg? Ik ben inmiddels poepchagrijnig en zou willen betalen voor een nachtje slaap. Ik word helemaal gek, reageer kortaf, heb moeite om dagen en dingen die ik heb gedaan te onthouden en ook nog in de juiste volgorde.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_139246268
Ritme is volgens mij alles.

Hoe is je eet/drink patroon? Teveel koffie etc kan ook bijdragen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:35:51 #23
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_139247689
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:19 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Sorry maar ik geloof mijn neuroloog die al jaren onderzoek doet naar slaapstoornissen en melatonine meer dan een paar vage websites. Het verkeerd slikken van melatonine kan een verstoord slaapritme erger maken. En dan heb ik het over de dosis die je op recept kan krijgen niet een 0,01 Mg pillletje.
Oeps verkeerde link :)

Maar nee Nu.nl is niet een hele vage website: http://mobiel.nu.nl/gezon(...)hermen-hersenen.html

Melatonine slikken beschermt tegen alzheimer en werkt enigszins beschermend tegen bepaalde vormen van kanker. Daarbij is melatonine in zelfs 5mg echt niet veel ernstiger dan 1mg.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:15:30 #24
423782 PassThatShit
Just Pass It..
pi_139248756
Ook als je niet slaapt rust je. Het is niet erg als je niet gelijk in slaap valt..
Dare to be different.
pi_139251305
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:35 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Oeps verkeerde link :)

Maar nee Nu.nl is niet een hele vage website: http://mobiel.nu.nl/gezon(...)hermen-hersenen.html

Melatonine slikken beschermt tegen alzheimer en werkt enigszins beschermend tegen bepaalde vormen van kanker. Daarbij is melatonine in zelfs 5mg echt niet veel ernstiger dan 1mg.
In die link staat niks over slaapritmes. I rest my case.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')