abonnement Unibet Coolblue
pi_139236583
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over een wat vervelende situatie. Enige tijd geleden heb ik vanuit mijn bedrijf (maatschap) iemand een opdracht verleend voor het schrijven van een subsidieaanvraag. De persoon die zich hiervoor aanbood had mij verteld dat dit heel lastig zou zijn en dat je hier echt ervaring voor nodig had. Vol vertrouwen in mijn medemens heb ik mondeling de opdracht toegezegd onder twee voorwaarden:
1) Het moet uiterlijk op datum x af zijn
2) Ik wil inhoudelijk akkoord zijn met de inhoud voordat het ingediend gaat worden. Ik wilde hiermee o.a. voorkomen dat er dingen in zouden staan die ik niet waar kon maken.

Enfin, dan de uitvoering van de opdracht.

Drie weken voor de uiterste datum om de subsidieaanvraag in te dienen vraag ik naar de voortgang. Ik krijg hier een heel kort antwoord op, alles gaat goed, je krijg binnenkort een update.

Twee weken voor de datum nog steeds niets gehoord, dus ik ga weer vragen. Op dit moment krijg ik te horen dat ik het stuk binnen enkele dagen kan verwachten, ze zijn bijna klaar.

Eén week voor opleverdatum moet ik weer bellen en krijg ik na veel pushen eindelijk een 'eerste concept' versie opgestuurd. Het resultaat was om te huilen. Veel verplichte onderdelen/vragen waren niet of foutief ingevuld. De tekst was enorm jip & janneke, uitspraken niet onderbouwd, cijfers ontbraken enz..

Toen ik ze daarop aanspraak kreeg ik de melding 'Ja, we zeiden toch dat dit een concept was? Waar ben je het niet mee eens? Dan gaan we dat aanpassen!'. Mijn vertrouwen was op dat moment eigenlijk al volledig weg, maar ik heb telefonisch aangegeven wat mijn zorgpunten waren en ik kreeg te horen dat ik uiterlijk morgen aan het eind van de dag (woensdag) een nieuwe versie zou ontvangen.

Toen ik donderdag om 13:00 nog niets ontvangen had, ben ik zelf een stuk gaan schrijven. Donderdagavond (1 dag te laat) kreeg ik conceptversie 2. Een paar punten waren aangepast, maar de kwaliteit was nog ZO ENORM BAGGER dat ik nu definitief alle vertrouwen kwijt was geraakt. Op vrijdag kreeg ik een telefoontje met de vraag of alles nu goed was om in te sturen. Ik heb ze vriendelijk verteld dat ik de kwaliteit te slecht vond en zelf aan het schrijven ben gegaan. Het enige wat ze terug konden melden was dat ik toch een factuur zou ontvangen.

Vervolgens heb ik mijzelf tot zondag opgesloten, alleen maar zitten schrijven. Ik heb vrienden en familie erbij betrokken, alles laten narekenen en vervolgens sloeg ik mijn 'definitieve versie' op in de dropbox folder waar (DOM DOM DOM) ook deze andere partij bij kon.

Op maandag ontvang ik ineens uit het niets hun 'definitieve versie', wat bijna letterlijk een kopie is van mijn eigen harde werk. Niet eens de moeite genomen om iets te herschrijven, gewoon letterlijk copy/paste. En een factuur erbij, of ik binnen 10 dagen een bedrag van ruim tweeduizend euro wilde betalen. Eventuele incassokosten blabla zijn voor mijn rekening als ik niet op tijd betaal. Hoe durven ze.. :(

Sorry voor het lange verhaal, maar er komt even flink wat frustratie los als ik dit tik. Ik ben boos op mijzelf voor:
1) Het gebrek aan vertrouwen in mijzelf, ik had hen uiteindelijk niet nodig
2) De mondelinge overeenkomst zonder ontbindingscriteria
3) De domme fout om mijn zelfgeschreven stuk op te slaan in de dropbox folder waar ze bij konden.

Ik vraag mij nu heel erg af, hoe sta ik er rechtsgeldig voor? Ik wil niet betalen omdat mij uiteindelijk niet geleverd is wat ik heb gevraagd. De mogelijkheid om hen bij te sturen was er niet door de late oplevering. Daarnaast zou ik mij alleen verplicht voelen om inhoudelijk feedback te geven, niet om hun te moeten vertellen hoe een subsidieaanvraag geschreven dient te worden. Dat is hetzelfde als dat ik een ervaren schilder moet vertellen wat een kwast is terwijl die de verkeerde muur met slecht gereedschap aan het verpesten is.

Qua bewijsmateriaal heb ik alleen een paar mailtjes. De meeste communicatie is telefonisch gegaan. Enige wat ik wel op mail vanuit mijn kant heb staan is:
1) Ik maak mij zorgen dat ik nog steeds niets heb ontvangen, wanneer kan ik het eerste concept ontvangen?
2) Het begint nu wel heel erg krap te worden, hoe gaat het met het schrijven? Ik zie graag het concept uiterlijk deze week tegemoet (is niet aan voldaan)
3) Ik heb net het concept gelezen en krijg je telefonisch niet te pakken. Wil je mij bellen, ik ben absoluut niet tevreden met de inhoud. (twee uur later ben ik gebeld).
4) Het tweede concept is wederom om te huilen, sorry... maar ik heb er geen vertrouwen meer in dat jullie de door mij gewenste kwaliteit kunnen leveren. Ik heb besloten zelf te gaan schrijven, na het indienen van het concept neem ik contact met jullie op. Nu geen tijd voor verdere communicatie omdat ik anders de deadline niet ga halen.

Verder nog goed om te noemen, ik vond het stuk van hen zo slecht dat ik er niets uit gekopieerd heb. Ik heb alles vanaf scratch zelf geschreven.

Enfin, ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Sta ik er sterk voor? Speelt het in mijn voor- of nadeel dat er geen schriftelijke overeenkomst is? Staan zij in hun recht om te factureren voor het leveren van een wanprestatie?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

Lotte
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  donderdag 24 april 2014 @ 23:47:38 #2
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_139237000
Tussentijds heb je opgeslagen? Zoja, backuppen! Je hebt bestanden waar de zo goed als directe tekst in staat wat zij overgenomen hebben. (Met het opslaan wordt er automatisch een tijd aan gezet wanneer et bestand gecreerd is, iig VOOR die maandag.. ) Ook kan je op dropbox zien wie welk bestand geüpload/aangepast heeft dacht ik. Loop dit ff na en maak er een acreenshot van. Kan alleen maar als bewijs dienen
Tadumtiedum.
pi_139237212
Wie is de auteur van het voorstel dat zij jou hebben gemaild? Als ze het bstand gekopieerd en hernoemd hebben ben jij wellicht de Word-auteur ervan, lijkt me dat dit je ook sterker laat staan.
Beneath the gold, bitter steel
pi_139237217
Goede tip van Dropbox. Ik zie daar nu dat ik de enige ben die het document heeft gemaakt en heeft bewerkt. Heb meteen screenshots gemaakt :)

Daarnaast ook screenshot gemaakt van het feit dat hij toegang had tot deze folder en dus kon de inhoud kon jatten (sorry, zo zie ik het).
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_139237350
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:51 schreef Fingon het volgende:
Wie is de auteur van het voorstel dat zij jou hebben gemaild? Als ze het bstand gekopieerd en hernoemd hebben ben jij wellicht de Word-auteur ervan, lijkt me dat dit je ook sterker laat staan.
De auteur is anders, helaas. Ze hebben waarschijnlijk hun oude versie bijgewerkt met mijn teksten.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  vrijdag 25 april 2014 @ 00:08:49 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139237896
Dropbox heeft versiehistorie :) je kan zo alle versies terughalen inc auteur

En daarbij heb je het concept toch? Niemand gaat geloven dat ze drie weken werk aan rommel in drie dagen tot iets compleet anders hebben herschreven. Laat ze lekker in de stront zakken.

Veel van die subsidieadviseurs zijn charlatans.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139238054
Ik zou ze in elk geval schriftelijk mededelen dat je het niet eens bent met de factuur en dan een hele droge opsomming van de redenen. Boos wezen moet je buiten in de tuin doen.

Knap incassobureau die zich er echt aan gaat wagen (als het zo is gegaan zoals je beschrijft)
pi_139238139
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:08 schreef Catch22- het volgende:
Dropbox heeft versiehistorie :) je kan zo alle versies terughalen inc auteur

En daarbij heb je het concept toch? Niemand gaat geloven dat ze drie weken werk aan rommel in drie dagen tot iets compleet anders hebben herschreven. Laat ze lekker in de stront zakken.

Veel van die subsidieadviseurs zijn charlatans.
Dat lijkt mij dus ook, maar feit blijft nog steeds dat ze werkzaamheden hebben verricht op verzoek van mij. Omdat ik het niet eens ben met de kwaliteit heb ik feitelijk voor de inleverdatum het vertrouwen opgezegd en tevens dat ik het zelf wel zou gaan schrijven.

Zij betichten mij nu van contractbreuk en geven aan dat ik onbereikbaar was voor communicatie, quote uit mijn mail: "Nu geen tijd voor verdere communicatie omdat ik anders de deadline niet ga halen".

Misschien domme fouten van mijn kant, maar ik zat in de stress vanwege de deadline en zag hier niet de mogelijke gevolgen van.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  vrijdag 25 april 2014 @ 00:16:47 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139238198
Heb je rechtsbijstand?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139238412
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:12 schreef Queller het volgende:
Ik zou ze in elk geval schriftelijk mededelen dat je het niet eens bent met de factuur en dan een hele droge opsomming van de redenen. Boos wezen moet je buiten in de tuin doen.

Knap incassobureau die zich er echt aan gaat wagen (als het zo is gegaan zoals je beschrijft)
Goede tip, ga ik doen. zal het ook aangeschreven versturen als bewijs.

Misschien nog één voorbeeld, in de template die ingevuld moest worden staat bij een vraag vaak een toelichting, bijvoorbeeld: Beschrijf in maximaal 250 woorden welke drie problemen u wilt gaan oplossen.

Het door hen ingevulde antwoord was 421 woorden (lang leve word-count) en beschreef krap 1 probleem. In de door mij aangeleverde content (die zij alleen maar hoefden te heschrijven tot een goede subsidieaanvraag) staat letterlijk antwoord op deze vraag. Ze hadden het alleen iets anders moeten omschrijven om binnen de 250 woorden te blijven. Ze zijn blijkbaar dus niet in staat geweest, om wat voor reden dan ook, om inhoudelijke tekst te begrijpen en te herschrijven tot een correct antwoord. En als dit 1 incident was, geen enkel probleem. Maar als een document van 35 pagina's vol zit met deze fouten, dan kan je er echt niets mee. Het was echt oprecht slecht. Ik zou mij schamen als ik zoiets zou moeten indienen, laat staan dat ik er een factuur voor zou durven te sturen.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_139238499
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:16 schreef Catch22- het volgende:
Heb je rechtsbijstand?
Alleen als particulier, niet zakelijk. Ons maatschap is pas begin dit jaar opgericht en d.m.v. deze subsidieaanvraag zouden wij zo ongeveer de eerste grote inkomsten kunnen gaan genereren. Wij gaan sportlessen aanbieden en doen dat nu op kleine schaal, maar met de subsidie zouden we ook grote projecten kunnen gaan draaien voor een periode van twee jaar.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_139238726
Als je bewijs hebt dat ze de tekst van jou hebben gejat, heb je ze wel redelijk te pakken denk ik.

Ik zou sowieso even aangeven, in zeer zakelijke termen, dat je niet akkoord gaat met de factuur en ze vriendelijk doch zeer dringend verzoeken / adviseren de factuur onmiddellijk en volledig te crediteren. Vermeldt duidelijk in de mail wat de pijnpunten zijn (ook hier vriendelijk en dringend). Geef aan dat je de factuur betwist en deze dus niet zult voldoen. Ik zou ook stellen dat het overnemen van teksten van een klant die hun zeer slechte werk moet corrigeren in een weekend geen deugdelijke basis is voor een factuur. En dat jij in principe een basis hebt om de door jou geleden schade op ze te verhalen. Jij hebt immers schade geleden (uren gewerkt) vanwege slecht werk van hun kant.

Dan afwachten. Kan zijn dat ze niets meer van zich laten horen. Als ze doorzetten, zullen ze via incassobureau >> deurwaarder >> kantonrechter moeten. Kost hun ook veel. Ik denk niet dat ze zo dom zijn om die kosten te betalen, wetende dat de kans aanwezig is dat de kantonrechter ze naar buiten lacht. En wetende dat ze een tegenclaim om de oren kunnen krijgen (door jou gemaakte uren).
pi_139239545
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:34 schreef justanick het volgende:
Als je bewijs hebt dat ze de tekst van jou hebben gejat, heb je ze wel redelijk te pakken denk ik.

Ik zou sowieso even aangeven, in zeer zakelijke termen, dat je niet akkoord gaat met de factuur en ze vriendelijk doch zeer dringend verzoeken / adviseren de factuur onmiddellijk en volledig te crediteren. Vermeldt duidelijk in de mail wat de pijnpunten zijn (ook hier vriendelijk en dringend). Geef aan dat je de factuur betwist en deze dus niet zult voldoen. Ik zou ook stellen dat het overnemen van teksten van een klant die hun zeer slechte werk moet corrigeren in een weekend geen deugdelijke basis is voor een factuur. En dat jij in principe een basis hebt om de door jou geleden schade op ze te verhalen. Jij hebt immers schade geleden (uren gewerkt) vanwege slecht werk van hun kant.

Dan afwachten. Kan zijn dat ze niets meer van zich laten horen. Als ze doorzetten, zullen ze via incassobureau >> deurwaarder >> kantonrechter moeten. Kost hun ook veel. Ik denk niet dat ze zo dom zijn om die kosten te betalen, wetende dat de kans aanwezig is dat de kantonrechter ze naar buiten lacht. En wetende dat ze een tegenclaim om de oren kunnen krijgen (door jou gemaakte uren).
Goede tips, dank je. Zal ik zeker doen. Het zal wat moeite kosten om geen emotie in de tekst te stoppen, maar het gaat wel lukken.

Ik ben gewoon echt boos en teleurgesteld. Ik kan mij gewoon niets voorstellen bij het lef dat ze, naast hun wanprestatie en het kopiëren van mijn teksten, ook nog een factuur durven te sturen. Ik zou met alle liefde de factuur betalen als ze goed werk hadden geleverd, maar dit voelt gewoon echt verkeerd.

Het enige waar ik nog in tegemoet zou willen komen, is het betalen van een klein deel van de factuur. Het totale bedrag bestaat uit 350 euro aanbetaling en een percentage van de subsidie, wat neerkomt op een tweeduizend euro. Doe ik er goed aan om voor te stellen om de aanbetaling wel te willen voldoen, maar het percentage van de subsidie niet? Ze hebben wel werk verricht, alleen hun bijdrage was totaal niet geschikt om te gebruiken bij de subsidieaanvraag.

Of verzwak ik daarmee mogelijk mijn positie?

Ik ben gewoon bang dat het bij een rechtszaak zou kunnen uitkomen op een semantische discussie. Ik vond de kwaliteit erg slecht, maar ik heb niet de mogelijkheid gehad (en wilde het risico niet nemen) om zo'n slechte aanvraag in te dienen. In theorie zouden zij mij dus kunnen verwijten dat ik vanuit mijn onkunde (zij zeggen vaker subsidie aanvragen te hebben gedaan) niet in staat zou zijn hun werk op kwaliteit te beoordelen. Zou ik dat wel kunnen, dan had ik ze in eerste instantie misschien nooit de opdracht hoeven te geven.

Anderzijds, als zij uiteindelijk besluiten om mijn tekst te kopiëren, dan bewijst dat misschien weer dat zij zelf ook geen vertrouwen hadden in datgene wat ze initieel hadden opgeleverd.

Argh... allemaal vragen waarop denk ik geen antwoord mogelijk is. Ik ga van het weekend een mooie brief tikken en aangetekend versturen.

Thanks allemaal!
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_139240084
Het schrijven van zo'n subsidieaanvraag is wel duur, had ik niet op gerekend.
ADHD-C
pi_139241397
Doe ze een tegen voorstel.
Hun trekken de factuur in dan klaag jij hun niet aan voor plagiaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 25-04-2014 06:51:52 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:14:14 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_139241937
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:10 schreef -Lotte- het volgende:
Het enige waar ik nog in tegemoet zou willen komen, is het betalen van een klein deel van de factuur.

Het totale bedrag bestaat uit 350 euro aanbetaling en een percentage van de subsidie, wat neerkomt op een tweeduizend euro. Doe ik er goed aan om voor te stellen om de aanbetaling wel te willen voldoen, maar het percentage van de subsidie niet?
Dat lijkt mij de meest zinnige oplossing. Ga in onderhandeling met dit uitgangspunt. Uiteraard gaan ze daar niet mee akkoord, maar daar gaat het niet om. Jij hebt dan op papier dat jij heel redelijk bent geweest ondanks hun broddelwerk. Je maakt het bedrag vervolgens gewoon over.

Ze gaan daar niet mee akkoord, okay, dan mag het door naar het incassobureau. Die stuur je uiteraard weg met de mededeling dat er een onopgelost conflict is.

Laat ze het maar voor de rechter komen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_139242100
Stuur ze een factuur van 2000,- voor het zonder toestemming stelen kopiëren gebruiken van jouw document.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 april 2014 @ 08:34:40 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139242156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:38 schreef -Lotte- het volgende:
. Vol vertrouwen in mijn medemens heb ik mondeling de opdracht toegezegd onder twee voorwaarden:
Maar je had geen prijs afgesproken?
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:54:11 #19
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_139242462
Ik zou in ieder geval niets over maken.

Maar als ik het verhaal goed begrijp hebben zij na de afgesproken opleverdatum pas de dienst geleverd? Dan alle kosten die jij hebt gemaakt op hun (dreigen te) verhalen. Dus de stappen die justanick al aangeeft.

Halfzacht een deel van de factuur wel vergoeden lijkt mij niet handig. Althans, de overeengekomen dienst is niet geleverd dus mij lijkt (als leek) dat toch hiervoor betalen je positie juist verzwakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 25-04-2014 09:01:19 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_139243069
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:10 schreef -Lotte- het volgende:
Doe ik er goed aan om voor te stellen om de aanbetaling wel te willen voldoen, maar het percentage van de subsidie niet? Ze hebben wel werk verricht, alleen hun bijdrage was totaal niet geschikt om te gebruiken bij de subsidieaanvraag.

Of verzwak ik daarmee mogelijk mijn positie?
Ik zou het niet doen; vorder je aanbetaling terug!

quote:
Ik ben gewoon bang dat het bij een rechtszaak zou kunnen uitkomen op een semantische discussie. Ik vond de kwaliteit erg slecht, maar ik heb niet de mogelijkheid gehad (en wilde het risico niet nemen) om zo'n slechte aanvraag in te dienen. In theorie zouden zij mij dus kunnen verwijten dat ik vanuit mijn onkunde (zij zeggen vaker subsidie aanvragen te hebben gedaan) niet in staat zou zijn hun werk op kwaliteit te beoordelen. Zou ik dat wel kunnen, dan had ik ze in eerste instantie misschien nooit de opdracht hoeven te geven.
Zo ver hoeft het niet te komen. Ze kwamen systematisch hun afspraken niet na. Bovendien hebben ze vervolgens uiteindelijk iets ingeleverd dat ze niet zelf hebben geschreven. Moeilijk verhaal voor de rechtbank.
  vrijdag 25 april 2014 @ 09:27:41 #21
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139243085
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:54 schreef Eix het volgende:
Ik zou in ieder geval niets over maken.

Maar als ik het verhaal goed begrijp hebben zij na de afgesproken opleverdatum pas de dienst geleverd? Dan alle kosten die jij hebt gemaakt op hun (dreigen te) verhalen. Dus de stappen die justanick al aangeeft.

Halfzacht een deel van de factuur wel vergoeden lijkt mij niet handig. Althans, de overeengekomen dienst is niet geleverd dus mij lijkt (als leek) dat toch hiervoor betalen je positie juist verzwakt.
Nou dit dus, tweede concept leverden ze te laat in.
En ze waren op de hoogte dat jij voor indiening alles wilde lezen(en eventueel correcties aan kunnen brengen), dus dan hadden ze daar maar rekening mee moeten houden.
Ze waren dus gewoonweg te laat.
Ik zou dan zelfs geen deel betalen.
Rayen 2½ jaar!
pi_139243255
Bij de rechter heb je sowieso nog kans dat het bedrag uiteindelijk verlaagd zal worden.
Goed je zit wel aan kosten vast maar dan nog, ik zou het verlies wel dragen uit principe als ik jouw was.

Anders gaat die kerel er gerust mee door bij andere.
pi_139243708
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar je had geen prijs afgesproken?
Ja, dat ook, sorry. Een klein vast gedeelte en een percentage.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_139244334
Ik zou geen cent betalen.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, bedrijf zou binnen 7 dagen een dienst leveren. Op dag 5,6 en 7 contact gehad hoe het ging 'geen probleem, komt allemaal netjes af'. Op dag 8 aangegeven dat ze hun afspraak niet zijn nagekomen, bij een ander bedrijf liet uitvoeren die het binnen 2 dagen klaar kreeg.

Het 1e bedrijf stuurde vrolijk een factuur en na 3 herinneringen een incassobureau. Ik heb het bedrijf een mailtje gestuurd (zie eerder topic) met daarin duidelijk opgesomd waarom ik niet ging betalen met daar bovenop dan ik ze anders een tegenfactuur zou sturen voor de werkzaamheden van het andere bedrijf om het werk alsnog gedaan te krijgen.

Kan het er wel even bij zoeken als je wil?
pi_139244639
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:28 schreef klusmeister het volgende:
Ik zou geen cent betalen.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, bedrijf zou binnen 7 dagen een dienst leveren. Op dag 5,6 en 7 contact gehad hoe het ging 'geen probleem, komt allemaal netjes af'. Op dag 8 aangegeven dat ze hun afspraak niet zijn nagekomen, bij een ander bedrijf liet uitvoeren die het binnen 2 dagen klaar kreeg.

Het 1e bedrijf stuurde vrolijk een factuur en na 3 herinneringen een incassobureau. Ik heb het bedrijf een mailtje gestuurd (zie eerder topic) met daarin duidelijk opgesomd waarom ik niet ging betalen met daar bovenop dan ik ze anders een tegenfactuur zou sturen voor de werkzaamheden van het andere bedrijf om het werk alsnog gedaan te krijgen.

Kan het er wel even bij zoeken als je wil?
WGR / Betalen of niet?

:7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')