When seconds count, the police is only minutes away.quote:Op maandag 5 mei 2014 03:18 schreef PKRChamp het volgende:
Jammer dat niemand het er over heeft dat het immoreel is om iemand aan zijn lot over te laten als het gaat om criminaliteit. Dat is nu eenmaal waar het om draait als het gaat om wapenbezit, dat je in staat bent om jezelf te verdedigen tegen een overmacht.
De politie is bij overvallen en verkrachtingen altijd te laat om de burger te beschermen en alleen daarom al zou vrij wapenbezit een goed middel zijn om dat soort vormen van criminaliteit tegen te gaan.
De overval in Deurne is ook een mooi voorbeeld, nadat ze al eens gegijzeld waren door een stel overvallers hebben die juweliers een wapen aangeschaft voor zelfverdediging.
Wat er daarna is gebeurt is natuurlijk erg vervelend maar de vrouw in kwestie heeft misschien wel de leven van haar man gered en heeft met succes haar zaak kunnen verdedigen.
Wat ook duidelijk is geworden is dat een groot deel van Nederland haar het morele gelijk heeft gegeven met als gevolg dat de protesten gedaan door de vrienden van de overvallers als lachwekkend en zielig werden ervaren.
quote:Op maandag 28 april 2014 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al aantoonde, er zijn minder moorden in bijvoorbeeld Duitsland en Zwitserland waar er meer wapens zijn, jouw conclusie dat de correlatie een causaal verband is, is daarmee onderuitgehaald.
quote:Winkelier wil wapen
Om zich te weren tegen overvallers, willen winkeliers het recht krijgen op wapenbezit. Ruim 60 procent van hen pleit voor verruiming van de Wapenwet.
Een op de vijf ondervraagde winkeliers heeft al een wapen achter de toonbank. Dat schrijft het AD op basis van onderzoek van EenVandaag onder duizenden winkeliers.
De grote meerderheid van de winkeliers is gewapend met slagwapens als honkbalknuppels, maar ook ijzeren staven en stoelpoten met spijkers worden genoemd. Enkele juweliers erkennen over een vuurwapen te beschikken. Deskundigen (wie dat dan ook maar mogen wezen) vrezen voor 'geweldsescalatie' en een 'wapenwedloop'.
Een overgrote meerderheid van 88 procent van de winkeliers zegt begrip te hebben voor het wapenbezit van het juweliersechtpaar in Deurne. Een ruime meerderheid (63 procent) vindt dat het stel niet moet worden vervolgd wegens verboden wapenbezit
Vreemd, aangezien in de 20e eeuw vele malen meer mensen zijn vermoord door overheden (exclusief oorlogen) als door private personen. Dus als je wilt beginnen met ontwapenen moet je beginnen bij de staat.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:10 schreef Wegenbouwer het volgende:
Die 'deskundigen' kunnen zich beter druk maken om de wapenwedloop tussen sommige geweldmonopolisten. Maar in dat geval is voor de landsverdediging opeens alles toegestaan, inclusief bezit van nucleaire wapens. Maar o wee als een winkelier zich wil beveiligen met een eenvoudig wapen, dan is het eind zoek.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:59 schreef Pokkelmans het volgende:
Een wapenwedloop ja. Want die straatschoffies die een tankstationnetje, wijkjuwelier of supermarkt overvallen leggen drieduizend ballen neer voor een volautomatisch geweer op de zwarte markt.
Precies de reden waarom ik bijhet zien van die beelden meteen riep dat het hoogstwaarschijnlijk om een airsoftwapen gaat.quote:
In Japan bestaan er dan ook geen onrendabele lijnen, die zitten allemaal vol de hele dag door.quote:
quote:Er ligt zo’n 26.000 kilometer spoor in Japan. Ongeveer 3.500 kilometer daarvan is eigendom van private trein bedrijven De overige 22.500 kilometer is eigendom de geprivatiseerde nationale spoorwegen: Japan Rail of kortweg JR (zeg maar de NS van Japan).
Dat heeft te maken met de rechtsvorm van de onderneming, de directe invloed vanuit ministeries, en de subsidies waarvoor het al dan niet in aanmerking komt. Het is in publieke handen maar is autonoom op enigszins vergelijkbare wijze als een bedrijf autonoom is t.o.v. zijn aandeelhouders.quote:
Dat wil dus zeggen, dat de overheid de treinen op tijd laat rijden in Japan?quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:59 schreef waht het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de rechtsvorm van de onderneming, de directe invloed vanuit ministeries, en de subsidies waarvoor het al dan niet in aanmerking komt. Het is in publieke handen maar is autonoom op enigszins vergelijkbare wijze als een bedrijf autonoom is t.o.v. zijn aandeelhouders.
Bovendien hoeven de werknemers van de NS zichzelf niet ambtenaren te noemen, een significant voordeel.
Het ligt iets anders in Japan, daar zijn bepaalde delen van de spoorweginfrastructuur en operators (het passagiersvervoer) daadwerkelijk in particuliere handen. In Europa is besloten om de infrastructuur in publieke handen te houden en de uitvoerende partijen hiervan los te koppelen, deze partijen kunnen vervolgens publiek of privaat zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat wil dus zeggen, dat de overheid de treinen op tijd laat rijden in Japan?
Wat snap je niet aan geprivatiseerd?quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:52 schreef Euribob het volgende:
http://ervaarjapan.nl/reizen/japan-rail-pass/
[..]
Toen bleef het stil. Bobber die nu snotterend in een hoekje zit.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:13 schreef waht het volgende:
[..]
Het ligt iets anders in Japan, daar zijn bepaalde delen van de spoorweginfrastructuur en operators (het passagiersvervoer) daadwerkelijk in particuliere handen. In Europa is besloten om de infrastructuur in publieke handen te houden en de uitvoerende partijen hiervan los te koppelen, deze partijen kunnen vervolgens publiek of privaat zijn.
Dus ik zou zeggen dat in Japan de treinen door particulieren op tijd rijden.
Omdat de stelling van waht zeker niet voor heel Europa klopt. Wat vooral duidelijk wordt is dat zowel in Europa als in Japan sprake is van hybride systemen waarbij zowel in Europa als in Japan de overheid stiekem een stevige vinger in de pap heeft.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Toen bleef het stil. Bobber die nu snotterend in een hoekje zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |