abonnement Unibet Coolblue
pi_139217071
Zie de titel. Waarom is Mercedes eigenlijk het beste/mooiste/ betrouwbaarste automerk?
BMW, Volkswagen, Volvo ect zijn ook goede merken. Maar hoe komt het dat Mercedes toch beter is dan andere merken?
History became legend, legend became myth.
  donderdag 24 april 2014 @ 15:49:11 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139217081
Waar baseer je dat op?
pi_139217094
Is Mercedes zo goed dan? :?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 24 april 2014 @ 15:49:51 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_139217106
Is het niet. Opgelost, slotje.
pi_139217118
Het "merk" Mercedes is wel top of the bill in de wereld. Dat wel.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_139217128
Dat is subjectief dus geen vaststaand feit.

Jij brengt het als een feit.

Ik ben echter wel van mening dat Mercedes veel meer klasse uitstraalt, en met name de Mercedessen van voor de jaren 90 nog echt leken voor de eeuwigheid gemaakt te zijn (en echt uber-duurzaam zijn). Meer dan bij andere merken het geval is als Volkswagen, Audi, Volvo, BMW etc.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_139217256
Veel mensen kopen een Mercedes van ¤ 500 om te laten zien dat ze rijk zijn :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_139217311
Omdat je een turk bent
pi_139217340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:48 schreef valek het volgende:
Zie de titel. Waarom is Mercedes eigenlijk het beste/mooiste/ betrouwbaarste automerk?
BMW, Volkswagen, Volvo ect zijn ook goede merken. Maar hoe komt het dat Mercedes toch beter is dan andere merken?
Grappig want de merken die je noemt zijn juist de onbetrouwbaarste merken. Tal van onderzoeken te vinden die dit be-amen. Dacht dat het betrouwbaarste merk Lexus was.
pi_139217468
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Grappig want de merken die je noemt zijn juist de onbetrouwbaarste merken. Tal van onderzoeken te vinden die dit be-amen. Dacht dat het betrouwbaarste merk Lexus was.
BMW en Volvo zijn ook goede merken (in ieder geval motorisch duurzaam). Volkswagen en Audi zijn inderdaad de laatste jaren helemaal niet goed meer en bungelen ergens onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken.

Honda, Lexus, Subaru, Toyota (moederconcern van Lexus en Subaru), en Mazda zijn de betrouwbaarste automerken.

Maar er is meer dan alleen betrouwbaarheid. Een Mercedes straalt klasse uit, en rust, en eeuwigheidswaarde, en tijdloosheid. Alles wat je bij die Japanse merken niet vindt eerlijk gezegd. Al is een Lexus daarop een uitzondering.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_139217858
Toyota bezit maar 16% van Subaru, Fuji Heavy Industries is moederconcern.

Maar goed, als je ziet hoe E-Klasse modellen uit begin 2000 compleet wegroesten dan is Mercedes niet altijd een topmerk geweest
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 april 2014 @ 16:52:43 #12
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_139219055
Dat is het niet, Aston Martin, Bentley en Jaguar zijn de beste merken
Je maintiendrai -XOXO-
  donderdag 24 april 2014 @ 17:05:04 #13
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_139219482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:52 schreef datismijnmening het volgende:
Dat is het niet, Aston Martin, Bentley en Jaguar zijn de beste merken
Dat kan je ook echt zeggen want daarvan rijden er megaveel van rond in NL.......
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 april 2014 @ 17:05:43 #14
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_139219500
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:05 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat kan je ook echt zeggen want daarvan rijden er megaveel van rond in NL.......
Dat maakt niet uit toch?
Je maintiendrai -XOXO-
pi_139219550
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:52 schreef datismijnmening het volgende:
Dat is het niet, Aston Martin, Bentley en Jaguar zijn de beste merken
Mwa, Engelse vergane glorie. Zoals het hele land eigenlijk.
History became legend, legend became myth.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 april 2014 @ 17:12:49 #16
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_139219708
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:07 schreef valek het volgende:

[..]

Mwa, Engelse vergane glorie. Zoals het hele land eigenlijk.
:{w
Je maintiendrai -XOXO-
  donderdag 24 april 2014 @ 17:28:05 #17
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_139220184
Om een of andere reden is Mercedes wereldwijd gezien nog altijd status. Mensen zonder geld die een dikke auto willen rijden kopen een oude Mercedes. Dictators kopen een nieuwe Mercedes. Het straalt toch iets uit. Helaas heeft een nieuwe Mercedes dan ook maar een houdbaarheidsdatum van 4 jaar ofzo voordat ze betaalbaar zijn voor de eerste paupers :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_139221565
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:52 schreef datismijnmening het volgende:
Dat is het niet, Aston Martin, Bentley en Jaguar zijn de beste merken
Een expert! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:07 schreef valek het volgende:

[..]

Mwa, Engelse vergane glorie. Zoals het hele land eigenlijk.
De auto-industrie is vergane glorie, m.i. Kijk maar eens naar de oude Toyota Celica, de 1960 Mustang en dan de 1970, Jaguar heeft zelfs diesels nu... Vroeger werden er echt prachtige auto's gemaakt, en toen kon je ze ook nieuw kopen, als ik nu naar auto's kijk uit de afgelopen 5 jaar en de auto's van <1990 dan zul je zien dat er vroeger veel mooiere auto's werden gemaakt. Dat is natuurlijk ook subjectief, maar zo kijk ik er tegen op. Ik hoef geen nieuwe Jaguar, niks haalt het bij een mooie oldtimer die karakter uitstraalt.
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:28 schreef Barcaconia het volgende:
Om een of andere reden is Mercedes wereldwijd gezien nog altijd status. Mensen zonder geld die een dikke auto willen rijden kopen een oude Mercedes. Dictators kopen een nieuwe Mercedes. Het straalt toch iets uit. Helaas heeft een nieuwe Mercedes dan ook maar een houdbaarheidsdatum van 4 jaar ofzo voordat ze betaalbaar zijn voor de eerste paupers :')
Tot die tijd bivakkeren ze in VW's en japanners met hun joggingsbroeken, bier, body-kits en stereo installaties.
pi_139221625
Qua vormgeving is Mercedes in ieder geval al geruime tijd flink de weg kwijt (lees: ze richten zich voornamelijk op de Chinese markt, die wel van veel te grote lampen met veel te veel LEDS houdt alsmede ook tevens van onevenwichtige vormgeving met veel te veel vouwen en lijnen).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_139221991
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

BMW en Volvo zijn ook goede merken (in ieder geval motorisch duurzaam). Volkswagen en Audi zijn inderdaad de laatste jaren helemaal niet goed meer en bungelen ergens onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken.
In b4 DS4
pi_139222029
TS vindt zeker ook dat Hardwell de beste DJ is :')
pi_139222164
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:39 schreef Thomas B. het volgende:
TS vindt zeker ook dat Hardwell de beste DJ is :')
Ken hem van naam. Ben 35, word niet warm of koud van bekende mensen.
History became legend, legend became myth.
pi_139228198
P O R S C H E
pi_139228307
Die roestbakken van Mercedes het beste ter wereld?

Leg mij eens uit op welk gebied dan. Op het gebied van algehele duurzaamheid streven de Japanse autobouwers de rest van de wereld in elk geval nog altijd voorbij.

Ja, Mercedessen zijn luxe en comfortabel. Maar koop voor hetzelfde bedrag een Lexus en je hebt minstens net zo veel luxe en comfort, maar dan van betere kwaliteit. Er staat alleen geen ster op de motorkap. Een Honda Accord of Toyota Avensis kan zich makkelijk meten met een Mercedes C. Een Mercedes A of B wordt aan alle kanten verslagen door een Civic of Auris of Verso. Als je tenminste modellen van een vergelijkbare aanschafprijs gaat vergelijken.
pi_139234081
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:05 schreef Ivo1985 het volgende:
Een Honda Accord of Toyota Avensis kan zich makkelijk meten met een Mercedes C.
Die wagens zijn totaal niet vergelijkbaar :') , al is het maar vanwege de rwd van Mercedes.
quote:
Een Mercedes A of B wordt aan alle kanten verslagen door een Civic of Auris of Verso. Als je tenminste modellen van een vergelijkbare aanschafprijs gaat vergelijken.
Voor dezelfde prijs wel ja, dat is logisch omdat Mercedes in een hoger segment valt. En ook die bejaardenwagentjes die je opnoemt zijn totaal niet vergelijkbaar, met welke Toyota of Honda wil je bv een A250 gaan vergelijken? :')
pindazakje
pi_139234112
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:48 schreef valek het volgende:
Zie de titel. Waarom is Mercedes eigenlijk het beste/mooiste/ betrouwbaarste automerk?
BMW, Volkswagen, Volvo ect zijn ook goede merken. Maar hoe komt het dat Mercedes toch beter is dan andere merken?
Mercedes maakt echt geen rommel. Blijkt uit deze test!

Lol
  donderdag 24 april 2014 @ 22:55:05 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139234259
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

BMW en Volvo zijn ook goede merken (in ieder geval motorisch duurzaam). Volkswagen en Audi zijn inderdaad de laatste jaren helemaal niet goed meer en bungelen ergens onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken.

Honda, Lexus, Subaru, Toyota (moederconcern van Lexus en Subaru), en Mazda zijn de betrouwbaarste automerken.

Maar er is meer dan alleen betrouwbaarheid. Een Mercedes straalt klasse uit, en rust, en eeuwigheidswaarde, en tijdloosheid. Alles wat je bij die Japanse merken niet vindt eerlijk gezegd. Al is een Lexus daarop een uitzondering.
Subaru is van Fuji heavy industries en niet van toyota
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:56:56 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139234363
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:15 schreef pvdplanet het volgende:
Toyota bezit maar 16% van Subaru, Fuji Heavy Industries is moederconcern.

Maar goed, als je ziet hoe E-Klasse modellen uit begin 2000 compleet wegroesten dan is Mercedes niet altijd een topmerk geweest
Mercedes had ergens in de jaren 90 het idee dat kwaliteit te duur was, en dat heeft een hoop ellende gegeven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2014 @ 23:13:00 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139235195
Laatst een mercedes met een ton of 4 (?) op de klok gezien. De hele aandrijflijn kon vernieuwd worden omdat die versleten was. En dat was ook nog zo'n oude mercedes uit de tijd dat ze echt betrouwbaar waren. Die was dus niet beter dan mijn 'onbetrouwbare' en 'gare' BX.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139235211
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:52 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Die wagens zijn totaal niet vergelijkbaar :') , al is het maar vanwege de rwd van Mercedes.

Wat maakt het feit dat Mercedes RWD heeft het een beter merk?

quote:
[..]

Voor dezelfde prijs wel ja, dat is logisch omdat Mercedes in een hoger segment valt. En ook die bejaardenwagentjes die je opnoemt zijn totaal niet vergelijkbaar, met welke Toyota of Honda wil je bv een A250 gaan vergelijken? :')
Dus omdat Mercedes in een duurder segment valt, is het een beter merk? Helaas, zo werkt het niet. Status en marketing zijn niet van invloed op de werkelijke kwaliteit.

De A250 zal het zwaar krijgen in een strijd met een Civic Type S. Helaas van het nieuwste model Civic is er nog geen Type S (of R) uitgebracht, maar een exemplaar uit 2010 kan zich prima meten.
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2014 @ 23:23:25 #31
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139235784
Met name de nieuwere mercedessen roesten nog wel eens. Voor zover ik weet niet dat ze dan totaal rot zijn en daarom niet meer door de APK komen, maar wel dat je roestige randjes ziet aan de spatborden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139236512
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wat maakt het feit dat Mercedes RWD heeft het een beter merk?
Nee, maar het zegt wel iets over de rijeigenschappen en dat je een C-klasse niet kunt vergelijken met die auto's die je noemde.
quote:
[..]

Dus omdat Mercedes in een duurder segment valt, is het een beter merk? Helaas, zo werkt het niet. Status en marketing zijn niet van invloed op de werkelijke kwaliteit.
Nee, ik zeg niet dat Mercedes geweldig is. Maar motorisch hebben ze het veel beter voor elkaar, de krachtigste blokken van Toyota zijn zo'n beetje de instapblokjes bij Mercedes.

quote:
De A250 zal het zwaar krijgen in een strijd met een Civic Type S. Helaas van het nieuwste model Civic is er nog geen Type S (of R) uitgebracht, maar een exemplaar uit 2010 kan zich prima meten.
Zwaar krijgen? Die Type S gaat in 8,9 sec naar de 100 waar de Mercedes het in 6,6 secondes doet, dus wel een serieus verschil. En dan heb je ook nog de AMG die het in 4,6 secondes doet, is zowat dubbel zo snel als de snelste Civic. Toyota en Honda richten zich totaal niet op de motorische prestaties waar Mercedes dat wel doet, voor een beetje snelle auto kun je simpelweg niet bij die Japanse merken terecht.
pindazakje
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2014 @ 23:41:11 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139236697
Ja, want acceleratie en motorvermogen maakt een auto goed :')

Met wat afstelwerk is een motor vaak wel flink op te peppen. Maar dan is de motor na een paar duizend (of honderd) kilometer wel aan puin.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 24 april 2014 @ 23:49:20 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139237083
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:39 schreef Thomas B. het volgende:
TS vindt zeker ook dat Hardwell de beste DJ is :')
Iets met lul en drumstel :')

quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:03 schreef TheMercenary976 het volgende:
P O R S C H E
Noem eens 3 fatsoenlijke Porsche sedans, of stationwagens die al minimaal 15 jaar bestaan? :+

En mensen die Honda's en Toyota's met een MB vergelijken hebben blijkbaar nog nooit in een Benz gereden. Ik durf te beweren dat ik geblinddoekt en met oordoppen in kan voelen of ik in een Benz rijd, dat comfort voel je gewoon. Er is volgens mij geen enkel ander automerk wat dat gevoel op die manier geeft. Kan ook niet precies uitleggen waar dat hem in zit, maar het is gewoon zo, eenieder die een MB heeft gehad en/of regelmatig zelf gereden zal dat beamen.
Uiteraard is dat niet zaligmakend ofzo, maar ik durf wel te stellen dat je eraan gewend raakt, noem het 'verziekt' :+ Ik vond Anne d'r Ibiza altijd een lekker autootje om in te rijden, is het nog steeds wel, maar nu vind ik hem te hard geveerd, en ik erger me aan alle bijgeluidjes, afrolgeluid van de banden, te harde en te hoog zittende stoelen, een kunststofpaneeltje in de achterdeur wat al een tijdlang rammelt, enzovoort.. dat heb je in een Benz gewoon niet; niet in een nieuwe, maar ook niet in een 20 jaar oude. Het is gewoon anders, je krijgt echt een gevoel van kwaliteit; dat merk je eigenlijk niet zolang je in je eigen auto rijdt, maar zodra je in een andere stapt gaan dingen je ineens opvallen :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139238247
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:02 schreef Tomatenboer het volgende:

BMW en Volvo zijn ook goede merken (in ieder geval motorisch duurzaam). Volkswagen en Audi zijn inderdaad de laatste jaren helemaal niet goed meer en bungelen ergens onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken.
Als je de statistieken waar ze aks beste scoren steevast negeert wel ja...

quote:
Honda, Lexus, Subaru, Toyota (moederconcern van Lexus en Subaru), en Mazda zijn de betrouwbaarste automerken.
Kletskoek, maar jappenfappers blijven het geloven.

Betrouwbaarheid is overigens grotendeels bepaald door de bestuurder. Niet voor niet scoort nota bene skoda (VAG) afgelopen week de toppositie in het betrouwbaarheidsonderzoek van route mobiel.

OT: Een Mercedes rijdt vele malen fijner dan een jap. Ook veel fijner dan een dure toyota (verkocht onder de naam lexus).

En is ook nog eens niet zo dodelijk saai.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139238678
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:37 schreef Hyaenidae het volgende:

voor een beetje snelle auto kun je simpelweg niet bij die Japanse merken terecht.
Met wat uitzonderingen natuurlijk. Het is niet onmogelijk om een snelle jap te vinden (GT-R)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2014 @ 01:00:40 #37
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139239350
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:49 schreef Sounddragon het volgende:
en ik erger me aan alle bijgeluidjes, afrolgeluid van de banden, te harde en te hoog zittende stoelen, een kunststofpaneeltje in de achterdeur wat al een tijdlang rammelt, enzovoort..
Helemaal mee eens. 180 rijden klinkt én voelt gewoon net zo relaxed als 80 rijden in een doorsnee auto. Kompressor erop, automaat erin en het is zalig cruisen. 't Is slecht te beschrijven, het is een gevoel, een gewenning.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Met wat uitzonderingen natuurlijk. Het is niet onmogelijk om een snelle jap te vinden (GT-R)
Maar je moet wel moeite doen:
Neem nou een instap C klasse uit 2007, station. Loopt binnen 10 seconde naar de 100. Een Lexus CT200h van een paar jaar oud, volgens mij wel vergelijkbaar qua luxe, comfort en dergelijke, heeft daar een halve seconde langer voor nodig. Echter, de Mercedes loopt lachend door naar de 160, 200 en stopt ergens bij 230. De Lexus houdt het al voor gezien net voorbij de 180. Bij een doorsnee Jap middenklasser in de kleinste motor mag je blij zijn als je de 100 haalt voordat je 20 seconde verder bent. Kost je wel het verbruik, waar een CT200h volgens tests maximaal 6,6 liter per 100 km zal verbruiken, zelfs als je 180 km/h gaat rijden, zit je bij een C180K dan al snel op 9,5 liter, ga je echt trappen dan zit je snel boven de 10 a 11 liter. Houd je het rustig op lange afstanden, dan zul je ergens tegen de 6 a 6,5 liter per 100 km zitten.
Maarja, een Mercedes koop je dan ook niet om het verbruik, maar om relaxed te veel kilometers te rijden en zo nu en dan even het gaspedaal te gebruiken. Zelfde geldt bijv. voor die GT-R of Skyline (of RX-7), die koop je ook om zo nu en dan eens lekker mee door te rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_139240309
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Iets met lul en drumstel :')

[..]

Noem eens 3 fatsoenlijke Porsche sedans, of stationwagens die al minimaal 15 jaar bestaan? :+

En mensen die Honda's en Toyota's met een MB vergelijken hebben blijkbaar nog nooit in een Benz gereden. Ik durf te beweren dat ik geblinddoekt en met oordoppen in kan voelen of ik in een Benz rijd, dat comfort voel je gewoon. Er is volgens mij geen enkel ander automerk wat dat gevoel op die manier geeft. Kan ook niet precies uitleggen waar dat hem in zit, maar het is gewoon zo, eenieder die een MB heeft gehad en/of regelmatig zelf gereden zal dat beamen.
Uiteraard is dat niet zaligmakend ofzo, maar ik durf wel te stellen dat je eraan gewend raakt, noem het 'verziekt' :+ Ik vond Anne d'r Ibiza altijd een lekker autootje om in te rijden, is het nog steeds wel, maar nu vind ik hem te hard geveerd, en ik erger me aan alle bijgeluidjes, afrolgeluid van de banden, te harde en te hoog zittende stoelen, een kunststofpaneeltje in de achterdeur wat al een tijdlang rammelt, enzovoort.. dat heb je in een Benz gewoon niet; niet in een nieuwe, maar ook niet in een 20 jaar oude. Het is gewoon anders, je krijgt echt een gevoel van kwaliteit; dat merk je eigenlijk niet zolang je in je eigen auto rijdt, maar zodra je in een andere stapt gaan dingen je ineens opvallen :)
Een benz met een ibiza vergelijken....

* DieselTank mompelt iets met geld enzo
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_139243954
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Iets met lul en drumstel :')

Nee dan snap je 'm niet. TS stelt dat Mercedes het beste automerk is. Dat impliceert dat je dat objectief vast zou kunnen stellen. Dat is net zoiets als vragen waarom Hardwell de beste DJ is. Hij staat tenslotte toch op nummer 1 van een of andere dj lijst.
pi_139244153
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Met wat uitzonderingen natuurlijk. Het is niet onmogelijk om een snelle jap te vinden (GT-R)
je verwoordt het verkeerd.
Er is geen Duitse auto in die prijsklasse die in 3sec naar de 100 sprint.
En als ik aan VAG denk, denk ik gelijk aan TSI en DSG _O- lompe kut troep.

Mercedes is wel OK kwa uiterlijk en uitrusting, ik vind ze alleen te vaak en snel roesten.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_139246752
De "beste" auto bestaat niet. Want het is allemaal relatief. Sommige willen graag lage kosten en vervoer van a naar b en is den C1 oid de beste auto. Maar andere willen luxe en kopen een S500 full option. Allemaal relatief
pi_139247503
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:04 schreef terrorsjaak het volgende:
De "beste" auto bestaat niet. Want het is allemaal relatief. Sommige willen graag lage kosten en vervoer van a naar b en is den C1 oid de beste auto. Maar andere willen luxe en kopen een S500 full option. Allemaal relatief
nou, ik hoorde laatst van iemand dat er een taxi-bedrijf met priussen er een paar heeft die de 500.000km 1.000.000km heeft gehaald zonder enig defect aan die auto's behalve onderhoud. that's kinda impressive.

Edit: gevonden, http://www.carscoops.com/(...)d-taxi-clocks-1.html
DAMNNZZZ _O_ ze zijn spuuglelijk en traag maar hier heb ik dan toch wel respect voor.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_139248166
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:29 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

nou, ik hoorde laatst van iemand dat er een taxi-bedrijf met priussen er een paar heeft die de 500.000km 1.000.000km heeft gehaald zonder enig defect aan die auto's behalve onderhoud. that's kinda impressive.

Edit: gevonden, http://www.carscoops.com/(...)d-taxi-clocks-1.html
DAMNNZZZ _O_ ze zijn spuuglelijk en traag maar hier heb ik dan toch wel respect voor.
Ja, maar je hebt er ook genoeg waarvan de accu's defect zijn geraakt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:57:15 #44
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_139248241
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:18 schreef DS4 het volgende:


Kletskoek, maar jappenfappers blijven het geloven.
Komt hij weer hoor. Onderbouw jouw tegenargument dan eens...

quote:
Betrouwbaarheid is overigens grotendeels bepaald door de bestuurder. Niet voor niet scoort nota bene skoda (VAG) afgelopen week de toppositie in het betrouwbaarheidsonderzoek van route mobiel.


Route mobiel. Die organisatie waar je geen lid van kan worden als je auto ouder dan 12 jaar is...?
Ja, die kunnen een goede objectieve mening geven over de betrouwbaarheid van oude Japanners....
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:03:01 #45
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_139248384
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:18 schreef DS4 het volgende:


Betrouwbaarheid is overigens grotendeels bepaald door de bestuurder.
Onzin natuurlijk. Ja, ik kan een Toyota ook wel kapot krijgen natuurlijk. Nou ja, TopGear lukte het niet...

Maar wil je nu zeggen dat alle bestuurders van een rampenbak,als de Laguna 2 bijv, gewoon slechte bestuurders zijn en daarom die auto steevast onderaan de statistieken bungelt....?

Veel problemen met bepaalde auto's kan je echt niet verhalen op de bestuurder. Mooi voor de garage zou dat zijn om je daar achter te schuilen...
pi_139248693
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:54 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt er ook genoeg waarvan de accu's defect zijn geraakt.
uitzondering op de regel, maargoed, geen enkele auto is perfect, al komt de prius daar akelig dichtbij.

marja, hoe betrouwbaar dat hok ook is, er zal er nooit één bij mij voor de deur komen.
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:05:37 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139250262
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:12 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nee dan snap je 'm niet. TS stelt dat Mercedes het beste automerk is. Dat impliceert dat je dat objectief vast zou kunnen stellen. Dat is net zoiets als vragen waarom Hardwell de beste DJ is. Hij staat tenslotte toch op nummer 1 van een of andere dj lijst.
Ik snap hem prima, ik stel dat er maar heel weinig auto's zijn die kunnen tippen aan het gevoel van kwaliteit wat je krijgt als je een MB rijdt. Lijstjes ammehoela, ik heb het over rijdersgevoel, en dat telt 10 keer meer als één of andere kl#te statistiek. Het puntje kwaliteit is de laatste jaren wel wat minder, en de CDi motoren schijnen nog wel eens een injectoren allergie te hebben (lees: lekkage die na vervanging opgelost is), maar ik weet zeker dat dat in volgende modellen opgelost gaat worden, want ze willen dat negatieve gelul weer weg hebben.

TS heeft dus in zekere mate gelijk, alleen heeft hij nog steeds nergens uitgelegd waar hij die wijsheid vandaan heeft :Y) :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139250303
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:57 schreef penny-wise het volgende:

Komt hij weer hoor. Onderbouw jouw tegenargument dan eens...

Vaak zat gedaan. En steevast komt er dan een: jouw onderzoeken tellen niet want die zijn onbetrouwbaar.

Zo lust ik er nog een paar.

quote:
Route mobiel. Die organisatie waar je geen lid van kan worden als je auto ouder dan 12 jaar is...?
Ja, die kunnen een goede objectieve mening geven over de betrouwbaarheid van oude Japanners....
Waarmee je meteen bovenstaand punt bevestigt (en ik had de rest van jouw reactie nog niet gelezen voor de goede orde).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139250330
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:03 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Ja, ik kan een Toyota ook wel kapot krijgen natuurlijk. Nou ja, TopGear lukte het niet...

Maar wil je nu zeggen dat alle bestuurders van een rampenbak,als de Laguna 2 bijv, gewoon slechte bestuurders zijn en daarom die auto steevast onderaan de statistieken bungelt....?

Veel problemen met bepaalde auto's kan je echt niet verhalen op de bestuurder. Mooi voor de garage zou dat zijn om je daar achter te schuilen...
Lees nog eens wat er staat en dan met name niet over 'grotendeels' heen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139250586
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:13 schreef eXplorer1 het volgende:

uitzondering op de regel, maargoed, geen enkele auto is perfect, al komt de prius daar akelig dichtbij.

Juist niet! Niets lijkt mij zo ellendig als jarenlang in een Prius te moeten rijden, dus ik zou zeggen dat het een minpunt is als hij blijft rijden. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:20:06 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139250635
Een prius, tja, mooie complete auto die veel te luidruchtig is, te hard afgeveerd en slecht remt. Niet mijn ding.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139250700
Prius mooi?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:30:18 #53
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139250910
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:21 schreef DS4 het volgende:
Prius mooi?
Dat zei zijn blindengeleidehond :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139251154
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zei zijn blindengeleidehond :+
Woef!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139252142
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Juist niet! Niets lijkt mij zo ellendig als jarenlang in een Prius te moeten rijden, dus ik zou zeggen dat het een minpunt is als hij blijft rijden. ;)
no shit captain obvious :D , ik ben het met je eens, maar ik doelde op een technisch niveau, ik moet dat hok ook never niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door eXplorer1 op 25-04-2014 15:45:59 ]
life happens while you're pusing the throttle.
pi_139252536
Das Haus _O_
pi_139254221
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Met wat uitzonderingen natuurlijk. Het is niet onmogelijk om een snelle jap te vinden (GT-R)
Ja er zijn wel meer snelle gave auto's en supercars te vinden uit Japan, maar dat bedoelde ik dus niet.
Ik zei dat je in dat segment (doorsnee hatchback of sedan) geen snelle auto vindt bij Honda of Toyota, terwijl de Duitse merken als BMW, Mercedes, Audi dat wel hebben. Geen probleem om bij de laatste merken een hatchback met 300pk te bestellen, bij die Japanse merken houdt het bij 200pk al op.
pindazakje
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:29:32 #58
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139254262
Mercedes heeft zijn naam wel behoorlijk te grabbel gegooid met hun roestprobleem.

BMW ftw, qua alles.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:00:10 #59
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_139255053
japs _O_
Ik drink geen kraantjeswater.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2014 @ 17:03:02 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139255136
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:29 schreef Catch22- het volgende:
BMW ftw, qua alles.
Sinds de 2 active tourer hebben ze afgedaan... :r
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:07:17 #61
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139255253
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Sinds de 2 active tourer hebben ze afgedaan... :r
Achja. Ik zie het maar als wat de Cayenne voor Porsche is. Een melkkoe.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 17:08:14 #62
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139255285
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Sinds de 2 active tourer hebben ze afgedaan... :r
wat een kutbak is dat toch he :') i3 zelfde verhaal trouwens :r

i8 is dan wel weer mooi
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_139263596
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:37 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nee, maar het zegt wel iets over de rijeigenschappen en dat je een C-klasse niet kunt vergelijken met die auto's die je noemde.

[..]
Want RWD wagens rijden per definitie beter? Dream on. Als dat zo zou zijn, dan zouden veel meer merken nog RWD toepassen.

quote:
Nee, ik zeg niet dat Mercedes geweldig is. Maar motorisch hebben ze het veel beter voor elkaar, de krachtigste blokken van Toyota zijn zo'n beetje de instapblokjes bij Mercedes.

[..]
Heeft niets te maken met hoe goed het merk is, maar met de doelgroep waar ze zich op richten.
Voor modellen waar dat nodig is heeft Toyota gewoon een paar flinke 8-cilinders op de plank staan.
quote:
Zwaar krijgen? Die Type S gaat in 8,9 sec naar de 100 waar de Mercedes het in 6,6 secondes doet, dus wel een serieus verschil. En dan heb je ook nog de AMG die het in 4,6 secondes doet, is zowat dubbel zo snel als de snelste Civic. Toyota en Honda richten zich totaal niet op de motorische prestaties waar Mercedes dat wel doet, voor een beetje snelle auto kun je simpelweg niet bij die Japanse merken terecht.
Excuses, ik bedoelde de Type R van de vorige generatie. Zit ook 'gewoon' in 6,6 seconden op de 100, kost minder dan de goedkoopste A250 en heeft daarbij ook nog eens een veel dikkere aankleding. Oh ja, Honda heeft voor die 6,6 seconden naar de 100 met zijn 2 liter vierpittertje niet eens een turbo nodig.

Honda en Toyota richten zich niet op motorische prestaties :+ Beide merken richten zich wel degelijk op prestaties. Namelijk op zuinigheid bij de modellen voor normaal dagelijks gebruik, en snelheid bij de sportmodellen. En ja, sportmodellen zijn er echt wel.
pi_139264686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:53 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Want RWD wagens rijden per definitie beter? Dream on. Als dat zo zou zijn, dan zouden veel meer merken nog RWD toepassen.
Nee, maar als je gewend bent om dwars te kunnen gaan met rwd dan wil je niet onderstuurd met een fwd door de bocht.
Het is niet sneller maar geeft wel een geweldige beleving in de bocht, het dwars kunnen hoeken.
Overigens gebruiken (gebruikte) Honda en Toyota ook rwd voor de sportieve modellen die ze hadden en tegenwoordig helaas steeds minder maken.
quote:
[..]

Heeft niets te maken met hoe goed het merk is, maar met de doelgroep waar ze zich op richten.
Voor modellen waar dat nodig is heeft Toyota gewoon een paar flinke 8-cilinders op de plank staan.
Precies, Toyota en Honda richten zich tegenwoordig voornamelijk nog op familie auto's voor brave papa's en burgertrutjes. Terwijl Mercedes zich richt op de rijders die een dikke pimpwagen willen rijden met lomp veel vermogen. En bv BMW doet dat ook maar zorgt er ook nog eens voor een onderstel waarmee je apex haarfijn kunt raken.
quote:
[..]

Excuses, ik bedoelde de Type R van de vorige generatie. Zit ook 'gewoon' in 6,6 seconden op de 100, kost minder dan de goedkoopste A250 en heeft daarbij ook nog eens een veel dikkere aankleding. Oh ja, Honda heeft voor die 6,6 seconden naar de 100 met zijn 2 liter vierpittertje niet eens een turbo nodig.

Honda en Toyota richten zich niet op motorische prestaties :+ Beide merken richten zich wel degelijk op prestaties. Namelijk op zuinigheid bij de modellen voor normaal dagelijks gebruik, en snelheid bij de sportmodellen. En ja, sportmodellen zijn er echt wel.
Ja inderdaad maakte ze een paar sportwagens maar dat zijn dat weer de echte funauto's. Al kan ik voor nu alleen de GT86 nog bedenken? Voorheen had je nog Celica, MR2, Supra, Integra, S2000, NSX etc.
Probleem is dat ze geen sedans/hatchbacks meer maken met echt sportieve prestaties. En als ze het doen dan geven ze het meteen zo'n bespoilerde petjesbak uitstraling mee zoals de Civic R.
Subaru doet dat ook, Impreza WRX STi is qua prestaties niks mee maar je rijdt er wel mee voor lul in de file met je bespoilering, luchthappers en gouden velgen rondom. :')
Gewoon een nette wagen met dikke prestaties afleveren doen ze niet, daarvoor moet je echt bij de Duitsers zijn.
pindazakje
pi_139264868
Ik hoor niemand het hebben over Europese of Amerikaanse modellen. Daar zit ook een wereld van verschil. Europa krijgt een hoop met troep. Typ maar op google onder afbeeldingen kia usa.
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:30:18 #66
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_139264934
Mercedes maakt de beste bedrijfswagens bedoel je.
Vrachtwagens, aannemersbusjes en taxi's. Geen ander merk kan er tegenop!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:32:16 #67
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139264982
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:30 schreef daNpy het volgende:
Mercedes maakt de beste bedrijfswagens bedoel je.
Vrachtwagens, aannemersbusjes en taxi's. Geen ander merk kan er tegenop!
Qua taxis zijn ze wel ingehaald.

Rwd is op alles groter dan een 1serie beter dan fwd. Niet in de laatste plaats door de gewichtsverdeling
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139265249
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik snap hem prima, ik stel dat er maar heel weinig auto's zijn die kunnen tippen aan het gevoel van kwaliteit wat je krijgt als je een MB rijdt. Lijstjes ammehoela, ik heb het over rijdersgevoel, en dat telt 10 keer meer als één of andere kl#te statistiek. Het puntje kwaliteit is de laatste jaren wel wat minder, en de CDi motoren schijnen nog wel eens een injectoren allergie te hebben (lees: lekkage die na vervanging opgelost is), maar ik weet zeker dat dat in volgende modellen opgelost gaat worden, want ze willen dat negatieve gelul weer weg hebben.

TS heeft dus in zekere mate gelijk, alleen heeft hij nog steeds nergens uitgelegd waar hij die wijsheid vandaan heeft :Y) :+
Ja dat bedoelde ik idd. Het was een ongefundeerde aanname :P
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah dan zijn we het daar iig over eens :P
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:19:23 #69
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_139266542
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vaak zat gedaan. En steevast komt er dan een: jouw onderzoeken tellen niet want die zijn onbetrouwbaar.

Zo lust ik er nog een paar.
Heb geen onderzoek van je gezien hoor....
En daarbij, als mijn visie niet zou kloppen volgens jou, is die van jou wel de waarheid dan...?
quote:
[..]

Waarmee je meteen bovenstaand punt bevestigt (en ik had de rest van jouw reactie nog niet gelezen voor de goede orde).
Nee, dit ging over het Route Mobiel onderzoek......
Dat bevestigd geen drol natuurlijk....
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2014 @ 23:38:25 #70
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139267144
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:53 schreef Ivo1985 het volgende:
Want RWD wagens rijden per definitie beter? Dream on. Als dat zo zou zijn, dan zouden veel meer merken nog RWD toepassen.

Mwah, een FWD is makkelijker onder controle te houden als je bijvoorbeeld door bochten gaat. Ik moet met een FWD echt moeite doen om hem uit zijn baan te krijgen en om zijn as te trekken, terwijl dat met een doorsnee C klasse flink makkelijker is (okee, na uitschakeling van ESP en dergelijke).
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Terwijl Mercedes zich richt op de rijders die een dikke pimpwagen willen rijden met lomp veel vermogen.
Ik heb het idee dat de meeste nieuwe Mercedessen nog steeds worden afgezet aan braver publiek en de minder brave Hendrikjes onder ons eerder richting Alfa, BMW, Audi en dergelijke gaan. Ik zou iemand die Mercedes rijdt eerder in het rijtje van de Volvorijder plaatsen dan qua karakter indelen bij BMW of Audi.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:44:53 #71
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_139267384
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mwah, een FWD is makkelijker onder controle te houden als je bijvoorbeeld door bochten gaat. Ik moet met een FWD echt moeite doen om hem uit zijn baan te krijgen en om zijn as te trekken, terwijl dat met een doorsnee C klasse flink makkelijker is (okee, na uitschakeling van ESP en dergelijke).

+ FWD is gewoon simpeler en goedkoper te maken tegenwoordig.
98% van de mensen merkt tijdens het rijden echt niet op welke wielen de aandrijving zit. Het interesseer ze ook geen ene reet dus maken de fabrikanten FWD.

quote:
Ik heb het idee dat de meeste nieuwe Mercedessen nog steeds worden afgezet aan braver publiek en de minder brave Hendrikjes onder ons eerder richting Alfa, BMW, Audi en dergelijke gaan. Ik zou iemand die Mercedes rijdt eerder in het rijtje van de Volvorijder plaatsen dan qua karakter indelen bij BMW of Audi.
Idd.
MB = (luxe) vervoersmiddel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_139267665
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:19 schreef penny-wise het volgende:

Heb geen onderzoek van je gezien hoor....
Wat gek dat jij wel meermaals in dit soort discussies meedeed en toch die posts oversloeg...

quote:
En daarbij, als mijn visie niet zou kloppen volgens jou, is die van jou wel de waarheid dan...?
Mijn visie is heel simpel: onderzoeken spreken elkaar enorm tegen en de bestuurder is en blijft de meest invloedrijke factor.

Dat is ook inderdaad de waarheid.

quote:
Nee, dit ging over het Route Mobiel onderzoek......
Dat bevestigd geen drol natuurlijk....
Nee, natuurlijk niet. Wat jij wil.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  FOK!fotograaf zaterdag 26 april 2014 @ 00:30:07 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139268600
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:53 schreef DS4 het volgende:
Mijn visie is heel simpel: onderzoeken spreken elkaar enorm tegen en de bestuurder is en blijft de meest invloedrijke factor.
Jouw visie was dat de bestuurder de meeste invloed heeft op de onderhoudskosten van een auto?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_139268863
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:30 schreef Pizza_Boom het volgende:

Jouw visie was dat de bestuurder de meeste invloed heeft op de onderhoudskosten van een auto?
Nee, betrouwbaarheid.

Moderne auto's zitten goed in elkaar. Buiten enkele uitzonderingen zit het zo in elkaar dat het lange tijd heel blijft, mits je netjes omgaat met de auto. Gewoon het juiste onderhoud en netjes warm rijden scheelt al zo ontzettend veel.

Ook maakt het bijzonder veel uit of je vooral met 100-120 km/u over een snelweg rijdt, of veel binnendoor en dan lekker sportief (hoog in de toeren, laat remmen, enz.).

Het is allemaal geen rocket science.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:48:09 #75
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_139269095
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat gek dat jij wel meermaals in dit soort discussies meedeed en toch die posts oversloeg...

[..]
Meen me te herinneren dat jij eigen ervaringen van autogebruikers negeerde omdat jij dat niet een objectieve mening vond....
Nu zeg je wel dat betrouwbaarheid grotendeels te wijten is aan de gebruiker....
quote:
en de bestuurder is en blijft de meest invloedrijke factor.

Dat is ook inderdaad de waarheid.
Waar heb je dat vandaan.....? Uit je grote duim....?
Totale onzin.
Als je bij bepaalde merken steevast dezelfde problemen tegenkomt dan kan je dat toch niet steeds op de bestuurder verhalen...?
quote:
[..]

Nee, natuurlijk niet. Wat jij wil.
Ik niet hoor. Vind zo'n onderzoek van RM niet betrouwbaar omdat wat ik al eerder zei

[ Bericht 3% gewijzigd door penny-wise op 26-04-2014 00:55:27 ]
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:53:54 #76
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_139269231
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, betrouwbaarheid.

Moderne auto's zitten goed in elkaar. Buiten enkele uitzonderingen zit het zo in elkaar dat het lange tijd heel blijft, mits je netjes omgaat met de auto. Gewoon het juiste onderhoud en netjes warm rijden scheelt al zo ontzettend veel.

Ook maakt het bijzonder veel uit of je vooral met 100-120 km/u over een snelweg rijdt, of veel binnendoor en dan lekker sportief (hoog in de toeren, laat remmen, enz.).

Het is allemaal geen rocket science.
Kijk, hier zeg je het zelf al. Bij bepaalde merken moet je je auto met fluwelen handschoenen bedienen want anders gaat ie sneller kaduuk....

Dat is het verschil met Jappen. Gewoon planken met die handel.....
pi_139269608
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:48 schreef penny-wise het volgende:

Meen me te herinneren dat jij eigen ervaringen van autogebruikers negeerde omdat jij dat niet een objectieve mening vond....
Nu zeg je wel dat betrouwbaarheid grotendeels te wijten is aan de gebruiker....

Ja, dat is logisch. Immers, het zegt dan iets over hoe zij met die auto omgaan...

quote:
Waar heb je dat vandaan.....? Uit je grote duim....?
Totale onzin.
Als je bij bepaalde merken steevast dezelfde problemen tegenkomt dan kan je dat toch niet steeds op de bestuurder verhalen...?

Leesvaardigheid is bij jou ernstig onder de maat.

quote:
Ik niet hoor. Vind zo'n onderzoek van RM niet betrouwbaar omdat wat ik al eerder zei
Maar was toyota 1 geweest had je 'zie je wel!' geroepen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139269661
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:53 schreef penny-wise het volgende:

Kijk, hier zeg je het zelf al. Bij bepaalde merken moet je je auto met fluwelen handschoenen bedienen want anders gaat ie sneller kaduuk....
Beheers jij geen Nederlands ofzo?

quote:
Dat is het verschil met Jappen. Gewoon planken met die handel.....
Onzin.

En al was het anders: het zijn saaie bakken voor sneue boekhoudertjes die hun aankoop alleen maar kunnen verdedigen met een testje waaruit zou volgen dat ze 0,024 promille minder kans hebben om onderweg pech te krijgen dan gemiddeld.

Nou, hiep hoi!!!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 26 april 2014 @ 01:21:04 #79
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_139269823
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 01:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Beheers jij geen Nederlands ofzo?

[..]
Hoezo, begrijp je het niet? Sorry,ik spreek niet de "dure" taal waar jij ons altijd mee verblijdt....
quote:
Onzin.

En al was het anders: het zijn saaie bakken voor sneue boekhoudertjes die hun aankoop alleen maar kunnen verdedigen met een testje waaruit zou volgen dat ze 0,024 promille minder kans hebben om onderweg pech te krijgen dan gemiddeld.

Nou, hiep hoi!!!
Nee hoor. Het zijn auto's voor mensen met een echt sociaal leven die niet elke week dezelfde kop van de automonteur willen zien.....

[ Bericht 0% gewijzigd door penny-wise op 26-04-2014 01:26:15 ]
  zaterdag 26 april 2014 @ 01:25:55 #80
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_139269912
quote:
1s.gif [b]Op zaterdag 26 april 2014 01:10 schreef DS4 het volgende:

Maar was toyota 1 geweest had je 'zie je wel!' geroepen...
Natuurlijk, je kent mijn voorkeur voor Japanners toch...?
Zo hypocriet ben ik dan weer wel.....
pi_139269927
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 01:21 schreef penny-wise het volgende:

Hoezo, begrijp je het niet? Sorry,ik spreek niet de "dure" taal waar jij ons altijd mee verblijdt....
Je verdraait mijn woorden op zo'n manier dat je ofwel geen Nederlands begrijpt, ofwel gewoon zit te zuigen.

Your call.

quote:
Nee hoor. Het zijn auto's voor mensen met een echt sociaal leven die niet elke week dezelfde kop van de auomonteur willen zien.....
Hoax, jappenrijders hebben geen sociaal leven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139269935
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 01:25 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Natuurlijk, je kent mijn voorkeur voor Japanners toch...?
Zo hypocriet ben ik dan weer wel.....
Nou, dat is iig eerlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 26 april 2014 @ 12:12:56 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139275428
Tijd voor een oranjebittertje dames? Mogen jullie daarna armpje drukken om een portie bitterballen.

Voor de duidelijkheid: nokkuh met dat bitchen als het u belieft. :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139282297
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:49 schreef Nobu het volgende:
Is het niet. Opgelost, slotje.
^O^

Subaru en Toyota zijn de beste automerken lees je eens in TS.
pi_139296646
Dan nog maar een keer Scotty Kilmer:
En zijn uitgebreidere praatje:
Dus vragen waarom Mercedes het beste automerk is, is zoiets als vragen waarom Beatrix nog steeds koningin is, of waarom de aarde plat is. Verkeerde vraag.

Persoonlijk vind ik dat ze hun status in de jaren 80 aardig verloren hebben. Kwalitatief zijn ze absoluut niet meegegaan met de stijging die andere merken hebben gemaakt, ze zijn op sommige vlakken zelfs slechter geworden. En qua design is het het ook niet echt meer, zet maar eens een Gullwing naast welke andere Mercedes van nu. A en B klasse zijn ronduit lelijk.

En qua snelheid legt de SLK het af tegen de MX5:



[ Bericht 13% gewijzigd door Sannr_ op 27-04-2014 10:30:17 ]
  zaterdag 13 mei 2017 @ 01:39:48 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170896801
Ik rij een Mercedes maar zou hem graag inruilen voor een BMW (of ander vergelijkbaar merk). Valt best tegen moet ik zeggen.
pi_170897027
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:49 schreef Sounddragon het volgende:
Anne d'r Ibiza altijd een lekker autootje om in te rijden
Heeft Anne nog steeds die sportieve Ibiza of inmiddels een andere?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170897435
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 01:39 schreef leolinedance het volgende:
Ik rij een Mercedes maar zou hem graag inruilen voor een BMW (of ander vergelijkbaar merk). Valt best tegen moet ik zeggen.
Wat een kutkick.
Wat dacht je? Ik doe het maar 's nachts zodat het niemand opvalt?
Je hebt niet eens een vraag, alleen maar een nietszeggende opmerking.
Ik hoop dat ik je idee niet heb verpest, je wou natuurlijk een topic omhoog halen, reacties lezen en maar wachten tot iemand doorheeft dat je loopt te zieken met zo'n topickick.

Helaas, het heeft niet lang mogen duren dit keer.
Doe dat nou gewoon eens niet, probeer mee te werken het hier overzichtelijk te houden, die nietszeggende kicks werken daar niet echt aan mee.
Ga naar ONZ of zo, daar wordt het iets minder slecht gewaardeerd.

Ik hou hier niet van in serieuze subfora.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 07:41:12 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170897896
Ik vind ze zo ontzettend lelijk

behalve de sls maja die is duurder dan mijn casa
  zaterdag 13 mei 2017 @ 08:14:42 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170898003
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 03:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat een kutkick.
Wat dacht je? Ik doe het maar 's nachts zodat het niemand opvalt?
Je hebt niet eens een vraag, alleen maar een nietszeggende opmerking.
Ik hoop dat ik je idee niet heb verpest, je wou natuurlijk een topic omhoog halen, reacties lezen en maar wachten tot iemand doorheeft dat je loopt te zieken met zo'n topickick.

Helaas, het heeft niet lang mogen duren dit keer.
Doe dat nou gewoon eens niet, probeer mee te werken het hier overzichtelijk te houden, die nietszeggende kicks werken daar niet echt aan mee.
Ga naar ONZ of zo, daar wordt het iets minder slecht gewaardeerd.

Ik hou hier niet van in serieuze subfora.
Wat klets je nou allemaal man :')
pi_170898152
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 01:39 schreef leolinedance het volgende:
Ik rij een Mercedes maar zou hem graag inruilen voor een BMW (of ander vergelijkbaar merk). Valt best tegen moet ik zeggen.
Wat vind je er bagger aan dan?
pi_170898161
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 02:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Heeft Anne nog steeds die sportieve Ibiza of inmiddels een andere?
Die heb ik al een jaar of drie niet meer helaasj.
pi_170898187
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 03:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat een kutkick.
Wat dacht je? Ik doe het maar 's nachts zodat het niemand opvalt?
Je hebt niet eens een vraag, alleen maar een nietszeggende opmerking.
Ik hoop dat ik je idee niet heb verpest, je wou natuurlijk een topic omhoog halen, reacties lezen en maar wachten tot iemand doorheeft dat je loopt te zieken met zo'n topickick.

Helaas, het heeft niet lang mogen duren dit keer.
Doe dat nou gewoon eens niet, probeer mee te werken het hier overzichtelijk te houden, die nietszeggende kicks werken daar niet echt aan mee.
Ga naar ONZ of zo, daar wordt het iets minder slecht gewaardeerd.

Ik hou hier niet van in serieuze subfora.
Waar heb jij het allemaal over vent.

Spoor jij wel?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 08:59:01 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170898252
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:45 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat vind je er bagger aan dan?

Dit is een stukje uit januari geplaats op Tweakers. Veel is er niet veranderd.

quote:
Na een jaar rijden in een Mercedes C350e die ik mede door dit topic gekozen heb ben ik gematigd tevreden.

Pluspunten:
- Zeer snel
- Intelligente verlichting is top
- Elektrisch rijden is zeer fijn
- Een comfortabele auto
- Mooie looks, blijf de kleur brilliantblauw geweldig mooi vinden.

Minpunten
- Actieradius elektrisch blijft een lachertje
- Navigatiesysteem is echt waardeloos. Alleen de spraakbediening is nog enigszins goed te noemen.
- Bediening telefoon is niet logisch en omslachtig. Ik pak nog (te) vaak de telefoon er even bij.
- Baal er nog altijd van dat er geen DAB+ mogelijk was op deze auto van Eur60k. Ontvangst van radiozenders lijkt minder dan in de 3-serie.
- Burmester audio is redelijk qua geluidskwaliteit, maar had er meer van verwacht.
- 7G automaat schakelt lang niet zo vloeiend als de 8-traps automaat van BMW. Zeker als hij koud is worden er nogal eens rare keuzes gemaakt.
- De Mercedes Me app is traag en je kunt er weinig mee.
- De auto werkt soms onlogisch qua bediening. Wanneer je de auto opent op de afstandsbediening koppelt ook de elektrische kabel los. Als je binnen 10 seconden die kabel er niet uit trekt vergrendelt deze weer. Ook gaat de stoelverwarming na een tijdje vanzelf uit? En verdwijnt de indicatie hoeveel km je op een tank kunt rijden zo dra je op reserve rijdt.
- Hij is in 30000 km al 2x naar de garage geweest voor een defect. Eerst ging het klepje van het laadsysteem niet meer dicht wanneer het gevroren had. Maandje later lag het hele laadsysteem in storing. Blijkt een bekend probleem te zijn, ik was al de 2e bij mijn dealer. Ik had verwacht dat Mercedes dit dan wel preventief zou vervangen bij de onderhoudsbeurt die ik een maand geleden heb laten doen maar blijkbaar niet. Nu ben ik de auto al met al 4 dagen kwijt geweest (1 dag onderhoud, 3 dagen onderzoek, onderdelen bestellen, repareren).
- Sleutel gaf al na 20k km (< 1 jaar) aan dat de batterij vervangen moest worden.

Nu lijken de minpunten te overheersen maar dit is niet helemaal het geval. De pluspunten zijn namelijk wel wat belangrijker. Al met al geef ik de auto een 7. Achteraf had ik misschien liever toch de Passat GTE gehad, ook gezien de toch wel wat beperkte bagageruimte van de C.
Daaraan kunnen we nu toevoegen dat bluetooth audio via telefoon afspelen niet/slecht werkt.

Sinds een maandje heeft een collega nu een nieuwe Audi A4. Die bediening, mogelijkheden en kwaliteit van het digitale systeem (radio, navi, instellingen etc.) is zo veel mooier en beter dan bij de Mercedes C. En die snapt tenminste waar ik naartoe wil als ik 'Ikea Breda' roep.
pi_170898278
Bij mij gaat de stoelverwarming ook steeds een standje lager en dan uit. Dat kan ik oplossen door dan nog eens op het knopje te drukken. Dan blijft ie wel permanent (tijdens die rit) staan op standje 'billen-verbranden'.

Dat is denk ik toch een feature ipv failure :P.
pi_170899346
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:46 schreef Anne het volgende:

[..]

Die heb ik al een jaar of drie niet meer helaasj.
Ow dat had ik ff gemist. Wat rij je nu dan? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170899364
Hier nog steeds die ouwe Toledo. Denk over misschien een A klasse, om een beetje ontopic te blijven :+

Dan dat iets nieuwere model; niet dat eerste model, die is lelijk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170899450
-doei-

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 13-05-2017 12:12:15 ]
pi_170902099
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Waar heb jij het allemaal over vent.

Spoor jij wel?
Dat hij zonder een nuttige opmerking te plaatsen een topic uit 2014 kickt.
Dat zag ik dus ja, ik spoor wel. Vent.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 18:37:35 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170909445
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 13:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat hij zonder een nuttige opmerking te plaatsen een topic uit 2014 kickt.
Dat zag ik dus ja, ik spoor wel. Vent.
waarom is die opmerking niet nuttig dan, je hebt zeker zelf een mercedes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')