SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal mee eens, goed geschreven!quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:45 schreef Ploink70 het volgende:
Het is een wat late reactie, maar de ondersteuning voor de eindklant vanuit Honeywell is om te huilen. Of eigenlijk: je ziet hetzelfde als wat je bij autodealers ziet: ze zijn best aardig, maar IT en web zijn niet hun ding. Dus als je met MyTotalComfortConnect in de problemen komt, dan ben je zuur.
Ik heb mij aangemeld met een speciaal voor dat doel aangemaakt mailadres. Dat ging mis omdat het aanmaken langer duurde. Kortom: de activatiemail kwam niet aan. De site zegt dan dat je moet bellen (waarom ze geen knop hebben met 'stuur nog een keer' is mij een raadsel). Dus ik gebeld. Ik ontmoette aan de andere kant van de lijn niets van herkenning. Uberhaupt het fenomeen aanmelden was hem vreemd. Maar hij zou het doorgeven aan de tweede lijn. Nooit meer wat van gehoord.
Dus heb ik maar een nieuw mailadres aangemaakt, langer gewacht en vervolgens me opnieuw aangemeld. Dat ging zonder problemen. Tot 24 april toen ik een mail kreeg dat de verbinding verloren was gegaan. Kennelijk een storing bij Honeywell als ik dat hier zo lees. Maar daarmee hoef je niet te bellen met de helpdesk, want dat snappen ze echt niet.
Bijkomend probleem is dat Honeywell kennelijk heel hierarchisch is ingesteld. Dus mailen naar het buitenland (MTCC zit in Amerika/UK) heeft geen zin, je krijg simpelweg geen antwoord. Voor firmware updates is het idem dito: ze snappen het niet, willen niet dat je je ermee bemoeit, je moet maar naar de installateur (alsof die er op zit te wachten).
Hoewel ik tevreden ben over het systeem (en zeker nu ik heb omgeruild naar de 'connected' versie), is de positie die Honeywell inneemt echt de achillehiel. Voor het connect gedeelte helemaal omdat dat helemaal dichtgezet is: de app communiceert met een centrale Honeywell server en de gateway ook.
*p*
Hoewel de gedachte achter het systeem best goed is (per ruimte de temperatuur kunnen instellen) zal ik Honeywell vanwege z'n gebrek aan klantenservice absoluut iedereen verder afraden. Ook het feit dat een systeem dat een jaar geleden is aangeschaft doodleuk niet meer ondersteund wordt, Honeywell "eist" feitelijk dat je tegen bijbetaling een upgrade aanschaft. Moet je voorstellen dat de autodealer na een jaar aankondigt je auto niet meer te onderhouden maar je aanbiedt om tegen bijbetaling een nieuwe aan te schaffen die weer wel onderhouden wordtquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:45 schreef Ploink70 het volgende:
Het is een wat late reactie, maar de ondersteuning voor de eindklant vanuit Honeywell is om te huilen. Of eigenlijk: je ziet hetzelfde als wat je bij autodealers ziet: ze zijn best aardig, maar IT en web zijn niet hun ding. Dus als je met MyTotalComfortConnect in de problemen komt, dan ben je zuur.
*p*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |