abonnement Unibet Coolblue
pi_139931583
Weet iemand of, en hoe , je kan zien op de HR92 knoppen of de Evotouch als temperatuurregelaar voor het betreffende vertrek fungeert?
In de handleiding van de HR92 staat dat er een indicatie is dat de ruimtetemperatuur door de externe sensor wordt gemeten en aan de HR92 wordt doorgegeven. Op onze HR92 knop wordt deze indicatie echter niet weergegeven.
pi_139941771
Bij de zone-parameter-instellingen geloof ik. Daar geef je op wat er moet gebeuren bij meerdere regelaars in 1 zone.
pi_139943916
top, vanmiddag maar eens ff verder induiken.

Wat me ook opvalt, ik weet niet of het eerder aan de orde is geweest:
de temperatuurweergave op de Evotoutch is 1,5graad lager wanneer ik vergelijk met een thermometer. De weergegeven temperatuur komt wel overeen met de temperatuur die gemeten wordt door de HR92 knop, echter zit die niet op een goede plaats wat temperatuurreferentie betreft.

Iemand hier ook ervaring mee?
pi_139943991
De aangegeven temperatuur is afhankelijk van welk apparaat je als temperatuursensor hebt ingesteld voor die zone. Als dat de HR92 is, dan geeft hij dus de temperatuur die je HR92 meet.Je kunt ook een offset programmeren in de HR92 volgens mij (dat hij plus of min zoveel graden doet).

(ps: hoe weet je dat je thermometer klopt :))
pi_139949901
Vorige week bij kennisen van mij het 'oude' Evohome systeem omgewisseld voor de 'nieuwe' versie.
Alles gereset en opnieuw ingeregeld. Installatie bestaat uit combinatie radiatoren/vloerverwarming.

Aan/uit module op de Nefit ketel, 5 HR80 knoppen, DTS92A in de badkamer en HCF80
in de woonkamer (de interne voeler van de Evotouch word dus helemaal niet gebruikt).

Werkt tot nu toe prima. Alleen ff stoeien om de gateway goed aangemeld te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139950617
Het is een wat late reactie, maar de ondersteuning voor de eindklant vanuit Honeywell is om te huilen. Of eigenlijk: je ziet hetzelfde als wat je bij autodealers ziet: ze zijn best aardig, maar IT en web zijn niet hun ding. Dus als je met MyTotalComfortConnect in de problemen komt, dan ben je zuur.

Ik heb mij aangemeld met een speciaal voor dat doel aangemaakt mailadres. Dat ging mis omdat het aanmaken langer duurde. Kortom: de activatiemail kwam niet aan. De site zegt dan dat je moet bellen (waarom ze geen knop hebben met 'stuur nog een keer' is mij een raadsel). Dus ik gebeld. Ik ontmoette aan de andere kant van de lijn niets van herkenning. Uberhaupt het fenomeen aanmelden was hem vreemd. Maar hij zou het doorgeven aan de tweede lijn. Nooit meer wat van gehoord.

Dus heb ik maar een nieuw mailadres aangemaakt, langer gewacht en vervolgens me opnieuw aangemeld. Dat ging zonder problemen. Tot 24 april toen ik een mail kreeg dat de verbinding verloren was gegaan. Kennelijk een storing bij Honeywell als ik dat hier zo lees. Maar daarmee hoef je niet te bellen met de helpdesk, want dat snappen ze echt niet.

Bijkomend probleem is dat Honeywell kennelijk heel hierarchisch is ingesteld. Dus mailen naar het buitenland (MTCC zit in Amerika/UK) heeft geen zin, je krijg simpelweg geen antwoord. Voor firmware updates is het idem dito: ze snappen het niet, willen niet dat je je ermee bemoeit, je moet maar naar de installateur (alsof die er op zit te wachten).

Hoewel ik tevreden ben over het systeem (en zeker nu ik heb omgeruild naar de 'connected' versie), is de positie die Honeywell inneemt echt de achillehiel. Voor het connect gedeelte helemaal omdat dat helemaal dichtgezet is: de app communiceert met een centrale Honeywell server en de gateway ook.

*p*
pi_139955049
[quote...

(ps: hoe weet je dat je thermometer klopt :))
[/quote]
daz een goeie. Ik heb nog eenzelfde thermometer . Dus ze hebben ofwel dezelfde afwijking of ze kloppen ;-)

Woekele wat jij beschrijft : hoe stel je in dat in de ruimte waar de evotouch hangt en waar een HR92 zit welk apparaat as referentiethermometer wordt gebruikt?
pi_139956264
@thermullnl:
Bij het toewijzen geef je per zone aan wat de temperatuurregelaar moet worden (interne voeler of externe voeler;
bijv. die in de HR92) en je wijst de regelaar(s) toe voor die ruimtes (HCE80, één of meerdere HR80/HR92).

De interne voeler, van de Evotouch dus (die overigens behoorlijk afwijkt),
kan echter maar voor 1 zone gebruikt/toegewezen worden.
pi_139956858
@naaa goed dat je t aangeeft dat die interne voeler behoorlijk afwijkt. Ik zie inderdaad continue 1,5 graad verschil met werkelijk gemeten kamertemperatuur.
pi_139957240
Vandaar dat ik in de situatie die ik eerder bescheef de interne voeler helemaal niet benut ;)

1 zone gebruik ik de HR80 zowel als temperatuurregelaar en als ruimteregelaar, de DTS92A voor
de vloerverwarming in de badkamer en de HCF80 als temperatuurregelaar in de woonkamer.

Ten eerste omdat de interne voeler van de Evotouch dus niet betrouwbaar is, en ten tweede omdat
de meeste HR80's niet op een optimale plek zitten en de meetwaardes dus ook worden beinvloed.
pi_139957905
ik heb de Evotouch nu gecalibreerd, met diverse thermometers met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de juiste temperatuur kunnen vaststellen.

Wat de ruimteregelaar betreft, de DTS92 : in mn woonkamer wil ik niet nog een extra kastje aan de muur. In de overige zones overweeg ik wel een externe voeler, maar wil eerste ervaren hoe de regeling gaat op de knoppen.
pi_139974182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:45 schreef Ploink70 het volgende:
Het is een wat late reactie, maar de ondersteuning voor de eindklant vanuit Honeywell is om te huilen. Of eigenlijk: je ziet hetzelfde als wat je bij autodealers ziet: ze zijn best aardig, maar IT en web zijn niet hun ding. Dus als je met MyTotalComfortConnect in de problemen komt, dan ben je zuur.

Ik heb mij aangemeld met een speciaal voor dat doel aangemaakt mailadres. Dat ging mis omdat het aanmaken langer duurde. Kortom: de activatiemail kwam niet aan. De site zegt dan dat je moet bellen (waarom ze geen knop hebben met 'stuur nog een keer' is mij een raadsel). Dus ik gebeld. Ik ontmoette aan de andere kant van de lijn niets van herkenning. Uberhaupt het fenomeen aanmelden was hem vreemd. Maar hij zou het doorgeven aan de tweede lijn. Nooit meer wat van gehoord.

Dus heb ik maar een nieuw mailadres aangemaakt, langer gewacht en vervolgens me opnieuw aangemeld. Dat ging zonder problemen. Tot 24 april toen ik een mail kreeg dat de verbinding verloren was gegaan. Kennelijk een storing bij Honeywell als ik dat hier zo lees. Maar daarmee hoef je niet te bellen met de helpdesk, want dat snappen ze echt niet.

Bijkomend probleem is dat Honeywell kennelijk heel hierarchisch is ingesteld. Dus mailen naar het buitenland (MTCC zit in Amerika/UK) heeft geen zin, je krijg simpelweg geen antwoord. Voor firmware updates is het idem dito: ze snappen het niet, willen niet dat je je ermee bemoeit, je moet maar naar de installateur (alsof die er op zit te wachten).

Hoewel ik tevreden ben over het systeem (en zeker nu ik heb omgeruild naar de 'connected' versie), is de positie die Honeywell inneemt echt de achillehiel. Voor het connect gedeelte helemaal omdat dat helemaal dichtgezet is: de app communiceert met een centrale Honeywell server en de gateway ook.

*p*
Helemaal mee eens, goed geschreven!
pi_139979361
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:45 schreef Ploink70 het volgende:
Het is een wat late reactie, maar de ondersteuning voor de eindklant vanuit Honeywell is om te huilen. Of eigenlijk: je ziet hetzelfde als wat je bij autodealers ziet: ze zijn best aardig, maar IT en web zijn niet hun ding. Dus als je met MyTotalComfortConnect in de problemen komt, dan ben je zuur.

*p*
Hoewel de gedachte achter het systeem best goed is (per ruimte de temperatuur kunnen instellen) zal ik Honeywell vanwege z'n gebrek aan klantenservice absoluut iedereen verder afraden. Ook het feit dat een systeem dat een jaar geleden is aangeschaft doodleuk niet meer ondersteund wordt, Honeywell "eist" feitelijk dat je tegen bijbetaling een upgrade aanschaft. Moet je voorstellen dat de autodealer na een jaar aankondigt je auto niet meer te onderhouden maar je aanbiedt om tegen bijbetaling een nieuwe aan te schaffen die weer wel onderhouden wordt

[ Bericht 8% gewijzigd door roadrats op 15-05-2014 13:14:23 ]
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_139985009
Ik ben benieuwd hoe ze met mijn klacht omgaan. Als het niet wordt opgelost, stuur ik de hele boer ook retour en wil ik volledige bedrag terug. Ondeugdelijk product in dat geval namelijk.
pi_139997051
Woekele , je bedoelt dat de Connect functie niet werk?
pi_140010381
Nee, dat hij, als je de Evotouch als regelaar gebruikt, hij tot 2 graden boven de gewenste temperatuur nog onterecht warmte blijft vragen bij de ketel om de 10 minuten.
pi_140034239
wat mij opvalt is dat de ketel nu elke nacht om 04.00 gaat draaien, ongeveer 0,67kuub gas verstookt, zonder dat er warmte vraag is . HEeft iemand een idee waardoor dat zou kunnen komen?

@ woekele Dat is inderdaad apart. Heb je een opentherm of een aan/uit gestuurde ketel?
Ik heb de temperatuur vd evohome gecalibeerd, in mijn geval verhoogd met 1,5 graad. daarnaast staat optimaliseren aan , het lijkt er vooralsnog op dat hij goed aanwarmt.
Eergisteren was het 17,5 graad binnen , ik stelde 'm in op 19 en hij verwarmde ook tot 19 graden.
pi_140046940
themullnl, aan/uit gestuurd. Gebruik jij de nieuwe (kleurenscherm) evotouch als regelaar, of gebruik je HR80's of HR92's of ...? Bij mij blijft hij in jouw geval warmte vragen, terwijl hij op het scherm allang 20 aangeeft. Ik heb overigens geen calibratie/optimalisaties.
pi_140105389
vanavond, heeft de honeywell gateway de geest gegeven, doet helemaal niks meer.
dit heb ik hier al eerder op het forum gelezen, heeft iemand dit ook al eens opgelost, zei het zelf of via de leverancier.

Het enige wat je ziet dat de 3 lampjes heel licht en snel oranje knipperen, (bijna niet waarneembaar).
pi_140125882
Ik heb kontakt opgenomen met Honeywell. En het volgende antwoord teruggekregen:

U geeft aan dat de gateway het heeft begeven, kunt u aangeven wat u hier precies mee bedoelt?

Wanneer deze defect is geraakt en hij is nog steeds binnen de garantieperiode van 2 jaar, adviseer ik u om terug te gaan naar het aankooppunt.


beetje jammer dit antwoordt , dat ze zelf niet weten dat de gateway nog geen 2 jaar op de markt is , maar net 2 maanden.
Dus hier zitten personen bij de service die inderdaad niet weten waar ze over praten. 😔


Probleem zelf al opgelost, gateway 24 uur van de stroom gehad, stekker er in , en hij deed het weer, moest hem wel weer even opnieuw inleren met de evotouch.


[ Bericht 7% gewijzigd door simonmo op 19-05-2014 22:50:35 (aanpassing) ]
pi_140341013
Ik heb een maand na het uitgebreid testen en melden van mijn probleem aan Honeywell gevraagd hoe het ermee stond. Krijg je als antwoord dat het doorgestuurd is naar een andere afdeling en een antwoord nog wel even op zich zal laten wachten. Na een wat boos antwoord van mij gaan ze nu weer verder kijken wat het probleem kan zijn. Ik wacht nog even af.

[ Bericht 20% gewijzigd door woekele op 26-05-2014 16:02:30 ]
pi_140404910
lastig Woekele!
ik heb de evohome als voeler inde woonkamer, en gecalibeerd, en in optimalistatie staan. m.i werkt dat goed.

ben het met je eens dat honeywell meer klantvriendelijkheid zou kunnen tonen. Het systeem is iig nog niet zaligmakend, alhoewel ,wanneer het werkt, vind ik het wel fijn om elke ruimte apart te kunnen verwarmen..
pi_140422879
@woekele Het lijkt erop dat de BDR91 in fail safe mode draait. (80/20 % uit/aan)
Brandt de rode LED op BDR91? Wat geeft de communicatie test met BDR91? Wat is er geconfigureerd bij communicatie verlies?

Probeer eens met geen warmtevraag en de BDR91 als zoneklep te configureren.

[ Bericht 17% gewijzigd door Anonymousse op 27-05-2014 13:06:35 ]
pi_140424846
Anonymousse, dat idee had Honeywell ook, dat het signaal niet goed doorkwam bij de BDR91. Er brandt geen rode LED. Hij is volledig ge-reset en opnieuw gekoppeld etc.

Communicatieverlies = uit. Communicatietest warmtevraag geeft vrijwel altijd 'uitstekend', heel soms 'goed'.

Dat laatste zou ik nog eens kunnen proberen. Maar dat hoort niet zo lijkt me.

themull: je hebt hem als voeler, maar gebruik je hem ook als regelaar? (als ik hem als voeler gebruik en de HR80 als regelaar, gaat het ook goed. Het gaat alleen fout als single zone, geen HR80s)
pi_140433702
@woekele Jij hebt één zone en daar moet iets aangestuurd worden. Laat dit dan een BDR91 zijn die de ketel aan/uit stuurt.
Hoe heb jij die ene zone gedefinieerd? Heb zelf nog geen nieuwe Evotouch, is nog in bestelling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')