abonnement Unibet Coolblue
pi_139203579
Wat ik al vaker vermeld heb in mijn topics over religie is dat ik elk geloof tolereer, maar niet elke religie.

Ik wou nu iets afschrijven over bemoeinissen.


Gelukkig mindert de religie naarmate de tijd maar de religie blijft niet bij geloven alleen. Het bemoeit zich met andere vakgebieden. En dat kan ik niet uistaan.

Bijvoorbeeld in de politiek. Waar ik net las over de partij Jezus Leeft. Een partij die God als argument gebruikt. Dat vind ik niet kunnen.

Wat ik nog zelfs erger vind (Jezus Leeft is bijzaak, krijgen toch geen stemmen) is de ontzegging van levensbehoeften. Bijvoorbeeld ouders hebben een spiritueel gedachtengoed dat elk leven evenwaardig is, bijgevolg vegetariërs. Als zij zo willen leven, prima.

Maar als ze een kind krijgen en het dan geen vlees geven omdat het tegen hun geloof is dan vind ik dat als het ware kindermishandeling. Je onthoudt je kind een belangrijke vitamine (B12) om je eigen ideologie te vervullen. :')

Ook groeperingen homeopathen die tegen de hele chemische geneeskunde zijn. Dat teveel antibiotica en probleem is en waarom weet iedereen wel, maar ze worden al bang als je het woord antibiotica in de mond neemt. Als je een longontsteking hebt is AB best op zijn plaats.

Ten laatste vind ik dit toch een van de ergste voorvallen:
http://www.theguardian.co(...)-ireland-hindu-woman

Omdat Ierland een streng katholiek beleid tegen abortus heeft mocht een vrouw haar miskraam niet aborteren (omdat het nog in leven was want het parasieteerde aan haar). Men wou maat niet naar haar luisteren. Gevolg: vrouw én ongeboren kind dood ipv ongeboren, halfdood kind aborteren.


Klacht: religie die zaken dwarsboomt waar het niets mee te maken heeft.
pi_139203600
TS gaat naar de hel.
  donderdag 24 april 2014 @ 01:15:11 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_139203607
Samenvatting?
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 24 april 2014 @ 01:16:09 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_139203622
Toch even gelezen en dit soort extreme gevallen mogen van mij ook opbokken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_139203630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:14 schreef happinessfordogs het volgende:
TS gaat naar de hel.
The gods of the right-hand path have bickered and quarreled for an entire age of earth. Each of these deities and their respective priests and ministers have attempted to find wisdom in their own lies. The ice age of religious thought can last but a limited time in this great scheme of human existence. The gods of wisdom-defiled have had their saga, and their millennium hath become as reality. Each, with his own "divine" path to paradise, hath accused the other of heresies and spiritual indiscretions. The Ring of the Nibelungen doth carry an everlasting curse, but only because those who seek it think in terms of "Good" and "Evil" - themselves being at all times "Good". The gods of the past have become as their own devils in order to live. Feebly, their ministers play the devil's game to fill their tabernacles and pay the mortgages on their temples. Alas, too long have they studied "righteousness", and poor and incompetent devils they make. So they all join hands in "brotherly" unity, and in their desperation go to Valhalla for their last great ecumenical council. "Draweth near in the gloom the twilight of the gods." The ravens of night have flown forth to summon Loki, who hath set Valhalla aflame with the searing trident of the Inferno. The twilight is done. A glow of new light is borne out of the night and Lucifer is risen, once more to proclaim: "This is the age of Satan! Satan Rules the Earth!" The gods of the unjust are dead. This is the morning of magic, and undefiled wisdom. The FLESH prevaileth and a great Church shall be builded, consecrated in its name. No longer shall man's salvation be dependent on his self-denial. And it will be known that the world of the flesh and the living shall be the greatest preparation for any and all eternal delights!
REGIE SATANAS!
AVE SATANAS!
HAIL SATAN!


Proloog van de Satanic Bible van Anton Szandor LaVey. _O_
pi_139203642
Satanisten geloven toch dat ze zelf God zijn? Seems legit to me.
  donderdag 24 april 2014 @ 01:19:13 #7
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_139203647
en alsnog als schaap onder schapen zijn
pi_139203736
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:16 schreef RingBewoner het volgende:
Toch even gelezen en dit soort extreme gevallen mogen van mij ook opbokken.
Maar hoe krijg je ze zo ver?
  donderdag 24 april 2014 @ 01:32:17 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_139203764
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:29 schreef GhpH het volgende:

[..]

Maar hoe krijg je ze zo ver?
Goed vraag wel. Misschien door niet op ze te stemmen om te beginnen. En ten tweede door er zoveel mogelijk geluid en tegengas aan geven. Het inenten van je kinderen niet willen doen omdat dat niet volgens God's wil is dat is echt een beetje 100 jaar oud.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_139203801
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:12 schreef GhpH het volgende:
Wat ik al vaker vermeld heb in mijn topics over religie is dat ik elk geloof tolereer, maar niet elke religie.

Ik wou nu iets afschrijven over bemoeinissen.


Gelukkig mindert de religie naarmate de tijd maar de religie blijft niet bij geloven alleen. Het bemoeit zich met andere vakgebieden. En dat kan ik niet uistaan.

Bijvoorbeeld in de politiek. Waar ik net las over de partij Jezus Leeft. Een partij die God als argument gebruikt. Dat vind ik niet kunnen.

Wat ik nog zelfs erger vind (Jezus Leeft is bijzaak, krijgen toch geen stemmen) is de ontzegging van levensbehoeften. Bijvoorbeeld ouders hebben een spiritueel gedachtengoed dat elk leven evenwaardig is, bijgevolg vegetariërs. Als zij zo willen leven, prima.

Maar als ze een kind krijgen en het dan geen vlees geven omdat het tegen hun geloof is dan vind ik dat als het ware kindermishandeling. Je onthoudt je kind een belangrijke vitamine (B12) om je eigen ideologie te vervullen. :')

Ook groeperingen homeopathen die tegen de hele chemische geneeskunde zijn. Dat teveel antibiotica en probleem is en waarom weet iedereen wel, maar ze worden al bang als je het woord antibiotica in de mond neemt. Als je een longontsteking hebt is AB best op zijn plaats.

Ten laatste vind ik dit toch een van de ergste voorvallen:
http://www.theguardian.co(...)-ireland-hindu-woman

Omdat Ierland een streng katholiek beleid tegen abortus heeft mocht een vrouw haar miskraam niet aborteren (omdat het nog in leven was want het parasieteerde aan haar). Men wou maat niet naar haar luisteren. Gevolg: vrouw én ongeboren kind dood ipv ongeboren, halfdood kind aborteren.


Klacht: religie die zaken dwarsboomt waar het niets mee te maken heeft.
Onzin omdat elk kind is het product van de omgeving waarin hij of zij opgroeit.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_139203802
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:32 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Goed vraag wel. Misschien door niet op ze te stemmen om te beginnen. En ten tweede door er zoveel mogelijk geluid en tegengas aan geven. Het inenten van je kinderen niet willen doen omdat dat niet volgens God's wil is dat is echt een beetje 100 jaar oud.
Heb ook het idee om eens daadwerkelijk de bijbel van voor tot achter te lezen en eens te observeren wat er nu werkelijk staat. Vooral de stukken van Leviticus, als hij gequote wordt gaat het altijd gepaard met bestenigingen.
pi_139203816
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:37 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Onzin omdat elk kind is het product van de omgeving waarin hij of zij opgroeit.
Daarom ben ik voor een centrale opvoeding. En pas op je 18e aan geloof beginnen.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 april 2014 @ 01:41:47 #13
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_139203837
Geloof en politiek beleid gaan niet hand in hand :{w
Dat gedoe bewaren ze maar voor de apenlanden
-XOXO- Je maintiendrai
pi_139203847
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:39 schreef GhpH het volgende:

[..]

Daarom ben ik voor een centrale opvoeding. En pas op je 18e aan geloof beginnen.
Centrale opvoeding? Als in iedereen heeft dezelfde mening en gedachten?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_139203859
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:44 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Centrale opvoeding? Als in iedereen heeft dezelfde mening en gedachten?
Als in; ik leg ze niet op wat ze moeten geloven. Of ze dieren liefkozen of liever op hun bord willen kiezen ze zelf.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 april 2014 @ 01:48:47 #16
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_139203865
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:44 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Centrale opvoeding? Als in iedereen heeft dezelfde mening en gedachten?
Nee, als in je moet kinderen geen sprookjes voor waarheid laten aannemen. Dat is gewoonweg kindermishandeling :')
-XOXO- Je maintiendrai
pi_139203867
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:47 schreef GhpH het volgende:

[..]

Als in; ik leg ze niet op wat ze moeten geloven. Of ze dieren liefkozen of liever op hun bord willen kiezen ze zelf.
Maar je legt ze wel regels op en wat ze moeten denken want je zegt het al. Je wilt het liefst een centrale opvoeding.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_139203870
Dankzij geweldadige religie is veelwijverij afgeschaft. We moesten die religieuzen dankbaar zijn.
pi_139203875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:48 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Nee, als in je moet kinderen geen sprookjes voor waarheid laten aannemen. Dat is gewoonweg kindermishandeling :')
Dus ook geen sneeuwwitje meer?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 april 2014 @ 01:51:59 #20
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_139203879
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:51 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Dus ook geen sneeuwwitje meer?
Alsof die voor waarheid worden aangeleerd.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_139203883
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:51 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Alsof die voor waarheid worden aangeleerd.
Je had het over sprookjes en dat is er ook een van..
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  Leukste jonkie 2022 donderdag 24 april 2014 @ 01:56:12 #22
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_139203892
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:53 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Je had het over sprookjes en dat is er ook een van..
Klopt, maar hoeveel ouders leren hun kinderen dat sneeuwwitje echt bestaat?
-XOXO- Je maintiendrai
pi_139203898
Een duidelijk voorbeeld vind ik die religekkies die hun kind niet willen inenten. Dankzij hen zijn er toch een paar mensen in Nederland die voor de rest van hun leven zwaar gehandicapt in een rolstoel moeten doorbrengen (polio) + nog een trauma erbij omdat hun ouders ze gedurende hun jeugd hebben wijsgemaakt dat het een straf van god is.
pi_139203902
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:56 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Klopt, maar hoeveel ouders leren hun kinderen dat sneeuwwitje echt bestaat?
Neem paashaas dan of sinterklaas. Het hoeft niet perse sneeuwwitje gebruikt te worden. Het gaat mij om dat het voorstel van TS onzin is want een kind groeit niet met hetzelfde gedachten als die toen een kind was. Ik neem aan dat je ook niet meer in sinterklaas gelooft of wel soms?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_139203910
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:58 schreef Pulzzar het volgende:
Een duidelijk voorbeeld vind ik die religekkies die hun kind niet willen inenten. Dankzij hen zijn er toch een paar mensen in Nederland die voor de rest van hun leven zwaar gehandicapt in een rolstoel moeten doorbrengen (polio) + nog een trauma erbij omdat hun ouders ze gedurende hun jeugd hebben wijsgemaakt dat het een straf van god is.
Wie zegt dat het geen straf van God is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')