abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 april 2014 @ 12:27:27 #1
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_139177035
Al enige tijd op zoek naar onderstaande harnas, maar in dierenwinkels hebben ze deze nergens.
Wie weet waar ik zoiets kan vinden?

Bij zooplus hebben ze wel zoiets (JuliusK9) maar die vind ik weer net wat TE..


pi_139178217
  donderdag 24 april 2014 @ 15:59:06 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_139217367
Kijk eens naar de tuigjes van hurtta :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 25 april 2014 @ 09:52:55 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139243588
Bij Amazon.de staan er honderden, zoek naar "hundegeschirr"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:14:41 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139253878
Wat ik je echt mee wil geven voor een tuig, pas dat altijd voor je het koopt, ik zou ze nooit meer zomaar online bestellen zonder te weten hoe ze bij mijn honden zitten.
Ik heb voor die chinezen echt een kapitaal vergooid aan tuigen die niet fijn zaten :')
Hurtta, Puppia, leren tuigen , ik weet niet wat allemaal, uiteindelijk ben ik toch maar bij de halsbanden gebleven.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139258572
Heb zelf zo'n k9 tuig, zo'n tuig dus:



Bevalt erg goed. Onze grote hond heeft erg snel last van irritatie bij het loshangende keelvel, bij een slipketting is het al snel erg rood(en komt bij "problemen" snel neer op een fikse pijnprikkel omdat zijn vel klem komt te zitten of zijn oren ertussen komen) en bij een halsband krijg je een soort van smetplek noem ik het maar(ook als hij die alleen draagt bij het uitlaten). Het tuig beperkt nergens het eventuele luchten van huidplooien en is dus een vrij ideale oplossing voor ons.
Verder mag hij soms ook gewoon licht tot echt trekken, dat zit wel onder een commando, bij een "zoek" commando mag hij licht trekken, bij een "assist" mag hij echt trekken(handig voor een steile helling, of als hij even mag trekken als hij naast de fiets loopt of iets in die geest).

Je moet dus wel oppassen met een tuig als je hond niet netjes zonder trekken aan de lijn kan lopen, het is geen oplossing voor een trekkende hond, het is niet onprettig voor ze om erin te hangen.
Het is net als bv een lange lijn een leuk extra middel om de hond meer ruimte te geven, meer dingen te kunnen, maar geen middel om trekken op te lossen. Ja, de hond stikt de moord niet meer, maar het trekken wordt niet beter.

Meet je hond echt goed op, bij de meeste tuigen zijn er wel maattabellen te krijgen. Als je goed meet zit je niet zo heel snel fout. Heeft je hond een lastige maat(zo net op de grens tussen de ene en de andere maat, of een groot verschil in verhouding tussen borstmaat en omtrekmaat ribben) zorg dan dat je ergens koopt waar ruilen makkelijk is, of beter nog, je gewoon kan passen.

Let ook goed op waar het tuig aanligt aan de hond. Veel vind ik te hoog liggen met de band voor de borst langs, die dan eigenlijk op de keel ligt
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 25 april 2014 @ 19:27:14 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139258699
Die van mij hebben altijd last van sluitingen die tegen knietjes komen bij het lopen of zo.
En idd als je een trekker heb, geen tuig kopen. Sjon is aan een tuig echt niet te houden :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139259447
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:27 schreef oh-oh het volgende:
Die van mij hebben altijd last van sluitingen die tegen knietjes komen bij het lopen of zo.
En idd als je een trekker heb, geen tuig kopen. Sjon is aan een tuig echt niet te houden :')
Chinezen lijken me ook best lastig met dit soort zaken. Niet al te groot, ranke bouw, diepe ribbogen, vaak vrij gevoelig op de huid.
Onze "JR" is ook lastiger, klein hondje, wel hoogpotig, maar met een vrij diepe borstkas. Dus in verhouding een vrij grote "ribomtrek" maat en een kleine borstmaat. Een chinees heeft dat nog veel meer, zo'n mooie diepe ribboog op een verder erg ranke hond.
Daar denk ik eerder aan een "windhonden halsband".

De grote hier heeft ook een vrij diepe ribboog, maar hij is vooral groot, hier en daar hebben we wel een cm speling ;)
K9 was niet heel goedkoop, maar geen seconde spijt van gehad, zit echt goed en heeft geen "agressief" uiterlijk, wat ik erg belangrijk vond, zeker bij die hond(die heeft geen "stoerfactor" nodig, alles wat dat afzwakt qua uiterlijk is mooi meegenomen).

De JR loopt gewoon aan een halsband, die heeft ook meer de neiging om soms toch in de lijn te willen hangen(mijn fout, is maar een kleintje, ik ben soms wat te toegefelijk, waar ik bij de grote juist erg streng geweest ben op dat soort gebieden).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:16:32 #9
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_139262222
Dank voor je uitgebreide uitleg ^O^
Hier heb ik wat aan.

Is het mogelijk om een foto van je hond met tuig te plaatsen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')