abonnement Unibet Coolblue
pi_139160837




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.





Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.



De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.



LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139160882
quote:
'Game of Thrones' schrijver over controversiële scène
22-04-2014 11:26 | BronJim Pedd

*** Let op dit bericht bevat mogelijk spoilers ***

Mocht je de aflevering van Game of Thrones van gisteren niet gezien hebben, dan waarschuwen we: spoilers vanaf hier. De aflevering, met de titel Breaker of Chains, bevat een zeer controversiële scène, waar sommige mensen niet bepaald positief op gereageerd hebben.

Op de plek waar King Joffrey (Jack Gleeson) opgebaard ligt, praten Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) en Cersei (Lena Headey) met elkaar. Dan besluit hij haar te verkrachten. In het boek zit ook een dergelijke scène, maar is de seks niet zo onvrijwillig als we in de serie zien.

Schrijver George R.R. Martin, die de boekenserie A Song of Ice and Fire schreef, waar de serie op gebaseerd is, ging in een nieuwe post op zijn blog in op de scène. ”In de boeken is Jaime niet aanwezig bij het overlijden van Joffrey, en inderdaad, Cersei is bang dat ook hij dood is. En dan is hij daar plotseling voor haar. Hij is gehavend en veranderd, maar nog altijd Jaime. De tijd en plaats is totaal niet gepast en Cersei is bang dat iemand hen ontdekt, maar wil hem net zo graag als hij haar.

De hele dynamiek is in anders in de serie, waar Jaime al een paar weken terug is, en hij en Cersei elkaar meermaals gezien hebben en vaak ruzie maken. De setting is dezelfde, maar geen van de personages staat er precies hetzelfde voor als in de boeken. Daarom hebben Dan & David mogelijk besloten de scène een andere draai te geven. Maar dat is gewoon hoe ik ernaar kijk, we hebben er nooit over gesproken.

Ook schreef ik de scène vanuit het perspectief van Jaime. Dus de lezer zit in zijn hoofd en leest over zijn gedachten. In de televisieserie kijk je altijd van buitenaf. Je weet niet wat iemand denkt of voelt, alleen wat ze zeggen en aan het doen zijn.

Als de serie iets van het dialoog van Cersei uit het boek behouden had, dan zou er een andere indruk achtergelaten zijn. Maar dat dialoog werd gevormd door de omstandigheden van het boek, uitgesproken door een vrouw die haar liefde voor het eerst sinds lange tijd ziet, terwijl ze bang was dat hij dood was. Ik weet niet zeker of dat gewerkt zou hebben in de nieuwe tijdlijn.

Dat is alles wat ik hierover kan zeggen. De scène was altijd verontrustend bedoeld… maar ik vind het wel erg als mensen om de verkeerde redenen verontrust zijn geraakt.”
pi_139160893
Jij vuile kut Slayage :P
pi_139160928
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Jij vuile kut Slayage :P
:*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139161320
Vergezocht, misschien, maar het is wel de conclusie die Robert uiteindelijk trekt en de reden waarom hij zijn bevel toch introk... (te laat, ofc)
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:45:37 #6
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_139161521
aflevering net gekeken, dus kunnen we weer gerust in dit topic kijken

had niet verwacht dat petyr er iets mee te maken zou hebben,

wel mooi dat tywin meteen met tommen gaat praten over wat voor een koning hij "moet " gaan worden
mee bekant vangde gin haas.
pi_139161659
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:45 schreef kawa4 het volgende:
aflevering net gekeken, dus kunnen we weer gerust in dit topic kijken

had niet verwacht dat petyr er iets mee te maken zou hebben,

wel mooi dat tywin meteen met tommen gaat praten over wat voor een koning hij "moet " gaan worden
Tywin wil niet nog een Joffrey op de troon lijkt mij :')
Hij wil de macht gewoon zelf in handen houden, vandaar dat Jaime en Cersei naar Casterly Rock moeten om te trouwen (niet met elkaar :P )

Waarom pakt hij zelf de macht niet? :?
pi_139161936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:48 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Tywin wil niet nog een Joffrey op de troon lijkt mij :')
Hij wil de macht gewoon zelf in handen houden, vandaar dat Jaime en Cersei naar Casterly Rock moeten om te trouwen (niet met elkaar :P )

Waarom pakt hij zelf de macht niet? :?
Gaan ze je haten, je kan beter op de achtergrond blijven. Varys snapt dat en Tywin ook.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:54:28 #9
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_139161993
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:48 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Tywin wil niet nog een Joffrey op de troon lijkt mij :')
Hij wil de macht gewoon zelf in handen houden, vandaar dat Jaime en Cersei naar Casterly Rock moeten om te trouwen (niet met elkaar :P )

Waarom pakt hij zelf de macht niet? :?
Hij is oud, hij kan beter een jongeling uit eigen familie opleiden die dan de macht van de Lannisters kan versterken.
Je kunt zeggen wat je wil over Tywin, alles is in belang van zijn huis (Tyrion niet inbegrepen).
Helemaal super.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:56:35 #10
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_139162101
Waarom zijn Jaime of Cersei eigenlijk niet de troonopvolgers van Tywin?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:57:36 #11
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_139162157
ik vond het zo zielig voor die mensen die arya en de hond hebben geholpen

ech een kutstreek
pi_139162281
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:57 schreef Jahr00n het volgende:
ik vond het zo zielig voor die mensen die arya en de hond hebben geholpen

ech een kutstreek
pff ze leven nog, ze moeten niet zeuren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139162321
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:56 schreef Mani89 het volgende:
Waarom zijn Jaime of Cersei eigenlijk niet de troonopvolgers van Tywin?
tywin heeft de troon niet, laat staan opvolgers
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:00:40 #14
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_139162340
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:56 schreef Mani89 het volgende:
Waarom zijn Jaime of Cersei eigenlijk niet de troonopvolgers van Tywin?
Robert was de koning he :P Jaime is slechts een schoonbroer en Cersei heeft al kinderen.
Helemaal super.
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:01:36 #15
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_139162390
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

tywin heeft de troon niet, laat staan opvolgers
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:00 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Robert was de koning he :P Jaime is slechts een schoonbroer en Cersei heeft al kinderen.
Ohhhhja, bedankt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_139162483
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:54 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Hij is oud, hij kan beter een jongeling uit eigen familie opleiden die dan de macht van de Lannisters kan versterken.
Je kunt zeggen wat je wil over Tywin, alles is in belang van zijn huis (Tyrion niet inbegrepen).
Oh ja, logisch. Duh :')
En dan te bedenken dat het nog steeds de Baratheons zijn die op de troon zitten.
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 22:13:17 #18
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_139163059
Verdeurie, helemaal vergeten te kuiken/kijken :o
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_139163154
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Verdeurie, helemaal vergeten te kuiken/kijken :o
:P Die smeerlap van een Jaime maar eens bekijken dan.
pi_139163160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh ja, logisch. Duh :')
En dan te bedenken dat het nog steeds de Baratheons zijn die op de troon zitten.
"de baratheons" idd :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139163189
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:14 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:P Die smeerlap van een Jaime maar eens bekijken dan.
hij flikt het gewoon weer!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139163304
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

"de baratheons" idd :')
Dat niemand actie onderneemt ook hè, vooral na de beschuldigingen van Stannis. Af en toe wordt er een vuile stiekeme sneer gemaakt en that's it :P
pi_139163485
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:17 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat niemand actie onderneemt ook hè, vooral na de beschuldigingen van Stannis. Af en toe wordt er een vuile stiekeme sneer gemaakt en that's it :P
wat voor actie zou je kunnen ondernemen zonder de slagkracht? iedereen poept in hun broek door de lanisters
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139163536
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat voor actie zou je kunnen ondernemen zonder de slagkracht? iedereen poept in hun broek door de lanisters
Ze moeten maar eens leren om samen te werken, in plaats van dat elk ''team'' een eigen koning op de troon wil hebben. Stelletje kinderen :N
pi_139163839
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ze moeten maar eens leren om samen te werken, in plaats van dat elk ''team'' een eigen koning op de troon wil hebben. Stelletje kinderen :N
Kortom, als iedereen nou naar Stark had geluisterd...
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_139163965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ze moeten maar eens leren om samen te werken, in plaats van dat elk ''team'' een eigen koning op de troon wil hebben. Stelletje kinderen :N
samenwerken zal pas gebeuren als een wight/targaryan invasie dreigt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:28:00 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139164013
Het was wel een beetje de aflevering om gevestigde positievere gevoelens van 'slechte' karakters weer naar het negatieve te trekken.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:35:22 #28
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_139164518
Michiel Huisman had wel één van de coolere scènes _O_

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_139165867
Wat is er eigenlijk gebeurd met het shaduw/monster/baby-ding van Carice van Houten? Heb ik iets gemist of komt dat nog?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:58:19 #30
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_139165957
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met het shaduw/monster/baby-ding van Carice van Houten? Heb ik iets gemist of komt dat nog?
lolwhut.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_139166041
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:28 schreef Re het volgende:
Het was wel een beetje de aflevering om gevestigde positievere gevoelens van 'slechte' karakters weer naar het negatieve te trekken.
Inderdaad ja.
pi_139166050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:35 schreef Verbal het volgende:
Michiel Huisman had wel één van de coolere scènes _O_

V.
Bazenscene. *O*
pi_139166153
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:58 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

lolwhut.
Die demononenbaby ergens in seizoen twee. Dat ding. Het lijkt me sterk dat ze een sinister ding laten verschijnen en er vervolgens niets mee doen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_139166220
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:02 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Die demononenbaby ergens in seizoen twee. Dat ding. Het lijkt me sterk dat ze een sinister ding laten verschijnen en er vervolgens niets mee doen.
Are you kiddin' me?
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_139166357
Iets met homokoning en brienne en stannis baratheon...
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_139166360
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:04 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Are you kiddin' me?
Nee, helemaal niet. Ga er alsjeblieft van uit dat ik heel dom ben. Leg mij gewoon uit wat er met de dinges gebeurde. Ik weet het niet.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_139166362
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:02 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Die demononenbaby ergens in seizoen twee. Dat ding. Het lijkt me sterk dat ze een sinister ding laten verschijnen en er vervolgens niets mee doen.
renly werd doorboord en alles :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139166593
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

renly werd doorboord en alles :P
Ik heb het opgezocht en blijkbaar deed het schaduwding niets meer dan iemand doodmaken. Pfff, teleurstelling, ik hoopte op een toffe demonische troonaspirant.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:34:39 #39
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_139167579
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:43:41 #40
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_139167962
Moet dat niet Hodor hordor Hodor zijn?
pi_139168344
hodor hodor hodor, volgens mij
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_139168634
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:41 schreef De_Nater het volgende:
Vergezocht, misschien, maar het is wel de conclusie die Robert uiteindelijk trekt en de reden waarom hij zijn bevel toch introk... (te laat, ofc)
Helemaal niet vergezocht.

Drogo was helemaal niet te porren om de zee over te gaan richting Westeros, totdat er een aanslag op Dany kwam. Toen werd het persoonlijk en dat was een keerpunt. Dikke kans dus dat zonder die aanslag Dany nooit richting Westeros was getrokken...
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  woensdag 23 april 2014 @ 00:38:52 #43
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_139169522
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 00:00 schreef Khaleesi het volgende:
Dikke kans dus dat zonder die aanslag Dany nooit richting Westeros was getrokken...
Nee.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 23 april 2014 @ 01:11:02 #44
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139169926
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:25 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Kortom, als iedereen nou naar Stark had geluisterd...
Je bedoelt dat het eigenlijk best slim is om de regels en erecode te volgen, die regels waarover is nagedacht en stabiliteit weten te brengen? :D
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 23 april 2014 @ 01:11:42 #45
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139169931
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met het shaduw/monster/baby-ding van Carice van Houten? Heb ik iets gemist of komt dat nog?
Ga seizoen 2 en 3 opnieuw kijken. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_139171415
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 00:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee.
Jawel. :P
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  woensdag 23 april 2014 @ 07:59:05 #47
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_139171492
en wil ser Davos, nou een lening af gaan sluiten bij de ijzeren bank,
of wat zou er in zijn brief staan?
mee bekant vangde gin haas.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:14:31 #48
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_139171637
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:50 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Jawel. :P
Nee, jammer dat door de grote cast en beperkte duur van de afleveringen veel personages waaronder Daenaerys niet dieper zijn uitgewerkt. Dan had je zoiets mooit gezegd. Zal altijd terug gaan als ze genoeg soldaten heeft en de tijd rijp is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_139171890
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:59 schreef kawa4 het volgende:
en wil ser Davos, nou een lening af gaan sluiten bij de ijzeren bank,
of wat zou er in zijn brief staan?
Ik verwacht eigenlijk dat hij de bank gaat beroven, door een schip te kapen met zijn piratenvrienden. Nog slimmer zou zijn als hij tegelijkertijd de schuld op het koninkrijk kan afschuiven, want dan hoeven die meteen niet meer op geld te rekenen. Maar ik verwacht niet dat hij zó slinks is.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:40:34 #50
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139171930
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:59 schreef kawa4 het volgende:
en wil ser Davos, nou een lening af gaan sluiten bij de ijzeren bank,
of wat zou er in zijn brief staan?
Wie heeft er een enorme schuld bij de Iron Bank en wat doet de Iron Bank met mensen wiens schuld te groot is? ;)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')