Ik zou toch proberen een 2005 model te fixen. Net ff wat mooier met de facelift, zowel binnen als buiten. Hoge kmstanden is voor die dingen geen enkel probleem, mits niet afgestampt natuurlijk.quote:Op maandag 15 september 2014 09:00 schreef IrishBastard het volgende:
Ik zit nog steeds te kijken naar een andere V70 D5, maar wat hebben die dingen hoge standen zeg. Wil je het een beetje betaalbaar houden dan kom je toch uit in een 2002-2004 type. Een Black Sapphire zit qua standaard opties wel redelijk in elkaar, en heeft een mooie kleur. Die staat dus bovenaan in de zoeklijsten voor mij.
Iemand hier nog een sterke mening over handbak vs automaat?
Handbak met 350k moet waarschijnlijk de koppeling gedaan worden, met dan ook het dualmass vliegwiel. Wel een stuk zuiniger.
Automaat heb je als 'gewoon' en Geartronic. Is dit nog raadzaam bij die standen, met eventueel een flush?
Hoppa, gewoon zonder gepruts goedgekeurd. CO was netjes, geen gezeik met roest of remmenquote:Op maandag 15 september 2014 07:57 schreef powerflux het volgende:
Vandaag de 340 voor de 4e keer sinds de aanschaf naar de APK brengen. Beetje rommelen met de Weber carb en weer een jaar lekker doorjanken met de vario *hoop ik*
Maar geen problemen met die automaten bij hogere standen?quote:Op maandag 15 september 2014 14:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Een flush is altijd wel aan te raden, zeker de modellen uit 2000-2001 stammen nog uit de tijd dat men dacht dat de automaatbakolie nooit vervangen hoefde te worden (met alle gevolgen van dien).
Die motortjes blijven wel lopen.quote:Op maandag 15 september 2014 18:07 schreef Charged het volgende:
Zit te denken om dit dingetje erbij te nemen,de Charade haalt de apk niet (kosten/baten plaatje) en heeft een trekhaak itt tot de roffel.
Hoeft het maar een jaartje vol te houden..
km stand voor een 1.8 is wel wat zorgwekkend.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
- Ex-huisgenoot 1: 1.8 op LPG. Twee jaar lang mishandeld.quote:
quote:Op maandag 15 september 2014 19:49 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Maar geen problemen met die automaten bij hogere standen?
Zeker een awesome motor, moet me wel een beetje inhouden anders gaat het straks boetes regenen .quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:35 schreef Bart-Willem het volgende:
Gaaf ding! De 2.4T heb ik ook in m'n S80, echt een awesome motor.
Oeps, overheen gelezen. Je merkt dat gauw genoeg met het rijden: als ze teveel slippen en/of bonken dan moet je er weg van blijven. Als er in de onderhoudshistorie e.e.a. terug te vinden is van oliewissels dan zit je wel goed. Dus het is wellicht het slimste om een auto te kopen waar een hoop facturen bij zitten (zoals bij m'n V70 het geval was).quote:
ja, daar rechts, tussen die rij groenen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:07 schreef Charged het volgende:
Ziet er goed uit,Hyman!
Dankbare klus.
Zo,en nu maar hopen dat je weet waar je eigen roffel staat...
[ link | afbeelding ]
Waarom precies ben je ooit deze reeks gestart? .quote:Op woensdag 17 september 2014 16:25 schreef RRD_kiter het volgende:
ah, wat mooi om te zien dat deze reeks nog steeds bestaat.....ik ben hem jaren geleden eens begonnen toen ik nog een v40 had. Inmiddels een prius, honda civic en renault megane versleten, en over twee maanden krijg ik een skoda octavia.
Maar toch blijf ik telkens weer even rekenen of een mooie volvo in het leasebudget past.
Goed om te weten,thnx!quote:Op maandag 15 september 2014 22:13 schreef r8v2 het volgende:
[..]
- Ex-huisgenoot 1: 1.8 op LPG. Twee jaar lang mishandeld.
- Ex-huisgenoot 2: 1.8 benzine. En daar gingen we mee met koude motor met 150km/h achter brandweerwagens aan.
- Tante: 1.8 benzine. Nul verstand van auto's. Alleen APK gehad, verder geen onderhoud. 3 jaar mee gereden.
- Maatje: diesel, ook met koude motor mishandeld.
Alledrie de benzines zijn rijdend verkocht danwel naar de sloop gegaan. De diesel is zelfs nog gexporteerd.
Beetje hetzelfde als de 1.8 motor van VAG uit dat tijdperk, zolang er olie inzit blijft ie aan de gang.
Mooi ding,hoor!quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:21 schreef budvar het volgende:
Sinds 2 weken in het bezit van deze s60 2.4t.
Heerlijke wagen zeg, had hiervoor een Alfa 146 en dit is wel echt iets anders. Na 2 dagen al wel een abs ring stuk maar ja kan gebeuren en zit nog garantie op.
[ afbeelding ]
Maar zaterdag na wat boodschappen doen reed ik van de parkeerplaats de weg op toen er ineens vrij snel een auto achteruit op mij af kwam ik had maar 1 keuze(in mijn gedachten althans) en dat is achteruit, maar daar stond een scooter blijkbaar.....gelukkig niet veel schade maar toch kut .
[ afbeelding ]
Ik hoop iig nog lang van deze auto te genieten en hem zeker naar de 400k te rijden(nu 270k).
Is inderdaad jammer ja, ga na het weekend wel eens kijken of het nog een beetje te repareren is.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:28 schreef Charged het volgende:
[..]
Mooi ding,hoor!
Jammer van die tik tegen de achterbumper maar misschien is het met een spotrepair op te lossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |