abonnement Unibet Coolblue
pi_139156848

Van:
Tot:

Lijstje van Zweedse tank-bestuurders:
P544 (Kattenrug) -
Amazon 131 TheSilencer / Hyman - '67 import
P1800 -
142 - r8ality ('72 DL)
144 -
240 ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990 / Pinkerton - 1986 DL
242 gias
244 DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst)
340 powerflux - 1.4 3drs Variomatic '86
345 mirelia
360 Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K)
440 addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt - 1.7 Turbo - 1991
460 SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i / Deniz070 - 1.6i
480 Garagefluit / Picht / Greetz
740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Bart-Willem - sedan - 2.3 GLE - 1990 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 / powerflux - 2.3i GL Estate '89
850 KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) / Kaapenkoop 2.5 Estate 270k (1994)
940 DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996)
960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0)
S90 -
C30 Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010)
S40 dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001
V40 ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 / ..-._---_-.- - 1.9D
V50 Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5
S60 Broertie / renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 / Man_Made_God - 2.4 automaat / Smart-Einstein - D5 2001
S70 - T5 - Future_Echo / Arclight-S
V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) / Bart-Willem - 2.4 140pk 2001 (V70N) / MisterManiac V70 Classic Europa 2.4 20v 170pk 1999
XC70 GI - benzine 2007
S80 Salvad0R - 2.4 D5 / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 / The Zappa T6 /Hyman - 2.9 2000
XC90 - D5 - ArcticBlizzard
Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius )

Deze op is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door r8v2 op 23-04-2014 16:14:18 ]
pi_139157038
Ja, wtf. Eergisteren ging de dynamo kapot van een verkoop-940 en vandaag bij mijn eigen auto. Ze hebben elkaar aangestoken denk ik.

Nog wat meer gefaal vandaag: ik moest nog een accu in weer een andere 940 zetten:

- Deur open met sleutel
- Motorkap open
- Sleutels achteloos op de stoel gegooid
- Deur dicht gedaan want wind

Ik zet de klem van de minpool vast en daarna de klem van de pluspool. *Klik zegt de deur :').

Ik heb exact dezelfde werkwijze al vaker gebruikt voor mijn eigen auto, maar daar zit een origineel remote centrale vergrendeling op. Bij deze een aftermarket systeem waardoor het dus verkeerd gaat. Troep is het!
pi_139183649
Dynamo kapot? Nee hoor. Misschien moet ik bij het terugmonteren van het inlaatspruitstuk gewoon niet de massakabel van de dynamo vergeten :').
pi_139183668
De Volvo-dealer moet Göteborg bellen voor de sleutelcode :P.
pi_139187029
:D

goed bezig enzo :P
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_139340342
M'n redblockshirt is binnen :D.
  maandag 28 april 2014 @ 15:42:42 #7
204244 Klavots
AKA Willem met z'n 300E
pi_139343064
Mijn V70 T5 mag ook wel in de startpost als jullie dat leuk vinden
In Africa after every 60 seconds a minute passes...
pi_139343354
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:42 schreef Klavots het volgende:
Mijn V70 T5 mag ook wel in de startpost als jullie dat leuk vinden
Dan mag je dat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/volvofanboys even wijzigen, nemen we hem het volgende topic mee!
  maandag 28 april 2014 @ 16:06:48 #9
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_139343965
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 15:50 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Dan mag je dat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/volvofanboys even wijzigen, nemen we hem het volgende topic mee!
Heb mijn V50 ook even toegevoegd ;)
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_139738511
Toch maar even vragen. Het is een 740 2.3i met kat/lambda
mis ik hier een bracket?

Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:18:37 #11
347415 r8v2
Relbie.
pi_139743709
Ik denk dat je niet de goede voorpijp hebt, volgens mij hoort er een beugel aan te zitten die je aan dat "oog" vastschroeft. Maar misschien weet het Orakel het beter :P.
pi_139772918
De verkeerde voorpijp denk ik niet, maar dat er een beugel mist vermoed ik ook.
VADIS en aangelegenheden zijn niet bepaald handig vergeleken met bijvoorbeeld de PET van Porsche..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_139773745
VADIS? Das een beetje oud. Je hebt VIDA nodig :P.
pi_139774173
ah, effe naar kijken
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:17:19 #15
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_139776048
Zeg, gebruiken jullie nog steeds die oude FOK!wiki waar je de OP's vandaan moet halen ofzo?

Alles wordt toch automatisch overgenomen?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_139780936
Ja, maar we kunnen na 2 dagen de OP niet meer wijzigen. Ergo, als de OP elke keer klakkeloos overgenomen wordt, wordt er nooit meer iets geupdate.
pi_139781025
Und ich habe eines kleine probleem. Er komen kleine pluimpjes witte rook von meiner turbogerät. Und ich verliere water. Dus dat verklaart meteen waarom mijn CO en HC waarden te hoog liggen bei die APK ja.

Wordt weer ff een project dus.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 21:48:55 #18
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_139793186
Vandaag de koppeling druk cilinder vervangen omdat na de koppelings wissel er nog steeds een kraak was. Was even weg, maar nu kraakt hij weer :( Koppeling is wel zwaarder en wat vloeiender.

Lijkt dan dus de gaffel te zijn, maar om die te vervangen zou de bak los moeten :r
  zondag 11 mei 2014 @ 01:18:59 #19
347415 r8v2
Relbie.
pi_139813616
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:48 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag de koppeling druk cilinder vervangen omdat na de koppelings wissel er nog steeds een kraak was. Was even weg, maar nu kraakt hij weer :( Koppeling is wel zwaarder en wat vloeiender.

Lijkt dan dus de gaffel te zijn, maar om die te vervangen zou de bak los moeten :r
Ben blij dat het een FWD is, bij RWD heb je een stuk meer werk :P.
  zondag 11 mei 2014 @ 09:00:33 #20
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_139818968
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:48 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag de koppeling druk cilinder vervangen omdat na de koppelings wissel er nog steeds een kraak was. Was even weg, maar nu kraakt hij weer :( Koppeling is wel zwaarder en wat vloeiender.

Lijkt dan dus de gaffel te zijn, maar om die te vervangen zou de bak los moeten :r
Goffer...dat is minder.
Graag verwijderen.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:51:20 #21
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_139821335
quote:
3s.gif Op zondag 11 mei 2014 01:18 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ben blij dat het een FWD is, bij RWD heb je een stuk meer werk :P.
Ik ben nergens blij mee, want meneer monteur had dat ook direct kunnen controleren bij het vervangen van de koppeling. Dit is een dag werk die niet nodig had hoeven zijn :r
  zondag 11 mei 2014 @ 13:47:59 #22
347415 r8v2
Relbie.
pi_139824333
Daar heb je dan wel weer een punt.
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:30:34 #23
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_139956032
Gisteren was het pas echt raak. Koppeling (in de file) moest met véél kracht (serieus veel, zegmaar :') ) ingedrukt worden en 'haakte' bij het op laten komen/indrukken. Het geluid van een schreeuwende zeemeeuw op volle kracht ondersteunde het geheel: zo hard dat ik het door de radio heen hoorde ín de auto _O-

Vandaag naar de monteur terug gegaan. Zijn vermoeden: gaffel drukt het druklager scheef op de priesas, waardoor deze dus ook zijdelingse kracht op de as zet, met het geluid+benodigde kracht tot gevolg. Hierdoor zou het druklager ook scheef afslijten.

Conclusie monteur: bak los, gaffel en druklager wisselen, bak weer vast. 'Ik kan je wel iets tegemoet komen in de uren'. Daar was ik het dus niet mee eens: binnen 10k kilometers dit gezeik, waarbij hij het piepgeluid al maakte, zegt mij dat iemand zijn werk niet gedaan heeft. Als ik dan het slappe excuus krijg 'ik kon er niets aan zien' leg ik de verantwoordelijkheid helemaal daar :r

Ik weiger dus eigenlijk te betalen voor het druklager, en wil bij de rechtsbijstand eens checken of ik eigenlijk heel de bakdemontage/montage wel moet betalen. Die gaffel is logisch: als hij dat toen geconstateerd had, had ik het ook moeten betalen. Prima, da's onderhoud. Maar ik vertik het 8+ uur te lappen voor fout van een monteur :N

Overigens, Charged, dit is dezelfde vriendelijke man die jullie volgens mij uit de brand geholpen heeft (niet uit Nijmegen) met de bak?
  donderdag 15 mei 2014 @ 06:07:57 #24
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_139973852
quote:
13s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:30 schreef IrishBastard het volgende:

Overigens, Charged, dit is dezelfde vriendelijke man die jullie volgens mij uit de brand geholpen heeft (niet uit Nijmegen) met de bak?
Apeldoorn?
Graag verwijderen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 07:50:54 #25
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_139974321
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 06:07 schreef Charged het volgende:

[..]

Apeldoorn?
Uden ;) In Apeldoorn had ik dit soort dingen niet verwacht :N
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')