abonnement Unibet Coolblue
pi_139154322
En hier verder.

01: Bedrijfstak:
02: Functie:
03: Opleiding:
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week:
06: Aantal vakantiedagen:
07: 13e maand:
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:
11: Werkervaring:
12: Goodies:
13: Tevreden?:
pi_139154348


[ Bericht 100% gewijzigd door Maharbal op 22-04-2014 19:31:35 (Ga weg met je onzin) ]
pi_139154354
Xaxax :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:16:47 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_139154442
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:11 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Je bent zelf een mongool.....

WEET JE WEL WAAR IK ALLEMAAL MEE TE MAKEN HEB???
LOL, vertel eens? :+
Financieel medewerker, toch? :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_139154463
De reeks was al stuk door een oud topic van renesite, zo even in FB vragen t te fixen
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:17:37 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_139154477
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:17 schreef Loveless85 het volgende:
De reeks was al stuk door een oud topic van renesite, zo even in FB vragen t te fixen
Done ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_139154534
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:16 schreef APK het volgende:

[..]

LOL, vertel eens? :+
Financieel medewerker, toch? :D
Ja, bij een bouwbedrijfje volgens mij.

Als hij tegen zijn baas net zo doet als dat hij hier doet, behoort hij vanaf volgende maand tot het gilde der werklozen.
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 19:19:59 #8
257132 crew  Awsom
pi_139154593
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:14 schreef Halcon het volgende:
Xaxax :')
pi_139154599
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:17 schreef APK het volgende:

[..]

Done ;)
Thanks ouwe rups
pi_139154850
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:16 schreef APK het volgende:

[..]

LOL, vertel eens? :+
Financieel medewerker, toch? :D
Ik doe de controle van alle facturen die er binnenkomen, dat zijn er een stuk of 20000 per jaar
Wat hierbij komt kijken dan kan ik wel een halve pagina over tiepen maar ik hou het kort: prijscontrole, hoeveelheidscontrole, controleren of kortingen op facturen kloppen.
Handel alle aanmaningen af telefonische en schriftelijk
inkoop van alle kantoorartikelen
Ik hou de website bij
Ik heb 3 keer per jaar te maken met accountants die de boel komen controleren
ik moet kennis hebben van boekhoudkundige oplossingen in het systeem.
Ik moet met diverse programmaas werken, onder andere Baan

Kostenbewaking op projecten
Projectleiders info geven over projectkosten en wat er allemaal fout gaat op facturen en leveringen op de projecten....


En ik kan nog wel een paar dingen neerzetten waar ik mee te maken heb dagelijks die specifiek met de bouwwereld te maken hebben...
pi_139154908
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:25 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Ik doe de controle van alle facturen die er binnenkomen, dat zijn er een stuk of 20000 per jaar
Wat hierbij komt kijken dan kan ik wel een halve pagina over tiepen maar ik hou het kort: prijscontrole, hoeveelheidscontrole, controleren of kortingen op facturen kloppen.
Handel alle aanmaningen af telefonische en schriftelijk
inkoop van alle kantoorartikelen
Ik hou de website bij
Ik heb 3 keer per jaar te maken met accountants die de boel komen controleren
ik moet kennis hebben van boekhoudkundige oplossingen in het systeem.
Ik moet met diverse programmaas werken, onder andere Baan

Kostenbewaking op projecten
Projectleiders info geven over projectkosten en wat er allemaal fout gaat op facturen en leveringen op de projecten....


En ik kan nog wel een paar dingen neerzetten waar ik mee te maken heb dagelijks die specifiek met de bouwwereld te maken hebben...
Tis wat allemaal, zonde als iedere IT'er en ook een trambestuurder dan meer verdienen he
pi_139155087
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tis wat allemaal, zonde als iedere IT'er en ook een trambestuurder dan meer verdienen he
Nee, want ik verdien een marktconforme salaris voor deze functie. Dat heb ik uit laten zoeken en vervolgens heb ik het gekregen...

Dat een trambestuurder meer verdient heeft te maken met het risico van het vak.
Het is bekend dat mensen die dat soort werk doen vaker uitgeblust raken of allerlei geestelijke of lichamelijke klachten krijgen. Daar wordt gewoon voor betaald.
pi_139155126
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tis wat allemaal, zonde als iedere IT'er en ook een trambestuurder dan meer verdienen he
De trambestuurder werkt ook 's nachts, meneer Xaxax wsl. 4 dagen van 9 tot 5. Geschikte IT-ers zijn ook wat lastiger te vinden dan eenvoudige administratiemedewerkers. :)
pi_139155153
Laat ik maar weer, net als de vorige keer, de opmerking plaatsen:

Nu weer ontopic.
pi_139155154
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:31 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Nee, want ik verdien een marktconforme salaris voor deze functie. Dat heb ik uit laten zoeken en vervolgens heb ik het gekregen...

Dat een trambestuurder meer verdient heeft te maken met het risico van het vak.
Het is bekend dat mensen die dat soort werk doen vaker uitgeblust raken of allerlei geestelijke of lichamelijke klachten krijgen. Daar wordt gewoon voor betaald.
Hij werkt ook op uren dat jij ligt te slapen hè.
pi_139155413
Prima, dan doe ik het zo.

Nogmaals: ontopic.
pi_139155417
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:34 schreef Xaxax het volgende:

[..]

inkoop van kantoorartikelen en website doen zijn gewoon klusjes om erbij te doen...

Wordt bij elk bedrijf wel door iemand gedaan met functies zoals ik of mensen die een beetje kennis van zaken hebben...
Niet bij elk bedrijf. Bij bv. de Rabobank doen de boekhouders niet de inkoop en houden ze zich ook niet bezig met de websites. Bij kleinere bedrijven is dat wel gebruikelijk.
pi_139155436
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:38 schreef Maharbal het volgende:
Prima, dan doe ik het zo.

Nogmaals: ontopic.
Flauw.
pi_139155522
6000 euro per jaar? Gelukkig ben ik niet de controller bij jullie dan.
pi_139155543
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:41 schreef DarkerThanBlack het volgende:
6000 euro per jaar? Gelukkig ben ik niet de controller bij jullie dan.
per maand....
pi_139155671
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:41 schreef Xaxax het volgende:

[..]

per maand....
Is ook niet bijzonder...
pi_139155682
Kortom: xaxax krijgt gewoon netjes betaald voor zijn werk en hij kan zich morgen beter niet met prints en een grote bek voor lul gaan zetten bij zijn baas.
pi_139155683
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:38 schreef Maharbal het volgende:
Prima, dan doe ik het zo.

Nogmaals: ontopic.
Hey, pannenkoek, kap eens met ruimen. Beetje discussie, mooi toch? Anders wordt het een saai opsomtopic. Toch juist goed de verschillen tussen de diverse branches te zien, en even figuren als xaxax op hun plek te zetten. Flikker toch op met z'n "EEN TRAMBESTUURDER VERDIENT MEER, DAT KAN TOCH NIET??!?!?!'.

Niet gaan lopen doodmodden, leuke aan dit topic is juist dat je beetje kan vergelijken en kan kijken waar nu de verschillen inzitten. Ik dacht eerst ook 'Jezus, ik wordt trambestuurder!', maar als je dan verder leest over de diensten, de vijandigheid, de saaiheid, dan besef je toch dat er meer is dan alleen dat salaris.
pi_139155727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:45 schreef Halcon het volgende:
Kortom: xaxax krijgt gewoon netjes betaald voor zijn werk en hij kan zich morgen beter niet met prints en een grote bek voor lul gaan zetten bij zijn baas.
Waarom dan alle ophef in the first place...maarja. Z'n Nederlands doet overigens ook niet vermoeden dat hij enigszins goed opgeleid of intelligent is, dus lijkt me dat hij prima op z'n plek zit met wat overtyp werk :Y
pi_139155730
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hey, pannenkoek, kap eens met ruimen. Beetje discussie, mooi toch? Anders wordt het een saai opsomtopic. Toch juist goed de verschillen tussen de diverse branches te zien, en even figuren als xaxax op hun plek te zetten. Flikker toch op met z'n "EEN TRAMBESTUURDER VERDIENT MEER, DAT KAN TOCH NIET??!?!?!'.

Niet gaan lopen doodmodden, leuke aan dit topic is juist dat je beetje kan vergelijken en kan kijken waar nu de verschillen inzitten. Ik dacht eerst ook 'Jezus, ik wordt trambestuurder!', maar als je dan verder leest over de diensten, de vijandigheid, de saaiheid, dan besef je toch dat er meer is dan alleen dat salaris.
Maak jij een moderator van Fok uit voor pannenkoek? hahahaha

ik denk dat jij vakkenvuller wordt bij de AH zo dom ben je
pi_139155732
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hey, pannenkoek, kap eens met ruimen. Beetje discussie, mooi toch? Anders wordt het een saai opsomtopic. Toch juist goed de verschillen tussen de diverse branches te zien, en even figuren als xaxax op hun plek te zetten. Flikker toch op met z'n "EEN TRAMBESTUURDER VERDIENT MEER, DAT KAN TOCH NIET??!?!?!'.

Niet gaan lopen doodmodden, leuke aan dit topic is juist dat je beetje kan vergelijken en kan kijken waar nu de verschillen inzitten. Ik dacht eerst ook 'Jezus, ik wordt trambestuurder!', maar als je dan verder leest over de diensten, de vijandigheid, de saaiheid, dan besef je toch dat er meer is dan alleen dat salaris.
Helemaal mee eens. Juist de discussie is interessant. Gaat het alleen maar lijstjes dumpen worden, dan is er niet veel meer aan.
pi_139155756
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hey, pannenkoek, kap eens met ruimen. Beetje discussie, mooi toch? Anders wordt het een saai opsomtopic. Toch juist goed de verschillen tussen de diverse branches te zien, en even figuren als xaxax op hun plek te zetten. Flikker toch op met z'n "EEN TRAMBESTUURDER VERDIENT MEER, DAT KAN TOCH NIET??!?!?!'.

Niet gaan lopen doodmodden, leuke aan dit topic is juist dat je beetje kan vergelijken en kan kijken waar nu de verschillen inzitten. Ik dacht eerst ook 'Jezus, ik wordt trambestuurder!', maar als je dan verder leest over de diensten, de vijandigheid, de saaiheid, dan besef je toch dat er meer is dan alleen dat salaris.
Ik heb geen bezwaar tegen een kleine discussie over verschillen in branches, maar dat constante gebash, gescheld en denigrerend gepost is nergens voor nodig. Ik verwijder dus alle posts die daar ook maar enigszins aan linken.

Een discussie is prima, maar afzeiken doe je maar ergens anders.
pi_139155778
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:46 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Waarom dan alle ophef in the first place...maarja. Z'n Nederlands doet overigens ook niet vermoeden dat hij enigszins goed opgeleid of intelligent is, dus lijkt me dat hij prima op z'n plek zit met wat overtyp werk :Y
Hij voelt zich tekort gedaan. Dat komt vooral door een gebrek aan inzicht van wat andere functies inhouden en de balans vraag/aanbod.
pi_139155828
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij voelt zich tekort gedaan. Dat komt vooral door een gebrek aan inzicht van wat andere functies inhouden en de balans vraag/aanbod.
-weg-

[ Bericht 2% gewijzigd door Maharbal op 22-04-2014 19:51:42 (Laatste waarschuwing) ]
pi_139155870
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:47 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb geen bezwaar tegen een kleine discussie over verschillen in branches, maar dat constante gebash, gescheld en denigrerend gepost is nergens voor nodig. Ik verwijder dus alle posts die daar ook maar enigszins aan linken.

Een discussie is prima, maar afzeiken doe je maar ergens anders.
Ach kom op, iemand gaat er meer gestrekt been in richting een trambestuurder, doet onwijs laatdunkend daarover, maar dan moeten wij de fluwelen handschoentjes tevoorschijn halen? Dan mag meneer best ook eens aangesproken worden op z'n eigen werk en salaris. Eerlijk werk = goed werk heb ik altijd geleerd. Maar als je dan iemand ZO aan probeert te vallen omdat je vindt dat hij 'minderwaardig' werk doet voor meer geld, dan kan je 'm zelf ook terug verwachten. Zeker als je een soort omhooggevallen financieel secretaresse / manusje van alles / data-entry tiepmiep bent, waarschijnlijk met dito MBO4 opleiding.
pi_139155887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:46 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Maak jij een moderator van Fok uit voor pannenkoek? hahahaha

ik denk dat jij vakkenvuller wordt bij de AH zo dom ben je
IT'er :Y)
pi_139155914
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ach kom op, iemand gaat er meer gestrekt been in richting een trambestuurder, doet onwijs laatdunkend daarover, maar dan moeten wij de fluwelen handschoentjes tevoorschijn halen? Dan mag meneer best ook eens aangesproken worden op z'n eigen werk en salaris. Eerlijk werk = goed werk heb ik altijd geleerd. Maar als je dan iemand ZO aan probeert te vallen omdat je vindt dat hij 'minderwaardig' werk doet voor meer geld, dan kan je 'm zelf ook terug verwachten. Zeker als je een soort omhooggevallen financieel secretaresse / manusje van alles / data-entry tiepmiep bent, waarschijnlijk met dito MBO4 opleiding.
Nogmaals, ook hier heb ik niets op tegen. Maar het hoeft nou ook weer niet 3 pagina's aan posts te duren.
pi_139155965
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

IT'er :Y)
De ITers anno 2014 verdienen geen klote vergelijken bij de salarissen begin jaren 2000.

Ik hoor hier alleen maar lulverhalen over die salarissen, de werkelijkheid in de IT in nederland is anders.

Nederland zit met een groot overschot aan IT personeel.....
pi_139156043
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:52 schreef Xaxax het volgende:

[..]

De ITers anno 2014 verdienen geen klote vergelijken bij de salarissen begin jaren 2000.

Ik hoor hier alleen maar lulverhalen over die salarissen, de werkelijkheid in de IT in nederland is anders.

Nederland zit met een groot overschot aan IT personeel.....
Dat is klets. Al eerder besproken en conclusie was toen dat jouw stelling klets is.
pi_139156098
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:52 schreef Xaxax het volgende:

[..]

De ITers anno 2014 verdienen geen klote vergelijken bij de salarissen begin jaren 2000.

Ik hoor hier alleen maar lulverhalen over die salarissen, de werkelijkheid in de IT in nederland is anders.

Nederland zit met een groot overschot aan IT personeel.....
Dat ervaar ik anders, als ik de hoeveelheid recruiters in m'n LinkedIn inbox tel :Y Maar wat jij wil. Geen klote verdienen is natuurlijk ook altijd maar relatief. Ik doe het voor een trambestuurder salarisje zo ongeveer, maar dan wel 40u, maar wel wat meer perks, massages, laptopje vrij uit te zoeken (prijs maakt niet uit), lunches incl, iphone vd zaak, goede pensioenregeling, etc. :+

Maar ik heb t inderdaad heel slecht :Y
pi_139156115
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is klets. Al eerder besproken en conclusie was toen dat jouw stelling klets is.
En ik ken de feiten omdat ik regelmatig mensen van Unit 4 spreek. Dan praat je over de top.

Zo deze discussie is klaar voor mij

De groeten :W :W :W :W :W :W
pi_139156172
Oh overigens bruto wel wat meer dan een trambestuurder, maar netto zo ongeveer t zelfde. Wel 13e maand (vast) + bonus (variabel). Maar IT is echt zwaar onderbetaald, daar heb je gelijk in. Anderhalf modaal, bah :r just trying to make a living ;(
pi_139156237
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Xaxax het volgende:

[..]

En ik ken de feiten omdat ik regelmatig mensen van Unit 4 spreek. Dan praat je over de top.

Zo deze discussie is klaar voor mij

De groeten :W :W :W :W :W :W
Dan verkopen ze klets of heb jij het niet begrepen.

De vraag is ook wat jij verstaat onder IT-er.
pi_139156260
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Xaxax het volgende:

[..]

En ik ken de feiten omdat ik regelmatig mensen van Unit 4 spreek. Dan praat je over de top.

Zo deze discussie is klaar voor mij

De groeten :W :W :W :W :W :W
Natuurlijk, de IT-wereld bestaat alleen uit Unit4 :Y :')
pi_139156415
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:52 schreef Xaxax het volgende:

[..]

De ITers anno 2014 verdienen geen klote vergelijken bij de salarissen begin jaren 2000.

Ik hoor hier alleen maar lulverhalen over die salarissen, de werkelijkheid in de IT in nederland is anders.

Nederland zit met een groot overschot aan IT personeel.....
Ik weet niet wat jij onder geen klote versta. Maar een gemiddelde IT-er op HBO denk en werk niveau zit al op 4000+ en daarboven op komt soms nog een leasebak boven op. Dat is zeker niet slecht te noemen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:44:56 #41
6941 APK
Factual, I think.
pi_139158033
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:02 schreef DarkerThanBlack het volgende:

Ik weet niet wat jij onder geen klote versta. Maar een gemiddelde IT-er op HBO denk en werk niveau zit al op 4000+ en daarboven op komt soms nog een leasebak boven op.
Welnee.
Door dit soort domme reacties ontspoort het topic net zo goed.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 20:50:25 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139158363
Ik dacht sodejuutje 40 reacties :o ! Maar neh, niets interessants
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_139158960
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:50 schreef Renesite het volgende:
Ik dacht sodejuutje 40 reacties :o ! Maar neh, niets interessants
Jij had de reeks stuk gemaakt :(
pi_139160380
En dat alleen maar omdat ik trambestuurder ben ;(
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 21:29:16 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139160670
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
En dat alleen maar omdat ik trambestuurder ben ;(
Belachelijk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:27:12 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139163952
01: Bedrijfstak: Voortgezet Onderwijs
02: Functie: Lerares wiskunde
03: Opleiding: HBO Lerarenopleiding wiskunde
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week: aanstelling 0,8 fte. In de praktijk pakweg 40 uur.
06: Aantal vakantiedagen: 60
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2029
09: Netto maand salaris: 1545
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: Laptop
13: Tevreden?: Ja. Heel erg zelfs. Financieel natuurlijk niet, maar qua voldoening en rust in mijn hoofd is dit een verademing. En: sinds vorige week een vaste aanstelling *)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 22:33:05 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139164376
Gefeliciteerd :). Wat zijn de prognoses in groei? :)!

Desalniettemin vind ik het overigens te weinig voor leraren. Die hebben het doorgaans wel zwaar de verduren. Wat voor school trouwens, vmbo onderboiw of..?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:38:42 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139164760
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:33 schreef Renesite het volgende:
Gefeliciteerd :).
Thanks :)
quote:
Wat zijn de prognoses in groei? :)!

Desalniettemin vind ik het overigens te weinig voor leraren. Die hebben het doorgaans wel zwaar de verduren. Wat voor school trouwens, vmbo onderboiw of..?
Onderbouw vmbo inderdaad. Als je voldoening wil halen uit het lesgeven aan die groepen of leerlingen, moet je dat niet zoeken in je vakgebied. Maar dat is misschien nog wel leuker ook - als je je daar eenmaal op hebt ingesteld.
De 0,8 is een keuze; ik ben nog steeds 5 dagen aan het werk in de praktijk. Als het financieel niet (meer) zou kunnen is het als wiskundige vrij eenvoudig om er een dag bij te krijgen. Verder stijg je ieder jaar een trede, de eindschalen zijn niet slecht. Niet goed, niet slecht.
Ik heb jaren lang een leidinggevende functie gehad. Ben er klaar mee, ik vind het wel even goed zo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_139164958
Dit is(was) toch meer een lijstjes topic, die hele discussies kunnen toch ook wel in een ander/apart topic?
pi_139165639
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:02 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij onder geen klote versta. Maar een gemiddelde IT-er op HBO denk en werk niveau zit al op 4000+ en daarboven op komt soms nog een leasebak boven op. Dat is zeker niet slecht te noemen.


[ Bericht 23% gewijzigd door Maharbal op 22-04-2014 22:57:52 (Wederom bashen.) ]
pi_139165854
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:52 schreef Xaxax het volgende:

weer dit doelloze gewauwel zonder onderbouwing :') frustrated much?

[ Bericht 26% gewijzigd door Maharbal op 22-04-2014 22:58:07 ]
pi_139165973
Ik heb nu wel vaak genoeg gezegd dat we ontopic gaan. Een (kleine) discussie is prima, maar nu is het afgelopen. Er wordt alleen maar eindeloos gebashed.
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:19:23 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139166954
Is die pannenkoek van een Xaxax ondertussen opgeflikkerd hier? :')
pi_139167293
Dat de salarissen in de IT hoog zijn valt ook wel weer mee.. Het startersloon is mede door de crisis flink gezakt. Ik heb bij het solliciteren aanbiedingen gehad van 1800 bruto en afgewezen. Niet bepaald wat er beloofd is tijdens de studie.
Na een aantal jaren komen de goede boven drijven, en die verdienen dan inderdaad zomaar 80-120k/jaar

01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Junior Test Consultant
03: Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
04: Leeftijd: In de 20.
05: Aantal uren per week: 35
06: Aantal vakantiedagen: 41
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2300
09: Netto maand salaris: 1870 ofzo incl km vergoeding
10: Overuren betaald: nee, maar die maak ik ook (nog?) niet. Voorlopig lukt alles binnen het gestelde timeframe.
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Laptop, telefoon. Lunches e.d. betaald
13: Tevreden?: Zeker, en de mogelijkheden om door te groeien zijn eindeloos, waarbij ik ook tijdens mijn carrière meerdere switches kan doen. Gewoon met plezier werken en de rest komt wel zolang je je maar bewijst.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:29:36 #55
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139167374
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dat de salarissen in de IT hoog zijn valt ook wel weer mee.. Het startersloon is mede door de crisis flink gezakt. Ik heb bij het solliciteren aanbiedingen gehad van 1800 bruto en afgewezen. Niet bepaald wat er beloofd is tijdens de studie.
Na een aantal jaren komen de goede boven drijven, en die verdienen dan inderdaad zomaar 80-120k/jaar

01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Junior Test Consultant
03: Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
04: Leeftijd: In de 20.
05: Aantal uren per week: 40 incl pauzes
06: Aantal vakantiedagen: 41
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2300
09: Netto maand salaris: 1870 ofzo incl km vergoeding
10: Overuren betaald: nee, maar die maak ik ook (nog?) niet. Voorlopig lukt alles binnen het gestelde timeframe.
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Laptop, telefoon. Lunches e.d. betaald
13: Tevreden?: Zeker, en de mogelijkheden om door te groeien zijn eindeloos, waarbij ik ook tijdens mijn carrière meerdere switches kan doen. Gewoon met plezier werken en de rest komt wel zolang je je maar bewijst.
Zomaar :') !
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:30:59 #56
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139167435
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dat de salarissen in de IT hoog zijn valt ook wel weer mee.. Het startersloon is mede door de crisis flink gezakt. Ik heb bij het solliciteren aanbiedingen gehad van 1800 bruto en afgewezen. Niet bepaald wat er beloofd is tijdens de studie.
Na een aantal jaren komen de goede boven drijven, en die verdienen dan inderdaad zomaar 80-120k/jaar

01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Junior Test Consultant
03: Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
04: Leeftijd: In de 20.
05: Aantal uren per week: 40 incl pauzes
06: Aantal vakantiedagen: 41
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2300
09: Netto maand salaris: 1870 ofzo incl km vergoeding
10: Overuren betaald: nee, maar die maak ik ook (nog?) niet. Voorlopig lukt alles binnen het gestelde timeframe.
11: Werkervaring: Starter
12: Goodies: Laptop, telefoon. Lunches e.d. betaald
13: Tevreden?: Zeker, en de mogelijkheden om door te groeien zijn eindeloos, waarbij ik ook tijdens mijn carrière meerdere switches kan doen. Gewoon met plezier werken en de rest komt wel zolang je je maar bewijst.
Wacht even, jij zegt hier dat je als goede startende IT'er met een salaris van 1800-2300 p/m binnen enkele jaren groeit naar 6000-9000 p/m?
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 23:32:16 #57
236264 crew  capricia
pi_139167485
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wacht even, jij zegt hier dat je als goede startende IT'er met een salaris van 1800-2300 p/m binnen enkele jaren groeit naar 6000-9000 p/m?
_O- mocht ie willen
Definitely not CIA
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:32:19 #58
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_139167488
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wacht even, jij zegt hier dat je als goede startende IT'er met een salaris van 1800-2300 p/m binnen enkele jaren groeit naar 6000-9000 p/m?
Ja joh, zomaar

:D
pi_139167509
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wacht even, jij zegt hier dat je als goede startende IT'er met een salaris van 1800-2300 p/m binnen enkele jaren groeit naar 6000-9000 p/m?
Zo zeg ik dat niet. Maar de écht goede mensen zitten rond hun 45e-50e wel daar op.. Ik bedoelde dus meer dat de echte goede na een paar jaar boven komen drijven en die na meerdere (15-20) jaren uiteindelijk op 80-120k uitkomen.
Een groot deel zal gewoon rond 40-60k blijven hangen.

Maargoed, beetje dom geschreven van me wat dat betreft, aangezien je het ook kunt lezen zoals jij het las.

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 22-04-2014 23:38:16 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:36:45 #60
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_139167676
Iedere keer dat ik dit topic lees, besluit ik maar om mijn salaris niet te posten :P

Wat een bedragen worden hier verdiend zeg.

Overigens zit ik zelf wel in een heel andere regionen... Niveau MBO gaat je niet rijk maken. Ik heb het daarintegen wel ontzettend naar mijn zin op mijn werk en dat is me ook wat waard.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:39:29 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139167794
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:32 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Zo zeg ik dat niet. Maar de écht goede mensen zitten rond hun 45e-50e wel daar op.. Ik bedoelde dus meer dat de echte goede na een paar jaar boven komen drijven en die na meerdere jaren uiteindelijk op 80-120k uitkomen.
Een groot deel zal gewoon rond 40-60k blijven hangen.
Zo als je het nu beschrijft komt het heel anders over dan in je eerdere post. Maar ik geloof je wel, in iedere branche zijn er uitzonderingen. Ik kan mij voorstellen dat een ervaren leidinggevende IT'er in een groot bedrijf die deel uitmaakt van een MT zo'n salaris verdient.
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:53:03 #62
6941 APK
Factual, I think.
pi_139168342
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:36 schreef M1stral het volgende:
Iedere keer dat ik dit topic lees, besluit ik maar om mijn salaris niet te posten :P

Wat een bedragen worden hier verdiend zeg.

Overigens zit ik zelf wel in een heel andere regionen... Niveau MBO gaat je niet rijk maken. Ik heb het daarintegen wel ontzettend naar mijn zin op mijn werk en dat is me ook wat waard.
Dat eerste is gewoon jammer en dat laatste ben ik het helemaal mee eens.

01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Facilities
03: Opleiding: HBO+ Kunstacademie(s)
04: Leeftijd: 40+ (behoorlijk :+ )
05: Aantal uren per week: 34
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: Yep
08: Bruto maand salaris: 2070,-
09: Netto maand salaris: 1615,- (incl. reiskosten die ik niet maak)
10: Overuren betaald: Ja, of TVT, maar ik doe ze meestal gratis.
11: Werkervaring: 2 jaar in het bedrijfsleven, was eerst ZZP'er.
12: Goodies: Telefoon plus abo (FUP), laptop als ik dat wil, internetvergoeding.
13: Tevreden?: Jazeker, heel erg. Heel veel vrijheid en leuke collega's. Kan er prima van leven en had nooit gedacht dat ik als starter op jaren (zonder noemenswaardige relevante werkervaring) zeer snel een vast contract kon krijgen. Zit nu aan het eind van mijn schaal en heb veel meer verantwoordelijkheden dan toen ik begon, dus ik hoop wel dat ik binnen afzienbare tijd een aangepaste functieomschrijving krijg. Eerst waarmaken en dan pas zeuren, though :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_139168669
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:36 schreef M1stral het volgende:
Iedere keer dat ik dit topic lees, besluit ik maar om mijn salaris niet te posten :P

Wat een bedragen worden hier verdiend zeg.

Overigens zit ik zelf wel in een heel andere regionen... Niveau MBO gaat je niet rijk maken. Ik heb het daarintegen wel ontzettend naar mijn zin op mijn werk en dat is me ook wat waard.
Niet mee eens, zoals mijn functie vragen ze MBO denk-niveau. En ik zit nog niet eens aan mijn top of werk niet fulltime

Sowieso is ook voor mij het belangrijkste dat ik het naar mijn zin moet hebben.... anders is het snel afgelopen bij mij
  woensdag 23 april 2014 @ 01:06:15 #64
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_139169884
Ik snap "Goodies" niet. Alsof het zo tof is om een iPhone van je werkgever te hebben? Dat lijkt me eerder een nadeel dan een voordeel. Als ik een laptop of iPhone wil dan koop ik die zelf wel. Zo bijzonder is dat niet. Ik mag toch hopen dat niemand zich hierdoor laat paaien. Een telefoon of laptop vind ik zo onbelangrijk dat ik het raar vind dat er ruimte is om dit in te vullen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:53 schreef APK het volgende:

[..]

Dat eerste is gewoon jammer en dat laatste ben ik het helemaal mee eens.

01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Facilities
03: Opleiding: HBO+ Kunstacademie(s)
04: Leeftijd: 40+ (behoorlijk :+ )
05: Aantal uren per week: 34
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: Yep
08: Bruto maand salaris: 2070,-
09: Netto maand salaris: 1615,- (incl. reiskosten die ik niet maak)
10: Overuren betaald: Ja, of TVT, maar ik doe ze meestal gratis.
11: Werkervaring: 2 jaar in het bedrijfsleven, was eerst ZZP'er.
12: Goodies: Telefoon plus abo (FUP), laptop als ik dat wil, internetvergoeding.
13: Tevreden?: Jazeker, heel erg. Heel veel vrijheid en leuke collega's. Kan er prima van leven en had nooit gedacht dat ik als starter op jaren (zonder noemenswaardige relevante werkervaring) zeer snel een vast contract kon krijgen. Zit nu aan het eind van mijn schaal en heb veel meer verantwoordelijkheden dan toen ik begon, dus ik hoop wel dat ik binnen afzienbare tijd een aangepaste functieomschrijving krijg. Eerst waarmaken en dan pas zeuren, though :)
Hoe kan je starter zijn als je eind 40 bent? :o

[ Bericht 40% gewijzigd door Merkie op 23-04-2014 01:13:43 ]
2000 light years from home
pi_139171076
Goodies lijken me wel prettig hoor. Gratis lunches zie ik ook, keirelaxt geen brood smeren. niet iedereen krijgt uberhaupt reiskostenvergoeding en als je van een dikke auto houdt die je mag leasen, wordt je daar vast ook blij van.

Zelf heb ik naast 16 ct/km reiskosten wat abonnementen en vergoedingen voor congressen en onkosten, maar dat is in het bedrijfsleven allemaal relaxter geregeld.
pi_139171084
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 01:06 schreef Merkie het volgende:
Ik snap "Goodies" niet. Alsof het zo tof is om een iPhone van je werkgever te hebben? Dat lijkt me eerder een nadeel dan een voordeel. Als ik een laptop of iPhone wil dan koop ik die zelf wel. Zo bijzonder is dat niet. Ik mag toch hopen dat niemand zich hierdoor laat paaien. Een telefoon of laptop vind ik zo onbelangrijk dat ik het raar vind dat er ruimte is om dit in te vullen.


Over die laptop en iPhone:
Dat zal per persoon verschillen. Voor mij speelt het geen rol, bij anderen misschien wel.

Laptop van het werk gebruik ik alleen daarvoor. Voor de rest heb ik zelf 2 laptops. Telefoon van het werk gebruik ik zelfs nog minder. Bel meestal met mijn eigen phone.

Andere goodies zijn dan weer nuttiger.
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 07:01:13 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139171120
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:36 schreef M1stral het volgende:
Iedere keer dat ik dit topic lees, besluit ik maar om mijn salaris niet te posten :P

Wat een bedragen worden hier verdiend zeg.

Overigens zit ik zelf wel in een heel andere regionen... Niveau MBO gaat je niet rijk maken. Ik heb het daarintegen wel ontzettend naar mijn zin op mijn werk en dat is me ook wat waard.
Idem, alleen heb ik HBO en 2e jaar een vaste baan..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 23 april 2014 @ 08:05:08 #68
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139171551
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 01:06 schreef Merkie het volgende:
Ik snap "Goodies" niet. Alsof het zo tof is om een iPhone van je werkgever te hebben? Dat lijkt me eerder een nadeel dan een voordeel. Als ik een laptop of iPhone wil dan koop ik die zelf wel. Zo bijzonder is dat niet. Ik mag toch hopen dat niemand zich hierdoor laat paaien. Een telefoon of laptop vind ik zo onbelangrijk dat ik het raar vind dat er ruimte is om dit in te vullen.

[..]

Hoe kan je starter zijn als je eind 40 bent? :o
Nou, ik vind mijn leasewagen anders een flinke 'goodie'. En sinds ik mijn werktelefoon prive mag gebruiken heb ik mijn prive sim-only teruggeschroefd naar 2,95/maand. Is maar 10-15/maand wat je bespaart, maar toch. En gratis bellen op vakanties.
pi_139171652
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nou, ik vind mijn leasewagen anders een flinke 'goodie'. En sinds ik mijn werktelefoon prive mag gebruiken heb ik mijn prive sim-only teruggeschroefd naar 2,95/maand. Is maar 10-15/maand wat je bespaart, maar toch. En gratis bellen op vakanties.
Ja. Om goed te kunnen vergelijken zijn die zaken wel van belang.

Hoop van die dingen bij elkaar, is toch mooi meegenomen.

Leasebak heb ik overigens geweigerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:39:30 #70
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139172890
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Om goed te kunnen vergelijken zijn die zaken wel van belang.

Hoop van die dingen bij elkaar, is toch mooi meegenomen.

Leasebak heb ik overigens geweigerd.
Waarom heb je die geweigerd?

[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 23-04-2014 10:17:24 ]
pi_139173211
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mijn goodies:

Waarom heb je die geweigerd?
Omdat ik vernomen heb dat de voorwaarden aangepast gaan worden en die vernieuwde voorwaarden stonden (en staan) me niet aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Halcon op 23-04-2014 10:09:46 ]
pi_139173520
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 01:06 schreef Merkie het volgende:
Ik snap "Goodies" niet. Alsof het zo tof is om een iPhone van je werkgever te hebben? Dat lijkt me eerder een nadeel dan een voordeel. Als ik een laptop of iPhone wil dan koop ik die zelf wel. Zo bijzonder is dat niet. Ik mag toch hopen dat niemand zich hierdoor laat paaien. Een telefoon of laptop vind ik zo onbelangrijk dat ik het raar vind dat er ruimte is om dit in te vullen.
Sommige dingen zijn gewoon wel praktisch, laptopje uitzoeken waar de prijs niet echt uitmaakt, kan gewoon een dikke bak kiezen van 1200¤, zelfde geld voor telefoon, natuurlijk 'ben je altijd bereikbaar', maar het is wel relaxed, 4G abonnementje, altijd kunnen bellen (ook prive) aangezien de abonnementen gewoon incl onbeperkt bellen zijn. Plus het vertegenwoordigd aan apparatuur alleen al een waarde van 2000 dan dus. Lunches is ook wel ideaal, geen bammetjes smeren, maar gewoon in buffetvorm wat verschillen soorten brood + broodjes, en beleg :Y
pi_139174043
Ook maar eens invullen dan, aangezien ik de helft al geblaat heb;

01: Bedrijfstak: Finance / ANBI
02: Functie: IT Support Engineer
03: Opleiding: HAVO / IT-certificeringen
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Y (vast + variabele bonus)
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2200
10: Overuren betaald: TvT
11: Werkervaring: 5 jaar relevant, 5 maanden bij deze werkgever
12: Goodies: iPhone, laptop, volledige reiskostenvergoeding, lunches incl (betaal er klein bedrag voor, is dus al van netto bedrag af), stoelmassages 1x p/w, goede pensioenregeling
13: Tevreden?: ja, vrij brede functie, klein bedrijf waar veel op te pakken is en IT op een hoog niveau staat, dus vrij weinig support en meer onderhouden/doorontwikkelen/innovaties aandragen / bedenken. Leuk klein IT-team (3FTE incl mezelf) :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 10:39:54 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 13:21:53 #74
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_139178332
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:36 schreef M1stral het volgende:
Iedere keer dat ik dit topic lees, besluit ik maar om mijn salaris niet te posten :P

Wat een bedragen worden hier verdiend zeg.

Overigens zit ik zelf wel in een heel andere regionen... Niveau MBO gaat je niet rijk maken. Ik heb het daarintegen wel ontzettend naar mijn zin op mijn werk en dat is me ook wat waard.
De reden dat hier alleen maar hoge bedragen staan is omdat mensen zoals jij daardoor niet posten. Gewoon posten dus. Je hoeft je toch nergens voor te schamen?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_139178406
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:19 schreef leolinedance het volgende:
Is die pannenkoek van een Xaxax ondertussen opgeflikkerd hier? :')
Die zit wsl. bij zijn baas onder het bureau. Opslag vragen. :')
  woensdag 23 april 2014 @ 13:26:18 #76
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_139178416
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nou, ik vind mijn leasewagen anders een flinke 'goodie'. En sinds ik mijn werktelefoon prive mag gebruiken heb ik mijn prive sim-only teruggeschroefd naar 2,95/maand. Is maar 10-15/maand wat je bespaart, maar toch. En gratis bellen op vakanties.
Dat is inderdaad een voordeel, maar dat wordt dan vaak niet vermeld. Ik zie meestal bij goodies enkel staan "laptop, iPhone". Sja, als je daar blij van wordt...
2000 light years from home
  woensdag 23 april 2014 @ 14:19:27 #77
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139179986
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:26 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een voordeel, maar dat wordt dan vaak niet vermeld. Ik zie meestal bij goodies enkel staan "laptop, iPhone". Sja, als je daar blij van wordt...
Nah, een goodie is een extraatje wat geen onderdeel is van vaste arbeidsvoorwaarden die altijd "moeten", of je er blij van wordt is iets anders, toch?

Ik heb inderdaad als goodies een laptop en een telefoon, ik vind het wel handig want hoef geen eigen PC te hebben en geen eigen mobiel abonnement meer. Ja, je bent wel altijd bereikbaar, dat is niet altijd even relaxed.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 23 april 2014 @ 14:20:40 #78
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139180028
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:36 schreef M1stral het volgende:
Iedere keer dat ik dit topic lees, besluit ik maar om mijn salaris niet te posten :P

Wat een bedragen worden hier verdiend zeg.

Overigens zit ik zelf wel in een heel andere regionen... Niveau MBO gaat je niet rijk maken. Ik heb het daarintegen wel ontzettend naar mijn zin op mijn werk en dat is me ook wat waard.
Ik ben ook een MBO'er en post ook hier, waarom zou je dat niet doen? Als jij er tevreden mee bent is dat toch het enige dat telt?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 23 april 2014 @ 14:39:25 #79
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139180644
In Nederland kan je echt niet anoniem of irl over salaris praten.
Dat wekt ongeloof of afgunst op. Echt te simpel voor woorden

Suc6 met jullie topic :W

[ Bericht 89% gewijzigd door VVDer op 23-04-2014 15:17:35 ]
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  woensdag 23 april 2014 @ 14:58:56 #80
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139181288
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:39 schreef VVDer het volgende:

[..]

Weet je,zal allemaal best maar toch...
- Mensen die ik ken die 10K verdienen zitten niet 's middags in de week op Fok!
- Of hebben toch een ander soort posthistory
- Hebben GM nu ook al commissies?
  woensdag 23 april 2014 @ 15:00:53 #81
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139181357
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:58 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Weet je,zal allemaal best maar toch...
- Mensen die ik ken die 10K verdienen zitten niet 's middags in de week op Fok!
- Of hebben toch een ander soort posthistory
- Hebben GM nu ook al commissies?
Ik heb 2 weken vrij.

Uiteraard hebben GM's commissie. Ik ben de som van de resultaten van "mijn" mensen. de verhouding tussen vast en variabel is 55% - 45% en de 45% heeft geen plafond.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139181790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:39 schreef VVDer het volgende:

[..]

Aww wat leuk dat je ook je eigen lijstje post, alleen volgende keer even een leeg sjabloon gebruiken ipv het mijne, nu lijkt het net alsof het van mij is

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 15:13:39 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 15:13:55 #83
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139181832
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Aww wat leuk dat je ook je eigen lijstje post, alleen volgende keer even een leeg sjabloon gebruiken ipv het mijne
Excuus. Luiheid genoot de overhand
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139181876
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:13 schreef VVDer het volgende:

[..]

Excuus. Luiheid genoot de overhand
Excuus=makkelijk

Maar je bent echt 12 of niet? Die Pohi, dat geneuzel overal, en dan zo'n lijstje posten.
  woensdag 23 april 2014 @ 15:16:36 #85
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139181906
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Excuus=makkelijk

Maar je bent echt 12 of niet? Die Pohi, dat geneuzel overal, en dan zo'n lijstje posten.
OMG dit is echt zooooo typisch Nederlands. Je werkt je de tering en dan steek je net boven het gemiddelde uit en dan is het ofwel ongeloof ofwel afgunst.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139181929
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Excuus=makkelijk

Maar je bent echt 12 of niet? Die Pohi, dat geneuzel overal, en dan zo'n lijstje posten.
Laat 'm. Als hij dergelijke werkweken draait, dan snap ik wel dat hij hier wat onnozel gaat posten i.p.v. ingewikkelde discussies op leven en dood uitvechten. Beetje ontspanning....
  woensdag 23 april 2014 @ 15:21:37 #87
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139182052
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Excuus=makkelijk

Maar je bent echt 12 of niet? Die Pohi, dat geneuzel overal, en dan zo'n lijstje posten.
Ik zou prima een screenshot van een digitale strook kunnen posten, maar de kinderen en afgunstigen zien dat niet als motivatie maar afgunst.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139182071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:16 schreef VVDer het volgende:

[..]

OMG dit is echt zooooo typisch Nederlands.

Maik, is it you?
  woensdag 23 april 2014 @ 15:30:12 #89
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139182318
quote:
11s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maik, is it you?
de eene dijenkletser na de andere. Maar goed, wij verschillen minder dan 10 jaar in leeftijd als '85 je geboorte jaar is. Probeer er nog wat van te maken faalhaas *O*
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139182448
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:30 schreef VVDer het volgende:

[..]

de eene dijenkletser na de andere. Maar goed, wij verschillen minder dan 10 jaar in leeftijd als '85 je geboorte jaar is. Probeer er nog wat van te maken faalhaas *O*
Ach ja, we hebben niet allemaal een salaris van 10k per maand nodig om gelukkig te zijn, ouwe VVDert. Je bent stiekem zeker gewoon Hans van Baalen? Zakkenvullen in het Europarlement, en ondertussen maar op 60% van de vergaderingen op komen dagen, vandaar dat je de tijd hebt hier lekker onzin uit te zitten kramen :W
  woensdag 23 april 2014 @ 15:34:56 #91
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139182489
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:34 schreef Loveless85 het volgende:
Ook maar eens invullen dan, aangezien ik de helft al geblaat heb;

01: Bedrijfstak: Finance / ANBI
02: Functie: IT Support Engineer
03: Opleiding: HAVO / IT-certificeringen
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Y (vast + variabele bonus)
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2200
10: Overuren betaald: TvT
11: Werkervaring: 5 jaar relevant, 5 maanden bij deze werkgever
12: Goodies: iPhone, laptop, volledige reiskostenvergoeding, lunches incl (betaal er klein bedrag voor, is dus al van netto bedrag af), stoelmassages 1x p/w, goede pensioenregeling
13: Tevreden?: ja, vrij brede functie, klein bedrijf waar veel op te pakken is en IT op een hoog niveau staat, dus vrij weinig support en meer onderhouden/doorontwikkelen/innovaties aandragen / bedenken. Leuk klein IT-team (3FTE incl mezelf) :Y
Dus toch afgunst. Alles valt op z'n plek. :W
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139183097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:34 schreef VVDer het volgende:

[..]

Dus toch afgunst. Alles valt op z'n plek. :W
Jup, ik heb t zo zwaar, blij als ik aan t einde vd maand nog een droge boterham kan smeren ;(

Nou hup xaxax, terug je hok in ^O^
  woensdag 23 april 2014 @ 15:54:03 #93
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139183190
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:51 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jup, ik heb t zo zwaar, blij als ik aan t einde vd maand nog een droge boterham kan smeren ;(

Nou hup xaxax, terug je hok in ^O^
Ik twijfelde bijna om voor de afgunstigen lutsers een salarisstrook te posten (zonder persoonlijke gegevens). Maar dat zou het verhaal hier niks veranderen. Zou je je alleen maar slechter voelen :)
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139183263
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:54 schreef VVDer het volgende:

[..]

Ik twijfelde bijna om voor de afgunstigen lutsers een salarisstrook te posten (zonder persoonlijke gegevens). Maar dat zou het verhaal hier niks veranderen. Zou je je alleen maar slechter voelen :)
Ah je bent gewoon HR-stagiaire hé, zo kan ik een strookje met dito salaris even 'proef'-genereren :7
  woensdag 23 april 2014 @ 15:57:32 #95
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139183301
quote:
6s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ah je bent gewoon HR-stagiaire hé, zo kan ik een strookje met dito salaris even 'proef'-genereren :7
Wat jij wilt geloven moet je geloven. Blijf in je beperkte wereld.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139183345
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:57 schreef VVDer het volgende:

[..]

Wat jij wilt geloven moet je geloven. Blijf in je beperkte wereld.
Ik was niet van plan deze wereld te verlaten de komende jaren, bedankt *;
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 16:07:26 #97
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139183634
Kinders, ga lekker de liefde met elkaar bedrijven of zo?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_139184523
Ik vind het toch wel een beetje vaag van VVDer.
hier (http://forum.fok.nl/topic/2081667/1/999) lees je nl:

quote:
Zeer recentelijk ben ik mijn baan verloren door een internationale verhuizing. Omdat ik gespaard heb wilde ik voor mezelf beginnen. Ik neem risico en steek mijn nek uit en wil tzt als alles goed gaat mensen aannemen.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ik de eerste 4 maanden geen geld verdienen. Een WW uitkering bestaat voor mij niet omdat ik zo "DOM" ben geweest om me in te schrijven bij de KVK omdat ik voor mezelf en voor andere een bedrijf wil beginnen
Dit is dus een kleine 7 weken terug.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139184598
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:07 schreef Renesite het volgende:
Kinders, ga lekker de liefde met elkaar bedrijven of zo?
pi_139184636
Lijkt soms wel een KLB + ONZ topic :')
pi_139184718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:33 schreef miro86 het volgende:
Ik vind het toch wel een beetje vaag van VVDer.
hier (http://forum.fok.nl/topic/2081667/1/999) lees je nl:

[..]

Dit is dus een kleine 7 weken terug.
En deze baan is hem via LinkedIn aangeboden uiteraard;

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:24 schreef VVDer het volgende:
Ik heb via LinkedIn een baan gevonden. Als je je profiel echt goed opzet, dan zie je steeds trefwoorden / vacatures op basis van je kennis en expertise.

Suc6 allen
Ach ja, de beste man strooit overal met nietszeggende management titels als 'RVP EMEA', want dat klinkt heel tof, als je 'Vice President Europe Middle-East & Asia' bent ofzo. Miec Marketing werkt hij eigenlijk, of z'n hij is vanaf z'n zolderkamer webmaster.

Ook in topics die totaal ergens anders over gaan even laten vallen dat hij een Q7 rijdt, en z'n vrouw een cabrio'tje, maar opscheppen doettie niet aan hoor, allemaal afgunst van ons :s)
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 16:42:06 #102
236264 crew  capricia
pi_139184794
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:33 schreef miro86 het volgende:
Ik vind het toch wel een beetje vaag van VVDer.
hier (http://forum.fok.nl/topic/2081667/1/999) lees je nl:

[..]

Dit is dus een kleine 7 weken terug.
_O-
Definitely not CIA
  woensdag 23 april 2014 @ 17:07:13 #103
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139185559
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En deze baan is hem via LinkedIn aangeboden uiteraard;

[..]

Ach ja, de beste man strooit overal met nietszeggende management titels als 'RVP EMEA', want dat klinkt heel tof, als je 'Vice President Europe Middle-East & Asia' bent ofzo. Miec Marketing werkt hij eigenlijk, of z'n hij is vanaf z'n zolderkamer webmaster.

Ook in topics die totaal ergens anders over gaan even laten vallen dat hij een Q7 rijdt, en z'n vrouw een cabrio'tje, maar opscheppen doettie niet aan hoor, allemaal afgunst van ons :s)
Assumption is the mother of all...... of spreek je geen engels.
Kerel ik werkte jaren bij deze club. Even voor de duidelijkheid GM & VP zijn gelijkwaardige titels.
Nu zit ik weer in dezelfde rol maar dan met GM als titel voor een andere amerikaanse club

Ik lees nog steeds niks anders dan afgunst kerel. Maar goed, neem jij nog een support call aan svp.

-edit- jij bent echt een klassiek voorbeeld van afzagen boven het maaiveld. Doe maar gewoon want ik krijg geen promotie dus jij al helemaal niet. Gun mensen om je heen wat. Ik zou het oprecht motiverend vinden als je in alles beter bent dan mij. Geen jaloezie voor mij, maar motivatie.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139185703
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:07 schreef VVDer het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all...... of spreek je geen engels.
Kerel ik werkte jaren bij deze club. Even voor de duidelijkheid GM & VP zijn gelijkwaardige titels.
Nu zit ik weer in dezelfde rol maar dan met GM als titel voor een andere amerikaanse club

Ik lees nog steeds niks anders dan afgunst kerel. Maar goed, neem jij nog een support call aan svp.
Oeh, nog zo'n laatdunkend typje, ik zit niet op een helpdesk oid for your information (ook engels...). Maar geloof wat je wil geloven. Ken je xaxax al? Jullie zouden goede vrienden worden, laatdunkend doen richting anderen, en zo vol van je eigen werk O+
pi_139185710
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:07 schreef VVDer het volgende:

[..]

Maar goed, neem jij nog een support call aan svp.

Ik moest lachen. _O-
  woensdag 23 april 2014 @ 17:16:14 #106
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139185830
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Oeh, nog zo'n laatdunkend typje, ik zit niet op een helpdesk oid for your information (ook engels...). Maar geloof wat je wil geloven. Ken je xaxax al? Jullie zouden goede vrienden worden, laatdunkend doen richting anderen, en zo vol van je eigen werk O+
hahaha spiegel gepakt? Webmast op zolder zei je toch?
practise what you preach

Verder zal het mij een zorg zijn of je mij gelooft of niet. Of dat je denkt dat het opscheppen is. Ik wens je het beste en ik zou jezelf een andere instelling aanmeten. Jaloezie zal je niet ver brengen en raak je alleen maar gefrustreerd van :W
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139185915
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:16 schreef VVDer het volgende:

[..]

hahaha spiegel gepakt? Webmast op zolder zei je toch?
Zoiets, of in de schuur bij je moeder. Maar ik heb helemaal geen probleem met mensen met een betere baan, beter salaris, of allebei. Maar kom op gast, jij moet in ieder topic er even iets over laten vallen, of het nou relevant is of niet. Nutteloze titels, je wíl het ongetwijfeld heel graag, maar je bent het niet, is mijn idee. Daarvoor loop je er iets teveel mee te koop.

quote:
practise what you preach
Uhmm ja, dat is dan weer geen Engels, maar het idee is leuk. Amerikaanse clubjes waren het toch, zei je?

quote:
Verder zal het mij een zorg zijn of je mij gelooft of niet. Of dat je denkt dat het opscheppen is. Ik wens je het beste en ik zou jezelf een andere instelling aanmeten. Jaloezie zal je niet ver brengen en raak je alleen maar gefrustreerd van :W
Ik ben totaal niet jaloers of gefrustreerd, ik vind t ergens wel komisch hoe graag je wil, en ik gun het jou overigens ook uiteraard. *;

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 17:32:52 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 17:30:21 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139186203
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:07 schreef VVDer het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all...... of spreek je geen engels.
Kerel ik werkte jaren bij deze club. Even voor de duidelijkheid GM & VP zijn gelijkwaardige titels.
Nu zit ik weer in dezelfde rol maar dan met GM als titel voor een andere amerikaanse club

Ik lees nog steeds niks anders dan afgunst kerel. Maar goed, neem jij nog een support call aan svp.

-edit- jij bent echt een klassiek voorbeeld van afzagen boven het maaiveld. Doe maar gewoon want ik krijg geen promotie dus jij al helemaal niet. Gun mensen om je heen wat. Ik zou het oprecht motiverend vinden als je in alles beter bent dan mij. Geen jaloezie voor mij, maar motivatie.
kerel :')

Xaxax, ga je hok eens in :W
  woensdag 23 april 2014 @ 17:31:41 #109
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_139186247
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:07 schreef VVDer het volgende:

[..]

-edit- jij bent echt een klassiek voorbeeld van afzagen boven het maaiveld. Doe maar gewoon want ik krijg geen promotie dus jij al helemaal niet. Gun mensen om je heen wat. Ik zou het oprecht motiverend vinden als je in alles beter bent dan mij. Geen jaloezie voor mij, maar motivatie.
Dit heeft niks met het maaiveld te maken.

Je komt gewoon over als een eikel. Mensen houden niet van eikels. Heeft niks met je werkprestaties te maken of afgunst te maken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_139186318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:07 schreef VVDer het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all...... of spreek je geen engels.
Kerel ik werkte jaren bij deze club. Even voor de duidelijkheid GM & VP zijn gelijkwaardige titels.
Nu zit ik weer in dezelfde rol maar dan met GM als titel voor een andere amerikaanse club

General Manager en Vice President zijn hetzelfde.

Die mag je mij even uitleggen, dat is nieuw voor mij.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_139186497
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

General Manager en Vice President zijn hetzelfde.

Die mag je mij even uitleggen, dat is nieuw voor mij.
Niet hetzelfde, maar gelijkwaardig. Net als de behandeling van mannen en vrouwen in Saudie-Arabie ook gelijkwaardig is :)
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 17:40:56 #112
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139186533
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_139186544
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:07 schreef VVDer het volgende:

[..]

Assumption is the mother of all...... of spreek je geen engels.
Kerel ik werkte jaren bij deze club.
Vreemd. Want op 16 januari 2012 schreef je
quote:
Ik heb via LinkedIn een baan gevonden. Als je je profiel echt goed opzet, dan zie je steeds trefwoorden / vacatures op basis van je kennis en expertise.

Suc6 allen
(hier te vinden http://forum.fok.nl/topic/1763845/1/999)

quote:
Even voor de duidelijkheid GM & VP zijn gelijkwaardige titels.
Met een beetje inzicht wist je dat titels geen ene meuk betekenen. De gemiddelde VS grootbank heeft duizenden VPs (en EVPs en SVPs etc etc; betekent niet veel meer dan medior daar). Dit verschilt per tak van sport, en per bedrijf, en per land.
quote:
Nu zit ik weer in dezelfde rol maar dan met GM als titel voor een andere amerikaanse club.
Dus geen bedrijfje meer? Jammer.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139186562
Dit topic _O-
pi_139186608
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Niet hetzelfde, maar gelijkwaardig. Net als de behandeling van mannen en vrouwen in Saudie-Arabie ook gelijkwaardig is :)
O.k. Ik moest lachen :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_139186747
Niet weten dat VVDer gewoon een "eeuwige Wajonger" is die SP stemt :')
  woensdag 23 april 2014 @ 17:53:59 #117
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139186941
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:41 schreef miro86 het volgende:

[..]

Vreemd. Want op 16 januari 2012 schreef je

[..]

(hier te vinden http://forum.fok.nl/topic/1763845/1/999)

[..]

Met een beetje inzicht wist je dat titels geen ene meuk betekenen. De gemiddelde VS grootbank heeft duizenden VPs (en EVPs en SVPs etc etc; betekent niet veel meer dan medior daar). Dit verschilt per tak van sport, en per bedrijf, en per land.

[..]

Dus geen bedrijfje meer? Jammer.
VP EMEA, RVP EMEA, GM EMEA zijn allemaal soortgelijke functies / titels whatever. Ik ben aangenomen om het hoofdkantoor van EMEA op te zetten en alle mensen aan te nemen plus de doelstellingen te halen. Titels boeien me niet, maar wel de opties die bij titels horen.

Verder slaap ik er echt niet minder om dat er hier mensen zijn die mij een eikel vinden
Mijn eigen bedrijfje heb ik nog, maar daar heb ik veel meer kapitaal voor nodig. Om het model tot uitvoering te brengen zoals ik het wil moet ik een flinke financiele investering doen. Dat geld heb ik niet en dus ga ik dat nu bij elkaar harken. Ik heb geen interesse in een investering van derden.

Wbt LinkedIn, vul alles in en je vind nieuwe jobs die passen bij je profiel. Mijn nieuwe werkgever heb ik leren kennen via de NFIA en daar ben ik mee in gesprek gekomen en nu een keuze gemaakt om via hen te gaan werken om mijn benodigde geld bij elkaar te sparen.

Voor de mensen die het niet geloven. ^O^ & :W
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  woensdag 23 april 2014 @ 17:54:22 #118
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139186953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:53 schreef VVDer het volgende:
VP EMEA, RVP EMEA, GM EMEA zijn allemaal soortgelijke of gelijkwaardige functies / titels whatever. Ik ben aangenomen om het hoofdkantoor van EMEA op te zetten en alle mensen aan te nemen plus de doelstellingen te halen. Dit doe ik vaker.

[..]

VP EMEA, RVP EMEA, GM EMEA zijn allemaal soortgelijke functies / titels whatever. Ik ben aangenomen om het hoofdkantoor van EMEA op te zetten en alle mensen aan te nemen plus de doelstellingen te halen. Titels boeien me niet, maar wel de opties die bij titels horen.

Verder slaap ik er echt niet minder om dat er hier mensen zijn die mij een eikel vinden
Mijn eigen bedrijfje heb ik nog, maar daar heb ik veel meer kapitaal voor nodig. Om het model tot uitvoering te brengen zoals ik het wil moet ik een flinke financiele investering doen. Dat geld heb ik niet en dus ga ik dat nu bij elkaar harken. Ik heb geen interesse in een investering van derden.

Wbt LinkedIn, vul alles in en je vind nieuwe jobs die passen bij je profiel. Mijn nieuwe werkgever heb ik leren kennen via de NFIA en daar ben ik mee in gesprek gekomen en nu een keuze gemaakt om via hen te gaan werken om mijn benodigde geld bij elkaar te sparen.

Voor de mensen die het niet geloven. ^O^ & :W
kneus :')
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 17:55:38 #119
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139187003
VVDer je bent een kneus en kan beter met je staart tussen de benen afdruipen.
Net als de VVD weet je het leuk te brengen, weet je vast waarover je praat met leuke termen maar stiekem schop je nog geen deuk in een pakje boter.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 23 april 2014 @ 17:55:44 #120
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139187007
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:55 schreef Renesite het volgende:
VVDer je bent een kneus en kan beter met je staart tussen de benen afdruipen.
Net als de VVD weet je het leuk te brengen, weet je vast waarover je praat met leuke termen maar stiekem schop je nog geen deuk in een pakje boter.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

kneus :')
hahahahahahahahaha dit is dus het niveau

Ik kan er niks anders van maken dan afgunst of jaloezie.. Geef het zelf maar een naam.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  woensdag 23 april 2014 @ 17:57:19 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139187060
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:55 schreef VVDer het volgende:

[..]

hahahahahahahahaha dit is dus het niveau
Kijk eens in dit topic op hoeveel sympathie je kunt rekenen.
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 17:58:01 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139187079
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:55 schreef VVDer het volgende:

[..]

[..]

hahahahahahahahaha dit is dus het niveau

Ik kan er niks anders van maken dan afgunst of jaloezie.. Geef het zelf maar een naam.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
Excuus=makkelijk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 23 april 2014 @ 17:58:28 #123
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139187097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kijk eens in dit topic op hoeveel sympathie je kunt rekenen.
Haha gast lees eens terug. Ik post cijfers en daar vallen mensen over en vervolgens denk je dat ik sympathie wens. Ik lag lach me rot. Simpele zielen
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139187126
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:58 schreef VVDer het volgende:

[..]

Haha gast lees eens terug. Ik post cijfers en daar vallen mensen over en vervolgens denk je dat ik sympathie wens. Ik lag me rot. Simpele zielen
  woensdag 23 april 2014 @ 18:00:05 #125
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139187143
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

haha touche
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  woensdag 23 april 2014 @ 18:01:34 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139187188
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:58 schreef VVDer het volgende:

[..]

Haha gast lees eens terug. Ik post cijfers en daar vallen mensen over en vervolgens denk je dat ik sympathie wens. Ik lag me rot. Simpele zielen
:')
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 18:04:15 #127
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139187269
Ik heb ook last van een lag. Buffer in dit topic :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_139187377
Het blijft dat er inconsistenties zijn in VVDer zijn verhaal. Dit maakt zijn lijstje niet geloofwaardiger. Bajskorv bijvoorbeeld verdiende (verdient?) meer maar zijn verhaal klopte van begin tot eind, daar werd niet (of veel minder) aan gebashed.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139187747
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:08 schreef miro86 het volgende:
Het blijft dat er inconsistenties zijn in VVDer zijn verhaal. Dit maakt zijn lijstje niet geloofwaardiger. Bajskorv bijvoorbeeld verdiende (verdient?) meer maar zijn verhaal klopte van begin tot eind, daar werd niet (of veel minder) aan gebashed.
VVD'r word gebashed omdat hij terwijl hij een kale kip is loopt te pronken met veren als ware hij een pauw. Daarbij doet hij neerbuigend en arrogant.

Ik gok op een maagdelijke thuiswonende werkloze van mid '20 met een narcistische inslag en een levendige fantasiewereld.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_139187773
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:08 schreef miro86 het volgende:
Het blijft dat er inconsistenties zijn in VVDer zijn verhaal. Dit maakt zijn lijstje niet geloofwaardiger. Bajskorv bijvoorbeeld verdiende (verdient?) meer maar zijn verhaal klopte van begin tot eind, daar werd niet (of veel minder) aan gebashed.
Die dis van "neem even een support call aan" was wel mooi.
pi_139187967
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:08 schreef miro86 het volgende:
Het blijft dat er inconsistenties zijn in VVDer zijn verhaal. Dit maakt zijn lijstje niet geloofwaardiger. Bajskorv bijvoorbeeld verdiende (verdient?) meer maar zijn verhaal klopte van begin tot eind, daar werd niet (of veel minder) aan gebashed.
Net zoals je zegt, zijn wel meer "grootverdieners" die wel eens een lijst hebben gepost.
Maar daar is eigenlijk nooit gek op gereageerd, zeker wanneer het geen bullshit is :')
pi_139188011
Bah wat een welles nietus topic is dit geworden -O-
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  woensdag 23 april 2014 @ 18:29:28 #133
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139188013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:20 schreef hottentot het volgende:

[..]

VVD'r word gebashed omdat hij terwijl hij een kale kip is loopt te pronken met veren als ware hij een pauw. Daarbij doet hij neerbuigend en arrogant.

Ik gok op een maagdelijke thuiswonende werkloze van mid '20 met een narcistische inslag en een levendige fantasiewereld.
Lees aub eens terug. Ik doe niet anders neerbuigend dan anderen. Zie mijn reactie op mijn initiele post van TS. Begint TS vanuit het niets te bashen. Dus ik dacht. FAIL ik heb zojuist cijfers gepost en mensen geloven het niet. Dat is inderdaad mijn inmiddels aanname dat als het iets meer dan gemiddeld is gelijk onacceptabel is en of niet waar. Daarom gooi ik met kreten als afgunst en jaloezie. Als ik cijfers post, ben ik webmaster op zolder of een kale kip. Allemaal prima natuurlijk, maar het is niet zo eenzijdig als het lijkt,. Tenzij ik iets heb gemist, maar dan hoor ik het graag

Ja ik heb zeker onvolkomenheden, Niet zo weinig ook. Mijn taal beheersing is ontzettend slecht. Ik heb asperger waar ik recentelijk pas achter ben gekomen, maar hetgeen ik heb gepost zoals werk, salaris, auto's is allemaal waar

Overigens wil ik prima voor de ongelovigen een salarisstrook posten, maar ook dat heeft TS al gebagatelliseerd door aan te nemen dat ik bij HR werk en een calculatie zal laten opmaken. Prima, dan heeft het posten van een strook ook geen zin

[ Bericht 8% gewijzigd door VVDer op 23-04-2014 18:40:31 ]
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139188379
Ik snap niet dat mensen hier blij zijn met pensioenregelingen e.d. terwijl ze de 40 nog niet gepasseerd zijn.
Qua pensioenregeling is er bij mij niks, omdat het bedrijf ook zelf zegt dat dat over een paar jaar gewoon volledig is afgelopen. Het bedrijf is ook niet aangesloten bij een pensioenfonds zover ik weet.

Ik leg zelf gewoon maandelijks een bedrag opzij voor later. Kan ook prima, aangezien het huishouden hier met 2 starters samen zo'n 3600 netto halen, waardoor er genoeg overblijft om te sparen. Dat wordt hopelijk zodra we ervaring opbouwen nog wel wat meer, Alhoewel haar eigen zaak natuurlijk wel onderhevig is aan de grillen van de markt etc.. Binnenkort weg met de huurwoning natuurlijk, aangezien dat ook gewoon geld in een bodemloze put gooien is.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_139188393
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:29 schreef VVDer het volgende:

[..]

Lees aub eens terug. Ik doe niet anders neerbuigend dan anderen. Zie mijn reactie op mijn initiele post van TS. Begint TS vanuit het niets te bashen. Dus ik dacht. FAIL ik heb zojuist cijfers gepost en mensen geloven het niet. Dat is inderdaad mijn inmiddels aanname dat als het iets meer dan gemiddeld is gelijk onacceptabel is en of niet waar. Daarom gooi ik met kreten als afgunst en jaloezie. Als ik cijfers post, ben ik webmaster op zolder of een kale kip. Allemaal prima natuurlijk, maar het is niet zo eenzijdig als het lijkt,. Tenzij ik iets heb gemist, maar dan hoor ik het graag

Ja ik heb zeker onvolkomenheden, Niet zo weinig ook. Mijn taal beheersing is ontzettend slecht. Ik heb asperger waar ik recentelijk pas achter ben gekomen, maar hetgeen ik heb gepost zoals werk, salaris, auto's is allemaal waar

Overigens wil ik prima voor de ongelovigen een salarisstrook posten, maar ook dat heeft TS al gebagatelliseerd door aan te nemen dat ik bij HR werk en een calculatie zal laten opmaken. Prima, dan heeft het posten van een strook ook geen zin

Het is meer dat je neerbuigendheid in algemene zin tot uitdrukking komt.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_139188473
quote:
19s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik snap niet dat mensen hier blij zijn met pensioenregelingen e.d. terwijl ze de 40 nog niet gepasseerd zijn.
Qua pensioenregeling is er bij mij niks, omdat het bedrijf ook zelf zegt dat dat over een paar jaar gewoon volledig is afgelopen. Het bedrijf is ook niet aangesloten bij een pensioenfonds zover ik weet.

Ik leg zelf gewoon maandelijks een bedrag opzij voor later. Kan ook prima, aangezien het huishouden hier met 2 starters samen zo'n 3600 netto halen, waardoor er genoeg overblijft om te sparen. Dat wordt hopelijk zodra we ervaring opbouwen nog wel wat meer, en weg met de huurwoning natuurlijk, aangezien dat ook gewoon geld in een bodemloze put gooien is.
Ik had al een hekel aan pensioen voorzieningen toen ik nog 20 was. Als ik daar nooit verplicht aan mee had hoeven doen had ik destijds een studentenpandje kunnen kopen welke nu 21 jaar later inmiddels hypotheekvrij zou zijn en door zijn 5 tot 6 kamers een zeer lekkere aanvulling zou zijn op mijn loon op dit moment en mijn aow later. En tevens zou ik met die opbrengst mijn huidige woning ook makkelijk helemaal vrij kunnen maken, voor een zeer ongestoorde oude dag.

Echt, fuck die pensioenverplichting, het belemmert alleen maar.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Moderator woensdag 23 april 2014 @ 18:53:44 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139188628
Geen pensioen hier. Wel willen ze een spaarregeling met inleg per maand die vrij opneembaar is
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_139188670
quote:
19s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik snap niet dat mensen hier blij zijn met pensioenregelingen e.d. terwijl ze de 40 nog niet gepasseerd zijn.
Qua pensioenregeling is er bij mij niks, omdat het bedrijf ook zelf zegt dat dat over een paar jaar gewoon volledig is afgelopen. Het bedrijf is ook niet aangesloten bij een pensioenfonds zover ik weet.

Ik leg zelf gewoon maandelijks een bedrag opzij voor later. Kan ook prima, aangezien het huishouden hier met 2 starters samen zo'n 3600 netto halen, waardoor er genoeg overblijft om te sparen. Dat wordt hopelijk zodra we ervaring opbouwen nog wel wat meer, Alhoewel haar eigen zaak natuurlijk wel onderhevig is aan de grillen van de markt etc.. Binnenkort weg met de huurwoning natuurlijk, aangezien dat ook gewoon geld in een bodemloze put gooien is.
ik had er ook niks mee, maar heb me er eens in verdiept en volgens mij heb ik een best aardig pensioen, bijna 20000 per jaar na 65 en dat loopt nog op als ik in salaris stijg. Daarnaast is er een uitkering bij overlijden, hoeft mijn vriendin niet t huis uit.. Kost wel een hoop trouwens 500 p maand incl bijdrage wg
  woensdag 23 april 2014 @ 19:00:21 #139
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139188839
quote:
19s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik snap niet dat mensen hier blij zijn met pensioenregelingen e.d. terwijl ze de 40 nog niet gepasseerd zijn.
Qua pensioenregeling is er bij mij niks, omdat het bedrijf ook zelf zegt dat dat over een paar jaar gewoon volledig is afgelopen. Het bedrijf is ook niet aangesloten bij een pensioenfonds zover ik weet.

Ik leg zelf gewoon maandelijks een bedrag opzij voor later. Kan ook prima, aangezien het huishouden hier met 2 starters samen zo'n 3600 netto halen, waardoor er genoeg overblijft om te sparen. Dat wordt hopelijk zodra we ervaring opbouwen nog wel wat meer, Alhoewel haar eigen zaak natuurlijk wel onderhevig is aan de grillen van de markt etc.. Binnenkort weg met de huurwoning natuurlijk, aangezien dat ook gewoon geld in een bodemloze put gooien is.
Ik heb ook nooit een pensioenregeling gehad. Wij lossen zoveel mogelijk af op ons huis en ik denk idd dat er geen pensioenregeling meer bestaat in de huidige vorm
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139189148
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:54 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

ik had er ook niks mee, maar heb me er eens in verdiept en volgens mij heb ik een best aardig pensioen, bijna 20000 per jaar na 65 en dat loopt nog op als ik in salaris stijg. Daarnaast is er een uitkering bij overlijden, hoeft mijn vriendin niet t huis uit.. Kost wel een hoop trouwens 500 p maand incl bijdrage wg
Ik weet niet wanneer je met pensioen gaat, maar als dat over 20 jaar is, komt er nog 20 jaar inflatie over die 20.000,-
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_139189676
Kunnen we weer on topic gaan ipv al dat getrol?
pi_139191059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:09 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer je met pensioen gaat, maar als dat over 20 jaar is, komt er nog 20 jaar inflatie over die 20.000,-
ja kan mezelf wel rijk gaan rekenen, maar brood wordt ook steeds duurder ;)
pi_139191182
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:00 schreef VVDer het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit een pensioenregeling gehad. Wij lossen zoveel mogelijk af op ons huis en ik denk idd dat er geen pensioenregeling meer bestaat in de huidige vorm
Ik ga er vanuit dat ik straks geen pensioen heb en dat ik dus mijn eigen boontjes moet doppen. Daar is niets mis mee. Tegen die tijd zijn mijn woningen sowieso hypotheekvrij en heb ik er wellicht nog een paar woningen bij. Daar kan ik meer dan voldoende inkomen uit gaan halen tegen die tijd.
pi_139191346
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:54 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

ik had er ook niks mee, maar heb me er eens in verdiept en volgens mij heb ik een best aardig pensioen, bijna 20000 per jaar na 65 en dat loopt nog op als ik in salaris stijg. Daarnaast is er een uitkering bij overlijden, hoeft mijn vriendin niet t huis uit.. Kost wel een hoop trouwens 500 p maand incl bijdrage wg
Een ORV is dan toch veel goedkoper?
pi_139191869
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die dis van "neem even een support call aan" was wel mooi.
Vind je? Ik hou best van een lolletje en kan prima incasseren, maar ik vond het nogal typisch voor iemand die claimt de moral highground te hebben, en overal hamert op 'bij de feiten blijven'. Als hij een beetje had gelezen had hij gesnapt dat t maar een titel is, en inhoudelijk ik/we totaal geen service desk oid zijn. Maar ja, wellicht is t lastig te volgen als iemand geen VP/GM/RVP/CEO/CFO Sales/Marketing/EMEA/Atlantic/Pacific/Americas is.

Over de hele pensioendiscussie; ik heb me laten vertellen dat t een goede pensioenregeling is, verder me er niet zo in verdiept, sowieso niet zo in het hele pensioenstelsel. Dus het is niet dat ik deze werkgever er op uitgezocht heb oid :D
pi_139191977
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Vind je? Ik hou best van een lolletje en kan prima incasseren, maar ik vond het nogal typisch voor iemand die claimt de moral highground te hebben, en overal hamert op 'bij de feiten blijven'. Als hij een beetje had gelezen had hij gesnapt dat t maar een titel is, en inhoudelijk ik/we totaal geen service desk oid zijn. Maar ja, wellicht is t lastig te volgen als iemand geen VP/GM/RVP/CEO/CFO Sales/Marketing/EMEA/Atlantic/Pacific/Americas is.

Over de hele pensioendiscussie; ik heb me laten vertellen dat t een goede pensioenregeling is, verder me er niet zo in verdiept, sowieso niet zo in het hele pensioenstelsel. Dus het is niet dat ik deze werkgever er op uitgezocht heb oid :D
Ik kon er wel mee lachen eigenlijk. :) Dat staat wat mij betreft verder los van de aangetoonde tegenstrijdigheden in zijn verhaal.

Laten vertellen is doorgaans niet het meest betrouwbare hè. :)
pi_139192463
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik kon er wel mee lachen eigenlijk. :) Dat staat wat mij betreft verder los van de aangetoonde tegenstrijdigheden in zijn verhaal.

Laten vertellen is doorgaans niet het meest betrouwbare hè. :)
Is zo :Y maar ja, desinteresse deels door leeftijd ook gewoon... :@
pi_139192504
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:35 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Is zo :Y maar ja, desinteresse deels door leeftijd ook gewoon... :@
Herkenbaar. Ik ga er vanuit dat ik mijn eigen pensioen moet regelen en dat doe ik ook. Zo'n regeling is alleen maar geld in een putje knikkeren.
pi_139193261
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik ga er vanuit dat ik mijn eigen pensioen moet regelen en dat doe ik ook. Zo'n regeling is alleen maar geld in een putje knikkeren.
Moet je niet een keer ontslagen of ziek worden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_139194897
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een ORV is dan toch veel goedkoper?
ik heb ook weinig keus volgens mij, iedereenheeft het bij ons. Daarbij wordt pensioen bruto opgespaard, als je het zelf gaat doen gaat er 40/52 procent belasting over. Hoe dat over 35 jaar gaat zien we dan wel. Maar ik weet er het fijne ook niet van :P. Orv heb ik niet maar dat heeft een andere reden.

[ Bericht 1% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 23-04-2014 21:32:52 ]
pi_139196958
Ga morgen werg als eerste Stuurman op een Bagger schip

01: Bedrijfstak: Maritiem / Waterbouw
02: Functie: 1ste Stuurman
03: Opleiding: HBO Marof + Scheepsmangment
04: Leeftijd: 30.
05: Aantal uren per week: Volgens contract 84 hopelijk 70 of minder
06: Aantal vakantiedagen: Zie onder
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3225 per maand op basis van 6 maanden varen 6 maanden verlof
09: Netto maand salaris: Denk zo 110 per dag ex vakantie geld / dagen + andere reserveringen
10: Overuren betaald: Ja, 125% boven de 84 uur in de week. Theoretisch dus nooit.
11: Werkervaring: 3 jaar ervaring als stuurman in de koopvaardij.
12: Goodies: Kost en Inwoning betaald betaal er ook geen belasting over... Vliegreis en overige reiskosten betaald. Hoppelijk internet aan boord.
13: Tevreden?: Heb nog geen ervaring er mee moet het morgen allemaal zien.

Ben afgelopen maandag gebeld om 10 uur 's ochtends of ik eind deze week kon op stappen in Qatar als eerste Stuurman.

Het betreft een Baggerschip onder Belgische vlag in bezit van een Qatars bedrijf met daar aan boord x aantal Nederlanders. Voor de rest weet ik dat het schip in Qatar ligt voor Standby.

Krijg een bruto salaris van 165 euro per dag ex 8 % vakantie toeslag. Vakantie dagen, Feestdagen en "Kort verzuim" bouw ik dagelijks op en wordt eind van het project bruto uit betaald.

Dit zal ongeveer op 215 per dag komen.

(180 * 215) / 12 = Bruto maand salaris.
pi_139200792
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:25 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

ik heb ook weinig keus volgens mij, iedereenheeft het bij ons. Daarbij wordt pensioen bruto opgespaard, als je het zelf gaat doen gaat er 40/52 procent belasting over. Hoe dat over 35 jaar gaat zien we dan wel. Maar ik weet er het fijne ook niet van :P. Orv heb ik niet maar dat heeft een andere reden.
Je vergeet nog de VRH die je jaarlijks betaalt op spaargeld (ervan uitgaand dat je veel meer nodig hebt dan 21k)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139212555
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Xaxax het volgende:

[..]

En ik ken de feiten omdat ik regelmatig mensen van Unit 4 spreek. Dan praat je over de top.

Zo deze discussie is klaar voor mij

De groeten :W :W :W :W :W :W
Unit4 is absoluut geen top 8)7 |:(

Daarnaast betalen die nou ook niet geweldig.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:02 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij onder geen klote versta. Maar een gemiddelde IT-er op HBO denk en werk niveau zit al op 4000+ en daarboven op komt soms nog een leasebak boven op. Dat is zeker niet slecht te noemen.
*Zucht*

Wat een gemiddelde IT'er verdient is ZEER divers, want "een IT'er" is ook een zeer breed begrip en een gemiddelde IT'er bestaat niet. Ben je MBO4 systeembeheerder, ja dan verdien je niet bijzonder goed. Ben je een IT'er met diverse Cisco certificaten, zoals CCIE Security, dan verdien je bakken met geld.(+ ¤100.000 per jaar)

[ Bericht 29% gewijzigd door Devion op 24-04-2014 13:37:45 ]
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_139223106
Zo ik heb me baas vandaag gesproken naar aanleiding van wat ik hier las.

ik krijg morgen antwoord zei hij.

Ben benieuwd.
pi_139224209
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:14 schreef Xaxax het volgende:
Zo ik heb me baas vandaag gesproken naar aanleiding van wat ik hier las.

ik krijg morgen antwoord zei hij.

Ben benieuwd.
Je hebt serieus je baas een lijstje van een internetforum onder z'n neus geschoven? Ook nog van iemand die in een compleet andere branche werkt?
pi_139225004
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:41 schreef Xaxax het volgende:

[..]

per maand....
De werkzaamheden die jij opsomt leveren 6000 per maand op? Hahahaha
pi_139225095
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:37 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Je hebt serieus je baas een lijstje van een internetforum onder z'n neus geschoven? Ook nog van iemand die in een compleet andere branche werkt?
Een senior SAP consultant verdient veel meer en Xaxax houdt de website bij, dus hij is ook een beetje een IT-er. Hij heeft recht op minimaal dat salaris.

Ik denk dat zijn baas nu een mooie ontslagbrief aan het uitwerken is in Word. :X
pi_139225345
Die baas zal wel goed lachen :') en lekker slapen vannacht
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_139225434
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:39 schreef VVDer het volgende:
In Nederland kan je echt niet anoniem of irl over salaris praten.
Dat wekt ongeloof of afgunst op. Echt te simpel voor woorden

Suc6 met jullie topic :W
Stond hier jouw lijstje eerst? 10K voor welke functie en leeftijd?
pi_139225625
Moet dat nou? Begint die discussie weer :') :'(
pi_139225780
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:11 schreef Pap89 het volgende:
Moet dat nou? Begint die discussie weer :') :'(
Wie weet.
pi_139225868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:11 schreef Pap89 het volgende:
Moet dat nou? Begint die discussie weer :') :'(
Hij is nu onder z'n xaxax account ingelogd, dus komt goed :Y
pi_139225943
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hij is nu onder z'n xaxax account ingelogd, dus komt goed :Y
Morgen antwoord van zijn baas. Hij doet er goed aan zijn LinkedIn-profiel vanavond al wat bij te werken. :X
pi_139226139
quote:
6s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Morgen antwoord van zijn baas. Hij doet er goed aan zijn LinkedIn-profiel vanavond al wat bij te werken. :X
Schijnt dat je via LinkedIn zo 10k opstrijkt en VP/RVP/GM van weet ik wat voor regio wordt :Y Zolang het maar veel afkortingen zijn, gecombineerd. Heel veel afkortingen. Misschien kan xaxax hierna SVP AFK PLORK worden, schijnt ook goed te betalen :Y
pi_139226176
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Schijnt dat je via LinkedIn zo 10k opstrijkt en VP/RVP/GM van weet ik wat voor regio wordt :Y Zolang het maar veel afkortingen zijn, gecombineerd. Heel veel afkortingen. Misschien kan xaxax hierna SVP AFK PLORK worden, schijnt ook goed te betalen :Y
:D

Dat laatste is zoiets als DVP ?
  donderdag 24 april 2014 @ 21:13:40 #166
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139228779
Is het al een keer klaar met die e-penissen? pfft..
-O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139228830
Dit is de laatste waarschuwing. Ik ga vanaf nu elke onzindiscussie en elk gebash noten. Als vervolgens die onzin aanhoudt, gooi ik gerust het topic op slot.

Laatste waarschuwing, kappen nou.
  Moderator donderdag 24 april 2014 @ 21:22:33 #168
236264 crew  capricia
pi_139229243
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:55 schreef Xaxax het volgende:

[..]

En ik ken de feiten omdat ik regelmatig mensen van Unit 4 spreek. Dan praat je over de top.

Zo deze discussie is klaar voor mij

De groeten :W :W :W :W :W :W
Met welke mensen/ welke tak van UNIT4 heb je dan gesproken?
Definitely not CIA
pi_139230897
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:14 schreef Xaxax het volgende:
Zo ik heb me baas vandaag gesproken naar aanleiding van wat ik hier las.

ik krijg morgen antwoord zei hij.

Ben benieuwd.
jij zit gewoon goed qua salaris, zijn zat mbo'ers die het met minder doen.
pi_139232599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:31 schreef Devion het volgende:

[..]

Unit4 is absoluut geen top 8)7 |:(

Daarnaast betalen die nou ook niet geweldig.

[..]

*Zucht*

Wat een gemiddelde IT'er verdient is ZEER divers, want "een IT'er" is ook een zeer breed begrip en een gemiddelde IT'er bestaat niet. Ben je MBO4 systeembeheerder, ja dan verdien je niet bijzonder goed. Ben je een IT'er met diverse Cisco certificaten, zoals CCIE Security, dan verdien je bakken met geld.(+ ¤100.000 per jaar)
Je kan lekker gaan zuchten, maar je zal het toch nooit begrijpen. De essentie haal je er toch niet uit, MBO4 systeembeheerder erbij halen als ik het heb over "HBO denk en werk niveau". Alsof je daarmee mensen gaat overtuigen.
pi_139232790
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:53 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

jij zit gewoon goed qua salaris, zijn zat mbo'ers die het met minder doen.
Gewoon marktconform idd. Hij pakt veel klusjes op, maar dat kunnen heel veel mensen wel.
pi_139235301
Ik heb mn contract nog eens effe doorgenomen, en ik blijk wel een 13e maand te krijgen. Prima voor starter :) zeker icm goodies als gratis lunch e.d.
En totaal aantal vakantiedagen zit op 34 ipv 41. Maargoed :). verder klopt alles zover ik weet.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_139236607
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gewoon marktconform idd. Hij pakt veel klusjes op, maar dat kunnen heel veel mensen wel.
Zijn kerntaken zijn redelijk eenvoudig te noemen. Dat hij er misschien moeite mee heeft of uitdaging erin ziet is voor hem leuk, maar dat maakt het niet meteen een verantwoordelijke job.

Over Unit4 : ach laat ik daar maar niets over zeggen :+

[ Bericht 3% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 24-04-2014 23:57:14 ]
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:31:12 #174
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139245853
Postte deze al op 10 februari, nu daadwerkelijk salaris ontvangen conform verhoging dus even geupdate.

01: Bedrijfstak: Facilitair management
02: Functie: Facility Coordinator
03: Opleiding: MBO 4 Detailhandel
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2590,-
09: Netto maand salaris: 1926,29
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Bij huidig bedrijf bijna 4 jaar, in huidige functie ruim een jaar
12: Goodies: iPhone, laptop, auto (mag niet prive gereden worden)
13. Tevreden? Prima. Ondanks gebrek aan de juiste achtergrond toch weten door te groeien binnen het bedrijf. Flexibele werktijden en veel afwisseling in werklocatie

[ Bericht 0% gewijzigd door Debsterr op 25-04-2014 13:19:20 ]
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 12:06:12 #175
236264 crew  capricia
pi_139246818
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:39 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

Over Unit4 : ach laat ik daar maar niets over zeggen :+
Begin er dan niet over. Nu wil ik het weten.
Definitely not CIA
pi_139246843
Heeft Xaxax al nieuws?
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 12:34:15 #177
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139247651
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:06 schreef Halcon het volgende:
Heeft Xaxax al nieuws?
Die heeft momenteel de mond vol
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:59:52 #178
319518 Eurynox
DumptieDumptieDum
pi_139250088
• 01: Bedrijfstak: IT
• 02: Functie: Test Engineer
• 03: Opleiding: HBO Infomatica
• 04: Leeftijd: 24
• 05: Aantal uren per week: 40
• 06: Aantal vakantiedagen: 25
• 07: 13e maand: nee
• 08: Bruto maand salaris: 2055
• 09: Netto maand salaris: 1620
• 10: Overuren betaald: nee
• 11: Werkervaring: 1 jaar
• 12: Goodies: reiskosten volledig vergoed
• 13: Tevreden?:

Aangezien ik via een detacheerder zit, maar mijn collega, die niet via een detacheerder zit, met precies dezelfde functie bijna 600 euro bruto meer verdiend dan ik niet echt. Doorgroeimogelijkheden zijn ook zeer gering. Ik heb dan ook vergaande gesprekken met verschillende andere partijen.
You're gonna touch the sun, and kiss the motherfucking rainbow
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:01:05 #179
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139250132
Hoeveel stijgt bij jullie het loon zo ongeveer per jaar. Ik ben na 9 jaar in steeds dezelfde functie zo'n 53% gestegen. Is dit normaal, veel of weinig?
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:09:41 #180
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139250373
mijn basis salaris stijgt gemiddeld zo'n 3% per jaar. ( en dat incl de inflatie correctie)
dat is zelf bij overgaan naar een nieuwe functie ..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139250731
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:01 schreef mrPanerai het volgende:
Hoeveel stijgt bij jullie het loon zo ongeveer per jaar. Ik ben na 9 jaar in steeds dezelfde functie zo'n 53% gestegen. Is dit normaal, veel of weinig?
Dat is gemiddeld 4,8% per jaar. In dezelfde functie kan dat zeker worden gezien als bovengemiddeld.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:24:37 #182
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139250760
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat is gemiddeld 4,8% per jaar. In dezelfde functie kan dat zeker worden gezien als bovengemiddeld.
Maar ik denk dat ik nogal goedkoop begonnen ben, ook omdat ik toen echt aan de slag wou. In 2010 heb ik toen wel iets meer gekregen.

Ik zat aan m'n plafond dus ik heb van 1 januari ook een andere functie solliciteerd en gekregen.
Zit nu wel een trap hoger maar loon is er amper op vooruitgegaan omdat in weer in de eerste fase van die hogere trap zit.

[ Bericht 45% gewijzigd door mrPanerai op 25-04-2014 14:30:28 ]
pi_139250842
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:01 schreef mrPanerai het volgende:
Hoeveel stijgt bij jullie het loon zo ongeveer per jaar. Ik ben na 9 jaar in steeds dezelfde functie zo'n 53% gestegen. Is dit normaal, veel of weinig?
Elk jaar ongeveer 10%. Overstap jaar 3 naar jaar 4 is 30%. Daarna elk jaar weer 10% totdat je een plafond bereikt (jaar of 10/12). Daarna word je partner of niet.

edit: na jaar 8/9 bouwt het af tot 5% per jaar, en bij jaar 10 gaat het weer naar 10% per jaar.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:32:22 #184
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139250963
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Elk jaar ongeveer 10%. Overstap jaar 3 naar jaar 4 is 30%. Daarna elk jaar weer 10% totdat je een plafond bereikt (jaar of 10/12). Daarna word je partner of niet.

edit: na jaar 8/9 bouwt het af tot 5% per jaar, en bij jaar 10 gaat het weer naar 10% per jaar.
Helaas zit partner er worden er bij een multinational niet direct in.
pi_139250998
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:32 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Helaas zit partner er worden er bij een multinational niet direct in.
Dat is hier ook alles behalve gemakkelijk inderdaad. Maar ook daaronder is het goed toeven.
pi_139251216
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:32 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Helaas zit partner er worden er bij een multinational niet direct in.
Is dat nodig dan? Een beetje respectabele multinational heeft o.a. een CEO, CFO, COO, CIO, CPO, noem maar op in dienst. Dat zijn zeg maar de posities waar je kan doorgroeien. Mocht dat niet lukken zal het ook geen straf zijn om als director of afdelingshoofd direct onder hen te werken. Een salaris van 100k+ is dan ook geen uitzondering.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:07:26 #187
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139251789
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:42 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Is dat nodig dan? Een beetje respectabele multinational heeft o.a. een CEO, CFO, COO, CIO, CPO, noem maar op in dienst. Dat zijn zeg maar de posities waar je kan doorgroeien. Mocht dat niet lukken zal het ook geen straf zijn om als director of afdelingshoofd direct onder hen te werken. Een salaris van 100k+ is dan ook geen uitzondering.
Ook dat zit er niet in vrees ik. _O- :'( _O-
pi_139253674
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

Die heeft momenteel de mond vol
_O-
pi_139259920
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:01 schreef mrPanerai het volgende:
Hoeveel stijgt bij jullie het loon zo ongeveer per jaar. Ik ben na 9 jaar in steeds dezelfde functie zo'n 53% gestegen. Is dit normaal, veel of weinig?
Gemiddeld 15% per jaar over de afgelopen 6 jaar. Ik werk voor een consultancy firma, waarbij je in principe elke twee jaar doorgroeit, daarbij langzamerhand meer verantwoordelijkheden krijgt en dus ander werk doet. Deze groei kan ik nog een jaar of 6 doorzetten, en dan zit ik aan het plafond.

Daarna kun je alleen nog partner worden - dan kun je nog veel meer gaan verdienen, maar dat vergt ook een grote investering/commitment en dus risico.
pi_139260848
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 25-04-2014 23:16:26 ]
pi_139261151
Goh, wat een verrassing
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:58:56 #192
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139263823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:07 schreef TheMercenary976 het volgende:

[..]

Stond hier jouw lijstje eerst? 10K voor welke functie en leeftijd?
Yes, maar ongeloof en heeeeeel veel commentaar en toen heb ik het gewist.
Helaas
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139265143
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 25-04-2014 23:15:43 ]
pi_139266052
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 25-04-2014 23:16:50 ]
pi_139266200
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:58 schreef Awsom het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon weggaan uit dit topic of iets nuttigs posten dat te maken heeft met het onderwerp van deze topic reeks? Deze zielige poging om IT-ers belachelijk te maken slaat natuurlijk weer nergens op, jammer dat de mods daar niet op acteren
Iedereen lacht daar gewoon om hoor. Geloof niet dat er iemand wakker ligt van de mening van deze administratieve medewerker met een MBO-loontje.
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 23:09:22 #196
257132 crew  Awsom
pi_139266219
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Iedereen lacht daar gewoon om hoor. Geloof niet dat er iemand wakker ligt van de mening van deze administratieve medewerker met een MBO-loontje.
laat hem dat doen in ONZ dan
pi_139266323
een update

quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:15 schreef YebCar het volgende:
01: Bedrijfstak: Hotellerie
02: Functie: junior managment
03: Opleiding: middelbaar
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: 15% van jaarinkomen als maximale prestatiebonus
08: Bruto maand salaris: 2780 plus
09: Netto maand salaris: ~ 1900 plus 300-600 fooien
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: 11 jaren
12: Goodies: Maaltijden, volledige reiskostenvergoeding, stomerijkosten,75% korting in alle hotels van onze merken wereldwijd, interne opleidingen
13: Tevreden?: jup
01: Bedrijfstak: Hotellerie
02: Functie: senior management
03: Opleiding: middelbaar
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: 15% van jaarinkomen als maximale prestatiebonus
08: Bruto maand salaris: 3320 plus
09: Netto maand salaris: geen idee, denk rond de 2250
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: 12 jaren
12: Goodies: Maaltijden, volledige reiskostenvergoeding, stomerijkosten,75% korting in alle hotels van onze merken wereldwijd, interne opleidingen, representatie vergoeding
13: Tevreden?: Ja. alhoewel ik er netto 200-400 op achteruit ga, (geen fooien meer ) is dit weer een mooie promotie. Nog een paar jaar werkervaring en dan als expat naar een ver oord :D

ben nu haast niet meer operationeel en voornamelijk achter de schermen bezig. Voor komende 2 jaren staat een persoonlijke budget geplanned van 8000,-+ euro voor opleidingen.
pi_139267515
Leuk topic! :)

Recentelijk volg ik deze topic en ik vraag me af of er tussen het hbo en wo verschillen zijn qua salaris en goodies en hoe de verschillen zich ontwikkelen op een verdere punt dan je startpunt van je carriere.

Ik volg nu een hbo opleiding Bedrijfseconomie en ik ben van plan om het komende schooljaar via de Propedeuse route naar de Universiteit te gaan om een wo opleiding Economie en Bedrijfseconomie te volgen.

Ben zelf benieuwd wat de verschillen zijn tussen hbo Bedrijfseconomie en wo Economie & Bedrijfseconomie op het gebied van salaris, goodies, carrieremogelijkheden, carrierestart etc.
pi_139267531
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 25-04-2014 23:51:10 ]
pi_139267655
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:48 schreef RustCohle het volgende:
Leuk topic! :)

Recentelijk volg ik deze topic en ik vraag me af of er tussen het hbo en wo verschillen zijn qua salaris en goodies en hoe de verschillen zich ontwikkelen op een verdere punt dan je startpunt van je carriere.

Ik volg nu een hbo opleiding Bedrijfseconomie en ik ben van plan om het komende schooljaar via de Propedeuse route naar de Universiteit te gaan om een wo opleiding Economie en Bedrijfseconomie te volgen.

Ben zelf benieuwd wat de verschillen zijn tussen hbo Bedrijfseconomie en wo Economie & Bedrijfseconomie op het gebied van salaris, goodies, carrieremogelijkheden, carrierestart etc.
Zou vooral zorgen dat je CV buiten je studie in orde is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_139267992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zou vooral zorgen dat je CV buiten je studie in orde is
En waaraan zou ik kunnen denken bijvoorbeeld? Vakkenvullen bijvoorbeeld lijkt mij niet een relevante job om zo iets aan mijn cv te doen.

Mijn CV is bovendien volledig leeg qua werk(ervaring).
pi_139268063
Lid worden van een studentenclub, wat gaan doen voor je sportclub, een baan zoeken voor de zomer in je richting.

Dat soort dingen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_139268181
01: Bedrijfstak: Retail - logistiek
02: Functie: Proces beheerder / logistiek management
03: Opleiding: HAVO, HBO Bedrijfskunde + cursussen
04: Leeftijd: 32 jaar
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: 2.600,00 ¤
09: Netto maand salaris: 2.075,00 ¤ (incl. 150,00 ¤ reiskosten)
10: Overuren betaald: Keuze tussen tvt of uitbetaling (incl avond- en weekendtoeslagen)
11: Werkervaring: 10 jaar werkzaam binnen hetzelfde bedrijf, 2 reorganisaties overleefd en zowel goede als hele slechte tijden gekend (ook m.b.t. salariëring).
12: Goodies: Niets contractueel vastgelegd, maar de huidige werkgever zorgt er op zijn manier voor dat elke werknemer een extraatje tegemoet kan zien.
13: Tevreden?: Mij hoor je niet snel klagen. Het is een uitdagende functie waarin je elke dag met collega's intensief samenwerkt. De laatste jaren is er wel wat meer druk (bezuinigingen) ontstaan om de gehele logistieke afdeling zo goedkoop (!!!) en efficiënt mogelijk te laten functioneren, maar dat kun je ook zien als een kans om jezelf te bewijzen.
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_139268219
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:53 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

jij zit gewoon goed qua salaris, zijn zat mbo'ers die het met minder doen.
Ik heb een HAVO diploma, een paar jaar geleden is er een onderzoek geweest en daaruit is gebleken dat mensen met een HAVO diploma het beste presteren in het bedrijfsleven en vaak een leidinggevende functie krijgen of hebben.

Havisten presteren beter dan Wo of HBO studenten!
Is een keiharde feit. :W :W :W
pi_139268288
Je mag het onderzoek wel laten zien, ben wel benieuwd. :)

Verder gaat de uitkomst van dat onderzoek kennelijk niet voor jou op. :+
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:20:16 #206
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_139268343
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:14 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Ik heb een HAVO diploma, een paar jaar geleden is er een onderzoek geweest en daaruit is gebleken dat mensen met een HAVO diploma het beste presteren in het bedrijfsleven en vaak een leidinggevende functie krijgen of hebben.

Havisten presteren beter dan Wo of HBO studenten!
Is een keiharde feit. :W :W :W
Ach, wat is prestatie.
Ik denk dat mensen met een MBA gemiddeld gezien het meest verdienen. Dat maakt het nog geen geschikte opleiding voor elke werknemer.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_139268347
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:17 schreef Halcon het volgende:
Je mag het onderzoek wel laten zien, ben wel benieuwd. :)

Verder gaat de uitkomst van dat onderzoek kennelijk niet voor jou op. :+
Er was zelfs een reportage over bij eenvandaag.

Je moet je afvragen wat een HBO student leert en wat de praktijk is in het bedrijfsleven. 9o procent van de HBO studenten gaat later een beroep uitoefenen die eigenlijk op mbo niveau is...dat zegt toch wel genoeg? En dan krijgen ze allerlei functies met de meest interresante namen die eigenlijk geen klote voorstellen....
  Moderator zaterdag 26 april 2014 @ 00:23:27 #208
257132 crew  Awsom
pi_139268421
Ik ben benieuwd naar het onderzoek ..
pi_139268439
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:20 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Er was zelfs een reportage over bij eenvandaag.

Je moet je afvragen wat een HBO student leert en wat de praktijk is in het bedrijfsleven. 9o procent van de HBO studenten gaat later een beroep uitoefenen die eigenlijk op mbo niveau is...dat zegt toch wel genoeg? En dan krijgen ze allerlei functies met de meest interresante namen die eigenlijk geen klote voorstellen....
Wat ik al zei: je mag het eens laten zien dat onderzoek.

Als je wilt stellen dat studie niet altijd goed aansluit op het bedrijfsleven en functienamen aan inflatie onderhevig zijn, heb je natuurlijk wel een punt. Alleen is dat heel wat anders dan wat je in dit topic tot nu toe hebt geroepen.
pi_139268493
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat ik al zei: je mag het eens laten zien dat onderzoek.

Als je wilt stellen dat studie niet altijd goed aansluit op het bedrijfsleven en functienamen aan inflatie onderhevig zijn, heb je natuurlijk wel een punt. Alleen is dat heel wat anders dan wat je in dit topic tot nu toe hebt geroepen.
Wat heb ik geroepen dan? Als er de afgelopen jaren geen salaris stop geweest zou zijn in de bouwwereld had ik nu ook rond de 3000 euro gehad.

Ik denk dat 90 procent van de hbo studenten in Nederland daar jaloers op zou zijn, want de meeste verdienen uiteindelijk gemiddeld...
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:28:35 #211
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_139268562
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:26 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Wat heb ik geroepen dan? Als er de afgelopen jaren geen salaris stop geweest zou zijn in de bouwwereld had ik nu ook rond de 3000 euro gehad.

Ik denk dat 90 procent van de hbo studenten in Nederland daar jaloers op zou zijn, want de meeste verdienen uiteindelijk gemiddeld...
Om geld te verdienen in de bouw heb je dan ook totaal geen diploma nodig. Zeg ik als bouwkundige.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_139268578
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:26 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Wat heb ik geroepen dan? Als er de afgelopen jaren geen salaris stop geweest zou zijn in de bouwwereld had ik nu ook rond de 3000 euro gehad.

Ik denk dat 90 procent van de hbo studenten in Nederland daar jaloers op zou zijn, want de meeste verdienen uiteindelijk gemiddeld...
Dat het allemaal gelul is, dat het onnozel werk is, dat er geen tekort is aan IT-specialisten, etc. Dat is heel wat anders dan "studies sluiten niet altijd goed aan op het bedrijfsleven" en "functietitels zijn aan inflatie" onderhevig. Met die laatste twee heb je wat mij betreft wel een punt, ondanks dat we nog altijd wachten op dat onderzoek.

3.000 euro netto of bruto? Da's nogal een verschil hè.
pi_139268645
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Om geld te verdienen in de bouw heb je dan ook totaal geen diploma nodig. Zeg ik als bouwkundige.
Ik werk op kantoor voor de duidelijkheid..

En tegenwoordig worden zelfs op de bouwplek steeds hogere eisen gesteld. Als je tegenwoordig op grote projecten wil werken dan moet je bedrijf aan bepaalde voorwaarden voldoen, en krijg je certificeringen. En die krijg je pas als je personeel op de bouw voldoet aan bepaalde voorwaarden,diploma;s, vca enzovoorts...

Het wordt steeds moeilijker gemaakt dat jan klootzak zomaar op de bouw kan lopen, dus wat jij zegt klopt niks van....
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:34:45 #214
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_139268725
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:32 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Ik werk op kantoor voor de duidelijkheid..

En tegenwoordig worden zelfs op de bouwplek steeds hogere eisen gesteld. Als je tegenwoordig op grote projecten wil werken dan moet je bedrijf aan bepaalde voorwaarden voldoen, en krijg je certificeringen. En die krijg je pas als je personeel op de bouw voldoet aan bepaalde voorwaarden,diploma;s, vca enzovoorts...

Het wordt steeds moeilijker gemaakt dat jan klootzak zomaar op de bouw kan lopen, dus wat jij zegt klopt niks van....
Ik kom dan ook nooit op bouwplaatsen. Je zei toch dat je op kantoor zat? Wat heb je dan op bouwplaatsen te doen, voor zover die er nog zijn in Nederland?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_139268802
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik kom dan ook nooit op bouwplaatsen. Je zei toch dat je op kantoor zat? Wat heb je dan op bouwplaatsen te doen, voor zover die er nog zijn in Nederland?
Als je bij een groot bouwbedrijf werkt dan heb je ook met mensen te maken die de praktijk uitoefenen...

En er wordt nog zat gebouwd in Nederland, uiteindelijk zijn de kleintjes weg gevallen maar de grote blijven over..

Ik kan me na jou post moeilik geloven dat jij maar iets met de bouw te maken heb...

zo ik ga effe slapen..... :W
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:39:57 #216
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_139268862
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:37 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Als je bij een groot bouwbedrijf werkt dan heb je ook met mensen te maken die de praktijk uitoefenen...

En er wordt nog zat gebouwd in Nederland, uiteindelijk zijn de kleintjes weg gevallen maar de grote blijven over..

Ik kan me na jou post moeilik geloven dat jij maar iets met de bouw te maken heb...

zo ik ga effe slapen..... :W
Ik heb inderdaad weinig te maken met het bouwproces. Vooral met het voor en na-traject.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_139271839
Zelf wel veel met de bouw te maken. Soms mindere tijden, maar nu druk zat dat er zelfs een hoop zzp'ers ingehuurd zijn.
pi_139271856
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:26 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Wat heb ik geroepen dan? Als er de afgelopen jaren geen salaris stop geweest zou zijn in de bouwwereld had ik nu ook rond de 3000 euro gehad.

Ik denk dat 90 procent van de hbo studenten in Nederland daar jaloers op zou zijn, want de meeste verdienen uiteindelijk gemiddeld...
Ik snap niet echt wat je daarmee wilt zeggen. Ik werk ook op het kantoor en niet om denigrerend richting mijn secretaresse te doen, maar zij krijgt van mij ook al bijna 3k per maand terwijl zij een van de minst verdienende is op mijn afdeling. Nu doet ze dan ook wel best veel voor mij.
pi_139271939
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 08:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik snap niet echt wat je daarmee wilt zeggen. Ik werk ook op het kantoor en niet om denigrerend richting mijn secretaresse te doen, maar zij krijgt van mij ook al bijna 3k per maand terwijl zij een van de minst verdienende is op mijn afdeling. Nu doet ze dan ook wel best veel voor mij.
UIteindelijk kan je iedereen net zoveel geven of net zo weinig geven als de baas wilt...

Salarissen zijn niet standaard. Wat je bij de ene bedrijf krijgt, krijg je bij de andere niet terwijl mensen toch het zelfde werk aan doen zijn.
  zaterdag 26 april 2014 @ 08:51:43 #220
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_139272066
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 08:32 schreef Xaxax het volgende:

[..]

UIteindelijk kan je iedereen net zoveel geven of net zo weinig geven als de baas wilt...

Salarissen zijn niet standaard. Wat je bij de ene bedrijf krijgt, krijg je bij de andere niet terwijl mensen toch het zelfde werk aan doen zijn.
Goed verhaal, maar doe nu even een linkje naar dat onderzoek. :)
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  zaterdag 26 april 2014 @ 08:51:56 #221
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139272067
Dat salaris ligt ook enigszins aan je onderhandelingstechnieken lijkt me..
En de omstandigheden etc..
Hier sleutelen mensen ook een klepje in en uit elkaar en jah, dat kan aan de wal ook, Maar daar krijg je dan ook weer iets anders betaald..( toeslagen etc :) )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139272227
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:14 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Ik heb een HAVO diploma, een paar jaar geleden is er een onderzoek geweest en daaruit is gebleken dat mensen met een HAVO diploma het beste presteren in het bedrijfsleven en vaak een leidinggevende functie krijgen of hebben.

Havisten presteren beter dan Wo of HBO studenten!
Is een keiharde feit. :W :W :W
als ik pm mij heen kijk constateer ik toch iets anders, en jij komt mij ook niet echt over als potentiële manager..
pi_139272484
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:12 schreef Perenijsje het volgende:
01: Bedrijfstak: Retail - logistiek
02: Functie: Proces beheerder / logistiek management
03: Opleiding: HAVO, HBO Bedrijfskunde + cursussen
04: Leeftijd: 32 jaar
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: 2.600,00 ¤
09: Netto maand salaris: 2.075,00 ¤ (incl. 150,00 ¤ reiskosten)
10: Overuren betaald: Keuze tussen tvt of uitbetaling (incl avond- en weekendtoeslagen)
11: Werkervaring: 10 jaar werkzaam binnen hetzelfde bedrijf, 2 reorganisaties overleefd en zowel goede als hele slechte tijden gekend (ook m.b.t. salariëring).
12: Goodies: Niets contractueel vastgelegd, maar de huidige werkgever zorgt er op zijn manier voor dat elke werknemer een extraatje tegemoet kan zien.
13: Tevreden?: Mij hoor je niet snel klagen. Het is een uitdagende functie waarin je elke dag met collega's intensief samenwerkt. De laatste jaren is er wel wat meer druk (bezuinigingen) ontstaan om de gehele logistieke afdeling zo goedkoop (!!!) en efficiënt mogelijk te laten functioneren, maar dat kun je ook zien als een kans om jezelf te bewijzen.
Prima, dat zal niet meevallen dat elders te krijgen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_139272612
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:26 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Wat heb ik geroepen dan? Als er de afgelopen jaren geen salaris stop geweest zou zijn in de bouwwereld had ik nu ook rond de 3000 euro gehad.

Ik denk dat 90 procent van de hbo studenten in Nederland daar jaloers op zou zijn, want de meeste verdienen uiteindelijk gemiddeld...
Als als als... als ik WO had gedaan en een MBA had gehaald was ik nu ook RVP EMEA, met 10k salaris. Maar ja, ben maar een simpele havist in de IT.
pi_139272812
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 09:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Als als als... als ik WO had gedaan en een MBA had gehaald was ik nu ook RVP EMEA, met 10k salaris. Maar ja, ben maar een simpele havist in de IT.
HAD ik je al verteld dat ik na mijn PDB, 1 jaar MBA had gedaan, maar daar ben ik maar mee gestopt...nog meer saaie troep had ik geen zin meer in.
pi_139272856
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 09:53 schreef Xaxax het volgende:

[..]

HAD ik je al verteld dat ik na mijn PDB, 1 jaar MBA had gedaan, maar daar ben ik maar mee gestopt...nog meer saaie troep had ik geen zin meer in.
Zo is dat. MBA is natuurlijk niet uitdagend genoeg voor een échte havist.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139272956
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:12 schreef Perenijsje het volgende:
01: Bedrijfstak: Retail - logistiek
02: Functie: Proces beheerder / logistiek management
03: Opleiding: HAVO, HBO Bedrijfskunde + cursussen
04: Leeftijd: 32 jaar
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: 2.600,00 ¤
09: Netto maand salaris: 2.075,00 ¤ (incl. 150,00 ¤ reiskosten)
10: Overuren betaald: Keuze tussen tvt of uitbetaling (incl avond- en weekendtoeslagen)
11: Werkervaring: 10 jaar werkzaam binnen hetzelfde bedrijf, 2 reorganisaties overleefd en zowel goede als hele slechte tijden gekend (ook m.b.t. salariëring).
12: Goodies: Niets contractueel vastgelegd, maar de huidige werkgever zorgt er op zijn manier voor dat elke werknemer een extraatje tegemoet kan zien.
13: Tevreden?: Mij hoor je niet snel klagen. Het is een uitdagende functie waarin je elke dag met collega's intensief samenwerkt. De laatste jaren is er wel wat meer druk (bezuinigingen) ontstaan om de gehele logistieke afdeling zo goedkoop (!!!) en efficiënt mogelijk te laten functioneren, maar dat kun je ook zien als een kans om jezelf te bewijzen.
Hoe zie je je toekomst binnen het bedrijf? Zijn de reorganisaties nu uit zich? Ook i.v.m. het streven de logistieke afdeling zo goedkoop mogelijk te maken. Zit je wel 'lekker' en 'safe'?
pi_139273171
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 09:53 schreef Xaxax het volgende:

[..]

HAD ik je al verteld dat ik na mijn PDB, 1 jaar MBA had gedaan, maar daar ben ik maar mee gestopt...nog meer saaie troep had ik geen zin meer in.
Uiteraard, heb je toch niks aan, zo'n MBA, alleen HAVO is beter
  zaterdag 26 april 2014 @ 11:00:37 #229
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139273888
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 09:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Als als als... als ik WO had gedaan en een MBA had gehaald was ik nu ook RVP EMEA, met 10k salaris. Maar ja, ben maar een simpele havist in de IT.
Het blijft je allemaal dwars zitten he

In het begin is een diploma belangrijker, later is ervaring veel belangrijker. Dus maak het verschil en zorg ervoor dat je altijd een stap extra zet. Neem verantwoordelijkheid en blijf altijd eerlijk en transparant in wat je doet.
Attitude is echt super belangrijk en leer je niet op school
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  zaterdag 26 april 2014 @ 11:03:11 #230
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139273940
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Uiteraard, heb je toch niks aan, zo'n MBA, alleen HAVO is beter
Overigens geef ik de voorkeur aan HBO'ers in tegenstelling tot WO'ers. Uit persoonlijk ervaring ben ik van mening dat WO'ers teveel dood analyseren voordat ze daadwerkelijk aan het werk gaan, Wellicht komt het omdat het een sales organisatie is dat een HBO'er een betere fit is voor de rollen die ik te bieden had
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139274256
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lid worden van een studentenclub, wat gaan doen voor je sportclub, een baan zoeken voor de zomer in je richting.

Dat soort dingen
Das wel lastig met alleen een hbo-propedeuse of niet?
pi_139274296
Nee, voldoende bedrijven die graag voor de zomer een administratief medewerker hebben.

Zou je gewoon inschrijven bij wat uitzendbureaus of rond vragen in je omgeving
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_139274479
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 11:03 schreef VVDer het volgende:

[..]

Overigens geef ik de voorkeur aan HBO'ers in tegenstelling tot WO'ers. Uit persoonlijk ervaring ben ik van mening dat WO'ers teveel dood analyseren voordat ze daadwerkelijk aan het werk gaan, Wellicht komt het omdat het een sales organisatie is dat een HBO'er een betere fit is voor de rollen die ik te bieden had
Tuurlijk. De fit is altijd afhankelijk van de werkzaamheden. Een MBO'er wil je niet als data analyst, en een WO'er wil je niet als schoenmaker. Er daartussen liggen nog duizenden nuances.

Als je als manager geen kritische analytici in huis wil, neem je geen WO'ers aan. Dat is duidelijk.

Maar het idee van X, dat havisten in alles beter zijn en beter presteren enz. is natuurlijk een non-discussie. Dat is een veel te ongenuanceerde stelling die afhankelijk is van veel te veel variabelen. Dat werd bedoeld met dat MBA-verhaal.

Ik las recent nog in de Volkskrant een artikel waarvan de volgende passage de essentie was. Dit is compleet het tegenovergestelde van wat in dit topic zo nu en dan beweerd wordt, en eigenlijk ook wat jij hierboven zegt over diploma's. Het komt er op neer: sollicitaties zonder de juiste diploma's worden direct weggeknikkerd.
quote:
In de economie bestaat er iets dat signalling genoemd wordt: 'een signaal afgeven'. Een (landelijk erkend) schooldiploma bijvoorbeeld is een signaal dat de houder ervan beschikt over bepaalde kennis, kunde en vaardigheden. Op de arbeidsmarkt hoeft de vragende partij niet meer te controleren of de kandidaat wel foutloos kan lezen en schrijven, goed kan rekenen en een boekhouding kan voeren - dat blijkt al uit het diploma. 'Signalen' maken het leven gemakkelijker en goedkoper. Kandidaat zonder het juiste diploma? Weg ermee, want dan moeten we zelf lees-, schrijf-, en boekhoudtesten afnemen en dat is zonde van de tijd en het geld.

Door af te gaan op het signaal 'diploma' neemt de werkgever op de koop toe dat hij een kans laat liggen. Het is immers goed mogelijk dat iemand zonder diploma beter is dan alle kandidaten met diploma. Maar dat is een gevalletje 'kleine kans, hoge kosten om die te verzilveren', en vaak een geringe opbrengst als het goed uitvalt. Immers: dan moeten alle, zeg, honderd kandidaten echt worden getest (een dure grap), vis je de beste eruit en die blijkt geen diploma te hebben (grappig!), en doet die kandidaat zijn werk net iets beter dan wanneer je iemand had genomen met diploma zonder dat hele selectiecircus op te bouwen. Dat is allemaal de moeite niet waard.
Bron: Frank Kalshoven − Volkskrant 07/04/14

[ Bericht 1% gewijzigd door Ill-Skillz op 26-04-2014 11:34:45 ]
  zaterdag 26 april 2014 @ 11:47:56 #234
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139274868
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 11:28 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Tuurlijk. De fit is altijd afhankelijk van de werkzaamheden. Een MBO'er wil je niet als data analyst, en een WO'er wil je niet als schoenmaker. Er daartussen liggen nog duizenden nuances.

Als je als manager geen kritische analytici in huis wil, neem je geen WO'ers aan. Dat is duidelijk.

Maar het idee van X, dat havisten in alles beter zijn en beter presteren enz. is natuurlijk een non-discussie. Dat is een veel te ongenuanceerde stelling die afhankelijk is van veel te veel variabelen. Dat werd bedoeld met dat MBA-verhaal.

Ik las recent nog in de Volkskrant een artikel waarvan de volgende passage de essentie was. Dit is compleet het tegenovergestelde van wat in dit topic zo nu en dan beweerd wordt, en eigenlijk ook wat jij hierboven zegt over diploma's. Het komt er op neer: sollicitaties zonder de juiste diploma's worden direct weggeknikkerd.

[..]

Bron: Frank Kalshoven − Volkskrant 07/04/14
Mijn overtuiging is dat wanneer je altijd knetterhard je best doet en altijd de extra mile loopt je zelfden hoeft te solliciteren. Solliciteren in de zin van brieven schrijven. Dat komt door je netwerk.
Ik geloof heilig dat wanneer je je netwerk altijd goed onderhoud en je gewoon meer doet dan de gemiddelde je ook zonder diploma's top banen kan krijgen
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139274891
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:03 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Hoe zie je je toekomst binnen het bedrijf? Zijn de reorganisaties nu uit zich? Ook i.v.m. het streven de logistieke afdeling zo goedkoop mogelijk te maken. Zit je wel 'lekker' en 'safe'?
Er zijn op dit moment geen doorgroeimogelijkheden en ik ben mij ervan bewust dat ik een leeftijd heb bereikt waarop ik, mits je waarde hecht aan het "hogerop" komen, een volgende stap moet maken. Mijn positie staat niet onder druk, de reorganisatie en de bezuinigingen uitten zich voornamelijk in het schrappen van laag geschoolde fte's (magazijnpersoneel), de verhuizing naar een goedkopere locatie voor het D.C. en een lager budget voor het gehele distributieproces. De kosten werden voornamelijk gedrukt door de contracten met onze logistieke partners open te breken en scherpere transporttarieven overeen te komen.

Desondanks heb ik mijn C.V. inmiddels van een update voorzien en hou ik de arbeidsmarkt en interessante vacatures scherp in de gaten. De afgelopen maanden heb ik al een aantal aanbiedingen ontvangen, maar geboden salarissen en het uitzicht op doorgroei binnen de bedrijven waren te mager om de overstap te wagen. Mijn genoten opleiding en cursussen bieden ook de mogelijkheid om mijn horizon wat te verbreden en aan de slag te gaan binnen de finance. Het is moeilijk om de juiste keuze te maken...
Je kunt zeggen wat je wilt.
  zaterdag 26 april 2014 @ 13:57:06 #236
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_139277603
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 11:47 schreef VVDer het volgende:

[..]

Mijn overtuiging is dat wanneer je altijd knetterhard je best doet en altijd de extra mile loopt je zelfden hoeft te solliciteren. Solliciteren in de zin van brieven schrijven. Dat komt door je netwerk.
Ik geloof heilig dat wanneer je je netwerk altijd goed onderhoud en je gewoon meer doet dan de gemiddelde je ook zonder diploma's top banen kan krijgen
Echt onzin. Een goede instelling heb je natuurlijk nodig, maar iemand die al 5 jaar keihard aan het werk is in een kledingwinkel of bij de kassa van de Albert Heijn krijgt (hoe hard hij zijn best ook doet) echt niet een management functie binnen dat bedrijf. Ook komen er geen mensen langs je kassa die zien dat jij zo fantastisch snel geld aan het tellen bent dat je misschien eens bij de bank waar hij werkt langs moet komen voor een sollicitatiegesprek.

Waar jij het over hebt is de uitzondering. Iemand waarbij toevallig de sterren in een goede lijn staan waardoor hij jaren later zonder opleiding een goede baan heeft. Zoals jij het stelt komt iedereen met een goede kop erop en tomeloze inzet uiteindelijk in aanmerking voor de 100k+ baantjes, en dat is, dat durf ik stellig te zeggen, onzin.

Een netwerk bouw je dus niet op bij een logistiek bedrijf, kledingwinkel, bakkerij of Albert Heijn.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_139295081
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Je kan lekker gaan zuchten, maar je zal het toch nooit begrijpen. De essentie haal je er toch niet uit, MBO4 systeembeheerder erbij halen als ik het heb over "HBO denk en werk niveau". Alsof je daarmee mensen gaat overtuigen.
Ik zal het nooit begrijpen na 1 berichtje op je te hebben gereageerd. :')
Discussieren is niet je sterkste kant he?

En jij begrijpt de essentie niet. Een gemiddelde IT'er bestaat niet. Het is geen beroep, maar een containerbegrip voor veel verschillende beroepen gerelateerd aan IT. Een gemiddelde IT HBO'er kan een programmeur, systeembeheerder, netwerkspecialist, consultant etc. zijn. Veel beroepen in de IT zijn niet te vergelijken met elkaar, dus heeft een gemiddelde weinig zin.

Verder is 4000 euro + leaseauto aan de forse kant. Aangezien ik de salarissen van mijn huidige bedrijf in kan zien, WEET ik wat er wordt verdient en dat is absoluut niet dat bedrag. En we praten hier over een multinational.

[ Bericht 18% gewijzigd door Devion op 27-04-2014 02:35:23 ]
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_139295529
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 02:23 schreef Devion het volgende:

[..]

Ik zal het nooit begrijpen na 1 berichtje op je te hebben gereageerd. :')
Discussieren is niet je sterkste kant he?

En jij begrijpt de essentie niet. Een gemiddelde IT'er bestaat niet. Het is geen beroep, maar een containerbegrip voor veel verschillende beroepen gerelateerd aan IT. Een gemiddelde IT HBO'er kan een programmeur, systeembeheerder, netwerkspecialist, consultant etc. zijn. Veel beroepen in de IT zijn niet te vergelijken met elkaar, dus heeft een gemiddelde weinig zin.

Verder is 4000 euro + leaseauto aan de forse kant. Aangezien ik de salarissen van mijn huidige bedrijf in kan zien, WEET ik wat er wordt verdient en dat is absoluut niet dat bedrag. En we praten hier over een multinational.
De hele wereld draait om jouw bedrijf. Lekker representatief voor de rest van Nederland. Als het bedrijf waar ik werk representatief is voor de rest van Nederland, dan zijn de startsalarissen 3500 per maand en ja ik werk ook in een multinational. Lekker oersterk argument om je eigen bedrijf als argument te gebruiken :')
  zondag 27 april 2014 @ 07:48:40 #239
363504 weigerambtenaar
weiger de weigerambtenaar
pi_139295625
Grappig, wat een groot verschil met de salaris topics van tweakers (voornamelijk it functies, constructieve discussies) en hier op Fok (voornamelijk onzinnig discussies, bashen en afgunst).


Je durft gewoon niet meer je ontopic te blijven want anders word je meteen hier uitgescholden!
pi_139295738
Paar reeksen hiervoor was het vooral lijstjes en af en toe een kleine discussie.
Nu is het allemaal maar baggeren, vaak off-topic geneuzel.
  zondag 27 april 2014 @ 09:56:16 #241
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_139296387
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 07:48 schreef weigerambtenaar het volgende:
Grappig, wat een groot verschil met de salaris topics van tweakers (voornamelijk it functies, constructieve discussies) en hier op Fok (voornamelijk onzinnig discussies, bashen en afgunst).

Je durft gewoon niet meer je ontopic te blijven want anders word je meteen hier uitgescholden!
Klopt. Gisteravond even door een salaristopic op tweakers gebladerd en daar krijg je een veel beter inzicht (er wordt specifieker uit de doeken gedaan wat iemand nou precies doet qua werkzaamheden) en een stuk realistischer. Daar komen ook salarissen voorbij van 2136 euro per maand, terwijl het hier allemaal een veelvoud van 500 lijkt ;) (en dan grofweg vanaf 3000).
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_139297425
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 07:48 schreef weigerambtenaar het volgende:
Grappig, wat een groot verschil met de salaris topics van tweakers (voornamelijk it functies, constructieve discussies) en hier op Fok (voornamelijk onzinnig discussies, bashen en afgunst).

Je durft gewoon niet meer je ontopic te blijven want anders word je meteen hier uitgescholden!
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Mensen die hier ontopic blijven, d.w.z. hun salaris posten, worden soms compleet genegeerd of volledig neergesabeld omdat ze in de ogen van sommigen niet genoeg verdienen en daardoor randebielen zijn die direct van baan moeten verkassen. Misschien moeten de modjes hier maar gewoon eens wat strenger op worden. Minder slowchat en nutteloze discussies, meer lijstjes en opbouwende kritiek daarover.
pi_139297492
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Uiteraard, heb je toch niks aan, zo'n MBA, alleen HAVO is beter
volgens mij bedoelde hij Moderne Bedrijfs Administratie bij de loi.. En niet de MBA zoals de meeste het hier kennen.
pi_139297511
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 13:57 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Echt onzin. Een goede instelling heb je natuurlijk nodig, maar iemand die al 5 jaar keihard aan het werk is in een kledingwinkel of bij de kassa van de Albert Heijn krijgt (hoe hard hij zijn best ook doet) echt niet een management functie binnen dat bedrijf. Ook komen er geen mensen langs je kassa die zien dat jij zo fantastisch snel geld aan het tellen bent dat je misschien eens bij de bank waar hij werkt langs moet komen voor een sollicitatiegesprek.

Waar jij het over hebt is de uitzondering. Iemand waarbij toevallig de sterren in een goede lijn staan waardoor hij jaren later zonder opleiding een goede baan heeft. Zoals jij het stelt komt iedereen met een goede kop erop en tomeloze inzet uiteindelijk in aanmerking voor de 100k+ baantjes, en dat is, dat durf ik stellig te zeggen, onzin.

Een netwerk bouw je dus niet op bij een logistiek bedrijf, kledingwinkel, bakkerij of Albert Heijn.
VVD-er heeft wel een punt. Voor de laatste 5 banen die ik gehad heb heb ik nooit hoeven solliciteren, ik ben gevraagd.
  zondag 27 april 2014 @ 11:09:24 #245
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139297593
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:05 schreef TheMercenary976 het volgende:

[..]

VVD-er heeft wel een punt. Voor de laatste 5 banen die ik gehad heb heb ik nooit hoeven solliciteren, ik ben gevraagd.
Degenen die menen dat je geen netwerk nodig hebt zijn waarschijnlijk ook precies degenen die er geen hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_139297637
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Degenen die menen dat je geen netwerk nodig hebt zijn waarschijnlijk ook precies degenen die er geen hebben.
Juist. Gewoon goed overal tussen dringen, je relaties opbouwen en onderhouden, alle stakeholder management skills uit de kast halen, linked-innen, motiveren, inspireren, faciliteren, noem maar op.
pi_139298377
Wat vinden jullie de minst stressvolle baan/functie met een verhoudingsgewijs relatief hoog salaris/ hoog uurloon? IS dan een WO opleiding van meerwaarde ? :p

Wat is het gemiddelde startloon tegenwoordig in NL van iemand met een HBO/WO opleiding?
pi_139298525
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 11:47 schreef Rayen23 het volgende:
Wat vinden jullie de minst stressvolle baan/functie met een verhoudingsgewijs relatief hoog salaris/ hoog uurloon? IS dan een WO opleiding van meerwaarde ? :p

Gigolo... en geen WO voor nodig ;)

Ik denk dat je tandarts moet worden, weinig stress en veel geld.
  Moderator zondag 27 april 2014 @ 12:17:03 #249
257132 crew  Awsom
pi_139299039
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Degenen die menen dat je geen netwerk nodig hebt zijn waarschijnlijk ook precies degenen die er geen hebben.
Precies. Net zoals mensen die menen dat je geen diplomas nodig hebt, die hebben zelf meestal geen diploma. :P
  Moderator zondag 27 april 2014 @ 12:25:20 #250
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_139299212
Goh, ik zou ook makkelijk aan het werk kunnen in de omgeving - ben ook gevraagd. Maar groener gras is niet altijd logischerwijs.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 27 april 2014 @ 17:31:00 #251
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139310137
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 13:57 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Echt onzin. Een goede instelling heb je natuurlijk nodig, maar iemand die al 5 jaar keihard aan het werk is in een kledingwinkel of bij de kassa van de Albert Heijn krijgt (hoe hard hij zijn best ook doet) echt niet een management functie binnen dat bedrijf. Ook komen er geen mensen langs je kassa die zien dat jij zo fantastisch snel geld aan het tellen bent dat je misschien eens bij de bank waar hij werkt langs moet komen voor een sollicitatiegesprek.

Waar jij het over hebt is de uitzondering. Iemand waarbij toevallig de sterren in een goede lijn staan waardoor hij jaren later zonder opleiding een goede baan heeft. Zoals jij het stelt komt iedereen met een goede kop erop en tomeloze inzet uiteindelijk in aanmerking voor de 100k+ baantjes, en dat is, dat durf ik stellig te zeggen, onzin.

Een netwerk bouw je dus niet op bij een logistiek bedrijf, kledingwinkel, bakkerij of Albert Heijn.
Iedereen kan zich onderscheiden waar je ook werkt. Je hoeft echt geen manager te worden, maar als je een super goede kracht bent die zich weet te onderscheiden door mee te denken, een extra stap zet, initiatief toont, betrouwbaar is bla bla bla dan kan je je netwerk opbouwen. Je netwerk zijn de mensen met wie je werkt en hebt gewerkt.
Als er ooit een plek ergens anders is dan zullen mensen sneller aan jou denken dan aan een gemiddeld persoon.

Investeren in je netwerk doe je niet even, maar je hele leven.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  zondag 27 april 2014 @ 17:56:31 #252
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_139310904
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 11:00 schreef VVDer het volgende:

[..]

Het blijft je allemaal dwars zitten he

In het begin is een diploma belangrijker, later is ervaring veel belangrijker. Dus maak het verschil en zorg ervoor dat je altijd een stap extra zet. Neem verantwoordelijkheid en blijf altijd eerlijk en transparant in wat je doet.
Attitude is echt super belangrijk en leer je niet op school
Toch is het een van de eerste dingen die mensen vragen bij een selectietraject voor een baan buiten je cirkeltje. Of je wel het benodigde niveau hebt om die functie aan te kunnen. Het is een beetje vergelijkbaar met werken voor een klein bedrijf en werken voor een multinational; natuurlijk kan iemand bij een klein bedrijfje een hele grote ster zijn, een briljant werknemer en een aanwinst voor elke nieuwe baas, maar vergelijken wordt makkelijker als je bij een bekend bedrijf hebt gewerkt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 27 april 2014 @ 18:06:04 #253
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139311216
quote:
15s.gif Op zondag 27 april 2014 17:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Toch is het een van de eerste dingen die mensen vragen bij een selectietraject voor een baan buiten je cirkeltje. Of je wel het benodigde niveau hebt om die functie aan te kunnen. Het is een beetje vergelijkbaar met werken voor een klein bedrijf en werken voor een multinational; natuurlijk kan iemand bij een klein bedrijfje een hele grote ster zijn, een briljant werknemer en een aanwinst voor elke nieuwe baas, maar vergelijken wordt makkelijker als je bij een bekend bedrijf hebt gewerkt.
Ben ik wel met je eens ja.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139311251
Het is ook anders bij een klein bedrijf. Niet iedereen kan er aarden. Dat geldt ook voor het omgekeerde.
  zondag 27 april 2014 @ 18:12:10 #255
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139311427
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:07 schreef Halcon het volgende:
Het is ook anders bij een klein bedrijf. Niet iedereen kan er aarden. Dat geldt ook voor het omgekeerde.
Als ik terug kijk dan heb ik mijn "carriere" te danken door te werken bij een grote multinational (90.000 werknemers). Daar ben ik gepokt en gemazeld en heb ik verschillende rollen gehad. Het enige nadeel bij zo'n mega groot bedrijf is dat je speelveld / werkgebied heel klein is. Nu werk ik steeds bij pre-ipo amerikaanse bedrijven met meestal zo'n 500 werknemers. Daar is je rol gewoon veel en veel breder. Ook kunnen aangedragen initiatieven snel geimplementeerd worden.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139328102
Allereerst - sorry voor het posten onder een kloon. Mijn username te makkelijk te linken aan mijn werkelijke naam.

Bijbaan naast studie:
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Software developer
03: Opleiding: HBO BI (klaar in juni 2014)
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 8-16
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2000 (obv 40 uur, werkelijk 400-800)
09: Netto maand salaris: ~1500
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 1,5 jaar parttime (o.a. tijdens vakanties fulltime)
12: Goodies: niets noemenswaardigs
13: Tevreden?: Ja en nee.
Het bedrijf is leuk en het werk ook. Het ontwikkelen aan een groot ERP systeem is leuk werk, en bovendien ontzettend leerzaam. In de tussentijd heb ik al redelijk wat werk weten te verzetten.
Destijds werd ik gevraagd voor deze baan nadat ik met goede resultaten stage heb gelopen bij deze onderneming. Ik ben gestart op 1500, na verlenging contract 1625 gekregen (na veel pijn en moeite onderhandelen). Na het aflopen van dat contract kreeg ik zonder onderhandeling 2000 (ik was het verlopen van het contract vergeten, ik werd een kamer in geroepen en dit is wat mij gemeld werd).

Nu ben ik aan het afstuderen bij een ander bedrijf (einddatum juni 2014). Afgelopen week is mij ook hier gevraagd of ik wil blijven werken na de studie. Liever zou ik hier werken, omdat de producten mij meer aanspreken.

De werkzaamheden hier zijn engineering/systeeminrichting, en wellicht ook wat beheer- werkzaamheden.
Zou ik op 2300-2400 kunnen uitkomen bij de nieuwe werkgever? Of is dit wat teveel gevraagd als starter?
pi_139328614
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:56 schreef TheMercenary976 het volgende:

[..]

Gigolo... en geen WO voor nodig ;)

Ik denk dat je tandarts moet worden, weinig stress en veel geld.
hahahaha...;p
Als tandarts moet je natuurlijk wel het geluk hebben om ingeloot te worden natuurlijk. en is dat neit saai op den duur, je moet er maar net van houden om in al die stinkende bekken te kijken haha.
pi_139330573
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:53 schreef EvenAnoniem het volgende:
Allereerst - sorry voor het posten onder een kloon. Mijn username te makkelijk te linken aan mijn werkelijke naam.

Bijbaan naast studie:
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Software developer
03: Opleiding: HBO BI (klaar in juni 2014)
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 8-16
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2000 (obv 40 uur, werkelijk 400-800)
09: Netto maand salaris: ~1500
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 1,5 jaar parttime (o.a. tijdens vakanties fulltime)
12: Goodies: niets noemenswaardigs
13: Tevreden?: Ja en nee.
Het bedrijf is leuk en het werk ook. Het ontwikkelen aan een groot ERP systeem is leuk werk, en bovendien ontzettend leerzaam. In de tussentijd heb ik al redelijk wat werk weten te verzetten.
Destijds werd ik gevraagd voor deze baan nadat ik met goede resultaten stage heb gelopen bij deze onderneming. Ik ben gestart op 1500, na verlenging contract 1625 gekregen (na veel pijn en moeite onderhandelen). Na het aflopen van dat contract kreeg ik zonder onderhandeling 2000 (ik was het verlopen van het contract vergeten, ik werd een kamer in geroepen en dit is wat mij gemeld werd).

Nu ben ik aan het afstuderen bij een ander bedrijf (einddatum juni 2014). Afgelopen week is mij ook hier gevraagd of ik wil blijven werken na de studie. Liever zou ik hier werken, omdat de producten mij meer aanspreken.

De werkzaamheden hier zijn engineering/systeeminrichting, en wellicht ook wat beheer- werkzaamheden.
Zou ik op 2300-2400 kunnen uitkomen bij de nieuwe werkgever? Of is dit wat teveel gevraagd als starter?
Neuh, moet lukken. Ze weten wat ze aan je hebben, en goede IT ers zijn nog steeds moeilijk(er) te vinden. Bovendien: hoog beginsalaris heb je rest van je carriere lol van.

Eind 2010 startte ik met 2700, zit nu op 3300.
pi_139331664
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:12 schreef VVDer het volgende:

[..]

Als ik terug kijk dan heb ik mijn "carriere" te danken door te werken bij een grote multinational (90.000 werknemers). Daar ben ik gepokt en gemazeld en heb ik verschillende rollen gehad. Het enige nadeel bij zo'n mega groot bedrijf is dat je speelveld / werkgebied heel klein is. Nu werk ik steeds bij pre-ipo amerikaanse bedrijven met meestal zo'n 500 werknemers. Daar is je rol gewoon veel en veel breder. Ook kunnen aangedragen initiatieven snel geimplementeerd worden.
Niet iedereen kan zo'n overstap goed verteren. Bv voor mensen die gewend zijn bij een klein en efficiënt bedrijf te werken is het echt wel wennen bij mijn werkgever. We hadden hier bv. iemand die zijn bedrijf had verkocht en hier kwam werken. Die werd helemaal gek van al die mensen die overal wat van moeten vinden.
  maandag 28 april 2014 @ 09:31:20 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139332010
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 09:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niet iedereen kan zo'n overstap goed verteren. Bv voor mensen die gewend zijn bij een klein en efficiënt bedrijf te werken is het echt wel wennen bij mijn werkgever. We hadden hier bv. iemand die zijn bedrijf had verkocht en hier kwam werken. Die werd helemaal gek van al die mensen die overal wat van moeten vinden.
Herkenbaar. Ik ben van een bedrijf met 100 man naar een bedrijf met 20.000 werknemers gegaan. En bizar genoeg is het nu moeilijker om aan de juiste info te komen dan voorheen...
pi_139332270
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:31 schreef VVDer het volgende:

[..]

Iedereen kan zich onderscheiden waar je ook werkt. Je hoeft echt geen manager te worden, maar als je een super goede kracht bent die zich weet te onderscheiden door mee te denken, een extra stap zet, initiatief toont, betrouwbaar is bla bla bla dan kan je je netwerk opbouwen. Je netwerk zijn de mensen met wie je werkt en hebt gewerkt.
Als er ooit een plek ergens anders is dan zullen mensen sneller aan jou denken dan aan een gemiddeld persoon.

Investeren in je netwerk doe je niet even, maar je hele leven.
Deels met je eens, alhoewel het ook wel zo is dat het in bepaalde branches wat 'natuurlijker' is, en je bv als vakkenvuller of onopgeleide verkoper niet veel te 'netwerken' hebt, minder dan als manager of bv in de IT. Maar dat je je kan onderscheiden met hard en proactief werken is zeker waar :Y
pi_139334671
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 07:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

De hele wereld draait om jouw bedrijf. Lekker representatief voor de rest van Nederland. Als het bedrijf waar ik werk representatief is voor de rest van Nederland, dan zijn de startsalarissen 3500 per maand en ja ik werk ook in een multinational. Lekker oersterk argument om je eigen bedrijf als argument te gebruiken :')
Start salaris ¤ 3500 _O-

Ga aub terug naar dromenland.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  maandag 28 april 2014 @ 18:51:49 #263
139712 SIRfuckalot
ik ben de alpha en de omega
pi_139348567
Om even aan te geven dat HBO overrated is :P

01: Bedrijfstak:ICT
02: Functie:Channel Manager (verkopert)
03: Opleiding:LBO :)
04: Leeftijd:41
05: Aantal uren per week:38
06: Aantal vakantiedagen:27
07: 13e maand:nope
08: Bruto maand salaris:was basis 3950 OTE 6583 (60/40 regeling)
Is geworden basis 5100 OTE 7285 (70/30 regeling)
09: Netto maand salaris:verschillend meestal rond de 3800 (maar dat ligt een beetje hoe de handel van de maand was, maar meestal boven target dus extra centjes :)
10: Overuren betaald:nope
11: Werkervaring:bijna 14 jaar in telecom 9 jaar bij dit bedrijf
12: Goodies:lease bak, iPhone ,iPad ,laptop
13: Tevreden?: onwijs !!! Leuke functie ,salaris is top, hoop vrijheid en nog genoeg mogelijkheden om door te groeien .
pi_139350356
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:20 schreef Devion het volgende:

[..]

Start salaris ¤ 3500 _O-

Ga aub terug naar dromenland.
Dat jij te dom bent om dat te verdienen ligt gewoon aan jezelf. Maar er is niks mis mee om jaloezie te tonen.
  maandag 28 april 2014 @ 19:58:06 #265
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139350873
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 19:43 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat jij te dom bent om dat te verdienen ligt gewoon aan jezelf. Maar er is niks mis mee om jaloezie te tonen.
Zelfs in dit topic is het niet mogelijk om over salaris te praten. Dat kan gewoon echt niet in Nederland. Je bent een loser als je onder of boven een gemiddelde geaccepteerd salaris krijgt. Ik heb mijn eerdere lijstje ook maar gewist.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139351776
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:58 schreef VVDer het volgende:

[..]

Zelfs in dit topic is het niet mogelijk om over salaris te praten. Dat kan gewoon echt niet in Nederland. Je bent een loser als je onder of boven een gemiddelde geaccepteerd salaris krijgt. Ik heb mijn eerdere lijstje ook maar gewist.
Zie ook dat topic in nieuws over de OESO. Mensen willen alleen maar nivelleren en schijten op mensen die er wel wat van weten te maken.
pi_139351891
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:53 schreef EvenAnoniem het volgende:
Allereerst - sorry voor het posten onder een kloon. Mijn username te makkelijk te linken aan mijn werkelijke naam.

Bijbaan naast studie:
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Software developer
03: Opleiding: HBO BI (klaar in juni 2014)
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 8-16
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2000 (obv 40 uur, werkelijk 400-800)
09: Netto maand salaris: ~1500
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 1,5 jaar parttime (o.a. tijdens vakanties fulltime)
12: Goodies: niets noemenswaardigs
13: Tevreden?: Ja en nee.
Het bedrijf is leuk en het werk ook. Het ontwikkelen aan een groot ERP systeem is leuk werk, en bovendien ontzettend leerzaam. In de tussentijd heb ik al redelijk wat werk weten te verzetten.
Destijds werd ik gevraagd voor deze baan nadat ik met goede resultaten stage heb gelopen bij deze onderneming. Ik ben gestart op 1500, na verlenging contract 1625 gekregen (na veel pijn en moeite onderhandelen). Na het aflopen van dat contract kreeg ik zonder onderhandeling 2000 (ik was het verlopen van het contract vergeten, ik werd een kamer in geroepen en dit is wat mij gemeld werd).

Nu ben ik aan het afstuderen bij een ander bedrijf (einddatum juni 2014). Afgelopen week is mij ook hier gevraagd of ik wil blijven werken na de studie. Liever zou ik hier werken, omdat de producten mij meer aanspreken.

De werkzaamheden hier zijn engineering/systeeminrichting, en wellicht ook wat beheer- werkzaamheden.
Zou ik op 2300-2400 kunnen uitkomen bij de nieuwe werkgever? Of is dit wat teveel gevraagd als starter?
Ik zou zeggen 2200 minimaal. :) Maar tis wel een feit dat je als starter minder riant staat dan zeg zo'n 5 jaar geleden.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_139351962
Verdien zelf modaal+- (Ben dan ook 24), maar ik word echt niet jaloers op een hoog salaris.
Zoals ik ook niet beter voel wanneer ik meer verdien.
Zeker wanneer er gewoon hard voor geleerd is/opgewerkt in het bedrijf.

(veel) Collega's zijn daar anders in, afgeven op het bestuur bijvoorbeeld.
Begin dan lekker zelf een bedrijf.
  maandag 28 april 2014 @ 20:48:35 #269
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139352921
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 20:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zie ook dat topic in nieuws over de OESO. Mensen willen alleen maar nivelleren en schijten op mensen die er wel wat van weten te maken.
Dat merk ik ook. Wat zou er gebeuren als we allemaal maar gemiddeld zouden zijn? Ik denk dat we dan een groot probleem hebben.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139354749
Dan zijn er nog meer mensen die geen behoefte hebben om te presteren en überhaupt z'n best te doen op het werk.
  maandag 28 april 2014 @ 22:35:36 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139357904
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:31 schreef Pap89 het volgende:
Dan zijn er nog meer mensen die geen behoefte hebben om te presteren en überhaupt z'n best te doen op het werk.
Ik ook steeds minder op het moment. Komt ook door de levensfase waar ik in verkeer, kom er wel weer uit :)

Opletten dat het niet compleet doorslaat...betrap mijzelf op te lang in mijn nest liggen, laksheid in opvolgen van taken en er gewoon geen zin in hebben.
pi_139358339
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ook steeds minder op het moment. Komt ook door de levensfase waar ik in verkeer, kom er wel weer uit :)

Opletten dat het niet compleet doorslaat...betrap mijzelf op te lang in mijn nest liggen, laksheid in opvolgen van taken en er gewoon geen zin in hebben.
ik ervaar hetzelfde, beetje een fase waarin duidelijk wordt dat salaris niet het belangrijkste is. Ben ook bezig om er wat aan te doen ;).
pi_139358692
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ook steeds minder op het moment. Komt ook door de levensfase waar ik in verkeer, kom er wel weer uit :)

Opletten dat het niet compleet doorslaat...betrap mijzelf op te lang in mijn nest liggen, laksheid in opvolgen van taken en er gewoon geen zin in hebben.
De bore out.
pi_139358728
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:48 schreef VVDer het volgende:

[..]

Dat merk ik ook. Wat zou er gebeuren als we allemaal maar gemiddeld zouden zijn? Ik denk dat we dan een groot probleem hebben.
Daar staat men niet bij stil. De grote middenmoot is erg belangrijk, maar zonder mensen die dat wat aansturen wordt het uiteraard een bende.
pi_139359282
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 18:51 schreef SIRfuckalot het volgende:
is 5100 OTE 7285 (70/30 regeling)
^O^
pi_139359860
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:20 schreef Devion het volgende:

[..]

Start salaris ¤ 3500 _O-

Ga aub terug naar dromenland.
Kan best wel kloppen, al komt het niet veel voor. Ik zit op zo'n 3200 bruto p/m als starter, is nog geen 3500 maar ik geloof wel dat 3500 kan als starter. Verder heb ik laptop, telefoon vd zaak.
Ik doe trouwens een traineeship. Wel intens programma maar ik vind t geweldig mooi :)

Ik doe in de weekenden af en toe nog wat handel erbij, gemiddeld 4u/wk. Als ik dat erbij reken kom ik nog een stuk hoger uit. Winsten zijn wel behoorlijk variabel moet ik zeggen.
  maandag 28 april 2014 @ 23:19:21 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139359888
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 22:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

De bore out.
even ingelezen. Dit begint er wel op te lijken. Maar snel actie ondernemen...
  maandag 28 april 2014 @ 23:19:56 #278
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_139359910
Ik ben niet jaloers op mensen met een hoger salaris, maar kijk vaak wel neer op mensen die in een goedkope auto rijden.
pindazakje
pi_139360237
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik ben niet jaloers op mensen met een hoger salaris, maar kijk vaak wel neer op mensen die in een goedkope auto rijden.
35 cm _O-
pi_139364316
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 23:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

even ingelezen. Dit begint er wel op te lijken. Maar snel actie ondernemen...
Ja, zou ik wel doen, anders zijn/worden het lange en frustrerende dagen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 08:31:12 #281
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139364993
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 06:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, zou ik wel doen, anders zijn/worden het lange en frustrerende dagen.
Ja maar dat is wel moeilijk want zit in de verwerkingsfase van een op de klippen gelopen relatie. Dus dat werkt op dit moment even niet mee. Vandaag maar eens proberen er wat van te maken.
  dinsdag 29 april 2014 @ 08:42:48 #282
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139365087
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ook steeds minder op het moment. Komt ook door de levensfase waar ik in verkeer, kom er wel weer uit :)

Opletten dat het niet compleet doorslaat...betrap mijzelf op te lang in mijn nest liggen, laksheid in opvolgen van taken en er gewoon geen zin in hebben.
Het zou super zonde zijn als je nu je goede naam zou vergooien omdat je er nu "met de pet" naar gooit. Wat voor mij werkte was weer doelen stellen voor mezelf en trouw blijven aan mezelf. Dus niet eerder weg dan weer de kleinere doelen afgerond waren die onderdeel zijn van het grotere doel
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139365146
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:19 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik ben niet jaloers op mensen met een hoger salaris, maar kijk vaak wel neer op mensen die in een goedkope auto rijden.
Oftewel: je bent een op en top materialist.
pi_139365311
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 11:47 schreef VVDer het volgende:

[..]

Mijn overtuiging is dat wanneer je altijd knetterhard je best doet en altijd de extra mile loopt je zelfden hoeft te solliciteren. Solliciteren in de zin van brieven schrijven. Dat komt door je netwerk.
Ik geloof heilig dat wanneer je je netwerk altijd goed onderhoud en je gewoon meer doet dan de gemiddelde je ook zonder diploma's top banen kan krijgen
dat neemt niet weg dat je mogelijkheden zonder dat diploma beperkter zijn. Iemand met diploma kan en via zijn netwerk en via het reguliere sollicitatiecircuit een andere baan vinden, iemand zonder diploma is veel sterker afhankelijk van zijn netwerk.
Ook is het type werkgever meer bepalend, een meer formele werkgever zal mensen zonder diploma minder snel aannemen dan een meer innovatieve werkgever (waar zo iemand misschien ook weer beter past hoor). Dat speelt bijv ook bij detachering, mensen met diploma zijn makkelijker bij een opdrachtgever te zetten dan mensen zonder diploma.
En internationaal: veel landen hechten veel meer waarde aan diploma's dan hier het geval is. Zonder diploma zit je eerder aan je top dan met diploma, ondanks evt potentie.
pi_139365581
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:58 schreef VVDer het volgende:

[..]

Zelfs in dit topic is het niet mogelijk om over salaris te praten. Dat kan gewoon echt niet in Nederland. Je bent een loser als je onder of boven een gemiddelde geaccepteerd salaris krijgt. Ik heb mijn eerdere lijstje ook maar gewist.
Kerel, betrek het toch eens niet weer allemaal op jezelf. Niemand heeft problemen met een hoog salaris hier, maar jij bent gewoon een onwijze eikel, dáár houden mensen niet van. ^O^
pi_139365881
Laat ook maar

[ Bericht 98% gewijzigd door DarkerThanBlack op 29-04-2014 10:06:09 ]
pi_139367003
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 08:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja maar dat is wel moeilijk want zit in de verwerkingsfase van een op de klippen gelopen relatie. Dus dat werkt op dit moment even niet mee. Vandaag maar eens proberen er wat van te maken.
Kleine doelen stellen. Die zijn snel te realiseren en dat motiveert. Sporten is ook een goede remedie.
pi_139367501
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 09:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Laat ook maar
jammer. Al snap ik waarom je het verwijderde.
  dinsdag 29 april 2014 @ 10:57:58 #289
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139367584
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2014 09:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kerel, betrek het toch eens niet weer allemaal op jezelf. Niemand heeft problemen met een hoog salaris hier, maar jij bent gewoon een onwijze eikel, dáár houden mensen niet van. ^O^
Dat valt allemaal echt wel mee hoor
Kijk eens hoe alles totaal uit z'n verband werd getrokken en door wie:
Originele post: WGR / Fok Salaris 2014 - half modaal, dubbel modaal, geen moraal..
en vervolgens begon het bashen : WGR / Fok Salaris 2014 - half modaal, dubbel modaal, geen moraal..
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:31:41 #290
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_139368501
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 08:42 schreef VVDer het volgende:

[..]

Het zou super zonde zijn als je nu je goede naam zou vergooien omdat je er nu "met de pet" naar gooit. Wat voor mij werkte was weer doelen stellen voor mezelf en trouw blijven aan mezelf. Dus niet eerder weg dan weer de kleinere doelen afgerond waren die onderdeel zijn van het grotere doel
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 10:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kleine doelen stellen. Die zijn snel te realiseren en dat motiveert. Sporten is ook een goede remedie.
Dank ^O^ Volle bak sporten ben ik al mee begonnen. Nu nog op het werk doelen stellen.
pi_139372436
Ik heb niet alles gelezen, maar volgens mij is iedereen offtopic gegaan. :P
pi_139372566
Kan iemand kort samenvattend vertellen waar het over ging de afgelopen pagina's? Er was iets met de user genaamd VVD'er?
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:30:11 #293
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139372627
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:28 schreef RustCohle het volgende:
Kan iemand kort samenvattend vertellen waar het over ging de afgelopen pagina's? Er was iets met de user genaamd VVD'er?
Salaris lijst gepost door mij
daaropvolgend was het bashing in de zin van onzin
dus toen maar mijn echte lijst weggehaald
ik ben een eikel

Zoiets :)
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139376698
Ik doe ook mee:

01: Bedrijfstak: Machinebouw
02: Functie: International Sales Manager
03: Opleiding: WO Business Studies
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40 (per contract maar soms veel meer)
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: nee, wel een bonusstructuur
08: Bruto maand salaris: 5489
09: Netto maand salaris: 3100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: auto, telefoon en laptop
13: Tevreden?: Niet helemaal. Ik reis de hele wereld over en doe dat ook regelmatig in het weekend. Dus er gaat erg veel "vrije tijd" in mijn baan zitten. Ik werk dus ook gemiddeld 60 uur per week. Maar goed, vorig jaar 22% bonus verdiend bovenop mijn bruto salaris dus daar klaag ik niet over.
pi_139376717
Dat reizen is toch wel leuk?
pi_139376727
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:24 schreef Traveler1982 het volgende:
Ik doe ook mee:

01: Bedrijfstak: Machinebouw
02: Functie: International Sales Manager
03: Opleiding: WO Business Studies
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40 (per contract maar soms veel meer)
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: nee, wel een bonusstructuur
08: Bruto maand salaris: 5489
09: Netto maand salaris: 3100
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: auto, telefoon en laptop
13: Tevreden?: Niet helemaal. Ik reis de hele wereld over en doe dat ook regelmatig in het weekend. Dus er gaat erg veel "vrije tijd" in mijn baan zitten. Maar goed, vorig jaar 22% bonus verdiend bovenop mijn bruto salaris dus daar klaag ik niet over.
Je netto salaris kan nooit kloppen. dat zou hoger moeten zijn
pi_139376737
Niet altijd. Veel korte trips waarin ik alleen maar vliegtuig in, afspraak en weer vliegtuig in doe.
pi_139376752
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:25 schreef TheMercenary976 het volgende:

[..]

Je netto salaris kan nooit kloppen. dat zou hoger moeten zijn
Mss is de eigen bijdrage voor zijn auto er al af?
pi_139376755
Ik betaal 52% belasting en alles is er al vanaf. Dus pensioenpremie, auto etc etc zijn dan al betaald. Dat zie ik ook als netto. Niet bruto min belasting en dan de rest er bovenop laten zitten.
pi_139376789
Ah die auto had ik niet gezien ja. Ik verdien hetzelfde maar ik hoef nooit te reizen ;)
pi_139376813
Ik werk voor de Metalelektro CAO en die heeft met 11,8% een hoge pensioenpremie...

[ Bericht 1% gewijzigd door Traveler1982 op 29-04-2014 15:48:54 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')