abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:37:02 #51
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_139146169
In de Achterhoek waaide het toch wel flink hoor :-) (en hier kan het ook soms wel eens spoken met de wind)
pi_139147164
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 21:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wij rijden eigenlijk alleen maar koersen in de bovenkant van Nederland, gezien we hier in de buurt bijna elk weekend wel 1 of 2 koersen kunnen rijden.

Je vroeg ook nog of ik ook tips had:

-Wat ik heb geleerd is dat je niet een aantal meter voor de bocht al moet stoppen met trappen als je op kop zit, daardoor het de snelheid uit de groep. Gewoon doortrappen tot of in de bocht. Meestal kan je op kop de bocht wel doortrappen en als dat niet kan, net voor de bocht nog ff een trapje doen.

-Klinkt logisch maar probeer echt uit te vinden hoe ver je kan gaan met je fiets in de bocht, daar valt bij een criterium de meeste winst te halen. Dan heb ik het niet over schuin gaan, maar je kan vaak veel harder door een bocht dan je denkt, zonder dat je gaat schuiven. Als je een beetje goede banden hebt, kunnen ze veel hebben.

-In de bocht altijd binnenste trapper omhoog en drukzetten op de buitenste pedaal, knie iets naar buiten en goed klein maken door armen onderin de beugels, armen licht gebogen en iets naar voren leunen voor goede druk op het voorwiel, door de bocht heen kijken, dus waar je heen wil en rammen maar.
Toen ik ging aanvallen merkte ik ook dat ik door de bochten kon zonder te remmen. Het is ook wel logisch dat de groep daarachter minder snel gaat.

Je tweede punt moet ik aan werken. Ik kon mijn voorganger houden, maar er kroop in een slingerbocht altijd wel iemand voor.

In m'n eentje kom ik de bochten wel door zoals je het beschrijft, maar met renners link en rechts rijd ik niet goed.

Bedankt voor de tips. ^O^ Ps, jammer dat er geen overlap is tussen onze koersen.
pi_139147294
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:01 schreef CyclingGirl het volgende:
;) Er zijn wel meer dames die een racefiets kopen. Ik zie het wel om mij heen dat veel vriendinnen ineens op de racer stappen. Misschien daarom?
Jouw vriendinnen veroorzaken de toename van ongelukken? :P
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:23:00 #54
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139147397
Ja als je zoon lekker strakke blonde meid op een racefiets ziet langskomen en je kijkt om, rijd je natuurlijk meteen het prikkeldraad in of klap je op een auto.

Groet Gerard kaasplank.
pi_139148010
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:19 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Jouw vriendinnen veroorzaken de toename van ongelukken? :P
Ja wie weet hahaha. Nee het was een grapje.
Haters gonna hate.
pi_139150694
Lekker vroeg klaar met werken ^O^ vanavond weer koersen. zin an!
eten!!!
pi_139152310
Hmm fraumuzas en ik zitten eens te kijken naar andere manieren om te overnachten in omgeving van houffalize (anders dan tent), Maar het lijkt wel of daar alleen accommodaties voor 8+ personen te vinden zijn :')
pi_139152556
quote:
Bedankt voor uw bericht. Op de nieuwe ProChip Flex zit dezelfde garantieregeling als de oude versie en de ProChip Classic. Dat betekent dus dat er geen garantie op de ProChip zit, wanneer deze verloren of gestolen wordt.

Op dit moment is de transponder is op twee manieren te monteren. Dit kan aan de voorvork van de fiets door middel van Tyraps, of dit kan met de enkelband om de enkel. Over het algemeen zijn dit hele betrouwbare manieren om de chip te monteren. Echter is het altijd mogelijk dat er bij een valpartij iets kapot gaat en zo de transponder verloren wordt.

Op dit moment zijn wij voor de nieuwe ProChip Flex wel een Bikeholder aan het ontwikkelen. Zodat u de transponder gemakkelijk aan de fiets kunt koppelen. Echter zijn de enkelband en de tyraps nog steeds betrouwbaarder, de Bikeholder is weer een extra onderdeel dat ook kapot kan gaan bij een valpartij.
Tyraps blijkbaar niet zo betrouwbaar. Enkelband wordt niet geadviseerd door de knwu, want dan kom je later over de finish. Bikeholder hebben ze zelf ook niet zoveel vertrouwen in.
  dinsdag 22 april 2014 @ 18:42:18 #59
130803 Gripper
Get a grip
pi_139153162
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:14 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Tyraps blijkbaar niet zo betrouwbaar. Enkelband wordt niet geadviseerd door de knwu, want dan kom je later over de finish. Bikeholder hebben ze zelf ook niet zoveel vertrouwen in.
Volgens mij is het ook wel gewoon heel domme pech hoor, en gaat dit je geen tweede keer overkomen.

2 tie-wraps (enige juiste spelling van de 40 varianten die in de wandelgangen worden gebruikt :P ) trek je echt niet zomaar door midden, dan moet er wel iets achter je chip zijn blijven haken ofzo. Zaten de tie-wraps er nog aan? Dan waren de oogjes van de chip te zwak.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:10:48 #60
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139154181
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:14 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Tyraps blijkbaar niet zo betrouwbaar. Enkelband wordt niet geadviseerd door de knwu, want dan kom je later over de finish. Bikeholder hebben ze zelf ook niet zoveel vertrouwen in.
Hee ouwe transponderslopert ga je zaterdag nog naar 's Gravendeel voor de ronde aldaar? Ik ga op den fiets.
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:12:32 #61
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139154274
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:32 schreef No-P het volgende:

Day in the Life - Budapest door LockFootPosi
Hee das de west kruiskade
pi_139155859
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook wel gewoon heel domme pech hoor, en gaat dit je geen tweede keer overkomen.

2 tie-wraps (enige juiste spelling van de 40 varianten die in de wandelgangen worden gebruikt :P ) trek je echt niet zomaar door midden, dan moet er wel iets achter je chip zijn blijven haken ofzo. Zaten de tie-wraps er nog aan? Dan waren de oogjes van de chip te zwak.
Volgende keer zal ik er ook wel aan denken als ik val tijdens een omloop (hopelijk). Ze zaten er allemaal niet meer om.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hee ouwe transponderslopert ga je zaterdag nog naar 's Gravendeel voor de ronde aldaar? Ik ga op den fiets.
Ja zeker. Leuk dat je mee doet.
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:51:36 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139155937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:49 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Volgende keer zal ik er ook wel aan denken als ik val tijdens een omloop (hopelijk). Ze zaten er allemaal niet meer om.

[..]

Ja zeker. Leuk dat je mee doet.
Als je ook op de fiets gaat kunnen we mss samen oprijden naar 's Gravendeel. Het is niet zo ver door de Heienoordtunnel. Je kan ook beter niet met de auto gaan want er is altijd een rit van vrachtwagenchauffeurs die downers mee laten rijden, en dan sta je in de file terwijl ze een uur lang tuterend voorbij komen in die trucks.
pi_139156087
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je ook op de fiets gaat kunnen we mss samen oprijden naar 's Gravendeel. Het is niet zo ver door de Heienoordtunnel. Je kan ook beter niet met de auto gaan want er is altijd een rit van vrachtwagenchauffeurs die downers mee laten rijden, en dan sta je in de file terwijl ze een uur lang tuterend voorbij komen in die trucks.
Ah, ik was wel van plan om met de auto te gaan. Bedankt voor de tip. Ik laat nog wel even weten wat ik doe, hangt een beetje af wat m'n team doet.
pi_139156299
Actiefoto
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:03:54 #66
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139156478
Mooi hoor maarre Shimano groep en Campa wielen? Das alleen de wielen goed hé?
pi_139157034
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi hoor maarre Shimano groep en Campa wielen? Das alleen de wielen goed hé?
De opmerking waarvan je wist dat die zou komen. 1 van de 2 (misschien 3) puntjes die je kan opmerken op mijn fiets. Fulcrum 3 was duurder, maar niet beter. Dan kies ik maar voor Campa. Shimano groepset zat bij m'n frame en als newbie is het lastig om keuzes te maken. Bij de volgende fiets zal ik Campagnolo en Sram ook overwegen.
pi_139157045
Vorige week geprobeerd hoe hard ik doortrappend vanaf heuvel maeslantkering de bocht kon nemen, awel niet zo hard dus. Trapper schoen raakte de grond en kon hem net houden. Freaky momentje.

Morgen harder, maar niet doortrappen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:29:33 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139157292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
Vorige week geprobeerd hoe hard ik doortrappend vanaf heuvel maeslantkering de bocht kon nemen, awel niet zo hard dus. Trapper schoen raakte de grond en kon hem net houden. Freaky momentje.

Morgen harder, maar niet doortrappen.
Trapper? Pedaal zal je bedoelen.

Toerders. :N
pi_139157378
Trapper :')

Nog erger dan "pendaal" zeggen :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:34:17 #71
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139157499
Haha ja bref campenolo pendalen.
pi_139157503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
Vorige week geprobeerd hoe hard ik doortrappend vanaf heuvel maeslantkering de bocht kon nemen, awel niet zo hard dus. Trapper schoen raakte de grond en kon hem net houden. Freaky momentje.

Morgen harder, maar niet doortrappen.
Dat stukje omhoog? Hoezo zou je dat willen? :P Je kan je pedaal ook vijlen als je extreem wil zijn.

Oh, je bedoelt bovenaan.
pi_139158090
Een clubgenoot van mij is betrapt met dat lilleke Wij Toeren Ons Suf pakkie aan. Judas!
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:47:29 #75
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_139158175
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook wel gewoon heel domme pech hoor, en gaat dit je geen tweede keer overkomen.

2 tie-wraps (enige juiste spelling van de 40 varianten die in de wandelgangen worden gebruikt :P ) trek je echt niet zomaar door midden, dan moet er wel iets achter je chip zijn blijven haken ofzo. Zaten de tie-wraps er nog aan? Dan waren de oogjes van de chip te zwak.
De tie-wraps van het magneetje van mijn cadansmeter gaan er ook altijd na enkele weken af. Magneetje blijf dan wel zitten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')