De garageman had echt deze week nog het oliepeil gecontroleerd. Ik zal het idd ook nog ff checken morgen.quote:Op maandag 21 april 2014 23:08 schreef 2cv het volgende:
Als het 100% zeker weten NIET een te laag oliepeil is of een ander vloeistofje dat beneden het minimum staat, valt het best mee. Puur technisch gezien dan, tenzij ook de distributieriem aan de beurt is (als die knapt draait de hele motor aan gort). Maar ze kunnen wel over garantie gaan jammeren ja.
Platinaquote:Op vrijdag 25 april 2014 13:59 schreef marcooooow het volgende:
Er zijn normale bougies, en er zijn speciale duurdere bougies die veel langer meegaan. Hoe heten die nog maar? Het ligt op het puntje van mijn tong...
Ik heb 2 eigenschappen die nu in gevecht zijn met elkaar: Gierigheid en perfectionisme. Ik heb er nog geen APK op en er moet nog een nieuwe automaat in komen, daarna ga ik het allemaal netjes doen.quote:
Ik wil niet negatief doen, maar ia die auto überhaupt te repareren? Het ziet er best wel doorgerot uit...quote:Op zondag 27 april 2014 17:30 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ik heb 2 eigenschappen die nu in gevecht zijn met elkaar: Gierigheid en perfectionisme. Ik heb er nog geen APK op en er moet nog een nieuwe automaat in komen, daarna ga ik het allemaal netjes doen.
Een vriend van mij restaureert nu oude Mercedessen die hij heeft opgekocht en hij was jaloers omdat die van hem ''10x slechter zijn''.quote:Op zondag 27 april 2014 17:45 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik wil niet negatief doen, maar ia die auto überhaupt te repareren? Het ziet er best wel doorgerot uit...
Ik zie maar 1 foto?quote:Op zondag 27 april 2014 17:16 schreef marcooooow het volgende:
Ik heb mijn auto op blokken en ben vandaag alle wielkasten bij langs geweest. Achter is de roest nog redelijk, voor is het zacht gezegd wat erger.
Mijn vraag is hoe ik dit precies moet repareren om het APK-waardig te maken met zo weinig mogelijk laswerk.
Hoe streng is de APK m.b.t. dorpels, spatborden en de wielkasten zelf?
Foto's:
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#0
De roestige rand op Foto 3&4 is onderdeel van het frame, en niet van het spatbord.
Foto 5 is hoe het er uit zag. Ik heb het weggebogen en de ruimte daarachter zat vol met pur, aan beide kanten.
Vriendelijk bedankt.
Als het goed is staat er boven de foto ''First image'', ''Second image'' etc. Er zitten geen veerpoten onder mijn auto, de veren zitten in schotels, achter heb ik dubbele schokdempers, en voor heb ik er voor elk wiel 1 die wel aan de wielkast vast zit.quote:Op zondag 27 april 2014 18:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik zie maar 1 foto?
De gradatie is 6E als er een veerpoot in de wielkast zit, zonder 4E
Moeilijk te zeggen, het wordt meet en rekenwerk. Daar heb je de auto toch bij nodigquote:Op zondag 27 april 2014 19:02 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Als het goed is staat er boven de foto ''First image'', ''Second image'' etc. Er zitten geen veerpoten onder mijn auto, de veren zitten in schotels, achter heb ik dubbele schokdempers, en voor heb ik er voor elk wiel 1 die wel aan de wielkast vast zit.
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#0
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#1
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#2
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#3
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#4
Ik zou een video kunnen maken van de wielkasten, maar ik kan zelf ook gaan meten als ik ongeveer weet wat ik moet meten. De informatie op http://www.innovam.nl/Business/Keurmeesters/FAQ.aspx?c=10 krijg ik er niet helemaal in.quote:Op zondag 27 april 2014 19:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, het wordt meet en rekenwerk. Daar heb je de auto toch bij nodig
Dat is echt een beetje zorgwekkend. De auto zal dan toch nooit meer de structurele integriteit en kreukelzones, en dus veiligheid, hebben waar voor ontworpen is?quote:Op zondag 27 april 2014 18:08 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Een vriend van mij restaureert nu oude Mercedessen die hij heeft opgekocht en hij was jaloers omdat die van hem ''10x slechter zijn''.
De auto was uberhaupt al niet ontworpen voor veiligheid, inderdaad zorgwekkend. Zolang de auto door de APK komt ben ik er tevreden mee.quote:Op zondag 27 april 2014 20:53 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt een beetje zorgwekkend. De auto zal dan toch nooit meer de structurele integriteit en kreukelzones, en dus veiligheid, hebben waar voor ontworpen is?
omdat de wielkasten rot zijn jaquote:Op zondag 27 april 2014 20:53 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt een beetje zorgwekkend. De auto zal dan toch nooit meer de structurele integriteit en kreukelzones, en dus veiligheid, hebben waar voor ontworpen is?
quote:Op zondag 27 april 2014 23:00 schreef klawie het volgende:
Plamuur alles gewoon dicht rn dan een zwart spuitbusje er over tis eigelijk niet de manier hoe het hoort maar anders ga je huilen
Dan doe je wat goed verkeerd.quote:Op zondag 27 april 2014 23:14 schreef klawie het volgende:
[..]
Ja je moet wat dat denk als je gaat lassen je de gaten erin brand
Met een electrode wel ja...quote:Op zondag 27 april 2014 23:14 schreef klawie het volgende:
[..]
Ja je moet wat dat denk als je gaat lassen je de gaten erin brand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |