abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:46:49 #276
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143019034
Een tijdje geleden had ik last van een best wel enorme lekkage nadat ik uit de wasstraat was gekkmen. Dat er echt een plasje op mijn matten lag.

Ik had gisteren hetzelfde probleem, maar buiten de wasstraat. Gisteren was er rond Utrecht enorm noodweer. Precies op dat moment zat ik op de snelweg. Best wel creepy trouwens. Ik hou niet van weinig zicht en het heftigste moment (ook maar een minuutje ofzo) had ik letterlijk geen meter zicht. De mistlampen van de auto's voor me kon ik gewoon niet meer zien. Ook gruwelijk irritant trouwens wanneer mensen dan stil gaan staan midden op de snelweg of op de vluchtstrook. Zachtjes doorrijden en de snelheidsverschillen zo klein mogelijk maken is het veiligste. Samen met jezelf zichtbaar maken. Dus dimlichten, mistlampen voor en achter, en alarmlichten... Niet eentje kiezen, of nog gevaarlijker geen licht, gewoon allemaal...

Anyways er lag weer water in het voeteneind. Het tapijt is waterafstotend dus je zag echt een plasje liggen. Ook het cheapo karton (serieus, als bouwmateriaal in een auto :')) tussen het dashboardkastje en de grond was nat. Dat maakte me meer zorgen, het droogde niet snel.

Ik heb echt helemaal geen zin in schimmel en paddestoelen in mijn auto... Dus ik ben toch gaan kijken waar het aan kon liggen.

Het eerste waar ik naar keek is het paravan. (Een woord wat ik niet kende, scuttle panel in het Engels, dat afvoer rooster / pan ding aan de buitenkant tussen het eind van de voorruit en de ruitenwissers). Ik dacht dat ik hem moest schoonmaken.

Het probleem is echter groter. Het ding is letterlijk doormidden gebroken (hoe kan dat :') ) en tussen de rubberen afsluiting en de voorruit zelf zit over 70% van de breedte een gat van ongeveer 2 centimeter. Het is dus geen wonder Hoe het kan dat er een lekkage is :o . Hoe het heeft kunnen gebeuren vraag ik me wel af, toen ik hem 3 maanden geleden kocht was dat heel.... Ook de elektrische stoelverstelling is trouwens random een tidje geleden kapot gegaan. En met deze lekkages ook de vooruit verwarming :'(

Ik zit alleen nu na te denken hoe ik het het beste kan oplossen. Morgen gaat het hier regenen.

Ik zit erover na te denken gewoon die hele paravan over de kitlijn vast te plakken met ducttape. Dan kan het er in ieder geval niet via de bovenkant in lopen.

Een goed plan? Of is het echt nodig die hele paravan te laten vervangen?
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:54:26 #277
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143019215
Je vindt t toch niet gek dat he zulk gedonder krijgt met de manier waarop jij met je auto omgaat?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_143019952
Dan zou ik heeel je auto met ducttape dichttapen.

En serieus antwoord: ga er mee naar de dealer. Meestal is advies gratis. En een paravan zal ook de hoofdprijs niet zijn. Anders op de sloop.
pi_143020289
Gewoon ducttapen joh, kan prima!
Schip ahoy!
  zondag 3 augustus 2014 @ 17:49:22 #280
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143020542
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 17:27 schreef JohnB52 het volgende:
Dan zou ik heeel je auto met ducttape dichttapen.

En serieus antwoord: ga er mee naar de dealer. Meestal is advies gratis. En een paravan zal ook de hoofdprijs niet zijn. Anders op de sloop.
Ok. Je hebt eigenlijk wel gelijk. Als ik het ductape en er komt water op de verkeerde plekken kan het uiteindelijk duurder worden.

De dealer is een beetje afzetterig hier in Utrecht maar ik zal idd langs een onafhankelijke garage gaan.

Dank je voor de tip :Y
pi_143021142
Ja pik, die paravan kan je misschien wel direct meenemen...

Of ze hebben door hun kennis misschien direct een oplossing, dat heeft een universele garage niet altijd.


Maar je moet t zelf weten natuurlijk
  zondag 3 augustus 2014 @ 21:04:18 #282
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143028594
De ford garage hier is niet echt het type dat het meteen voor je kan fixen. Het duurt meestal 2 weken voordat ze een plekje voor je hebben :') Als je dan echt een probleem hebt ga je natuurlijk naar een andere garage.

Maar ik vertrouw mijn beunhaas hier toch ook niet echt mee. Het schijt inderdaad een bekend Ford probleem te zijn. Het onstaat door verkeerde montage, eerder van een bovag garage.

Ik ga hem toch maar tijdelijk waterdicht maken met ducttape en dan een afspraak maken met de echte ford garage.

Hier is trouwens een foto van hetzelfde probleem bij een focus. Maar bij mij is het gelukkig alleen een stuk in het midden
http://img515.imageshack.us/img515/2186/159xc.jpg (copy/paste deze link)
  FOK!fotograaf dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:58:57 #283
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143086981
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:53 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Echt zo erg? Het is inderdaad wanneer ik met een koude motor meteen boven de 3000 toeren ga.
Ik hoop echt dat je een grapje maakt. Uberhaupt koud meer dan 3krpm doen. :x En jij doet t met een diesel...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143087824
Met een diesel is dat over het algemeen overbodig, maar het is nou ook niet alsof de boel direct in het honderd loopt zodra je met een koude motor de 3001 rpm aantikt...
pi_143088368
vraagje

hoe vervang ik de benzineklep bij een Renault Megane (moet dan de binnenbekleding in de kofferbak eruit?? of via de wielkast)
thanks alvast
pi_143088438
oh het is een Renault Megane Scenic
pi_143089728
Wielkuip
  FOK!fotograaf dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:11:45 #288
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143091108
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:24 schreef Dingest het volgende:
Met een diesel is dat over het algemeen overbodig, maar het is nou ook niet alsof de boel direct in het honderd loopt zodra je met een koude motor de 3001 rpm aantikt...
Nope, maar laten we wel wezen, structureel koud naar 3k of hoger is niet bepaald goed voir een automotor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:20:06 #289
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143091340
Uberhaupt boven de 2500 toeren uitkomen is al niet nodig bij een diesel...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_143096356
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nope, maar laten we wel wezen, structureel koud naar 3k of hoger is niet bepaald goed voir een automotor.
En laten we verder wel wezen; in de praktijk, hoe vaak komt het voor dat een (benzine) blok voortijdig wordt afgeschreven puur en specifiek door het 'structureel maken van 3000 toeren met een koude motor'? ;) En dan bedoel ik 'normaal' gebruik bij bijvoorbeeld het optrekken, niet consistent bij 6-7k in de begrenzer hangen.

Want wat dat betreft, hoeveel mensen die voor woon-werk gebruik moeten maken van een snelweg krijgen de kans om de boel goed warm te draaien voor ze moeten invoegen? Zeker een klein benzinemotortje heeft dan nog wel eens meer dan 3000 toeren nodig om het een beetje vlot/veilig te houden. Mijn Alfa 1.6 Twin Spark doet onder dat gebied trouwens ook niet bijzonder veel :') Doe wat nodig is, en niet meer of langer dan dat.

Natuurlijk zijn er wagens waar het warmrijden van cruciaal belang is, maar dat zijn meestal niet de doorsnee wagens. Voor een gewone auto is het vooral wenselijk - en ja, het slijt net zoals elk gebruiksproduct, maar de kans is bijzonder groot dat puur en alleen dit níét tot het probleem zal leiden dat de auto ooit de das om doet. Alleen dit soort posts overal op het internet leidt wel tot bangmakerij dat je koude motor spontaan explodeert zodra je eens meer dan die 3000 aantikt :+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:15:37 #291
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_143101575
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:20 schreef Catch22- het volgende:
Uberhaupt boven de 2500 toeren uitkomen is al niet nodig bij een diesel...
De lease-Corsa-diesel van m'n pa doet onder de 2000 toeren helemaal niets, die moet je aardig doortrekken om mee te kunnen komen. Z'n oude Kangoo 1.5 diesel kon zonder gas te geven vertrekken, die Corsa slaat gewoon af als je niet flink gas bij geeft :')
  FOK!fotograaf dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:34:17 #292
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143102506
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:55 schreef Dingest het volgende:
Natuurlijk zijn er wagens waar het warmrijden van cruciaal belang is, maar dat zijn meestal niet de doorsnee wagens. Voor een gewone auto is het vooral wenselijk - en ja, het slijt net zoals elk gebruiksproduct, maar de kans is bijzonder groot dat puur en alleen dit níét tot het probleem zal leiden dat de auto ooit de das om doet. Alleen dit soort posts overal op het internet leidt wel tot bangmakerij dat je koude motor spontaan explodeert zodra je eens meer dan die 3000 aantikt :+
Het kan je wel eens een koppakking kosten...

Doet me trouwens denken aan die vent die we ooit in PTA hadden, had een 6 in lijn dieselblok van BMW, anderhalve ton erop. "Ja, gebruikt niet veel olie, litertje met 10.000 km ofzo" alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Zo'n ding mag niets gebruiken bij die kilometerstand.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143103202
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het kan je wel eens een koppakking kosten...

Doet me trouwens denken aan die vent die we ooit in PTA hadden, had een 6 in lijn dieselblok van BMW, anderhalve ton erop. "Ja, gebruikt niet veel olie, litertje met 10.000 km ofzo" alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Zo'n ding mag niets gebruiken bij die kilometerstand.
Het is maar net wat je gewend bent. Als ik soms mensen in mijn omgeving hoor... "M'n auto rijdt al 15.000km probleemloos!! :D :D :D"
Misschien ben ik verwend, maar ik vind het niet meer dan normaal dat een auto een tijd lang mee gaat zonder problemen. Maar als je voorheen een roestend brik had dat elke 5k voor 500 euro bij de garage stond, dan snap ik wel dat je blij bent. Hetzelfde geldt voor de user die jij aanhaalt.
Schip ahoy!
  FOK!fotograaf dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:49:32 #294
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143103317
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Misschien ben ik verwend, maar ik vind het niet meer dan normaal dat een auto een tijd lang mee gaat zonder problemen. Maar als je voorheen een roestend brik had dat elke 5k voor 500 euro bij de garage stond, dan snap ik wel dat je blij bent
Ik heb o.a. een Franse auto... :+
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143104734
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het kan je wel eens een koppakking kosten...

Doet me trouwens denken aan die vent die we ooit in PTA hadden, had een 6 in lijn dieselblok van BMW, anderhalve ton erop. "Ja, gebruikt niet veel olie, litertje met 10.000 km ofzo" alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Zo'n ding mag niets gebruiken bij die kilometerstand.
Mooi dat je mijn punt nog even versterkt door verder van die bangmakerij er tegenaan te gooien door 'oeh, het zou wel eens...' :+ Stel je voor dat er iets defect raakt omdat je het gebruikt! Meestal knalt een koppakking er om heel andere redenen uit - en vaak bij een auto met een fatsoenlijke km-stand en/of leeftijd. Daarnaast gaat het materiaal van een koppakking niet eeuwig mee. Natuurlijk kúnnen die verschillen in temperatuur door ongelijkmatig opwarmen tot zoiets leiden, maar zoals ik eerder opmerkte: hoe vaak komt dat nou echt voor én valt het te bewijzen dat enkel en alleen dat de oorzaak is? :P
Sterker nog: als we het over een al gebruikte auto hebben en je probeert die 3000 koude toeren te vermijden, dan nog ben je in handen van de eigenaar/eigenaren voor je en valt er geen peil op te trekken. Heb je het over een nieuwe auto, denk je dan serieus aan wat over 10-15-20 jaar eens een zeer kleine kans heeft wat zou kunnen gebeuren? En wederom, van uitgaande dat je niet als een klapjosti constant koud in de begrenzer hangt.

Wie zegt trouwens dat het niet mag? :P Meeste autofabrikanten stellen 1 liter op de 1000-2000 km nog als norm, ook al is in de praktijk bij een boel auto's het olieverbruik nihil. Dat iets beter werkt dan de norm die ervoor gezet is, wil niet zeggen dat iets dat tussen die twee inzit per se een enorm probleem is. Het instructieboekje zegt niet voor de lol dat je regelmatig olie moet peilen en indien nodig bijvullen...
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:25:15 #296
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143105091
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:55 schreef Dingest het volgende:

[..]

En laten we verder wel wezen; in de praktijk, hoe vaak komt het voor dat een (benzine) blok voortijdig wordt afgeschreven puur en specifiek door het 'structureel maken van 3000 toeren met een koude motor'? ;) En dan bedoel ik 'normaal' gebruik bij bijvoorbeeld het optrekken, niet consistent bij 6-7k in de begrenzer hangen.

Want wat dat betreft, hoeveel mensen die voor woon-werk gebruik moeten maken van een snelweg krijgen de kans om de boel goed warm te draaien voor ze moeten invoegen? Zeker een klein benzinemotortje heeft dan nog wel eens meer dan 3000 toeren nodig om het een beetje vlot/veilig te houden. Mijn Alfa 1.6 Twin Spark doet onder dat gebied trouwens ook niet bijzonder veel :') Doe wat nodig is, en niet meer of langer dan dat.

Natuurlijk zijn er wagens waar het warmrijden van cruciaal belang is, maar dat zijn meestal niet de doorsnee wagens. Voor een gewone auto is het vooral wenselijk - en ja, het slijt net zoals elk gebruiksproduct, maar de kans is bijzonder groot dat puur en alleen dit níét tot het probleem zal leiden dat de auto ooit de das om doet. Alleen dit soort posts overal op het internet leidt wel tot bangmakerij dat je koude motor spontaan explodeert zodra je eens meer dan die 3000 aantikt :+
Helemaal mee eens. In mijn persoonlijke omgeving zijn er twee soorten auto bezitters: lease rijders die hun auto aftrappen en dus inderdaad meteen de rev limiter raken tijdens het wegrijden, en mensen die kleine stukjes rijden en hun auto überhaupt bijna nooit warm rijden.

De fabrikanten van de auto's weten ook dat er zo mee omgegaan wordt. Daarom gebruiken ze bijvoorbeeld oliën die ook koud al lekker vloeibaar zijn.

De fiesta waar ik eerst in reed heb ik ontzettend gemarteld: in de winter bij een koude motor constant 3500 toeren zodat de motor en dus de cabine sneller warm zouden worden; de koppeling droppen om sneller te accelereren; continu volgas op de autobahn om hem vervolgens stil te zetten bij een tankstation. Met mijn mondeo rij ik eigenlijk hetzelfde, alleen met de koppeling ben ik voorzichtiger omdat die te zwak ontworpen is.

De Fiesta is inmiddels over de 200.000km heen. De mondeo ver de 260.000km. Allebei gebruiken ze een niet meetbare hoeveelheid olie. De motor is compleet droog en het olie niveau zakt niet.

Dat betekend niet dat er geen defecten zijn. De dynamo van die fiesta, of dus de stoel en lekkage va. De mondeo. Dat zijn echter geen gebreken die ontstaan door het niet warmrijden. Dat zijn gebreken die onstaan door normale slijtage.

Ik zal niet ontkennen dat het extra slijtage oplevert. Maar dat is niet meer heel belangrijk. Of je auto nu 400.000km of 600.000km meegaat, over de levensduur mag je in beide situaties eigenlijk niet klagen. Zeker bij diesels zijn het vaak ook andere problemen die hem de das om doen, dan slijtage aan de koppakking of het blok zelf. Eerder bijvoorbeeld de common rail injectoren.

Soms is het inderdaad ook gewoon nodig het gaspedaal in te trappen. Mijn mondeo is eigenlijk gewoon een ontzettend langzame auto. 130pk op 1500kg laat niet over. Als je bij 2500 toeren opschakelt kan je gewoon niet op een normale snelheid invoegen. Hetzelfde geld voor het optrekken bij een stoplicht. Als je dan bij 2500 toeren opschakelt hou je het hele verkeer achter je op.

Het is nodig en leuk om boven die 2500 toeren uit te komen. Dat wisten ze ook gewoon toen ze de auto ontwierpen. ;)

Op de vraag: "vind je het gek dat je auto kapot gaat als jij hem zo behandeld" antwoord ik dus ja. Ik vind her apart dat de motor van mijn stoel kapot gaat doordat ik te veel toeren maak. En ja ik vind het apart dat de paravan spontaan basrt en afbreekt.
pi_143105329
Da's allemaal wat klok en klepel mbt de essentie van mijn post, maar goed... _O-
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:35:36 #298
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_143105526
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:30 schreef Dingest het volgende:
Da's allemaal wat klok en klepel mbt de essentie van mijn post, maar goed... _O-
Haha nou ja ik was het eens met dat de motor niet spontaan explodeert bij iets meer toeren. En dat je soms veel toeren moet maken om op een redelijk tempo op te trekken.

Voor de rest kwam er inderdaad nog wat argumentatie en persoonlijke anekdotes bij :D

Zowiezo moet mijn auto over een jaar per se naar de sloop. Ik krijg dan 2500 euro slooppremie voor het milieu.

Helaas moet ik hem dan wel met een benzine vervanging. Ik zit te denken aan een WRX of RX-7. Die overduidelijk veel beter zijn voor het milieu :')
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:36:20 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143105562
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:25 schreef NieuweNier het volgende:

De fiesta waar ik eerst in reed heb ik ontzettend gemarteld: in de winter bij een koude motor constant 3500 toeren zodat de motor en dus de cabine sneller warm zouden worden; de koppeling droppen om sneller te accelereren; continu volgas op de autobahn om hem vervolgens stil te zetten bij een tankstation.
Je bent ook wel een enorme zak hooi als je op zo'n manier met de auto van een ander omgaat.
Echt.... te hufterig voor woorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2014 @ 04:33:00 #300
25682 2cv
Niet subtiel
pi_143113505
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:20 schreef Catch22- het volgende:
Uberhaupt boven de 2500 toeren uitkomen is al niet nodig bij een diesel...
Ik vrees dat als ik niet verder ga dan 2500rpm, ik een gevaar op de snelweg word.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')