abonnement Unibet Coolblue
pi_139104317
TS doet hbo techniek en mag voor een of ander kut vak 2 leerdoelen op gaan stellen :')

Iemand enige ervaring hiermee?Ik zou niet weten hoe ik moet beginnen. Zit te denken aan beter plannen en meer vragen stellen tijdens de lessen. Is dat voldoende? Tips zijn welkom :s)
pi_139104352
Ik zou als doel nemen dat je geen doelen in je leven gaat aanvragen op het fucking internet :') dat zou al een hele stap zijn.
graag verwijderen
  maandag 21 april 2014 @ 11:27:11 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_139104402
Mogen de leerdoelen op AL je vakken toepasbaar zijn?

Zou eerder denken aan:
- Meer inzicht vergaren in proces A.
- Beter leren overleggen over product / plan B.
  maandag 21 april 2014 @ 11:38:35 #4
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_139104707
Vergeet ze niet SMART te formuleren!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_139104734
Ik twijfel of goed advies wel aan je besteed is aangezien je duidelijk laat merken niet bepaald gemotiveerd te zijn :')

Maar oké, als ik jou was zou ik twee doelen stellen die je wil bereiken in je vakgebied tijdens de studie. Dus inderdaad zoiets als:

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 11:27 schreef Scuidward het volgende:
Mogen de leerdoelen op AL je vakken toepasbaar zijn?

Zou eerder denken aan:
- Meer inzicht vergaren in proces A.
- Beter leren overleggen over product / plan B.
En dat zou ik dan aanvullen met toetstermen. Dus in je leerdoelen zet je wat je wil bereiken, aan die leerdoelen koppel je toetstermen waarin je beschrijft hoe je kunt meten of je de leerdoelen hebt bereikt. Dat komt iets serieuzer over dan je eigen opzet.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_139104813
Oh en als aanvulling: Toetstermen formuleer je als volgt:

Wie moet
inzicht hebben in / kunnen werken met / vaardig zijn met/in/ enz., onder
Welke omstandigheden / in welke situatie en met
Welke hulpmiddelen
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_139108558
Niet te snel om hulp vragen en leren meer zelfredzaam te zijn.
Indien ik toch wat hulp nodig heb, voldoende informatie geven over mijn hulpvraag.

Astu!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_139109184
HBO opleiding ook nog ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_139110333
quote:
9s.gif Op maandag 21 april 2014 14:27 schreef Cat22 het volgende:
HBO opleiding ook nog ;(
:')

ik snap je punt, maar alfa dingen liggen mij nou eenmaal niet zo goed. geef mij maar harde wiskunde })
pi_139110396
SLB? :')
pi_139112569
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:10 schreef charsom het volgende:
SLB? :')
nog erger... :'(
pi_139114409
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:18 schreef Beursaap het volgende:

[..]

nog erger... :'(
Heb je geen bepaalde competenties waar je aan moet voldoen? Voor dit fijne vak wordt er bij mij op school gekeken of je aan competenties als communiceren, samenwerken, omgevingsbewust handelen en projectmatig werken voldoet. Elke competentie heeft dan weer een aantal aandachtspunten of kenmerken en vanuit daar kan je weer leerdoelen opstellen.

De competentie communiceren heeft bijvoorbeeld de volgende kenmerken:
- Luistert naar anderen en geeft anderen ruimte om aan het woord te komen. Heeft daarbij een actieve luisterhouding (oogcontact, knikken, hummen) en vat samen
- Is goed verstaanbaar (volume, articulatie), maakt zinnen af en brengt de inhoud van de boodschap eenduidig over
- Heeft inzicht in eigen vormen van non-verbale communicatie en past eigen non-verbaal gedrag aan naar aanleiding van feedback
- Formuleert correct, kiest en hanteert een gepaste en juiste documentindeling, brengt structuur aan en maakt gebruik van versiebeheer
- Voldoet aan spellings- en grammaticaregels
- Brengt adequaat en afgestemd op de doelgroep structuur aan in een presentatie en maakt daarbij gebruik van (audio)visuele hulpmiddelen
- Past taalgebruik aan degene(n) met wie gecommuniceerd wordt (klant, medestudenten, docenten, …)
- Geeft gevraagd en ongevraagd feedback en hanteert daarbij de feedbackregels
- Heeft een eigen mening en uit deze ook in een groep
- Brengt argumenten helder geformuleerd
Overtuigt anderen, in situaties waarin de eigen mening terecht afwijkend is van de groep, door een goede onderbouwing

En samenwerken de volgende:
- Deelt actief informatie, ideeën en ervaringen m.b.t. de groepstaak
- Vraagt feedback aan anderen over de eigen inhoudelijke bijdrage aan de groepstaak
- Levert met feedback een bijdrage aan de voortgang van taak en proces
- Staat open voor de mening, wensen en gevoelens van anderen
- Is bereid anderen te ondersteunen, ook wanneer hij daar geen direct persoonlijk belang bij heeft
- Is zich bewust van reacties en gevoelens die eigen gedrag kan oproepen bij anderen
- Stimuleert anderen tot taken waarin zij nieuwe ervaringen kunnen opdoen en/of die tot verbetering van functioneren leiden
- Weet wat eigen sterke punten zijn en zoekt mogelijkheden om zwakke punten te ontwikkelen
- Vergadert volgens de basisregels vanuit de rol van lid, voorzitter en notulist en bereidt zich inhoudelijk voor op ieder overleg
- Neemt initiatief om tot besluiten te komen
- Houdt zich structureel aan gemaakte afspraken
- Neemt tijdig maatregelen bij afwezigheid / ziekte / achterstand en bespreekt met de groep passende maatregelen
- Spreekt groepsleden aan op het niet nakomen van afspraken
- Bespreekt conflictsituaties in de groep en zoekt naar een oplossing

Kan je hier wat mee?
pi_139137866
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:11 schreef charsom het volgende:

[..]

Heb je geen bepaalde competenties waar je aan moet voldoen? Voor dit fijne vak wordt er bij mij op school gekeken of je aan competenties als communiceren, samenwerken, omgevingsbewust handelen en projectmatig werken voldoet. Elke competentie heeft dan weer een aantal aandachtspunten of kenmerken en vanuit daar kan je weer leerdoelen opstellen.

De competentie communiceren heeft bijvoorbeeld de volgende kenmerken:
- Luistert naar anderen en geeft anderen ruimte om aan het woord te komen. Heeft daarbij een actieve luisterhouding (oogcontact, knikken, hummen) en vat samen
- Is goed verstaanbaar (volume, articulatie), maakt zinnen af en brengt de inhoud van de boodschap eenduidig over
- Heeft inzicht in eigen vormen van non-verbale communicatie en past eigen non-verbaal gedrag aan naar aanleiding van feedback
- Formuleert correct, kiest en hanteert een gepaste en juiste documentindeling, brengt structuur aan en maakt gebruik van versiebeheer
- Voldoet aan spellings- en grammaticaregels
- Brengt adequaat en afgestemd op de doelgroep structuur aan in een presentatie en maakt daarbij gebruik van (audio)visuele hulpmiddelen
- Past taalgebruik aan degene(n) met wie gecommuniceerd wordt (klant, medestudenten, docenten, …)
- Geeft gevraagd en ongevraagd feedback en hanteert daarbij de feedbackregels
- Heeft een eigen mening en uit deze ook in een groep
- Brengt argumenten helder geformuleerd
Overtuigt anderen, in situaties waarin de eigen mening terecht afwijkend is van de groep, door een goede onderbouwing

En samenwerken de volgende:
- Deelt actief informatie, ideeën en ervaringen m.b.t. de groepstaak
- Vraagt feedback aan anderen over de eigen inhoudelijke bijdrage aan de groepstaak
- Levert met feedback een bijdrage aan de voortgang van taak en proces
- Staat open voor de mening, wensen en gevoelens van anderen
- Is bereid anderen te ondersteunen, ook wanneer hij daar geen direct persoonlijk belang bij heeft
- Is zich bewust van reacties en gevoelens die eigen gedrag kan oproepen bij anderen
- Stimuleert anderen tot taken waarin zij nieuwe ervaringen kunnen opdoen en/of die tot verbetering van functioneren leiden
- Weet wat eigen sterke punten zijn en zoekt mogelijkheden om zwakke punten te ontwikkelen
- Vergadert volgens de basisregels vanuit de rol van lid, voorzitter en notulist en bereidt zich inhoudelijk voor op ieder overleg
- Neemt initiatief om tot besluiten te komen
- Houdt zich structureel aan gemaakte afspraken
- Neemt tijdig maatregelen bij afwezigheid / ziekte / achterstand en bespreekt met de groep passende maatregelen
- Spreekt groepsleden aan op het niet nakomen van afspraken
- Bespreekt conflictsituaties in de groep en zoekt naar een oplossing

Kan je hier wat mee?
Nee, zo ingewikkeld maken ze het niet. Wel moet je een redelijke toelichting moeten geven bij je leerdoelen.
pi_139138127
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 11:23 schreef Beursaap het volgende:
TS doet hbo techniek en mag voor een of ander kut vak 2 leerdoelen op gaan stellen :')

Iemand enige ervaring hiermee?Ik zou niet weten hoe ik moet beginnen. Zit te denken aan beter plannen en meer vragen stellen tijdens de lessen. Is dat voldoende? Tips zijn welkom :s)
De leerdoelen die je hier aangeeft zijn nogal vaag. Hoe je dat wilt gaan bereiken/leren vermeld je ook niet. En 'meer vragen stellen' is natuurlijk volslagen nutteloos als je random vragen gaat stellen om aan je quotum te voldoen.

Kies je toch voor deze twee, doe het dan op een zinvolle manier:
Beter plannen:
- Ts kan over 4 weken een werkende studie planning maken, deze inzichtelijk maken en aantonen dat deze werkt d.m.v. voldoendes behaald in de 3e week.
- TS maakt voor aanvang van elke week schriftelijk een studie planning waarin voor elk vak aangeven wordt wanneer er hoelang in welke vorm tijd aan de studie wordt besteed en de opdrachten die hij wanneer af moet hebben
- TS schrijft aan het einde van elke week een evaluatie waarin hij aangeeft of hij en in welke mate hij zich aan zijn planning heeft gehouden, of de planning overeenkwam met de benodigde tijd, welke cijfers hij heeft behaald in die week en de voortgang van lange termijn opdrachten
- In de planning van de week daarop verwerkt hij de conclusies uit zijn evaluatie

Meer vragen stellen:
- TS bereid elke les voor door de stof (globaal) door te nemen
- TS bedenkt voor iedere les 3 inhoudelijke vragen
- TS stelt deze vragen
- TS evalueert of zijn vragen nuttig en de antwoorden verhelderend waren.
(Verzin er nog even een SMART doel bij.)
pi_139139231
Vind zulke dingen altijd zo kinderachtig :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:34:43 #16
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_139139355
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:18 schreef Beursaap het volgende:

[..]

nog erger... :'(
PGO?
pi_139208901
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:34 schreef Stephanti het volgende:

[..]

PGO?
nee voor een of ander project...

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De leerdoelen die je hier aangeeft zijn nogal vaag. Hoe je dat wilt gaan bereiken/leren vermeld je ook niet. En 'meer vragen stellen' is natuurlijk volslagen nutteloos als je random vragen gaat stellen om aan je quotum te voldoen.

Kies je toch voor deze twee, doe het dan op een zinvolle manier:
Beter plannen:
- Ts kan over 4 weken een werkende studie planning maken, deze inzichtelijk maken en aantonen dat deze werkt d.m.v. voldoendes behaald in de 3e week.
- TS maakt voor aanvang van elke week schriftelijk een studie planning waarin voor elk vak aangeven wordt wanneer er hoelang in welke vorm tijd aan de studie wordt besteed en de opdrachten die hij wanneer af moet hebben
- TS schrijft aan het einde van elke week een evaluatie waarin hij aangeeft of hij en in welke mate hij zich aan zijn planning heeft gehouden, of de planning overeenkwam met de benodigde tijd, welke cijfers hij heeft behaald in die week en de voortgang van lange termijn opdrachten
- In de planning van de week daarop verwerkt hij de conclusies uit zijn evaluatie

Meer vragen stellen:
- TS bereid elke les voor door de stof (globaal) door te nemen
- TS bedenkt voor iedere les 3 inhoudelijke vragen
- TS stelt deze vragen
- TS evalueert of zijn vragen nuttig en de antwoorden verhelderend waren.
(Verzin er nog even een SMART doel bij.)
Mijn dank is groot _O_ Waren er maar meer users zoals jij _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')