abonnement Unibet Coolblue
pi_139073012
Goedendag,

ben de laatste tijd met muziek bezig, heb Fruit Loop Studio aangeschaft op mn laptop en wil de functies wat uitbreiden met een Synthesizer. maar ben nog niet echt bekend.

wie weet een synthesizer die:
- een redelijke goede naam heeft qua verschillende klanken.
- niet hoger dan 500 euro kost.
pi_139073052
Omnisphere is super. 379 euro
Of Nexus 2.
pi_139073887
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 15:01 schreef Nightanimal het volgende:
Omnisphere is super. 379 euro
Of Nexus 2.
Dat zijn VST's; virtuele instrumenten. En Nexus (1 en 2) zijn romplers; geen synths.

Maar TS heeft nog niet aangegeven of hij hardware of software synths zoekt. TS?

Als je software zoekt: Sylenth1 (ook niet zo duur) of Massive zijn zeer populair vanwege hun kwaliteit. Omnisphere is ook zeer mooi inderdaad, voornamelijk voor sfeerinstrumenten, maar wat minder flexibel en naar mijn mening wat minder geschikt voor leads.
pi_139074274
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 15:36 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dat zijn VST's; virtuele instrumenten. En Nexus (1 en 2) zijn romplers; geen synths.

Maar TS heeft nog niet aangegeven of hij hardware of software synths zoekt. TS?

Als je software zoekt: Sylenth1 (ook niet zo duur) of Massive zijn zeer populair vanwege hun kwaliteit. Omnisphere is ook zeer mooi inderdaad, voornamelijk voor sfeerinstrumenten, maar wat minder flexibel en naar mijn mening wat minder geschikt voor leads.
True :)

Vanguard voor leads?
pi_139075726
Wat voor muziek wil je maken?
  zondag 20 april 2014 @ 18:33:08 #6
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_139079897
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 15:50 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

True :)

Vanguard voor leads?
Vanguard is chill, maar Sylenth1 is toch ook wel bazend voor leads, en vooral ook voor baslijntjes :)

De beste leads haal ik echter nog steeds uit het stapelen van meerdere synths op elkaar.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_139081820
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 18:33 schreef ludicrous_monk het volgende:

[..]

Vanguard is chill, maar Sylenth1 is toch ook wel bazend voor leads, en vooral ook voor baslijntjes :)

De beste leads haal ik echter nog steeds uit het stapelen van meerdere synths op elkaar.
Dat kan met Sylenth1 en Massive ook prima.

Oud knutselwerkje van mij:

Disarm Yourself Remix (Work In Progress) (Remaster) by Celestial Mechanism

Eerst 1x Kontakt en 2x Omnisphere (0:00 - 1:11), gevolgd door 3x Sylenth1 (1:11 - 1:54) en 1x Ableton Operator.
pi_139095873
Voor dat geld zou ik in een hardware synth investeren. Pulse 2 van waldorf is bijvoorbeeld een heel mooie investering en JA dat hoor je! Je kan zelfs een tweedehands waldorf blofeld kopen en misschien een twedehands Dsi mopho (module) voor dat geld. Ik heb inmiddels 2 Moog synths, de pulse 2 en een nord rack lead en ik raak eigenlijk geen vst's meer aan. Tenzij als ik even snel een preset wil hebben, die ik vervolgens namaak op een van de synths.

Voor mij 100% hardware, maar goed... daar moet je ook maar weer de ruimte + budget voor hebben. Anders is sylenth of massive een goed alternatief. Alleen echt letterlijk iedereen die muziek produceert gebruikt die 2 synths. En dat zou voor mij dan weer een nadeel zijn.
pi_139099097
Heb zelf ook de omni erop staan geweldig ding en wat een data base aan geluiden voor iedereen wat, Ook heb ik native instruments Komplete 8 maar weet niet hoe duur die is *kuch* inmiddels is nummer 9 alweer uit een lekkere 176 gigabyte.
pi_139168745
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:28 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Voor mij 100% hardware, maar goed... daar moet je ook maar weer de ruimte + budget voor hebben.

...

Alleen echt letterlijk iedereen die muziek produceert gebruikt die 2 synths. En dat zou voor mij dan weer een nadeel zijn.
Hipster in da house...
quote:
Tenzij als ik even snel een preset wil hebben, die ik vervolgens namaak op een van de synths.
Want presets zijn wel origineel?
pi_139174365
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 00:04 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Hipster in da house...

[..]

Want presets zijn wel origineel?
Heeft niets met hipster te maken :') |:( Ik heb gewoon niks met software, ik wil graag zelf de knoppen kunnen aanraken inplaats van met een muis te zitten klungelen. En heb vaak het idee dat ik sneller iets heb gemaakt als iemand met een softsynth. Ik heb volgens mij nergens gezegd dat je geen muziek kunt maken met een softsynth. Er zijn genoeg mensen die dat doen, het is alleen niet mijn ding.

Presets kan je prima gebruiken als inspiratie ja, daarna kan je er je eigen draai aan geven. En zodoende met sounds komen die je nog niet 100.000 keer eerder gehoord hebt. Moet dat? Nee. Dat wil ik gewoon graag ;)

Daarnaast ben je vaak geneigd heel erg lang te pielen met softsynths, omdat dat kan. En je kan er morgen nog mee verder sleutelen. Als je iets hebt opgenomen met hardware, dan is dat het. Zorgt er voor mij voor dat ik veel productiever werk, in plaats van mierenneuken over iedere millimeter die toch niemand hoort.

[ Bericht 10% gewijzigd door iksnaperniksvan op 23-04-2014 10:58:03 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 12:20:04 #12
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_139176846
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:09 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dat kan met Sylenth1 en Massive ook prima.

Oud knutselwerkje van mij:

Disarm Yourself Remix (Work In Progress) (Remaster) by Celestial Mechanism

Eerst 1x Kontakt en 2x Omnisphere (0:00 - 1:11), gevolgd door 3x Sylenth1 (1:11 - 1:54) en 1x Ableton Operator.
Idd, meerdere sylenths op elkaar, of bijv. 2x nexus en 1x sylenth. Als je presets mengt maak je eigenlijk ook gewoon weer een nieuw geluid :). Als je iets aan een preset mist kan je gewoon stapelen met iets dat het wat interessanter maakt (e.g. een te softe nexus lead wat bijspicen met een heel rasperige sylenth preset)
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_139195711
alvast bedankt voor de reacties.

Ik wil een hardware synthesizer. voor het maken van R&b / Rap beats.

ik zag op internet een leuke, de Roland Synthesizer BK-3: http://www.thomann.de/nl/(...)Cu970CFQcTwwod9ZUA4Q

Precies de goede prijs en volgens mij ook veel functies!!

Is het zo dat als ik deze bijvoorbeeld koopt, de pc connecten met de synth, dat ik gelijk aan de slag kan?
pi_139196307
ik zie op internet namelijk filmpjes met mensen die hebben:

- een kleine (hardware)keyboard + aparte(hardware) synthesizer.
- een kleine (hardware)keyboard + aparte (software) synthesizer.
- 2 in 1: Roland Synthesizer BK-3.

mijn voorkeur is dan een 2 in 1. neem wel veel ruimte in beslag natuurlijk maargoed...

ik wordt een beetje gek van al die dingen die ik langs zie komen dus ik zie de bomen door het bos niet meer..hahah.
pi_139202819
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:42 schreef ericdebruin het volgende:
alvast bedankt voor de reacties.

Ik wil een hardware synthesizer. voor het maken van R&b / Rap beats.

ik zag op internet een leuke, de Roland Synthesizer BK-3: http://www.thomann.de/nl/(...)Cu970CFQcTwwod9ZUA4Q

Precies de goede prijs en volgens mij ook veel functies!!

Is het zo dat als ik deze bijvoorbeeld koopt, de pc connecten met de synth, dat ik gelijk aan de slag kan?
Om beats te maken ga je niet veel hebben aan een synthesizer. Het apparaat wat je gepost hebt is een keyboard. Dat is niet hetzelfde als een synth. Maar om beats te maken zou ik je eigenlijk helemaal geen keyboard aanraden, en ook geen synth. Ik weet niet of je voor natural drums wilt gaan? In dat geval kijk eens naar superior drummer van Toontrack. Als je voor digitale drums wilt gaan zou ik voor Battery gaan van Native Instruments. Ik zou als ik jou was eens heel goed gaan kijken wat het verschil is tussen keyboards en synths, en wat je met beide kunt. En vooral niet kunt ;)

In het geval van beats zou ik zeggen Akai MPD32 icm met Battery of Superior drummer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')