abonnement Unibet Coolblue
pi_140581675
Ik moet nu van mijn trainer nog even deze lichte gewichten houden, omdat ik nog een sport avondje wil toevoegen. Dit wordt in eerste instantie gewoon fitness en later RPM. :)
  zaterdag 31 mei 2014 @ 22:25:57 #27
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140582932
Wat is RPM? Ik ken het alleen als Rounds Per Minute.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_140585435
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:25 schreef Klokov het volgende:
Wat is RPM? Ik ken het alleen als Rounds Per Minute.
Een intervaltraining op de fiets met muziek in een klasje. Het wordt ook wel spinning genoemd. Bij Les Mills heet het RPM. Ik las laatst (volgens mij op Fok) de briljante omschrijving: 'Spinning is hetzelfde als bodypump, maar dan zonder halters en met fietsen!' :D
  maandag 2 juni 2014 @ 09:05:10 #29
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_140622148
RPM deed ik vroeger ook, ik kreeg alleen last van mijn heup. En het is niet geschikt voor sportscholen zonder airco ;)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  dinsdag 3 juni 2014 @ 09:40:33 #30
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_140660545
vanavond weer bodypump!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_140777369
Ik morgenochtend voor de verandering! :)
pi_140940013
Oh man, wat zwaar was het vandaag. Ik ging helemaal kapot met die hitte, het zweet stroomde over mijn gezicht, en omdat ik het druk heb en een beetje slecht geslapen had merkte ik ook dat ik dan net niet kan wat ik op een goede dag wel aankan. Wat een kuttraining. Maar ja, toch wel weer blij dat ik geweest ben.

Merkte wel dat mijn buik echt sterker wordt, buikspieroefeningen gaan me beter af.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_140968500
Geen airco in jouw sportschool? Ben zo blij dat mijn sportschool overal goede airco heeft!

Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Beter een slechte/halve workout dan helemaal geen workout! :) Maar ik baal daar ook altijd van hoor.

Ik ga voorlopig even op zaterdag bodypump doen omdat dat nu even beter uitkomt. Wel 'gewoon' fitness gedaan vandaag, ging prima!
pi_140977143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:22 schreef Mieshka het volgende:
Geen airco in jouw sportschool? Ben zo blij dat mijn sportschool overal goede airco heeft!

Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Beter een slechte/halve workout dan helemaal geen workout! :) Maar ik baal daar ook altijd van hoor.

Ik ga voorlopig even op zaterdag bodypump doen omdat dat nu even beter uitkomt. Wel 'gewoon' fitness gedaan vandaag, ging prima!
Nee, geen airco. Die komt misschien wel binnenkort, zou fijn zijn. Op zich is het wel te doen hoor, de ramen staan helemaal open. Het is ook een beetje wennen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_141027863
Ik hoop voor je dat er idd airco komt! Anders ga jij daar niet sporten als het boven 30 graden is! :)

Ik ben trouwens wat eerder aan RPM begonnen dan oorspronkelijk gepland, namelijk gisteravond! Ik had er zin in. Was hartstikke leuk!
pi_141086906
Ik was vandaag weer bij bodypump (joh!) en daar waren een paar mensen die morgen weer gaan. Ik heb daar niets van gezegd (waarom zou ik) maar ik verbaas me daar behoorlijk over.

Ten eerste, dat je dat kunt, want ik ben volgende dag echt nog niet hersteld. Ten tweede, ik had begrepen dat er altijd een dag tussen moet zitten en dat je dus pas na 48 uur weer krachttraining mag doen. Ik zie bodypump als krachttraining. Je gebruikt tenslotte gewichten.

Heb ik soms een nieuw inzicht gemist dat je dagelijks full body krachttraining kunt doen?
  zondag 15 juni 2014 @ 21:45:22 #37
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_141127904
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:36 schreef Mieshka het volgende:
Ik was vandaag weer bij bodypump (joh!) en daar waren een paar mensen die morgen weer gaan. Ik heb daar niets van gezegd (waarom zou ik) maar ik verbaas me daar behoorlijk over.

Ten eerste, dat je dat kunt, want ik ben volgende dag echt nog niet hersteld. Ten tweede, ik had begrepen dat er altijd een dag tussen moet zitten en dat je dus pas na 48 uur weer krachttraining mag doen. Ik zie bodypump als krachttraining. Je gebruikt tenslotte gewichten.

Heb ik soms een nieuw inzicht gemist dat je dagelijks full body krachttraining kunt doen?
Ik zou inderdaad ook zeggen dat het niet goed voor je is, want het is dan 2x exact dezelfde oefeningen. Je kan wel gewoon meerdere dagen achter elkaar krachttraining doen, als je maar niet dezelfde spiergroepen belast. Dus ene dag benen en andere dag armen kan wel.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_141956936
Morgen bij mij in de sportschool de nieuwe lessen van Les Mills (elke 3 maanden veranderen de oefeningen en de muziek, je doet 3 maanden lang steeds dezelfde les zodat je die goed leert kennen, dit even voor de niet-kenners).

Ik ga dan RPM doen, want bodypump heb ik vandaag al gedaan en staat woensdag weer op het programma. Ik doe nu 2x per week bodypump. Lekker bezig zo. :)
pi_142114099
En wat vinden jullie van de nieuwe release? Ik vind hem wel ok geloof ik, maar de schouders zijn zwaaaaaaaaar. De rug is ook iets zwaarder, maar redde ik nog wel met hetzelfde gewicht. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de borst. De rest vond ik niet per se zwaarder.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_142343642
Leuk! Ik vind benen altijd het zwaarst want daar mis ik gewoon vooral nog veel kracht. Squats en lunges gaan met de grootste moeite. Maar ja, vorig jaar kon ik nog niet eens normaal lopen, dus het zal een kwestie van volhouden en veel oefenen zijn. Ik heb het idee dat borst in deze release wel wat zwaarder is. Ik had daar ook wat meer spierpijn. Ik hoorde dat van meer mensen uit mijn groep.
pi_145397558
Rustig hier!

Vraagje.. weet iemand de oefeningen/nummers van de huidige bodybalance? of is dat mega geheim? vind het wel fijn om thuis nog even te kijken :)
Worry is a misuse of imagination
pi_147332413
Topic even een schop geven. :)

Inmiddels ben ik niet meer ziek. Ik had een neurologische ziekte waarvan maar 5% geneest en ik hoor nu bij die 5%! :D Paar weken geleden genezen verklaard door mijn arts. Superblij natuurlijk!!!

Ik sport nu iedere doordeweekse avond. Omdat het kan! En omdat ik het leuk vind natuurlijk. Ik doe 2x per week bodypump, 2x per week RPM en 1x per week step (maar step is niet van Les Mills bij mijn sportschool).

Uiteraard zie ik vooruitgang. Het gaat niet zo snel als bij mensen die niet ziek waren, maar toch. Ik heb (volgens mijn arts) een betere conditie dan een gemiddelde vrouw van mijn leeftijd en mijn biceps en triceps beginnen zichtbaar te worden. :D Ben ook flink afgevallen. Lekker bezig dus!
  zaterdag 6 december 2014 @ 15:50:38 #43
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_147334281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 15:23 schreef Probability het volgende:
Rustig hier!

Vraagje.. weet iemand de oefeningen/nummers van de huidige bodybalance? of is dat mega geheim? vind het wel fijn om thuis nog even te kijken :)
Jaren terug, toen ze bij mijn sportschool nog Bodypump deden, downloadde ik de release zelf uit nieuwsgroepen. Erg leuk om zelf ook de officiële uitleg te zien en dus te weten wanneer je eigen instructrice een foutje maakt ;).

Zal nu ook wel mogelijk zijn, al is dat natuurlijk niet via de legale weg. En de echte nummers zijn niet op spotify ofzo te vinden, wel de nummers waarvan ze een remix ofzo zijn.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  zaterdag 6 december 2014 @ 15:51:09 #44
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_147334291
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:20 schreef Mieshka het volgende:
Topic even een schop geven. :)

Inmiddels ben ik niet meer ziek. Ik had een neurologische ziekte waarvan maar 5% geneest en ik hoor nu bij die 5%! :D Paar weken geleden genezen verklaard door mijn arts. Superblij natuurlijk!!!

Ik sport nu iedere doordeweekse avond. Omdat het kan! En omdat ik het leuk vind natuurlijk. Ik doe 2x per week bodypump, 2x per week RPM en 1x per week step (maar step is niet van Les Mills bij mijn sportschool).

Uiteraard zie ik vooruitgang. Het gaat niet zo snel als bij mensen die niet ziek waren, maar toch. Ik heb (volgens mijn arts) een betere conditie dan een gemiddelde vrouw van mijn leeftijd en mijn biceps en triceps beginnen zichtbaar te worden. :D Ben ook flink afgevallen. Lekker bezig dus!
Goed bezig! Fijn dat je helemaal gezond bent verklaard. Dat zal een opluchting zijn geweest?
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_147349157
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 15:51 schreef Zeus1981 het volgende:
Goed bezig! Fijn dat je helemaal gezond bent verklaard. Dat zal een opluchting zijn geweest?
Ja, nou! Zelf weet je natuurlijk wel dat het goed gaat en dat je je goed voelt, maar gaat het ook goed genoeg om gezond verklaard te worden? Ik had dus best wel zenuwen voor het artsenbezoek en vooral de inspanningstest. Maar was dus erg blij met deze uitslag en kan de ziekte periode nu afsluiten en verder met mijn leven. :)
pi_147349339
Deed ik vroeger altijd
pi_155409777
Ja, ik ga gewoon lekker toch reageren ondanks dat het een oud topic is. Want na allerlei blessures en verhuizingen en ander klein leed ben ik drie maanden geleden gewoon weer opnieuw begonnen. Met Pump zit ik nu dus weer op dezelfde gewichten als toen ik hier meer dan een jaar geleden postte. Een beetje frustrerend wel, maar vooruit.

Inmiddels sport ik 4-5 uur per week en samen met mijn fysiotherapeut probeer ik te zorgen dat ik dat ook kan blijven doen. Ik doe twee keer Pump en een keer Combat en verder verschilt het, van elliptische trainer tot Pilates, Yoga of BBB. Maar Pump en Combat vind ik toch veruit het leukst.

Alleen de squat track is wel erg saai deze keer, niet?
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155424380
Ik ben gestopt met de Les Mills en ben bij een crossfit box gaan trainen vanaf maart. Powerliften en crossfit. Ik squat, deadlift en bench press, maar zwaarder gewicht en minder reps. :)
pi_155426032
Een crossfit box?
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155426205
Ja dat is een gym waar je crossfit doet.

Bijvoorbeeld: http://www.unscaredcrossfit.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')