abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 april 2014 @ 00:17:46 #1
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139060409
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 20 april 2014 @ 00:18:18 #2
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139060427
Ja hoi!

Ik zei dus:
Oeh, lekker! Ik ben bang dat mijn productie dat niet tof vindt, dus zon ' we zitten nog maar op 6'avond durf ik nog niet op zijn beloop te laten :P komt nog wel!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139060577
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel voedingen ik geef!
Houden jullie dat bij?

Ga ik ook eens doen :)
♥ J & S
  zondag 20 april 2014 @ 00:29:56 #4
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139060812
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 00:22 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel voedingen ik geef!
Houden jullie dat bij?

Ga ik ook eens doen :)
Ik gebruik al sinds het einde van de lijstjes van de kraam 'samen voeden', een superfijne app. Je kunt invoeren of je met borst of fles hebt gevoed, welke borst of hoeveel cc, wat voor luiers er wanneer geproduceerd worden en wat je kleintje weegt. En dat wordt dan in een soort schematische weergave gezet en zo kun je zien wanneer je eigenlijk altijd aan t voeden bent, wanneer nooit en zodoende of je al een soort ritme te pakken hebt. Het werkt met een account dus je kunt op meerdere apparaten bijhouden. Ik heb de app, de iPad, m'n vriend en m'n moeder straks voor het oppassen.

Ik vind dat fijn omdat ik zo a) kan zien hoe hoeveel voedingen en luiers voor haar normaal zijn, zodat ik bij een grote afwijker niet heel hard hoef na te denken of ze nou wel genoeg gegeten, geplast of gepoept heeft en b) omdat ik op haar opvangdagen straks op verzoek wil blijven voeden op het kdv (5 min van m'n werk) en dat hoop ik gemakkelijker in t vat te kunnen gieten door zo haar structuurtje te vinden
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139064179
Ik leg hem idd bij gesmek niet meteen aan, maar pas als hij niet tevreden is met knuffelen en een vinger of wen speen of z'n eigen duim en dat is soms al na 2 uur en soms duurt het langer en maken we hem dus wakker na 3,5 uur. Maar na een uur aanleggen doe ik eigenlijk nooit meer, want dan is hij eigenlijk altijd ook weer te troosten als hij huilt, dus denk ik dan meer aan krampjes. Best lastig, zo'n baby 'lezen' :@

Ik heb de Smallnest app idd, erg handig! Daarin kan ik ook bijhouden hoeveel ik kolf en wanneer hij z'n medicijnen en vitamines krijgt.

Wat fijn dat haar kdv zo dichtbij is KP! Bellen ze je dan als ze wil drinken?

[ Bericht 7% gewijzigd door Dot. op 20-04-2014 05:25:25 ]
pi_139064330
Klinkt als een handige app Kimpossible.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 20 april 2014 @ 06:50:07 #7
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139064376
Is het ook! Al bekijk ik nu de smallnest app en die is veel uitgebreider nog volgens mij!

Dot, ik weet nog niet precies hoe we dat gaan doen.. Iets voor het startgesprek denk ik. Ze zijn wel op de hoogte van deze wens en zijn helemaal voor dus het komt vast goed!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 20 april 2014 @ 06:53:27 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139064383
Wij gebruiken de app Feed Baby.
KuikenGuppy
  zondag 20 april 2014 @ 06:58:04 #9
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139064396
Ik heb echt geen flauw idee hoevaak en hoelang ik voed.
Ongeveer iedere 1,5uur behalve buiten dan iets minder vaak want hij is niet dol op buiten drinken.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139064549
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 06:58 schreef Moppert het volgende:
Ik heb echt geen flauw idee hoevaak en hoelang ik voed.
Ongeveer iedere 1,5uur behalve buiten dan iets minder vaak want hij is niet dol op buiten drinken.
En slaapt hij dan meteen in erna? Stipje gaat altijd eerst een tijd wroeten en kreunen voordat hij weer slaapt en het liefst doet hij dan terwijl we met hem wandelen en wiegen, dus dan zijn we zo weer een half uur verder en soms dus nog langer.

Ik baal nog steeds gewoon van dat gedoe in m'n kraamtijd met dat bijvoeden. Ik heb echt het idee dat ik daardoor de signalen van m'n eigen baby niet heb leren kennen. Nu ook weer, hij lag te wroeten en te slikken en z'n vuistjes gingen ook naar z'n mond, maar hij lag ook te persen en scheetjes te laten en m'n vinger vond hij ook goed voor iig een half uur en hij dommelde dan ook weer wat weg. Drinken doet hij wel als ik hem aanleg, maar als het krampjes zijn en ik leg hem aan zonder echte honger waardoor hij weer meer krampjes krijgt zijn we verder van huis.
  zondag 20 april 2014 @ 08:15:20 #11
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139064676
Nee slapen doet hij ook niet makkelijk.
En hij heeft echt heel veel last van spugen en kramp jes gehad en zijn verborgen reflux. De babytijd is wel zwaar. :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 20 april 2014 @ 10:22:21 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139066220
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 07:43 schreef Dot. het volgende:

Ik baal nog steeds gewoon van dat gedoe in m'n kraamtijd met dat bijvoeden. Ik heb echt het idee dat ik daardoor de signalen van m'n eigen baby niet heb leren kennen.
Zo herkenbaar! :* Maar je gaat je eigen baby sowieso steeds beter leren kennen, én: niet elke baby geeft echt duidelijke hongersignalen. Als ik op hongersignalen af had moeten gaan was E nooit aangekomen :') Dus kijk goed naar hoe je ventje groeit, poept en plast, en als dat goed gaat; probeer hem dan inderdaad ook lekker te laten slapen als hij dat blijkbaar nodig heeft. Zolang je dan zelf ook maar een tukje met hem mee doet! ;)
pi_139075524
Ik denk dat door reflux en door krampjes het ook lastiger is om de hongersignalen te onderscheiden van de andere geluiden en bewegingen. Dat heb ik ook wel gehad, Dot en nog steeds wel eens.

Het is toch een beetje 'trial and error'.

Op zich is het niet zo gek als hij 'al' na twee uur weer honger heeft. Dat hebben veel babytjes, volgens mij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139075703
Plus dat je moet rekenen vanaf het begin van de voeding. Stel dat hij van 16.00 tot 16.40 drinkt, dan is na drie uur 19.00 uur en niet kwart voor acht.
pi_139088255
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 07:43 schreef Dot. het volgende:

[..]

En slaapt hij dan meteen in erna? Stipje gaat altijd eerst een tijd wroeten en kreunen voordat hij weer slaapt en het liefst doet hij dan terwijl we met hem wandelen en wiegen, dus dan zijn we zo weer een half uur verder en soms dus nog langer.

Ik baal nog steeds gewoon van dat gedoe in m'n kraamtijd met dat bijvoeden. Ik heb echt het idee dat ik daardoor de signalen van m'n eigen baby niet heb leren kennen. Nu ook weer, hij lag te wroeten en te slikken en z'n vuistjes gingen ook naar z'n mond, maar hij lag ook te persen en scheetjes te laten en m'n vinger vond hij ook goed voor iig een half uur en hij dommelde dan ook weer wat weg. Drinken doet hij wel als ik hem aanleg, maar als het krampjes zijn en ik leg hem aan zonder echte honger waardoor hij weer meer krampjes krijgt zijn we verder van huis.
Dat slapen is ook baby afhankelijk, onze kleine vent viel overdag nooit tijdens de BV in slaap, en tegenwoordig valt hij 's avonds voor hij naar bed gaat wel in slaap.
Ook als hij 's nachts wakker wordt om te eten valt hij wel in slaap, maar overdag dus niet.
Tegen krampjes hebben wij infacol gebruikt, werkte uitstekend!
Het beste moment om hem aan te leggen in de nacht is voor hij echt huilend wakker is, dus moment dat hij onrustig wordt en gaat smakken, etc.
Aanleggen kan echt geen kwaad, als hij geen honger heeft zal die ook niet gaan eten, dan zal die meer gaan tutteren.
Ik las dat je ook kloven had, heb je daar nog last van?
pi_139088335
quote:
2s.gif Op zondag 20 april 2014 16:32 schreef Franny_G het volgende:
Ik denk dat door reflux en door krampjes het ook lastiger is om de hongersignalen te onderscheiden van de andere geluiden en bewegingen. Dat heb ik ook wel gehad, Dot en nog steeds wel eens.

Het is toch een beetje 'trial and error'.

Op zich is het niet zo gek als hij 'al' na twee uur weer honger heeft. Dat hebben veel babytjes, volgens mij.
Klopt, en zeker vergeleken babies die flesvoeding krijgen zal je relatief vaak voeden. BV is stukken ligter verteerbaar dan flesvoeding.
pi_139097916
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:37 schreef WupWup het volgende:
Plus dat je moet rekenen vanaf het begin van de voeding. Stel dat hij van 16.00 tot 16.40 drinkt, dan is na drie uur 19.00 uur en niet kwart voor acht.
Nee, dat weet ik :) En na 2 uur is idd niet vreemd, maar ik ben bang in een cirkel van eten-krampjes-eten te komen zeg maar, dus probeer ik na 2 uur altijd wel even te kijken of hij echt wil drinken of dat ik hem nog blij kan maken met wen vinger of speen. Als dat niet zo is ga ik z'n luier verschonen en voeden. Maar meestal is hij nu zelf rond de 2,5 uur overdag aan het komen, wakker of niet, en nu is het bijvoorbeeld al bijna 3,5 uur geleden en ligt hij nog te slapen bij m'n moeder :D

Infacol ken ik niet, ga ik eens opzoeken! Die kloof is idd nog erg pijnlijk :X

Oh, Infacol mag niet bij reflux. Hoe zit het eigenlijk met venkelthee? Volgens mij raad het cb het af, maar ik hoor goede verhalen uit m'n omgeving. Maar hoeveel en wanneer geef je dat dan?

[ Bericht 4% gewijzigd door Dot. op 21-04-2014 01:23:53 ]
pi_139099223
Dot, venkelthee wordt tegenwoordig afgeraden ivm mogelijke schadelijke effecten.. Ik zou het niet geven.
http://mobiel.voedingscen(...)of-rooibosthee-.aspx
pi_139103067
Is het echt reflux? Hoeveel geeft hij terug?
  maandag 21 april 2014 @ 10:37:21 #20
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139103299
Reflux kan ook zonder terug geven.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 21 april 2014 @ 10:38:20 #21
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139103313
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 01:07 schreef L0t.. het volgende:
Dot, venkelthee wordt tegenwoordig afgeraden ivm mogelijke schadelijke effecten.. Ik zou het niet geven.
http://mobiel.voedingscen(...)of-rooibosthee-.aspx
Ik geef het ook niet. Mag van mijn lk ook niet.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139103344
Ik heb 't zelf een tijdje gedronken, op die manier zou je ook iets kunnen helpen. 'T hielp alleen geen zak :N.
Home is where the O+ is...
pi_139104859
Idd, hier verborgen reflux. J laat het naar boven komen en slikt het weer in om het vervolgens nog een uur lang zo te doen.

hooguit 2 keer per weeg gooit ie er iets uit, over het algemeen slikt ie het weer in.

Ik drink wel kamillethee weet niet of dat iets doet. En ik gebruik zelf geen zuivelproducten meer, doe jij dat nog dot? Misschien valt dat te proberen. Hier lijkt het nadat ik gestopt hebt iets minder. Maar of het daar aan ligt :') ?
♥ J & S
pi_139112388
Ja, ga ik idd ook even proberen van die zuivelproducten KR :Y En sinds we de medicijnen tegen reflux gebruiken spuugt hij ineens, dus hij laat het nu gewoon omhoog komen. De venkelthee zorgde bij mij trouwens wel voor meer stuwing!

Ik heb denk ik een beslissing genomen ;( Ik merk dat ik het vervelend begin te vinden dat ik moet voeden, want ik blijf pijnlijke tepels houden, ook zonder kloof, en hij blijft maar het vacuüm verbreken, ook als het niet te hard toeschiet terwijl hij goed hapt, dus misschien ligt het toch aan zijn techniek. En al die lucht kan hij niet kwijt, dus gaat hij weer krampen. Ik ga dus vragen of de lk van het cb kan komen meekijken voor tips en ik wil proberen wat hij doet als ik ga kolven, als het me lukt om te kolven. Het moet een relax moment zijn, ook voor mij en dat is het nu gewoon niet ;( En de lk die eerder was geweest reageert heel gek op mijn mails en beantwoordt mijn vragen niet, dus misschien is een frisse blik nodig.
pi_139114182
Dot, heel lullig gezegd is het ook heel goed mogelijk dat de krampjes er gewoon bij horen en dat je er niets aan kunt doen. De darmen van je kindje moeten zich 'uitvouwen', en bij de een gaat dat makkelijker en sneller dan bij de ander. Ellie heeft 4 maanden heel veel last gehad, ik heb eigenlijk alles wel geprobeerd maar het hoorde er voor haar gewoon bij.

Het is dus goed denk ik om een lk naar z'n drinktechniek te laten kijken, masr kolven hoeft niet de oplossing voor de krampjes te zijn.
Home is where the O+ is...
pi_139114377
Ik denk dat hij met de fles nog meer lucht binnen krijgt zelfs, maar dan kan hij iig rustiger drinken zonder mijn heftige tsr. Krampjes horen er idd gewoon bij, dat weet ik, maar als er iets is dat hem enigszins verlichting biedt dat gewoon kan, waarom niet?

Kolven is meer een oplossing voor mij en de pijn die ik heb bij het voeden.

[ Bericht 33% gewijzigd door Dot. op 21-04-2014 17:19:17 ]
pi_139115755
Maar Dot, pijn bij het voeden is een signaal dat er ergens iets niet goed zit he.. Ik weet dat je al heel wat opties hebt proberen uit te sluiten, maar pijn is niet zo als het hoort! Een nieuwe LK mee laten kijken is geen verkeerd idee lijkt me.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_139117067
Ja, en ik wil echt alles geprobeerd heben voor ik het opgeef. Ik ben echt geen miepert, maar het is gewoon niet prettig nu. Ik laat hem goed happen volgens mij en haal hem los als hij sabbelt maar m'n tepel blijft zeuren...
pi_139117728
Je bent echt een kanjer Dot! Ik zou zeggen andere LK mee laten kijken tijdens een voeding.
pi_139117735
Heb je al eens een tepelhoedje gebruikt tijdens het voeden?
En wat ook nog zou kunnen is dat haar tongriempje en/of lipbandje niet in orde zijn. Te kort/strak http://www.borstvoeding.com/problemen/lipbandje/lb1.html
pi_139120116
Tepelhoedje pakte hij niet en volgens de lk was er idd iets met zijn tongriempje, maar de KNO arts vond van niet en ze zei dat ze heel makkelijk kliefde, maar dat het bij hem echt weinig uit zou maken.

Ik heb net even met behulp van mijn vriend de borst met kloof gekolfd terwijl de kleine dronk aan de ander en die melk vervolgens meteen met een fles gegeven en dat ging erg goed. Ik ving zo'n 45 cc op en die gingen er ook allemaal weer in nadat hij klaar was met de eerste borst. Ook handig om te weten misschien voor de lk (genoeg/te weinig?).

Ik ga morgen een tweede lk bellen :Y
pi_139124888
KNO arts waar wij zijn geweest vertelde juist dat de meeste KNO artsen er niks mee doen omdat hun het niet als probleem zien. Welke ben je geweest?

Als ze nu uit de fles wil drinken kan je het nog eens proberen met het hoedje, misschien dat de kleine dat nu wel wilt?
pi_139137001
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:14 schreef TAX001 het volgende:
KNO arts waar wij zijn geweest vertelde juist dat de meeste KNO artsen er niks mee doen omdat hun het niet als probleem zien. Welke ben je geweest?

Als ze nu uit de fles wil drinken kan je het nog eens proberen met het hoedje, misschien dat de kleine dat nu wel wilt?
In het Ikazia, die deden het het meest in onze omgeving, dus ik denk niet dat ze het niet heeft gedaan vanwege het niet willen.

Het is idd misschien opnieuw te proberen, ik zal het ook eens aan de lk vragen :)
pi_139193719
Ik ben op zoek naar een lactatiekundige in Rotterdam.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald LK?
♥ J & S
pi_139196077
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:02 schreef klaprooss het volgende:
Ik ben op zoek naar een lactatiekundige in Rotterdam.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald LK?
Ja 2 zelfs. Carolien of mieke.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_139196543
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:02 schreef klaprooss het volgende:
Ik ben op zoek naar een lactatiekundige in Rotterdam.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald LK?
Ik had een hele goede in Delft, is dat te ver weg? Ze komen ook in Rotterdam weet ik.
Home is where the O+ is...
pi_139201832
Bedankt voor de reacties :* , ik ga morgen Mieke bellen. Gevoel na het zien van haar website is goed!

Ben benieuwd..

Cwen die uit Delft hou ik als reserve mocht ik toch een ander willen of als Mieke pas laat kan komen. Ik dm/pm je dan even mocht het nodig zijn!
♥ J & S
pi_139209559
Dreigende borstontsteking }:|
  donderdag 24 april 2014 @ 11:40:45 #39
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139209667
Getver wup. Ik geloof dat jij prima zonder m'n tips kan, maar hier heeft elke 2 uur stimuleren echt goed geholpen! :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 24 april 2014 @ 12:00:29 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139210093
Oei, sterkte Wup! :{ Hopelijk kun je m afwenden...
pi_139210118
Sterkte Wup en ik hoop ook dat het niet doorzet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139210485
He gadver Wup. Sterkte ermee :*

Mag ik hier even opscheppen met mijn 1770gr. baby? Van de knappe kilo verschil met dr kleine grote zus zijn er nog naar 350 over en dr curve is prachtig *O*

Lotte!
Noah!
  donderdag 24 april 2014 @ 12:19:24 #43
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139210605
*O* *O* ik jompel met je mee linda
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139210687
Wat een mooie stijgende lijn linda! *O*

Ik jompel even voor mezelf ;) want: 1 jaar borstvoeding, het is gelukt O+
pi_139210767
Linda wat een enorme mooie lijn omhoog zeg :D *O* !

En ik wilde net L-E komen feliciteren doet ze het zelf nog even snel voor me :+
Gefeliciteerd *O* !

en wup wat ruk! Hopelijk kan je het voorkomen!
♥ J & S
  donderdag 24 april 2014 @ 12:25:30 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139210777
Jeeeeeej LE! *O* Goed gedaan! _O_

En Linda, wauw!!
pi_139211063
The only way is up!. Wat knap zeg!

En L-E, van harte. Toch maar mooi gedaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139211317
Woah, Linda :o Ik neem aan dat grote zus ook lekker groeit? Hoe gaat het voeden nu met twee dametjes?

Hoera LE!

Hier gaat het al beter. Ik kreeg eergisteren een pijnlijke toeschietreflex en dat werd maar meer en meer, snapte er niks van. Totdat er gisteravond ook een grote pijnlijke plek in m'n borst zat en ik koorts kreeg. Dus ibuprofen erin, gekolfd (baby wilde die borst niet meer, zal wel zout hebben gesmaakt) en vannacht pakte ze hem weer wel. Vanmorgen een goede kolfsessie gehad waarbij de harde plek duidelijk soepeler is geworden, dus ik denk dat we het zonder AB gaan redden! *O*
Helaas wel 20cc down the drain. Dop zat niet goed op de fles :X
  donderdag 24 april 2014 @ 12:57:13 #49
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139211559
LE, gefeliciteerd! *O*

wup, fijn dat je de bo min of meer hebt kunnen afwenden. Wel zonde van de melk...

Linda, wat een mooie curve! O+
Gaat het verder goed?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139211581
Hanne zat altijd al in het groen, maar groeit ook lekker door. Voor de volledigheid:



En ik kolf nog steeds volledig. Ik heb ze een week ad borst gehad, waarin ze super ontevreden waren, niet sliepen, mn productie instortte en ik meteen ongesteld werd. Aangezien ik het belangrijker vind dat ze bv krijgen dan de manier waarop, zijn we weer overgestapt op kolven en flesjes. Productie weer opgekrikt, babys weer tevreden en niet meer ongesteld :P

Fijn als het zou lukken zonder AB! Smaakt melk met ontsteking zout? Wist ik niet..

En jompels voor LE. Gaaf man, een jaar!
Lotte!
Noah!
pi_139211725
Hanne schiet ook flink omhoog in de curve. Spekkies O+ Wat balen dat het live voeden niet werkte. En dan nog bonusongesteld ook :'( Hoe doe je dat dan op een dagje weg met kolven?
pi_139211866
Tnt zijn we nog geen dagje weggeweest waar het niet kon. Sowieso gaan we weg na de voeding, dus dan heb ik ca 3-4u tijd eer de volgende fles erin gaat. Vaak zijn we voor de fles erna weer thuis dus kan ik thuis snel.kolven.

Toen we echt van s morgens vroeg tot s avonds laat weg waren was dat bij familie..daar kan je altijd wel even zitten natuurlijk
Lotte!
Noah!
  donderdag 24 april 2014 @ 13:51:40 #53
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139213122
Wow ik vind het enorm knap dat je dit allemaal kolvend doet. :o

Hier gaat de borstvoeding goed. ik zit as we speak met enorme stuwing en geen idee waar dat van komt :o R. groeit enorm goed *O* met zijn net 3 maanden is hij al de 7 kilo goed voorbij.

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139217537
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:51 schreef Moppert het volgende:
Wow ik vind het enorm knap dat je dit allemaal kolvend doet. :o

Hier gaat de borstvoeding goed. ik zit as we speak met enorme stuwing en geen idee waar dat van komt :o R. groeit enorm goed *O* met zijn net 3 maanden is hij al de 7 kilo goed voorbij.

[ afbeelding ]
met een handkolf B-)

wat fijn dat je reusje het zo goed doet!
Lotte!
Noah!
  donderdag 24 april 2014 @ 16:18:22 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139217929
*boks* Handkolf ftw!
KuikenGuppy
pi_139219846
Dat handkolven gaat bij mij nu ook als een tierelier!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139220085
Er valt weer een boel te jompelen!

*O* voor 1 jaar borstvoeding voor Sticker

*O* voor de meisjes van Linda en vooral voor Emmy die een flinke spurt maakt! Hoe doe je dat 's nachts trouwens? Ook flesjes en kolven? Ik heb ze s nachts als eerste aan de borst gekregen. En zo voeding voor voeding heel langzaam opgebouwd. Hopelijk lukt dat bij jou ook.

*O* voor de mooie curve van R.

En nog een :* voor iedereen bij wie het even wat minder lekker gaat.

En een :6 voor mijn moeder die toch vond dat ik maar eens moest gaan afbouwen.
  donderdag 24 april 2014 @ 17:31:23 #58
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139220285
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:25 schreef Kyara het volgende:
Er valt weer een boel te jompelen!

*O* voor 1 jaar borstvoeding voor Sticker

*O* voor de meisjes van Linda en vooral voor Emmy die een flinke spurt maakt! Hoe doe je dat 's nachts trouwens? Ook flesjes en kolven? Ik heb ze s nachts als eerste aan de borst gekregen. En zo voeding voor voeding heel langzaam opgebouwd. Hopelijk lukt dat bij jou ook.

*O* voor de mooie curve van R.

En nog een :* voor iedereen bij wie het even wat minder lekker gaat.

En een :6 voor mijn moeder die toch vond dat ik maar eens moest gaan afbouwen.
Vooral dat laatste :D
Heb je een idee wanneer je wel wil afbouwen? Of zie je wel hoe het loopt?

Hier staat de teller inmiddels op 4 jaar, 3 maanden, 2 weken en 3 dagen. :) Lijkt me heel gek als dat een keer op houdt. We gaan het zien. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139220351
S nachts ook flesjes en kolven. Ik ga het niet meer proberen. Heb me er bij neergelegd dat het zo is, tis prima zo.

En Davinia, das langer als ik met 4 bij elkaar :D
Lotte!
Noah!
pi_139220480
Ik wil ze zelf laten afbouwen. Maar wil niet echt meer kolven of zo. Als ik -ooit :') - weer aan het werk ga dan krijgen ze gewoon 's ochtends en 's avonds en overdag andere dingen. Ze eten ook prima dus dat zal geen probleem zijn.

Ik geniet er nog steeds van maar ik merk toch dat ik me wat meer aantrek van wat anderen vinden dan dat ik dacht :@ niet eens zozeer mijn moeder maar bijvoorbeeld niet meer zo makkelijk buiten de deur voeden en waar ik eerst aan iedereen vol trots vertelde dat ik mijn tweeling borstvoeding geef, houd ik nu mijn mond. (Ik ben trouwens nog wel nog steeds trots hoor). Dus het wordt nu meer iets intiems, huiselijk iets zeg maar.
pi_139220633
Kyara! Lekker doorslapen, fijn hoor!

En R goed aan het groeien!

Net de LK aan de telefoon gehad, oh dat was even lekker brullen :') !
Morgen komt ze al langs, super fijn! Ben benieuwd.

Verder ook het CB gezien vandaag, J groeit nog goed dus ben blij dat de reflux dat niet belemmerd

♥ J & S
pi_139220827
Klaproos op borstvoeding.com kun je doorklikken naar de who groeicurve. Die is gebaseerd op borstgevoede kindjes itt de cb-curve die de gemiddelde groei van Nederlandse kinderen weergeeft (voornamelijk flesgevoede kinderen na een maand). Lijntje ziet er wel goed uit! ja hallo, beetje gauw editen he :P
pi_139220886
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:50 schreef WupWup het volgende:
Klaproos op borstvoeding.com kun je doorklikken naar de who groeicurve. Die is gebaseerd op borstgevoede kindjes itt de cb-curve die de gemiddelde groei van Nederlandse kinderen weergeeft (voornamelijk flesgevoede kinderen na een maand). Lijntje ziet er wel goed uit! ja hallo, beetje gauw editen he :P
:+ hihi
♥ J & S
  donderdag 24 april 2014 @ 18:03:07 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139221181
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:17 schreef Franny_G het volgende:
Dat handkolven gaat bij mij nu ook als een tierelier!
Echt he, veel beter dan elektrisch.
Ik heb nog een medela swing te koop :7.

Mooie curve, klap! En fijn dat de lk zo snel kan komen.
KuikenGuppy
  donderdag 24 april 2014 @ 18:43:31 #65
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139222127
Jompels voor l-ze en sticker en voor de mooie curves van Linda, moppert en klap *O*

Klappie, ik heb geloof ik helemaal gemist dar het niet lekker liep? Whats up? Hoop dat t nu weer snel beter gaat! :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139222287
Mooie curves idd! En _O_ voor het handkolven!

Ik ben benieuwd kr! Moest jij brullen of J? ;)
pi_139227539
Pff, ik heb weer mn dip hoor :{ Stipje groeit erg goed (afgelopen week weer 240 gram), maar het blijft bij mij dus pijn doen en die kloof helpt ook niet mee. Hij huilt veel en aanleggen doet dus ook veel pijn. De lk zei dat het toch echt aan zn tongriempje en lipbandje ligt, maar de KNO arts en de huisarts vinden van niet. De lk gaat dus contact opnemen met de KNO arts om te vragen waarom ze niet heeft gekliefd. Nu heb ik vandaag gekolfd, maar dat is ook geen optie met een kindje dat alleen getroost wil worden door te knuffelen of in de doek. Dan moet ik dus zo goed als kolven met een huilend kind naast me. Ik heb toch ook maar weer eens een tepelhoedje bijgepakt en dat kan hij inmiddels wel, maar ik merkte net al dat hij mn linkerborst echt niet leeg kreeg. Het doet wel echt veel minder pijn, dus op zich is dat prettig. Dan kan ik hem ook gewoon elke anderhalf uur aanleggen, wat hij graag wil, maar als hij dan elke keer mn borst niet leeg krijgt kan ik ook blijven nakolven en blijft hij ook honger hebben.

Ik heb het gehad :{ ;( En ik heb het idee dat als we niet morgen naar de KNO arts kunnen ik het weekend niet volhoud... En op het cb kwamen ze ook aan met dat als ik kolf ik hem niet elke anderhalf uur 80-100 cc moet geven, want dat is te veel. Na anderhalf uur kan hij niet weer zo veel willen drinken volgens haar en was het niet gewoon onrust? Maar sowieso lukt het me dus niet om elke keer zoveel te kolven dat hij elke keer als hij komt zo veel kan drinken. We hebben hem vanmiddag een keer fv gegeven zodat ik kon beginnen met kolven en daar dronk hij ook 100 cc van weg.
  donderdag 24 april 2014 @ 20:58:34 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139227952
Ach Dot..... wat een ellende! -O-

Ik vind t godgeklaagd hoe je elke keer dat welles-nietes over het tongriempje moet aanhoren. Ik hoop voor je dat dat t toch is, en dat ze m nog willen klieven. Tot die tijd pijnvrij voeden met tepelhoedje lijkt mij heel wijs, je moet ook aan jezelf denken :* Is het een optie om dan nog even na te kolven als hij de borst niet echt leeg krijgt?

Je bent hoe dan ook een bikkel dat je zo doorploetert! En die fv, ja hij moet toch eten als ie honger heeft he? Het is misschien niet leuk als je graag volledig wilt voeden, maar soms nou eenmaal nodig. Als jij maar zorgt dat je kolft als hij een fles drinkt, dan zorg je dat je productie wat bijblijft.
pi_139228180
Ik vind het zo rot voor je Dot en ook voor Stipje.

Misschien inderdaad nog eens de KNO arts raadplegen. Als het niet lukt dan goed prioriteiten bepalen. Het is al zwaar genoeg allemaal, dus als het jou en Stip meer rust geeft om over te stappen op fv dan zij het zo. Hoe dan ook: blijf vertrouwen op jezelf. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139228294
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:43 schreef Kimpossible het volgende:
Klappie, ik heb geloof ik helemaal gemist dar het niet lekker liep? Whats up? Hoop dat t nu weer snel beter gaat!
Het loopt hier prima hoor, niks gemist ;)
pi_139228400
Ach Dot. wat een nare situatie zo. Sterkte! Hoop echt dat de LK een lans kan breken bij de KNO arts.
Echt respect voor jou hoe je het volhoudt :*

Mooie stats Klap! Volgt prachtig zijn lijntje O+
pi_139228424
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Het loopt hier prima hoor, niks gemist ;)
Klaproos, niet jij :D of zijn jullie kloons :o
Dacht dat het aan mij lag trouwens, maar idd, wat is er aan de hand?
pi_139228554
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Klaproos, niet jij :D of zijn jullie kloons :o
Dacht dat het aan mij lag trouwens, maar idd, wat is er aan de hand?
Damn, mijn verkeerde account ;)

3 nachten doorslapen en ik ben compleet van mijn apropot :o
pi_139229352
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:58 schreef LadyBlack het volgende:
Ach Dot..... wat een ellende! -O-

Ik vind t godgeklaagd hoe je elke keer dat welles-nietes over het tongriempje moet aanhoren. Ik hoop voor je dat dat t toch is, en dat ze m nog willen klieven. Tot die tijd pijnvrij voeden met tepelhoedje lijkt mij heel wijs, je moet ook aan jezelf denken :* Is het een optie om dan nog even na te kolven als hij de borst niet echt leeg krijgt?

Je bent hoe dan ook een bikkel dat je zo doorploetert! En die fv, ja hij moet toch eten als ie honger heeft he? Het is misschien niet leuk als je graag volledig wilt voeden, maar soms nou eenmaal nodig. Als jij maar zorgt dat je kolft als hij een fles drinkt, dan zorg je dat je productie wat bijblijft.
Ja, dat heb ik idd gedaan maar als hij m'n borst niet leeg drinkt heeft hij ook weer sneller honger.

De arts is op vakantie :{ Er is wel een andere dus ik hoop hoop hoop dat er morgen nog een plekje is op de poli...

Anders idd voeden op verzoek met flesvoeding elke 1,5 uur terwijl ik kolf..

Sorry voor mijn gespui, maar het is wel fijn om het even van me af te schrijven :@
  donderdag 24 april 2014 @ 21:32:56 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139229772
Dot, ik zette op een gegeven moment mijn kolfopbrengst in de koelkast tot ik genoeg bij elkaar had voor 1 voeding (soms na 3 sessies pas ;( ), en als E tussendoor alweer een voeding moest hebben kreeg ze dan fv. Daarvoor was het superveel gedoe om eerst het beetje bv dat ik had te geven na een live voeding, en dan dáárna nog een flesje kv.

En spui vooral door! Je kunt nu wel wat steun gebruiken geloof ik. En voor heel veel hier is het herkenbaar hoor! :* En sommigen daarvan zijn nu al meer dan een jaar aan het voeden.... dus hang in there!
  donderdag 24 april 2014 @ 21:35:43 #76
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_139229910
Borstvoedingsquote van de dag, zojuist hier op de bank tegen kuiken:

Gelieve niet over mijn borst heen te boeren, danku.

Mental picture :')
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_139230485
Volgens de fv formule zou hij met 12 voedingen 60 cc kv per voeding mogen. Daar kunnen we hem dan toch nog gewoon bv bovenop geven tot hij genoeg heeft? Ik heb nu namelijk 70 gekolfd klaar staan, dus we kunnen het aanvullen tot 100 cc per voeding.

Maar hij drinkt ook uit de fles erg gulzig, iig niet de 15-20 minuten die ervoor zouden staan. Zou een andere fles dan een optie zijn? We hebben nu alleen de Breastflow geprobeerd, maar ik kan morgen wel een andere halen. Avent hoorde ik slechte verhalen over, maar misschien een calma?

Of nutriton proberen? We hebben maandag de afspraak met de cb arts dus dat kunnen we dan ook vragen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dot. op 24-04-2014 21:59:07 ]
pi_139231317
Hier een beetje zo'n probleem als dot.

Ik vermoed al een aantal weken een strak lipbandje bij J. Zelf heb ik nergens last van, geen kloven of pijn o.i.d. Dus dacht altijd maar 'je zoekt weer wat'. Als vriend dan eens een flesje gaf vond ik ook dat hij niet goed de speen pakte net als mijn tepel, alleen een gekrulde onderlip en bovenlip lijkt wel zelfs naar binnen te vallen. Er loopt dus altijd voeding uit zijn mond met het geven van de fles en bij de borst klakt hij zo vaak wat dus gelijk staat aan verbroken vacuüm..


Nu blijkt er een verband te zijn tussen verkorte tongriem/strak lipbandje en reflux.. Vandaar dat ik besloten heb om een LK in te schakelen. Tijdens het drinken wordt er zo vaak vacuüm verbroken dat J ook veel lucht in slikt naar mijn idee. Reflux met extra veel lucht in een maagje werkt niet goed samen. We zijn constant aan het zoeken wat J Wilt.
het gaat nu een beetje zo:
- J heeft honger
- ik leg hem aan
- hij drinkt hooguit 5min en laat los om even tot rust te komen of omdat zijn voeding al weer omhoog komt
- ik hou hem rechtop, laat hem eventueel boeren en wacht tot hij weer hongersignalen afgeeft.
- probeer hem weer aan te leggen wat resulteert in een gevecht. Hij wilt drinken maar is te misselijk en duwt zich weg.
- resultaat een hysterisch hongerig misselijk jongetje wat te lang wakker blijft vanwege dit verhaal, oververmoeid raakt en ik dus 5uur! met een baby zit waarbij we dus proberen te voeden, boeren, troosten, slapen en al het voorgaande x2989!

Ik ben op! Vannacht deed hij het Super, ik heb alleen heel de nacht wakker gelegen en zit vanaf half 3 al weer met een oververmoeid jongetje die misselijk is en honger heeft :'( .

Ik hoop zo dat de LK dus idd een strak lipbandje ziet en we idd net als dot zegt morgen direct geholpen kunnen worden. Een weekend met een uren huilend kindje bij me ga ik echt niet meer trekken!

Ik kan alleen nog maar huilen :'(
♥ J & S
pi_139231512
Is het dan wel honger en niet alleen zuigbehoefte? Aangezien hij goed groeit.
pi_139231580
Klap :*
  donderdag 24 april 2014 @ 22:06:33 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139231624
Ah jeetje klap ook al dus..... :{

Sterkte dames!!! :*
pi_139231645
Hij zoekt echt mijn borst, en 5 min drinken.. Tja dat is niet heul lang zeg maar. Speentje pakt hij dan niet pink ook niet..
♥ J & S
pi_139231777
Lastig zeg. Hopelijk kan de lactatiekundige het verschil maken. Sterkte!
  donderdag 24 april 2014 @ 23:42:06 #84
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139236737
Ohhh klap wat stom en vervelend :{ ik hoop dat de lk jullie kan helpen.

Hier ook een te kort lipbandje trouwens, maar onze kno wilde niet klieven omdat dat schijnbaar niet zo simpel is als een tongriem en ook voor minder problemen zorgt. Hij zei, als er tanden komen en je ziet dat er een spleetje ontstaat is het vroeg genoeg. Uh, ok.

Maar dat daar een verband zit met reflux joh?

In ieder geval: veeeel succes
:*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139237667
De lk stuurde me dit artikel: http://www.kiddsteeth.com/articles/aerophagia_2011.pdf

Bij Stipje is het trouwens dat hij dus heel gulzig drinkt, dan wegdommelt en snel weer komt en dan hapt hij ook wel weer, maar dat kan dus al na drie kwartier zijn bijv. Jouw misselijke ventje klinkt echt heel sneu, kr!

Doen we morgen een mini meet in het Ikazia ;)
pi_139240372
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:42 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh klap wat stom en vervelend :{ ik hoop dat de lk jullie kan helpen.

Hier ook een te kort lipbandje trouwens, maar onze kno wilde niet klieven omdat dat schijnbaar niet zo simpel is als een tongriem en ook voor minder problemen zorgt. Hij zei, als er tanden komen en je ziet dat er een spleetje ontstaat is het vroeg genoeg. Uh, ok.

Maar dat daar een verband zit met reflux joh?

In ieder geval: veeeel succes
:*
Als het echt te kort is zou ik een andere knoarts zoeken. Bij een kleine baby is het wel net zo simpel (zelf gezien bij de puppy) en als ze groter worden moeten ze ervoor onder narcose.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_139241317
Ik ben voor! Minimeet :D en het liefst een bloederige minimeet dan is er iig gekliefd!
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 05:41:13 #88
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139241339
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als het echt te kort is zou ik een andere knoarts zoeken. Bij een kleine baby is het wel net zo simpel (zelf gezien bij de puppy) en als ze groter worden moeten ze ervoor onder narcose.
Ja, nou, volgens t (interessante!) artikeltje van Dot is het wel een ruime 2 of een 3. Als ze lacht krult d'r lipje ook naar binnen. T gekke is dat de tongriem zo gekliefd was, door dezelfde arts. Hij zei dat het ook niet voor problemen zou zorgen, anders dan een eventueel spleetje als ze groter is. We gaan er toch maar weer even achteraan dan.

Morgenochtend eerst nog maar eens zelf goed kijken, ze begint nu net weer te doezelen.

1 mei moeten we weer naar de kinderarts, ik zal hem sowieso vragen even te kijken en anders wordt het een tripje naar Rotterdam. Das, anders als in de kraamweek, inmiddels best te doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kimpossible op 25-04-2014 05:58:52 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139241575
Interessant. Emmy klakt ook bij het drinken, kon dr lipje niet naar buiten krullen ad borst, spuugt veel en ik kan dr lipje ook niet goed omhoog vouwen zoals bij Hanne wel kan...eens vragen straks..
Lotte!
Noah!
pi_139241673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:15 schreef Linda2205 het volgende:
Interessant. Emmy klakt ook bij het drinken, kon dr lipje niet naar buiten krullen ad borst, spuugt veel en ik kan dr lipje ook niet goed omhoog vouwen zoals bij Hanne wel kan...eens vragen straks..
Lijkt me slim! Klinkt wel zo vooral als je haar groei bekijkt zeker na vragen!
♥ J & S
pi_139241680
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 05:41 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja, nou, volgens t (interessante!) artikeltje van Dot is het wel een ruime 2 of een 3. Als ze lacht krult d'r lipje ook naar binnen. T gekke is dat de tongriem zo gekliefd was, door dezelfde arts. Hij zei dat het ook niet voor problemen zou zorgen, anders dan een eventueel spleetje als ze groter is. We gaan er toch maar weer even achteraan dan.

Morgenochtend eerst nog maar eens zelf goed kijken, ze begint nu net weer te doezelen.

1 mei moeten we weer naar de kinderarts, ik zal hem sowieso vragen even te kijken en anders wordt het een tripje naar Rotterdam. Das, anders als in de kraamweek, inmiddels best te doen.
Volgens mij onderschatten veel artsen het. De LK die komt die dot ook heeft gehad schrijft ook op borstvoeding.com. Zal ff een artikeltje opzoeken!

Komt vrijwel op hetzelfde neer maar dan in het Nederlands, vond t wel fijn om ook dit even te lezen.
http://www.borstvoeding.com/problemen/lipbandje/lb1.html

Er achteraan Kim! Ik heb besloten dat als LK een strak lipbandje heeft ik stampij ga maken als ze niet gaan klieven. Ooit moet ik toch eens die hysterische moeder zijn, laat dat dan nu maar wezen :+

[ Bericht 18% gewijzigd door klaprooss op 25-04-2014 07:44:57 ]
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:02:03 #92
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139241842
Go dot go!

Ik heb het geprobeerd op de foto te zetten, ik dacht: misschien kan het ikazia het dan op afstand beoordelen zodat we niet voor niks gaan. Das nog een missie apart joh, zon foto. Maar kijk, volgens mij overdrijf ik echt niet (mijn tepels schreeuwen overigens ook om hulp):

Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139241860
Zoiets was bij ons in 1 minuut door. Wel door de knoarts (Utrecht), kinderarts deed t niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_139241927
Zo ziet die van Stip er idd ook uit. Maar doen jouw tepels nog steeds pijn dan KP?

Je kunt ook de lk mailen die klaproos en ik heben gesproken KP. Ze is van Uit volle borst en haar mailadres staat gewoon online

Ik wil ook wel stampij maken maar m'n vriend weet niet of het wel ligt aan de lipband, aangezien we de vorige keer ook naar huis zijn gestuurd en de huisarts het ook niet nodig vond. Hij vertrouwt meer op artsen dan op lactatirkundigen. Maar ik ga zo bellen en hopelijk kunnen we dan snel terecht en horen we iets anders van een arts :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:18:38 #95
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139241975
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:13 schreef Dot. het volgende:
Zo ziet die van Stip er idd ook uit. Maar doen jouw tepels nog steeds pijn dan KP?

Je kunt ook de lk mailen die klaproos en ik heben gesproken KP. Ze is van Uit volle borst en haar mailadres staat gewoon online.
Ja, af en aan. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar eigenlijk krijgen/houden we rechts alleen een goede hap als ik haar hoofd blijf ondersteunen met m'n hand a la rugby en m'n borst blijf vasthouden. Maar daar heeft ze een vette hekel aan :') . Als ik het niet doe is de hap niet zo netjes maar zuigt ze m'n halve tepelhof later nog naar binnen om me vervolgens te pijnigen met d'r lieftallige kaakjes. Ze maakt ook van een grote hap net zo gemakkelijk een kleine door gewoon d'r mond verder dicht te doen en zo de boel stiekem uit d'r mond te laten glijden.

Maar hee, we geven borstvoeding en het is tof *O* O-)

M'n eigen lk is ook al vanaf dag 3 van baby voor klieven, maar daar heb je niet veel aan als de kno zijn gereedschap hoofdschuddend achter zijn rug houdt :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139242160
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:18 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja, af en aan. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar eigenlijk krijgen/houden we rechts alleen een goede hap als ik haar hoofd blijf ondersteunen met m'n hand a la rugby en m'n borst blijf vasthouden. Maar daar heeft ze een vette hekel aan :') . Als ik het niet doe is de hap niet zo netjes maar zuigt ze m'n halve tepelhof later nog naar binnen om me vervolgens te pijnigen met d'r lieftallige kaakjes. Ze maakt ook van een grote hap net zo gemakkelijk een kleine door gewoon d'r mond verder dicht te doen en zo de boel stiekem uit d'r mond te laten glijden.

Maar hee, we geven borstvoeding en het is tof *O* O-)

M'n eigen lk is ook al vanaf dag 3 van baby voor klieven, maar daar heb je niet veel aan als de kno zijn gereedschap hoofdschuddend achter zijn rug houdt :P
Balen zeg! Knap dat je dat volhoud dan! Geen enge kloven gelukkig?

We mogen, na mijn aandringen dat 2 mei echt te laat is, om 10 uur komen *O*
pi_139242235
Ik vind het echt godsgeklaagd dat er zoveel stampij nodig is om een lip- of tongriempje geliefd te krijgen :o

Staan jullie kno-artsen op de lijst bij borstvoeding.com? Zo nee, is het dan misschien slim om er daar een van uit te zoeken? Helaas weten de meeste artsen maar bar weinig van het effect van riempjes op bv.. :{

Stampij maken voor je kind lukt altijd beter dan voor jezelf he, klaproos O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_139242392
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:36 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Lijkt me slim! Klinkt wel zo vooral als je haar groei bekijkt zeker na vragen!
hoe bedoel je? Ze groeit toch meer als prima?
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:51:42 #99
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139242411
Ohhh dot goed zo! Doe maar én lip en tong hoor, als ze bereid zijn te klieven! Hier maakte tong al een verschil van dag en nacht, maar het is nu dus ook nog niet optimaal. En ja, t doet wel pijn, maar ik vind het zo belsngrijk dat stoppen geen optie is eigenlijk :@ daarbij is deze pijn niks vergeleken mrt de tongriempijn van eerst, dat was echt tranen in je ogen, kromme tenen, gespannen schouders en verkrampte kaken. Dan valt dit wel mee :D

Ik snap dat ook niet zo goed hoor morretje. Het is zon kleine moeite en het doet t kind amper zeer. Je zou potdorie haast je eigen keukenschaar pakken :+

Onze kno's staan er niet bij, maar die staan ook niet bij de tongriempjes en dat doen ze ook. Ik ga echt volgende week bij de kinderarts het verband tussen die riempjes en reflux aanhalen en vragen wat hij vindt. Dan kan de kno hier misschien alsnog klieven en anders moeten we echt maar n tripje Ikazia doen. En shoppen (of meeten :P ) in Rotterdam
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139242971
Onze kno staat er wel bij ja en de lk had over het algemeen ook goede ervaringen met haar.
pi_139243577
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:50 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

hoe bedoel je? Ze groeit toch meer als prima?
Ja! Ik bedoel het niet verkeerd :o, ik heb verkeerd zitten kijken was nog maar net wakker :+
♥ J & S
pi_139243660
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:51 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh dot goed zo! Doe maar én lip en tong hoor, als ze bereid zijn te klieven! Hier maakte tong al een verschil van dag en nacht, maar het is nu dus ook nog niet optimaal. En ja, t doet wel pijn, maar ik vind het zo belsngrijk dat stoppen geen optie is eigenlijk :@ daarbij is deze pijn niks vergeleken mrt de tongriempijn van eerst, dat was echt tranen in je ogen, kromme tenen, gespannen schouders en verkrampte kaken. Dan valt dit wel mee :D

Ik snap dat ook niet zo goed hoor morretje. Het is zon kleine moeite en het doet t kind amper zeer. Je zou potdorie haast je eigen keukenschaar pakken :+

Onze kno's staan er niet bij, maar die staan ook niet bij de tongriempjes en dat doen ze ook. Ik ga echt volgende week bij de kinderarts het verband tussen die riempjes en reflux aanhalen en vragen wat hij vindt. Dan kan de kno hier misschien alsnog klieven en anders moeten we echt maar n tripje Ikazia doen. En shoppen (of meeten :P ) in Rotterdam
Meeten :+

Ja ze zouden idd makkelijker moeten zijn, ze zeggen sowieso als er een strak lipbandje is is vaak ook de tongriem niet goed. Hier lijkt J zijn tong wel goed en twijfel zo aan zijn lipje.. Misschien leg ik hem gewoon slecht aan :o . Brr krijg ik de kriebels van, dat er niets mis is straks en dat het mn eigen dome schuld is -O-

LK komt over een kwartier! Spannend man!

En dot *O* Wat onwijs fijn!!!
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:01:13 #103
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139243740
Dat geloof ik niet hoor klapje, dat het je eigen schuld is. Aanleggen met een onrustige baby, laat staan een baby die overstuur is, is gewoon niet eenvoudig. Komt wel goed, schatje! *Roosvicee toeschuift

Succes zometeen!

Ik hoop dat dot as we speak een toffe kno heeft getroffen die wél het nut van klieven inziet!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139244185
Dames, ik hoop erg voor jullie dat jullie snel onbezorgd kunnen gaan genieten van het voeden. Na de kraamweek heb ik geen enkele keer pijn gehad tijdens het voeden en I hapt geheel automatisch aan. Dat gun ik jullie ook. En dat gaat ook vast gebeuren. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139245156
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:52 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ja! Ik bedoel het niet verkeerd :o, ik heb verkeerd zitten kijken was nog maar net wakker :+
maakt niet uit, ik snapte al niet wat je bedoelde :D
Lotte!
Noah!
pi_139245527
Er is gekliefd! Ik merkte nog geen verschil eerlijk gezegd maar dat hadden meer moeders zei de vpk. Nu moet hij z'n extra grote hap gaan oefenen :)

Het is wel een beetje sneu moet ik zeggen maar er was idd amper bloed en hij dronk snel weer.
pi_139245546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:16 schreef Dot. het volgende:
Er is gekliefd! Ik merkte nog geen verschil eerlijk gezegd maar dat hadden meer moeders zei de vpk. Nu moet hij z'n extra grote hap gaan oefenen :)

Het is wel een beetje sneu moet ik zeggen maar er was idd amper bloed en hij dronk snel weer.
Fijn om te horen dot! Nu idd weer even naar de schoolbanken met stipje :+ ! Maar dat komt vast goed!
♥ J & S
pi_139245598
LK is weg! Nou het was overduidelijk zei ze. Met het drinken zag ze het al maar na en inspecite van de mond was het overduidelijk.

Een verborgen tongriem en een te strak lipbandje in de pocket -O- . Ze snapte helemaal waarom ik er door heen zat en dat J zo'n last had! En ze vond dat stipje en J maar een keer moesten afspreken want ze leken zo op elkaar qua verhaal :+

Huisarts is net gebeld, assistente gaat een doorverwijzing vragen en dan kan ik het ziekenhuis weer bellen! Man ik ben blij :D
♥ J & S
pi_139245782
Stipje en J. kunnen in een lotgenoten praatgroepje! En alles is aan het goedkomen. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139245836
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:28 schreef Franny_G het volgende:
Stipje en J. kunnen in een lotgenoten praatgroepje! En alles is aan het goedkomen. *O* .
_O- precies het Reflux-bandje-riempje clubje O+

*O*
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:31:33 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139245863
Wat fijn dat jullie beiden geholpen zijn / worden! *O*

Hopelijk gaat het binnen een paar dagen helemaal super met jullie bv! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139245903
Oh tjonge, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen. Labiel typje ben ik geworden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:35:12 #113
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139245961
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:30 schreef klaprooss het volgende:

[..]

_O- precies het Reflux-bandje-riempje clubje O+

*O*
Mag ik ook in jullie club? O+ Hier ook een verborgen tongriem en reflux en t riempje heb je gezien haha.

Tis wat met die ukken!

Wel supergoed dat er zoveel actie is aan Jullie kant! *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139246008
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:35 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Mag ik ook in jullie club? O+ Hier ook een verborgen tongriem en reflux en t riempje heb je gezien haha.

Tis wat met die ukken!

Wel supergoed dat er zoveel actie is aan Jullie kant! *O*
Je moet O+ ! Niet dat het een leuke club is :')

Ga je weer hulp vragen poep? Anders moet ik boos worden -O-
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:49:44 #115
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139246358
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:37 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Je moet O+ ! Niet dat het een leuke club is :')

Ga je weer hulp vragen poep? Anders moet ik boos worden -O-
Neuh, dat niet. Maar hee: het kan alleen beter worden. En dan zijn wij een soort overlevers, veteranen, doorzetters, bikkels. Zoiets. Haha.

Ik ga eerst volgende week naar de ka en dan moet er weer actie in de tent. Ik hoop gewoon dat hij ff verwijst naar kno (letterlijk 1 deurtje verder) en dat we dan met een gekliefd lipriempje naar huis gaan. Zonder Ikazia. En dan kom ik gewoon voor de lol wel een keer die kant op :P

Dot, is jullie lipriempje nou ook gekliefd? Zo ja, zeg ff dat dat echt net zo meevalt als tong?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139247249
Hallo, mijn naam is Stip en ik ben gekliefd :D

Ik vond het lipbandje minder akelig dan het tongriempje KP, tongriempje bloedde meer volgens mij.
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:24:54 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139247364
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:33 schreef Franny_G het volgende:
Oh tjonge, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen. Labiel typje ben ik geworden.
:D O+

Dot en Klaproos wat een goede berichten; het gaat dus echt beter worden voor jullie! *O*
Kim, hopelijk werkt jullie kinderarts ook mee de komende keer.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:28:48 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139249163
Fijn dat er eindelijk gekliefd is. Hopelijk gaat het snel beter Klaproos en Dot :*

En hopelijk voor jou ook goed nieuws volgende week Kim! :*
pi_139249186
De borstvoeding verliep bij mijn vriendin niet echt optimaal. Na de bevalling(keizersnede) duurde het een paar dagen voor het op gang was gekomen. Mét tepelhoedje, want zonder lukte het niet.
Vervolgens ging het een week lang vrij goed, maar al vrij snel merkten we dat Silvijn steeds minder dronk. M'n vriendin kreeg aan beide borsten een ontsteking, het kolven lukte voor geen meter. We hebben van alles geprobeerd, ook een lactatiekundige ingehuurd. Helemaal niets hielp. Dus zo'n 3 weken na z'n geboorte moesten we al overstappen op flesvoeding. Een flinke teleurstelling voor m'n vriendin, maar het was anderzijds elke keer weer zo'n gedoe en gestress, dat het er door de overstap een stuk rustiger door werd. Zowel voor m'n vriendin als voor Silvijn, die niet meer gefrustreerd raakte omdat het drinken aan de borst niet lukte.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:56:58 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139249996
OMG, een nieuw dieptepunt! Gaan kolven en dan vergeten een flesje eronder te schroeven :') _O-
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:57:56 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139250024
Winski, wat een gedoe en wat jammer dat het niet gelukt is -O-
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:01:08 #122
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139250136
Lol lb, hóe dan? :D

Winski, wat jammer zeg. Wel fijn dat nu de rust een beetje terugkomt, dat is óók belangrijk en fv is echt niet slecht :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:03:09 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139250199
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:01 schreef Kimpossible het volgende:
Lol lb, hóe dan? :D

Nou gewoon, je monteert de kolfschelp, hangt m aan je tiet, en gaat kolven. Tot je denkt; wat klinkt dat gek :?

:')
pi_139250408
Klopt, was inderdaad een enorm gedoe. Is alweer even geleden hoor, onze zoon is inmiddels 10 maanden en dit was allemaal in de eerste paar weken.
Ja, het was erg fijn dat de rust terugkeerde. Gestress in de eerste weken is echt geen pretje. We waren echt alleen maar bezig om de bv te laten lukken en dat kostte zoveel tijd en energie. Direct na de overtap op fv was er rust.
Kimpossible, fv is inderdaad niet slecht, verre van zelfs. Alleen had m'n vriendin liever wat langer bv gegeven. Soort van ideaalbeeld; normale bevalling, borstvoeding. Maar door de keizersnede en 'mislukte' bv liep het allemaal wat anders :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:14:17 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139250477
Sorry LB, maar ik moest even heel hard lachen net :D
Trok hij wel vacuum zonder flesje?
Had je al een tsr, of kon je nog snel stoppen?

_O-
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:18:36 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139250588
Nou dat vacuüm ging heel aardig geloof ik :D

Eindelijk een keer dat ik dankbaar ben voor mijn slecht toeschietende borsten :') Het is bij een paar dikke druppels op mn broek gebleven.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:19:39 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139250618
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:56 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, een nieuw dieptepunt! Gaan kolven en dan vergeten een flesje eronder te schroeven :') _O-
:D _O-

sorry....
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:23:14 #128
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139250732
Haha LB! Je bent echt niet zo helder momenteel!
Beterschap

En 2 gekliefde kindjes!

Hier nog steeds pijn. Lactatiekundige heb ik gebeld en heb van haar nu de Ardo Gold Cream gekocht, dit 2x per dag dik smeren en dan met een steriel gaasje afdekken. Hoe dit ervoor gaat zorgen dat de stukken huid weer bij elkaar gaan komen is me een raadsel, maar ik probeer het wel. Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat het gehecht moet worden, zover uit elkaar wijkt het. Maar goed, het komt vast allemaal goed. Toch? En ik probeer nu zo goed en zo kwaad als het kan in rugbyhouding te voeden rechts. Dan is de pijn wel minder intens. De LK had het over evt. kolven, ik heb geen idee hoe kolven (wat uberhaupt pijnlijk is) ervoor kan zorgen dat het minder pijnlijk wordt...
Het moet dit weekend wel echt beter gaan worden, anders trek ik maandag weer aan de bel.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:25:52 #129
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139250789
Bij kolven heb je niet de moeilijkheid van goed of minder goed happen of onrustig drinken pessie, daardoor krijgen je tepels wat meer rust.

Veel beterschap! Pijn bij het voeden zuigt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:35:49 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139251063
Whoa pessie dat klinkt echt heul naar!! :X

Was rechts je goede of juist de, eh stieftiet? :+
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:38:02 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139251126
Jeetje Pessie, dat klinkt wel extreem zeg. Auw! :X Sterkte! :*

Vanuit de zandbak zo aan de borst O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:53:52 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139251457
Noh O+ Met die vieze knietjes, en dat handje! :D O+
pi_139251862
Jeetje pessie, hoe kom je aan zo'n enorme kloof dan?

LB _O-

Ik zit inmiddels toch aan de antibiotica. Gaat lekker hier, kneuzentopic op het moment ;)
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:41:37 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139252825
Pessie :o yikes :X dat het maar snel over mag gaan :*.

Ik pas even qua kneuzen, OK? :+ Het loopt hier juist heel lekker. Alleen links wil qua kolven niet erg mee komen: 20cc waar ik er rechts zo 120cc uit haal. Ok, misschien toch een beetje kneus dan ;).
Mini merkt volgens mij geen verschil gelukkig. Kan ik er zelf nog wat aan doen om 'lefty' een extra zetje te geven? (Ik dacht zelf aan vaker links aanleggen en tussendoor extra links kolven?)
KuikenGuppy
pi_139252905
Dat het ineens nattig wordt onder je. :D .

Dat had ik vanochtend in bed ook heel heftig. Terwijl I toch twee keer gedronken had vannacht. Gewoon, je ligt nog een beetje te dutten, baby naast je en hoppa, laken doorweekt.

Ik was vanmiddag bij een soort bijeenkomstje met meerdere jonge moeders. Toen ik daar zei dat ik ging proberen om tot een jaar borst te voeden vonden ze dat allemaal wel heel erg lang. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze daar vreemd van zouden opkijken. Dat zal de invloed van dit topic zijn, met alle langvoedsters. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:48:52 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139253091
Ik vind een jaar ook wel erg lang klinken eigenlijk. Heb voor mezelf de 'grens' gezet op minimaal 3 maanden, liefst door tot 6 maanden, en dan kijken we tegen die tijd wel weer wat ik er dan van vind.
KuikenGuppy
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:50:06 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139253130
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:48 schreef Burdie het volgende:
Ik vind een jaar ook wel erg lang klinken eigenlijk. Heb voor mezelf de 'grens' gezet op minimaal 3 maanden, liefst door tot 6 maanden, en dan kijken we tegen die tijd wel weer wat ik er dan van vind.
Je groeit erin mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 15:55:23 #138
5428 crew  miss_sly
pi_139253286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:48 schreef Burdie het volgende:
Ik vind een jaar ook wel erg lang klinken eigenlijk. Heb voor mezelf de 'grens' gezet op minimaal 3 maanden, liefst door tot 6 maanden, en dan kijken we tegen die tijd wel weer wat ik er dan van vind.
Wat Ticootje zegt.

Ik had hetzelfde idee als jij en heb uiteindelijk 21 maanden gevoed. Toen stopte S er zelf mee, dus het was helemaal prima wat mij betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_139253302
LB _O-

Dat denk ik wel ticootje, ik wil voeden totdat ikzelf of J denkt ik ben er klaar mee. Wie weet is dat volgende week al maar misschien pas over anderhalf jaar :o !

Doorlekken FTW O+ Hier standaard :').. Ik verlang wel naar de tijd dat ik die lekpads weg kan mieteren!

Kyara :D !

Wup hopelijk trekt het snel weg hoor :*

En pessie, wat naar! Hopelijk is het snel weg zeg! :*

2 mei wordt J gekliefd!
♥ J & S
pi_139253338
Stipje gekliefd en J.ibbe gekliefde to be *O* *O* *O* op naar verbetering, fijn dat de lk jullie heeft kunnen helpen. Nu minikim nog!

Ahg kyara wat lief! O+

Oeii Pessie sterkte! :*
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:57:49 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139253356
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je groeit erin mee.
Dat denk en hoop ik ook, maar ik wil eigenlijk vooral mezelf niet bij voorbaat 'vastpinnen' op een bepaalde periode, dan zou elke dag korte voelen als falen ipv elke dag langer als winst. Maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar ;).
KuikenGuppy
pi_139253567
Ik heb sowieso geen enkele reden om te denken dat ik heb gefaald. Als je een kind op de wereld kan zetten en kan voeden, of dat nu een dag een week of een jaar of langer is, dat is al zo'n topprestatie. Ja toch?

Nee, ik vind het wel mooi om een voornemen te hebben, maar als het niet lukt, om wat voor reden dan ook, kan ik daar prima mee leven. Ik had dit van tevoren overigens echt niet gedacht, en ik heb dit voornemen ook alleen maar omdat het nu zo goed gaat allemaal. Dat is echt al meer dan ik had gedroomd, omdat ik vooraf zoveel verhalen had gehoord en gelezen over borstvoeding die niet goed van de grond kwam. Ik had geen idee of het wel zou werken allemaal :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:12:21 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139253825
Herkenbaar Burdie! Ik heb pas bij een maand of 10 gezegd dat ik sowieso doorging tot een jaar oO< Gewoon omdat het begin zo moeizaam ging... Voor die tijd was het 'elke dag is er een', minimaal 3 maanden, minimaal 6 maanden... en toen ging het eigenlijk al probleemloos en zonder bijvoeding en domperidon ^O^
pi_139254041
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat Ticootje zegt.

Ik had hetzelfde idee als jij en heb uiteindelijk 21 maanden gevoed. Toen stopte S er zelf mee, dus het was helemaal prima wat mij betreft.
Precies zo. Ik heb nooit een deadline gesteld, behalve dat ik het wilde proberen, Toen het lukte dacht ik 'ik zie wel waar het schip strandt'. En opeens waren we vijftien maanden verder, terwijl een jaar voeden me echt bizar leek toen hij net geboren was. Hij stopte er zelf mee en dat vond ik helemaal prima.

Oh, en ik was ook helemaal gelukkig met mn handkolf trouwens. Nooit iets anders gebruikt, dat wel, maar dat is dus omdat ik daar ook geen reden voor had.

Auw Pessie, dat klinkt echt heel erg naar. Beterschap!
pi_139254648
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:23 schreef pessie het volgende:
Haha LB! Je bent echt niet zo helder momenteel!
Beterschap

En 2 gekliefde kindjes!

Hier nog steeds pijn. Lactatiekundige heb ik gebeld en heb van haar nu de Ardo Gold Cream gekocht, dit 2x per dag dik smeren en dan met een steriel gaasje afdekken. Hoe dit ervoor gaat zorgen dat de stukken huid weer bij elkaar gaan komen is me een raadsel, maar ik probeer het wel. Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat het gehecht moet worden, zover uit elkaar wijkt het. Maar goed, het komt vast allemaal goed. Toch? En ik probeer nu zo goed en zo kwaad als het kan in rugbyhouding te voeden rechts. Dan is de pijn wel minder intens. De LK had het over evt. kolven, ik heb geen idee hoe kolven (wat uberhaupt pijnlijk is) ervoor kan zorgen dat het minder pijnlijk wordt...
Het moet dit weekend wel echt beter gaan worden, anders trek ik maandag weer aan de bel.
Ik kolfde links vanwege een kloof terwijl Stipje rechts dronk en ik merkte na 2 voedingen dat de kloof al veel beter werd. En doordat Stipje m'n tsr opriep hoefde de kolf niet zo hard. Ik zt idd ook te hannesen met crème en gelpads, maar rust hielp veel beter. Of een tepelhoedje, dat scheelde ook veel qua pijn!

Klaproos met een afspraak! *O* Ik hoop echt dat ik tegen die tijd kan zeggen dat het super loopt hier :)

Ik wilde ook een half jaar bv geven, maar ik ben nu al blij dat ik een maand heb volgemaakt :@ We kijken het nu idd even per dag aan en hopelijk komt alles goed en anders heeft hij wel gewoon een maand bv gehad :)
pi_139255098
Mijn oudste heb ik 2,5 jaar gevoed, dus ik ga er vanuit dat ik in 2016 ook nog bezig ben :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:04:10 #147
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139255171
Het probleem is dat de kloof echt zit tussen tepel en tepelhof. De tepel zit daar zeg maar los van de tepelhof. Hij is ook verder los gegaan sinds vorige week volgens mij. En als ik de kolf erop zet "wringt" ie precies daar :X dus dat wil ik liever niet proberen.
Het is de stieftiet LB :P , dus in het ergste geval gooi ik die eraf en krijgt ze alleen nog links. Maar ik voed liever nog door met beide kanten. Nou ja, ik zie het dit weekend nog aan en anders trek ik maandag aan de bel. Scheelt dat ze nog maar 3-4x drinkt per dag en rechts echt max 2 minuten is. Dus dat is 8 minuten per dag marteling. Bevallen duurde langer.
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:06:01 #148
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139255217
Ik heb wel als streven om minimaal het jaar vol te maken, maar ik leg wel vaker de kat hoog voor mezelf. Als ik daarna langer door voed, ook prima. Korter zou ik serieus jammer vinden.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:08:39 #149
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139255295
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:06 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb wel als streven om minimaal het jaar vol te maken, maar ik leg wel vaker de kat hoog voor mezelf. Als ik daarna langer door voed, ook prima. Korter zou ik serieus jammer vinden.
Ik begon juist bij Nathan met 6 weken, uiteindelijk 2 jaar vol gemaakt.
pi_139260857
Oef Pessie :X Hoe kom je d'r aan?

En jeeej voor de gekliefde riempjes *O* *O* Nu hopen op mooie happen! Goed oefenen en voordoen :P (Dot, waarom is er nu wel gekliefd, puur uit nieuwsgierigheid hoor de vraag)

En LB :D Gelukkig maar dan, je trage tsr (komt ie ook nog es van pas ;) )
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_139261215
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:06 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb wel als streven om minimaal het jaar vol te maken, maar ik leg wel vaker de kat hoog voor mezelf. Als ik daarna langer door voed, ook prima. Korter zou ik serieus jammer vinden.
Hetzelfde hier alleen ben ik niet zo van de katten dus ik leg de lat hoog ;)
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:48:41 #152
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139261353
_O- gotta love fok!ken op de iPad
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139261821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:35 schreef Morretje het volgende:
Oef Pessie :X Hoe kom je d'r aan?

En jeeej voor de gekliefde riempjes *O* *O* Nu hopen op mooie happen! Goed oefenen en voordoen :P (Dot, waarom is er nu wel gekliefd, puur uit nieuwsgierigheid hoor de vraag)

En LB :D Gelukkig maar dan, je trage tsr (komt ie ook nog es van pas ;) )
Hij begreep wat de andere kno arts dacht, maar aangezien ik nog steeds pijn heb en hij het wel strakker vond dan hoorde kregen wij de keus. Dus toen toch maar gedaan, omdat het zo'n minimale ingreep is en hij er nu nog weinig last van heeft en hopelijk helpt het. En anders voel ik me m'n leven lang schuldig ;)

Maar hij heeft er nu al geen last meer van, want ik ging er net langs met m'n vinger om het open te houden en hij gaf geen kik.
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:10:55 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139262033
Auch Pessie, dat klinkt echt gruwelijk :X

Ik hoopte eerst dat het überhaupt zou lukken, daarna tot de UD kolven, toen 3 maanden, toen 6 en vanaf toen eigenlijk tot ze zelf niet meer willen.
pi_139263493
Kan ik gekolfde melk van gisteren die in de koelkast staat nog invriezen of moet dat meteen de dag zelf al?
pi_139263604
Binnen 24 uur.
pi_139263718
Oh shit, dan ben ik gewoon weer net te laat :{
pi_139263824
Ach, na 25 uur is het niet gelijk verrot natuurlijk ;) Ik ga er vanuit dat als het niet goed meer is, dat baby het weigert.
pi_139264560
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:58 schreef WupWup het volgende:
Ach, na 25 uur is het niet gelijk verrot natuurlijk ;) Ik ga er vanuit dat als het niet goed meer is, dat baby het weigert.
Nja, van gistermiddag is het... Volgende keer eerder de vriezer in dus :) Krijgt ie morgen gewoon lekker even een keer de fles en kolf ik opnieuw :)
pi_139264989
Ook een goede oplossing! In de koelkast is het overigens vijf tot acht dagen houdbaar, dus als het morgen niet uitkomt heb je nog zat tijd.
pi_139272166
Nu dat ik toch een fles ga geven straks vroeg ik me af of het het waard is om eens een Difrax fles te proberen, om te kijken of hij dan minder lucht hapt. Ik heb er een gekregen met een S speen, dus ik heb hem toch staan. We hebben nu alleen de Breastflow geprobeerd en daarbij maakt hij dezelfde klikgeluidjes bij als bij het drinken aan de borst. Of zou dat per fles weinig verschil maken?

We hebben nu trouwens wel echt door dat het de lucht is die hem dwars zit de hele dag. Hij drinkt echt voldoende en komt ook erg goed aan, maar direct na het voeden begint het trappelen en maaien al, inclusief scheetjes en spugen.
  zaterdag 26 april 2014 @ 10:01:13 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139272906
Qua lucht hoor ik ook goede verhalen over de Dr Brownfles!
pi_139273978
Die Difrax fles was echt niks, hij verslikte zich echt enorm. Snel de Breastflow maar weer gepakt.
pi_139279100
Ik wilde net gaan voeden en Stip zat in de draagdoek dus ik ging nog even een glas water pakken, valt meneer weer knetterhard in slaap van het wandelen. Toen ben ik nog maar even met hem blijven zitten, maar na een half uur toch maar weer wakker gemaakt, anders zat er bijna 4 uur tussen voedingen.

Ik vind het nog wel lastig wanneer hij nu gevoed wil worden, want vaak merk ik ook dat er gewoon wat lucht dwars zit maar dan gaat hij ook heel erg zoeken, terwijl hij dan na een boer of scheet gewoon weer rustig wordt. Echt honger is het dan dus niet lijkt me. Het is ok vaak best snel na een voeding (een uur oid). Nu na een voeding weer meteen veel scheetjes en dan zoekt hij ook meteen weer, maar m'n borsten zijn echt leeg. Ik hoop dat hij snel leert dat z'n lippen echt moeten gaan krullen, want dat scheelt misschien toch een boel lucht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dot. op 26-04-2014 15:29:01 ]
  zaterdag 26 april 2014 @ 15:38:06 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139279303
Zou het niet zijn dat je hem hebt 'geleerd' dat hij steeds even mag drinken al er iets is, en hij dus eigenlijk je borst als speen gebruikt? Geen idee hoor of dat zo werkt bij die kleintjes... maar ik heb het idee dat iig mijn kuiken heel snel een bepaalde regelmaat herkent en omzet in een 'kennelijk gaat het hier zo'.

Wij doen soms een pinkie er in om te checken of het sabbel behoefte is of dorst. Of eerst even proberen te sussen alvorens aan te leggen. En ik kijk soms op de klok om beter te kunnen snappen of het honger kan zijn (een half uur na de vorige voeding is dat minder waarschijnlijk dan 3 uur daar na). Hoewel dat ook niet alles zegt natuurlijk.

Lastig he, dat ze de gebruiksaanwijzing met placenta en al weggooien ;).
KuikenGuppy
pi_139279516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 15:38 schreef Burdie het volgende:
Zou het niet zijn dat je hem hebt 'geleerd' dat hij steeds even mag drinken al er iets is, en hij dus eigenlijk je borst als speen gebruikt? Geen idee hoor of dat zo werkt bij die kleintjes... maar ik heb het idee dat iig mijn kuiken heel snel een bepaalde regelmaat herkent en omzet in een 'kennelijk gaat het hier zo'.

Wij doen soms een pinkie er in om te checken of het sabbel behoefte is of dorst. Of eerst even proberen te sussen alvorens aan te leggen. En ik kijk soms op de klok om beter te kunnen snappen of het honger kan zijn (een half uur na de vorige voeding is dat minder waarschijnlijk dan 3 uur daar na). Hoewel dat ook niet alles zegt natuurlijk.

Lastig he, dat ze de gebruiksaanwijzing met placenta en al weggooien ;).
Ja, na een uur ofzo leg ik hem idd niet opnieuw aan. Meestal probeer ik hem te troosten of te laten boeren, lukt dat niet, dan drinken. Maar net als net, dat hij dan weer in slaap valt, dan maak ik hem toch weer wakker als er al zo lang tussen voedingen zit. Maar ergens voelt het dan toch een beetje als rekken ofzo, maar volgens mij kan ik hem dan heel lang rekken.

En als hij spuugt ruikt hij natuurlijk gewoon melk, maar het is niet vreemd dat hij na anderhalf of twee uur nog een mondje teruggeeft.
  zaterdag 26 april 2014 @ 16:02:26 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139279620
Dat is sowieso niet vreemd, dat doet de mijne ook ;) is volgens mij heel normaal voor babies.
KuikenGuppy
pi_139279740
Ja, weet ik :)
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:29:15 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139283532
Mijn ventje ging weer langs de check-up, hij is goed 10 maanden, 9140 gram en 72,3 cm. *O*
Hij loopt iets voor op zijn ontwikkeling, eet nu heel goed, rolt, tijgert en kan zitten, is heel grappig en gezellig en zijn mama loopt over van trots.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:44:39 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139283964
Wat een mooie curve Juud *O*.
Hij doet het echt super joh :D!
KuikenGuppy
pi_139284322
wow Juud wat goed! Trots mag je zeker zijn, wat een kanjer *O*
♥ J & S
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:07:06 #172
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139286201
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afhalen in Rotterdam mag ook :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_139286239
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afhalen in Rotterdam mag ook :)
Zijn dat spenen/flessen die je kan gebruiken bij borstvoeding?
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:30:08 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139286818
Top Juud! *O*
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:40:26 #175
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139287131
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zijn dat spenen/flessen die je kan gebruiken bij borstvoeding?
Het is een speen die het gevoel van de borst nabootst ofzo.. Zoek maar eens op Avent Breastflow :)

Ik heb er geen ervaring mee, want mijn meisje krijgt fv met andere speen.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_139287479
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Het is een speen die het gevoel van de borst nabootst ofzo.. Zoek maar eens op Avent Breastflow :)

Ik heb er geen ervaring mee, want mijn meisje krijgt fv met andere speen.. :)
Ik zie dat het een fles is voor flesweigeraars... Dacht dat het speciaal een speen was in de vorm van een tepel zeg maar. Ik had gehoord dat je in de eerste maanden met bv geven, alleen zulke spenen mocht gebruiken.
pi_139287819
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zie dat het een fles is voor flesweigeraars... Dacht dat het speciaal een speen was in de vorm van een tepel zeg maar. Ik had gehoord dat je in de eerste maanden met bv geven, alleen zulke spenen mocht gebruiken.
Mijn lk raad idd Breastflow aan bij borstvoeding, omdat die het meest op een borst lijken qua drinken, maar ik wist niet dat ze ook op Avent flessen pasten.
pi_139289196
Top Juud!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 27 april 2014 @ 09:54:46 #179
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139296373
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:03 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mijn lk raad idd Breastflow aan bij borstvoeding, omdat die het meest op een borst lijken qua drinken, maar ik wist niet dat ze ook op Avent flessen pasten.
Ik heb hier Avent flessen met Breastflow.
Wacht ik zoek ff een plaatje..

Link zit in een pb :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_139296458
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:03 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mijn lk raad idd Breastflow aan bij borstvoeding, omdat die het meest op een borst lijken qua drinken, maar ik wist niet dat ze ook op Avent flessen pasten.
Ik had ergens gelezen dat ze niet op avent flessen passen...
pi_139296466
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 09:54 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik heb hier Avent flessen met Breastflow.
Wacht ik zoek ff een plaatje..

Link zit in een pb :)
Maar ze passen dus toch?
pi_139296516
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:03 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mijn lk raad idd Breastflow aan bij borstvoeding, omdat die het meest op een borst lijken qua drinken, maar ik wist niet dat ze ook op Avent flessen pasten.
Aha, dus toch :) Dan ben ik daarnaar op zoek. Rijstebuiltje, weet niet of aanbod nog geldt?
pi_139296527
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat ze niet op avent flessen passen...
Bij mij passen de Avent flessen niet op de Breastflow spenen nee.
  zondag 27 april 2014 @ 10:26:09 #184
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139296790
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Aha, dus toch :) Dan ben ik daarnaar op zoek. Rijstebuiltje, weet niet of aanbod nog geldt?
Tuurlijk :)

Hier nog plaatje van de fles: http://www.philips.nl/c-p(...)ral-flessen-babyfles
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_139296828
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Aha, dus toch :) Dan ben ik daarnaar op zoek. Rijstebuiltje, weet niet of aanbod nog geldt?
Ik weet niet of je de blije doos.van prenatal hebt aangevraagd maar daar zit er ook 1 in....
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 april 2014 @ 10:42:19 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139297060
Hier ook interesse :)
KuikenGuppy
pi_139297077
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de blije doos.van prenatal hebt aangevraagd maar daar zit er ook 1 in....
Nee, nog niet!
pi_139297193
Wel aangevraagd nu ;)
  zondag 27 april 2014 @ 11:01:22 #190
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139297426
Ik heb er 4 :)
Ik kan dus eerlijk delen... :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_139297439
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik heb er 4 :)
Ik kan dus eerlijk delen... :)
Ik kan ze eventueel ophalen, woon in Rotterdam:)
pi_139297475
He nog een Rotterdammert :P
S. 2014
J. 2016
pi_139297526
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
He nog een Rotterdammert :P
Oh, jij ook? :) Woon zelf op zuid. Jij/jullie?
pi_139297585
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh, jij ook? :) Woon zelf op zuid. Jij/jullie?
Ik woon om de hoek bij het alexandrium
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 april 2014 @ 11:09:33 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139297596
Geef ze maar aan sunshine dan :)
KuikenGuppy
pi_139297603
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:09 schreef Burdie het volgende:
Geef ze maar aan sunshine dan :)
Ik wil best delen met je :*
  zondag 27 april 2014 @ 11:22:32 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139297863
Oh ik zoek het nu niet specifiek, we gebruiken de Calma. De Avent wil ik later gebruiken voor water en limonade enzo, maar dat duurt nog wel even ;).
KuikenGuppy
  zondag 27 april 2014 @ 11:24:05 #198
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139297893
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 11:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik woon om de hoek bij het alexandrium
+1 :)

Sunshine wil je me even dm-en voor afhandeling ?! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_139307845
Ik moet van mezelf de bv nog tot vrijdag de kans geven, om te zien of het klieven heeft geholpen, maar ik vrees van niet. Zijn hap is gewoon zo groot als hij kan zijn en hij neemt ook veel van m'n tepel in zijn mond, maar het blijft zo enorm pijnlijk. En het liefste zou ik vanwege zijn krampjes gaan kolven, maar ik zou niet weten hoe ik dat praktisch moet doen elke 3 uur oid. Echt vrede heb ik er nog niet mee, maar doorworstelen kan ik niet meer. Ik zie op tegen elke voeding, geef mezelf de schuld van de pijn, geef dan hem weer de schuld, maak me druk dat ik hem te vroeg afkoppel omdat ik pijn heb en dan ben ik weer bang dat hij honger heeft. Ik ben alleen maar bezig met wanneer hij wil drinken en probeer het soms ook uit te stellen, zodat de pijn er niet is en dat zit me dan ook weer enorm dwars. En met z'n krampjes zou ik het liefste bv blijven geven, live of niet, maar ik zou niet weten hoe. Ja, hem elke 3 uur maar een kwartier laten huilen zodat ik kan kolven? Het huilen en de reflux/krampjes klachten beginnen ook meteen na een voeding, dus ik heb bijna altijd een plakbaby op me. Of hebben jullie daarin nog tips?

5 weken bv is toch op zich beter dan niets? ;(
pi_139309644
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 16:31 schreef Dot. het volgende:
Ik moet van mezelf de bv nog tot vrijdag de kans geven, om te zien of het klieven heeft geholpen, maar ik vrees van niet. Zijn hap is gewoon zo groot als hij kan zijn en hij neemt ook veel van m'n tepel in zijn mond, maar het blijft zo enorm pijnlijk. En het liefste zou ik vanwege zijn krampjes gaan kolven, maar ik zou niet weten hoe ik dat praktisch moet doen elke 3 uur oid. Echt vrede heb ik er nog niet mee, maar doorworstelen kan ik niet meer. Ik zie op tegen elke voeding, geef mezelf de schuld van de pijn, geef dan hem weer de schuld, maak me druk dat ik hem te vroeg afkoppel omdat ik pijn heb en dan ben ik weer bang dat hij honger heeft. Ik ben alleen maar bezig met wanneer hij wil drinken en probeer het soms ook uit te stellen, zodat de pijn er niet is en dat zit me dan ook weer enorm dwars. En met z'n krampjes zou ik het liefste bv blijven geven, live of niet, maar ik zou niet weten hoe. Ja, hem elke 3 uur maar een kwartier laten huilen zodat ik kan kolven? Het huilen en de reflux/krampjes klachten beginnen ook meteen na een voeding, dus ik heb bijna altijd een plakbaby op me. Of hebben jullie daarin nog tips?

5 weken bv is toch op zich beter dan niets? ;(
Dot wat balen van de pijn bij het voeden ondanks het klieven. Hier was dat ook zo aan het begin, maar werd echt beter met een maand of twee ongeveer. Ik had ook tepelhoedjes geprobeerd. Hier hielp dragen in de doek tegen krampjes. Dan kun je alleen niet echt kolven lijkt me. Kon een lk niet verder helpen met tips, die de pijn helpen voorkomen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 27 april 2014 @ 17:17:52 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139309784
Dot, wat naar dat het zo moeilijk blijft gaan...
Ik heb geen idee hoe snel je verbetering zou moeten zien na het klieven. Ik help je hopen op beterschap. En als dat niet gebeurt, is fv ook geen ramp. :*


Werkt dit? Foto. Haal vanavond weer weg. Stippen op de arm is vijfde ziekte.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139310644
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 17:13 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dot wat balen van de pijn bij het voeden ondanks het klieven. Hier was dat ook zo aan het begin, maar werd echt beter met een maand of twee ongeveer. Ik had ook tepelhoedjes geprobeerd. Hier hielp dragen in de doek tegen krampjes. Dan kun je alleen niet echt kolven lijkt me. Kon een lk niet verder helpen met tips, die de pijn helpen voorkomen?
De doek vindt hij idd fijn, maar kolven gaat dan dus niet nee. Ik denk niet dat ik het nog een maand volhoud om eerlijk te zijn :@ De lk's die ik heb gezien zeiden dat ik hem goed aanleg, dus daar was niks op aan te merken.

quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 17:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Dot, wat naar dat het zo moeilijk blijft gaan...
Ik heb geen idee hoe snel je verbetering zou moeten zien na het klieven. Ik help je hopen op beterschap. En als dat niet gebeurt, is fv ook geen ramp. :*


Werkt dit? Foto. Haal vanavond weer weg. Stippen op de arm is vijfde ziekte.
Dank je :)

Wat een sneu koppie! Drinkt hij slechter daardoor?

Edit: Ik zit nu ook weer eens op bv.com te lezen en misschien lukt het drinken hem wel niet zo goed, omdat we hebben bijgevoed met de breastflow fles. Of is dat onzin? Hij vond het vingervoeden echt heel vervelend namelijk en dan kregen we er amper 10 cc bij en met die fles dronk hij zo 50 cc weg en wij hebben dus, wellicht in onze naiviteit, die fles maar aangeboden. De lk heeft ons zelfs nog geleerd hoe we hem moesten aanbieden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dot. op 27-04-2014 18:10:48 ]
  zondag 27 april 2014 @ 18:20:13 #203
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139311660
Ik heb ook altijd heel erg veel pijn bij het voeden.. zeker de eerste 6 weken eigenlijk.
Daarna is het ineens over. Dat was zo bij alle 3 de kinderen. De 3e heeft moeite met de techniek en dat maakte het dan weer extra pijnlijk. Ik voed nu zonder pijn ( wel pijnlijk toeschiet reflex.

hoelang duurt de pijn echt de gehele voed periode?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139311843
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:20 schreef Moppert het volgende:
Ik heb ook altijd heel erg veel pijn bij het voeden.. zeker de eerste 6 weken eigenlijk.
Daarna is het ineens over. Dat was zo bij alle 3 de kinderen. De 3e heeft moeite met de techniek en dat maakte het dan weer extra pijnlijk. Ik voed nu zonder pijn ( wel pijnlijk toeschiet reflex.

hoelang duurt de pijn echt de gehele voed periode?
Links is het bijna de hele tijd pijnlijk idd en hier had hij ook een kloof gezogen. Het aanhappen is even een flinke pijnscheut. Rechts is wel beter, dat is bij het aanhappen even, maar dat is prima te doen, en dan later pas, als de grote melkstroom is afgenomen. En dan na het voeden voel ik m'n tepels branden en waar hij hapt is het ook helemaal rood.
  zondag 27 april 2014 @ 18:55:44 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139312854
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 17:48 schreef Dot. het volgende:
Edit: Ik zit nu ook weer eens op bv.com te lezen en misschien lukt het drinken hem wel niet zo goed, omdat we hebben bijgevoed met de breastflow fles. Of is dat onzin? Hij vond het vingervoeden echt heel vervelend namelijk en dan kregen we er amper 10 cc bij en met die fles dronk hij zo 50 cc weg en wij hebben dus, wellicht in onze naiviteit, die fles maar aangeboden. De lk heeft ons zelfs nog geleerd hoe we hem moesten aanbieden.
Lief Dotje... ik bedoel het niet naar, maar probeer op te houden met het ge-'watnouals'... je schiet er zo weinig mee op. Het is geen exacte wetenschap en de inzichten en ervaringen lopen zó uiteen. Vertrouw op jezelf, op je stipje, op je moederhart. Je doet het reuze goed :*.
En dat van die breastflow fles/speen lijkt me persoonlijk echt onzin.
KuikenGuppy
pi_139313033
Dot :* , omdat het zo rot ga. En of je nou bv blijft geven of kiest voor fv, beide keuzes maken jou de beste mama die stip zich maar kan wensen :*
pi_139313399
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 18:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Links is het bijna de hele tijd pijnlijk idd en hier had hij ook een kloof gezogen. Het aanhappen is even een flinke pijnscheut. Rechts is wel beter, dat is bij het aanhappen even, maar dat is prima te doen, en dan later pas, als de grote melkstroom is afgenomen. En dan na het voeden voel ik m'n tepels branden en waar hij hapt is het ook helemaal rood.
:*
Waar komt de pijn vandaan? je zegt dat de LK's hebben gezegd dat je hem goed aanlegd maar waarom blijft het pijn doen?
Misschien krijgt het niet de kans om te genezen? bij mij was het wel zo,,omdat ze zooo vaak dronk bleven de kloven tot dat ik een paar keer met een tepelhoedje heb gevoed. Daarna was de pijn weg, de tepels genezen en kon ik weer normaal voeden.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139314332
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:10 schreef bitterend het volgende:

[..]

:*
Waar komt de pijn vandaan? je zegt dat de LK's hebben gezegd dat je hem goed aanlegd maar waarom blijft het pijn doen?
Misschien krijgt het niet de kans om te genezen? bij mij was het wel zo,,omdat ze zooo vaak dronk bleven de kloven tot dat ik een paar keer met een tepelhoedje heb gevoed. Daarna was de pijn weg, de tepels genezen en kon ik weer normaal voeden.
Hij laat het vacuüm los en vervalt snel in sabbelen, en dan bijt hij mijn tepel plat. Maar er komt vaak nog wel een tsr, dus durf ik hem niet te vroeg af te koppelen.

Misschien is een tepelhoedje idd een goed plan voorlopig. Ik bel zo de lk nog even om nog wat tips te vragen. Elke dag is er een iig :)

quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lief Dotje... ik bedoel het niet naar, maar probeer op te houden met het ge-'watnouals'... je schiet er zo weinig mee op. Het is geen exacte wetenschap en de inzichten en ervaringen lopen zó uiteen. Vertrouw op jezelf, op je stipje, op je moederhart. Je doet het reuze goed :*.
En dat van die breastflow fles/speen lijkt me persoonlijk echt onzin.
Ja, je hebt gelijk idd. Ik heb van vriend ook een Google verbod gekregen...
  zondag 27 april 2014 @ 19:42:50 #209
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139314728
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 17:48 schreef Dot. het volgende:

[..]

De doek vindt hij idd fijn, maar kolven gaat dan dus niet nee. Ik denk niet dat ik het nog een maand volhoud om eerlijk te zijn :@ De lk's die ik heb gezien zeiden dat ik hem goed aanleg, dus daar was niks op aan te merken.

[..]

Dank je :)

Wat een sneu koppie! Drinkt hij slechter daardoor?

Edit: Ik zit nu ook weer eens op bv.com te lezen en misschien lukt het drinken hem wel niet zo goed, omdat we hebben bijgevoed met de breastflow fles. Of is dat onzin? Hij vond het vingervoeden echt heel vervelend namelijk en dan kregen we er amper 10 cc bij en met die fles dronk hij zo 50 cc weg en wij hebben dus, wellicht in onze naiviteit, die fles maar aangeboden. De lk heeft ons zelfs nog geleerd hoe we hem moesten aanbieden.
Nee, ze had er geen last van. Ze was ingespannen tv aan het kijken. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139314832
Ze lijkt op je Davina O+
pi_139314943
Ik had ook weken pijn Dot, ondanks goed aanhappen. Kwestie van eelt kweken ;)

En verder denk ik dat Burdie verstandige dingen zegt. Ik denk dat je heel onrustig wordt van steeds zoeken naar oorzaken. Helpt het als je probeert te accepteren dat het nu even worstelen is voor jullie beiden en gewoon maar even met de dag te leven?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_139315013
Maar Dot zegt dat hij het vaccuum te snel verbreekt dan hapt ie dus niet zo heel goed aan. Zei de lk niet of je hem gewoon opnieuw moet aanleggen zodat ie leert niet te sabbelen maar door blijven drinken?
Ik denk dat na 2-3 weken moet de pijn echt minder zijn...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 27 april 2014 @ 20:02:54 #213
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139315489
Dottie, eerst een plus1 op burd en verder nog een tip voor pijn, want ik heb ook vaak een onrustig meisje aan de borst die om de haverklap loslaat omdat ze last heeft van mijn melkstroom icm de reflux. En dan vervolgens probeert ze heel lullig aan te happen.

De truc die hier altijd werkt maar waar madame zelf helaas pisnijdig van wordt is voeden in een gewone Madonna en dan haar hoofd begeleiden wanneer ze mag happen (leuk dat je een duik wilt nemen met je kleine hap, maar we gaan het niet doen, sorry). En dan met je andere hand een goede hamburger/Nippleflip, waardoor ze net even meer tepel in haar mond neemt en d'r lippen beter krullen. En dan: niet loslaten. Ik houd mijn borst lichtjes vast, zonder te knijpen maar wel dat hij iets beter hapbaar blijft voor haar en omdat ze zovaak zonder reden de helft van m'n tepel uit d'r mond laat glijden houd ik m'n andere hand achter haar hoofd als begrenzing. Ze mag wel loslaten en opnieuw happen, om wat voor reden dan ook, maar niet de hap verpesten en dan stug doordrinken.

Mijnes wordt alleen boos als ik bepaal wanneer ze mag happen, waardoor ze zich soms afzet tegen m'n borst met haar handen en dan is het dus geen succes :')

Edit: toevallig voedingsmoment dus ik heb vriend gevraagd het op de foto te zetten. Hij snapte alleen niet goed wat belangrijk was om terug te zien op de foto, maar zie spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien heb je er wat aan!
Succes bikkel, jullie doen het goed. Geloof in jezelf en genoeg is genoeg :*

[ Bericht 16% gewijzigd door Kimpossible op 27-04-2014 20:14:18 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139316589
Dot, ik heb verder geen tips ivm het aanhappen,maar wel ivm kolven. Ik kolf nu al bijna vier maanden volledig voor de tweeling en ze hebben nog nooit om voeding hoeven gillen terwijl ik met een verhit hoofd aan de kolf hing ;)

De.meiden drinken hun fles en ik kolf direct daarna, waardoor er altijd twee flesjes klaar staan. In het begin kolfde ik electrisch, dat kon ook met een hand, nadat het vacuum was. Mn onderarm op de ene schelp en mn hand op de andere. Tegenwoordig kolf ik met een handkolf, zodat ik meer bewegingsvrijheid heb.

Eventueel zou je zelfs tijdens een voeding kunnen kolven door Stipje op een voedingskussen/hoopje dekbed oid te leggen. Dan heb je een hand voor de fles en een hand voor de kolf. Ik zit ook vaak in kleermakerszit met een baby op.schoot. Billen in het kuiltje en.hoofdje op mn knie. Dan heb ik ook een.hand vrij om te kolven.

Ideaal is het niet, maar zeker mogelijk. Let wel dat kolven ook een kwestie van oefenen is. Je zal wrs de eerste keer geen.volledige.voeding kolven, maar dat zal snel op lopen. Mijn meiden drinken ong. 150ml per voeding per kind en zitten sinds hun geboorte volledig op bv (op de kv na die ze van het ziekenhuis moesten..)

Sterkte en.als je tips nodig hebt hoor ik het wel :*
Lotte!
Noah!
pi_139316705
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met pijn :) Ik haal hem idd los als hij het vacuüm verbreekt en leg dan opnieuw aan. Ik ga je truc eens proberen KP, thanks! Een lullige hap met een snoekduik is idd ook een favo actie van meneer :P

En m'n tepels even laten helen met een tepelhoedje vind ik ook een goed plan. Ik durf ook niet zo goed met Purelan te smeren omdat ik bang ben dat het dan te week wordt maar misschien kan ik dat wel even doen tot het wat beter is. De lk nam niet op maar ik zal het ook even aan haar vragen.

Clubsoda, zo doe ik het nu idd en elke dag ben ik blij dat het weer gelukt is dus misschien hou ik het ook wel gewoon vol :')
  zondag 27 april 2014 @ 20:33:15 #216
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139317018
Purelan kan je niet te veel smeren! Lekker smeren hoor, dat scheelt zoveel!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 27 april 2014 @ 20:34:20 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139317088
Dot, ook hier pijn in het begin hoor :Y links heb ik een kloof(je) gehad, en ik heb heel lichte tepels, dus de kraam keek gelijk al bedenkelijk :')

Ik heb me echt na een tijdje afgevraagd of ik óóit me weer normaal zou kunnen afdrogen na het douchen zonder in elkaar te krimpen als de handdoek langs mn tepels kwam :X

Maargoed, dat soort pijn gaat over; pijn door een andere oorzaak moet natuurlijk wel beter worden! Sterkte :*
pi_139321925
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:26 schreef Linda2205 het volgende:
Dot, ik heb verder geen tips ivm het aanhappen,maar wel ivm kolven. Ik kolf nu al bijna vier maanden volledig voor de tweeling en ze hebben nog nooit om voeding hoeven gillen terwijl ik met een verhit hoofd aan de kolf hing ;)

De.meiden drinken hun fles en ik kolf direct daarna, waardoor er altijd twee flesjes klaar staan. In het begin kolfde ik electrisch, dat kon ook met een hand, nadat het vacuum was. Mn onderarm op de ene schelp en mn hand op de andere. Tegenwoordig kolf ik met een handkolf, zodat ik meer bewegingsvrijheid heb.

Eventueel zou je zelfs tijdens een voeding kunnen kolven door Stipje op een voedingskussen/hoopje dekbed oid te leggen. Dan heb je een hand voor de fles en een hand voor de kolf. Ik zit ook vaak in kleermakerszit met een baby op.schoot. Billen in het kuiltje en.hoofdje op mn knie. Dan heb ik ook een.hand vrij om te kolven.

Ideaal is het niet, maar zeker mogelijk. Let wel dat kolven ook een kwestie van oefenen is. Je zal wrs de eerste keer geen.volledige.voeding kolven, maar dat zal snel op lopen. Mijn meiden drinken ong. 150ml per voeding per kind en zitten sinds hun geboorte volledig op bv (op de kv na die ze van het ziekenhuis moesten..)

Sterkte en.als je tips nodig hebt hoor ik het wel :*
Dank je voor de tips! Een volledige voeding kolf ik idd niet, ik zit op 80-90 cc nu. Ik had je kleermakerstip meteen even uitgeprobeerd en hij vond het wel prima zo :) heel handig!

En 300 cc per kolfbeurt, dat zijn wel eat cupmaatjes extra of niet? :D
  zondag 27 april 2014 @ 22:03:40 #219
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139322400
Pijn ja, hier ook hoor de eerste weken, pas na 6-8 weken is het echt gemakkelijker en leuk geworden. En echt fijn is het als ze zelf kunnen aanhappen, ook 's nachts. ^O^
Ik heb ook lang met een hand mijn borst vastgehouden, zodat ie goed bleef liggen tegenover en op hoogte van de tepel en zodat mijn borst de juiste vorm had zodat ie goed vacuum kon blijven behouden.

Het komt wel goed, zorg vooral dat je goed zit en probeer wat verschillende houdingen uit, hier ook de kinders in het begin niet zelf laten happen en rommelen, maar onder begeleiding van mij ze laten aanhappen en dan zorgen dat ze goed gesteund liggen.

Succes ermee in ieder geval! ;)
pi_139322960
Hoe oud is Stip? Want das best behoorlijk wat al! En ik heb niet te klagen nee, maar in de kraamweek was het erger, daar kolfde ik zo'n 2L per dag, terwijl de meiden maar 50ml dronken alle drie uur :X
Lotte!
Noah!
  zondag 27 april 2014 @ 22:56:55 #221
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139325725
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 20:33 schreef Kimpossible het volgende:
Purelan kan je niet te veel smeren! Lekker smeren hoor, dat scheelt zoveel!
Inderdaad. Juist het altijd smeren zorgt voor de goede heling!!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139330987
Hier ook wekenlang pijn gehad door onduidelijke oorzaak. Ik kan me niet vinden in de uitspraak dat het na 2 tot 3 weken wel over moet zijn. het heeft hier wel 2 tot 3 maanden aangehouden. Hij hapte goed aan, we hadden geen spruw, ik denk zelf dat het er gewoon bij hoorde. En die acceptatie hielp echt heel erg. :)

Props voor je doorzettingsvermogen hoor Dot, aan je motivatie zal het niet liggen iig :)
  maandag 28 april 2014 @ 12:54:14 #223
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139337710
Dot, ik kreeg van de lk de tip om de lanoline af te' dekken met een steriel gaasje.

Vanmorgen heb ik weer gebeld. Op advies van de lk assistente een tepelhoedje gehaald. Lauren was woedend. Ze hapt echt niet met tepelhoedje. Naar het schijnt kun je op diue plek ook niet hechten en boven op alles heb ik nu ook links een snee :'( weer de lk gebeld en zij weten het nu ook niet meer door de telefoon heen... En ze hebben de prijs van en consult opgehoogd tot epische prijzen.
pi_139338398
Dot, zeker smeren met Purelan! Het hielp hier heel goed, en het is niet erg als Stipje een beetje binnenkrijgt.

Pijn bij het voeden heb ik links altijd iets bij happen - hele gevoelige tepel, want haar hap is goed en het trekt weg. Ook is m'n tsr na 8 maanden nog altijd heel heftig en wat pijnlijk, en is stuwing bij mij ook meteen pijn. Kortom - het kan zijn dat de boel gevoelig blijft. Maar het moet echt niet tenenkrommend zijn!

Wbt krampjes, ik heb het al eerder gezegd, dat kan er ook bij horen - het is hartstikke klote maar soms is er niets aan te doen. Hoe graag we ook willen, soms moeten die lijfjes gewoon groeien om het beter te kunnen verwerken. Ga daar niet voor kolven - de kans is erg groot dat dat niet gaat helpen.

En nee, er is niks ergs aan als je wilt stoppen. Maar probeer het perspectief te houden, hoe moeilijk dat ook is. Stoppen zal jouw pijn wél oplossen, maar Stipjes klachten wrs niet.

Pessie en Wup, beterschap!
Home is where the O+ is...
pi_139338826
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 12:54 schreef pessie het volgende:
Dot, ik kreeg van de lk de tip om de lanoline af te' dekken met een steriel gaasje.

Vanmorgen heb ik weer gebeld. Op advies van de lk assistente een tepelhoedje gehaald. Lauren was woedend. Ze hapt echt niet met tepelhoedje. Naar het schijnt kun je op diue plek ook niet hechten en boven op alles heb ik nu ook links een snee :'( weer de lk gebeld en zij weten het nu ook niet meer door de telefoon heen... En ze hebben de prijs van en consult opgehoogd tot epische prijzen.
Oh, wat vervelend! Ik moet zeggen dat ik de consulten idd ook erg duur vind :@ Ik heb ondertussen 320 euro aan de lk uitgegeven....

Ik heb net nog even gebeld en nog wat verschillende houdingstips gekregen om toch z'n kin echt meer naar onder te krijgen en z'n hoofd goed naar achter, want dat doet hij niet merkte ik vanochtend.

Hij was wat weinig aangekomen, dus van de cb arts moeten we nu elke week komen wegen. Hij was namelijk sinds vrijdag maar 60 gram aangekomen, maar hij heeft sinds donderdag niet gepoept, dus het kon ook ontlasting zijn. We houden het in de gaten. Hij heeft sowieso sinds we aan de Ranitidine zijn begonnen weinig poepluiers, dus ik ga de huisarts ook even mailen, ook omdat hij erg veel spuugt weer de laatste dagen.

Vanochtend had hij na beide voedingen ook veel gespuugd, maar wel beide borsten leeg gedronken, maar tevreden was hij niet en hij was echt ontroostbaar. Niet goed voor mijn moedershart ;(
  maandag 28 april 2014 @ 15:15:00 #226
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139342091
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 13:33 schreef Dot. het volgende:
Hij was wat weinig aangekomen, dus van de cb arts moeten we nu elke week komen wegen. Hij was namelijk sinds vrijdag maar 60 gram aangekomen, maar hij heeft sinds donderdag niet gepoept, dus het kon ook ontlasting zijn. We houden het in de gaten. Hij heeft sowieso sinds we aan de Ranitidine zijn begonnen weinig poepluiers, dus ik ga de huisarts ook even mailen, ook omdat hij erg veel spuugt weer de laatste dagen.
Je bent denk ik echt teveel aan elkaar aan het linken.
Of hij is gewoon goed gegroeit en het is een borstbaby doe poepen soms ook weinig
tot wel een dag of 8 a 10 niet :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139342273
Sinds vrijdag 60 gram te weinig? Het is vandaag maandag, toch? Dat is toch prima?
Home is where the O+ is...
pi_139342472
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:15 schreef Moppert het volgende:

[..]

Je bent denk ik echt teveel aan elkaar aan het linken.
Of hij is gewoon goed gegroeit en het is een borstbaby doe poepen soms ook weinig
tot wel een dag of 8 a 10 niet :)
Ja, weet ik idd, maar wilde toch nog wat vragen aan de huisarts :) Gewoon afwachten idd :Y

En het groeien was wat de arts zei, daar maak ik me idd geen zorgen om.
pi_139364972
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 12:54 schreef pessie het volgende:
Dot, ik kreeg van de lk de tip om de lanoline af te' dekken met een steriel gaasje.

Vanmorgen heb ik weer gebeld. Op advies van de lk assistente een tepelhoedje gehaald. Lauren was woedend. Ze hapt echt niet met tepelhoedje. Naar het schijnt kun je op diue plek ook niet hechten en boven op alles heb ik nu ook links een snee :'( weer de lk gebeld en zij weten het nu ook niet meer door de telefoon heen... En ze hebben de prijs van en consult opgehoogd tot epische prijzen.
kun je niet een keer naar het borstvoedingscafe in de stad? Daar is in elk geval regelmatig een LK..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 29 april 2014 @ 08:55:08 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_139365247
En sowieso een maal 60 gram te weing , hij kan ook in de lengte gegroeid zijn.

Ik kan verders geen tip geven die al gezegd zijn. Maar misschien kun je voor he gevoel zeggen nu is een nieuwe start , wat was was en nu gaat het beter.
Dat helpt mij na spuien meestal wel.

Succes!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_139371637
O+ drinken - lachen - drinken - lachen - poepen - lachen - drinken - nog een toefje persen - lachen - drinken O+
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:05:16 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139371782
*smelt* O+.

Kuiken mocht vandaag voor zijn eerste prikjes. De moeder voor me zat te hannessen met een speen, kuiken kreeg gewoon een slokje als troost O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 29-04-2014 15:59:08 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:03:05 #233
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139376094
Hello, even een vraagje voor als ik straks weer bv ga geven; ik wil voor de zekerheid gv bestellen, ik zie al via bv.com dat je het bij eurolac kan bestellen, maar voor degenen die het gebruikt hebben, wat hebben jullie besteld? De standaard, de druppeldop, de verstuiver, etc etc?? Haha :') Wat een keuzes :P Wat is het meest handige voor moeder + kind? :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:18:02 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139376535
Geen idee, nooit besteld en nooit nodig gehad. Ik vind het dan ook niet iets om van te voren in huis te halen eerlijk gezegd :?
pi_139377375
Ik had gewoon standaard Enf, maar heb 't nog altijd niet gebruikt! *klopt af*
Verstuiver leek me voor mezelf ook wel handig.
Home is where the O+ is...
pi_139377841
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:05 schreef Burdie het volgende:
*smelt* O+.

Kuiken mocht vandaag voor zijn eerste prikjes. De moeder voor me zat te hannessen met een speen, kuiken kreeg gewoon een slokje als troost O+.
Ja, werkt goed he? :D . I zoog zich al snikkend en verongelijkt nagrommend vast aan de borst om de eerste tien minuten niet meer los te laten. We waren de laatsten die dag dus van de arts mocht ik nog even blijven zitten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:07:06 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139377995
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:02 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, werkt goed he? :D . I zoog zich al snikkend en verongelijkt nagrommend vast aan de borst om de eerste tien minuten niet meer los te laten. We waren de laatsten die dag dus van de arts mocht ik nog even blijven zitten.
O+
KuikenGuppy
pi_139379218
Waarom wil je GV al in huis halen? Ben je zo gevoelig voor schimmelinfecties?
pi_139379476
Ah, tips hier ook welkom! De cb arts vond z'n mondje ook al verdacht en ik zie idd in zijn wang witte slierten die ik niet weg kan vegen, dus die kuur van de huisarts was waarschijnlijk niet genoeg, maar die plakzooi was echt verschrikkelijk. Gv hoef je maar 1x per dag te gebruiken toch?

Wel vreemd ook, ik heb niet het idee dat hij (of ik) er last van heeft. Of hoeft dat niet perse?
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:12:57 #240
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139380404
Ja, ben er gevoelig voor en mn oudste dochter ook. Miconazol hielp geen fluit. Ja, de pijn werd iets minder maar het is nooit helemaal weggegaan vanaf week 3, vandaar met 2 maanden gestopt met de bv. Ik wil het nu proberen te voorkomen (geen vingers in mond, bij zuigbehoefte gewoon speen) en daarom wil ik de gv alvast in huis halen, als ik last heb wil ik het gelijk gaan gebruiken, vandaar :)
En ik wil het graag zo lang mogelijk volhouden, mocht het alsnog niet gaan dan niet, maar vind het fijn om alvast in huis te hebben.
Cwen thx voor de tip! :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_139380780
Ik begrijp het! Ik zou de verstuiver niet nemen, omdat het toch inkt id. Je moet je niet voorstellen dat dat op de bank of je muur spettert bijvoorbeeld :X
pi_139382038
Ik had het druppelflesje werkte wel fijn :)
♥ J & S
  dinsdag 29 april 2014 @ 18:18:29 #243
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139382733
Wupwup: haha ja idd :') Ik dacht ook al aan gewoon de druppeldop en dan evt met wattenstaafje oid :) Thanks dames! :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_139391855
Ik vind de ontwikkeling van J echt tof! En zie het vooral tijdens het borstvoeden dat hij echt ouder begint te worden.

Sinds een tijdje masseert ie mijn borsten heel lief tijdens het drinken O+. Ik vind dat altijd al zo lief eruit zien maar als je eigen baby dat doet O+ O+ Noooooh!
♥ J & S
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:41:23 #245
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139392046
Oh vandaar Enf, dan idd maar in huis halen vast. Hopelijk deze keer minder last van.

Klap O+ O+ O+
pi_139392163
Klap deed mijn R ook! net een poesje O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139392326
Dat masseren is echt te lief O+

Langvoedsters: wat drinken jullie babies naast de borstvoeding? Of in plaats van?

Stick lijkt echt steeds minder behoefte te hebben, vooral overdag. De nachten gaan nog wel redelijk. Ik zou hem wel overdag iets anders willen geven, maar ik durf niet goed, want 'bv is zo goed en daar zit alles in en het is zo lekker makkelijk want precies afgestemd op zijn behoefte' etc.

Ik ben fan van gewoon water, maar ik ben wel bang dat mijn lichtgewicht te weinig kcal binnen krijgt als ik zijn overdag-bv vervang door melk. Wat is nou naast bv the next best thing?

Ik heb 46 boeken in de kast staan hierover, maar ik weet het gewoon niet goed :')
pi_139392717
Water, thee, biologisch diksap, geperste sap, smoothie, bio melk/karnemelk.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:12:48 #249
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139393532
L-E Lauren drinkt tot nu toe alleen water. Ik wil nu wel met thee beginnen.
En had ik al verteld dat de assistente van de lk het een probleem vond dat Lauren niet uit een fles drinkt?
Ze zei dat alle kinderen uit een fles moeten kunnen drinken. Weet iemand waarom?
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:13:46 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_139393584
Oliver drinkt het liefste water naast Bv

En stiekem ben ik trots op 2 jaar 5 maanden!
Na alle ellende en bijna 2 jaar daarvan op dieet voor hem waarvan 1 jaar veel producten en langzaam afbouwend. Hij heeft alleen de glutengevoeligheid ( waarschijnlijk net als Arwen non specifieke coeliakie) maar gelukkig niet die waslijst die arwen heeft! En zijn voedselweigeren en slechte groei. Zijn we nu eindelijk na de laatste kiezen fase in een fijn ritme en komt hij nog maar 2 keer a nachts :).
Wij zijn blij! En ik hoop dat de kinder arts in juni ook tevreden is ( de oude is haar licentie kwijt :o )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_139395624
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:12 schreef pessie het volgende:
L-E Lauren drinkt tot nu toe alleen water. Ik wil nu wel met thee beginnen.
En had ik al verteld dat de assistente van de lk het een probleem vond dat Lauren niet uit een fles drinkt?
Ze zei dat alle kinderen uit een fles moeten kunnen drinken. Weet iemand waarom?
Omdat ze anders straks als zestienjarige moeite heeft met een biertje.

Onzin dus.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:59:58 #252
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139396455
De logopediste zei vorige week dat ik D maar uit een open beker moest gaan leren drinken. Ik vroeg haar of dat voor zijn mondmotoriek was of gewoon om het te kunnen. Nou, het laatste dus....
Daar doen we dus nog niet aan, dat doet zijn zus zelfs pas sinds kort, haha.
Ze zei, jij bent volgend mij wel het type dat van het gezonde is...._O-
Toen dacht ik, ja behalve als het gaat om fopspenen of drinken uit een fles-beker. Iets met zuigbehoefte tot een bepaalde leeftijd,

Ik geef geitenmelk of water aan mijn ventje. Water neem ik soms mee onderweg in een flesje, bijv als we anderhalf uur met de auto weg moeten.
Geitenmelk krijgt ie een paar keer per week 100-120 ml, soms als papje en ook wel als melk uit de fles.
Ook als ik weg ben kan ie dat nu drinken, al ben ik dat nog zelden zonder hem. <3
Lientje kreeg op deze leeftijd gewoon 's ochtends en 's avonds een fles melk, naast een keer of 6 bv.
D drinkt nog wel 6-8 keer, overdag voor zijn slaapjes flink, maar beneden bij de kindjes niet, teveel te zien.
pi_139402252
Juud, hier drinkt hij wel uit een open beker. Dat is nu typisch iets waarvan ik niet weet waarom ik het zou laten, ik heb liever dat hij uit een gewone beker drinkt dan uit een fles oid. :)
pi_139402508
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Oliver drinkt het liefste water naast Bv

En stiekem ben ik trots op 2 jaar 5 maanden!
Na alle ellende en bijna 2 jaar daarvan op dieet voor hem waarvan 1 jaar veel producten en langzaam afbouwend. Hij heeft alleen de glutengevoeligheid ( waarschijnlijk net als Arwen non specifieke coeliakie) maar gelukkig niet die waslijst die arwen heeft! En zijn voedselweigeren en slechte groei. Zijn we nu eindelijk na de laatste kiezen fase in een fijn ritme en komt hij nog maar 2 keer a nachts :).
Wij zijn blij! En ik hoop dat de kinder arts in juni ook tevreden is ( de oude is haar licentie kwijt :o )
*O* wat fijn voor jullie dat het nu allemaal wat beter gaat! En de oude kinderarts uit haar ambt gezet :o Bizar! Maar op zich ook weer geen verrassing als ik las hoe ze met jullie omging...

LE, vanaf ongeveer 10 maanden zijn wij begonnen met wat rijstemelk (omdat ik niet voldoende meer kon kolven op mijn werk), ca. 50 ml per werkdag. Vanaf 14 maanden kreeg hij koemelk op het kdv, toen kolfde ik helemaal niet meer.

Overdag thuis bood ik rond die leeftijd water aan en soms diksap. Maar dat bleef echt bij een paar slokjes per dag. Sinds 18 maanden drinkt hij uit een open beker en sindsdien drinkt hij ook wat meer. Hij drinkt nu melk, aangelengd vruchtensap, diksap, aangelengde ice-tea, water en thee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_139408878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 07:37 schreef L-E het volgende:
Juud, hier drinkt hij wel uit een open beker. Dat is nu typisch iets waarvan ik niet weet waarom ik het zou laten, ik heb liever dat hij uit een gewone beker drinkt dan uit een fles oid. :)
Hier idem, dochter (13 maand) heeft nog nooit een fles/tuitbeker/rietjesbeker o.i.d. gehad.

Ze drinkt verder naast de BV ('s ochtends bij het wakker worden, 's middags voor haar slaapje, 's avonds voor het slapengaan en 's nachts als ze wakker wordt) alleen water. Ik ben geen fan van zoete drankjes en drink zelf eigenlijk ook alleen water, dus lekker makkelijk. Als ik iets met meer Kcal zou willen geven zou ik bio-geitenmelk geven (maar ze houdt niet van geitenmelk) of volle bio-koemelk (dat gebruik ik nu als ik een keer een pannenkoek voor haar maak oid).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 30 april 2014 @ 14:50:07 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139412871
Wtf, ik werd vannacht wakker omdat één borst zo vol zat dat het pijn deed. Mini sliep (uiteraard :') ), dus ik heb de spanning eraf gekolfd. Vervolgens werd ik vanmorgen alsnog met een volle borst en een doorweekt topje wakker :?.
Toen 't kuiken gevoed, en daarna haalde ik er zo nog 50cc uit (kuiken was alweer voldaan en in slaap gevallen). Pas bij de voeding daarna had ik het idee dat die borst weer helemaal leeg was en geen pijn meer deed. Links was jaloers, dus daar kon ik ook nog een flinke lading uit kolven. In elk geval is de melkplas weer flink aangevuld :').
Bizar :').
KuikenGuppy
  woensdag 30 april 2014 @ 16:05:37 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139415468
Mijn 15 maanders drinken water uit een rietjesbeker. En bij de boterham een beetje koemelk uit een tuitbeker (uit praktische overwegingen de tuit ipv de rietjesbeker). Open bekers kunnen ze misschien wel maar daarvoor kon ik handen en ogen te kort om te zorgen dat niet alles tegen het plafond gaat. Ze krijgen tussen de middag ook bv. Behalve als ik weg ben, dan krijgen ze hun koemelk in een fles op de arm ipv in een tuitbeker aan tafel.

Ze lagen er vanochtend zo mooi bij dat ik deze nog even wilde delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 30 april 2014 @ 16:07:17 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139415531
Dat ziet er gezellig uit Kyara!
KuikenGuppy
pi_139416360
Wat een lieve blote spekarmpjes zeg O+ Vooral meisje rechts (J?) :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_139417392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:50 schreef Burdie het volgende:
Vervolgens werd ik vanmorgen alsnog met een volle borst en een doorweekt topje wakker :?.
Toen 't kuiken gevoed, en daarna haalde ik er zo nog 50cc uit (kuiken was alweer voldaan en in slaap gevallen).
Zo gaat het bij mij iedere ochtend/dag. Nouja, ik kolf niet iedere dag, maar als ik kolf na een voeding dan heb ik er ook zo 50 cc uit 's ochtends.

Mooie foto's, Kyara!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 30 april 2014 @ 20:09:43 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139424964
Nohhhh Kyara!!! O+!

LE, ik geef E af en toe wat slokjes water uit een open beker (tuit/rietjesbeker snapt ze niet :') ) als ik vind dat ze wat weinig heeft gedronken. Op het kdv krijgt ze water bij de lunch en koemelk als er niet genoeg bv is.

Ik heb ook wel thee geprobeerd (toen nog uit de fles) maar toen kauwde ze alleen op de speen...

Pessie, hoe gaat ie daar?
pi_139425084
Kyara O+ O+ O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_139425338
Kyara O+!

Dank voor de tips. Wij hebben het er nog even over gehad, en ik geloof dat we er gewoon niet aan toe zijn om de bv te vervangen voor iets anders op ons verzoek. Dus tussendoor af en toe water blijven we doen, dat deed hij al, en als hij overdag slecht drinkt kolf ik wel en krijgt hij dat bij de maaltijden.

Ik weet dat er mensen zijn die dat overdreven vinden, maar mijn moederhart vindt echt dat hij nog zo veel mogelijk bv moet krijgen :@
pi_139427179
Kyara :*

Le niet twijfelen aan jouw moederhart. :*
pi_139427281
Is toch mooi, L-E, dat het zo kan. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 30 april 2014 @ 21:00:49 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_139427703
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]

*O* wat fijn voor jullie dat het nu allemaal wat beter gaat! En de oude kinderarts uit haar ambt gezet :o Bizar! Maar op zich ook weer geen verrassing als ik las hoe ze met jullie omging...

LE, vanaf ongeveer 10 maanden zijn wij begonnen met wat rijstemelk (omdat ik niet voldoende meer kon kolven op mijn werk), ca. 50 ml per werkdag. Vanaf 14 maanden kreeg hij koemelk op het kdv, toen kolfde ik helemaal niet meer.

Overdag thuis bood ik rond die leeftijd water aan en soms diksap. Maar dat bleef echt bij een paar slokjes per dag. Sinds 18 maanden drinkt hij uit een open beker en sindsdien drinkt hij ook wat meer. Hij drinkt nu melk, aangelengd vruchtensap, diksap, aangelengde ice-tea, water en thee.
Ja ze heeft testen bij oudste verneukt/gelogen. Maar we hebben nu duidelijkheid voor Arwen! Maar goed ben dus blij dat ik niet altijd haar blind gevolgd heb in haar advies!

LE niks raar jullie keus en die van Niemand Anders ! :*

Kyara wat zoet O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_139441489
Ohh Kyara, wat lief O+ Blijft toch bijzonder om te zien hoor, een tweeling aan de borst O+

J. drinkt best veel water uit een rietjesbeker en soms onder begeleiding uit een gewone beker.
Ze vindt het heerlijk en drinkt eigenlijk bij elke vaste maaltijd water. Vind het zelf ook lekker om wat te drinken bij m'n eten dus ik bied haar dat ook aan. Kolven doe ik al een hele tijd niet meer.
Ze krijgt genoeg borstvoeding binnen en maak me om m'n productie ook geen zorgen :).

Ze drinkt eigenlijk alleen water en heel soms wat thee, maar water vindt ze het lekkerst. Van de week had ik versgeperst sinaasappelsap en daar wilde ze ook wel wat slokjes van proeven, vond ze ook lekker :).
pi_139441586
Ahh Kyara O+ O+
  donderdag 1 mei 2014 @ 07:56:52 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139442522
Oeh L0t nou zet je me aan het denken... ;) Ik heb dat kolven ook wel een keer gezien, maar durfde niet zo goed te stoppen, wel bang voor mn productie. Toch nog maar eens overwegen.
pi_139442566
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:17 schreef L-E het volgende:
Kyara O+!

Dank voor de tips. Wij hebben het er nog even over gehad, en ik geloof dat we er gewoon niet aan toe zijn om de bv te vervangen voor iets anders op ons verzoek. Dus tussendoor af en toe water blijven we doen, dat deed hij al, en als hij overdag slecht drinkt kolf ik wel en krijgt hij dat bij de maaltijden.

Ik weet dat er mensen zijn die dat overdreven vinden, maar mijn moederhart vindt echt dat hij nog zo veel mogelijk bv moet krijgen :@
niks overdreven, ik ken een moeder die bewust 'pas' na de tweede verjaardag van haar kinderen ander drinken aanbiedt. Ieder z'n eigen keus toch? Het is niet zo dat je hem,daarmee tekort doet, integendeel lijkt me.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_139444710
Kyara prachtig!!!

We hebben hier vanaf 6 maanden altijd water op tafel staan. Ze speelt ermee, drinkt enzo..maar we hebben nooit drinken als vervanging voor BV gegeven. BV en het drinken is op verzoek. Wou ze water, thee of iets kreeg ze het. Vroeg ze om de borst kreeg ze die ook.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:25:50 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139444807
Hoe doe jij dat op werkdagen bitterend? Kolf je nog of krijgt ze dan wel iets anders?
pi_139444842
Oh sinds 15 maanden kolf ik niks meer en ze vindt het geen probleem. Op de opvang en papa dag krijgt ze gewoon water/thee/diksap/bio koemelk!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:36:20 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139445084
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 10:27 schreef bitterend het volgende:
Oh sinds 15 maanden kolf ik niks meer en ze vindt het geen probleem. Op de opvang en papa dag krijgt ze gewoon water/thee/diksap/bio koemelk!
Ik ben ook wel een beetje klaar met het kolven idd. Heb nog een heel klein beetje in de vriezer en dat krijgen ze vanavond als ik weg ben maar overdag accepteren ze de koemelk in elk geval.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:40:01 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139445174
kyara, wat een mooie foto's! Superschattig O+

LE, als je nog geen vervangend drinken wil aanbieden, doe je dat toch niet? Ik heb dat ook bij Aviva heel lang afgehouden. Volg je gevoel, zou ik zeggen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:55:08 #276
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139445589
Le, gewoon doen wat jouw moederhart wil doen. Is niets geks aan.

Ik ben gezwicht voor de fles met koemelk. Met wat aandringen drinkt ze het wel en mijntepels waren nog niet toe aan een nieuwe sessie. Ik ben zo klaar met het gehuil en gekrijs :@ . ik trek het gewoon niet meer. De pijn is nu wel minder aan het worden. Ik gebruik nu miconazol en lanoline, en daarbovenop een steriel gaasje. Lastig is dat er echt niets van spruw te ontdekken is bij Lauren. De ha heeft gisteren goed gekeken en alles zag er prima uit. Maar kloven die niet genezen duidt toch op spruw...? Ik denk dat ik gewoon ga stoppen met overdag voeden. Nathan is uit logeren en ik zit nog steeds huilend op de bank.
pi_139445721
Och Pessie... Is gentiaan violet smeren geen optie voor je? Dit is toch zonde, dat het je nu zoveel pijn doet, terwijl het heel lang goed gegaan is..

Een interessant blog over tongriempjes: http://borstvoedingscentr(...)eer-de-tongriem.html
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:14:54 #278
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139446213
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:00 schreef Morretje het volgende:
Och Pessie... Is gentiaan violet smeren geen optie voor je? Dit is toch zonde, dat het je nu zoveel pijn doet, terwijl het heel lang goed gegaan is..

Een interessant blog over tongriempjes: http://borstvoedingscentr(...)eer-de-tongriem.html
Interessant blog inderdaad.

Waar kan ik gv krijgen hier in het noorden? Ik had vorige werk al gevraagd aan de assistent Lactatiekundige maar zij verkopen het niet. En het is toch zo dat de inkt ergens aan moet blijven plakken? Maar er is niets zichtbaars...
pi_139446246
Je kan het bestellen bij Eurolac!!

Kan je niet blijven voeden met de borst die geen pijn doet? of zijn ze allebei net zo erg? :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139446316
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:14 schreef pessie het volgende:

[..]

Interessant blog inderdaad.

Waar kan ik gv krijgen hier in het noorden? Ik had vorige werk al gevraagd aan de assistent Lactatiekundige maar zij verkopen het niet. En het is toch zo dat de inkt ergens aan moet blijven plakken? Maar er is niets zichtbaars...
Eurolac idd. Als er schimmel zit, hoeft dat niet zichtbaar te zijn hoor. En gv reageert op de schimmel dacht ik inderdaad.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:21:33 #281
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139446383
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:16 schreef bitterend het volgende:
Je kan het bestellen bij Eurolac!!

Kan je niet blijven voeden met de borst die geen pijn doet? of zijn ze allebei net zo erg? :*
Jup, ook links zsit er een flinke kloof.
Manlief wil dat ik ermee naar de ha ga. Maar onze ha vind 6 weken bv meer dan genoeg en zit mee steeds verwart aan te kijken als ik vertel dat Lauren "uiteraard nog bv krijgt". Hij wet dat Nathan ook 2 jaar heeft gehad, maar ja he. Dus ik verwacht van de ha dat zijn oplossing in het woord stoppen ligt -O-
Misschien moet ik even bij de buren polsen...?
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:22:07 #282
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139446405
Ik had het bij aidulac besteld met nog wat andere dingetjes, maar dan krijg je ook die van eurolac. Leveren de volgende dag al!

Veel sterkte :*

Kyara omg O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139446568
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:21 schreef pessie het volgende:

[..]

Jup, ook links zsit er een flinke kloof.
Manlief wil dat ik ermee naar de ha ga. Maar onze ha vind 6 weken bv meer dan genoeg en zit mee steeds verwart aan te kijken als ik vertel dat Lauren "uiteraard nog bv krijgt". Hij wet dat Nathan ook 2 jaar heeft gehad, maar ja he. Dus ik verwacht van de ha dat zijn oplossing in het woord stoppen ligt -O-
Misschien moet ik even bij de buren polsen...?
Bij de buren polsen is nooit een slecht idee!!
en gv gewoon bestellen !!

Stomme HA. Die van mij vraagt het eigenlijk nooit.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139446609
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:00 schreef Morretje het volgende:
Och Pessie... Is gentiaan violet smeren geen optie voor je? Dit is toch zonde, dat het je nu zoveel pijn doet, terwijl het heel lang goed gegaan is..

Een interessant blog over tongriempjes: http://borstvoedingscentr(...)eer-de-tongriem.html
Interessant idd. Helaas heeft het hier niet het gewenste effect gehad. Z'n tong komt mooi naar buiten als hij smekt, maar m'n tepels lijken op een dental speen als hij klaar is met drinken. Ik ga vanmiddag bespreken op het cb hoe overstappen op fv gaat. Ik zit dagelijks te huilen over de bv en dat dus al 5 weken lang, terwijl ik helemaal geen huilerd ben. Ik vind het ontzettend moeilijk en ik benijd langvoedende moeders echt, maar ik hoop dat ik met fv wat meer rust kan vinden en meer van hem kan genieten ipv te denken 'moet ik weer?'. Ik hoop dat het bij een eventuele volgende beter gaat, want dan probeer ik het net zo hard weer :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:36:42 #285
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139446792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:28 schreef bitterend het volgende:

[..]

Bij de buren polsen is nooit een slecht idee!!
en gv gewoon bestellen !!

Stomme HA. Die van mij vraagt het eigenlijk nooit.
Welke gv moet ik hebben? Ze heeft meerdere soorten :@
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:36:59 #286
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139446800
Ik gooi er hier nog even een extra :* n voor dot. Ik herinner me zo goed hoeveel zeer het deed in de eerste 2/3 weken en hoe erg ik het dan vond als mevrouw weer wilde drinken :@. Soms moest ik er gewoon van huilen als ze aan het regelen was.

Je bent dapper dotje en ik hoop dat je snel je rust terugvindt en op je blauwe wolk kunt klimmen.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:38:36 #287
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139446841
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:36 schreef pessie het volgende:

[..]

Welke gv moet ik hebben? Ze heeft meerdere soorten :@
Ik heb gewoon het flesje genomen met een open bovenkant. Daar stak ik dan een wattenstaafje in en zo kon ik gemakkelijk en zonder te knoeien mezelf en baby behandelen. Zonder te knoeien zeg ik, maar dat was met uitzondering van het moment dat ik dat hele flesje omgooide :') toen was een druppelflesje of iets wel handig geweest :D
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139446944
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:29 schreef Dot. het volgende:

[..]

Interessant idd. Helaas heeft het hier niet het gewenste effect gehad. Z'n tong komt mooi naar buiten als hij smekt, maar m'n tepels lijken op een dental speen als hij klaar is met drinken. Ik ga vanmiddag bespreken op het cb hoe overstappen op fv gaat. Ik zit dagelijks te huilen over de bv en dat dus al 5 weken lang, terwijl ik helemaal geen huilerd ben. Ik vind het ontzettend moeilijk en ik benijd langvoedende moeders echt, maar ik hoop dat ik met fv wat meer rust kan vinden en meer van hem kan genieten ipv te denken 'moet ik weer?'. Ik hoop dat het bij een eventuele volgende beter gaat, want dan probeer ik het net zo hard weer :)
Een hele dikke :*

Misschien een combinatie van kv/bv? zodat het je tepels kans geeft om te helen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139447183
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:42 schreef bitterend het volgende:

[..]

Een hele dikke :*

Misschien een combinatie van kv/bv? zodat het je tepels kans geeft om te helen?
Ja, dat lijkt me idd ook een fijn plan :) Ik ga het eens even bespreken straks.
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:58:28 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139447426
Dot :*

Hoe lang kan je melk bewaren in de vriezer?
KuikenGuppy
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:00:05 #291
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139447470
6 mnd bij -18 burd!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:01:40 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139447506
Thanx Kim.!
KuikenGuppy
pi_139447632
Mag GV op open kloven? Ik betwijfel het. Pessie, je kunt het ff op het borstvoedingsforum gooien, daar zit veel meer expertise dan bij de buren. Of bel met LLL.
pi_139448321
Goed punt wup, over de open kloven..

http://www.borstvoeding.c(...)gentiaan-violet.html (Hier staat het antwoord niet, maar wel weer nuttige info)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:06:59 #295
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139449126
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:06 schreef WupWup het volgende:
Mag GV op open kloven? Ik betwijfel het. Pessie, je kunt het ff op het borstvoedingsforum gooien, daar zit veel meer expertise dan bij de buren. Of bel met LLL.
Ik vind het zelf ook een beetje eng inderdaad. Zeker icm de psoriasis op mijn tepels. Vanaf half 2 is de lijn van de LLL weer open zag ik, bel ik ze dan even.
pi_139452913
:o Ik heb ook psoriasis op mijn tepels!
(overal eigenlijk :{ )

Heb je gebeld?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 1 mei 2014 @ 15:30:20 #297
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139453633
Dot :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139453942
Even een crosstpost met het baby topic :)

Net terug van het cb en het lijkt heel erg op spruw en zelfs misschien ook in z'n liezen. Zucht :{

De vpk ging het natuurlijk eerst hebben over volledig kolven, want dat zou zij doen. Het was ook precies die vpk waar ik niet zoveel mee heb helaas. Maar als ik het echt wilde dan kon ik beginnen met z'n middagvoeding te vervangen door een fles en dan afbouwen. En de nachtvoeding kon ik dan doen met een tepelhoedje, want dan hoefde hij eigenlijk ook geen volle voeding meer dus dan was het niet erg als hij m'n borst niet helemaal leeg krijgt. Ik denk niet dat hij het daarmee eens is :')

Pff, maar die spruw... Ik weet niet of ik gv aandurf bij mezelf, want het kloofje zit er nog een klein beetje. Kun je ook gv en miconazol crème samen gebruiken? Anders wordt het toch weer die plakzooi van de huisarts. Of heb jij toevallig antwoord pessie? Ik mag ook de lk nog twee keer bellen, dus ik kan het haar ook vragen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 16:18:11 #299
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139454986
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 15:04 schreef bitterend het volgende:
:o Ik heb ook psoriasis op mijn tepels!
(overal eigenlijk :{ )

Heb je gebeld?
:o ik ben niet de enige!
Ook overal psoriasis momenteel. Ik zit echt de dagen af te tellen totdat we naar het zuiden vertrekken. Als het had gekund had ik een reisje Gran Canaria geboekt om daar topless in de zon te gaan zitten. Maar ja he... Kost zoveel centjes.
Maar ik heb gebeld. GV en open kloof mag samen, maar het probleem lijkt haar geen spruw te zijn maar eerder de psoriasis huid die erg dun en stug is en daardoor moeilijk geneest. Ik kreeg een mailadres en telefoonnummer van een LLL-er die wel hormooncreme gebruikt op haar tepels, voor advies. Oh, en ze zei dat ik naar de dermatoloog moest. Heb maar verteld van afgelopen najaar, het onbegrip van de ha en het niet doorverwijzen want "met borstvoeding kun je toch niets".
Nou ja, nu had ik vanmiddag een houding waarin voeden geen blijvende pijn deed :o dus ik denk dat ik nu even doorga zoals ik ga en hoop dat het alsnog beter gaat. Oh, en zodra de ha terug is van vakantie toch naar de dermatoloog. De LLL-er vertelde trouwens dat mijn man beter mee kon gaan naar de ha. Nu manlief nog zover zien te krijgen -O-
pi_139463212
Is het verder wel een fijne huisarts? Het klinkt alsof hij je niet echt begrijpt...

Ik heb net de eerste voeding vervangen door een flesje. Mega stuwing nu natuurlijk... Gisteren liet hij 5 uur tussen twee voedingen rond dit tijdstip en dat was geen punt en nu vinden m'n borsten het wat minder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dot. op 01-05-2014 20:35:26 ]
pi_139497319
EN dicht!
♥ J & S
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')