abonnement Unibet Coolblue
pi_139059548
SInds 10 april heeft het kabinet besloten dat ze de uitspraak van Europese hof gaat volgen in zake downloaden van beschermd materiaal. Wat houdt dat in voor consumenten die hier en daar een torrent downloaden(en direct uploaden) of gebruik maken van nieuwsgroepen(geen upload)?

En dan bedoel ik niet zo zeer welk wetsartikel met bijkomende strafmaat, maar hoe de regering of instellingen zoals BREIN of anderen hiermee om zullen gaan.

Wat kun je zelf verwachten qua boetes qua bedragen of iets anders?

Want stel nou dat je na 10 april heb gedownload via torrents hoe zit dit in elkaar?

[ Bericht 4% gewijzigd door Grappenmakers op 20-04-2014 10:58:49 ]
pi_139059640
Nee.

Want Brein gaat zich niet focussen op kleine downloaders (lees: consumenten)
pi_139059695
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:54 schreef LompeHork het volgende:
Nee.

Want Brein gaat zich nog niet focussen op kleine downloaders (lees: consumenten)
Nu klopt ie wel oO<
pi_139059715
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:55 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nu klopt ie wel oO<
:D ok.
  Donald Duck held zaterdag 19 april 2014 @ 23:59:04 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139059822
Brein gaat waarschijnlijk niet achter willekeurige burgers aan.
Maar rechthebbenden zelf van het materiaal doen dat wellicht wel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_139059865
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:54 schreef LompeHork het volgende:
Nee.

Want Brein gaat zich niet focussen op kleine downloaders (lees: consumenten)
Nog niet... ik verwacht wel dat ze gaan vastleggen wie wat downloadt voor zover ze dat kunnen.
Whatever...
  zondag 20 april 2014 @ 00:02:30 #7
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_139059917
De pakkans is nogal gering te noemen. Strafrechtelijk kunnen ze je niet echt wat maken volgens mij. Ik dacht wel civielrechtelijk. Brein zal zich denk ik richten op (grote) aanbieders van illegaal materiaal.
pi_139060133
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De pakkans is nogal gering te noemen. Strafrechtelijk kunnen ze je niet echt wat maken volgens mij. Ik dacht wel civielrechtelijk. Brein zal zich denk ik richten op (grote) aanbieders van illegaal materiaal.
Dat zeggen ze nu. Het is maar de vraag in hoeverre ze zich niet later nog eens met terugwerkende kracht bedenken.
  zondag 20 april 2014 @ 00:13:02 #9
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_139060251
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:10 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat zeggen ze nu. Het is maar de vraag in hoeverre ze zich niet later nog eens met terugwerkende kracht bedenken.
Het is afwachten hoe het allemaal gaat uitpakken. Ik had overigens dit hier gelezen: http://tweakers.net/nieuw(...)-downloadverbod.html
pi_139060326
Ik vind wel dat ze dan de thuiskopieheffing moeten schrappen. Anders is het systeem scheef.
Music runs my life!
pi_139061079
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:15 schreef Giua het volgende:
Ik vind wel dat ze dan de thuiskopieheffing moeten schrappen. Anders is het systeem scheef.
Ja, dat vind ik ook heel raar.
pi_139061102
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:15 schreef Giua het volgende:
Ik vind wel dat ze dan de thuiskopieheffing moeten schrappen. Anders is het systeem scheef.
De thuiskopieheffing is geen heffing tegen downloaden ofzo he? Dat is een heffing voor het maken van backup-kopietjes.
pi_139061886
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 00:40 schreef LompeHork het volgende:

[..]

De thuiskopieheffing is geen heffing tegen downloaden ofzo he? Dat is een heffing voor het maken van backup-kopietjes.
Wat in principe al belachelijk is. Ik moet gewoon een backup kunnen maken van materiaal waar ik voor betaald heb. Dat zijn helemaal geen gemiste opbrengsten.Daarnaast kan je er niet vanuit gaan dat iedereen dergelijk materiaal op een cd zet.
Eerst denken, dan typen
pi_139062262
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 00:40 schreef LompeHork het volgende:

[..]

De thuiskopieheffing is geen heffing tegen downloaden ofzo he? Dat is een heffing voor het maken van backup-kopietjes.
die hele ruling ging over de thuiscopie heffing. die mocht niet. bijkomstig was dat ze tegelijk concludeerden, dat downloaden illegala is.
die heffing in stand houden is dus ook illegaal.
pi_139062308
Beetje afwachten wat de (civiele) rechters er nu van gaan zeggen. Maar kans bestaat dus dat we duitse praktijken krijgen hier met bureautjes die in het wild schikkingen rondsturen in de hoop dat er zo veel mogelijk mensen bang zijn en betalen
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zondag 20 april 2014 @ 08:14:45 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_139064671
Ik persoonlijk ging er een jaar geleden al van uit dat iemand in Nederland of daarbuiten een database met IP adressen en tijdstippen aan het bijhouden was van grotte torrents. Om op een bepaald moment met terugwerkende kracht wat briefjes te gaan versturen, zoals Ahmad1nejad zegt: volgens het Duitse model.

Dus ik heb voor een paar centen een accountje bij een VPN provider genomen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_139064715
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 00:40 schreef LompeHork het volgende:

[..]

De thuiskopieheffing is geen heffing tegen downloaden ofzo he? Dat is een heffing voor het maken van backup-kopietjes.
Maar omdat de meeste DVDmakers kopieerbeveiliging op hun DVDs zetten (maar natuurlijk wel een deel van de kopieerheffing opeisen) en het kraken van die beveiliging illegaal is maakte men die kopie via downloaden ;)

Overigens is het niet alleen backupjes - je mag bijv. ook een kopie maken voor studiedoeleinden. En je hoeft daarvoor van de wet het origineel niet eens te bezitten.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_139065836
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 23:51 schreef Grappenmakers het volgende:
SInds 10 april heeft het kabinet besloten dat ze de uitspraak van Europese hof gaat volgen in zake downloaden van beschermd materiaal. Wat houdt dat in voor consumenten die hier en daar een torrent downloaden(en direct uploaden) of gebruik maken van nieuwsgroepen(geen upload)?

En dan bedoel ik niet zo zeer welk wetsartikel met bijkomende strafmaat, maar hoe de regering of instellingen zoals BREIN of anderen hiermee om zullen gaan.

Wat kun je zelf verwachten qua boetes qua bedragen of iets anders?

Want stel dat ik na 10 april -per ongeluk- heb gedownload via torrents zou ik een probleem hebben of..? Hoe zit dit in elkaar? Want ik ben me van geen kwaad bewust.
Het via torrents downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal was in Nederland altijd al verboden. Op het bittorrent protocol downloaden en upload je tegelijkertijd. Dat laatste was altijd al verboden.

Hoe kun je nou per ongeluk iets downloaden via bittorrent? Daarvoor zijn bepaalde acties vereist. Mocht het tot een rechtszaak komen dan zou ik dat argument niet gebruiken. Dat is totaal ongeloofwaardig voor een rechter.
pi_139066110
Hoe komen clubjes als brein er nu eigenlijk achter dat je illegaal download? Kunnen ze dat wel? Met uploaden is het simpel want dan hoeven ze gewoon te scannen wie iets aanbiedt. Maar downloaden is een ander verhaal. Volgens mij gaat het hier om 'downloaden uit illegale bron'. Als ze zelf met medeweten van de contentowner iets online zetten is het geen illegale bron en het het lijkt me ook wat lastig voor ze om een 'illegale' bron aan te bieden.

Zou dat de focus op verspreiders verklaren?
pi_139066340
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 10:15 schreef CafeRoker het volgende:
Hoe komen clubjes als brein er nu eigenlijk achter dat je illegaal download? Kunnen ze dat wel? Met uploaden is het simpel want dan hoeven ze gewoon te scannen wie iets aanbiedt. Maar downloaden is een ander verhaal. Volgens mij gaat het hier om 'downloaden uit illegale bron'. Als ze zelf met medeweten van de contentowner iets online zetten is het geen illegale bron en het het lijkt me ook wat lastig voor ze om een 'illegale' bron aan te bieden.

Zou dat de focus op verspreiders verklaren?
Mensen die trots op FOK! posten dat ze materiaal gedownload hebben uit illegale bron is natuurlijk een goede eerste plek om te kijken ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_139066580
Ik download sowieso nooit, maar vind het toch wel bijzonder dit. Je mag niet downloaden uit illegale bron, maar achterhalen of een bron legaal of illegaal is, is eigenlijk onmogelijk 8)7
pi_139066807
Ik download niet eens.. het is een situatieschets.
  zondag 20 april 2014 @ 11:14:29 #23
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_139067264
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 10:15 schreef CafeRoker het volgende:
Hoe komen clubjes als brein er nu eigenlijk achter dat je illegaal download?
Door het zelf aan te bieden :)

In de eDonkey tijd boden Amerikaanse bedrijfjes rotzooi-bestanden aan met namen van films en games. Diegenen die het downloadden, kwamen op lijsten die ze verkochten aan de RIAA/MPAA.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_139068325
En die "kleine sharers" oftewel consumenten die muziek en films sharen dan ?
pi_139070862
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 11:14 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Door het zelf aan te bieden :)

In de eDonkey tijd boden Amerikaanse bedrijfjes rotzooi-bestanden aan met namen van films en games. Diegenen die het downloadden, kwamen op lijsten die ze verkochten aan de RIAA/MPAA.
Dat klinkt leuk, maar dan is het niet illegaal meer want met toestemming van de rechthebbende.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')