abonnement Unibet Coolblue
pi_139038808
Na twee en een half jaar in ons "nieuwe" huis zijn we nu eindelijk toe aan de trap.

Zo ziet onze trap er nu uit. Veel lijm, veel vloerbedekking resten en met geen mogelijkheid eraf te krijgen.

Nu hebben we het gehad over zo'n traprenovatie pakket van CanDo. Maar we zijn bang voor geluid.
Kan iemand die zoiets heeft ons vertellen of het erg gehorig is?
pi_139038994
Ik heb ooit zelf (5 jaar geleden), de trap bekleed met laminaat (vastgekit), en afgewerkt met RVS anti-slip-strips. Staat mooi, maar geeft wel wat meer loopgeluid.

Alternatief tegen loopgeluid (vloerbedekking) moet je niet eens willen denken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_139045738
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:57 schreef Angelfrouk het volgende:
Na twee en een half jaar in ons "nieuwe" huis zijn we nu eindelijk toe aan de trap.
[ afbeelding ]
Zo ziet onze trap er nu uit. Veel lijm, veel vloerbedekking resten en met geen mogelijkheid eraf te krijgen.

Nu hebben we het gehad over zo'n traprenovatie pakket van CanDo. Maar we zijn bang voor geluid.
Kan iemand die zoiets heeft ons vertellen of het erg gehorig is?
Met een haakse slijper krijg je hem wel schoon. Kan met een harde schijf of als je dat niet durft
zo 1 gebruiken https://www.google.nl/sea(...)53Dde_nl%3B615%3B410
  zondag 20 april 2014 @ 13:05:55 #4
64949 Gappie
the one and only
pi_139069986
Met een verfbrander / föhn krijg je die resten wel makkelijk weg. Anders een blik lijmverwijderaar van albastine. Werkt prima ook! Ruikt alleen wel :)

Verder hebben wij ook de eiken overzettreden van Cando. Ben er zeer tevreden over. Geeft niet veel geluid oid.
d(-_-)b
  Moderator zondag 20 april 2014 @ 13:23:34 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_139070522
Wij hebben de trap uiteindelijk laten renoveren door een bedrijfje hier uit de buurt, onze trap zag er bijna hetzelfde uit als de huidige staat van jullie trap.





En na het renoveren ziet hij er zo uit !





Eerst eens een prijsopgave laten maken bij upstairs; en daar uiteindelijk niet mee in zee gegaan.
Dat bedrijf is gewoon veelte duur ! Eerste offerte was ruim ¤ 4800,- euro 8)7

Uiteindelijk via via een meubelmaker uit de regio gevonden die ook trappen renoveerd; en voor minder dan de helft van dat bedrag waren we uiteindelijk klaar *O*
Bij interesse wil ik zijn gegevens wel even opzoeken, heb ze zo niet bij de hand namelijk :)
pi_139072933
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:02 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Met een haakse slijper krijg je hem wel schoon. Kan met een harde schijf of als je dat niet durft
zo 1 gebruiken https://www.google.nl/sea(...)53Dde_nl%3B615%3B410
Dat zie ik niet zo zitten om eerlijk te zijn...
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:05 schreef Gappie het volgende:
Met een verfbrander / föhn krijg je die resten wel makkelijk weg. Anders een blik lijmverwijderaar van albastine. Werkt prima ook! Ruikt alleen wel :)

Verder hebben wij ook de eiken overzettreden van Cando. Ben er zeer tevreden over. Geeft niet veel geluid oid.
Been there, done that. Verfbrander deed niets anders dan de vloerbedekkingresten in de hens zetten...
En die lijmverwijderaar deed helemaal niets. Zooi is het... Het stinkt ontzettend, maar het doet niets.
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Wij hebben de trap uiteindelijk laten renoveren door een bedrijfje hier uit de buurt, onze trap zag er bijna hetzelfde uit als de huidige staat van jullie trap.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En na het renoveren ziet hij er zo uit !

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Eerst eens een prijsopgave laten maken bij upstairs; en daar uiteindelijk niet mee in zee gegaan.
Dat bedrijf is gewoon veelte duur ! Eerste offerte was ruim ¤ 4800,- euro 8)7

Uiteindelijk via via een meubelmaker uit de regio gevonden die ook trappen renoveerd; en voor minder dan de helft van dat bedrag waren we uiteindelijk klaar *O*
Bij interesse wil ik zijn gegevens wel even opzoeken, heb ze zo niet bij de hand namelijk :)
Wij willen eigenlijk zo'n CanDo pakket bestellen en dit samen met mijn vader erop leggen. Die is timmerman (geweest) en ik weet zeker dat die het gemakkelijk kan doen.

Dank jullie wel voor jullie reacties. Dit heeft goed geholpen.
pi_139072968
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Wij hebben de trap uiteindelijk laten renoveren door een bedrijfje hier uit de buurt, onze trap zag er bijna hetzelfde uit als de huidige staat van jullie trap.
Nog even een vraagje, hoe hebben jullie de bovenste trede gedaan? Wij willen laminaat op de overloop leggen, maar hoe komt dat dan met zo'n opzetstuk? Heb je enig idee?
  zondag 20 april 2014 @ 16:18:12 #8
64949 Gappie
the one and only
pi_139075112
Je hebt er speciale eindstukken voor. Deze vallen volgens mij net over je vloer heen. Ik heb dat betreffende stuk zelf gemaakt omdat er een tegelvloer op de overloop ligt. Deze steekt er nu ongeveer 3mm bovenuit
d(-_-)b
pi_139077850
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:23 schreef Vonkenboer het volgende:

Eerst eens een prijsopgave laten maken bij upstairs; en daar uiteindelijk niet mee in zee gegaan.
Dat bedrijf is gewoon veelte duur ! Eerste offerte was ruim ¤ 4800,- euro 8)7

Uiteindelijk via via een meubelmaker uit de regio gevonden die ook trappen renoveerd; en voor minder dan de helft van dat bedrag waren we uiteindelijk klaar *O*
Bij interesse wil ik zijn gegevens wel even opzoeken, heb ze zo niet bij de hand namelijk :)
Fraai geworden. Mijn trap is zoiets ook , alleen heb ik dus echte laminaat (donkergrijs met witte adering, moet op graniet lijken) en RVS strippen aan de voor zijde geplaatst
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 20 april 2014 @ 17:50:02 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_139077924
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 14:58 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Nog even een vraagje, hoe hebben jullie de bovenste trede gedaan? Wij willen laminaat op de overloop leggen, maar hoe komt dat dan met zo'n opzetstuk? Heb je enig idee?
Daar zijn speciale strips voor; boven hebben wij op de overloop tapijt liggen.
Die overgang is met zo'n aluminium profiel/strip gemaakt; het tapijt hebben wij daar onder geschoven. :)

pi_139079263
Wij hebben zelf ook de trap gedaan met cando, wij zijn er ook tevreden over. Zorg bij het inmeten voor een goede trapspin. Die van cando hebben wij gebruikt maar dat is niet zo'n beste, iets te flexibel.
pi_139181282
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Daar zijn speciale strips voor; boven hebben wij op de overloop tapijt liggen.
Die overgang is met zo'n aluminium profiel/strip gemaakt; het tapijt hebben wij daar onder geschoven. :)

[ afbeelding ]
Dank je wel voor de foto. Het is me nu goed duidelijk.
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 18:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Wij hebben zelf ook de trap gedaan met cando, wij zijn er ook tevreden over. Zorg bij het inmeten voor een goede trapspin. Die van cando hebben wij gebruikt maar dat is niet zo'n beste, iets te flexibel.
Dank je voor je reactie :)

Ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Mijn man is nog even aan het kijken naar een bedrijf wat het doet. Komen we daar niet uit, dan gaan we het samen met mijn vader doen.
pi_139182074
Wij hebben het laten doen bij Peetoom Parket (http://peetoomparket.nl)

Echt supermooi geworden. Echt hout, inzettend strak en indien gewenst keurige antislip randjes erin. Echt een aanrader.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')