abonnement Unibet Coolblue
pi_139035380
Of eigenlijk meer met een micro-pig dus nog iets kleiner. Hoe is dat en waar moet je allemaal rekening mee houden, waar schijten ze en zo en gaat je huis er naar stinken zoals bij meerdere katten?
  zaterdag 19 april 2014 @ 01:58:40 #2
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_139035518
Waarom wil je in godsnaam een varken als huisdier :')
pi_139035579
Ik heb lang geleden gewerkt in een slachthuis waar varkens werden verwerkt (Vion). Mijn enige ervaring op het gebied van varkens is hoe je ze verwerkt in hamlappen.
  † In Memoriam † zaterdag 19 april 2014 @ 02:52:04 #4
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_139035947
Ik raad je aan om een kijkje te nemen op de website van Het Beloofde Varkensland. www.familiebofkont.nl
Daar hebben ze vele varkens en geven een goede voorlichting.
Ook kleine microvarkens groeien, en vaak niet te weinig ook.
Dafne Westerhof wil je met plezier uitleggen wat de voor maar nog meer de nadelen zijn om een varken in huis te houden.
Zelf ben al al geruime tijd vriend van de familie Bofkont en er van overtuigd dat een varken geen dier is wat je in huis kunt houden.
Maar neem er een kijkje zou ik zeggen, of adopteer een van Betsy's biggen! Ze zijn 14 april geboren in het huisje van Betsy, (voormalig fokzeug) en ze heeft maar liefst 14 biggenkinders nu in het Bofkontenbos. Daar mogen ze voor altijd vrije varkens zijn, met hun moeder! Maar eten moeten ze ook, vandaar de adoptie!
En geniet van de mooie foto's en verhalen op de webside, Facebook of twitter. O+ O+ O+
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  zaterdag 19 april 2014 @ 09:15:12 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139037313
Ik geloof niet dat ts een juist persoon is om dieren te houden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139037341
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 02:52 schreef Strega het volgende:
Ik raad je aan om een kijkje te nemen op de website van Het Beloofde Varkensland. www.familiebofkont.nl
Daar hebben ze vele varkens en geven een goede voorlichting.
Ook kleine microvarkens groeien, en vaak niet te weinig ook.
Dafne Westerhof wil je met plezier uitleggen wat de voor maar nog meer de nadelen zijn om een varken in huis te houden.
Zelf ben al al geruime tijd vriend van de familie Bofkont en er van overtuigd dat een varken geen dier is wat je in huis kunt houden.
Maar neem er een kijkje zou ik zeggen, of adopteer een van Betsy's biggen! Ze zijn 14 april geboren in het huisje van Betsy, (voormalig fokzeug) en ze heeft maar liefst 14 biggenkinders nu in het Bofkontenbos. Daar mogen ze voor altijd vrije varkens zijn, met hun moeder! Maar eten moeten ze ook, vandaar de adoptie!
En geniet van de mooie foto's en verhalen op de webside, Facebook of twitter. O+ O+ O+
Tot ze op een dag op transport gaan en geslacht worden, waarna de voormalig eigenaars op jouw maandelijkse donatie, wellicht in verkeerd beeld, elke maand op vakantie gaan :')
Google is your friend, abuse your friends
pi_139037383
Nee. Wel ervaring met minivarkens op de grillm Als je daar tips over wil zeg je het maar.
pi_139037403
Hahaha ja die biggetjes zijn echt koning, zit al jaren te gillen dat ik er eentje wilt maja...
Zag laatste bij de studentenwoningen in Delft een groepie gasten lopen met een micro pig, geniaal gewoon. *O*

tevens ontopic http://piggywellranch.com/vraag_en_antwoord.html



[ Bericht 49% gewijzigd door MonkeyBall op 19-04-2014 09:31:12 ]
pi_139037463
Denk je een minibig te kopen, groeit dat beest uit tot een joekel van 250kg.
Kun je een goeie bbq geven :D
pi_139038017
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 09:31 schreef Vliegbaard het volgende:
Denk je een minibig te kopen, groeit dat beest uit tot een joekel van 250kg.
Kun je een goeie bbq geven :D
Een varken van 250 kilo in m'n appartement, hmm.. klinkt leuk, ik ga er serieus over nadenken. :D
pi_139038463
weet wel dat je ze gewoon kan leren poepen op een bak. ze zijn slimmer dan honden.
pi_139040546
Awhh superlief!

Maar horen varkentjes niet gewoon in een wei op de kinderboerderij?
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_139044049
Varkentjes zijn leuke dieren en zien er schattig uit, maar ze zijn imo echt niet geschikt als binnenhuis-dier. Wij hebben (grote) varkens die af en toe biggen krijgen, ik heb vroeger ook een (en later twee) minivarkentje(s) gehad, en toen ik klein was hadden we een hangbuikzwijntje. Ik heb dus enige ervaring met verschillende soorten varkens, en hoewel ik dol ben op varkens zou ik ze niemand aanraden als huisdier voor in huis.

Varkens hebben behoefte aan lekker wroeten en rondbanjeren in een weilandje of tuin, en omdat het sociale dieren zijn hebben ze minimaal één soortgenootje nodig. Zelfs in de bioindustrie is het verplicht varkens samen te huisvesten, dus dat zegt wel iets over wat het doet met hun welbevinden om alleen te zitten.

Als je dat leuk vindt kun je twee kleine varkentjes (die vaak toch niet zo heel klein blijven, verkijk je daar niet op en trap niet in die wij-van-wc-eend websites van fokkers!) wel in huis houden als ze maar een vrije uitloop hebben en elke dag los buiten kunnen lopen. Aan een riempje of tuigje op straat lopen is voor een varken echt niet leuk, ze willen gras eten, lekker in de modder schurken of een kuil van een halve meter graven om in te zonnebaden. Niet aan een riempje over de stoep lopen om aandacht te trekken van voorbijgangers. Sowieso zijn het gewoontedieren die zich het prettigst voelen in hun eigen omgeving waar ze lekker zelf hun gang kunnen gaan.

En ja, natuurlijk zijn er mensen die een varkentje in een rijtjeshuis of flat houden en aan een tuigje uitlaten op straat. Er zijn ook mensen die een goudvis in een kom houden, een konijn in eenzame opsluiting in een klein hokje achter in de tuin, of een parkiet in z'n upje in een klein rotkooitje. Het kan, maar als je enig oog hebt voor dierenwelzijn moet je het gewoon niet willen doen.

Dit zijn gelukkige varkentjes O+ :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  † In Memoriam † zondag 20 april 2014 @ 00:47:38 #14
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_139061261
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 09:18 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Tot ze op een dag op transport gaan en geslacht worden, waarna de voormalig eigenaars op jouw maandelijkse donatie, wellicht in verkeerd beeld, elke maand op vakantie gaan :')
Ik raad je aan om een kijkje te nemen op de website van Het Beloofde Varkensland. www.familiebofkont.nl
Daar hebben ze vele varkens en geven een goede voorlichting.

Nou, dat is daar zeker niet zo, neem eerst een kijkje op der site voordat je zoiets doms blaat.
Ook kleine microvarkens groeien, en vaak niet te weinig ook.
Dafne Westerhof wil je met plezier uitleggen wat de voor maar nog meer de nadelen zijn om een varken in huis te houden.
Zelf ben al al geruime tijd vriend van de familie Bofkont en er van overtuigd dat een varken geen dier is wat je in huis kunt houden.
Maar neem er een kijkje zou ik zeggen, of adopteer een van Betsy's biggen! Ze zijn 14 april geboren in het huisje van Betsy, (voormalig fokzeug) en ze heeft maar liefst 14 biggenkinders nu in het Bofkontenbos. Daar mogen ze voor altijd vrije varkens zijn, met hun moeder! Maar eten moeten ze ook, vandaar de adoptie!
En geniet van de mooie foto's en verhalen op de webside, Facebook of twitter. O+ O+ O+
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zondag 20 april 2014 @ 00:51:08 #15
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_139061338
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:31 schreef Miss_Isis het volgende:
Varkentjes zijn leuke dieren en zien er schattig uit, maar ze zijn imo echt niet geschikt als binnenhuis-dier. Wij hebben (grote) varkens die af en toe biggen krijgen, ik heb vroeger ook een (en later twee) minivarkentje(s) gehad, en toen ik klein was hadden we een hangbuikzwijntje. Ik heb dus enige ervaring met verschillende soorten varkens, en hoewel ik dol ben op varkens zou ik ze niemand aanraden als huisdier voor in huis.

Varkens hebben behoefte aan lekker wroeten en rondbanjeren in een weilandje of tuin, en omdat het sociale dieren zijn hebben ze minimaal één soortgenootje nodig. Zelfs in de bioindustrie is het verplicht varkens samen te huisvesten, dus dat zegt wel iets over wat het doet met hun welbevinden om alleen te zitten.

Als je dat leuk vindt kun je twee kleine varkentjes (die vaak toch niet zo heel klein blijven, verkijk je daar niet op en trap niet in die wij-van-wc-eend websites van fokkers!) wel in huis houden als ze maar een vrije uitloop hebben en elke dag los buiten kunnen lopen. Aan een riempje of tuigje op straat lopen is voor een varken echt niet leuk, ze willen gras eten, lekker in de modder schurken of een kuil van een halve meter graven om in te zonnebaden. Niet aan een riempje over de stoep lopen om aandacht te trekken van voorbijgangers. Sowieso zijn het gewoontedieren die zich het prettigst voelen in hun eigen omgeving waar ze lekker zelf hun gang kunnen gaan.

En ja, natuurlijk zijn er mensen die een varkentje in een rijtjeshuis of flat houden en aan een tuigje uitlaten op straat. Er zijn ook mensen die een goudvis in een kom houden, een konijn in eenzame opsluiting in een klein hokje achter in de tuin, of een parkiet in z'n upje in een klein rotkooitje. Het kan, maar als je enig oog hebt voor dierenwelzijn moet je het gewoon niet willen doen.

Dit zijn gelukkige varkentjes O+ :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik blijf erbij, bij de familie Bofkont zitten alleen maar gelukkige varkentjes. O+
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  zondag 20 april 2014 @ 01:56:40 #16
383419 HenkDeZeiler
Ik hou van leuke meisjes!
pi_139062632
Ik zal jou eens een micro-pik geven hahaha!
Je zusje is sessiemanager
  zondag 20 april 2014 @ 01:57:09 #17
383419 HenkDeZeiler
Ik hou van leuke meisjes!
pi_139062644
(18 cm in tha house hier #hetgaaternietomhoelanghijismaarwatjermeedoet)
Je zusje is sessiemanager
pi_139069044
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:51 schreef Strega het volgende:

[..]

Nou, ik blijf erbij, bij de familie Bofkont zitten alleen maar gelukkige varkentjes. O+
Bij ons over het algemeen ook hoor ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  † In Memoriam † zondag 20 april 2014 @ 12:45:51 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_139069485
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:50 schreef Broadway het volgende:
Of eigenlijk meer met een micro-pig dus nog iets kleiner. Hoe is dat en waar moet je allemaal rekening mee houden, waar schijten ze en zo en gaat je huis er naar stinken zoals bij meerdere katten?
Ik vind het echt stinken in huis
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_139071849
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 09:31 schreef Vliegbaard het volgende:
Denk je een minibig te kopen, groeit dat beest uit tot een joekel van 250kg.
Kun je een goeie bbq geven :D
Dit ja. Vrienden van mij, hadden een dwerghangbuikzwijntje.. Was na verloop weinig dwergachtigs meer aan. Bij de verhuizing moest mevrouw platgespoten worden, om met een paar man in een aanhangwagen geplaatst te kunnen worden.

Wel leuk beest. Oud geworden ook. Hebt er weinig omkijken naar. Beestje was zindelijk, mooie afvalbak voor alles wat niet opging. Alleen kon mevrouw door haar grootte niet meer door, zelfs het grootste, hondenluik heen. Dus moest je de deur zo nu en dan even openzetten om haar naar buiten en binnen te laten.

Geen idee of ze ruiken. Liepen ook twee grote honden en een paar katten rond.
pi_139072115
Je doet varkens niet echt een plezier met ze als (binnen) huisdier te houden, lekker buiten(veel ruimte) met een paar soortgenoten, dan veel aandacht geven van kleins afaan en je hebt hele leuke dieren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_139072567
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 14:12 schreef Lizzebeest het volgende:

[..]

Dit ja. Vrienden van mij, hadden een dwerghangbuikzwijntje.. Was na verloop weinig dwergachtigs meer aan. Bij de verhuizing moest mevrouw platgespoten worden, om met een paar man in een aanhangwagen geplaatst te kunnen worden.

Wel leuk beest. Oud geworden ook. Hebt er weinig omkijken naar. Beestje was zindelijk, mooie afvalbak voor alles wat niet opging. Alleen kon mevrouw door haar grootte niet meer door, zelfs het grootste, hondenluik heen. Dus moest je de deur zo nu en dan even openzetten om haar naar buiten en binnen te laten.

Geen idee of ze ruiken. Liepen ook twee grote honden en een paar katten rond.
Ja, daar worden ze wel groot van ja :P

Je hebt wel kleine varkensrassen, maar als je die veel voert en regelmatig extraatjes geeft worden ze toch nog behoorlijk groot. Ze ontwikkelen dan behoorlijk wat rugspek, dat voegt makkelijk een paar centimeters toe aan hun schofthoogte.

Het echt klein ('micro') houden van kleine varkensrassen gaat vaak met een streng dieet waardoor ze maar weinig groeien, zowel in de hoogte als qua gewicht.

Stinken doen ze trouwens imo niet echt, zoals al gezegd zijn varkens vrij zindelijk van zichzelf en doen ze vanaf biggetje af aan vaak al hun behoefte op een vaste plek. Mijn eerste minivarkentje heeft als jong biggetje een tijdje in huis gewoond om goed tam te worden (in een grote hondenbench in de kamer, met vrije uitloop naar buiten, en later liep ze los in de bijkeuken en buiten) en zolang je zorgt dat ze buiten poepen en plassen en niet knoeien met pap of voer ruik je het amper. Je kan ze ook af en toe insmeren met babyolie, dat is goed voor hun huid en ruikt ook best lekker.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_139105340
Dat eten ja.. Dat zei de dierenarts toen ook tegen hun. Mevrouw werd goed verwend!

Schurkt dat niet een beetje tegen dierenmishandeling aan om een dier zo weinig eten te geven dat deze klein blijft?
pi_139106885
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:01 schreef Lizzebeest het volgende:
Dat eten ja.. Dat zei de dierenarts toen ook tegen hun. Mevrouw werd goed verwend!

Schurkt dat niet een beetje tegen dierenmishandeling aan om een dier zo weinig eten te geven dat deze klein blijft?
Tja, ik vind het lastig in te schatten wat de ideale hoeveelheid voer voor zo'n 'micro'varkentje zou zijn zodat ze zich op een natuurlijke manier ontwikkelen en niet óf onnatuurlijk klein blijven óf veel te dik worden. Ik denk dat dat meer iets is voor een dierenarts om zich over te buigen. Onbeperkt voeren kan in ieder geval niet, want dan worden ze dus in ieder geval te zwaar (en groot). Maar het dieet aanhouden wat soms aangeraden wordt (ik heb wel eens gehoord dat je het eerste jaar niet meer mag voeren dan 2x per dag een boterham en 1x een klein handje brokjes... :{ ) lijkt me toch ook niet zo diervriendelijk.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')