abonnement Unibet Coolblue
pi_139027693
Ik en mijn moeder willen dolgraag een stedentrip doen, nu hebben we al veel Europese steden gezien dus we kiezen liever dit keer voor iets anders
We zitten te denken aan Bangkok of aan Rio de Janeiro, omdat dat 2 steden zijn die we heel graag willen zien
de tijd wanneer we gaan maakt eigenlijk niet uit
Ik weet dat i.v.m met het WK Rio de Janeiro erg duur kan zijn rond de zomer dus wij vinden het niet erg om dat iets langer uit te stellen tot bijvoorbeeld na de zomer
Nu zou ik toch wel willen horen van mensen welke stad nou leuker is, welke steden trip goedkoper is en waar er meer te doen/ te zien is
That's the way I wanna live it
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:17:39 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_139028237
KAA > TRV
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:47:03 #3
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_139029593
Bangkok is goedkoop.
Ben er zelf ook geweest.
Er is heel veel te zien en als je goed plant kun je alles wel zien.
Duurste is de vliegreis, de rest is een koopje.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_139029631
heel erg verschillend wat je interessant vind. zelf zou ik eerder Bangkok adviseren, maar de steden zijn zo divers.
Bangkok is vooral cultuur , cq. cultuur shock als je alleen Europese steden gewend bent, Rio is net meer genieten van het mooie weer, van lekkere drankjes.
pi_139030546
Okay en waarom adviseer jij Bangkok?
That's the way I wanna live it
pi_139031305
Bangkok is meer cultuur, je kan er tempels bekijken, straat markten, en een levendige backpack scene, en kwa prijs heel goed te doen, zowel vlucht er naar toe, als ter plekke Rio is veel duurder.
Rio trekt mij niet zoveel, dat is vooral luxe vakantie, aan het strand liggen, terrasjes pikken, cocktails drinken.

Maar ik moet eerlijk zeggen, ik vind het beide geen steden, om zover voor te reizen in het kader van citytrip, (in mijn beleving) Ik zelf zou dan veel eerder San Francisco, Toronto, Montreal, Shanghai, Kaapstad aan denken als een van beide steden.
pi_139032029
Oh zo, Amerika trekt mij niet zo dus die valt al af
en Kaap stad is dat leuk voor een citytrip? Of is dat niet net zoals Rio meer een luxe vakantie?
Ah Shanghai lijkt mij in ieder geval ook wel wat alleen weet ik er nog niet zo veel van
That's the way I wanna live it
  Moderator zaterdag 19 april 2014 @ 06:37:50 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_139036499
Het is zoals Roger zegt gewoon een kwestie van wat je interessant vindt. Voor beide steden is iets te zeggen. Ik ben zelf ooit eens op een stedentrip naar Buenos Aires (ik zat toen een tijdje in Ecuador) geweest. Is ook misschien een idee?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:05:01 #9
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139037874
Rio is veel mooier, ligt aan zee, heeft prachtige stranden, bergen en nationale parken in de stad, architectuur, jungle-eilanden vlakbij. Echt een vakantieplek, maar wel relatief duur.

Bangkok is druk, chaotisch, heeft veel cultuur, lekker eten, nog meer cultuur op dagtochtafstand en is relatief goedkoop.

Rio voor natuur en het vakantiegevoel, Bangkok voor de cultuur.
pi_139037875
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:41 schreef Noena het volgende:
Oh zo, Amerika trekt mij niet zo dus die valt al af
en Kaap stad is dat leuk voor een citytrip? Of is dat niet net zoals Rio meer een luxe vakantie?
Ah Shanghai lijkt mij in ieder geval ook wel wat alleen weet ik er nog niet zo veel van
Kaapstad is meer divers als Rio, maar klopt het valt ook vooral onder de luxe vakantie. Van de ene kant kun je naar wat standaard sites gaan, zoals de tafel berg, waar je dan in Rio naar Sugarloaf Mountain kan gaan.
Maar je kan in Kaapstad net naar de goede hoop gaan, buiten dan, dat je op een iconische plek bent geweest is die regio ook een mooi natuur gebied.
Dan kun je nog een op een wijn tour gaan, ik moet zeggen zelf niet iets waar ik heel gelukkig van wordt, maar velen vinden dat wel geweldig.

Sjanghai is ook eigenlijk een bonte mix van, van alles, de stad heeft voldoende sites waar de Chinese cultuur hoogtij viert , van boeddhistische tempels, parken en tuinen. dan heb je de Bunt, een mix van oud koloniale gebouwen wat over woekert is door het Chinese Communisme , en dan aan de over kant van de sloot, het moderne Sjanghai, met exorbitante gebouwen van Chinese multinationals.
pi_139038583
bangkok zou ik toch niet direct met mn moeder naartoe gaan...
wel mooi paleis hoor, en tempels, ook een modern centrum, chinatown.... maar verder is het meer een backpack/feest/ hoeren stad.
rio nooit geweest.

taipei is ook wel leuk, veel te doen. of veel dichterbij, istanbul.
pi_139041478
Hoelang wil je gaan trouwens? 4 dagen, een week?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_139047368
We zaten te denken aan een week
That's the way I wanna live it
pi_139065438
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:47 schreef Roger_ het volgende:
heel erg verschillend wat je interessant vind. zelf zou ik eerder Bangkok adviseren, maar de steden zijn zo divers.
Bangkok is vooral cultuur , cq. cultuur shock als je alleen Europese steden gewend bent, Rio is net meer genieten van het mooie weer, van lekkere drankjes.
Ben jij weleens in Rio geweest dan? Want Rio is zoveel meer dan wat jij opsomt. Anders kun je Bangkok ook gewoon afdoen met "genieten van het mooie weer,lekker eten en zo." :{
pi_139071574
quote:
2s.gif Op zondag 20 april 2014 09:37 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ben jij weleens in Rio geweest dan? Want Rio is zoveel meer dan wat jij opsomt. Anders kun je Bangkok ook gewoon afdoen met "genieten van het mooie weer,lekker eten en zo." :{
ik ben er geweest, moet zeggen, ik ben er wel maar echt letterlijk een dag geweest. Maar ik zou er eigenlijk een drie dagen zijn, dus had me wel in gelezen.
Als de lonely planet aan geeft dat de highlite, Cristo Redentor is, je wat kerken kan bezoeken en , maar wat de gemiddelde toerist doet in mijn beleving is, Naar het Christusbeeld, en dan handdoekje uitrollen op de Copacabana, en als ze op het goeie moment daar zijn, kunnen ze natuurlijk het Carnaval beleven.
  zondag 20 april 2014 @ 15:25:01 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_139073582
Ik vind Bangkok persoonlijk heel leuk, maar zou er nooit voor een citytrip naartoe gaan. Dan zou ik eerder voor Peking, HongKong, Kaapstad, Vancouver, New York, Sjanghai of Buenos Aires gaan.
  zondag 20 april 2014 @ 19:57:44 #17
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139084890
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 15:25 schreef Blik het volgende:
Ik vind Bangkok persoonlijk heel leuk, maar zou er nooit voor een citytrip naartoe gaan. Dan zou ik eerder voor Peking, HongKong, Kaapstad, Vancouver, New York, Sjanghai of Buenos Aires gaan.
Van dat rijtje ben ik alleen in Hongkong en Buenos Aires geweest.
Hongkong is inderdaad ideaal voor een citytrip.
Buenos Aires, mwa, dan zou ik zeker voor Rio gaan. BA is een combo van Parijs en Barcelona, beetje gewoontjes vind ik. Rio heeft alleen door z'n locatie al een streepje voor.

Verder bijvoorbeeld Singapore, Mexico City, of als je echt origineel wilt zijn Cartagena of Medellin.
Of misschien Panama City of Tokio? (beide nooit geweest)
  zondag 20 april 2014 @ 20:07:58 #18
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139085600
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 14:00 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik ben er geweest, moet zeggen, ik ben er wel maar echt letterlijk een dag geweest. Maar ik zou er eigenlijk een drie dagen zijn, dus had me wel in gelezen.
Als de lonely planet aan geeft dat de highlite, Cristo Redentor is, je wat kerken kan bezoeken en , maar wat de gemiddelde toerist doet in mijn beleving is, Naar het Christusbeeld, en dan handdoekje uitrollen op de Copacabana, en als ze op het goeie moment daar zijn, kunnen ze natuurlijk het Carnaval beleven.
Ik ben er twee weken geweest. Highlights zijn o.a. Sugerloaf mountain (leuke aapjes ook), Maracaña stadion, een sambaschool bezoeken, Lapa, een Brazilian BBQ en idd het Christusbeeld en de stranden, incl zonsondergang op het strand. Grootste nadeel is de taal, het is net geen Spaans ;)
pi_139096378
hoezo zou je trouwens 10-11 uur in het vliegtuig gaan zitten voor een citytripje?!
pi_139102284
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:05 schreef Noena het volgende:
We zitten te denken aan Bangkok of aan Rio de Janeiro,
Bangkok nooit geweest, Rio is de mooiste stad op Aarde, maar tijdens het WK gaan kan je vergeten. Compleet. Hostels kostten een jaar geleden (!) 170 euro per nacht, nu zit alles natuurlijk vol. Beter later een keer, maar zeer zeer de moeite waard.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139111149
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 20:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ben er twee weken geweest. Highlights zijn o.a. Sugerloaf mountain (leuke aapjes ook), Maracaña stadion, een sambaschool bezoeken, Lapa, een Brazilian BBQ en idd het Christusbeeld en de stranden, incl zonsondergang op het strand. Grootste nadeel is de taal, het is net geen Spaans ;)
klopt wat je zegt, maar ik liet me eigenlijk net een beetje verleiden mijn stelling te verdedigen, waarin ik eigenlijk alleen grofweg het verschil wilde aangeven tussen de steden .
Het is de ene voor de andere de ene vind een bepaalde stad geweldig, en de ander wil er niet dood gevonden worden.
  maandag 21 april 2014 @ 16:04:07 #22
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_139111997
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:39 schreef pokkerdepok het volgende:
hoezo zou je trouwens 10-11 uur in het vliegtuig gaan zitten voor een citytripje?!
Omdat ze de meeste Europese steden al gezien hebben.

Bangkok is voor de onervaren toerist wat toegankelijker en zeker goedkoper dan Rio, voor de laatste ben ik bezig een trip samen te stellen, en hoewel de vlucht naar en de 3 interne vluchten in Brazilië niet duur waren, qua hotel prijzen is Brazilië, ook buiten het WK, relatief prijzig.
Voor 40-50 euro zit je in een 4 sterren hotel in Bangkok, tussen de 20-40 in een 3 tot 4 sterren hotel, waar je in Brazilië toch wel begint op de 60 euro voor een eenvoudig hotel, maar meestal duurder.

In Bangkok is genoeg te zien, hoewel wat minder qua natuur, en voor strand moet je echt buiten Bangkok zijn, al is het publiek transport daarheen of zelfs een prive taxi weer niet duur.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 21 april 2014 @ 16:06:51 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_139112103
Rondom Bangkok heb je op relatief korte afstand ook nog genoeg te zien, zoals Khao Yai National Park

Maar ik blijf erbij, Hong Kong, Sjanghai of Singapore ( diewas ik vergeten) zijn betere citytrips
pi_139112206
Wat een lange vlucht voor een citytrip. Voel je je niet geneigd dan maar gelijk het hele land te bekijken en een paar weekjes langer te gaan? Als je er toch bent....

Zoals al gezegd is is de vlucht het duurste...
  maandag 21 april 2014 @ 18:53:38 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_139117186
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:06 schreef Blik het volgende:
Rondom Bangkok heb je op relatief korte afstand ook nog genoeg te zien, zoals Khao Yai National Park

Maar ik blijf erbij, Hong Kong, Sjanghai of Singapore ( diewas ik vergeten) zijn betere citytrips
Maar Hong Kong en Singapore zijn wel weer wat duurder, zeker qua accomodatie. Voor Shanghai durf ik het niet te zeggen.

Als dat geen probleem is, Hong Kong heeft dan toch de voorkeur boven Singapore, Hong Kong heeft in mijn ogen wat meer te bieden, van echte stad tot natuur, terwijl Singapore toch wel echt meer een stad is en ik mij kan voorstellen dat je daar sneller op uitgekeken raakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')