abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:34:39 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139008510
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
KuikenGuppy
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:35:02 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139008520
Dusch, ik sloot hem.

Hier nogmaals mijn vraag:
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:10 schreef Burdie het volgende:
Een 'development mat' (is daar een Nederlands woord voor?) voor welke leeftijd is dat leuk?


quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:17 schreef laziness het volgende:
Deze is wel heel Amerikaans :D

Hier noemen ze dat een speelkleed. Al dan niet met een boog er overheen. Hier in Nederland wordt ie voornamelijk gebruikt om je kind zacht en zonder kou op de grond te laten liggen. Er zitten dan vaak wel een spiegeltje en friemeltjes/flapjes e.d. aan. Vooral zodat ze zich vermaken en dan volgt die ontwikkeling vanzelf wel ;)
Die rits bijvoorbeeld kan een baby niks mee en vind ik zelfs wat eng. Idem voor kralen en knoopjes die misschien toch los laten.
Maar een speelkleed kan je baby al vanaf een maand of drie op liggen. Op de buik liggend als je baby het hoofd al goed omhoog kan houden maakt de speeltjes meer toegankelijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:31 schreef Burdie het volgende:
Haha oke dank je ;) en tot welke leeftijd? Is dit leuk om nog te maken voor een kindje van ca 9 maanden? Of kan ik deze beter voor mijn eigen mini maken en voor de andere baby een ander/leuker projectje zoeken? ;)
KuikenGuppy
pi_139008716
wat een grappig ding burdie!

Het zal helemaal van de ontwikkeling van het kind afhangen. Ik denk wel dat je er als het kind 9 maanden oud is, niet zo gek lang plezier meer van hebt.

Bij jongere kindjes stimuleren al die frutsels en dingen vaak tot omrollen, in de mond steken, etcetera. Met 9 maanden kunnen de meeste kindjes al wel rechtop zitten (jaja uitzonderingen enzo). Kortom, als je er veel tijd en moeite in steekt zou ik hem eerder voor je eigen kindje maken, dan heb je er langer plezier van.
:)
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:56:47 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139009014
Bedankt Mignonne! Ga ik wat anders uitzoeken :).
KuikenGuppy
pi_139011938
Oh die is wel leuk idd Burdie! O+ Wij gebruiken het grote speelkleed alleen nog maar als 'basis', dus waar speeltjes op liggen en idd tegen de kou.
Het echte speelkleed met bogen enzo ligt nu werkloos te zijn, helaas. Was vanaf 3 maanden tot 5 maanden leuk hier.
pi_139015994
Hier gekozen voor een speelmat van kidz impuls. Die zijn lekker dik en makkelijk schoon te houden. En groot genoeg :) Ook ideaal voor buiten. Dingetjes om te spelen leg ik gewoon los erop.
pi_139016595
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:40 schreef GotC het volgende:
Oh die is wel leuk idd Burdie! O+ Wij gebruiken het grote speelkleed alleen nog maar als 'basis', dus waar speeltjes op liggen en idd tegen de kou.
Het echte speelkleed met bogen enzo ligt nu werkloos te zijn, helaas. Was vanaf 3 maanden tot 5 maanden leuk hier.
+1!
Home is where the O+ is...
pi_139073921
Bedje of wiegje, co-sleeper og bedje-als-co-sleeper. Keuzes keuzes.
Heeft iemand ervaring met een ikea bedje als co-sleeper voor pasgeborenen? Ik lees dat veel ouders vinden dat het te groot is voor zo'n piepkleintje. Wiegje is natuurlijk wat kleiner, maar ik wil graag iets pal naast mijn bed. "Kant en klare" co-sleepers vind ik vrij duur voor de korte tijd dat je ze nodig hebt, wiegjes idem.

Wat vonden/leek/lijkt jullie handig?
pi_139074133
Wij hebben een wiegje als co-sleeper naast ons bed. 20 euro van marktplaats :) Ik ben er heel erg blij mee maar nog maar een cm of 10 - 15 en M. past er niet meer in. Dat vind ik erg jammer want het eerste plan was dan wel dat hij maar even bij ons zou slapen maar ik ben er nog helemaal niet aan toe dat hij naar zijn eigen kamertje gaat en mijn vriend gelukkig ook niet. ;)

Edit: Ik zou dus denk ik voor het ikealedikantje als co-sleeper gaan. Kan ook met ons bedje maar past niet :(
  zondag 20 april 2014 @ 16:40:48 #10
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139075825
ik heb een geweldige co sleeper. en ik vind het net een lekkere maat breder en langer dan de meeste wiegjes maar niet zo enorm als een ledikantje.

90x50 met ronde ronde hoeken de babybay maxi en een speciaal hekje dat je met 1 hand er tussenuit kan halen. of gewoon kan laten zitten als ze slapen.

Maar ik heb hiervoor 2 kinderen naast mij gehad met een ikea ledikant en dat ging ook prima.
en als je hem niet meer gebruikt als cosleeper kan je hem gebruiken als bankje _O_

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 20 april 2014 @ 17:45:21 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139077792
Gewoon een gelifehacked cheapass IKEA ledikant, Moppert? Daar zit ik ook nog aan te denken...
KuikenGuppy
pi_139078603
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 15:38 schreef Roomsnoes het volgende:
Bedje of wiegje, co-sleeper og bedje-als-co-sleeper. Keuzes keuzes.
Heeft iemand ervaring met een ikea bedje als co-sleeper voor pasgeborenen? Ik lees dat veel ouders vinden dat het te groot is voor zo'n piepkleintje. Wiegje is natuurlijk wat kleiner, maar ik wil graag iets pal naast mijn bed. "Kant en klare" co-sleepers vind ik vrij duur voor de korte tijd dat je ze nodig hebt, wiegjes idem.

Wat vonden/leek/lijkt jullie handig?
Juhp wij hadden een ikea bedje gebruikt. Uit nood eigenlijk omdat E. zoveel huilde. Ze lag in eerste instantie op haar buik bij ons in bed :')

we hadden dit bedje van Ikea, hier nog op de laagste stand voor de oudste.


weet ff niet meer hoe deze heet? leksvik of hensvik geloof ik?

Op de gewone hoge stand maar exclusief zijkant was hij precies even hoog als onze boxspring. Omdat er motoren onder de boxspring zitten is dat ding loeizwaar en stond het bedje ook echt klem tussen bed en muur, als je niet zoiets hebt moet je even goed kijken naar hoe je het vastzet.





En ja een ledikantje is vrij groot inderdaad voor zo'n kleintje, maar de meegroeiopties in dit geval zijn wel fijn. En momenteel overweeg ik om weer zoiets terug te zetten naast ons bed :P E. zou er nog makkelijk inpassen.
:)
pi_139079614
We zitten inderdaad een een vrij simpel ikea-ledikantje te denken. Het is misschien wel groot voor zo'n mini, maar als ze dichtbij d´r mams ligt maakt dat misschien wel wat goed :)
Dat vastzetten komt ook vast wel goed, desnoods timmeren we er een plankje onder ofzo.

Het enige is dat als je een dekentje gebruikt, de baby zo laag ligt in verhouding tot ons. Maar misschien is een slaapzakje sowieso wel beter?
pi_139080467
Ik gebruikte bij E. geen slaapzakjes, dat werkte voor haar niet zo. Maar een slaapzakje is idd een optie.

Wat wij deden was het bedje opmaken tot een matrozenbedje zoals je kunt zien bij mijn foto, dus half opmaken en dan maak je van het lakentje een soort zak als het ware. Dan liggen ze toch met hun voetjes tegen de onderrand van die zak aan waardoor ze er niet onder kunnen zakken maar ze lag met haar hoofd dan wel op mijn hoogte.
:)
pi_139080794
Haa geniaal! Dat lost idd dat zichzelf naar benee friemelen probleem op!
pi_139084342
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:26 schreef Roomsnoes het volgende:
We zitten inderdaad een een vrij simpel ikea-ledikantje te denken. Het is misschien wel groot voor zo'n mini, maar als ze dichtbij d´r mams ligt maakt dat misschien wel wat goed :)
Dat vastzetten komt ook vast wel goed, desnoods timmeren we er een plankje onder ofzo.

Het enige is dat als je een dekentje gebruikt, de baby zo laag ligt in verhouding tot ons. Maar misschien is een slaapzakje sowieso wel beter?
Matrozenbedje! Moet je maar even googlen, dan maak je niet aan het voeteneinde op maar bovenin, en vouw je het lakentje dubbel zodat je baby niet onder de deken kan kruipen. Dan zit de loze ruimte dus aan de onderkant, ligt je kindje geborgen vlakbij je gezicht en heb je genoeg ruimte om flesjes water, hydrofielen, zoogcompressen, tepelhoedjes en nachtelijke snacks op te bergen! :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_139084383
Edit: lezen is ook niet makkelijk blijkbaar :') Anyways, +1 op Mignonne dus.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 20 april 2014 @ 20:18:12 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139086319
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef Clubsoda het volgende:
en nachtelijke snacks op te bergen!
Vooral dit idd :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139087180
Mijn man maakt zelf de co-sleepers van mdf. We hebben er nu eentje met matrasmaat 40x90 (wiegmaat) en straks maakt hij er eentje een slag groter. Zo lang er nachtvoedingen zijn, slaapt m'n kind in elk geval naast me. En dat kan zomaar anderhalf jaar duren ;)
pi_139088307
Ja dat was ook mijn idee, Wupwup, dat ze voorlopig naast me slaapt. Volgens mij is dat voor ieders nachtrust beter. En zo niet, dan zien we dan wel weer :P
Ik denk niet dat mijn man zo handig is/daar tijd voor heeft komende tijd.

In Nederland worden van dat soort stoffen zijkanten die je door de spijlen heen weeft toch afgeraden? Hier zie ik ze zo vaak te koop... En op allerlei fora geeft men ook tips om het "grote" ledikant kleiner te maken voor een baby door er een opgerold dekentje in te leggen, rondom het kind. Maar dan kan ze toch met haar neusje daar tegenaan komen te liggen? Ik vind het zo lastig om "goed" te kiezen met al die per land verschillende richtlijnen.
  zondag 20 april 2014 @ 21:10:07 #21
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139088883
In Nederland sloopt je kraam het er direct uit i.v.m. wiegendood risico. Een risico dat ik zelf sowieso niet zou willen nemen. Ze zijn hier in Nederland trouwens ook wel te koop.

En wij hebben het ikea ledikantje ook als co-sleeper gebruikt. Met spanbanden aan ons bed vast gemaakt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 20 april 2014 @ 21:22:50 #22
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139089475
helaas past en cosleeper echt niet naast ons bed. Er zit 50 cm tussen bed en kast, deurtje kan net open, bed noch kast past ergens anders...

Het wiegje komt wel op de kamer te staan, verrijdbaar dus kan s nachts naast het bed. als t dat niet meer in past kan t ledikant evt ook op de kamer gezet tijdelijk.
Kwak
pi_139089661
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:22 schreef kwakz0r het volgende:
helaas past en cosleeper echt niet naast ons bed. Er zit 50 cm tussen bed en kast, deurtje kan net open, bed noch kast past ergens anders...

Het wiegje komt wel op de kamer te staan, verrijdbaar dus kan s nachts naast het bed. als t dat niet meer in past kan t ledikant evt ook op de kamer gezet tijdelijk.
Ooit bij iemand thuis geweest die had zo'n hanging crib geval boven het voeteneind van het bed gehangen :D ook een oplossing voor kleinbehuisden :Y
:)
pi_139089720
Deze was het, zij hadden hem zonder hemeltje opgehangen en dan dus zo 20/30 cm boven het voeteneinde van het bed heen.



ik vind t zo'n leuk ding O+ volgens mij had BE em ook voor Oscar.

:)
pi_139089950
Weet je wat dat ding kost joh :o
pi_139090008
Heel leuk, maar dan zit je na gebruik met een lulluk gat in je plafond :/
Wel handig met stofzuigen :P
pi_139090015
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:32 schreef WupWup het volgende:
Weet je wat dat ding kost joh :o
Marktplaats jonguh!
kga toch niet de volle mep betalen voor iets? :P

je weet dat mn hormonen tzt helemaal los gaan hè? :P
:)
pi_139090140
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

Marktplaats jonguh!
kga toch niet de volle mep betalen voor iets? :P

je weet dat mn hormonen tzt helemaal los gaan hè? :P
Ik denk dat B je afmaakt :D
pi_139090223
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 21:35 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik denk dat B je afmaakt :D
ik ben groter én zwaarder.

k ga gewoon bovenop em zitten joh c_/
:)
  zondag 20 april 2014 @ 21:42:17 #30
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139090536
ook geen optie... plafond oud te zacht om iets aan te hangen.

wel heel tof!
Kwak
pi_139090654
We hebben geen co-sleeper of wieg gehad. Ziet er wel super leuk uit.
Hier sliep ze de eerste 4 weken tussen ons in of boven op mij. Daarna in haar ledikant die nu nog naast mijn kant van het bed staat (29 maanden) O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 20 april 2014 @ 21:49:10 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139090866
Mefke heeft de leander wieg nog te koop volgens mij!
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 20 april 2014 @ 21:58:02 #33
30252 Soempie
Procreating
pi_139091296
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:44 schreef bitterend het volgende:
We hebben geen co-sleeper of wieg gehad. Ziet er wel super leuk uit.
Hier sliep ze de eerste 4 weken tussen ons in of boven op mij. Daarna in haar ledikant die nu nog naast mijn kant van het bed staat (29 maanden) O+
Hoe deed je dat met voeden 's nachts? Hier val ik zelf altijd weer in slaap namelijk tijdens het voeden. Als ik wakker blijf ben ik de volgende dag niks waard. -O-
Heb daarom de wieg maar opgeruimd. Eerst wilde ze ook alleen op me slapen trouwens. De wieg is dus nooit gebruikt. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139091601
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:58 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hoe deed je dat met voeden 's nachts? Hier val ik zelf altijd weer in slaap namelijk tijdens het voeden. Als ik wakker blijf ben ik de volgende dag niks waard. -O-
Heb daarom de wieg maar opgeruimd. Eerst wilde ze ook alleen op me slapen trouwens. De wieg is dus nooit gebruikt. 8)7
Ja in het begin sliep ze meestal beneden tot 22.00 als we naar bed gingen namen we dr mee. maar toen merkte we dat ze niet meer lekker sliep door de licht / tv dus rond 19 naar bedje (ging niet altijd makkelijk hoor). Ik viel ook vaak in slaap tijdens het voeden, maar voor de paar keren dat ik wel wakker bleef kon ik haar meestal weg leggen en hoefde ik dus alleen een stapje te maken om haar terug te leggen.

Edit: kan goed zijn dat ik me vergis en dat ze de eerste 6-8 weken bij ons in bed sliep en niet 4..ik weet het niet meer :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139092062
E. sliep in de wandelwagenbak, zo deden we dat met A. ook de eerste twee weken, die ging daarna naar haar eigen kamer, nooit een probleem mee gehad, melde zich keurig voor voedingen etc.

E. sliep gewoon niet, op haar rug vijf minuten max, op haar zij 20/30 min max en op haar buik een uur ofzo. oh vond je het niet eng, op haar buik? kregen we zo vaak te horen. Jup, maar echt slaapgebrek is ook eng ;) Ze heeft de eerste 12 weken ofzo uiteindelijk dus bovenop ons geslapen of tussen ons in. We hadden een constructie met het matrasje uit de wandelwagen, op onze eigen deken, zij daarop met haar eigen dekentje. Ging goed maar ons bed was maar 1.40m breed :') dan is die 50 cm die je inlevert ineens best wel veel :')
Pas na 3 maanden en een veel breder bed hebben we de knoop doorgehakt om het ledikant van de oudste om te bouwen :D

bij een volgende komt ie er vanaf dag 1, huilbaby of niet.
:)
pi_139092155
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:58 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hoe deed je dat met voeden 's nachts? Hier val ik zelf altijd weer in slaap namelijk tijdens het voeden. Als ik wakker blijf ben ik de volgende dag niks waard. -O-
Heb daarom de wieg maar opgeruimd. Eerst wilde ze ook alleen op me slapen trouwens. De wieg is dus nooit gebruikt. 8)7
De reden dat ze in de praktijk meer in mijn bed slaapt dan in de co :D Maar hey, geen slaaptekort hier!
pi_139092615
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:32 schreef WupWup het volgende:
Mijn man maakt zelf de co-sleepers van mdf. We hebben er nu eentje met matrasmaat 40x90 (wiegmaat) en straks maakt hij er eentje een slag groter. Zo lang er nachtvoedingen zijn, slaapt m'n kind in elk geval naast me. En dat kan zomaar anderhalf jaar duren ;)
Oh joh echt? En is zoiets nou een beetje duurzaam?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 21 april 2014 @ 00:12:39 #38
381212 Gulara
From the future
pi_139097677
Ik had alleen kleine/ korte lakentjes dus ipv een matrozenbedje heb ik het bedje aan het hoofdeinde omgekeerd opgemaakt. Dat je zeg maar spidermankusjes kunt geven.
  maandag 21 april 2014 @ 01:43:41 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139099957
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 00:12 schreef Gulara het volgende:
Ik had alleen kleine/ korte lakentjes dus ipv een matrozenbedje heb ik het bedje aan het hoofdeinde omgekeerd opgemaakt.
Je woont ook aan de andere kant van de wereld, dus dat is ook logisch dat je dat omgekeerd doet! :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 21 april 2014 @ 02:19:52 #40
381212 Gulara
From the future
pi_139100515
quote:
10s.gif Op maandag 21 april 2014 01:43 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je woont ook aan de andere kant van de wereld, dus dat is ook logisch dat je dat omgekeerd doet! :+.
Uiteraard! :D 8-)

Mijn kind hangt ook opvallend graag ondersteboven. Toch z'n Europese roots denk ik! :o
pi_139102262
Klein vraagje: onze kleine heeft een wondje op z'n kleine teen. Zo'n pleister hebben we niet. Wat is handig? Anders wordt alles een beetje rood. Hij heeft er trouwens geen last van.
pi_139102456
Een gaasje erom en tactisch een (rode)sok eromheen vouwen?
Evt met iets van leukoplast vastmaken, maar dat is zo'n gedoe met losmaken ;)
  maandag 21 april 2014 @ 09:47:03 #43
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_139102477
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 09:28 schreef geelkuikentje het volgende:
Klein vraagje: onze kleine heeft een wondje op z'n kleine teen. Zo'n pleister hebben we niet. Wat is handig? Anders wordt alles een beetje rood. Hij heeft er trouwens geen last van.
Niet verbinden als het zo'n klein wondje is en een donker sokje aan doen?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_139102803
Donker sokje is een goeie tip!
  maandag 21 april 2014 @ 10:33:03 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139103219
Ik zou een dergelijk wondje aan de lucht laten drogen? Straks zit een sok eraan vastgeplakt?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_139103846
Sokje is nu uit en wondje is dicht :)
pi_139104089
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 22:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh joh echt? En is zoiets nou een beetje duurzaam?
:6
pi_139108562
:D
Hij doet t nog elke nacht hoor. En is tussendoor nog voor een ander kindje gebruikt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 21 april 2014 @ 14:42:08 #49
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139109568
Een co-sleeper lijkt me echt wel handig in combinatie met borstvoeding. M heeft in een wieg geslapen naast ons bed (geen ruimte voor een co-sleeper of ledikantje). De meiden sliepen samen in 1 ledikant aan het voeteneinde van ons bed en later in hun eigen kamer.

Met voeden dus heel veel heen en weer lopen. En soms in slaap vallen inderdaad.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:56:27 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139139836
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:27 schreef mignonne het volgende:
Deze was het, zij hadden hem zonder hemeltje opgehangen en dan dus zo 20/30 cm boven het voeteneinde van het bed heen.

[ afbeelding ]

ik vind t zo'n leuk ding O+ volgens mij had BE em ook voor Oscar.

[ afbeelding ]
Voor allebei! :Y O+
Ik had hem net naast mijn bed hangen maar daar was hij na 1 nacht al weer weg. Ik kwam zelf mijn bed niet meer in. Het is niet in me op gekomen om hem boven het bed te hangen. :D

En zo tevreden slaap je daar dan in:



Kwak, wij waren in Oscar's kamertje ook niet zeker van het plafond heb hebben daar toen een extra vierkant 12mm mdf op geschroeft voor meer draagkracht en dan dus de haak van de wieg daardoorheen en door het plafond.

En wij hadden hem nieuw, maar alles is wasbaar, dus ik zou hem ook zo van markplaats gehaald kunnen hebben. :Y
***
pi_139140515
O+ och ventje, zo klein nog daar :D
:)
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:25:01 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_139655235
Soms ga ik hele vieze scheldwoorden krijsen. Bijvoorbeeld als ik een heel lang verhaal intyp en dan op verzenden druk en ik ineens uitgelogd blijk. :( :( :(!!!

Anyway, poging twee. In notepad. :')

Ik heb afgelopen weekend een paar kleertjes gekocht in maat 56. Twee truitjes, een broekje, twee gedecoreerde rompers en wat witte rompers. Ik vond het een zeer bescheiden score, maar mijn sm vond het belachelijk, want dat had je allemaal niet nodig, je krijgt immers genoeg kleren van je kraamvisite. Je had alleen wat basics nodig (lees: witte rompers). Nu is zij wel een schoolvoorbeeld van een "glas half leeg" type en het leek me zelf sowieso wel handig om iets van kleding te hebben voordat de kraamvisite allemaal is geweest. Je baby de eerste tijd alleen in doeken en witte rompers wikkelen lijkt me niet handig. Maar ik ben wel benieuwd wat je nou ongeveer minimaal nodig hebt in het begin. Er staat me bij dat kraamvisite altijd met maat 62/68 aan komt zetten omdat men er van uit gaat dat je zelf die kleine maatjes al in huis hebt, klopt dat?
Ik heb een droger, dus als alles onder de kots en poep zit kan ik in vier uur alles schoon en droog hebben. Ik wil ook niet te veel in huis halen, ik ben namelijk erg gierig en de gedachte aan stapels nooitgedragen kleding maakt me erg ongelukkig :') Dus, hoe vaak verschoon je de kleding van zo'n lurf gemiddeld, wat is het minimale aan outfits? Tnx :D

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 07-05-2014 11:39:52 ]
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:31:36 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139655430
Als je een spuger hebt vaak!
Als je een kind hebt dat plast tijdens het verschonen ook vaak!
Kraamvisite komt vaak met maat 62 of groter aan inderdaad.
Ik zou in maat 50 een paar stuks halen en maat 50/56 of maat 56 ook een aantal stuks. Zodat pakjes en broek/truitje dus een hele outfit bij elkaar op een stuk of acht komt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:33:28 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_139655486
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:31 schreef laziness het volgende:
Als je een spuger hebt vaak!
Als je een kind hebt dat plast tijdens het verschonen ook vaak!
Kraamvisite komt vaak met maat 62 of groter aan inderdaad.
Ik zou in maat 50 een paar stuks halen en maat 50/56 of maat 56 ook een aantal stuks. Zodat pakjes en broek/truitje dus een hele outfit bij elkaar op een stuk of acht komt.
En verschoon je sowieso elke dag? Ook indien er niet gekotst of scheefgeplast wordt? (as if :'))
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:35:02 #55
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139655541
Ja dat is wel zo fris vind ik.
Ze slapen wel gewoon in hun kleding van overdag.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:36:06 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_139655582
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:35 schreef laziness het volgende:
Ja dat is wel zo fris vind ik.
Ze slapen wel gewoon in hun kleding van overdag.
ja maar ze zweten ook nog niet verder :P
Maar tnx, dan heb ik iig een richtlijn :Y
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:38:38 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139655671
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja maar ze zweten ook nog niet verder :P
Maar tnx, dan heb ik iig een richtlijn :Y
Nee maar toch ruikt het dan wat muffig of zo.
En ik vond het wel zo leuk af en toe wat anders aan te zien.
In een doek is een jumpsuit heel fijn maar papa kan dat een crime vinden om te verschonen dus dan weer een broekje en truitje aan :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139655680
Hier nauwelijks kleding gehad, SQ. Was blij dat ik het zelf had. En heel veel rompers, echt.
Home is where the O+ is...
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:40:25 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_139655715
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:39 schreef Cwen het volgende:
Hier nauwelijks kleding gehad, SQ. Was blij dat ik het zelf had. En heel veel rompers, echt.
Ja, ik ga voor stapels witte rompers :D Die kosten gelukkig ook geen drol. FTW!
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:42:27 #60
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139655757
Hier twee outfits per dag, als in een slaappakje en een overdag outfit. Ze kwakt het ook nog wel eens onder, dus dan een extra setje kleding die dag.

Hier weinig kleding gehad, maar wat er binnenkwam was inderdaad 62/68.

Ik heb Veel kleding gekocht en het meeste is maar 3 keer gedragen ofzo. Aan de ene kant vind ik dat jammer, maar aan de andere kant heeft ze zo veel leuks! (Ik moet wel zeggen dat ik me kapot geschrokken ben.. Ik ben druk bezig om 56 de kast uit te doen en 62 er in te schuiven.. Nu pas zie ik echt goed hoe veel het is.)
pi_139655802
Wij hadden ook niet veel meer dan nodig was SQ, gewoon omdat ik niet had verwacht dat hij zo lang in 50 zou zitten :+
-3 rompers lange mouwen
-3 rompers korte mouwen
-3 zachte broekjes
-5 zachte shirtjes
-3 boxpakjes met voetjes
-6 paar sokjes

Mja, geen spuger/overstroompoeper/watdanook :)
pi_139655804
Ik heb idd ook bijna alleen grotere maten gekregen van de visite.

En qua outfits heb ik een paar favorieten die hij veel aan heeft en dat zijn denk ik 3 of 4 broekjes en 5-6 truitjes. En de eerste weken had hij ook vaak zo'n pyjama met voetjes aan die we 3 hebben, maar daar vind ik hem nu al te groot voor :P

Sowieso is alles zo bijgehaald als je te weinig hebt. En de joggingsbroeken van de Hema en de effen longsleeves zijn echt super. Kunnen op 60 worden gewassen (handig met spruw en spugen) en mogen in de droger. Ik pak overigens eigenlijk wel alleen broeken met een boord om z'n enkels, want dan blijven de sokken beter zitten en hij zit niet continue met blote benen.
pi_139655841
Oh, wij deden niet elke dag schone kleding aan hoor. Een baby gaat toch niet muf ruiken? Ze zijn niet dol op aan- en uitkleden dus wij hebben dat altijd tot een minimum beperkt.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:48:45 #64
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139655929
De kraam propte sowieso elke dag baby in bad en pakte dan schone kleertjes.

Ik vond wel altijd zo'n slaapluchtje aan kleertjes zitten na de nacht maar dat zal per persoon verschillen.

Ik had voornamelijk veel rompers. Maat 50 heb ik bij moeten kopen want ik verwachtte een zwaardere baby en had alleen maat 56.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:48:54 #65
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139655936
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:45 schreef L-E het volgende:
Oh, wij deden niet elke dag schone kleding aan hoor. Een baby gaat toch niet muf ruiken? Ze zijn niet dol op aan- en uitkleden dus wij hebben dat altijd tot een minimum beperkt.
Hier moest het wel in verband met sproeitieten, ik kwakte haar continu onder. Dus als ze het zelf niet deed kwam ik wel toeee ze reskjoe! :')

Dat muf ruiken kan ik me inderdaad niet echt iets bij voorstellen. Maar ze sliep ook niet in haar overdagkleertjes.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:51:14 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139655976
Kuiken heeft op een slechte dag wel 4 verschillende dingen aan :') sowieso elke dag een schone outfit en een schone pyjama, hoewel ik broeken wel rustig twee (of drie) keer aan doe als niet vies zijn geworden die dag.
Maat 50 kon ik ongedragen opbergen, 50/56 was in het begin prima, na twee maanden zit hij in maat 62. Maar dat verschilt zo per kind! En kleertjes zijn sowieso zo bij gehaald natuurlijk.
KuikenGuppy
pi_139655984
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:48 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Hier moest het wel in verband met sproeitieten, ik kwakte haar continu onder. Dus als ze het zelf niet deed kwam ik wel toeee ze reskjoe! :')

Dat muf ruiken kan ik me inderdaad niet echt iets bij voorstellen. Maar ze sliep ook niet in haar overdagkleertjes.
Bij onderkwakken denk ik toch nog aan andere dingen btw ;( :')
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:53:09 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139656024
Ik heb ook kleding maat 74 en 80 gehad van kraamvisite. Kan hij misschien wel aan op zn eerste verjaardag :').
KuikenGuppy
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:55:26 #69
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139656062
Hier ook vaak verschoond ivm spugen. En ook weinig gekregen of in grotere maten. Maar het scheelt dat na de bevalling de winkels ook nog open zijn ;)
pi_139656221
Ik zou persoonlijk niet teveel in maat 50 kopen. De kleertjes die mijn tweetal in die maat had zijn ongedragen weggegaan. -O- En van een maatje 56 kun je zoals gezegd prima de mouwtjes omslaan als ze nog wat lang zijn.
pi_139656271
Ik vond het zo armoedig, die net te grote kleertjes. Maar dat is mijn gebrek hoor :@ ik vond goed passende kleding echt heel waardevol, ofzo
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:06:51 #72
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139656335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:04 schreef L-E het volgende:
Ik vond het zo armoedig, die net te grote kleertjes. Maar dat is mijn gebrek hoor :@ ik vond goed passende kleding echt heel waardevol, ofzo
Ja daar ben ik het wel mee eens.
Het staat een stuk beter en zit ook fijner voor de baby denk ik.

Ik zou bij een volgende ook twee eerste pakjes in maat 50 en maat 56 meenemen. Zodat je niet van die oversized kleding hebt op de eerste foto's :@

[ Bericht 14% gewijzigd door laziness op 07-05-2014 12:14:10 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139656921
Wij hadden 2 pakjes maat 50, kaylee heeft er tot 1 maand oud ingezeten maar gelukkig is dat dan zo bijgehaald!
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:09:51 #74
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139657991
56 omslaan bij een baby die nog wat te klein was voor 50 is/was echt geen gezicht.

Het eerste pakje bij een evt volgende word echt 50 en geen combimaat.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:10:29 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_139658012
tnx allemaal voor de reacties! Ik ben iig blij dat ik niet heel banaal bezig ben met mijn 20 cm hoge stapeltje _O-
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:50:24 #76
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139664565
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
56 omslaan bij een baby die nog wat te klein was voor 50 is/was echt geen gezicht.

Het eerste pakje bij een evt volgende word echt 50 en geen combimaat.
Daar komt bij dat te ruime kleding niet bijdraagt aan het warmhouden van een baby. Nathan heeft maar 2 weken in maat 44 gezeten, maar wat was ik blij dat ik het had!
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:56:09 #77
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139664761
Hier een meisje dat nog zeker 50 draagt, maar zoetjes aan ook richting de 56 gaat..
Het ligt er maar net aan, van welk merk het is, want in het ene zit ze prima en in het andere verzuipt ze :D
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_139664795
Ik had ook eerste pakje in 2 maten, maar de 50 ging ongebruikt terug de kast in :D
Home is where the O+ is...
pi_139710273
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:43 schreef GotC het volgende:
Wij hadden ook niet veel meer dan nodig was SQ, gewoon omdat ik niet had verwacht dat hij zo lang in 50 zou zitten :+
-3 rompers lange mouwen
-3 rompers korte mouwen
-3 zachte broekjes
-5 zachte shirtjes
-3 boxpakjes met voetjes
-6 paar sokjes

Mja, geen spuger/overstroompoeper/watdanook :)
Normaal gesproken dit, ja. Echter spugerdeluxe hier gehad, wat was ik gelukkig met erg veel rompers en pakjes (en hydrofiele luiers, spuugdoek XL).

Tip; de stretchrompers van de HEMA gaan iets langer mee. ;)
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:25:58 #80
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139711547
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:50 schreef pessie het volgende:

[..]

Daar komt bij dat te ruime kleding niet bijdraagt aan het warmhouden van een baby. Nathan heeft maar 2 weken in maat 44 gezeten, maar wat was ik blij dat ik het had!
Ik had alleen vanaf maat 50 in huis. Toen Rayen werd geboren is mijn vriend nog snel naar de winkel gerend om maatje 44 in te kopen ;) Dus het is snel genoeg gekocht he :Y

Ik merk wel dat ik na elke maat die hij groeide steeds minder kocht :@ :+
Tsjee wat had ik een stapels van maat 50 en 62 en 68 :o , niet normaal. Ik moest moeite doen om hem alles aan te trekken.
Elke maat ben ik minder gaan kopen, ondertussen zit hij al in 98/104 en dat is beduidend minder dan toendertijd wat ik had in maat 50 haha.
Ik ging een beetje los geloof ik toen ik zwanger was :+
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:26:18 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_139711568
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, ik ga voor stapels witte rompers :D Die kosten gelukkig ook geen drol. FTW!
en een emmertje oxi-action.

Tenminste, dat was hier wel noodzaak. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_139711682
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:25 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik had alleen vanaf maat 50 in huis. Toen Rayen werd geboren is mijn vriend nog snel naar de winkel gerend om maatje 44 in te kopen ;) Dus het is snel genoeg gekocht he :Y

Ik merk wel dat ik na elke maat die hij groeide steeds minder kocht :@ :+
Tsjee wat had ik een stapels van maat 50 en 62 en 68 :o , niet normaal. Ik moest moeite doen om hem alles aan te trekken.
Elke maat ben ik minder gaan kopen, ondertussen zit hij al in 98/104 en dat is beduidend minder dan toendertijd wat ik had in maat 50 haha.
Ik ging een beetje los geloof ik toen ik zwanger was :+
Hier precies hetzelfde!! ik kocht echt van alles! Maar ze poepte en kotste regelmatig alles onder :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139712624
Ik ben aan het kijken naar ledikantdekens, maar voor wat ik nu zie zijn het veelal fleecedekens of niet? Mooi afgewerkt met een brede band maar t deken zelf is fleece.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:47:34 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_139712676
Dat is allemaal katoenfleece, geen synthetisch fleece :)
disclaimer
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:59:44 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139713334
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben aan het kijken naar ledikantdekens, maar voor wat ik nu zie zijn het veelal fleecedekens of niet? Mooi afgewerkt met een brede band maar t deken zelf is fleece.
Vaak wel ja. Bij leenbakker heb je trouwens mooie dekens van wafelkatoen.

http://m.leenbakker.nl/nl/zoeken/?q=deken
KuikenGuppy
pi_139713819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:47 schreef Stormqueen het volgende:
Dat is allemaal katoenfleece, geen synthetisch fleece :)
Oooh duidelijk!

En thanks burdie die zijn ook mooi
S. 2014
J. 2016
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:09:04 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_139713980
of zelf haken :Y) Jij haakt toch ook?
disclaimer
pi_139714622
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:09 schreef Stormqueen het volgende:
of zelf haken :Y) Jij haakt toch ook?
Ja maar dat wil ik dat arme kind niet aandoen... :P

Ik koop wel katoenfleece en wafelkatoen en maak er een mooie zoom in,. Lang leve de naaimachine. :Y)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:18:26 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_139714702
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja maar dat wil ik dat arme kind niet aandoen... :P

Ik koop wel katoenfleece en wafelkatoen en maak er een mooie zoom in,. Lang leve de naaimachine. :Y)
waarom moet er een zoom in dan? ah, losse stof en dan zelf dekentje van maken!
disclaimer
pi_139715478
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

waarom moet er een zoom in dan? ah, losse stof en dan zelf dekentje van maken
Precies ! Heb net ff snel gekeken voor 50 euro kan ik 3 wafelkatoen dekens maken en 2 katoenfleece dekens...
S. 2014
J. 2016
pi_139740276
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
tnx allemaal voor de reacties! Ik ben iig blij dat ik niet heel banaal bezig ben met mijn 20 cm hoge stapeltje _O-
Beter teveel dan te weinig!

Ik had teveel maat 50, ik kon 4 dagen na de bevalling op de fiets (met hechtingen en een beurse poes :X ) naar de Hema voor maatje 56 omdat ik er eentje van 4kg had gemaakt.. :@
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:40:36 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_139740317
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:38 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Beter teveel dan te weinig!

Ik had teveel maat 50, ik kon 4 dagen na de bevalling op de fiets (met hechtingen en een beurse poes :X ) naar de Hema voor maatje 56 omdat ik er eentje van 4kg had gemaakt.. :@
tuurlijk moet je niet te weinig hebben, maar gewoon een stuk of 6-7 outfits per maat is denk ik wel voldoende als je een wasmachine met droger hebt toch? ;)
En ik ben blij dat ik dat aan man/moeder kan vragen in geval van nood :o
disclaimer
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:42:00 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139740360
:o kon niemand anders dat even voor je doen 4 dagen na de bevalling :?

SQ dat is echt wel genoeg idd :Y
pi_139740362
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

tuurlijk moet je niet te weinig hebben, maar gewoon een stuk of 6-7 outfits per maat is denk ik wel voldoende als je een wasmachine met droger hebt toch? ;)
En ik ben blij dat ik dat aan man/moeder kan vragen in geval van nood :o
Mijn maatjes 56 vielen allemaal te klein, ook dat nog :@ Eerste kind, wist ik veel.. Heel drama om gehad, maar goed, het is goed gekomen.
En jij hebt backup, dat scheelt ;)
pi_139740384
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:42 schreef Spees_Eend het volgende:
:o kon niemand anders dat even voor je doen 4 dagen na de bevalling :?

SQ dat is echt wel genoeg idd :Y
Nee ;(
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:44:31 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_139740444
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:42 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee ;(
tering ;( kind bleef bij de kraamhulp dan?
disclaimer
pi_139740640
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

tering ;( kind bleef bij de kraamhulp dan?
Bij z'n ''vader''. Die was de beroerd om naar de winkel te gaan, dus ik moest zelf.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:53:00 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_139740706
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:50 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Bij z'n ''vader''. Die was de beroerd om naar de winkel te gaan, dus ik moest zelf.
;(
disclaimer
pi_139740882
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

;(
Ja ;(
Als het een beetje tegenzit kan ik vanavond een nieuw topic openen, over waarom hij het belangrijker vind om naar z'n nieuwe vriendin te gaan dan om z'n zoon op te halen voor het weekend. ;(

Offtopic geneuzel, verder ;)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:03:48 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139741039
Mijn vrij gemiddelde zevenponder heeft trouwens best lang in 50 gezeten, week of 5-6 denk ik? Te groot (56 of ruime 50) zag er idd echt wat armoeiig uit. Direct na de geboorte zat 50 ook best los/ruim. Ik zou hoe dan ook in ieder geval een 50 pakje meenemen naar het ziekenhuis (of thuis klaarleggen :+ ) want volgens mij is 56 bij de geboorte eerder uitzondering dan regel.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:09:05 #101
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139741203
Ik vind t juist wel schattig bij die heel verse babietjes, dat de kleertjes wat te groot zijn.

Ik heb heeeeel veeeel te veel in 50/56. Slaat nergens op. Ik heb hier weleens verteld over m'n 40 rompertjes geloof ik. :')

Maar: mini is geboren met 3195 en zit nu met 10 wk nog steeds in 56. Sommige 62 pakjes passen al wel, maar wat 50 shirtjes ook nog wel.

Maarrem: hoe veel ik ook had, ik begin de meeste 56kleertjes echt wel beu te raken nu. Heb ze al zo vaak gezien haha. Tijd voor nieuw spul!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:10:16 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_139741236
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:09 schreef Kimpossible het volgende:
Ik vind t juist wel schattig bij die heel verse babietjes, dat de kleertjes wat te groot zijn.

Ik heb heeeeel veeeel te veel in 50/56. Slaat nergens op. Ik heb hier weleens verteld over m'n 40 rompertjes geloof ik. :')

Maar: mini is geboren met 3195 en zit nu met 10 wk nog steeds in 56. Sommige 62 pakjes passen al wel, maar wat 50 shirtjes ook nog wel.

Maarrem: hoe veel ik ook had, ik begin de meeste 56kleertjes echt wel beu te raken nu. Heb ze al zo vaak gezien haha. Tijd voor nieuw spul!
VEERTIG! Mafkees :D O+ :')
disclaimer
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:12:02 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_139741294
ik vind het ook wel aandoenlijk om te lezen dat kind al "zoveel weken" in die maat zit, en dat je er dan op uitgekeken raakt. Ik doe 10 jaar met sommige kleding O+
Maar ik word vast ook nog wel zo _O-
disclaimer
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:12:42 #104
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139741320
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:09 schreef Kimpossible het volgende:
Ik vind t juist wel schattig bij die heel verse babietjes, dat de kleertjes wat te groot zijn.

Ik heb heeeeel veeeel te veel in 50/56. Slaat nergens op. Ik heb hier weleens verteld over m'n 40 rompertjes geloof ik. :')

Maar: mini is geboren met 3195 en zit nu met 10 wk nog steeds in 56. Sommige 62 pakjes passen al wel, maar wat 50 shirtjes ook nog wel.

Maarrem: hoe veel ik ook had, ik begin de meeste 56kleertjes echt wel beu te raken nu. Heb ze al zo vaak gezien haha. Tijd voor nieuw spul!
Dat herken ik wel, E. zit nu al sinds haar 1e verjaardag in maat 80, ze is nu 21,5 maand :D. Haar zomerkleertjes van de vakantie vorig jaar past ze dit jaar nog :').

Hier idd ook een gemiddeld kind, 50 cm/3530 gram die 4 weken in mt 50 heeft gezeten :Y. Voor nr 2 zal er ook zeker een pakje in maat 50 mee de tas ingaan.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:14:00 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_139741364
Maar dan mag ik dus nog wat maatjes 50 gaan halen tzt O+
disclaimer
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:15:29 #106
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139741435
Die hebben wij na de bevalling ook nog bijgehaald idd. Ik had 2 pakjes in maat 50 en we hebben er nog een aantal bijgehaald. Die pakjes zitten allemaal in de E.-bewaardoos dus ik mag vooral los in maat 50 nu :')
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:16:20 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_139741462
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Die hebben wij na de bevalling ook nog bijgehaald idd. Ik had 2 pakjes in maat 50 en we hebben er nog een aantal bijgehaald. Die pakjes zitten allemaal in de E.-bewaardoos dus ik mag vooral los in maat 50 nu :')
psst, soesa. Je hebt een banaan in je buik! :D
disclaimer
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:16:35 #108
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139741470
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het ook wel aandoenlijk om te lezen dat kind al "zoveel weken" in die maat zit, en dat je er dan op uitgekeken raakt. Ik doe 10 jaar met sommige kleding O+
Maar ik word vast ook nog wel zo _O-
Gek he dat het zo werkt? Ik ben voor mezelf totaal niet zo, maar er is zulk leuk spul te koop ook!

Oh en tip van Flip: mouwloze rompers O+ Ik heb het al eens ergens geroepen, maar echt haat aan lange mouwen onder lange mouwen. En h&m mouwloze en c&a korte mouwenrompers en pyjamapakjes van beide winkels rocken.

Em baby's voor dummies vraag: verkopen of niet verkopen als muppet eruit is, that's the question. Waar laat je al dat spul en anders hoe neem je afscheid van die kleertjes :') want misschien heb ik ze ooit wel weer nohodig. _O-
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:18:40 #109
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139741544
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

psst, soesa. Je hebt een banaan in je buik! :D
OMG! Een banaan O+!

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:16 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Gek he dat het zo werkt? Ik ben voor mezelf totaal niet zo, maar er is zulk leuk spul te koop ook!

Oh en tip van Flip: mouwloze rompers O+ Ik heb het al eens ergens geroepen, maar echt haat aan lange mouwen onder lange mouwen. En h&m mouwloze en c&a korte mouwenrompers en pyjamapakjes van beide winkels rocken.

Em baby's voor dummies vraag: verkopen of niet verkopen als muppet eruit is, that's the question. Waar laat je al dat spul en anders hoe neem je afscheid van die kleertjes :') want misschien heb ik ze ooit wel weer nohodig. _O-
Ik heb alles in mt 50 dus in de 'bewaardoos' gedaan + plus nog andere kleertjes waar ik 'iets' mee had/heb, maar gek genoeg heb ik dat gevoel maar t/m maat 62 gehad bij kleding. De rest had ik op zolder staan en gaat nu grotendeels door naar m'n banaantje. Niet alles, sommige dingen heb ik al verkocht (gekregen dingen die mijn smaak niet waren of dingen die ik niet leuk vond staan bij mijn witblonde kind). Als baby2 er uit is dan ga ik de hele bende proberen te verkopen en anders weggeven.
pi_139741768
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:16 schreef Kimpossible het volgende:

[..]
Em baby's voor dummies vraag: verkopen of niet verkopen als muppet eruit is, that's the question. Waar laat je al dat spul en anders hoe neem je afscheid van die kleertjes :') want misschien heb ik ze ooit wel weer nohodig. _O-
Zelfs ik heb daar moeite mee, en ik wíl geeneens een tweede _O-. Maarre... Verkopen dus, wat mij betreft.
Kun je ook weer lekker shoppen als er een tweede komt ;)
Home is where the O+ is...
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:38:42 #111
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139742216
Ik denk dat ik een paar pakjes bewaar idd. Maar mij kennende is dat al het leuke spul en dam krijg ik de rest aan de straatstenen niet kwijt :')

We gaan er maar ns een nachtje over slapen als ze er uit is. Dat je zoveel waarde kan hechten aan een lapje stof haha. M'n eigen kleren breng ik zonder nadenken naar het leger des Heils (als ik afscheid heb genomen van het feit dat mt36 echt heus nooit meer gaat passen, that is)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139743616
Ik merk wel echt dat sommige spullen die we drie jaar geleden vol overtuiging in de Dotbewaardoos deden nu echt bij lange na niet meer voldoen aan de bewaareis. Een aantal van die pakjes hebben we dus alsnog verkocht, dat kan ook nog.

Hier trouwens heel simpel. Een paar topdingen in de bewaarders, de rest in de verkoop.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:50:59 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_139744851
het enige wat er nog uit mijn babytijd is zijn m'n eerste echte schoenen geloof ik :D
Ik geloof ook niet zo in ALLES bewaren. Ben ook relatief makkelijk in dingen wegdoen. Al haat ik verspilling, dus zou ik het wel aan zielige hongerbabies geven denk ik.
disclaimer
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:53:13 #114
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_139744932
TIPS?

Hoi hoi,

net 5 weken vader van mijn zoon Dean.
Super leuk mannetje, alleen erg veel last van Berg.

We hebben als tip rooibosthee in de flesvoeding.
voelt niet echt als de oplossing.....

Anyone?

thnx :)
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_139745398
Beetje babyolie op t bolletje, nachtje laten inwerken volgende dag kan je het zo voorzichtig afkammen!
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:36:50 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139746261
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:08 schreef aapieannie het volgende:
Beetje babyolie op t bolletje, nachtje laten inwerken volgende dag kan je het zo voorzichtig afkammen!
Idd, werkte als een tierelier!

Ik herken het wel/niet verkoopdilemma Kimpossible :+ Ik vind dat echt moeilijk om nu al te doen. Voor mijn gevoel is Silvijn net uit de minikleertjes, misschien willen we wel een derde en is dat een jongetje... of misschien is het juist leuk om de kleertjes te bewaren voor later, voor evt kinderen van hen?

Ik houd het voorlopig even bij uitlenen :+
pi_139746472
Ik heb 37 jaar na m'n geboorte een paar hele schattige old-fashion kleertjes van mijn moeder gekregen die ik zelf aan heb gehad, en heel eerlijk ben ik blij dat ik ze gekregen heb. Ze zijn zo retro dat ze gewoon leuk zijn om straks m'n eigen kleintje aan te trekken (de unisex kleertjes tenminste)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:01:27 #118
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139746942
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Idd, werkte als een tierelier!

Ik herken het wel/niet verkoopdilemma Kimpossible :+ Ik vind dat echt moeilijk om nu al te doen. Voor mijn gevoel is Silvijn net uit de minikleertjes, misschien willen we wel een derde en is dat een jongetje... of misschien is het juist leuk om de kleertjes te bewaren voor later, voor evt kinderen van hen?

Ik houd het voorlopig even bij uitlenen :+
poppenkleren :Y ik heb genoten van mijn eigen babypakjes voor mijn uit de kluiten gewassen pop.
Kwak
pi_139748453
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:08 schreef aapieannie het volgende:
Beetje babyolie op t bolletje, nachtje laten inwerken volgende dag kan je het zo voorzichtig afkammen!
+1!
Rooibosthee... WTF :?
Home is where the O+ is...
pi_139750589
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:43 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb 37 jaar na m'n geboorte een paar hele schattige old-fashion kleertjes van mijn moeder gekregen die ik zelf aan heb gehad, en heel eerlijk ben ik blij dat ik ze gekregen heb. Ze zijn zo retro dat ze gewoon leuk zijn om straks m'n eigen kleintje aan te trekken (de unisex kleertjes tenminste)
Zo hebben mijn kinderen ook shirtjes gedragen die ik als baby aanhad. Vond ik ook super, maar drie was ook wel genoeg.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_139787216
dames, wij hebben sinds vandaag weer een droger in huis (cadeautje van schoonma O+) en nu lees ik verschillende verhalen over de hydrofielen... De eerste x wassen gaat alles daarna sowieso op t droogrek maar daarna? Is het waar dat ze niet goed drogen als ze in de droger gaan?
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:21:16 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139787254
Ze frommelen heel raar op en ik vind ze dan niet fijn in gebruik nee.. Hier altijd op het rek :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:24:46 #123
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139787431
Ik gooi bijna alles in de droger, dus ook de hydrofielen. Heb er nog geen problemen mee ervaren.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_139787513
Hier altijd in de droger :Y Tip van m'n kraamverzorgster: Geen volle droger aanzetten met hydrofielen erin, dan kreuken ze heel erg. Gewoon 3/4 vol, opvouwen als ze eruit komen en klaar :Y)
pi_139788027
Ik vind de hydrofielen wel erg kreuken in de droger. En of ze nou van het rek komen of uit de droger, strijken doe ik ze toch wel. :')

En strijken van hyrofielen wordt trouwens wel afgeraden, want ze schijnen beter af te drogen als ze ongestreken zijn. Maar dat kan mijn autistische rechte stapeltjes in de kast kant niet handelen. Dus strijken it is! ;)
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:43:36 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139788537
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:16 schreef Kimpossible het volgende:
Em baby's voor dummies vraag: verkopen of niet verkopen als muppet eruit is, that's the question. Waar laat je al dat spul en anders hoe neem je afscheid van die kleertjes want misschien heb ik ze ooit wel weer nohodig.
Ik was natuurlijk vrij snel weer zwanger dus ik heb eigenlijk alles bewaard tot ik het geslacht wist. En daarna verkocht. Behalve de lievelingspakjes. En de kleding die ze alledrie hebben gedragen.

Heb wel een bewaardoos :Y

Maar nu is het of verkopen, of bewaardoos of zak van max.
pi_139789242
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:12 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat herken ik wel, E. zit nu al sinds haar 1e verjaardag in maat 80, ze is nu 21,5 maand :D. Haar zomerkleertjes van de vakantie vorig jaar past ze dit jaar nog :').

Hier idd ook een gemiddeld kind, 50 cm/3530 gram die 4 weken in mt 50 heeft gezeten :Y. Voor nr 2 zal er ook zeker een pakje in maat 50 mee de tas ingaan.
Oh dat heb ik ook, ik ben echt wel uitgekeken op al die shirts en broekjes die hij sinds vorige zomer draagt. En hallo warme winter, dus volgend jaar draagt hij de warme truien van dit jaar hopelijk wel wat meer...

Zowel 50 als 56 beide zeker een maand gedragen. De hoeveelheid kleding neemt hier met de maat trouwens toe :@ In 50 had ik volgens mij maar 6 outfits of zo. In die kleine maatjes had ik ook veel van man en mezelf van vroeger O+ retro FTW!
Al denk ik dat ik dat bij een tweede minder zal doen. Het waren best onhandige dingen voor mini's :X
pi_139789614
Wij denken nog steeds dat, als de situatie dat toe laat, we een wat groter gezin willen (denk aan 3 of 4 kindjes). En ik ben best een krent :$
Dus alle kleertjes die dreumes te klein zijn en nog best een ronde mee kunnen gaan naar zolder. De rest gooi ik weg omdat ik denk dat ik er een ander geen plezier meer mee kan doen. Als we het gevoel hebben dat we compleet zijn zal ik er afscheid van doen.

Ik heb wel een grote houten kist waar ik door de jaren heen herinneringen in wil verzamelen (per kind). Dus bijvoorbeeld het eerste pakje, spreidbroekje, echofoto's etc. Maar daarna ga ik al die kleertjes etc. niet bewaren. Dan zal ik vast wel iemand in mijn omgeving er blij mee kunnen maken.

Mijn dreumes heeft in het eerste jaar ook best veel berg gehad (denk aan complete plakkaten op haar hoofd.. best ranzig). Toen las ik ergens de tip om vaseline te smeren. Ook ranzig. Maar ze was er in no time vanaf!
pi_139789961
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:08 schreef aapieannie het volgende:
Beetje babyolie op t bolletje, nachtje laten inwerken volgende dag kan je het zo voorzichtig afkammen!
Dit heb ik met mijn S gedaan en toen ik zijn hoofdje waste was niet alleen de berg weg, maar ook zijn haar. -O- :'( :( :@
gelukkig groeit er nu weer wat aan, want het was echt geen gezicht.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 23:21:56 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139801891
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:07 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit heb ik met mijn S gedaan en toen ik zijn hoofdje waste was niet alleen de berg weg, maar ook zijn haar. -O- :'( :( :@
gelukkig groeit er nu weer wat aan, want het was echt geen gezicht.
:o Aawwh! Ik moest een klein beetje lachen, sorry! :@ visueel ingesteld

Ze mogen wel een disclaimer op de babyolie zetten dat het babyhaar-oplossend is :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_139803293
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 23:21 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

:o Aawwh! Ik moest een klein beetje lachen, sorry! :@ visueel ingesteld

Ze mogen wel een disclaimer op de babyolie zetten dat het babyhaar-oplossend is :o
Hij leek ineens op zijn opa... je kent het wel, wel haar aan de zijkanten, maar bovenop zo'n kale plek. _O-

In de spoiler de visualisatie. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan er nu ook wel om lachen hoor. Het groeit gelukkig snel weer aan. Maar op dat moment was ik bang om nog weken (of maanden :X ) met een kaal kind te zitten. :{

[ Bericht 16% gewijzigd door _NIKKI_ op 10-05-2014 23:41:49 ]
  zondag 11 mei 2014 @ 07:13:33 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_139818591
Haha, wat een lekker glad bolletje zonder berg! :+

Oeh, achteraf ziet het er grappig uit, maar ik zou ook bang zijn dat het maanden zal duren voor het weer terug is :o Gelukkig groeit het snel weer terug.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 11 mei 2014 @ 09:44:42 #133
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_139819372
Een tip voor kindjes met veel haar & berg.
Het probleem met babyolie is dat je kind daarna zo'n vet haar heeft... Dan krijg je zo'n Bob De Rooij effect ;).
Ik ben toen overgestapt op badolie van Neutral. Kind in bad, badolie op het hoofd, even in laten trekken (minuutje of 10), daarna goed uitkammen, uitspoelen en de haren wassen. Na 2 weken lang 2x per week dit gedaan te hebben was ze bergvrij en had ze geen last van vet haar.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:03:08 #134
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139820348
Nog een tip: het gewoon laten zitten :@
Het komt de meeste keren namelijk gewoon weer terug.

Iig bij mijn kinderen blijft het komen en ik laat het tegenwoordig dus gewoon zitten :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:06:24 #135
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139820410
Ik zou het wel de moeite waard vinden om het te proberen hoor :Y . Het is weinig arbeidsintensief, het is niet vervelend voor het kind en ik ken genoeg verhalen waaronder mijn eigen verhaal waarbij het wel weg bleef na één keer. Noem me oppervlakkig maar ik vond het wel fijner om daarna babyfoto's te hebben zonder al die korsten op het hoofd en de wenkbrauwen :7

Dat verhaal van de haartjes Nikki, ik denk dat die anders ook wel uit waren gevallen, toch? In de loop van een aantal badjes ofzo. Tenminste, volgens mij is olie geen middel dat zorgt voor haaruitval en veel kindjes raken hun eerste haren kwijt in de eerste maanden :) . Jammer is dat wel.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:07:17 #136
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139820426
Denk dat het wrijven het probleem is en niet de olie :Y
1 keer proberen vind ik idd geen issue maar het blijven doen snap ik dan dus niet. het is niet iets vies.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:16:52 #137
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139820590
Ik heb 't ook behoorlijk lang laten zitten maar het werd echt steeds erger. Uiteindelijk heb ik de anti-berg pads van Etos gebruikt, werkten als een tiet! Ze stinken wel maar het haar blijft zitten :P. Ik heb ook nog eens van een lurker de tip gekregen van een Mustela product maar daar weet ik geen specs meer van.
pi_139829108
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:07 schreef Moppert het volgende:
Denk dat het wrijven het probleem is en niet de olie :Y
1 keer proberen vind ik idd geen issue maar het blijven doen snap ik dan dus niet. het is niet iets vies.
Het stomme is dat ik het net als normaal gewoon met een hydrofiel washandje heb afgedaan en toch waren de haartjes weg. -O- Bij T bleven de haartjes wel gewoon zitten. Misschien stonden de haartjes vam S sowieso al op het punt om uit te vallen ofzo.

Het is gelukkig tot nu toe niet meer teruggekomen hier. En al komt het wel, dan laat ik het lekker zitten. ;)
pi_139835021
M. heeft ook nog steeds een beetje berg. Maar onzichtbaar want ook veel haar.

Als het echt erg werd gebruikte ik inderdaad bergpads, maar das maar een keer of drie nodig geweest. Nachtje intrekken, volgende ochtend in bad want dat spul stinkt enorm inderdaad. Was wel in 1 keer weg dan. En volgens mij komen de haren gewoon met huid mee omdat ze al los zaten.
  woensdag 14 mei 2014 @ 06:52:55 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139935407
Zijn hier meer ouders die problemen hebben met de pasvorm van kruidvat luiers? Sinds we over zijn op maat 3 haal ik mijn mini bijna elke ochtend nat uit bed. De luier heeft dan ergens gelekt, hoe perfect ik hem ook heb om gedaan. Vol is 'ie niet, dus daar ligt het niet aan. Probleem is ook alleen 's nachts :?.
Iemand tips of ervaringen?
KuikenGuppy
  woensdag 14 mei 2014 @ 07:28:23 #141
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139935556
Mijn tip is pampers O+

Sorry, geen ervaring met kruidvat, maar wij kopen alleen luiers (pampers dus) in de aanbieding en dan kost het ook maar iets van 11 ct per stuk! En we zijn heeeel tevreden. Zelfs na een nacht voelt de luier nog droog qua contact en haar billetjes ook, terwijl hij megavol zit.

On the other hand: ik weet niet hoe goed 3 zit bij jullie? Misschien is het nog wat groot?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 14 mei 2014 @ 07:32:30 #142
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139935583
Ik koop om die reden ook geen kruidvat. Ik blijf daarom kiezen voor Pampers.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139935608
+1 op KP :) Ben er nog steeds tevreden over en T. zit nu nog in maat 3.
Misschien idd iets te groot? Pasvormen van verschillende merken blijft trial and error schijnbaar.
pi_139935620
Ik heb dus echt een hekel aan Pampers. Ik vind ze stinken en aan de buitenkant al heel snel klammig aanvoelen (althans bij dreumesjes). Op het kdv krijgen ze dus Pampers bij ons, maar ik ben van de kruidvat luiers. Voor het lekken zou ik zo snel geen oplossing weten, ik heb daar bij alle drie de kinderen nog nooit last van gehad. Te volle luiers uitgezonderd natuurlijk. ;)
  woensdag 14 mei 2014 @ 07:38:44 #145
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139935625
Ik vind de babydry wel meevallen maar de actifit vind ik ook mega stinken.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139935653
Wij gebruiken pampers voor 's nachts, voor een goede nachtrust. 8-)
  woensdag 14 mei 2014 @ 07:44:04 #147
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139935663
Gebruiken jullie babydry overdag? F zit nog in maat 2 (ruuiimmm met d'r 5370gr) en newbaby, maar voor de nacht idd babydry vaak. Ik vind beiden wel fijn
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 14 mei 2014 @ 08:40:39 #148
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139936135
Burdie hier ook lekken bij kruidvat nr 3 gewoon overdag en de luier zat gewoon goed.

We hebben ze snel opgemaakt en gewoon weer aan de pampers.
pi_139936202
Ik zweer ook bij Pampers, ik denk dat ik in de afgelopen 4 jaar slechts 2 keer een pak Pampers voor de volle prijs heb moeten kopen (als in "écht nú nodig en geen tijd om aanbieding te zoeken). Op het kdv krijgen ze KVluiers, en op zich gaat het wel, maar ik vind de Pampers gewoon echt fijner.
Laatst op vakantie waren we luiers vergeten ( :@ ) en hebben we 'bubblies' ofzoiets moeten kopen, enige wat ze in het CP-winkeltje hadden. Wat een verschrikking! Was zo blij dat die op waren...
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 mei 2014 @ 08:46:09 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_139936215
Mocht je dichtbij de Duitse grens wonen, Moltex Öko luiers vond ik altijd erg prettig.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 14 mei 2014 @ 08:50:51 #151
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139936265
Wij hadden een probeerverpakking KV-luiers in het begin en daar lekte M ook véél meer mee dan met Pampers. We hadden in de planning staan om te beginnen met Pampers en later over te gaan naar KV, maar dat hebben we dus maar niet gedaan.
pi_139936293
Overigens schijnt het per maat te kunnen verschillen, welke je kleintje fijn past. Soms kan overstappen op een ander merk later toch ineens fijn zijn... maar ik ben zelf nogal merkvast, in alles eigenlijk... :@
pi_139936445
Hier gebruikte ik voor mini baby's trouwens wel pampers met als reden dat de pampers wat soepeler zijn en daardoor fijner aantrekken bij kleine baby's.
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:19:26 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139936634
Vanaf maat 3 waren wij ook tevreden over aldi luiers en we gebruiken nu al heel lang AH luiers. Ook zeer tevreden over. Maat 1 en 2 gebruikten we pampers omdat die inderdaad het soepelst aanvoelden voor een mini baby.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 14 mei 2014 @ 09:41:51 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139937005
Ik vind Etos ook prettig. Nu DM luiers want 11 cent per luier x 3 vind ik nog steeds duur.

(etos kocht ik ook allern in de aanbieding :+
pi_139937181
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 06:52 schreef Burdie het volgende:
Zijn hier meer ouders die problemen hebben met de pasvorm van kruidvat luiers? Sinds we over zijn op maat 3 haal ik mijn mini bijna elke ochtend nat uit bed. De luier heeft dan ergens gelekt, hoe perfect ik hem ook heb om gedaan. Vol is 'ie niet, dus daar ligt het niet aan. Probleem is ook alleen 's nachts :?.
Iemand tips of ervaringen?
Pampers :Y. Mijn baby is te 'breed' voor Kruidvat ;), zéker 's nachts.
Home is where the O+ is...
pi_139937340
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:51 schreef Cwen het volgende:

[..]

Pampers :Y. Mijn baby is te 'breed' voor Kruidvat ;), zéker 's nachts.
Ik denk idd dat het aan de pasvorm ligt, want mijn smalle baby gebruikt 's nachts KV en hij is daar nog nooit doorheen gelekt. We hebben wel eens gehad dat we van elkaar dachten dat de ander hem 's morgens had verschoond, en we pas na zijn slaapje rond 11:30 ontdekten dat dat niet het geval was :@ en zelfs toen was hij er niet doorheen gelekt. En die luier gaat rond 19:00 om.
pi_139937394
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 07:44 schreef Kimpossible het volgende:
Gebruiken jullie babydry overdag? F zit nog in maat 2 (ruuiimmm met d'r 5370gr) en newbaby, maar voor de nacht idd babydry vaak. Ik vind beiden wel fijn
Wat is het voordeel van babydry snachts?

Ik heb een maandbox maat 2 besteld bij bol voor 35 euro, dus hier newbaby voor weinig geld.

AH luier vond ik echt niks. Die plakstrookjes waren vervelend. Kruidvat luiers pasten hem mooier in de eerste paar weken, maar gingen idd eerder lekken dan Pampers.
  woensdag 14 mei 2014 @ 10:28:24 #159
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139938085
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:00 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van babydry snachts?

Ik heb een maandbox maat 2 besteld bij bol voor 35 euro, dus hier newbaby voor weinig geld.

AH luier vond ik echt niks. Die plakstrookjes waren vervelend. Kruidvat luiers pasten hem mooier in de eerste paar weken, maar gingen idd eerder lekken dan Pampers.
Weet ik niet, vent had een verkeerd pak meegebracht en er stond een maantje op dus waarom niet _O- O-)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139938214
Babydry is extra absorberend, echt ontworpen voor de nacht :)
Home is where the O+ is...
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:21:58 #161
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139939718
Wij hebben voortaan (in de grotere maten dus) altijd Aldi luiers, we gaan er speciaal voor langs want kom er verder eigenlijk niet. Dus ik vind ze dat wel waard :+. Ze zijn niet duur en we hebben nooit een doorlekincident, behalve een enkele keer als het een hele volle plasluier is en S lang wijdbeens in de Manduca heeft gezeten. Ze zijn laatst nog iets beter geworden, met elastischere plakstrips.
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:58:29 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139940804
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:34 schreef Cwen het volgende:
Babydry is extra absorberend, echt ontworpen voor de nacht :)
Mijn baby plast haast niet 's nachts dus wij zouden ze niet nodig hebben. Maar een ander merk is voor de nacht idd wel te proberen.
De kruidvat maat 2 zaten prima overigens, heel anders dan maat 3.
KuikenGuppy
pi_139940983
Oef ik hoop maar dat KV maat 3 mijn jongens gaat passen dan, want ik heb een pak of 3 liggen. Die heb ik gehamsterd toen er een aanbieding 3 halen 2 betalen was. :')
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:10:25 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139941234
Ik vind ze heel hoog sluiten, ze vallen bij S. over zijn navel heen! En 3 pakken gaan er ook weer zo doorheen natuurlijk :').
KuikenGuppy
pi_139941327
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:10 schreef Burdie het volgende:
Ik vind ze heel hoog sluiten, ze vallen bij S. over zijn navel heen! En 3 pakken gaan er ook weer zo doorheen natuurlijk :').
Is het dan wel tijd om over te gaan naar een maat 3? :)
pi_139941495
Hele suffe vraag misschien maar:

Hoeveel en wat voor kraamverband moet ik inslaan voor na de bevalling?
Heb wel een pak gekregen bij het kraampakket in, maar geen idee hoelang ik daarmee kan doen.
Is zo bijgekocht natuurlijk, maar zou het zo kneuterig vinden voor m'n vriend in de kraamweek daarvoor op pad te moeten terwijl ik zelf ook niet weet wat en hoe :D
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:19:03 #167
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139941503
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oef ik hoop maar dat KV maat 3 mijn jongens gaat passen dan, want ik heb een pak of 3 liggen. Die heb ik gehamsterd toen er een aanbieding 3 halen 2 betalen was. :')
Dat weet je met 1 pak toch wel de andere zou je kunnen ruilen.

Babydry 3 begint af en toe te lekken s'nachts als ze op haar buik slaapt.
Met actifit gaat het beter die is wat hoger lijkt het.
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:19:50 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139941536
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Is het dan wel tijd om over te gaan naar een maat 3? :)
Dat heb ik me ook afgevraagd, maar maat 2 is echt overduidelijk te klein. Ook qua gewicht klopt het, maat 2 is tot 6 kilo en maat 3 vanaf 5 geloof ik, en S. is de 6,5 kilo inmiddels wel gepasseerd. Het is gewoon een bijzonder model, met een hele hoge/brede plakrand.
KuikenGuppy
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:24:24 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139941695
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:18 schreef BlueEyes het volgende:
Hele suffe vraag misschien maar:

Hoeveel en wat voor kraamverband moet ik inslaan voor na de bevalling?
Heb wel een pak gekregen bij het kraampakket in, maar geen idee hoelang ik daarmee kan doen.
Is zo bijgekocht natuurlijk, maar zou het zo kneuterig vinden voor m'n vriend in de kraamweek daarvoor op pad te moeten terwijl ik zelf ook niet weet wat en hoe :D
Ik zou niks bij halen, je weet het niet van te voren. Ik geen geloof ik maar 4 of 5 dagen kraamverband gebruikt, en daarvan was die laatste dag eigenlijk al niet meer nodig. Je kunt beter alvast een pak Kotex inslaan (die zwarte).
KuikenGuppy
pi_139941770
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat heb ik me ook afgevraagd, maar maat 2 is echt overduidelijk te klein. Ook qua gewicht klopt het, maat 2 is tot 6 kilo en maat 3 vanaf 5 geloof ik, en S. is de 6,5 kilo inmiddels wel gepasseerd. Het is gewoon een bijzonder model, met een hele hoge/brede plakrand.
Nu je het zegt, wij hebben heel lang het bovenrandje idd omgevouwen :)
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:26:55 #171
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139941774
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:18 schreef BlueEyes het volgende:
Hele suffe vraag misschien maar:

Hoeveel en wat voor kraamverband moet ik inslaan voor na de bevalling?
Heb wel een pak gekregen bij het kraampakket in, maar geen idee hoelang ik daarmee kan doen.
Is zo bijgekocht natuurlijk, maar zou het zo kneuterig vinden voor m'n vriend in de kraamweek daarvoor op pad te moeten terwijl ik zelf ook niet weet wat en hoe :D
Ik had kotex nachtspul! En later dag etc. Kotex is het enige spul zonder plastic dus broeit niet (die dikke verbanden zijn al irritant genoeg). Ik geloof dat dit bij evt. Hechtingen ook het enige is wat mag.

Ik had geen extra echte kraamverbanden van de apotheek nodig iig, maar dat kun je ook nog altijd doen
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139941884
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou niks bij halen, je weet het niet van te voren. Ik geen geloof ik maar 4 of 5 dagen kraamverband gebruikt, en daarvan was die laatste dag eigenlijk al niet meer nodig. Je kunt beter alvast een pak Kotex inslaan (die zwarte).
+1!

Hier zijn we trouwens bij mt 3 ook overgegaan van Kruidvat naar Pampers.
Home is where the O+ is...
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:29:46 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139941888
Trouwens, gratis tip... Ik had voor de kraamtijd extra grote onderbroeken gekocht bij Zeeman. Met bloemetjes erop, de lelijkste die ik kon vinden en ook nog eens in maat XXXL ofzo.
Ik had er niet bij stil gestaan dat iedereen die onderbroeken zou zien... de kraamzorg, de verschillende verloskundigen die langs kwamen, verpleegkundigen en verloskundigen in het ziekenhuis, de visite die er bij was in het ziekenhuis toen ik naar het toilet moest, de wijkverpleegkundige die de hielprik kwam afnemen... achteraf had ik toch liever iets gehad wat net iets charmanter was :Y).
KuikenGuppy
pi_139941961
Ik had gewoon zwarte onderbroeken, wel wat groter, maar daar schaamde ik me niet voor hoor! Had wel wat beters te doen ;).
Home is where the O+ is...
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:32:04 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139941974
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:26 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik had kotex nachtspul! En later dag etc. Kotex is het enige spul zonder plastic dus broeit niet (die dikke verbanden zijn al irritant genoeg). Ik geloof dat dit bij evt. Hechtingen ook het enige is wat mag.

Ik had geen extra echte kraamverbanden van de apotheek nodig iig, maar dat kun je ook nog altijd doen
Sommige 'huismerk' maandverband zijn hetzelfde als de één na grootste kotex, dus die had ik daarna (euroshopper geloof ik).
KuikenGuppy
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:33:01 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139941998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:31 schreef Cwen het volgende:
Ik had gewoon zwarte onderbroeken, wel wat groter, maar daar schaamde ik me niet voor hoor! Had wel wat beters te doen ;).
Als je deze had gehad dan wel hoor :') het waren echt van die bejaardentehuis dingen :@ :')
KuikenGuppy
pi_139941999
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:18 schreef BlueEyes het volgende:
Hele suffe vraag misschien maar:

Hoeveel en wat voor kraamverband moet ik inslaan voor na de bevalling?
Heb wel een pak gekregen bij het kraampakket in, maar geen idee hoelang ik daarmee kan doen.
Is zo bijgekocht natuurlijk, maar zou het zo kneuterig vinden voor m'n vriend in de kraamweek daarvoor op pad te moeten terwijl ik zelf ook niet weet wat en hoe :D
Echt van de situatie af laten hangen... 'Pech' voor vriend als hij ervoor op pad zou moeten. Vooraf heb je echt geen idee hoeveel en hoe lang je vloeit. Ivm geïrriteerde huid bij hechtingen heb ik een tijdje bloot op celstofmatjes gezeten/gelegen in bed. Die moesten dus bijgehaald ipv kraamverband.
pi_139942015
hiero ok de zwarte kotex, echt heel fijn. Ik heb uiteindelijk bijna 3 pakken daarvan gebruikt geloof ik
pi_139942054
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als je deze had gehad dan wel hoor :') het waren echt van die bejaardentehuis dingen :@ :')
_O-
Home is where the O+ is...
pi_139942278
Dat hij halen moet is het probleem niet, maar meer dat ik niet weet wat hij halen moet dan.
Maar thanks!

(ondergoed probleem is al ondervangen met zwarte boxershorts zonder strakke band voor t geval dat)
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:42:34 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139942309
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:41 schreef BlueEyes het volgende:
Dat hij halen moet is het probleem niet, maar meer dat ik niet weet wat hij halen moet dan.
Maar thanks!
Dat weet de kraamzorg precies aan je man uit te leggen ;).
KuikenGuppy
pi_139942361
Ohjah, daar had ik nooit meer aan gedacht :@
pi_139942732
Of zorgen dat je van alles 1 in huis hebt, dan kun je de verpakking meegeven.
pi_139944096
Ik kan me nog herinneren dat mijn man in de kraamweek door de kraamverzorgster op pad was gestuurd met een lijstje: een paar pakken Kotex, Purelan klovenzalf, kolf huren, nog een paar normale onderbroeken, extra luiers.. Heeft -ie allemaal braaf gedaan, maar de blik op zijn gezicht toen hij het boodschappenlijstje kreeg.. (en toen hij de kraam zo'n enorm maandverband in een onderbroek zag plakken..) :+

Ik zweer trouwens bij luiers van Etos (maar je ziet al, iedereen heeft een andere voorkeur, dus je moet gewoon uitvinden wat je zelf prettig vindt)!
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:49:47 #185
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139944677
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:18 schreef BlueEyes het volgende:
Hele suffe vraag misschien maar:

Hoeveel en wat voor kraamverband moet ik inslaan voor na de bevalling?
Heb wel een pak gekregen bij het kraampakket in, maar geen idee hoelang ik daarmee kan doen.
Is zo bijgekocht natuurlijk, maar zou het zo kneuterig vinden voor m'n vriend in de kraamweek daarvoor op pad te moeten terwijl ik zelf ook niet weet wat en hoe :D
Ik had 4 pakken en heb er 3 van gebruikt. Daarna overgegaan op inlegkruisjes, omdat de kraamverbanden echt way to groot waren voor de nog kleine hoeveelheden die ik nog verloor.
Ik gebruikte die van Natalis en Heltiq.
Beiden te koop bij de drogist :)

Ow, ik heb van mezelf een maatje S qua onderbroeken, en heb zwarte maatje L gehaald bij de Zeeman idd. Die paste me prima :) :D
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:51:53 #186
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139944754
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:33 schreef Juud-- het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat mijn man in de kraamweek door de kraamverzorgster op pad was gestuurd met een lijstje: een paar pakken Kotex, Purelan klovenzalf, kolf huren, nog een paar normale onderbroeken, extra luiers.. Heeft -ie allemaal braaf gedaan, maar de blik op zijn gezicht toen hij het boodschappenlijstje kreeg.. (en toen hij de kraam zo'n enorm maandverband in een onderbroek zag plakken..) :+

Ik zweer trouwens bij luiers van Etos (maar je ziet al, iedereen heeft een andere voorkeur, dus je moet gewoon uitvinden wat je zelf prettig vindt)!
Mijnes is dat ook wezen doen, nadat ik hem plaatjes op internet had laten zien van welke onderbroeken en welke verbanden ik dan bedoelde. Visueel ingesteld he, die mannen :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:09:16 #187
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139945352
Ik heb idd ook altijd plaatjes en dergelijke voor hem :D
En als hij het verkeerde haalde ging hij net zo lief terug voor het juiste.

Hij is verder echt zo erg als hij boodschappen moet doen kan hij soms wel 5 keer bellen. :')

Ik vind ook de zwarte kotex heel fijn O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139945470
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:51 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Mijnes is dat ook wezen doen, nadat ik hem plaatjes op internet had laten zien van welke onderbroeken en welke verbanden ik dan bedoelde. Visueel ingesteld he, die mannen :+
Dat was dus ook mijn insteek waarom ik het nu al vroeg :')
Ik zie hem anders al voor zo'n schap staan en me dan alsnog bellen dat er tig merken zijn en welke hij dan nemen moet.
Was alleen de kraam vergeten met al haar ervaring en advies :+

Ooh Moppert dat tijdens boodschappen doen en bellen is hier ook normaal!
pi_139945568
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:29 schreef Burdie het volgende:
Trouwens, gratis tip... Ik had voor de kraamtijd extra grote onderbroeken gekocht bij Zeeman. Met bloemetjes erop, de lelijkste die ik kon vinden en ook nog eens in maat XXXL ofzo.
Ik had er niet bij stil gestaan dat iedereen die onderbroeken zou zien... de kraamzorg, de verschillende verloskundigen die langs kwamen, verpleegkundigen en verloskundigen in het ziekenhuis, de visite die er bij was in het ziekenhuis toen ik naar het toilet moest, de wijkverpleegkundige die de hielprik kwam afnemen... achteraf had ik toch liever iets gehad wat net iets charmanter was :Y).
Ik moest heel hard lachen. :D Sorry...
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:44:16 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139946579
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:14 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik moest heel hard lachen. :D Sorry...
Och, ik kon de lol er ook wel van inzien hoor :P.
KuikenGuppy
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:03:55 #191
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139949262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:29 schreef Burdie het volgende:
Trouwens, gratis tip... Ik had voor de kraamtijd extra grote onderbroeken gekocht bij Zeeman. Met bloemetjes erop, de lelijkste die ik kon vinden en ook nog eens in maat XXXL ofzo.
Ik had er niet bij stil gestaan dat iedereen die onderbroeken zou zien... de kraamzorg, de verschillende verloskundigen die langs kwamen, verpleegkundigen en verloskundigen in het ziekenhuis, de visite die er bij was in het ziekenhuis toen ik naar het toilet moest, de wijkverpleegkundige die de hielprik kwam afnemen... achteraf had ik toch liever iets gehad wat net iets charmanter was :Y).
Hahahahaha _O- ik had ook van die ontzettend lelijke :+
En iedereennnnn kon er van meegenieten *O* haha was ik ook vergeten
Rayen 2½ jaar!
pi_139951370
De Hema heeft fijne onderbroeken :Y Drie voor ¤3.

Maar ik vind eigenlijk die netbroekjes nog t meest chill van alles. T ziet er misschien niet heel mooi uit, maar ze zitten echt fijn. Althans, ik vond t zo ideaal omdat er dan dus echt helemaal niks onprettig op je ks-wond drukt.
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:07:55 #193
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139953360
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
De Hema heeft fijne onderbroeken :Y Drie voor ¤3.

Maar ik vind eigenlijk die netbroekjes nog t meest chill van alles. T ziet er misschien niet heel mooi uit, maar ze zitten echt fijn. Althans, ik vond t zo ideaal omdat er dan dus echt helemaal niks onprettig op je ks-wond drukt.
Ik had ook een stel goedkope van de Hema. Zwarte, zodat doorlekken er niet zo dramatisch uitzag *)
Oude (on)bekende.
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:55:15 #194
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_139954621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:29 schreef Burdie het volgende:
Trouwens, gratis tip... Ik had voor de kraamtijd extra grote onderbroeken gekocht bij Zeeman. Met bloemetjes erop, de lelijkste die ik kon vinden en ook nog eens in maat XXXL ofzo.
Ik had er niet bij stil gestaan dat iedereen die onderbroeken zou zien... de kraamzorg, de verschillende verloskundigen die langs kwamen, verpleegkundigen en verloskundigen in het ziekenhuis, de visite die er bij was in het ziekenhuis toen ik naar het toilet moest, de wijkverpleegkundige die de hielprik kwam afnemen... achteraf had ik toch liever iets gehad wat net iets charmanter was :Y).
Ik heb me lensgedragen aan die netbroekjes. Gut, wat zaten die lekker.
pi_139961598
De 3 voor 3 euro Hema knickers! En europrofit (goedkoopste kruidvat) als je de koteren niet meer echt nodig hebt, die zijn een stuk kleiner ^O^
pi_139961741
Koteren zit er een tijdje niet meer in, nee ;(
pi_139961773
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:37 schreef Limone het volgende:
Koteren zit er een tijdje niet meer in, nee ;(
Je steelt mijn grap ;(
pi_139961862
Ja zeg sloompie! Ik heb 4 minuten op je gewacht, maar you snooze you lose, hoor! 8-)
pi_139961937
Kotere, zo snel ben ik niet nee :(
pi_139961994
whiiihiiihihi :D
  woensdag 14 mei 2014 @ 21:43:59 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139962101
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:55 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik heb me lensgedragen aan die netbroekjes. Gut, wat zaten die lekker.
+1 :D
pi_139962185
Maar HEMA, ja, voor de sexy slipjes. Ik heb mijn zus gestuurd voor de grootste maat. Mijn man dacht steeds dat hij zijn eigen onderbroeken uit de schonewasmand pakte. :') NEE MAN, DIE ZIJN VAN MIJ!!111!! })
pi_139962253
Ik droeg de boxers van mijn man, zat heerlijk na een ks!

Nog steeds trouwens. Als wij ooit uit elkaar gaan, is dat de oorzaak. Hij heeft steeds geen schone boxer omdat ik ze draag. :@
pi_139962341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:46 schreef L-E het volgende:
Ik droeg de boxers van mijn man, zat heerlijk na een ks!

Nog steeds trouwens. Als wij ooit uit elkaar gaan, is dat de oorzaak. Hij heeft steeds geen schone boxer omdat ik ze draag. :@
+1 :D Nu niet meer, maar zeker 4 weken gedragen. Hema mannen boxers ftw!
pi_139962391
Ik had geen boxers hè? :')

Mijn man overigens wel, dat jullie niet verkeerd over hem denken. o|O
pi_139963901
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:37 schreef Limone het volgende:
Koteren zit er een tijdje niet meer in, nee ;(
:D stomme ipad
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:57:21 #207
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_139966549
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:07 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik had ook een stel goedkope van de Hema. Zwarte, zodat doorlekken er niet zo dramatisch uitzag *)
Deze quote ik even :Y

En dan dat glorieuze moment, dat je ein-de-lijk je eigen nikserige slipjes weer kan dragen!
En dat het nog lekker zit ook :o
Iets wat je je een paar weken daarvoor echt niet kon voorstellen, met als die hechtingen en aambeien-ellende en zwellingen enzo ;)
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:04:20 #208
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139966986
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:57 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Deze quote ik even :Y

En dan dat glorieuze moment, dat je ein-de-lijk je eigen nikserige slipjes weer kan dragen!
En dat het nog lekker zit ook :o
Iets wat je je een paar weken daarvoor echt niet kon voorstellen, met als die hechtingen en aambeien-ellende en zwellingen enzo ;)
Boh ja, aaambeien. Schrijf ff curanol op je lijstje met kraamweekmusthaves. 2u persen is niet goed voor dat aspect van je onderwereld :'( Mijnes is 10 weken en ik ben nog verrot wat dat betreft.

Die kan wel in dat z&g wat ze je niet verteld hebben zwanger boek.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:13:35 #209
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139967604
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:04 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Boh ja, aaambeien. Schrijf ff curanol op je lijstje met kraamweekmusthaves. 2u persen is niet goed voor dat aspect van je onderwereld :'( Mijnes is 10 weken en ik ben nog verrot wat dat betreft.

Die kan wel in dat z&g wat ze je niet verteld hebben zwanger boek.
Voor in het boek: Heel vaak heel heftig overgeven had bij mij hetzelfde effect :'(

[/off-topic]
Oude (on)bekende.
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:28:38 #210
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_139968682
Kimpossible, pijnlijk herkenbaar.
En dat van Mevr_Mus ook...

:'(

Maar echt he, je krijgt er zoooooo veel voor terug ^O^
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:45:02 #211
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139969798
Dat zeker :D maar t zou wel fijn zijn als ik bij een regulier toiletbezoek niet nog 10 jaar hoef te kijken waar al dat rood nú weer vandaan komt :o :@ /tmi
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139970534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oef ik hoop maar dat KV maat 3 mijn jongens gaat passen dan, want ik heb een pak of 3 liggen. Die heb ik gehamsterd toen er een aanbieding 3 halen 2 betalen was. :')
Je mag bij de kruidvat alles van eigen merk ruilen zonder bon, ideaal! Ik koop ook altijd veelmet zo'n actie en heb er altijd over. Het lijkt steeds of de maat van de ene op de andere dag ineens te klein is :)
Zwanger!
pi_140135500
Mama's, even een vraag over die vluchttas.. Hoe nodig is die badjas? Ik gebuik die nooit, altijd een vestje over een slaapshirt... Is ie echt onmisbaar of niet?
S. 2014
J. 2016
  maandag 19 mei 2014 @ 17:46:35 #214
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140136118
3 X bevallen zonder. :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 19 mei 2014 @ 18:15:48 #215
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_140137054
Hier ook niet nodig gehad. :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 19 mei 2014 @ 18:23:07 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140137278
Hier ook niet nodig gehad!
Wel een pyjama voor mijn man ;).
KuikenGuppy
pi_140137615
Thanks ladies, ik haal m van de lijst.

Kleding voor mn man is n goeie!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 31 mei 2014 @ 19:11:35 #218
344469 Amsel
zonder t
pi_140575865
Op mijn uitzetlijst staat ik 3 flesjes voor pasgeborenen nodig heb. Hoe weet ik welke goed en handig zijn? In een van de gratis babypakketten zat een Avent-fles, is dat wat? Of moet je het laten afhangen van welk kolfapparaat je uiteindelijk gaat gebruiken zodat het daarop aansluit? Ik heb echt geen idee!
  zaterdag 31 mei 2014 @ 19:20:18 #219
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140576032
Ik deed dat laatste idd toen ik kolfde. kocht ik medela flesjes.
Verder ben ik erg tevreden over de Dr browns
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140576099
Ga je borstvoeding geven? Dan hoef je geen fles in huis te halen. Mocht er bijvoeding nodig zijn, wordt dat met een spuitje of cupje gegeven, niet met fles.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 19:24:41 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140576130
Drie flesjes vind ik rijkelijk overdreven als je van plan bent bv te geven. Sowieso wordt het dan aangeraden om de eerste paar weken geen fles te geven ivm tepel-speen-verwarring.
Die ene avent is prima om 'voor nood' in huis te hebben, de rest wijst zich wel als je je gaat verdiepen in een kolf.
KuikenGuppy
pi_140576633
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 19:23 schreef WupWup het volgende:
Ga je borstvoeding geven? Dan hoef je geen fles in huis te halen. Mocht er bijvoeding nodig zijn, wordt dat met een spuitje of cupje gegeven, niet met fles.
Dat advies kreeg ik idd ook vandeweek van lactatiekundige. En vk haakte erop aan met de opmerking dat dan een fles altijd nog snel genoeg gekocht is.
pi_140577140
Ik heb wel na opstartproblemen een flesje gebruikt voor bijvoeden de eerste weken (na ziekenhuisopname en advies van neonatologie), maar ik heb aan 1 flesje altijd wel genoeg gehad. 1x per dag even uitkoken, verder gewoon goed omspoelen na elke voeding. Nooit een probleem geweest!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140582509
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 19:24 schreef Burdie het volgende:
Drie flesjes vind ik rijkelijk overdreven als je van plan bent bv te geven.
Ik heb voor mijn tweetal (krijen FV) wel meer dan tien flessen in huis en in de praktijk gebruik ik er 1 per persoon. Die wordt gewoon elke dag uitgekookt en verder gaat hij na elke voeding de koelkast in. En zeker bij BV heb je volgens mij echt zat aan één fles. En op die uitzetlijsten staat wel meer onzin hoor. ;)

En verder, een flesje is zo gehaald als het echt nodig is. :Y
pi_140582958
Ik had altijd maar 1 fles (maar altijd wel extra spenen) totdat ik 1x de fles bij mijn ouders had laten staan. Toen heb ik toch maar 1 reserve gekocht...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_140592373
Voor onze viermaander op bv hebben we er al zeker 6 in gebruik. 4 passend bij de dubbelzijdige kolf en 2 waar we spenen voor hebben om gekolfde melk in te bewaren. En dan gaat ie volgende week pas naar t kdv..
Hier gaat alles na gebruik de afwasmachine in en af en toe in de sterilisator.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_140592452
Ik gebruik 2 flessen voor m'n fv kindje :) Na gebruik afwassen, eens in de zoveel tijd (=eens per maand +-) steriliseren.
pi_140592478
Wij hebben voor bijvoeden ook een fles gebruikt op gegeven moment, maar dan wel de Breastflow. Hij vond dat gedoe in z'n mond met een spuitje 3x niks dus kregen we er dan met moeite 10cc in en met de fles dronk hij zo 50 cc.

Inmiddels over op Dr. Brown en die zijn ook fijn, want daar loopt het niet zo hard uit zoals bij een Difrax bijvoorbeeld.
  zondag 1 juni 2014 @ 11:28:36 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140592562
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 19:46 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat advies kreeg ik idd ook vandeweek van lactatiekundige. En vk haakte erop aan met de opmerking dat dan een fles altijd nog snel genoeg gekocht is.
Wijze woorden! Toen de bv bij mij niet goed op gang kwam, was binnen een halfuur na besluit een kolf gehuurd en had de kraam een cupje bij zich om de melk daarmee te geven. En de volgende dag ook een spuitje voor vingervoeden.

Oh en de kraam zette elke dag een grote pan water op het vuur en kookte de kolfspullen uit. En dat hebben wij nog een tijdje volgehouden ivm veelvuldig kolven. Daarna een sterilisator gekregen en de boel elke avond gesteriliseerd.
  zondag 1 juni 2014 @ 11:32:18 #230
344469 Amsel
zonder t
pi_140592638
Verschillende ervaringen dus!

Ik wil graag bv geven, maar ook goed voorbereid zijn als het onverhoopt toch fv wordt. Ik haal gewoon een paar flesjes in huis dus maar, in het ergste geval worden ze niet gebruikt en geef ik ze weg aan iemand die ze beter kan gebruiken :)
pi_140592886
1 flesje is zat, die van avent zijn prima om te proberen, ik zou er dus geen bij kopen als je er al 1 hebt en bv gaat geven. Als gezegd, een nieuwe is gauw gekocht.
Onze kraam gaf trouwens wel bijvoeding in een flesje. De flesjes die bij het kolfapparaat hoorden heb ik nauwelijks gebruikt (mini dronk het liefst uit difrax), maar die koop je dus met het kolfapparaat in 1 doos.
pi_140602678
Ik vond het met bv fijn om wel een flesje in huis te hebben. Borstvoeding kwam hier pas op dag 4 op gang.. Bij de eerste op advies bijgevoed met een cupje (ivm ontroostbaar kind, vooral in de nacht, omdat er geen voeding kwam) nou ging dat hier voor geen meter zullen we maar zeggen, had wel flesjes in huis maar niet gebruikt omdat dat afgeraden werd.

Bij de tweede kwam ook de bv pas bij 4 dagen op gang en haar heb ik bijgevoed met een flesje. En daar heeft ze niks van geleden, pakte de borst ook nog gewoon goed daarna. Ik zou bij een (eventuele) volgende ook zeker weer een flesje bij de hand hebben voor bijvoeden indien nodig
  zondag 1 juni 2014 @ 18:08:59 #233
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140602762
Ik had ook een flesje in huis voor evt. afgekolfde melk. Volgens mij hebben wij op dag 8 ofzo het eerste gekolfde flesje gegeven. Je hoeft toch geen weken te wachten met een evt. fles als het aanhappen etc allemaal gewoon goed gaat?
pi_140603953
Ik heb dus al drie flesjes. Een keer gekregen bij de negenmaandenbeurs. Maar die staan er dus al een tijdje (denk anderhalf jaar ongeveer) Kan dat kwaad voor de spenen? Ze zitten nog in de verpakking.
pi_140604395
Als de spenen nog in de verpakking zitten denk ik dat het geen kwaad zal kunnen, wel zou ik voor de zekerheid voor gebruik even voelen of ze helemaal goed zijn (keer in knijpen en aan het speentje trekken)
  maandag 2 juni 2014 @ 11:43:47 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140626165
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar hebben jullie iets van een weekendtas of koffer voor je baby en zo ja, wat voor iets en waar gekocht?
KuikenGuppy
  maandag 2 juni 2014 @ 11:48:04 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140626334
Als we nu weg zijn hebben we gewoon een formaat handbagage-koffertje waar de babyspullen inzitten, ik denk dat ik een leuk logeerkoffertje voor dr koop als ze 2 is ofzo. Als ze er ook zelf mee kan lopen.
pi_140626393
Ik heb de olifant!
Ze zijn zo leuk!

http://www.bagageonline.n(...)offers.html?limit=48

(Heb hem gekregen als kraamcadeau, want ze zijn hier wel duur!)
  maandag 2 juni 2014 @ 11:52:13 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_140626490
Dan heb ik er nog 1 over luiertassen. Ik wil eigenlijk gewoon een timbuk2 tas bestellen, maar wat zijn nou absolute must have eigenschappen en wat werkt absoluut niet?
Dingen die ik zelf al bedacht had:
- waterdicht
- vakjes voor fiepen en flessen
- los verschoonmatje
disclaimer
  maandag 2 juni 2014 @ 11:56:13 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140626639
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:48 schreef LadyBlack het volgende:
Als we nu weg zijn hebben we gewoon een formaat handbagage-koffertje waar de babyspullen inzitten, ik denk dat ik een leuk logeerkoffertje voor dr koop als ze 2 is ofzo. Als ze er ook zelf mee kan lopen.
Zoiets zoek ik inderdaad, denk ik. Die van de link van Loj zijn leuk, maar idd wel duur!

Ik kwam er zaterdag bij het inpakken achter dat we voor kuiken helemaal geen koffer of tas hadden, dus hebben iets geïmproviseerd met een sporttas :'). Och, het voldeed, maar ik heb zelf ook een mooie weekendtas dus wil voor mijn zoon ook wel iets leuks eigenlijk.

Zoiets vind ik wel leuk:
KuikenGuppy
pi_140626643
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
Dan heb ik er nog 1 over luiertassen. Ik wil eigenlijk gewoon een timbuk2 tas bestellen, maar wat zijn nou absolute must have eigenschappen en wat werkt absoluut niet?
Dingen die ik zelf al bedacht had:
- waterdicht
- vakjes voor fiepen en flessen
- los verschoonmatje
Aparte vakjes, waterdichte onderkant.
Verschoonmatje heb ik 1x gebruikt en het isoleervak voor heet water/fles is te klein voor dr.Brown flessen dus nutteloos :D
  maandag 2 juni 2014 @ 11:56:42 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140626663
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
Dan heb ik er nog 1 over luiertassen. Ik wil eigenlijk gewoon een timbuk2 tas bestellen, maar wat zijn nou absolute must have eigenschappen en wat werkt absoluut niet?
Dingen die ik zelf al bedacht had:
- waterdicht
- vakjes voor fiepen en flessen
- los verschoonmatje
Ik kan ook niet meer verzinnen dan dat :)
KuikenGuppy
  maandag 2 juni 2014 @ 11:58:29 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_140626731
En hoe groot is handig? Wat neem je zoal mee? Extra setje kleding, paar luiers, billendoekjes, fles, knuffelbeest, spuugtodden, ?
disclaimer
  maandag 2 juni 2014 @ 11:59:45 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140626771
Nou dat eigenlijk. :+
Een knuffel heb ik er niet in zitten.
KuikenGuppy
pi_140626802
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
Dan heb ik er nog 1 over luiertassen. Ik wil eigenlijk gewoon een timbuk2 tas bestellen, maar wat zijn nou absolute must have eigenschappen en wat werkt absoluut niet?
Dingen die ik zelf al bedacht had:
- waterdicht
- vakjes voor fiepen en flessen
- los verschoonmatje
Er moet lekker veel in passen en het is handig als je hem aan je kinderwagen kunt hangen. Ik vind het nu heel handig dat er een groot zijvak in de onze zit met daarin allemaal kleine vakjes zodat daar de neusdruppels, zoutwater, vit D, dentinox, pcm, etc rechtop in passen. En er zit bij die van mij een handig etuitje waarin je reservespeen, wattenstaafjes, mini crème enzo in kan doen.
Sarcasme. Herken het.
pi_140626809
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
En hoe groot is handig? Wat neem je zoal mee? Extra setje kleding, paar luiers, billendoekjes, fles, knuffelbeest, spuugtodden, ?
Wat je zelf handig/fijn vindt. Ik ben een minimalist, ik prop in mijn eigen handtas een luier en luierdoekjes en off we go, maar ik lees hier dat menig moeder veel meer dan dat graag bij zich heeft :)
pi_140626846
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
En hoe groot is handig? Wat neem je zoal mee? Extra setje kleding, paar luiers, billendoekjes, fles, knuffelbeest, spuugtodden, ?
Extra setje kleding, 2 luiers, doekjes, fles, voeding, heet water, flesje koud water, tussendoortje/boterham, spuugdoekje, 1 pcm, mini Sudocreme, speeltje. Zoiets :) Onze tas is een maat kleiner dan een laptoptas.
  maandag 2 juni 2014 @ 12:01:38 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_140626869
Ja, mijn eigen tas zit vaak al tamelijk vol :') tnx!
disclaimer
  maandag 2 juni 2014 @ 12:05:11 #249
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140627018
Hangt af van wat we gaan doen :D
Maar ik heb een giga tas voor als het nodig is en anders neem ik alleen een luier mee.

Ik ben wel echt fan van onze luiertas O+

Het is vooral merken na de bevalling wat voor type je bent en wat je mee wil nemen.
Ik heb nu 2 groterds waar ik dan weer wat dingen voor meeneem.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 2 juni 2014 @ 12:06:03 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140627063
luiers, billendoekjes (die dan ook dienst kunnen doen als snoetenpoetsers), minipotjes sudocreme, pcm, extra setjes kleding, speeltje/boekje, drinkbekers, knuffeltje/speentje. En in het begin ook een wikkeldoek.

Ik heb een gewoon formaat luiertas en die is ook met 3 kinderen groot genoeg.
pi_140627070
Oja, de eerste maanden sleepte ik die tas wel mee. Nu gebruik ik hem als ze uit logeren gaat of we echt een hele dag weg zijn. Voor een paar uurtjes heb ik een luierenvelop in m'n tas: verschoonmatje met rits voor doekjes en een paar luiers.
Sarcasme. Herken het.
pi_140627080
Burdie, die olifantentas! O+
pi_140627090
En in het begin ook een enorme lading hydrofielen en spuugdoekjes :D
Sarcasme. Herken het.
pi_140627111
Als ik ooit voor een monstertas ga, dan graag eentje waar een draagdoek in zou passen, denk ik :)
  maandag 2 juni 2014 @ 12:11:41 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140627284
Die krijg ik er ook nog wel bijgepropt.

maar het scheelt dat ik meestal met minimaal 1 kind op pad ben dus ik heb vaak ook wel iets van een wagen bij me en draagdoeken en draagzakken liggen hier dus meestal in de wagen :D
  maandag 2 juni 2014 @ 12:15:19 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_140627400
Ik zie altijd mensen met van die enorme hutkoffers zeulen, dus jullie hebben me wel gerustgesteld :D
disclaimer
  maandag 2 juni 2014 @ 12:18:56 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140627536
En als je veel wilt gaan dragen dan zou je eventueel ook een draagtas kunnen overwegen.
  maandag 2 juni 2014 @ 12:26:33 #258
381212 Gulara
From the future
pi_140627767
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Er moet lekker veel in passen en het is handig als je hem aan je kinderwagen kunt hangen. Ik vind het nu heel handig dat er een groot zijvak in de onze zit met daarin allemaal kleine vakjes zodat daar de neusdruppels, zoutwater, vit D, dentinox, pcm, etc rechtop in passen. En er zit bij die van mij een handig etuitje waarin je reservespeen, wattenstaafjes, mini crème enzo in kan doen.
Maar wanneer neem je dat allemaal mee dan?
Het lijkt me zo veel om elke keer mee te sjouwen.
pi_140627805
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:26 schreef Gulara het volgende:

[..]

Maar wanneer neem je dat allemaal mee dan?
Het lijkt me zo veel om elke keer mee te sjouwen.
Logeren dus ;) Tegenwoordig gewoon matje met 2 luiers en doekjes en wat speelgoed en eten in m'n handtas gepropt.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 2 juni 2014 @ 12:29:37 #260
381212 Gulara
From the future
pi_140627873
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:27 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Logeren dus ;) Tegenwoordig gewoon matje met 2 luiers en doekjes en wat speelgoed en eten in m'n handtas gepropt.
Ah ok. :D Dat klinkt logischer.
  maandag 2 juni 2014 @ 21:17:15 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140647031
In mijn MixMamas-tas heb ik een setje kleren, luiers en doekjes, een speeltje en een klein bakje met rijstwafels/soepstengels. Plus mijn eigen zooi en soms de draagdoek :Y

Grootste voordeel van de tas: hij is speelgoed opzich _O_ Zwart met witte stippen en E is al vanaf heel klein gefascineerd door dat ding! Kan er tijdenlang mee zitten spelen O+ helemaal als ze hem in en uit mag pakken :9
  woensdag 4 juni 2014 @ 21:57:32 #262
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140723986
Handig LB!

Hydrofielen heb ik nu nog altijd 2 of 3 stuks in mijn luiertas zitten. Die zijn zo veelzijdig.

Ik heb een standaard blauwe Mutsy-tas, kreeg ik bij de kinderwagen. Maar als ik zelf zou moeten kiezen zaten er wat LE of Spirit zeiden, voorin nog veel meer vakjes voor pcm ed. Dat zit nu los in mijn voorste vak.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_140944322
Mijn dochter is nu 4,5 maand en we zijn begonnen met 's morgens een fruit- en 's avonds een groentehapje. Ook krijgt ze een keer per dag rijstebloem in dr fles en totaal 5 flessen van 180/6. Nu willen we de laatste fles (23 uur) laten vervallen omdat ze dan altijd zo diep in slaap is dat we haar amper wakker krijgen. Nu twijfel ik alleen of ik haar 4x180/6 of 4x210/7 moet geven. Wat adviseren jullie?
Zwanger!
  woensdag 11 juni 2014 @ 08:24:48 #264
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140944541
Ik vond zelf 210 altijd echt te groot, ik zou kijken of ze het met 180 redt, zeker nu ze ook al best veel bijvoeding krijgt :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_140944707
Hier gaven we toen we een fles lieten vallen (en toen ging groente en fruit nog niet eens top) gewoon flessen van 180/6 maar de fles voor bedtijd werd 210/7 omdat ze rond die tijd ( ook me de fles om 23.00 nog) altijd mopperde om meer als ze in bed lag. En dat is daarna altijd zo gebleven (nu drinkt ze het de ene keer wel leeg en de andere keer laat ze wat staan)
  woensdag 11 juni 2014 @ 08:44:26 #266
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_140944764
210 was/is hier altijd de nachtfles

Zou je ook kunnen doen. Zeker als ze al hapjes eet.
pi_140951559
Wij gaan deze zomer naar Limburg op vakantie met onze kleine meid van dan 1 jaar. Moeten we dan ook voor haar een paspoort aanvragen als we een dagje naar Duitsland willen?
Of kun je dat wel gokken en een dagje shoppen in Aken zonder paspoort?
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 13:07:39 #268
5428 crew  miss_sly
pi_140951668
Officieel moet ze een paspoort hebben. Je kunt het gokken, maar als er iets gebeurt en je kunt geen paspoort laten zien, heb je kans dat je problemen krijgt met haar weer mee terug nemen naar Nederland, volgens mij.

Paspoort is 5 jaar geldig, he, ook voor baby's!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:26:19 #269
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_140952282
10 zelfs tegenwoordig
pi_140952624
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:26 schreef -Bubseltje- het volgende:
10 zelfs tegenwoordig
Nog steeds 5 jaar voor kinderen onder de 18 :)
pi_140952817
Ik vind vijf jaar eigenlijk al lang... Ik bedoel maar, Lars heeft een identiteitsbewijs met een foto erop van toen ie 12 weken oud was, kaal met zo'n plofkoppie. Volgens datzelfde bewijs is hij 60 cm lang... Het is inmiddels een kleuter van ruim een meter, zo'n ID zegt dan toch niets?
pi_140952896
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:44 schreef Shandaly het volgende:
Ik vind vijf jaar eigenlijk al lang... Ik bedoel maar, Lars heeft een identiteitsbewijs met een foto erop van toen ie 12 weken oud was, kaal met zo'n plofkoppie. Volgens datzelfde bewijs is hij 60 cm lang... Het is inmiddels een kleuter van ruim een meter, zo'n ID zegt dan toch niets?
Eens. En wel gewoon ¤50 mogen aftikken :+
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:48:31 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140952964
Dat niet... volgens mij was het (toen) een stuk goedkoper. Meende dat ik meer betaald heb voor de pasfoto's (~12,50) dan voor de ID-kaart (~10)... Maar was dan ook bijna 4 jaar geleden, en het verschilt per gemeente geloof ik.
pi_140953041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:48 schreef Shandaly het volgende:
Dat niet... volgens mij was het (toen) een stuk goedkoper. Meende dat ik meer betaald heb voor de pasfoto's (~12,50) dan voor de ID-kaart (~10)... Maar was dan ook bijna 4 jaar geleden, en het verschilt per gemeente geloof ik.
Paspoort mag max ¤51 kosten..en in Den Haag is dat wat ze doen :P En dan nog ¤10 voor stomme pasfoto's.
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:53:55 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140953130
Ik hoop dat ik nog op tijd een ID kaart voor de meiden kan krijgen :X
pi_140953179
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:48 schreef Shandaly het volgende:
Dat niet... volgens mij was het (toen) een stuk goedkoper. Meende dat ik meer betaald heb voor de pasfoto's (~12,50) dan voor de ID-kaart (~10)... Maar was dan ook bijna 4 jaar geleden, en het verschilt per gemeente geloof ik.
Ja klopt. Was toen iets van 8.95.
Maar das al minimaal 2 jaar al duurder :D
pi_140953311
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:53 schreef Kyara het volgende:
Ik hoop dat ik nog op tijd een ID kaart voor de meiden kan krijgen :X
Scheelt dat je maar 1 keer foto's hoeft te maken ;)
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 14:02:44 #279
5428 crew  miss_sly
pi_140953355
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:44 schreef Shandaly het volgende:
Ik vind vijf jaar eigenlijk al lang... Ik bedoel maar, Lars heeft een identiteitsbewijs met een foto erop van toen ie 12 weken oud was, kaal met zo'n plofkoppie. Volgens datzelfde bewijs is hij 60 cm lang... Het is inmiddels een kleuter van ruim een meter, zo'n ID zegt dan toch niets?
S lijkt ook niet echt meer op de baby van 3 maanden die op haar pasfoto staat, maar dat boeit toch niet als ze er mee kan reizen? Het blijft 5 jaar geldig.

Which reminds me dat we dus dit jaar wel moeten verlengen, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:02:59 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140953363
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:00 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Scheelt dat je maar 1 keer foto's hoeft te maken ;)
:D

Het "scheelt" dat ik pas de 25e terecht kan. Dan zijn die waterpokken tenminste weg :')
Zit je tot je 6e nog met zo'n waterpokhoofd op je ID-kaart :X
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:03:05 #281
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_140953366
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Nog steeds 5 jaar voor kinderen onder de 18 :)
Ah oke wist ik niet, is voorlopig ook niet aan de orde hier.
Voor een kind is dat ook niet hadig idd.
pi_140959114
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:53 schreef Kyara het volgende:
Ik hoop dat ik nog op tijd een ID kaart voor de meiden kan krijgen :X
morgen ga je de grens weer over toch? }) O~)
Lotte!
Noah!
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:03:14 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140959214
quote:
12s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:00 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

morgen ga je de grens weer over toch? }) O~)
Zonder kinderen ;)

Hoewel ze regelmatig de grens over gaan inderdaad....
pi_140970249
Oke, ik heb ervaringen nodig...

Ik heb een uitzetlijst voor beddengoed,

Met hoeslakens,lakens, dekentjes, molton zeil, een bedzeil.. Wat is de.functie van die zeiltjes, en heb je ze ook allebei nodig?

Een ledikant correct opmaken is een kunst.. En ik heb t idee dat ik het niet helemaal snap... :+ :@
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:09:09 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140970612
Een molton is genoeg hoor, zeiltjes worden ivm de veiligheid afgeraden omdat ze niet 'ademen'. Evt. kan je een hydrofiel luier onder de billetjes leggen.
Het ledikant opmaken gaat net als een groot bed opmaken met laken en deken ;) maar dan met een hydrofiel ipv kussen (die kan je in een puntje vouwen). Waar loop je vast?
KuikenGuppy
pi_140970796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:09 schreef Burdie het volgende:
Een molton is genoeg hoor, zeiltjes worden ivm de veiligheid afgeraden omdat ze niet 'ademen'. Evt. kan je een hydrofiel luier onder de billetjes leggen.
Het ledikant opmaken gaat net als een groot bed opmaken met laken en deken ;) maar dan met een hydrofiel ipv kussen (die kan je in een puntje vouwen). Waar loop je vast?
Nou op die zeiltjes dus... Staat er 2 of 3 op die lijst en ik snapte niet waar ik die nou moest laten....
Maar een hydrofiel onder het kontje is dus ook genoeg tegen doorlekken?
S. 2014
J. 2016
pi_140970874
Zeiltje werd door intakedame hier afgeraden ivm niet ademen etc.
Als tip gaf ze... je kan altijd nog een handdoek onder je hoeslaken leggen ter bescherming van je matrasje bij veel spugen oid.
pi_140970972
Duidelijk!

Nu maar hopen dat mn schoonmoeder niet net die zeiltjes uit t lijstje gepikt heeft voor mm.verjaardagscadeau...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:17:59 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_140971010
Maar je legt die zeiltjes toch sowieso alleen onder de billen, helemaal onderaan het bedje? Zo heb ik het tenminste geleerd :)
disclaimer
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:19:18 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140971085
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nou op die zeiltjes dus... Staat er 2 of 3 op die lijst en ik snapte niet waar ik die nou moest laten....
Maar een hydrofiel onder het kontje is dus ook genoeg tegen doorlekken?
Hier wel ja :) ik heb er wel een matrasbeschermer onder, maar die is nog nooit vies geworden.
KuikenGuppy
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:20:09 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140971136
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:17 schreef Stormqueen het volgende:
Maar je legt die zeiltjes toch sowieso alleen onder de billen, helemaal onderaan het bedje? Zo heb ik het tenminste geleerd :)
Dat kan inderdaad, maar tegenwoordig worden ze helemaal afgeraden.
KuikenGuppy
pi_140971189
Denk dat je meer spuuglekkage zult hebben dan luierlekkage (of ik ben naïef)
pi_140971193
Hè? Bij mij staan ze juist nog op de lijst van de kraamzorg!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_140971195
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:17 schreef Stormqueen het volgende:
Maar je legt die zeiltjes toch sowieso alleen onder de billen, helemaal onderaan het bedje? Zo heb ik het tenminste geleerd :)
Maar je hebt van die kindjes die het hele bed door gaan en er dan toch op terecht komen, denk ik?
pi_140971256
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier wel ja :) ik heb er wel een matrasbeschermer onder, maar die is nog nooit vies geworden.
Maar een matrasbeschermer gaat toch tussen t matras en de lattenbodem in?

Maar goed moltonhoes is dus genoeg..


@SQ de eerste periode is dat mogelijk maar wat als uk gaat schuiven door t bedje?
S. 2014
J. 2016
pi_140971298
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hè? Bij mij staan ze juist nog op de lijst van de kraamzorg!
Nou bij mij dus niet en daarom ging ik twijfelen want op mn zelf gevonden uitzetlijst staan ze wel...
S. 2014
J. 2016
pi_140971745
Op zulke lijsten staan over het algemeen Veel Te Veel, omdat ze worden gemaakt door fabrikanten die willen dat je veel koopt ;)

Als je graag een zeiltje wil dan moet je dat doen, maar zonder kom je de winter ook wel door :)
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:32:19 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_140971749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Maar je hebt van die kindjes die het hele bed door gaan en er dan toch op terecht komen, denk ik?
zijn ze dan niet meestal ook sterk genoeg om hun koppie te draaien? Of denk ik nu te simpel?
disclaimer
pi_140971844
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Maar een matrasbeschermer gaat toch tussen t matras en de lattenbodem in?

Maar goed moltonhoes is dus genoeg..

@SQ de eerste periode is dat mogelijk maar wat als uk gaat schuiven door t bedje?
:N
Een matrasbeschermer beschermt het matras tegen vies worden. Beschermer kan in de wasmachine, het matras zelf niet. Dus de beschermer ligt er bovenop. Hoeslaken erovenheen, hydrofiele daarbovenop voor spuugincidentjes. Afmaken met laken en dekentje.
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:36:44 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_140972025
Je hebt ook matrasbeschermers voor op de lattenbodem tegen slijtage van het tijk :Y
disclaimer
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:37:13 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140972063
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:21 schreef BlueEyes het volgende:
Denk dat je meer spuuglekkage zult hebben dan luierlekkage (of ik ben naïef)
Nee hoor, dat klopt helemaal. Ik moet bijna elke dag de hydrofiel onder kuikens hoofdje vervangen, en luier lekkage heb ik nu een keer of drie gehad? Er zit ook nog een romper en pyjama tussen natuurlijk en evt. een slaapzakje.

@gm, deze heb ik: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/40150295/ die leg je tussen matras en molton.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')