abonnement Unibet Coolblue
pi_139008085
Wie geen Nederlands spreekt en de taal niet wil leren, raakt binnen een jaar zijn bijstandsuitkering kwijt. De wet 'Geen Nederlands, geen bijstand' moet volgend jaar al van kracht worden. Dat staat in een wetsvoorstel van staatssecretaris Klijnsma, dat naar de Raad van State is gestuurd, meldt RTL Nieuws.
Wie een bijstandsuitkering aanvraagt, moet basaal Nederlands spreken, staat in het voorstel. Dat betekent dat je eenvoudige gesprekken moet kunnen voeren over alledaagse dingen. Bij twijfel kunnen gemeenten dat toetsen. Spreek je de taal niet, dan word je verplicht de taal te leren.

Wie weigert Nederlands te leren, wordt direct 20% op de bijstandsuitkering gekort. Blijkt na een half jaar dat je nog steeds verwijtbaar geen vorderingen hebt gemaakt dan word je 40% gekort. Wie na een jaar nog geen Nederlands spreekt, raakt de uitkering kwijt

bron
pi_139008101
@Xa1pt: die vergelijking met parkeren wordt er elke keer bijgehaald en elke keer is de uitkomst dat die twee dingen met elkaar vergelijken onzin is.
pi_139008758
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja hoor. Je doet net alsof er in Amsterdam geen parkeerproblemen bestaan omdat je mensen kent die hun auto in Maastricht parkeren.
Ow my... :{
pi_139011645
Een tweede topic om zo'n dwaas voorstel? :')
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_139011818
quote:
Wie weigert Nederlands te leren, wordt direct 20% op de bijstandsuitkering gekort. Blijkt na een half jaar dat je nog steeds verwijtbaar geen vorderingen hebt gemaakt dan word je 40% gekort. Wie na een jaar nog geen Nederlands spreekt, raakt de uitkering kwijt
Wel weer een erg politieke wet, want de politiek wint erop.
Wetten die zorgen voor beweging in groepen mensen zijn de verkeerde wetten.
pi_139012729
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:20 schreef Halcon het volgende:
@Xa1pt: die vergelijking met parkeren wordt er elke keer bijgehaald en elke keer is de uitkomst dat die twee dingen met elkaar vergelijken onzin is.
Elke keer als het probleem wordt aangekaart dat er een miljoen werkelozen zijn hier wijs je naar alle mensen die hier wel aan het werk zijn.
pi_139012821
Zzz dit mag men toch niet eisen van Turken in Nederland vanwege verschillende verdragen. :') Dit soort dingen flikt de overheid wel vaker en elke keer worden ze teruggefloten.
pi_139013014
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Elke keer als het probleem wordt aangekaart dat er een miljoen werkelozen zijn hier wijs je naar alle mensen die hier wel aan het werk zijn.
Ja. Met parkeren heeft dat geEn drol te maken.
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:20:28 #9
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_139013024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zzz dit mag men toch niet eisen van Turken in Nederland vanwege verschillende verdragen. :') Dit soort dingen flikt de overheid wel vaker en elke keer worden ze teruggefloten.
De ambtenaren moeten toch wat te doen hebben?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_139013071
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Met parkeren heeft dat geEn drol te maken.
Natuurlijk wel. Zodra je het hebt over werk en je er op wordt gewezen dat dat niet bepaald voor het oprapen ligt (er zijn immers een miljoen werkelozen momenteel) wijs je naar de mensen die wel aan het wel werk zijn. Dat is dezelfde logica als beweren dat men in Amsterdam geen tekort aan parkeerplekken heeft omdat er in Maastricht nog genoeg parkeerplekken zijn en mensen daar hun auto wel kwijt kunnen.
pi_139014569
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Zodra je het hebt over werk en je er op wordt gewezen dat dat niet bepaald voor het oprapen ligt (er zijn immers een miljoen werkelozen momenteel) wijs je naar de mensen die wel aan het wel werk zijn. Dat is dezelfde logica als beweren dat men in Amsterdam geen tekort aan parkeerplekken heeft omdat er in Maastricht nog genoeg parkeerplekken zijn en mensen daar hun auto wel kwijt kunnen.
Dan verhuis jij toch fijn naar Maastricht om daar je auto te parkeren...
pi_139014600
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan verhuis jij toch fijn naar Maastricht om daar je auto te parkeren...
Dat lost het tekort aan parkeerplekken niet op; uiteindelijk heb je dan weer een tekort aan parkeerplekken in Maastricht.
pi_139014702
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lost het tekort aan parkeerplekken niet op; uiteindelijk heb je dan weer een tekort aan parkeerplekken in Maastricht.
Het maakt de situatie wel beter. In Amsterdam is er dan een kleiner tekort aan parkeerplekken en in Maastricht worden parkeerplekken dan eindelijk gebruikt waar ze voor bedoeld zijn.

Verder is het wel genoeg over die onzinnige vergelijking....
pi_139014757
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het maakt de situatie wel beter. In Amsterdam is er dan een kleiner tekort aan parkeerplekken en in Maastricht worden parkeerplekken dan eindelijk gebruikt waar ze voor bedoeld zijn.
Leuk, maar dan heb je nog steeds èn in Amsterdam, èn in Maastricht een tekort aan parkeerplekken.

quote:
Verder is het wel genoeg over die onzinnige vergelijking....
Kennelijk niet, want je blijft maar in dat parallelle universum hangen waarin geen tekort is aan vacatures.
pi_139014868
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leuk, maar dan heb je nog steeds èn in Amsterdam, èn in Maastricht een tekort aan parkeerplekken.

[..]

Kennelijk niet, want je blijft maar in dat parallelle universum hangen waarin geen tekort is aan vacatures.
Een hoop uitkeringstrekkers zouden gewoon kunnen werken. Er zijn vacatures en de wereld houdt niet op bij Hazeldonk en Venlo.
pi_139014920
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een hoop uitkeringstrekkers zouden gewoon kunnen werken.
Als er werk was, wellicht. Maar we komen nog altijd een miljoen vacatures tekort.
pi_139014964
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als er werk was, wellicht. Maar we komen nog altijd een miljoen vacatures tekort.
Het 2e deel van de post sla je voor het gemak maar even over?
pi_139015373
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het 2e deel van de post sla je voor het gemak maar even over?
Dat deel waarin je het probleem weer verschuift?
pi_139015415
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat deel waarin je het probleem weer verschuift?
:')

Jij wilt gewoon niet werken en verzint allerlei smoesjes om dat te rechtvaardigen.
pi_139015442
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

:')

Jij wilt gewoon niet werken en verzint allerlei smoesjes om dat te rechtvaardigen.
Komt-ie weer. De argumenten zijn weer op. Snel, roep dat Xaipt geen werk heeft en zelf een bijstandstrekker is!
pi_139019297
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Komt-ie weer. De argumenten zijn weer op. Snel, roep dat Xaipt geen werk heeft en zelf een bijstandstrekker is!
Pot-ketel-pikzwart. Kom jij eens met argumenten en dan eens niet met argumenten die erop neer komen dat je geen zin hebt om te werken.
pi_139019522
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Pot-ketel-pikzwart. Kom jij eens met argumenten en dan eens niet met argumenten die erop neer komen dat je geen zin hebt om te werken.
Zolang jij in de illusie blijft hangen dat werkeloosheid een keuze is heeft dat niet zoveel zin. Dan ga ik nog liever met een Jehova's getuige praten, stuk vermakelijker ook.
pi_139024180
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zolang jij in de illusie blijft hangen dat werkeloosheid een keuze is heeft dat niet zoveel zin. Dan ga ik nog liever met een Jehova's getuige praten, stuk vermakelijker ook.
Doe maar. Dat bespaart dit topic weer wat onzinnige posts.
pi_139036948
Als dit wordt doorgezet, ben ik voor.

Als ik kijk bij mij in de buurt ook, iedereen krijgt maar een uitkering, dat woord leren ze volgens mij het eerst, maar niemand spreekt ook maar 1 woord Nederlands.

Het erge vind ik nog dat wij Nederlanders meer moeten doen om een uitkering te krijgen dan dat soort volk. Hoe krijgen zij het in godsnaam voor elkaar? Ze kunnen de taal niet, ze passen zich niet aan.. ze gaan alleen op thee visite bij hun eigen soort.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_139039723
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 08:37 schreef Miss_paraplu het volgende:
Als dit wordt doorgezet, ben ik voor.

Als ik kijk bij mij in de buurt ook, iedereen krijgt maar een uitkering, dat woord leren ze volgens mij het eerst, maar niemand spreekt ook maar 1 woord Nederlands.

Het erge vind ik nog dat wij Nederlanders meer moeten doen om een uitkering te krijgen dan dat soort volk. Hoe krijgen zij het in godsnaam voor elkaar? Ze kunnen de taal niet, ze passen zich niet aan.. ze gaan alleen op thee visite bij hun eigen soort.
Ik help het je hopen, maar waarschijnlijk is deze maatregel alleen maar voor de show en komt er uiteindelijk niets van terecht. Typisch voor onze politici; ze weten wat er speelt, maar durven de misstanden niet aan te pakken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')