abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:58:06 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_139006014
webDiplomacy is de online variant van het bordspel Diplomacy, dat erg veel op Risk lijkt.

We spelen het met een behoorlijk aantal POLlers, maar natuurlijk is iedereen welkom.

Het spel is te vinden op http://diplomacy.fruk.org/ en wordt door Boze_Appel gehost op een eigen server.

Handleiding originele spel: http://www.mellekoning.nl/diplomacy/regels/regels.html

Voel je vrij om je in te schrijven en mee te spelen. Je hoeft maar 1x per dag een zet te doen en het kost maar een minuutje om dat te doen. Als je uitgebreid gaat babbelen via priveberichtjes om van alles voor elkaar te krijgen uiteraard wat meer.

Deze spellen lopen momenteel

SPOILER: Afgelopen spellen cq Wall of Fame
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139006821
8-).
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:35:33 #3
104871 remlof
Europees federalist
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:05:07 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139007715
De lepanto map


Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139007800
_O-.
pi_139046263
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:09 schreef jogy het volgende:
Engeland moet de volgende keer vervangen worden voor een ander, die heeft meteen een achterstand tijdens de start.
Grootste probleem wat mij betreft is het houden van het evenwicht. :').

Op een gegeven moment val je een zwakke tegenstander niet aan omdat je de derde persoon enorm mee helpt. :'). En dat is enorm irritant als je een 'winner-takes-all' speelt, dan is verliezen geen optie. Bij een 'points-per-supply-center' is dat minder erg, daar pak je je winst nog mee.
pi_139133811


Italië: 17
Engeland: 15
Rusland (miste laatste turn): 1

Nu in de builds. Italië +1, Engeland +3, Rusland -4.

Spannond.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2014 00:03:16 ]
pi_139145130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:49 schreef zarGon het volgende:
Games die players nodig hebben:
- Blood Diamond [Africa] - 50 punten - nog 2 players nodig
pi_139164557
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:53 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]

Italië: 17
Engeland: 15
Rusland (miste laatste turn): 1

Nu in de builds. Italië +1, Engeland +3, Rusland -4.

Spannond.


Heel het spel ieder voor zich, en in de beslissingsfase een support move van Rusland. :').

Baal dat ik voor Brest heb gekozen i.p.v. Mid-Atlantic. Zo te zien heeft Italië 'm, op het nippertje.
pi_139165954
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:03 schreef jogy het volgende:
classic fra/aus/tur (fat :P ) geeft volgens mij iedereen wel een mooie startpositie zonder meteen aangrenzend te beginnen.
Eng / Ita / Rus is evenwichtiger. Iedereen heeft namelijk direct twee vijanden.

Engeland is nadelig omdat units convoyen naar het vasteland (West-Europa) een beurt extra kosten. En dat merk je ook direct, armies naar de overkant neemt even tijd in. Rusland heeft een unit extra, waar Engeland in de eerste build maximaal +2 kan maken, kan Rusland maximaal +4 maken. Engeland heeft ten opzichte van Rusland al een achterstand van 3 units (3+2 vs. 4+4) na de eerste build.

Fra / Aus / Tur:
Er is een grote ongelijkheid tussen Frankrijk en de andere twee...


Frankrijk kan op zijn dooie gemak het Iberisch Schiereiland, Brittannië en BE+NL (8 units met Norway erbij) veroveren. En dat zonder Oostenrijk of Rusland direct tegen te komen. Daarentegen kunnen Oostenrijk en Turkije al voor/bij de eerste build elkaar tegen komen, en als ze elkaar dan bevechten heeft Frankrijk daar alleen maar baat bij. Oostenrijk is in deze trio extra fucked, waar Turkije en Frankrijk in eerste instantie 1 vijand hebben (Oostenrijk dus), heeft Oostenrijk aan beide kanten een vijand...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2014 23:26:52 ]
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:03:21 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_139166183
Waarom kon Frankrijk hier Kiel niet pakken?



Frankrijk:
Holland move to Kiel
Ruhr support move from Holland to Kiel
Denmark support move from Holland to Kiel

Turkije:
Kiel hold
Berlin support hold the unit in Kiel
pi_139166337
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:03 schreef remlof het volgende:
Waarom kon Frankrijk hier Kiel niet pakken?

[ afbeelding ]

Frankrijk:
Holland move to Kiel
Ruhr support move from Holland to Kiel
Denmark support move from Holland to Kiel

Turkije:
Kiel hold
Berlin support hold the unit in Kiel
Munich annuleert de support move van Ruhr.

Kiel is +2, dankzij support van Berlin.
Aanval Frankrijk is ook +2, Holland + Denmark.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2014 23:08:26 ]
pi_139175658
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heel het spel ieder voor zich, en in de beslissingsfase een support move van Rusland. :').

Ook wel heel toevallig dat Russia goed "gokt" dat Silesia naar Warsaw gaat. :')
No ingame messaging toch?

quote:
Zo te zien heeft Italië 'm, op het nippertje
Je kunt het nog stoppen, tenzij Rusland actief meehelpt om Italy te laten winnen.
pi_139175982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ook wel heel toevallig dat Russia goed "gokt" dat Silesia naar Warsaw gaat. :')
No ingame messaging toch?
Anoniem potje, geen chat (ook geen publieke).

quote:
Je kunt het nog stoppen, tenzij Rusland actief meehelpt om Italy te laten winnen.
Als ze samen werken haalt Italië de 18.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel baal, omdat de 18 haalbaar was voor mij (Engeland), zolang Rusland geen support leverde aan Italië. Vooral omdat Italië 16-12 voor stond, en van zo'n achterstand alsnog winnen wel tof is.

Het is mij trouwens een raadsel waarom Rusland Italië helpt in een winner-takes-all. Even los van hoe ze hebben weten te communiceren.

Ben wel benieuwd wie Italië en Rusland zijn, wellicht is dat het antwoord op mijn raadsel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 11:52:23 ]
pi_139176190
Oh, maar als je een beetje inzicht in het spel hebt kan je ook in een anoniem potje best een en ander steunen. Ging in de eerste keer dat we in Afrika speelden ook prima Nigeria steunen vanuit Marokko. Tot op een gegeven moment duidelijk was wie, wie was :P

En waarom Rusland nu Italie steunt, dat is wel logisch, gewoon om jou een hak te zetten :P

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 11:58:18 ]
pi_139177942
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:57 schreef 99.999 het volgende:
Oh, maar als je een beetje inzicht in het spel hebt kan je ook in een anoniem potje best een en ander steunen. Ging in de eerste keer dat we in Afrika speelden ook prima Nigeria steunen vanuit Marokko. Tot op een gegeven moment duidelijk was wie, wie was :P
Africa is wat anders. Ten eerste heb je daar 8 spelers, meerdere allianties zijn dan geen enkel probleem (iedereen krijgt de kans om een alliantie te vormen).

Ten tweede is dit een potje met 3 man, en dan ook nog eens winner-takes-all. Samenspelen in een 3 player-spel (winner-takes-all) is lame. Een draw is wellicht een uitzondering daarop, maar dat kan nu niet eens meer.
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:57 schreef 99.999 het volgende:
En waarom Rusland nu Italie steunt, dat is wel logisch, gewoon om jou een hak te zetten :P
Doe jij mee in dat spel?

Ik vind het een matige zet in een 3-player winner-takes-all.

En wat betreft dat "om jou een hak te zetten"... Vraag me of ik dat persoonlijk moet nemen (vallen ze Engeland aan omdat Engeland wint, of vallen ze Engeland aan omdat ik het ben?)...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 13:07:22 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 13:08:50 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139178015
Ik (rusland) heb gewoon goed gegokt, hoor. Ik dacht dat jij Ita was en Remlof Eng :').

Dus er is geen overleg geweest verder. Ik ben gewoon mijn laatste unit aan het gebruiken om een beetje te fucken, is gelukt blijkbaar _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139178068
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Africa is wat anders. Ten eerste heb je daar 8 spelers, meerdere allianties zijn dan geen enkel probleem (iedereen krijgt de kans om een alliantie te vormen).
Maar dat was puur op de gok van mij toen. Zonder enige communicatie.
quote:
Ten tweede is dit een potje met 3 man, en dan ook nog eens winner-takes-all. Samenspelen in een 3 player-spel (winner-takes-all) is lame. Een draw is wellicht een uitzondering daarop, maar dat kan nu niet eens meer.

[..]
Ach, soms is iemand anders de winst ontnemen ook al mooi.
quote:
Doe jij mee in dat spel?
Neuh, speel het spel momenteel niet.

quote:
Ik vind het een matige zet in een 3-player winner-takes-all.

En wat betreft dat "om jou een hak te zetten"... Vraag me of ik dat persoonlijk moet nemen (vallen ze Engeland aan omdat Engeland wint, of vallen ze Engeland aan omdat ik het ben?)...
Oh, niet presoonlijk (hoewel dat ook kan, ken de spelers niet) maar de winnende partij pijn doen ook al zit je zelf in een totaal verloren positie kan prettig zijn :P
pi_139178073
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:08 schreef jogy het volgende:
Ik (rusland) heb gewoon goed gegokt, hoor. Ik dacht dat jij Ita was en Remlof Eng :').

Dus er is geen overleg geweest verder. Ik ben gewoon mijn laatste unit aan het gebruiken om een beetje te fucken, is gelukt blijkbaar _O-.
_O-
pi_139178086
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:08 schreef jogy het volgende:
Ik (rusland) heb gewoon goed gegokt, hoor. Ik dacht dat jij Ita was en Remlof Eng :').
Remlof kan dit potje niet meespelen, niet genoeg punten (45).

Fuuu, Jij Rusland? Ik dacht dat jij Italië was. Gezien Italië sterk is en Kingstown hier reageert, denk ik dat hij Italië is. :D.
pi_139178092
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:08 schreef jogy het volgende:
Dus er is geen overleg geweest verder. Ik ben gewoon mijn laatste unit aan het gebruiken om een beetje te fucken, is gelukt blijkbaar _O-.
Wheheh, hier kan ik dan weer wel om lachen.
  woensdag 23 april 2014 @ 13:13:19 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139178105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Remlof kan dit potje niet meespelen, niet genoeg punten (45).

Fuuu, Jij Rusland? Ik dacht dat jij Italië was. Gezien Italië sterk is en Kingstown hier reageert, denk ik dat hij Italië is. :D.
Whahahaha, zou zo maar kunnen dan ja _O-. Welkom terug-achtig, kingstown :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139178204
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:12 schreef zarGon het volgende:

Gezien Italië sterk is en Kingstown hier reageert, denk ik dat hij Italië is. :D.
:N
  woensdag 23 april 2014 @ 13:17:43 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139178223
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:16 schreef Kingstown het volgende:

[..]

:N
Godver, dan is het echt een mystery-guest :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139178374
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:16 schreef Kingstown het volgende:

[..]

:N

Kingstown

Last visited: Sat 12 Apr
pi_139178391
Zelfs de juiste persoon quoten lukt me al niet meer. :')
pi_139196748
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Fra / Aus / Tur:
Er is een grote ongelijkheid tussen Frankrijk en de andere twee...
[ afbeelding ]

Frankrijk kan op zijn dooie gemak het Iberisch Schiereiland, Brittannië en BE+NL (8 units met Norway erbij) veroveren. En dat zonder Oostenrijk of Rusland direct tegen te komen. Daarentegen kunnen Oostenrijk en Turkije al voor/bij de eerste build elkaar tegen komen, en als ze elkaar dan bevechten heeft Frankrijk daar alleen maar baat bij. Oostenrijk is in deze trio extra fucked, waar Turkije en Frankrijk in eerste instantie 1 vijand hebben (Oostenrijk dus), heeft Oostenrijk aan beide kanten een vijand...


Eerste keer dat Frankrijk en Oostenrijk elkaar tegenkomen... Dat terwijl de Oostenrijk en Turkije elkaar al vanaf de eerste turn aan het pesten zijn. :').

Frankrijk heeft na deze turn 14 units, zonder ook een keer aangevallen te hebben. :D. :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 22:05:52 ]
  donderdag 24 april 2014 @ 09:19:25 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139205896
Oké oké, frankrijk is ietwat te voordelig geplaatst :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139206971
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:19 schreef jogy het volgende:
Oké oké, frankrijk is ietwat te voordelig geplaatst :').
Gelukkig is het geen winner-takes-all. :'). Dan survive je tenminste nog als Oostenrijk/Turkije.

Ik wil trouwens weten wie Italië is in dat andere spel...

17-17 (Paris rekening ik bij Engeland).

Door een domme fout van mijn kant ben ik Warsaw kwijtgeraakt; haalde Silesia en Bohemia door elkaar en raakte Bohemia kwijt. Gelukkig viel Italië met 2 units Marseilles aan, anders was het spel afgelopen door die domme fout.

Vraag me nu af hoe ik de 18 ga forceren... Alles zit goed op slot. :').
  donderdag 24 april 2014 @ 12:35:58 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139211035
En ik ben er nu definitief achter dat ik te laconiek ben voor dit spel. Ik zet wat zetten neer, klik op klaar en daarna bedenk ik me pas dat het een zooi domme zetten zijn. Volgende beurt doe ik het allemaal even hard weer opnieuw ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139211105
quote:
9s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:35 schreef jogy het volgende:
En ik ben er nu definitief achter dat ik te laconiek ben voor dit spel. Ik zet wat zetten neer, klik op klaar en daarna bedenk ik me pas dat het een zooi domme zetten zijn. Volgende beurt doe ik het allemaal even hard weer opnieuw ;(.
Voorbeelden? :P.

Ik vind jou op zich wel goed spelen, soms alleen wat te terughoudend.
  donderdag 24 april 2014 @ 12:41:56 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139211171
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Voorbeelden? :P.

Ik vind jou op zich wel goed spelen, soms alleen wat te terughoudend.
Ik ben turkije en dan word ik bijvoorbeeld uit bulgarije gegooid en besluit ik om mijn vloot naar sevastopol te moven in plaats van black sea terwijl ik in armenie een leger heb staan die het af kan dekken. Of ik neem een landje over en dan retreat de unit gewoon lekker mijn territorium in. Gewoon algehele slordigheden zeg maar. Ik zie het wel en ik weet wat ik wil doen maar bij de uitwerking schiet het eigenlijk gewoon altijd te kort door de meerdere blinde vlekken die ik heb :P. En inderdaad speel ik wel eens te terughoudend inderdaad en dat is nooit goed.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 24 april 2014 @ 12:44:39 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139211244
Om het in beelden uit te drukken.

Ik heb onderstaande in gedachte


Maar de uitkomst is

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 24 april 2014 @ 12:50:44 #34
104871 remlof
Europees federalist
pi_139211418
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gelukkig is het geen winner-takes-all. :'). Dan survive je tenminste nog als Oostenrijk/Turkije.

Ik wil trouwens weten wie Italië is in dat andere spel...
[ afbeelding ]
17-17 (Paris rekening ik bij Engeland).

Door een domme fout van mijn kant ben ik Warsaw kwijtgeraakt; haalde Silesia en Bohemia door elkaar en raakte Bohemia kwijt. Gelukkig viel Italië met 2 units Marseilles aan, anders was het spel afgelopen door die domme fout.

Vraag me nu af hoe ik de 18 ga forceren... Alles zit goed op slot. :').
Waarom heeft Engeland in godsnaam Parijs nooit gepakt?
pi_139212294
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:00 schreef zarGon het volgende:

Vraag me nu af hoe ik de 18 ga forceren... Alles zit goed op slot. :').
Niet. Je kunt Silesia nog kwijt raken als Italy in Galicia komt, maar daarvoor moet hij gaan gokken.
Op zich ook geen drama, zolang je maar een leger in Ruhr en je vloot uit NTH in Baltic krijgt, dan kan hij nooit in Mun/Ber komen.
  donderdag 24 april 2014 @ 13:28:12 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_139212436
Ik zit met een gelijksoortig dilemma:
Bet (Tur) en ik (Fra) wisselen elkaar steeds af als machtigste met 16 sc's :')

pi_139212725
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:44 schreef jogy het volgende:
Om het in beelden uit te drukken.

Ik heb onderstaande in gedachte
[ afbeelding ]

Maar de uitkomst is

[ afbeelding ]
_O-. O+.
pi_139212808
quote:
11s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom heeft Engeland in godsnaam Parijs nooit gepakt?
Omdat daar geen units vrij voor zijn. Kijk maar terug... Ik had alles nodig om de cruciale gebieden in handen te krijgen/beschermen.

Paris doet er verder ook niet aan toe, Italië kan simpelweg niet in Paris komen.
pi_139223580
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:51 schreef zarGon het volgende:

Het is mij trouwens een raadsel waarom Rusland Italië helpt in een winner-takes-all.
Als ik in een WTA zit en met 1 unit net zoveel punten kan halen als iemand met 16 centers, dan is de keuze heel snel gemaakt. Een tweede plaats is net zoveel waard als een zevende in WTA, maar goed....karakters van mensen vormen een wezenlijk onderdeel van diplomacy en niet iedereen kiest voor de rationeel gunstigste oplossing.

Je hebt mensen (zoals Joog dus blijkbaar), die het leuk vinden om te kloten/fucken, je hebt mensen die het gewoon niet zien hoe je in de stalemate kunt/moet belanden of mensen zijn wraakzuchtig vanuit eerdere spellen/eerder moment in het spel. Anoniem is vwb dat laatste wel ideaal, hoewel je zeker bij een kleine userbase ook bij anoniem al na een paar zetten redelijk kunt gokken wie waar zit.

Pas tegen de tijd dat ze geen nieuwe spellen meer kunnen spelen, omdat ze geen punten meer hebben zal er bij de 1 of de ander wat veranderen, maar als je het niet snapt/niet ziet, dan houdt alles op.
pi_139230320
Al lang geen Diplomacy meer gespeeld, dus een beetje huiverig of ik het nog wel in me heb om ass te kicken ;)
En zeker geen map als Africa. Maar ik heb me toch maar aangemeld. Let's do this.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139230988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Niet. Je kunt Silesia nog kwijt raken als Italy in Galicia komt, maar daarvoor moet hij gaan gokken.
Op zich ook geen drama, zolang je maar een leger in Ruhr en je vloot uit NTH in Baltic krijgt, dan kan hij nooit in Mun/Ber komen.

Spring.

Silesia kwijt? Check.
Italië in Galicia? Check.
Leger in Ruhr? Check.
Vloot in Baltic? Check.

:D.

Nu zit-ie echt op slot.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2014 21:55:03 ]
pi_139231108
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Al lang geen Diplomacy meer gespeeld, dus een beetje huiverig of ik het nog wel in me heb om ass te kicken ;)
En zeker geen map als Africa. Maar ik heb me toch maar aangemeld. Let's do this.
Welkom!

Nog 1 user nodig voor Africa.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:00:55 #43
104871 remlof
Europees federalist
pi_139231295
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Welkom!

Nog 1 user nodig voor Africa.
En nog maar maximaal 6929 dagen tot de start! :o
pi_139231459
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Spring.

Silesia kwijt? Check.
Italië in Galicia? Check.
Leger in Ruhr? Check.
Vloot in Baltic? Check.

:D.

Nu zit-ie echt op slot.
^O^

Je kunt nu alles supholden en dan heb je je draw. Nice!
Livonia en Pruissen zijn zelfs "overbodig"
Vuistregel is dat je 2 units voor Petersburg, 2 voor Berlijn (Fleet Baltic) en 3 voor Munich hebt....dan komen ze er nooit meer doorheen.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:48:47 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_139233889
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Spring.

Silesia kwijt? Check.
Italië in Galicia? Check.
Leger in Ruhr? Check.
Vloot in Baltic? Check.

:D.

Nu zit-ie echt op slot.
Ik zie heel veel overeenkomsten met game #62 :)



Al zijn daar nog drie spelers.
pi_139234096
Waarom in hemelsnaam hold Norway.

Noobs.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_139234242
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zie heel veel overeenkomsten met game #62 :)

[ afbeelding ]

Al zijn daar nog drie spelers.
Wat een rare zetten allemaal...
pi_139241986
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Al lang geen Diplomacy meer gespeeld, dus een beetje huiverig of ik het nog wel in me heb om ass te kicken ;)
En zeker geen map als Africa. Maar ik heb me toch maar aangemeld. Let's do this.
Ik heb zelf een hele lange periode niet gespeeld (20 jaar ofzo) en ik merk nog steeds dat de timing/scherpte niet meer is wat het ooit was, ondanks dat ik al weer een aantal maanden redelijk actief speel.

Frustrerend. ;(
pi_139243011
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:19 schreef Kingstown het volgende:
Ik heb zelf een hele lange periode niet gespeeld (20 jaar ofzo) en ik merk nog steeds dat de timing/scherpte niet meer is wat het ooit was, ondanks dat ik al weer een aantal maanden redelijk actief speel.

Frustrerend. ;(
Lekker opbeurend... ;(
;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 25 april 2014 @ 09:41:51 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139243395
Wie is nerdofalltrades eigenlijk? :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139243568
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:41 schreef jogy het volgende:
Wie is nerdofalltrades eigenlijk? :@.
quote:
Ik hoop dat-ie doorheeft dat het spel is begonnen, anders hebben DRC en Madagascar geluk. :P.
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:35:00 #52
104871 remlof
Europees federalist
pi_139244473
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat een rare zetten allemaal...
Ik heb wel gewonnen :P



Tweede game ooit.
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:37:06 #53
104871 remlof
Europees federalist
pi_139244536
Ik heb een nieuwe Classic-pick-your-countries game opgezet, met Turkije, Rusland, Engeland en Frankrijk: Eurotref

4 spelers dus, anoniem, alleen globale chat, 20 knaken.
pi_139244604
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb wel gewonnen :P

[ afbeelding ]

Tweede game ooit.
Niet zo vreemd na zulke zetten van Betyar. Had 'm spannender verwacht (ook omdat Krediax je niet zou laten winnen hehe).

Gefeli!
pi_139245062
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet zo vreemd na zulke zetten van Betyar. Had 'm spannender verwacht (ook omdat Krediax je niet zou laten winnen hehe).

Als Krediax ION naar Nap steunt, dan wint Turkije en sowieso raar dat ION gewoon stil blijft staan en Apu niet minimaal uit Nap houdt. Nog afgezien van het feit dat Turkije gewoon Ber weggeeft. -O-
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:00:13 #56
104871 remlof
Europees federalist
pi_139245119
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:57 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als Krediax ION naar Nap steunt, dan wint Turkije en sowieso raar dat ION gewoon stil blijft staan en Apu niet minimaal uit Nap houdt. Nog afgezien van het feit dat Turkije gewoon Ber weggeeft. -O-
Mjah, betyar speelde inderdaad niet sterk. Hij had St Petersburg ook niet kwijt hoeven raken.
pi_139245203
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:57 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als Krediax ION naar Nap steunt, dan wint Turkije en sowieso raar dat ION gewoon stil blijft staan en Apu niet minimaal uit Nap houdt. Nog afgezien van het feit dat Turkije gewoon Ber weggeeft. -O-
_O-. Ja, en voor de build gaf hij ook Munich weg. :').

Zoveel steken laten vallen, terwijl hij het makkelijk kon winnen. Hij had de strategische punten allemaal (St. Petersburg, Berlin + Munich) (Krediax had Pie). Hij hoefde alleen Italië lastig te vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2014 11:04:13 ]
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:05:09 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_139245253
Piedmont is op deze map inderdaad wel een van de moeilijkste gebieden om te veroveren. Door dat kut neutrale Zwitserland :')
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:57:10 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_139246563
Nog één speler nodig voor dit treffen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:39:27 #60
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139247787
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet zo vreemd na zulke zetten van Betyar. Had 'm spannender verwacht (ook omdat Krediax je niet zou laten winnen hehe).

Gefeli!
Volgens mij heb ik een ronde gemist, dat was kut.
pi_139248235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat een rare zetten allemaal...
De zetten van italie zijn wel logisch! ;)
pi_139248905
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:57 schreef Krediax het volgende:

[..]

De zetten van italie zijn wel logisch! ;)
Hangt er vanaf wat je doel was. ;)
pi_139249035
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:12 schreef zarGon het volgende:
Gezien Italië sterk is en Kingstown hier reageert, denk ik dat hij Italië is. :D.
Stem nou maar voor die draw, dan kun je zien dat het Overlast is. :P
pi_139250954
Ohw er was al een 3e pagina.

Ik kon vrij weinig doen op het eind behalve dan jou uit pie en de gol houden om zo in het zuiden een patstelling te creeren. Ik had verwacht dat betyar berlin zou houden en hoopte dat hij naar nap zou spelen (en ik had natuurlijk ook naar rom moeten spelen met ven dat was een dom van mij).

Dat betyar een ronde miste koste hem stp en kiel, want remlof viel kiel niet goed aan dus had betyar het kunnen verdedigen. En het koste mij tun want ik vond het wel prima dat jullie daar de hele tijd bouncen ;)

Ach italie is gewoon een kut land :p
pi_139251662
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Stem nou maar voor die draw, dan kun je zien dat het Overlast is. :P
Waarom? Ik zie nog wel mogelijkheden voor engeland.
Toegegeven Italie kan het vast zetten met de juiste zetten maar als hij die niet doet dan zou engeland zomaar op 18 kunnen komen.
pi_139251950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:03 schreef Krediax het volgende:

[..]

Waarom? Ik zie nog wel mogelijkheden voor engeland.
Toegegeven Italie kan het vast zetten met de juiste zetten maar als hij die niet doet dan zou engeland zomaar op 18 kunnen komen.
Je hebt gelijk. Italië kan Moscow niet verdedigen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:18:55 #67
104871 remlof
Europees federalist
pi_139252175
Italië moet proberen in de Mid Atlantic te komen, dan kan ie sc's pakken in Engeland.
pi_139252358
Die kan hij wel terug krijgen.
Vraag me meer af hoe het met war afloopt.

(Of is het hierna builds?)
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:29:18 #69
104871 remlof
Europees federalist
pi_139252442
Er valt niks te builden :P
pi_139252472
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:25 schreef Krediax het volgende:
Die kan hij wel terug krijgen.
Vraag me meer af hoe het met war afloopt.

(Of is het hierna builds?)
Pru naar War, Liv naar Mos met steun van Pet en Mos valt. Ber en Kiel kunnen Mun supholden en Gas kan Mar supholden . MAO en Por supholden Spain. Met Bur naar Par en 18 centers en klaar.
pi_139252518
Geen builds dus kan nog interessant worden.

*edit* dit ook maar weg dan :p

[ Bericht 54% gewijzigd door Krediax op 25-04-2014 16:01:31 ]
pi_139252546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:31 schreef Krediax het volgende:
Geen builds dus kan nog interessant worden.
Als je in de spring 18 centers hebt, dan is het spel ook afgelopen. ;)
pi_139252645
@remlof
italie komt nooit se mao en engeland nooit de wmed.

zit op mijn mobiel dus kan een foutje maken maar na:
*zetten*

[ Bericht 37% gewijzigd door Krediax op 25-04-2014 15:41:45 ]
pi_139252691
Zeker weten dacht pas na de herfst anders is het ook nog niet van jou maar sta je er alleen op.
pi_139252706
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als je in de spring 18 centers hebt, dan is het spel ook afgelopen. ;)
Alles wordt final na autumn. Door in/na spring Moscow bezetten (en dus tijdelijk 18 te bereiken) eindigt het spel niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2014 15:56:51 ]
pi_139252732
Maarreh, niet zo chill dat jullie mogelijke zetten zo specifiek bespreken.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2014 15:38:30 ]
pi_139252766
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:18 schreef remlof het volgende:
Italië moet proberen in de Mid Atlantic te komen, dan kan ie sc's pakken in Engeland.
_O-.
pi_139253060
Daar heb je wel gelijk in.
Heb het weg gehaald ;)

Ik deed Turkse zetten dus mss heeft hij het niet gezien :p

kut internet mijn post komt er niet door :(
Of al 5x maar ik zie hem niet.
pi_139253251
Italiaanse zetten natuurlijk.
pi_139253308
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:47 schreef Krediax het volgende:
Daar heb je wel gelijk in.
Heb het weg gehaald ;)
Thanks. ^O^.
pi_139262139
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Stem nou maar voor die draw, dan kun je zien dat het Overlast is. :P

Geen zetten van hem.

Aangezien Moscow wél zeker was als hij niet zou zetten (om Moscow terug te pakken had hij een unit nodig in Ukraine of Sevastopol), heb ik Warsaw ook even veiliggesteld.

19-15.
pi_139273906
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Geen zetten van hem.

Jammer. Beetje een anti-climax.
pi_139275143
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 11:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jammer. Beetje een anti-climax.
Ik wilde nog wat flikken met Berlin (naar Silesia). Vind het serieus jammer dat hij geen zetten meer deed, wilde wel zien of ik toch nog de 18 kon halen.

Toch de draw geaccepteerd. Op deze manier winnen is niets aan.
pi_139275569
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 12:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik wilde nog wat flikken met Berlin (naar Silesia). Vind het serieus jammer dat hij geen zetten meer deed, wilde wel zien of ik toch nog de 18 kon halen.

Toch de draw geaccepteerd. Op deze manier winnen is niets aan.
Ik ken het gevoel. Winnen van iemand die niets doet geeft mij ook geen enkele bevrediging.
Helaas worden spellen nogal eens ontsierd door NMR's en als andere mensen wel door spelen, dan heb je weinig keus.
pi_139275703
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 12:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel. Winnen van iemand die niets doet geeft mij ook geen enkele bevrediging.
Helaas worden spellen nogal eens ontsierd door NMR's en als andere mensen wel door spelen, dan heb je weinig keus.
NMR?
pi_139275832
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 12:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

NMR?
No Moves Received. ;)
pi_139275852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 12:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

No Moves Received. ;)
Ah. :P.

Ik zie trouwens zoveel zetten in Blood Diamond (Africa) waar ik mijn vragen bij heb...
pi_139275954
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 12:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ah. :P.

Ik zie trouwens zoveel zetten in Blood Diamond (Africa) waar ik mijn vragen bij heb...
Daar is ook al een land wat geen zetten inlevert en al in Civil Disorder is. ;(
Worden er 's avonds nog wel eens 5 minute live games gespeeld ?
pi_139276002
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 12:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Daar is ook al een land wat geen zetten inlevert en al in Civil Disorder is. ;(
Worden er 's avonds nog wel eens 5 minute live games gespeeld ?
Niet dat ik weet, er zijn te weinig mensen op die manier actief hier.
pi_139278163
Dus toch meneer overlast ;)

Welke zetten vind je raar zargon? Ben wel benieuwd :)
pi_139280418
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 14:26 schreef Krediax het volgende:
Welke zetten vind je raar zargon? Ben wel benieuwd :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139280798
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 14:26 schreef Krediax het volgende:
Dus toch meneer overlast ;)

Ik moet wat vaker aan de lotto mee gaan doen....vorige keer ook al 7 uit 7. :7
pi_139330368
Ik zie op de "kleine" map van Afrika dat Uganda wel als sc aangemerkt staat, maar in de "grote" map niet. Bij wie kan ik dat neerleggen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139337773
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 05:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie op de "kleine" map van Afrika dat Uganda wel als sc aangemerkt staat, maar in de "grote" map niet. Bij wie kan ik dat neerleggen?
Dat is wel raar, heb je wel een leger er van gekregen of niet?

En ik denk bij Boze_appel.
pi_139337935
eerder bij de bedenker van die kaart. Appel heeft ze ook maar van hen overgenomen.
pi_139337959
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 13:02 schreef 99.999 het volgende:
eerder bij de bedenker van die kaart. Appel heeft ze ook maar van hen overgenomen.
Appel Maps. :D.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2014 13:03:51 ]
pi_139337970
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 05:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie op de "kleine" map van Afrika dat Uganda wel als sc aangemerkt staat, maar in de "grote" map niet. Bij wie kan ik dat neerleggen?
POL / [webDiplomacy #5] - Ratten, overal ratten.
pi_139338017
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:56 schreef Krediax het volgende:
Dat is wel raar, heb je wel een leger er van gekregen of niet?

En ik denk bij Boze_appel.
Ja, ik heb er wel een leger voor gekregen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139338528
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 13:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

Appel Maps. :D.
_O-

quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, ik heb er wel een leger voor gekregen.
Ohw dus niet zoveel aan de hand ;)
Ik gebruik toch altijd de kleine map. ^O^
pi_139338544
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:23 schreef Krediax het volgende:
Ohw dus niet zoveel aan de hand ;)
Ik gebruik toch altijd de kleine map. ^O^
Nee, niet zoveel aan de hand idd, maar het viel me gewoon op :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139338998
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 13:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

Appel Maps. :D.
_O-
  woensdag 30 april 2014 @ 02:15:16 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_139401420
Hoe de fuck is deze game gewonnen door Turkije?



http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=90
pi_139403072
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 02:15 schreef remlof het volgende:
Hoe de fuck is deze game gewonnen door Turkije?

[ afbeelding ]

http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=90
Ik had verwacht dat Eng en Ita twee opeenvolgende beurten niets hadden ingevoerd, maar daar blijkt geen sprake te zijn. Ik heb geen idee hoe je kan 'resignen' in een enkele turn. :D.
  woensdag 30 april 2014 @ 09:10:56 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139403266
Gehackt denk ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139403997


Ik snap Ethiopië (jogy), DRC (Jeans) en Madagascar (remlof) niet. :D.

In het begin werd al duidelijk dat South Africa en Mali geen zetten plaatsten. Hierop besloten Marokko (Krediax) en Nigeria (ik) de gebieden van Mali en nog niet ingenomen SC's te verdelen. 4 voor Krediax, 4 voor mij.

Aangezien Krediax door deze regeling snel machtig zou worden, besloot ik maar meteen een deal te maken om elkaar niet aan te vallen en zelfs samen te werken. Ik schatte de kans groot in dat hij akkoord zou gaan, want deze regeling is in het voordeel van hem (en mij, natuurlijk).

Blijven Egypte (betyar), Ethiopië (jogy), DRC (Jeans) en Madagascar (remlof) over. Egypte had een slechte opening en bouwde in de eerste builds niet bij. Effectief bleven er dus 5 landen over:
- Marokko (Krediax)
- Nigeria (ik)
------
- Ethiopië (jogy)
- DRC (Jeans)
- Madagascar (remlof)

Aangezien ik weet dat remlof niet graag samenspeelt, en het spel te makkelijk voor Krediax en mij zou worden als de rest alleen speelt, koos ik ervoor om een bericht te plaatsen in de Global Chat. Dat 'de rest' beter samen kan werken. Ik wilde namelijk Ethiopië (jogy) en DRC (Jeans) samen laten spelen, zodat er alsnog iets van een evenwicht ontstond.

Goed, het spel kabbelt voort, Krediax en ik werken goed samen, en ik zag Ethiopië (jogy) en DRC (Jeans) samenwerken. Mooi, dacht ik.

Totdat ik de recentste ontwikkeling zag. DRC (Jeans) valt Ethiopië (jogy) aan. Iets wat ik totaal niet had verwacht, want alleen redden ze het niet...

En dat is wat ik al vanaf het begin zie op deze server... Waarom spelen mensen niet (vaker) samen, om op z'n minst om iets beter te eindigen? Zien Egypte (betyar), Ethiopië (jogy), DRC (Jeans) en Madagascar (remlof) niet in dat ze kansloos zijn tegen een verenigd Marokko+Nigeria?

Natuurlijk weet ik dat het spel nog niet over is en dat ik nog altijd aangevallen kan worden door Marokko. En misschien dat zelfs Marokko en DRC samenwerken om mij eruit te krijgen. Vooralsnog ziet het er goed uit voor mij, en eigenlijk alleen omdat ik wel samenwerk. :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2014 10:01:11 ]
  woensdag 30 april 2014 @ 10:04:19 #106
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139404107
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 09:58 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]

En dat is wat ik al vanaf het begin zie op deze server... Waarom spelen mensen niet (vaker) samen, om op z'n minst om iets beter te eindigen? Zien Egypte (betyar), Ethiopië (jogy), DRC (Jeans) en Madagascar (remlof) niet in dat ze kansloos zijn tegen een verenigd Marokko+Nigeria?
Correct.
  woensdag 30 april 2014 @ 10:05:43 #107
104871 remlof
Europees federalist
pi_139404136
Ik speel wel met iemand samen in dat spel :P
  woensdag 30 april 2014 @ 10:07:09 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139404164
Ik was lekker aan het samenwerken met spijkerbroek/jeans maar hij blijkbaar niet met mij ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139404635
quote:
6s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:05 schreef remlof het volgende:
Ik speel wel met iemand samen in dat spel :P
Ik zie jou telkens moves maken die mij doen WTF'en. :'). :@. Of de juist de moves die je niet maakt...

Opmerkelijk trouwens dat ik in het vorige Africa-spel Madagascar was en jij Nigeria. Nu ben jij Madagascar, en ik Nigeria. Jij werkte op een gegeven moment samen met Marokko, ik doe dat ook (wel vanaf het begin though).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn twee centen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2014 10:28:16 ]
pi_139404798
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:07 schreef jogy het volgende:
Ik was lekker aan het samenwerken met spijkerbroek/jeans maar hij blijkbaar niet met mij ;(.
Ik zou zijn verraad begrijpen als het echt nuttig was voor hem, maar ik zie er alleen maar nadelen in. :').

Het is dat de omstandigheden (Mali) ervoor hebben gezorgd dat ik eerst met Marokko sprak en afspraken met hem heb gemaakt. Anders had ik eerst jou gepolst voor een samenwerking, denk ik. Onze ligging sluit op elkaar aan en ik kan heel goed met jou samenwerken.
  woensdag 30 april 2014 @ 10:41:56 #111
104871 remlof
Europees federalist
pi_139404993
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik zie jou telkens moves maken die mij doen WTF'en. :'). :@. Of de juist de moves die je niet maakt...

Opmerkelijk trouwens dat ik in het vorige Africa-spel Madagascar was en jij Nigeria. Nu ben jij Madagascar, en ik Nigeria. Jij werkte op een gegeven moment samen met Marokko, ik doe dat ook (wel vanaf het begin though).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn twee centen.
Oh is dit "build everywhere"? Dat wist ik niet, dan is de hold van die vloot op Masc Plat idd niet nodig :D
pi_139405017
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Oh is dit "build everywhere"? Dat wist ik niet, dan is de hold van die vloot op Masc Plat idd niet nodig :D
:Y.

quote:
5. Players can build in any territory that they own that is unoccupied.

http://diplomacy.fruk.org/variants.php#Africa
  woensdag 30 april 2014 @ 10:45:09 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_139405910
Zoals ik al zei: dit is mijn 1e spel sinds zeer lange tijd, en ik heb alleen de classic map gespeeld, dus Africa was volledig nieuw voor mij. Ik zie dit potje eigenlijk meer als een oefenpotje voor mij.. ik verwachtte vanaf het begin al niet lang in het spel te zijn, dus ik ben wat aan het proberen.
En deze zetten werken niet ;)
Leermomentje voor mij.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139406449
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik zou zijn verraad begrijpen als het echt nuttig was voor hem, maar ik zie er alleen maar nadelen in. :').

Het is dat de omstandigheden (Mali) ervoor hebben gezorgd dat ik eerst met Marokko sprak en afspraken met hem heb gemaakt. Anders had ik eerst jou gepolst voor een samenwerking, denk ik. Onze ligging sluit op elkaar aan en ik kan heel goed met jou samenwerken.
Ik ben 2e keus? -O-
pi_139407276
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:34 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik ben 2e keus? -O-
Gebaseerd op eerdere ervaringen. :P.

In een eerder potje was je ietwat terughoudend en gaf je geen duidelijke antwoorden op een eventuele samenwerking. En je had slechts een wapenstilstand met je partner, i.p.v. volledige samenwerking.
pi_139407384
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Zoals ik al zei: dit is mijn 1e spel sinds zeer lange tijd, en ik heb alleen de classic map gespeeld, dus Africa was volledig nieuw voor mij. Ik zie dit potje eigenlijk meer als een oefenpotje voor mij.. ik verwachtte vanaf het begin al niet lang in het spel te zijn, dus ik ben wat aan het proberen.
En deze zetten werken niet ;)
Leermomentje voor mij.
Je speelt een beetje voorspelbaar. Al vanaf het begin vechten we om Cameroon, je herhaalt daar telkens dezelfde zetten. Als je met Ethiopië zou samenwerken, kon je mij uit CAR duwen en daarna verder terugduwen. Hoe dan had je in dat geval alleen Marokko en mij als vijand.

Nu kun je bijna aan alle kanten aangevallen worden. Dat is veel erger dan niet snel genoeg groeien.
pi_139408098
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gebaseerd op eerdere ervaringen. :P.

In een eerder potje was je ietwat terughoudend en gaf je geen duidelijke antwoorden op een eventuele samenwerking. En je had slechts een wapenstilstand met je partner, i.p.v. volledige samenwerking.
Dat is dus wmb 1 van de grootste nadelen als je speelt met een hele kleine userbase. Iedereen kent iedereen.
Men gaat bondgenoten dan niet meer uitkiezen op strategische ligging, maar op ervaringen van eerdere spellen.
pi_139409526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat is dus wmb 1 van de grootste nadelen als je speelt met een hele kleine userbase. Iedereen kent iedereen.
Men gaat bondgenoten dan niet meer uitkiezen op strategische ligging, maar op ervaringen van eerdere spellen.
Die eerdere ervaringen zijn net zo belangrijk als de strategische ligging.

En dan heb ik het niet over mogelijk verraad dat gepleegd kan worden, maar over het samen bedenken van zetten. Wat ik vaak zie is wapenstilstand, maar dan maak je dus niet gebruik van de gezamenlijke macht die je creëert.

Ook is de ligging van Ethiopië veel beter dan de ligging van Marokko voor mij. In een spel met Marokko kan ik alleen maar naar het oosten en bestaat het gevaar dat hij mijn SC's inneemt. Bij Ethiopië kan ik zowel naar het westen als oosten en hoef ik het water niet te delen.

Ik ga dus zeer zeker niet alleen af op eerdere ervaringen, en hou rekening met de ligging. Anders had ik wel direct met jogy contact opgenomen. :P.

Wat heb je aan een bondgenoot als je niet gezamenlijk gaat optrekken - in een spel waar de anderen wel samen optrekken?
pi_139436390
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Die eerdere ervaringen zijn net zo belangrijk als de strategische ligging.

En dan heb ik het niet over mogelijk verraad dat gepleegd kan worden, maar over het samen bedenken van zetten. Wat ik vaak zie is wapenstilstand, maar dan maak je dus niet gebruik van de gezamenlijke macht die je creëert.

Ook is de ligging van Ethiopië veel beter dan de ligging van Marokko voor mij. In een spel met Marokko kan ik alleen maar naar het oosten en bestaat het gevaar dat hij mijn SC's inneemt. Bij Ethiopië kan ik zowel naar het westen als oosten en hoef ik het water niet te delen.

Ik ga dus zeer zeker niet alleen af op eerdere ervaringen, en hou rekening met de ligging. Anders had ik wel direct met jogy contact opgenomen. :P.

Wat heb je aan een bondgenoot als je niet gezamenlijk gaat optrekken - in een spel waar de anderen wel samen optrekken?
Je zou het dus niet af moeten laten hangen van eerdere evaringen imo.
Elk spel los van zichzelf zien en voor het maximale gaan.

Het punt dat als je samenwerkt met mij dat je dan maar 1 kant op kan is een beter arugment ;)
Al kan dat ook weer een voordeel zijn.
pi_139438604
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:18 schreef Krediax het volgende:

[..]

Je zou het dus niet af moeten laten hangen van eerdere evaringen imo.
Elk spel los van zichzelf zien en voor het maximale gaan.

Het punt dat als je samenwerkt met mij dat je dan maar 1 kant op kan is een beter arugment ;)
Al kan dat ook weer een voordeel zijn.
Je moet wel een bepaalde mate van compatibiliteit hebben.

Zo lul ik bijvoorbeeld veel en praat ik over eventuele zetten. Je moet daartegen kunnen; ik zou het begrijpen als je op een gegeven moment gewoon 'shut up' zegt. Verder moet de persoon tegenover mij begrijpen waar Diplomacy echt om draait.

Er zijn players die nooit/niet zo snel met een voorstel komen. Er zijn players die niet reageren op een voorstel. Er zijn users die denken dat ze zonder enige vorm van samenwerken of communicatie kunnen winnen. Ik heb inmiddels 21 spellen afgerond, ik weet min of meer bij welke users een voorstel nutteloos is. Ik ga het dan niet eens meer proberen, maar ik sta altijd (!) wel open voor voorstellen.

Nogmaals: ik laat het niet afhangen van eerdere ervaringen. Ik neem ze echter wel mee in mijn beslissingen. Ze spelen geen grote rol, ook geen doorslaggevende of cruciale rol in mijn beslissingen, maar ik neem ze wel mee. En ik zie elk spel los; als je niet kunt loslaten kun je nooit nuchter en rationeel denken. Ik hou echter wel rekening met de karaktertrekken van de spelers, dat helpt o.a. inschatten van eventuele zetten.

Kingstown speelt niet graag mee op deze server en als-ie meespeelt, dan speelt hij alleen in de anonieme spellen. Dat komt - denk ik - omdat zijn naam is 'besmet', men ziet hem als een verradder. Of iemand die zich niet aan de afspraken houdt, en dus niet mee valt samen te spelen. (Mocht het niet kloppen, corrigeer mij dan, Kingstown.) Ik speel echter graag met zo'n persoon: hij maakt rationele keuzes. Hij speelt het spel zoals het bedoeld is; hij speelt het berekenend en weet heel goed dat er soms samengespeeld moet worden. En naait als dat in zijn voordeel is.

Ik speel liever met mensen die het spel snappen dan mensen die puur voor de punten gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2014 00:14:31 ]
pi_139438906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 00:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je moet wel een bepaalde mate van compatibiliteit hebben.

Zo lul ik bijvoorbeeld veel en praat ik over eventuele zetten. Je moet daartegen kunnen; ik zou het begrijpen als je op een gegeven moment gewoon 'shut up' zegt. Verder moet de persoon tegenover mij begrijpen waar Diplomacy echt om draait.

Er zijn players die nooit/niet zo snel met een voorstel komen. Er zijn players die niet reageren op een voorstel. Er zijn users die denken dat ze zonder enige vorm van samenwerken of communicatie kunnen winnen. Ik heb inmiddels 21 spellen afgerond, ik weet min of meer bij welke users een voorstel nutteloos is. Ik ga het dan niet eens meer proberen, maar ik sta altijd (!) wel open voor voorstellen.

Nogmaals: ik laat het niet afhangen van eerdere ervaringen. Ik neem ze echter wel mee in mijn beslissingen. Ze spelen geen grote rol, ook geen doorslaggevende of cruciale rol in mijn beslissingen, maar ik neem ze wel mee. En ik zie elk spel los; als je niet kunt loslaten kun je nooit nuchter en rationeel denken. Ik hou echter wel rekening met de karaktertrekken van de spelers, dat helpt o.a. inschatten van eventuele zetten.

Kingstown speelt niet graag mee op deze server en als-ie meespeelt, dan speelt hij alleen in de anonieme spellen. Dat komt - denk ik - omdat zijn naam is 'besmet', men ziet hem als een verradder. Of iemand die zich niet aan de afspraken houdt, en dus niet mee valt samen te spelen. (Mocht het niet kloppen, corrigeer mij dan, Kingstown.) Ik speel echter graag met zo'n persoon: hij maakt rationele keuzes. Hij speelt het spel zoals het bedoeld is; hij speelt het berekenend en weet heel goed dat er soms samengespeeld moet worden.

Ik speel liever met mensen die het spel snappen dan mensen die puur voor de punten gaan.
Van mij mag je zoveel praten als je wilt! Of ik altijd antwoord geef is een tweede ;)
Soms val ik onder de catagorie die niet veel praten soms onder de catagorie die ook veel praat hangt meestal af van hoe mijn dag was.

Maar om eerlijk te zijn je neemt eerdere ervaringen altijd mee in je besluit, zolang je jezelf maar niet verblind door eerdere ervaringen zou het goed moeten komen!

Ik heb een paar spellen met kingstown op de engelse server gespeeld, één spel had hij me goed te pakken maar dat was vooral ook mijn eigen schuld, vertrouwde hem teveel en bij dit spel moet je jezelf nooit in de positie laten dat een stab fataal is. Het belangrijkste is, in mijn ogen, dat je dat soort dingen niet toekomstige samenwerkingen in de weg laat zitten.

Speel jij uberhaupt ook op de engelse server?

quote:
Ik speel liever met mensen die het spel snappen dan mensen die puur voor de punten gaan.
En onder welke catagory val ik tot dus ver?
pi_139439419
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 00:21 schreef Krediax het volgende:

Speel jij uberhaupt ook op de engelse server?
Nope. Ik zou dan constant aan het spel denken en zetten uitdenken, gaat me iets te ver. Te verslaafd is ook niet gezond.

quote:
En onder welke catagory val ik tot dus ver?
Als je dit vóór dit spel (Africa) vroeg zou ik je ergens middenin plaatsen. 'Snapt dat er afspraken gemaakt moeten worden, kan zijn positie inschatten, maar benut zijn kansen niet optimaal.' Dat kwam omdat je een wapenstilstand had, maar geen volledige samenwerking. Dit spel: http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=59. Ik had geen kans als je écht samen zou werken met jogy. (Of was het een andere? :').)

Tijdens dit spel is mijn oordeel positief veranderd. :P. We maken samen effectief gehakt van de rest. :P. Je commentaar (in de chat) is nuttig, je denkt mee en je gunt ook. Zoals het zou moeten zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2014 00:40:04 ]
pi_139439762
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 00:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je dit vóór dit spel (Africa) vroeg zou ik je ergens middenin plaatsen. 'Snapt dat er afspraken gemaakt moeten worden, kan zijn positie inschatten, maar benut zijn kansen niet optimaal.' Dat kwam omdat je een wapenstilstand had, maar geen volledige samenwerking. Dit spel: http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=59. Ik had geen kans als je écht samen zou werken met jogy. (Of was het een andere? :').)

Tijdens dit spel is mijn oordeel positief veranderd. :P. We maken samen effectief gehakt van de rest. :P. Je commentaar (in de chat) is nuttig, je denkt mee en je gunt ook. Zoals het zou moeten zijn.
Ah dat spel!
Ik wilde je nog wel aanvallen maar je had een te goede verdedigende positie als jogy niet zou mee helpen, en afgaande op de eerdere spellen (ja ik doe het ook :P) was ik eerder bang dat hij jou zou helpen vs mij dan mij vs jou. Of zag ik iets over het hoofd en kon ik door je linie heen breken :o

Wel mooi dat ik dit spel promotie heb gemaakt :)
Samen werken is geven en nemen. Ik zie het dit spel onze kansen wel positief in.
Daarover, ik zal je nog een bericht sturen! ;)
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:10:38 #125
104871 remlof
Europees federalist
pi_139444477
Feli zG met het winnen van EuroTREF!

Wie doet er mee met EuroFIGA?



http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=95 :P
pi_139445906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 00:12 schreef zarGon het volgende:

Kingstown speelt niet graag mee op deze server en als-ie meespeelt, dan speelt hij alleen in de anonieme spellen. Dat komt - denk ik - omdat zijn naam is 'besmet', men ziet hem als een verradder. Of iemand die zich niet aan de afspraken houdt, en dus niet mee valt samen te spelen. (Mocht het niet kloppen, corrigeer mij dan, Kingstown.) Ik speel echter graag met zo'n persoon: hij maakt rationele keuzes. Hij speelt het spel zoals het bedoeld is; hij speelt het berekenend en weet heel goed dat er soms samengespeeld moet worden. En naait als dat in zijn voordeel is.

Ik lul ook altijd erg veel en 1 van de leukste dingen van diplomacy voor mij is het plannetjes maken/brainstormen/opties bespreken e.d.

Zelf speel ik idd (bijna :P ) altijd rationeel, maar ik weet dat niet iedereen zo in elkaar zit en als je buren niet het doel hebben om zelf zoveel mogelijk centers te halen, maar alleen jou willen elimineren (ook al gaan ze daar zelf kapot aan), dan houdt het op. Prima als mensen met die mentaliteit het spel in gaan, maar ik kan en wil daar niets mee.

Je werkt samen net zo lang als het voor beiden voordeel biedt, waarbij je moet zorgen dat de ander nooit in de positie komt om je dus danig te stabben dat je meteen KO ligt. (voor 1 kutcentertje ga je natuurlijk geen goed bondgenootschap op het spel zetten en als de situatie zo is dat je een draw kunt forceren door de grootste te stoppen, dan werk ik zonder problemen samen met iemand die me daarvoor heeft aangevallen) . Soms duurt die samenwerking een heel spel en soms ook niet.

Op deze server is de mentaliteit die ik ben tegengekomen vooral dat je samenwerkt tot het bittere einde en elkaar nooit aanvalt en als je dat wel doet, dan krijg je pagina's lang te horen dat je iemand een mes in z'n rug hebt gestoken en hoe verwerpelijk dat wel niet is. :')
Dat wezenlijke verschil van spelopvatting neemt voor mij al het spelplezier weg, dus speel ik idd vooral op de Engelse server. Overlast omschreef het hier ooit als een inteelt server en hoewel ietwat gechargeerd klopt het in de kern wel.

Anoniem speelt dat allemaal niet/minder, hoewel ook daar het "Wtf gehalte" soms erg hoog is.
Het laatste spel waar ik in zat, daar opende Germany naar Den, Sil en Tyrolia.... :D _O-

Overigens was dat met chat en daardoor weet je al vrij vlot wie waar zit....als iemand een term als "maretak" gebruikt, dan kan dat alleen maar Joog zijn. Overigens speel ik ook op de Engelse servers voornamelijk Gunboats (anonymous). Lastiger, uitdagender en je blijkt soms samen te hebben gewerkt met de grootste lul....iets wat met username wrs. nooit was gebeurd....beslissingen worden dan veel meer (ook niet altijd) op basis van rationele/strategische gronden genomen.
pi_139446058
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 00:37 schreef zarGon het volgende:

Nope. Ik zou dan constant aan het spel denken en zetten uitdenken, gaat me iets te ver. Te verslaafd is ook niet gezond.

Wat is het verschil of je hier of daar spellen speelt?
Qua tijd/intensiteit verschilt het voor mij niets, alleen heb je veel en veel meer keuzes aan spellen (ook qua varianten) en hoef je amper te wachten, omdat er constant nieuwe spellen worden gestart.

De 5 minute live games zijn er ook bijna iedere avond en hoewel ik ze bijna niet meer speel is het altijd makkelijk als je een keer zin hebt om een paar uur te spelen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 17:21:05 #128
104871 remlof
Europees federalist
pi_139457014
Nog één speler nodig voor Eurofiga (FIGA).

Wie?
pi_139457275
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:21 schreef remlof het volgende:
Nog één speler nodig voor Eurofiga (FIGA).

Wie?
Ach, waarom ook niet.

Succes allen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 17:28:42 #130
104871 remlof
Europees federalist
pi_139457307
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ach, waarom ook niet.

Succes allen.
Ik had 'm op anoniem willen zetten maar dat ben ik vergeten :')
pi_139457353
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had 'm op anoniem willen zetten maar dat ben ik vergeten :')
_O-. Kom je op tijd mee, hehe.
  donderdag 1 mei 2014 @ 17:34:55 #132
104871 remlof
Europees federalist
pi_139457542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-. Kom je op tijd mee, hehe.
Als één van ons vieren nu een pm/dm ban heeft hier is ie wel in het nadeel :')
pi_139458787
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Als één van ons vieren nu een pm/dm ban heeft hier is ie wel in het nadeel :')
No in-game messaging, mag je niet lijkt mij ook niet pm/dm ;)

Wilde ook wel joinen :(
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:02:35 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_139462359
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 18:22 schreef Krediax het volgende:

[..]

No in-game messaging, mag je niet lijkt mij ook niet pm/dm ;)

Wilde ook wel joinen :(
Ik overweeg nog een Eurogiraf (GIRAF) ;)
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:03:31 #135
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139462392
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Als één van ons vieren nu een pm/dm ban heeft hier is ie wel in het nadeel :')
Fuck
pi_139462428
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Fuck
_O-.

Mag ook via dit topic hoor.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:05:34 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_139462468
Wat de neuk, dit spel is dus effe in maximaal 2 uur afgeraffeld (#96):

pi_139462523
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:05 schreef remlof het volgende:
Wat de neuk, dit spel is dus effe in maximaal 2 uur afgeraffeld (#96):

[ afbeelding ]
5 minute live game.
Erg leuk!
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:13:50 #139
104871 remlof
Europees federalist
pi_139462770
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

5 minute live game.
Erg leuk!
Dat hebben we hier ook wel eens gedaan maar dan waren we nog meer dan vier uur kwijt terwijl er mensen tussentijds afhaakten.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:15:41 #140
104871 remlof
Europees federalist
pi_139462848
En 5 minuten per beurt is met meer dan 10 units nauwelijks te doen.
pi_139462862
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat hebben we hier ook wel eens gedaan maar dan waren we nog meer dan vier uur kwijt terwijl er mensen tussentijds afhaakten.
2-2half uur moet kunnen als niet iedereen bij elke build/retreat 5 minuten gaat zitten wachten.
Afhakers zijn dan idd weer zwaar kut.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:25:03 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_139463224
Een two-player game met 10 minuten beurten ben ik vanavond vanaf een uur of elf wel voor in trouwens.

Ben morgen vrij :P
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:45:57 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_139464080
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-.

Mag ook via dit topic hoor.
Volgens mij zitten er al twee stevig te onderhandelen :')

pi_139467296
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij zitten er al twee stevig te onderhandelen :')

[ afbeelding ]
Ik heb jogy niet aangesproken, hij mij ook niet.

Er zijn een aantal openingsmogelijkheden. Ik twijfel erover, en heb een aantal keren geswitched. Ben het nog aan het bedenken. Sta daarom nog niet op 'Ready'.
  † In Memoriam † donderdag 1 mei 2014 @ 22:27:53 #145
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_139469360
Het is een beetje druk geworden met Noord-Amerikanen. :')
Carpe Libertatem
pi_139472487
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Het is een beetje druk geworden met Noord-Amerikanen. :')
Gezellig toch!
Misschien maar engels gaan lullen :P
pi_139479684
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Het is een beetje druk geworden met Noord-Amerikanen. :')
Heb jij tools om te checken of users meerdere accounts hebben?
$hort is onlangs geband wegens multiplaying en die naam zag ik op jouw server ook plotseling opduiken.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 09:57:58 #148
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139480264
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij zitten er al twee stevig te onderhandelen :')

[ afbeelding ]
Nope, geen woord gewisseld met elkaar :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139480329
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:10 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat is het verschil of je hier of daar spellen speelt?
Qua tijd/intensiteit verschilt het voor mij niets, alleen heb je veel en veel meer keuzes aan spellen (ook qua varianten) en hoef je amper te wachten, omdat er constant nieuwe spellen worden gestart.
Hier kan ik (gelukkig?) niet 5 spellen tegelijk spelen, gewoon omdat de belangstelling niet zo hoog ligt. Op die andere server zijn er genoeg spelers, dus ik zou dan constant met te veel spellen tegelijk bezig zijn. Totdat ik het zat raak natuurlijk.

Verschil is dus dat de kans groot is dat ik op die andere server hier nog meer mee bezig zal zijn.
pi_139480527
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 00:49 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ah dat spel!
Ik wilde je nog wel aanvallen maar je had een te goede verdedigende positie als jogy niet zou mee helpen, en afgaande op de eerdere spellen (ja ik doe het ook :P) was ik eerder bang dat hij jou zou helpen vs mij dan mij vs jou. Of zag ik iets over het hoofd en kon ik door je linie heen breken :o
Juist door die eerdere spellen wilden jogy en ik niet meer samenspelen. Dat zag je ook terugkomen in dat spel; wij vielen elkaar gewoon aan, pas later besloten we alsnog samen te werken omdat we anders allebei zouden verliezen.

In dat spel probeerde ik in gesprek te raken met remlof en eventueel samen te spelen, maar het kwam (in eerste instantie) niet verder dan een wapenstilstand. De klik was er niet, daardoor kon ik 1) niet effectief aanvallen (jogy wegkrijgen), niet groeien (moest mijn grenzen beschermen) en 3) te zwak zijn om meerdere sterkere vijanden (jogy+jij) te bevechten.

betyar en remlof waren mijn enige twee opties (buiten jogy en jij), en betyar speelde niet elke turn mee. Weinig keuze. :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2014 10:13:27 ]
  vrijdag 2 mei 2014 @ 10:12:46 #151
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139480592
En ik ben het Eeuwige Italië, kom alleen een beetje uit de verf wanneer ik met iemand anders samenwerk :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139480745
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Nope, geen woord gewisseld met elkaar :P.
Sinds ik weer spel na mijn korte pauze, heb ik:
- 7 spellen gespeeld
- 4 wins, 3 draws

- 2 ongoing (Africa + Classic 4)
- Africa wordt een 'survived' denk ik, vermoed dat Krediax dat spel wint. Ik ga er in ieder geval op vooruit, win punten.
- Classic 4 (van de screenshot) is net begonnen. Ik probeer in dat spel niet samen te spelen, ben eigenlijk benieuwd wat er gebeurt als men niet samenspeelt. Dat zou het spel denk ik onvoorspelbaar en spannender maken.

Als wij samenspelen is de kans dat ik verlies om en nabij de nihil. Nu, en in de spellen hierop.

Ik mis een beetje de spannede spellen. Uitkomst is te snel zichtbaar. Treaty of Verdun is wel spannend, maar ik wil een spel waar je eerst rustig kunt opbouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2014 10:27:33 ]
pi_139480771
Iemand zin in 1 vs. 1 op de Classic map? Ben vergeten hoe het voelt om te verliezen. :P.
pi_139480854
Rat Wars
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=101
20 punten
14 hours
anonymous
geen in-game chat

- nog 3 nodig -

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2014 10:44:13 ]
pi_139481118
Lepanto
1 vs. 1
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=99
20 punten
16 hours

- nog 1 nodig -

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2014 10:44:19 ]
pi_139481354
Classic - France vs. Austria
1 vs. 1
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=102
20 punten
winner-takes-all
14 hours

- nog 1 nodig -

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2014 10:44:28 ]
pi_139484994
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:43 schreef zarGon het volgende:
Classic - France vs. Austria
1 vs. 1
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=102
20 punten
winner-takes-all
14 hours

- nog 1 nodig -
Ik zal je wel helpen voelen hoe dat verliezen is! ;)
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2014 @ 18:24:31 #158
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_139495779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:28 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heb jij tools om te checken of users meerdere accounts hebben?
$hort is onlangs geband wegens multiplaying en die naam zag ik op jouw server ook plotseling opduiken.
Dat kan ik inderdaad checken.
Carpe Libertatem
pi_139496062
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hier kan ik (gelukkig?) niet 5 spellen tegelijk spelen.
:D
  vrijdag 2 mei 2014 @ 20:12:29 #160
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139585971


Frustrerend. :').
pi_139585982
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:50 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]

Frustrerend. :').
*O*
pi_139586079
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:51 schreef Krediax het volgende:

[..]

*O*
Lol....doet me ergens aan denken. :P
Ow....en met Mun gewoon Tyrolia gaan steunen....omdat het kan! :7
pi_139586100
Dubbel. ;(
pi_139586131
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:51 schreef Krediax het volgende:

[..]

*O*


Tijdens deze turn viel ik in eerste instantie Tunis aan, maar besloot uiteindelijk toch om GoL aan te vallen. WRAAAGHHH.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2014 15:57:22 ]
pi_139586303
Tja foutje met invoeren :')
  maandag 5 mei 2014 @ 17:25:13 #167
104871 remlof
Europees federalist
  maandag 5 mei 2014 @ 22:07:39 #168
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139601034
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Nog vier spelers nodig.
Gas erop dan!
pi_139613598


Nooit zoveel bij elkaar gezien. _O-. Ben benieuwd naar de kleurverschillen na autumn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2014 11:23:17 ]
pi_139614153
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Sinds ik weer spel na mijn korte pauze, heb ik:
- 7 9 spellen gespeeld
- 4 5 wins, 3 draws, 1 verlies!



w/
pi_139614165
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:22 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Nooit zoveel bij elkaar gezien. _O-. Ben benieuwd naar de kleurverschillen na autumn.

Ohw yeah ik ga aan kop met 3!
pi_139614195
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:43 schreef Krediax het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

w/
Gefeli. ^O^.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:30:22 #173
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139615332
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:22 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Nooit zoveel bij elkaar gezien. _O-. Ben benieuwd naar de kleurverschillen na autumn.

:'). Ik heb dan ook grotendeels atje random zetten gezet :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:45:38 #174
104871 remlof
Europees federalist
pi_139625432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:22 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Nooit zoveel bij elkaar gezien. _O-. Ben benieuwd naar de kleurverschillen na autumn.

Zo dus:



:P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:51:47 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_139625571
Addis Ababa en Dire Dawa hebben dus twee keer stuivertje gewisseld en hebben weer de kleur die ze hadden.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 19:47:54 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_139630002


Lukt het overleg een beetje jongens?

Of zijn jullie allemaal vergeten op 'ready' te klikken :')
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:54:10 #177
104871 remlof
Europees federalist
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:05:18 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_139675329
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:54 schreef remlof het volgende:
When the EU falls apart

Nog twee spelers nodig, kom op.
Nog eentje en we kunnen los
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:21:33 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_139676282
Naar aanleiding van de ellenlange discussie met Bram waarin hij bij hoog en laag verdedigt dat we beter af zouden zijn om de EU op te splitsen in een NEU, ZEU en OEU een nieuw spel voor drie spelers:



Bram_van_Loon's Europa (FAG)
pi_139724837
1 vs. 1

GER - ITA

http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=112

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 23:33:38 ]
  vrijdag 9 mei 2014 @ 00:17:45 #181
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139727003
quote:
Good luck.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 01:00:04 #182
104871 remlof
Europees federalist
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:44:20 #183
104871 remlof
Europees federalist
pi_139748178
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 01:00 schreef remlof het volgende:
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=105

Nog 19 uur te gaan en nog één speler nodig.
Nog 1 uur te gaan, kom op, zoveel spelen lopen er niet meer.
pi_139751725
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 18:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Nog 1 uur te gaan, kom op, zoveel spelen lopen er niet meer.
Helaas...
pi_139796266
We kunnen niet eens een normaal spel starten :')
  zondag 11 mei 2014 @ 02:45:50 #186
104871 remlof
Europees federalist
pi_139816628
Dan maar een één op één proberen: Diagonale Confrontatie

England vs Turkey, 40 knaken, winner takes all.
  zondag 11 mei 2014 @ 03:01:40 #187
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139816984
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 02:45 schreef remlof het volgende:
Dan maar een één op één proberen: Diagonale Confrontatie

England vs Turkey, 40 knaken, winner takes all.
^O^
  zondag 11 mei 2014 @ 03:06:07 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_139817093
Dat werkt tenminste wel :P
  zondag 11 mei 2014 @ 16:05:57 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_139828641


Gefeli Bet, je maakte net minder fouten dan ik :P
  zondag 11 mei 2014 @ 16:23:55 #190
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139829199
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:05 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]

Gefeli Bet, je maakte net minder fouten dan ik :P
ging prima
  zondag 11 mei 2014 @ 16:30:21 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_139829420
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:23 schreef betyar het volgende:

[..]

ging prima
Ik had eerder een vloot naar de Oostzee moeten sturen.
pi_139832306
Hoe kan turkije nou eerder bij berlijn en munich zijn?
  zondag 11 mei 2014 @ 23:05:06 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_139850298
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:31 schreef Krediax het volgende:
Hoe kan turkije nou eerder bij berlijn en munich zijn?
München is voor allebei evenveel moves.
pi_139853573
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:05 schreef remlof het volgende:

[..]

München is voor allebei evenveel moves.
Ik tel 6 voor turkije en 4 voor engeland
pi_139862749
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 00:02 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik tel 6 voor turkije en 4 voor engeland
5 voor turkijke :')
Maar 4 voor engeland was wel goed :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Krediax op 12-05-2014 12:49:50 ]
pi_139863160


*O*
pi_139864233
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 12:49 schreef Krediax het volgende:
[ afbeelding ]

*O*
Gefeli!

Iemand nog zin in potjes met 2 of 3 players? (1 vs. 1 / 1 vs. 1 vs 1.)
  maandag 12 mei 2014 @ 13:42:58 #198
104871 remlof
Europees federalist
  maandag 12 mei 2014 @ 13:49:28 #199
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139865024
Ik ben nu wel weer beschikbaar en hoef niet meer buiten de deur te werken dus zou het minder verneukt moeten zijn :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139865316
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:42 schreef remlof het volgende:
Ja hoor.
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:49 schreef jogy het volgende:
Ik ben nu wel weer beschikbaar en hoef niet meer buiten de deur te werken dus zou het minder verneukt moeten zijn :').
Een potje FAG lijkt me wel wat. Jullie ook?
(France/Austria/Germany.)
  maandag 12 mei 2014 @ 13:58:28 #201
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139865336
Alleen om de naam al :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_139865379
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=117.

Winner-takes-all, om samenspel te minimaliseren.
  maandag 12 mei 2014 @ 14:00:50 #203
104871 remlof
Europees federalist
pi_139865402
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:00 schreef zarGon het volgende:
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=117.

Winner-takes-all, om samenspel te minimaliseren.
Ah weer de Bram_van_Loon variant :P

I'm in.
pi_139865562
Mag ik ook mee doen? :P
pi_139865713
Natuurlijk! :P. :D.

Jogy, open jij dan een nieuwe met FAG?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 14:09:20 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 15:40:56 #206
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139868565


:( :( :( Naaizak.
pi_139868861
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:40 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]

:( :( :( Naaizak.
Ik hoopte erop. Snapte niet waarom jij zo terughoudend was tegen Italië, en Marseilles niet nam.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:50:05 #208
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139868880
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik hoopte erop. Snapte niet waarom jij zo terughoudend was tegen Italië, en Marseilles niet nam.
Ik was te aardig.
pi_139868911
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik was te aardig.
Hoe bedoel je? :D.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:52:43 #210
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139868966
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? :D.
Ik moest gewoon voor de volle winst gaan en Remlof naaien.
pi_139869276
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik moest gewoon voor de volle winst gaan en Remlof naaien.
Dit spel is heel erg geschikt voor experimenten. In het Africa-spel heb ik bijvoorbeeld de laatste 3 zetten geen orders ingevoerd en alleen op Ready geklikt. Ik was benieuwd om Krediax mij zou aanvallen. Heeft hij niet gedaan. Ik vond dat wel netjes van 'm.

Ik nam aan dat jij en remlof een draw-afspraak hadden, in dit geval elk 17 SC's. Je hoefde 'm helemaal niet te naaien, je moest echter wel op tijd ingrijpen om de 17 te halen. Gewoon tellen eigenlijk en aangeven wat je gaat doen voor de 17.
  maandag 12 mei 2014 @ 16:02:47 #212
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139869300
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit spel is heel erg geschikt voor experimenten. In het Africa-spel heb ik bijvoorbeeld de laatste 3 zetten geen orders ingevoerd en alleen op Ready geklikt. Ik was benieuwd om Krediax mij zou aanvallen. Heeft hij niet gedaan. Ik vond dat wel netjes van 'm.

Ik nam aan dat jij en remlof een draw-afspraak hadden, in dit geval elk 17 SC's. Je hoefde 'm helemaal niet te naaien, je moest echter wel op tijd ingrijpen om de 17 te halen. Gewoon tellen eigenlijk en aangeven wat je gaat doen voor de 17.
>:)
Naaien is ook leuk.
pi_139869344
remlof:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 16:08:05 ]
pi_139869380
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:02 schreef betyar het volgende:

[..]

>:)
Naaien is ook leuk.
Mwah. Niet op deze server in ieder geval.

Tevreden zijn met net iets minder (maar alsnog veel) heeft ook z'n voordelen.
  maandag 12 mei 2014 @ 17:25:51 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_139872454
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:04 schreef zarGon het volgende:
remlof:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat bedoel je? Ik heb je toch uiteindelijk van dat eiland weggejaagd? :P
  maandag 12 mei 2014 @ 17:40:20 #216
104871 remlof
Europees federalist
pi_139872955
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik moest gewoon voor de volle winst gaan en Remlof naaien.
We zouden delen en dat hebben we uiteindelijk ook gedaan door elkaar niet aan te vallen.
Maar ik had wel wat meer actie van jou verwacht mbt Marseille en Tunis.

Als jij die twee had gepakt waren we gelijk geëindigd.
  maandag 12 mei 2014 @ 17:44:41 #217
104871 remlof
Europees federalist
pi_139873061
En nog even hier op terugkomend, ik zie het nu beter want niet meer mobiel:
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:04 schreef zarGon het volgende:
remlof:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja door Clyde aan te vallen vanuit Norwegian Sea en zo de support hold te neutraliseren.
Geen idee waarom ik dat niet deed, vergeten denk ik :')

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook dat weet ik niet, nu ik het zo terug zie, gewoon dom.

En toch heb ik uiteindelijk gewonnen :P
pi_139874616
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:40 schreef remlof het volgende:

[..]

We zouden delen en dat hebben we uiteindelijk ook gedaan door elkaar niet aan te vallen.

Hoe hebben jullie afgesproken om te delen in een spel zonder ingame messaging?
  maandag 12 mei 2014 @ 18:46:40 #219
104871 remlof
Europees federalist
pi_139874653
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hoe hebben jullie afgesproken om te delen in een spel zonder ingame messaging?
Ik wist toevallig wat betyar's nickname is op FOK! en zo kon ik hem een dm sturen.
  maandag 12 mei 2014 @ 19:13:31 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_139875599
Ok, wie is in voor een 1op1 potje East versus West?

Rusland tegen Frankrijk.
pi_139877559
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:13 schreef remlof het volgende:
Ok, wie is in voor een 1op1 potje East versus West?

Rusland tegen Frankrijk.
Is goed.
pi_139897436
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wist toevallig wat betyar's nickname is op FOK! en zo kon ik hem een dm sturen.
Rules

quote:
3. Don't work around game messaging/press rules.

If you enter a game with limited press/messaging (such as global-only) then you can't use other methods such as email or PM to bypass this.

If you are playing in a gunboat (no press/anon game) do not post anything about your game in the forum and refrain from posting in any threads you feel might be referencing your game.

Using the Pause or Cancel buttons as signals to other players is violating the press rules. For example, voting pause to signal the desire for a smaller draw is not allowed. If you need a pause in a gunboat game contact the moderators (see below for the contact details) and explain why.

Posting in the forum about an ongoing gunboat (no press) game is not allowed for anyone. This includes offering advice to game participants or predicting the outcome of a game. All questions about a gunboat game must wait until the game is completed.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:35:09 #223
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139897508
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Rules

[..]

:o :o :o
  dinsdag 13 mei 2014 @ 11:20:24 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_139898713
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Rules

[..]

:')_!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 13:27:30 #225
205222 betyar
Egyedül vagyunk
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:12:13 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_139905230
Hoppa, Putin kan trots op me zijn:

pi_139905687
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:44 schreef remlof het volgende:
En nog even hier op terugkomend, ik zie het nu beter want niet meer mobiel:

[..]

En toch heb ik uiteindelijk gewonnen :P
Ik had gehoopt op een spel zonder afspraken (want geen in-game). Had al het vermoeden dat betyar en jij afspraken hadden gemaakt, omdat jullie elkaar al vanaf het begin met rust lieten.

Veel later, bij de eerste support move van betyar (in jouw voordeel), nam ik contact op met jogy. Was toen al moeilijk om recht te zetten, maar jogy had het toen ook blijkbaar heel erg druk (meerdere malen geen orders ingevoerd), waardoor wij niet eens echt samen konden spelen.

Zowel betyar en jij hadden zoveel beurten kunnen besparen door effectiever aan te vallen.
pi_139905789
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wist toevallig wat betyar's nickname is op FOK! en zo kon ik hem een dm sturen.
Had je dat al in het begin gedaan? Of pas na een aantal turns?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2014 14:27:26 ]
pi_139905983
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:12 schreef remlof het volgende:
Hoppa, Putin kan trots op me zijn:

[ afbeelding ]
Frankrijk is sowieso kansloos tegen Rusland.

4 home-SC's tegen 3, daar valt niet van te winnen. In de eerste build kan Rusland al +2 verschil behalen (+4 Rusland -> 8, +3 Frankrijk -> 6). Tel daarbij op dat Rusland een extra unit kan bouwen tijdens elke build...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2014 14:34:18 ]
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:37:13 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_139906204
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Had je dat al in het begin gedaan? Of pas na een aantal turns?
Al heel snel. Weet niet meer wie wie eerst contacte trouwens.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:37:46 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_139906231
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Frankrijk is sowieso kansloos tegen Rusland.

4 home-SC's tegen 3, daar valt niet van te winnen. In de eerste build kan Rusland al +2 verschil behalen (+4 Rusland -> 8, +3 Frankrijk -> 6). Tel daarbij op dat Rusland een extra unit kan bouwen tijdens elke build...
Ja, zo ging het ook. En het is inderdaad niet eerlijk.
pi_139906351
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, zo ging het ook. En het is inderdaad niet eerlijk.
Wel jammer van die 'minpunten', want Frankrijk vs. Rusland lijkt mij de leukste 1 vs. 1, omdat je elkaar niet meteen tegenkomt.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:56:05 #233
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139912888
quote:
Nou, nog een deelnemer gezocht.
pi_139942590
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 14:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Frankrijk is sowieso kansloos tegen Rusland.

4 home-SC's tegen 3, daar valt niet van te winnen. In de eerste build kan Rusland al +2 verschil behalen (+4 Rusland -> 8, +3 Frankrijk -> 6). Tel daarbij op dat Rusland een extra unit kan bouwen tijdens elke build...
Het hielp niet dat ik bij mijn eerste build besloot 2 legers in brest te bouwen :')
Wel intressant dat er wel één leger kwam maar koste me toch een build.
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:52:25 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_139942664
Een potje Frankrijk-Engeland-Rusland is misschien nog wel interessant. Frankrijk en Engeland zullen samen moeten werken om van Rusland te kunnen winnen.
pi_139942692
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:52 schreef remlof het volgende:
Een potje Frankrijk-Engeland-Rusland is misschien nog wel interessant. Frankrijk en Engeland zullen samen moeten werken om van Rusland te kunnen winnen.
Frankrijk, rusland turkije?
Misschien heeft Frankrijk dan weer een voordeel :P
pi_139944183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:53 schreef Krediax het volgende:

[..]

Frankrijk, rusland turkije?
Misschien heeft Frankrijk dan weer een voordeel :P
Turkije heeft echt een gare positie. Gekibbel om de Zwarte Zee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2014 14:06:37 ]
pi_139945270
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:53 schreef Krediax het volgende:

[..]

Frankrijk, rusland turkije?
Misschien heeft Frankrijk dan weer een voordeel :P
Als Rusland en Turkije samenwerken, dan zijn ze niet te stoppen.
Geldt ook voor een regular game btw, alleen zijn er maar weinigen die het aandurven....zeker in een GB.
pi_139946720
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:00 schreef zarGon het volgende:
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=117.

Winner-takes-all, om samenspel te minimaliseren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even een serieuze vraag: remlof en Krediax, spelen jullie samen in een 3 player-spel?

Ik vind het maar opmerkelijk dat jullie elkaar niet hebben aangevallen sinds het begin van het spel, maar liefst 8 turns lang. Tel daarbij op dat remlof Warsaw met rust laat...

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2014 14:49:29 ]
  woensdag 14 mei 2014 @ 14:56:01 #240
104871 remlof
Europees federalist
pi_139946919
Krediax heeft nu te weinig units om zich twee vijanden te kunnen veroorloven en ik heb tenminste nog een leger in Galicia staan voor het geval dat.
pi_139947795
Allejezus man. :'). Een evenwichtiger spel is toch veel leuker. :').

Speel je een spel zonder in-game messaging, maken er twee afspraken. Speel je een spel met 3 man (winner-takes-all), gaan er twee afspraken maken...

Pfrt. Spanning is ver te zoeken, en daarmee de lol ook.
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:32:28 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_139948107
zG, je hebt ondertussen ook al wel een reputatie opgebouwd door zoveel te winnen. Dat maakt ook dat als je tegen twee anderen speelt die anderen snel steun bij elkaar zullen zoeken :P

"Rank: Mastermind".
pi_139948633
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:32 schreef remlof het volgende:
zG, je hebt ondertussen ook al wel een reputatie opgebouwd door zoveel te winnen. Dat maakt ook dat als je tegen twee anderen speelt die anderen snel steun bij elkaar zullen zoeken :P

"Rank: Mastermind".
Je snapt zelf hopelijk ook wel dat de derde kansloos is bij een 3 player-spel als de overige twee samenwerken? Welke rank je ook hebt, daar kun je niets tegen beginnen.

Samenspel is prima, maar doe het dan wel op zo'n manier dat de rest ook nog wat tegenstand kan bieden.

Maar goed, op deze manier beleef ik er geen lol meer aan. Die punten en de rank kunnen me gestolen worden, zonder een bepaald evenwicht is er geen bal aan.
pi_139954000
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je snapt zelf hopelijk ook wel dat de derde kansloos is bij een 3 player-spel als de overige twee samenwerken? Welke rank je ook hebt, daar kun je niets tegen beginnen.

Samenspel is prima, maar doe het dan wel op zo'n manier dat de rest ook nog wat tegenstand kan bieden.

Maar goed, op deze manier beleef ik er geen lol meer aan. Die punten en de rank kunnen me gestolen worden, zonder een bepaald evenwicht is er geen bal aan.
Ga lekker op de Engelse server spelen joh....daar zul je veel meer lol beleven.
Dit soort gefuck is waardeloos en aangezien iemand als Remlof er toch nooit een zak van zal snappen is het allemaal verspilde moeite.

Hier speelt men in eerste instantie niet voor zichzelf, maar tegen een ander en cheat bij het leven.....het is maar waar je lol aan hebt. Met jouw inzicht en kwaliteit zul je daar veel meer uitdaging en plezier gaan vinden.
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:42:15 #245
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:15:09 #246
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139974513
Ik ben er klaar mee denk ik. Ik blijf maar beurten missen en het interesseert me ook geen reet meer :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:17:53 #247
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139974539
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 15:23 schreef zarGon het volgende:
Allejezus man. :'). Een evenwichtiger spel is toch veel leuker. :').

Speel je een spel zonder in-game messaging, maken er twee afspraken. Speel je een spel met 3 man (winner-takes-all), gaan er twee afspraken maken...

Pfrt. Spanning is ver te zoeken, en daarmee de lol ook.
U heeft gelijk, ik wist het echter niet van die spelregels. :@
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:53:15 #248
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_140165048
Whehehe, in dat anon-potje heb ik het met mijn totale randomness langer volgehouden dan Engeland 8-). (Ben Duitsland)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:36:34 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_140177504
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 12:53 schreef jogy het volgende:
Whehehe, in dat anon-potje heb ik het met mijn totale randomness langer volgehouden dan Engeland 8-). (Ben Duitsland)
Dat is een leuke pot inderdaad, totaal anoniem is toch de beste optie.
pi_140178622
Over welk potje gaat dit?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:16:25 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_140179624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:56 schreef zarGon het volgende:
Over welk potje gaat dit?
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=119

Lopen er nog andere dan?
pi_140181457
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:16 schreef remlof het volgende:

[..]

http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=119

Lopen er nog andere dan?
Had snel even gekeken bij 'Games', liepen 3 anonieme potjes. (Wel zijn die andere twee potjes van 5 minuten zie ik nu.)
  dinsdag 20 mei 2014 @ 23:57:53 #253
104871 remlof
Europees federalist
pi_140190842
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Had snel even gekeken bij 'Games', liepen 3 anonieme potjes. (Wel zijn die andere twee potjes van 5 minuten zie ik nu.)
Jij bent Italië hè? :P
pi_140191765
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Jij bent Italië hè? :P
Sure, wat jij wil.

Alsof ik daar een antwoord op zou geven, gezien mijn eerdere ervaringen. Dat zou er namelijk voor kunnen zorgen dat in dit geval Frankrijk en Rusland samen gaan werken. Daar heb ik geen trek in, en vast ook degene die Italië is niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2014 00:23:35 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:24:58 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_140191847
Ik zou willen dat Rusland met me zou willen samenwerken.
pi_140191973
quote:
15s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:24 schreef remlof het volgende:
Ik zou willen dat Rusland met me zou willen samenwerken.
Waarom zou je? Winner-takes-all...
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:35:48 #257
104871 remlof
Europees federalist
pi_140192159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom zou je? Winner-takes-all...
Omdat jij al genoeg gewonnen hebt :P
pi_140192336
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat jij al genoeg gewonnen hebt :P
Is dit nou wel zo slim om te zeggen? Wat als ik op jou ga jagen in toekomstige spellen?
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:43:40 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_140192356
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Is dit nou wel zo slim om te zeggen? Wat als ik op jou ga jagen in toekomstige spellen?
Dan zou je jezelf wel heel erg laten kennen.
pi_140192383
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan zou je jezelf wel heel erg laten kennen.
:').

Prima, dan verlaag ik mezelf niet naar jouw niveau.
pi_140192430
Ik gok, dat remlof frankrijk is? :P

Maarre das niet aardig he zo gemeen doen tegen zarGon hij kan er ook niks aan doen ;)
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:47:04 #262
104871 remlof
Europees federalist
pi_140192437
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

:').

Prima, dan verlaag ik mezelf niet naar jouw niveau.
Je jaagt toch al op me? Dus de tree lager had jij al gezet.
pi_140192468
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Je jaagt toch al op me?
Wat? :').
pi_140192514
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat? :').
Dat je op hem jaagt enzo.
pi_140192532
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:50 schreef Krediax het volgende:

[..]

Dat je op hem jaagt enzo.
Lijkt me vanzelfsprekend. Ik jaag op iedereen waar ik geen samenwerking mee ben aangegaan. remlof vormt daar geen uitzondering op.
pi_140192551
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Lijkt me vanzelfsprekend. Ik jaag op iedereen waar ik geen samenwerking mee ben aangegaan. remlof vormt daar geen uitzondering op.
Van mij mag je hoor :P
Ongerelateerd, speel je al op de engelse server?
pi_140218841
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:46 schreef Krediax het volgende:
Ik gok, dat remlof frankrijk is? :P
:N
Ik ben was Frankrijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:54:08 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_140218892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:46 schreef Krediax het volgende:
Ik gok, dat remlof frankrijk is? :P

Maarre das niet aardig he zo gemeen doen tegen zarGon hij kan er ook niks aan doen ;)
Ik dacht dat jij Frankrijk was.
pi_140219535
remlof is - als-ie meespeelt/meespeelde - England.
pi_140221854
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:07 schreef zarGon het volgende:
remlof is - als-ie meespeelt/meespeelde - England.
Ik vond al dat jij zo op engeland jaagde.
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:26:34 #271
104871 remlof
Europees federalist
pi_140223175
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2014 21:07 schreef zarGon het volgende:
remlof is - als-ie meespeelt/meespeelde - England.
_O-
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:28:25 #272
104871 remlof
Europees federalist
  woensdag 21 mei 2014 @ 22:33:57 #273
104871 remlof
Europees federalist
pi_140223595
De Engelsen zitten nu in een reservaat in Birmingham.

Ik zal dit wel niet winnen, 42 - 32 in zG's voordeel, maar het is wel een leuke pot.
pi_140227120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:00 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik vond al dat jij zo op engeland jaagde.
lol :')
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:28 schreef remlof het volgende:
Ik ben Rusland.
Interessant.

Welke pipo (England) voerde een convoy-order in/tijdens/voor de eerste build in dan?
pi_140227440
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

lol :')

[..]

Interessant.

Welke pipo (England) voerde een convoy-order in/tijdens/voor de eerste build in dan?
Tijdens lijkt me sterk ;)
  woensdag 21 mei 2014 @ 23:43:58 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_140227462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

lol :')

[..]

Interessant.

Welke pipo (England) voerde een convoy-order in/tijdens/voor de eerste build in dan?
betyar wellicht?
  † In Memoriam † donderdag 22 mei 2014 @ 09:46:13 #277
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_140233090
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=119

Zijn jullie debiel geworden? Met zoveel supply centers ben je een halve dag bezig met orders insturen.
Carpe Libertatem
pi_140233157
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:46 schreef Boze_Appel het volgende:
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=119

Zijn jullie debiel geworden? Met zoveel supply centers ben je een halve dag bezig met orders insturen.
Met een limiet van 12 uur kan dat precies ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_140233297
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2014 09:46 schreef Boze_Appel het volgende:
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=119

Zijn jullie debiel geworden? Met zoveel supply centers ben je een halve dag bezig met orders insturen.
5 à 10 minuten.

Voor units in Centraal/Oost-Europa herhaal ik de zetten, hoef ik niet eens over na te denken.
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:32:13 #280
104871 remlof
Europees federalist
pi_140237433
Gefeliciteerd zG, was een leuke pot.



Zullen we er nog zo eentje doen?
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:36:47 #281
104871 remlof
Europees federalist
pi_140237574
Europe's War of Five

12 hours /phase (fast) Pot: 100 (points-per-sc)
World War II, No in-game messaging, Anonymous players
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:18:04 #282
104871 remlof
Europees federalist
pi_140270898
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:36 schreef remlof het volgende:
Europe's War of Five

12 hours /phase (fast) Pot: 100 (points-per-sc)
World War II, No in-game messaging, Anonymous players
Nog 1 speler nodig, wie?
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2014 @ 09:27:42 #283
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_140271064
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Nog 1 speler nodig, wie?
Ik zou graag meedoen, maar 12 uur vind ik te kort.
Carpe Libertatem
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:37:47 #284
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_140271282
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zou graag meedoen, maar 12 uur vind ik te kort.
Maak er 18 van met je magical admin powers en doe mee! 12 uur is stiekem ook veel te kort :{w.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2014 @ 09:38:18 #285
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_140271294
Server kan trouwens even traag zijn. Spamrun op mijn servertje. 18 miljoen mailtjes en counting. Eventjes geduld dus heren & dames.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2014 @ 09:42:08 #286
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_140271368
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Maak er 18 van met je magical admin powers en doe mee! 12 uur is stiekem ook veel te kort :{w.
Ik zie dat het anoniem is, dan ga ik sowieso niet meedoen aangezien ik al kan zien wie er spelen. Dan is de lol eraf en is het gewoon valsspelen.
Carpe Libertatem
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:43:24 #287
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_140271388
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zie dat het anoniem is, dan ga ik sowieso niet meedoen aangezien ik al kan zien wie er spelen. Dan is de lol eraf en is het gewoon valsspelen.
_O-. Misschien had je toch een admin account aan moeten maken die je alleen voor werkzaamheden gebruikt en het spel account een normale user?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2014 @ 09:45:22 #288
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_140271433
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:43 schreef jogy het volgende:

[..]

_O-. Misschien had je toch een admin account aan moeten maken die je alleen voor werkzaamheden gebruikt en het spel account een normale user?
Dan moet ik steeds in en uitloggen en als ik dan inlog als admin zie ik het alsnog. Ik doe wel weer een keertje mee als een game niet anoniem is.

Of misschien doe ik al met anonieme games mee :D
Carpe Libertatem
  vrijdag 23 mei 2014 @ 11:42:04 #289
104871 remlof
Europees federalist
pi_140274216
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zie dat het anoniem is, dan ga ik sowieso niet meedoen aangezien ik al kan zien wie er spelen. Dan is de lol eraf en is het gewoon valsspelen.
Je kan de turn duration toch wel even op 18 uur zetten? Dan doet joog tenminste mee :P
  vrijdag 23 mei 2014 @ 16:55:43 #290
104871 remlof
Europees federalist
pi_140283434
Een potje van vijf is nog net vol te krijgen, meer wordt lastig.
  † In Memoriam † zaterdag 24 mei 2014 @ 10:43:06 #291
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_140306781
Willen jullie nog veel gaan spelen, want dan wil ik iemand even mod maken.

Volgens mij zijn jullie wel redelijk uitgespeeld, maar als dat niet het geval is mag een vrijwilliger zich melden.
Carpe Libertatem
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:58:23 #292
104871 remlof
Europees federalist
pi_140323144
Is dat nodig dan? Zou op zich wel willen maar dan weet je altijd wie wie is in de anonieme potjes en volgens mij is daar juist nog wel animo voor.
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2014 @ 16:16:32 #293
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_140389056
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:58 schreef remlof het volgende:
Is dat nodig dan? Zou op zich wel willen maar dan weet je altijd wie wie is in de anonieme potjes en volgens mij is daar juist nog wel animo voor.
Nee, het is niet echt nodig, maar ga het wat drukker krijgen/minder tijd voor Fok! dus. Was ook meer een check hoe lang jullie nog willen spelen. Niet dat de site mij in de weg zit, just checking.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2014 @ 15:00:39 #294
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_140780631
Bwehehehe. De Canadeesjes willen adminpowers.
Carpe Libertatem
  vrijdag 6 juni 2014 @ 15:14:03 #295
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_140780942
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Bwehehehe. De Canadeesjes willen adminpowers.
Vroegen ze dat aan je of proberen ze je beveiliging te kraken? :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2014 @ 15:16:21 #296
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_140781005
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Vroegen ze dat aan je of proberen ze je beveiliging te kraken? :P.
Dat vroegen ze aan mij. Ik weet hoe social engeneering werkt. Ze willen voor hun eigen clubje een mod/admin hebben.
Carpe Libertatem
pi_140805685
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Bwehehehe. De Canadeesjes willen adminpowers.
Alweer een Canadese invasie? Schijnt een populaire datum te zijn daarvoor.. ;)

Tevens: gefeliciteerd, zarGon
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=127
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 14:43:00 #298
104871 remlof
Europees federalist
pi_140806230
Gefeli zG!



Wie start een nieuwe?
pi_140839749
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 14:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Alweer een Canadese invasie? Schijnt een populaire datum te zijn daarvoor.. ;)

Tevens: gefeliciteerd, zarGon
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=127
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 14:43 schreef remlof het volgende:
Gefeli zG!

[ afbeelding ]

Wie start een nieuwe?
Thanks.

Zin in een nieuwe? :9.
  maandag 9 juni 2014 @ 16:50:14 #300
104871 remlof
Europees federalist
  maandag 9 juni 2014 @ 16:50:21 #301
104871 remlof
Europees federalist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')