abonnement Unibet Coolblue
pi_139000048
Hoe ziet een gevangenis cel er eigenlijk uit?
En zijn ze tegenwoordig met zijn tweetjes in de cel?

Nee ik hoef niet de bak in.
Maar het verbaasde me vanavond bij buch in de bajes dat ik best wel wat luxe zag. Magnetron, tv, die wat daar met een babyo verblijven soort van appartement indeling etc.

De tbs ken ik werkgerelateerd wel van binnen. De long stay. Hier heb je ook een tv, vaak spel computer, schilders ezel.
Maar voor hen is het meer een nieuwe huis.
pi_139000225
Ligt eraan waar je zit he.
Long stay is idd meer een vervangende woonomgeving, maar bv cellen in de bijlmerbajes zien er zo uit:

En dan ligt het nog aan je achtergrond of je metalen of plastic bestek krijgt, of je glazen of plastic bekers krijgt, of je een radio/tv op je cel mag etc.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 18 april 2014 @ 00:09:29 #3
426357 timothy-x
is knap maar leliijk
pi_139000238
Ja kijk als je een persoon die een misdaad heeft begaan ECHT straft, dus in een donker gat/hol stopt , als ze dan na 5 jaar weer buiten komen zijn ze helemaaaaaal psycho geworden en mensvreemd,,,,, Je kan trouwens ook een rondleiding krijgen als je wilt ( geloof ik ) dat doen veel gevangenissen eens per jaar en kan je je daar voor inschrijven,,,Zelf heb ik daar geen zin in , ant dan denk ik "Ja dalijk sluiten ze me op " haha..
pi_139000357
Klopt wel. Iemand te sober opsluiten geeft ook weer problemen.
Maar hier zit een gevangene toch ook heel veel uren opgesloten?
En waar is de douche spijkerbroek, bij die wc?
pi_139000497
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:13 schreef Draailamp het volgende:
Klopt wel. Iemand te sober opsluiten geeft ook weer problemen.
Maar hier zit een gevangene toch ook heel veel uren opgesloten?
En waar is de douche spijkerbroek, bij die wc?
Er is een gezamenlijk doucheruimte (met een stuk of 4 aparte douchehokjes als ik me het goed herinner van die keer dat ik daar eens binnen ben geweest).
In de cel is dus geen douche. Afhankelijk van het regime waar jij/de afdeling onder valt heb je een dag(deel)programma (simpel werk, sport, luchten) en/of vrijetijdsbesteding op de afdeling. Bij dat laatste kan je ook gaan douchen bv. Of tafeltennis, kaarten, of gewoon de deur weer dichttrekken en lekker in je cel blijven.
Maar het kan dus ook dat je 23 u/dag in je cel zit.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139000710
Klinkt heel veel als op de long stay.
Zo heel veel hoeven ze dus niet achter de deur te zitten. Maar een hotel zou ik het niet durven noemen, je privacy is zo goed als weg.

Zitten ze nog alleen op cel of is dat in het kader van de bezuinigingen twee per cel geworden?
pi_139000903
Toen was het daar 1 per cel. Zie foto: geen mogelijkheid om 2 bedden neer te zetten.
En nou ja, het werk was geloof ik 3 uur per dag, luchten een uurtje, en vrijetijd (persoonlijke verzorging heette dat daar bedenk ik me net, zat ook cel schoonhouden en dus douchen bij in) was de ene dag een half uur, de andere dag een uur. En sporten was 2 keer per week een uur. En in het weekend geen sport en werk. Dus dan zit je toch al snel een behoorlijke tijd achter de deur. En die bedden zijn loeihard en dat plastic stoeltje word je ook niet blij van (beide even geprobeerd :) ). Dus een pretje lijkt me het niet.
En idd, 0 privacy. Bewaking kan te allen tijde naar binnen kijken, ook als je op de wc zit.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139001568
Ik heb vanuit beroepservaringen kennis met hoe cellen er uit zien, ik kan je zeggen, het verschilt heel erg. In de huizen van bewaring is het over het algemeen soberder dan in een gevangenis voor long stay (boven 6 jaar), scheelt ook hoe oud de gevangenis is, dat kan een gevangenis uit de jaren 30 zijn, maar ook uit de jaren 90. Over algemeen is het vrij sober, in ieder geval een bed, een bureau en een stoel en een WC. Koelkast en TV worden gewoon betaald door de gevangene zelf, en geloof me dit is geen goede deal, in de tijd dat ik me er mee bezig hield betaalde men 5 gulden per week voor een tv, en 3 voor een koelkast, en dan had je het over tv's van misschien 250 gulden, dus dat is best fors. In gevangenissen waar je langer moet zitten is wat meer luxe, vaak een douche op je cel, Gevangenen die langer zitten mogen bijvoorbeeld ook gezamelijk koken (moet je wel zelf ingredienten bestellen). Overigens om fabeltje weg te nemen, gevangenen hebben geen toegang tot internet, wel tot computers, en je mag inderdaad ook spelcomputers invoeren, alle elektronische apparatuur die je invoert word gescreened, en dat moet je ook per apparaat betalen, ongeveer 20 euro per stuk, een speciaal bedrijf checked of er geen drugs in zitten, of dat er geen verborgen wifi in zit, het apparaat word dan verzegeld, en als je verzegeling verbroken is, dan word het ook in beslag genomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 18 april 2014 @ 02:33:01 #9
426213 inderdaad1982
zo is het en niet anders.
pi_139002345
Dat verdient een bloemetje. :')
pi_139002476
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 02:33 schreef inderdaad1982 het volgende:
Dat verdient een bloemetje. :')
:?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 18 april 2014 @ 03:36:41 #11
426213 inderdaad1982
zo is het en niet anders.
pi_139002487
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 03:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

:?
het is laat maar ...

je ziet toch verdomme op die tafel een bloemetje staan man!

gloeiende..
pi_139002501
Erg vergezocht, zeker zonder dat je refereert aan die foto, om maar niet te spreken van off-topic, dus je kan 'verdomme' en die aanmatigende toon wel achterwege laten.
Anyway, back on-topic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 18 april 2014 @ 03:46:39 #13
426213 inderdaad1982
zo is het en niet anders.
pi_139002504
sarcasme is zo mooi.
pi_139002529
Zwakzinnigheid niet.
Back on-topic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139003609
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 04:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Back on-topic.
http://goo.gl/GpEIPp
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_139003721
Het boek dat Lucia de Berk schreef geeft ook een aardig inkijkje als je in die mallemolen van justitie en detentie zit.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_139003738
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Ligt eraan waar je zit he.
Long stay is idd meer een vervangende woonomgeving, maar bv cellen in de bijlmerbajes zien er zo uit:
[ afbeelding ]
En dan ligt het nog aan je achtergrond of je metalen of plastic bestek krijgt, of je glazen of plastic bekers krijgt, of je een radio/tv op je cel mag etc.
Dit is wel stukken luxer dan waar ik geweest ben (op een open dag, niet als gast :P ). Daar had je een bed, een raam, een radiootje in de muur en in een hoek van je cel hing een stalen plee aan de muur zonder enige afscheiding. En dat was het eigenlijk wel. Volgens mij was er nieteens een tafel en stoel, omdat er niets in de cel mocht zijn dat los kan en als wapen gebruikt kan worden.
pi_139003842
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 01:05 schreef raptorix het volgende:
Ik heb vanuit beroepservaringen kennis met hoe cellen er uit zien, ik kan je zeggen, het verschilt heel erg. In de huizen van bewaring is het over het algemeen soberder dan in een gevangenis voor long stay (boven 6 jaar), scheelt ook hoe oud de gevangenis is, dat kan een gevangenis uit de jaren 30 zijn, maar ook uit de jaren 90. Over algemeen is het vrij sober, in ieder geval een bed, een bureau en een stoel en een WC. Koelkast en TV worden gewoon betaald door de gevangene zelf, en geloof me dit is geen goede deal, in de tijd dat ik me er mee bezig hield betaalde men 5 gulden per week voor een tv, en 3 voor een koelkast, en dan had je het over tv's van misschien 250 gulden, dus dat is best fors. In gevangenissen waar je langer moet zitten is wat meer luxe, vaak een douche op je cel, Gevangenen die langer zitten mogen bijvoorbeeld ook gezamelijk koken (moet je wel zelf ingredienten bestellen). Overigens om fabeltje weg te nemen, gevangenen hebben geen toegang tot internet, wel tot computers, en je mag inderdaad ook spelcomputers invoeren, alle elektronische apparatuur die je invoert word gescreened, en dat moet je ook per apparaat betalen, ongeveer 20 euro per stuk, een speciaal bedrijf checked of er geen drugs in zitten, of dat er geen verborgen wifi in zit, het apparaat word dan verzegeld, en als je verzegeling verbroken is, dan word het ook in beslag genomen.
Thanks, duidelijke informatie. Net als Spijkerbroek's bijdrage.
Ik word al gek als ik een paar dagen niet naar buiten kan, laat staan dat ik er aan moet denken om 15 jaar in zo'n cel te wonen. Dat lijkt me echt een hel.
Ik kan me daarom ook vaak storen aan mensen die zeuren over dat het net een hotel is.
Zo te horen heb je het in een hotel echt veel beter.
Tuurlijk, ze zijn het zelf schuld meestal. Dus medelijden hoeven we niet te hebben.
pi_139004049
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 09:27 schreef Draailamp het volgende:
Thanks, duidelijke informatie. Net als Spijkerbroek's bijdrage.
Ik word al gek als ik een paar dagen niet naar buiten kan, laat staan dat ik er aan moet denken om 15 jaar in zo'n cel te wonen. Dat lijkt me echt een hel.
Ik kan me daarom ook vaak storen aan mensen die zeuren over dat het net een hotel is.
Zo te horen heb je het in een hotel echt veel beter.
Tuurlijk, ze zijn het zelf schuld meestal. Dus medelijden hoeven we niet te hebben.
Nou, je hebt er hotels tussen zitten.. ;)

Seriously, je hoeft idd geen medelijden te hebben, en als je ergens vast zit waar je niet eens een stoel op je cel mag hebben, dan ben je mentaal ook wel goed van het padje af en ben je gewoon gevaarlijk voor anderen en jezelf. En dan krijg je ook ongetwijfeld medicatie.
De mensen die het makkelijker hebben en meer luxe hebben, open units op een psychiatrische afdeling etc, die zijn daar ook aan toe en doorlopen een traject om terug te keren naar de maatschappij. En dat is nog altijd een traject waarin je constant geobserveerd wordt, dus als je een misstap begaat, word je zonder pardon weer naar een gesloten unit geslingerd. Dan ben je kennelijk nog niet toe aan die vrijheid.
Ik heb liever dat dit soort mensen zo'n traject doorlopen dan dat ze rechtstreeks vanuit de bijlmerbajescel op straat worden gegooid. Dat gaat binnen een dag weer fout dan.
Kost zo'n traject meer? Op korte termijn wel ja. Op lange termijn hebben mensen die zo'n traject doorlopen veel meer kans op een (redelijk) normaal leven, met soms zelfs een betaalde baan. En dat traject betaalt zich wel weer terug.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139004774
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 09:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kost zo'n traject meer? Op korte termijn wel ja. Op lange termijn hebben mensen die zo'n traject doorlopen veel meer kans op een (redelijk) normaal leven, met soms zelfs een betaalde baan. En dat traject betaalt zich wel weer terug.
Dat TBS-traject waar je over praat kost zo'n 2 ton per jaar p.p. Lijkt mij dat dat niet terug te verdienen valt. Terug in de maatschappij hebben ze vaak een baan met minimumloon met bijbehorende belastingafdrachten.
Rest van je verhaal is wel ok.
pi_139005845
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:10 schreef Vliegbaard het volgende:
Terug in de maatschappij hebben ze vaak een baan met minimumloon met bijbehorende belastingafdrachten.
Daar verkijk je je op. Heel veel werkgevers nemen geen ex gedetineerde aan.
pi_139005955
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:50 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Daar verkijk je je op. Heel veel werkgevers nemen geen ex gedetineerde aan.
Terecht, dus ze blijven geld kosten.
pi_139005977
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:10 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat TBS-traject waar je over praat kost zo'n 2 ton per jaar p.p. Lijkt mij dat dat niet terug te verdienen valt. Terug in de maatschappij hebben ze vaak een baan met minimumloon met bijbehorende belastingafdrachten.
Rest van je verhaal is wel ok.
Terugverdienen is ook niet helemaal het juiste woord. Je moet er ook bij bedenken dat, als je mensen de straat op gooit na hun celstraf, dat zij dan weer criminele zaken gaan doen, wat de maatschappij veel geld kost: rechtzaken, opsporing, slachtofferhulp, maatschappelijk onrust etc etc
Die kosten heb je veel minder met een reïntegratietraject, simpelweg omdat er minder mensen recidiveren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139005986
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:55 schreef Vliegbaard het volgende:
Terecht, dus ze blijven geld kosten.
Waarom is het terecht geen ex-gedetineerden aan te nemen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139006370
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom is het terecht geen ex-gedetineerden aan te nemen?
Als jij het voor het zeggen had, wat zijn de voordelen t.o.v. een gewone doorsnee werkeloze om wel een gedetineerde aan te nemen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')