abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 april 2014 @ 12:11:18 #1
396386 sturmpie
for night & nature
pi_138937863
Ts heeft onlangs een tv gekocht bij bol.com
de tv heeft 1 defecte pixel.
Ts voelt zich genaaid en wil een tegoedbon of schadevergoeding en heeft dit aan de klantenservice gemaild.
Ts kan de tv retourneren, maar wacht op reactie van de klantenservice.

ik vind het eerlijk als de klantenservice zegt: ok klant, je hebt gelijk, de tv heeft een defecte pixel (foto gemaild), u hebt recht op tegemoetkoming.

heeft iemand ervaring met defecte pixels en garantie/tegoed ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_138938490
Euhm, zichttermijn? Dan krijg je gewoon je geld terug.

Een defecte pixel is gewoon een kapot product, dus lijkt me logisch dat ze 'm sowieso omruilen, als het buiten de zichttermijn valt maar binnen de garantie.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  woensdag 16 april 2014 @ 12:36:36 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_138938691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:30 schreef John5 het volgende:
Euhm, zichttermijn? Dan krijg je gewoon je geld terug.

Een defecte pixel is gewoon een kapot product, dus lijkt me logisch dat ze 'm sowieso omruilen, als het buiten de zichttermijn valt maar binnen de garantie.
tv 3 weken geleden ontvangen
na 2 weken zag ik het pas. weekje aangekeken en toch wel geirriteerd. ook omdat de doos bij ontvangst zodanig beschadigt was dat ik de indruk had dat hij al eens 'verkocht' is geweest aan een klant die de tv geretourneerd heeft. zodoende.

de defecte pixel is te zien als je vanaf boven of aan zijde kijkt. als je ervoor zit zie je het niet. ik ben dus niet geheel ontevreden, maar omdat ik vermoed dat het een reeds geretourneerde tv is, wel lichtelijk geirriteerd :)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 16 april 2014 @ 12:39:08 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_138938782
http://nl.wikipedia.org/wiki/Defecte_pixel#Garantie

Hoewel defecte pixels geregeld voorkomen, vallen ze slechts zelden onder de garantie van de fabrikant. Omdat zij defecte pixels niet zien als een defect maar als een cosmetische onvolkomenheid, ruilen zij hun producten pas om als deze een bepaald aantal defecte pixels bevatten (vastgelegd in de ISO 13406-2 norm). Op deze praktijken is al heel wat kritiek geuit, maar tot nu toe zonder al te veel succes. Toch zijn er ook fabrikanten die reeds bij één defecte pixel hun producten omruilen (ISO klasse 1). Om garantie toch af te dwingen sturen sommige klanten nieuwe producten met defecte pixels toch terug naar de winkeliers onder de wet Koop op Afstand.

Als ze moeilijk doen dus gewoon de wet koop op afstand gebruiken blijkbaar :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_138939389
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:39 schreef jogy het volgende:
vallen ze slechts zelden onder de garantie van de fabrikant.
Dat is het probleem van de winkelier, niet van de consument. Fijn dat fabrikanten een foutmarge hanteren, maar het blijft gewoon een defect. Consumenten hebben verder weinig met de fabrikant te maken.

Lijkt me dat het nog steeds gewoon een garantie dingetje is, als je maar hard genoeg schreeuwt.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:00:27 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_138939420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:59 schreef John5 het volgende:

[..]

Dat is het probleem van de winkelier, niet van de consument. Fijn dat fabrikanten een foutmarge hanteren, maar het blijft gewoon een defect. Consumenten hebben verder weinig met de fabrikant te maken.

Lijkt me dat het nog steeds gewoon een garantie dingetje is, als je maar hard genoeg schreeuwt.
True maar het lijkt wel voor gezeik te zorgen in ieder geval
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 16 april 2014 @ 14:16:54 #7
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138941863
Ik weet dat een vriend een monitor heeft met 1 defecte pixel en deze ieder moment om kan ruilen bij Saturn en het valt onder garantie is hem verteld. Moet ook niet kunnen dat ze je zomaar afschepen met een kapot product.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:06:40 #8
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138947424
Je hebt niet gekregen waar je voor betaald hebt: 1920x1080 = 2.073.600 pixels.
Jij hebt 2.073.599 pixels gekregen. Niet voldaan aan levervoorwaarden dus vervanging of geld terug.

Zo zou het iig moeten zijn :P
Dat het een cosmetisch probleem zou zijn is dikke bull: die pixels vormen de core functie van het apparaat. Daar komen ze echt niet mee weg.
pi_138948467
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:06 schreef Mano_ het volgende:
Je hebt niet gekregen waar je voor betaald hebt: 1920x1080 = 2.073.600 pixels.
Jij hebt 2.073.599 pixels gekregen. Niet voldaan aan levervoorwaarden dus vervanging of geld terug.

Zo zou het iig moeten zijn :P
Dat het een cosmetisch probleem zou zijn is dikke bull: die pixels vormen de core functie van het apparaat. Daar komen ze echt niet mee weg.
Garantie
Hoewel defecte pixels geregeld voorkomen, vallen ze slechts zelden onder de garantie van de fabrikant. Omdat zij defecte pixels niet zien als een defect maar als een cosmetische onvolkomenheid, ruilen zij hun producten pas om als deze een bepaald aantal defecte pixels bevatten (vastgelegd in de ISO 13406-2 norm). Op deze praktijken is al heel wat kritiek geuit, maar tot nu toe zonder al te veel succes. Toch zijn er ook fabrikanten die reeds bij één defecte pixel hun producten omruilen (ISO klasse 1). Om garantie toch af te dwingen sturen sommige klanten nieuwe producten met defecte pixels toch terug naar de winkeliers onder de wet Koop op Afstand.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Defecte_pixel

Verder, gewoon ruilen als het kan.
Heb ooit eens een digitale camera gekocht bij bol.com, met zo'n defecte pixel erin(die er met fotos uit gefiltreerd werd, maar met HD opnemen duidelijk zichtbaar bleef).
Kon geen andere krijgen(was de laatste en werd niet bij geleverd), dus gewoon geld terug gekregen toen. (En wonderbaarlijk genoeg hadden ze een week later toch ééntje op voorraad...)
  woensdag 16 april 2014 @ 18:07:01 #10
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138949271
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:39 schreef PAAC het volgende:

[..]

Garantie
Hoewel defecte pixels geregeld voorkomen, vallen ze slechts zelden onder de garantie van de fabrikant. Omdat zij defecte pixels niet zien als een defect maar als een cosmetische onvolkomenheid, ruilen zij hun producten pas om als deze een bepaald aantal defecte pixels bevatten (vastgelegd in de ISO 13406-2 norm). Op deze praktijken is al heel wat kritiek geuit, maar tot nu toe zonder al te veel succes. Toch zijn er ook fabrikanten die reeds bij één defecte pixel hun producten omruilen (ISO klasse 1). Om garantie toch af te dwingen sturen sommige klanten nieuwe producten met defecte pixels toch terug naar de winkeliers onder de wet Koop op Afstand.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Defecte_pixel

Verder, gewoon ruilen als het kan.
Heb ooit eens een digitale camera gekocht bij bol.com, met zo'n defecte pixel erin(die er met fotos uit gefiltreerd werd, maar met HD opnemen duidelijk zichtbaar bleef).
Kon geen andere krijgen(was de laatste en werd niet bij geleverd), dus gewoon geld terug gekregen toen. (En wonderbaarlijk genoeg hadden ze een week later toch ééntje op voorraad...)
Zou een rechter het daar mee eens zijn? Het product draait om die pixels, dan is het echt geen cosmetische onvolkomenheid. Een krasje op de behuizing is dat ja.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:57:51 #11
396386 sturmpie
for night & nature
pi_139024399
mijn klacht is bij bol.com in behandeling genomen en besloten mij een ¤25 tegoedbon te geven. ik ben tevreden. scheelt hun weer een 'geretourneerde tv'. :)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')