abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:38:51 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139690843
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:37 schreef Lingue het volgende:
Die vallen al af. Zo heten mensen in de familie al en de associatie met die namen en de familie is niet zo positief. Ik ga de facebookpagina's van mn neven en nichten eens afstruinen naar namen. Kom ze hier tzt wel posten als ik ook weet wat het wordt. Dat zoekt wat makkelijker.
Ik heet zelf R.aya.
Das alleen juist in het Engels weer lastig :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139690868
Die eerste vind ik niet mooi, die tweede zie boven en die 3e kan en wil ik helaas echt niet. Hele harde no-go is dat.
pi_139690906
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:38 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heet zelf R.aya.
Das alleen juist in het Engels weer lastig :D
Dat is wel een mooie naam! Wat is jouw achtergrond?
Ik zal die van mij straks even pmen als ik achter de pc zit. Lukt niet vanaf ipad.
pi_139690911
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:35 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Indra en Chandra leuk, mijn neefjes heten zo, maar het kan beiden ook voor meisjes O+
Ik vind ik het eerlijk gezegd meer meisjesnamen :)
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:41:40 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_139690916
Devi, Neena, Mena, Satya, Rania, Shanti
disclaimer
pi_139690967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Devi, Neena, Mena, Satya, Rania, Shanti
Echte indiase namen idd. Maar past totaal niet bij mij. Devi zou nig het best passen, maar klinkt dan wel weer heel Nederlands als Davy ofzo.
Pfff dat gaat nog wat worden zeg...
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:44:20 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_139690984
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:43 schreef Lingue het volgende:

[..]

Echte indiase namen idd. Maar past totaal niet bij mij. Devi zou nig het best passen, maar klinkt dan wel weer heel Nederlands als Davy ofzo.
Pfff dat gaat nog wat worden zeg...
:D Ja, die Indiërs waar ik mee werk zijn ook wel ekte Indiërs _O-
disclaimer
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:45:31 #233
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139691013
Vader is Moluks / Chinees. In de familie aan die kant hebben we echt alles, veel chinezen, hindoestanen, moslims ook, en echte bijna volbloed Molukkers ook wel een paar inmiddels :D
Maar op Chandra en Indra na eigenlijk allemaal Moluks afgekorte Christelijke namen geloof ik. Ik heb een oom die Otis heet O+
Mijn naam is niet echt Indonesisch, Soraya wel, maar dat vond mijn vader te lang, en Raja is een woord, maar in het Russisch betekent R. aya ook iets en hij heeft daar gestudeerd.
Mijn zusje heet D. ewi.
Hoor je veel te vaak hier vind ik plus dat je vaak drie keer je naam moet zeggen. Demi? Davy? Nee Deeeewi!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:46:41 #234
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139691046
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind ik het eerlijk gezegd meer meisjesnamen :)
Haha ja ik ook maar ik ben die jongens nu wel gewend dus.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139691099
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:45 schreef oh-oh het volgende:
Vader is Moluks / Chinees. In de familie aan die kant hebben we echt alles, veel chinezen, hindoestanen, moslims ook, en echte bijna volbloed Molukkers ook wel een paar inmiddels :D
Maar op Chandra en Indra na eigenlijk allemaal Moluks afgekorte Christelijke namen geloof ik. Ik heb een oom die Otis heet O+
Mijn naam is niet echt Indonesisch, Soraya wel, maar dat vond mijn vader te lang, en Raja is een woord, maar in het Russisch betekent R. aya ook iets en hij heeft daar gestudeerd.
Mijn zusje heet D. ewi.
Hoor je veel te vaak hier vind ik plus dat je vaak drie keer je naam moet zeggen. Demi? Davy? Nee Deeeewi!
Ja dat is het nadeel. Ik moet mijn naam altijd 500x herhalen. Ik zeg dan ook altijd, maak er maar wat van, ik luister naar veel verbasteringen. En als ik moet reserveren oid ergens dan mak ik de achternaam met wie ik ga, want die zijn wel altijd makkelijk te begrijpen.
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:49:58 #236
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139691119
:D Ik heb een hele korte achternaam,3 letters, ik spel hem wel altijd automatisch erbij anders gaat het 100% mis _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:56:56 #237
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139691293
Ik zit nog even te denken, ik ken een Amit en een Asha ( tweeling, vind ik beide hele leuke namen ) en een Kali, dat is ook Indiaas denk ik? Vind ik ook erg leuk. Oh en Neela of Lila, kan hier ook prima.
Stiekem ben ik ook een sucker voor Govinda, maar dan moet je absoluut ook wel een mooi getint kindje hebben en geen blondje :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139691812
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik zit nog even te denken, ik ken een Amit en een Asha ( tweeling, vind ik beide hele leuke namen ) en een Kali, dat is ook Indiaas denk ik? Vind ik ook erg leuk. Oh en Neela of Lila, kan hier ook prima.
Stiekem ben ik ook een sucker voor Govinda, maar dan moet je absoluut ook wel een mooi getint kindje hebben en geen blondje :')
Asha klinkt nog wel leuk en Neelam kan ook nog wel. Maar hebben nog niet de wow-factor.
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:18:21 #239
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139691866
Asha, Brimfull of Asha O+
Jongensnaam gaat denk ik moeilijker worden dan meisjesnaam of niet?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139692021
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:18 schreef oh-oh het volgende:
Asha, Brimfull of Asha O+
Jongensnaam gaat denk ik moeilijker worden dan meisjesnaam of niet?
Voor een jongetje wordt het denk ik mijn voorkeursnaam. Denk dat er weinig anders in de buurt kan komen. Meisjesnamen is voor mijn gevoel wel veel meer leukere keuze in.
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:36:14 #241
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139692379
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:24 schreef Lingue het volgende:

[..]

Voor een jongetje wordt het denk ik mijn voorkeursnaam. Denk dat er weinig anders in de buurt kan komen. Meisjesnamen is voor mijn gevoel wel veel meer leukere keuze in.
PM es?
Ik vind het jammer dat Ravi zo verwesterd is. Nu heten allemaal kaaskopjes zo dus zou ik een orgineeltje niet meer snel zo noemen geloof ik :@
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139692456
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

PM es?
Ik vind het jammer dat Ravi zo verwesterd is. Nu heten allemaal kaaskopjes zo dus zou ik een orgineeltje niet meer snel zo noemen geloof ik :@
Ja dat is zeker jammer! En dat wil ik dus ook voorkomen. Het moet wel echt de exotische/aziatische inslag hebben. En niet te veel vernederlandst. De kans dat mijn kindje een mooie halfbloedje (qua huidskleur) gaat krijgen is toch wel erg aanwezig namelijk :+ daar hoort dan ook een passende naam bij ;-)
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:44:15 #243
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139692679
:D Ik ben ook blij dat wij geen Hollandse namen gekregen hebben!
En ondanks dat ik wel echt Nederlands ben had ik bij eventuele kinderen denk ik wel snel voor een naam gekozen die toch ook wel Moluks of Chinees zou klinken denk ik. Gewoon je roots een beetje in ere houden vind ik wel mooi.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139693109
Nou precies. ik ken een Indiaas meisje (dat wel geadopteerd is) maar ze hebben haar Tina genoemd. Ik vind dat zo niet passen bij zo een donker meisje (ze komt uit zuid-India).
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:59:23 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_139693131
bij Tina heb ik soberso hele nare associaties :')
disclaimer
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:59:40 #246
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139693145
:') Ik ken twee uit China geadopteerde meisjes, Lobke en Femke.
Ze wonen niet eens in Friesland _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139693276
LOL over de naam Tina. Ja dat je dat een kind sowieso aan wil doen is al 1.
Haha en Lobke en Femke bij chinezen... Ja ik vind dat toch altijd een beetje jammer... Een van de echte dingen dat zo een kindje nog heeft qua roots wordt dan ook veranderd.
Ik snap het vanuit de ouders echt wel dat ze een eigen naam zouden willen geven, maar het gaat toch ook om het kindje en of het past.
Maar dat is precies zo bij die rare tokkie-namen die in dit topic voorbij komen... Hoe kun je een kind het aandoen... Maar dat zullen mensen straks vast ook bij mijn kindje hebben.
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:07:03 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_139693393
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:03 schreef Lingue het volgende:
LOL over de naam Tina. Ja dat je dat een kind sowieso aan wil doen is al 1.
Haha en Lobke en Femke bij chinezen... Ja ik vind dat toch altijd een beetje jammer... Een van de echte dingen dat zo een kindje nog heeft qua roots wordt dan ook veranderd.
Ik snap het vanuit de ouders echt wel dat ze een eigen naam zouden willen geven, maar het gaat toch ook om het kindje en of het past.
Maar dat is precies zo bij die rare tokkie-namen die in dit topic voorbij komen... Hoe kun je een kind het aandoen... Maar dat zullen mensen straks vast ook bij mijn kindje hebben.
Nou, het is zo'n gekke tendens om graag uniek te willen zijn. Dan zie je weer zo'n naam voorbij komen en dan denk je: HOEEE??? Maar de verklaring is altijd: Ja, Evelien is zo saaiiiiii, dus hebben we d'r maar Ayva'Lynn genoemd, da's toch nèt ff uniek *;
En dat kint de rest van d'r leven tot bloedens toe d'r naam maar spellen ;(
disclaimer
pi_139693486
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, het is zo'n gekke tendens om graag uniek te willen zijn. Dan zie je weer zo'n naam voorbij komen en dan denk je: HOEEE??? Maar de verklaring is altijd: Ja, Evelien is zo saaiiiiii, dus hebben we d'r maar Ayva'Lynn genoemd, da's toch nèt ff uniek *;
En dat kint de rest van d'r leven tot bloedens toe d'r naam maar spellen ;(
OMG, gelukkig ga ik niet zo een moeder worden :P Ja ik wil een exotische naam, maar komt omdat dat ook beter bij het huidskleurtje gaat passen dan een Bas, Piet of Jan. En stukje roots.
Maar hoewel ik vind dat ik een vrij normale, exotische, naam heb moet ik hem ook altijd spellen ;-)
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:10:38 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_139693548
Ik ben wel benieuwd hoe dat met onze voorlopige naam gaat. Als je 'm uitspreekt kun je 'm niet verkeerd schrijven, maar als je 'm opschrijft kun je 'm wel verkeerd uitspreken. :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')