abonnementen ibood.com bol.com
  vrijdag 18 december 2015 @ 16:01:31 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158330931
registreer om deze reclame te verbergen
Nee, Kop is perskop, hoofdvlees, kleine stukjes vlees in gelei
Een mooie kop van rotisserie is dus kleine stukjes gegrilleerd vlees in gelei
In het westen Zult genoemd

[ Bericht 23% gewijzigd door Pietverdriet op 18-12-2015 16:06:48 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:05:31 #77
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158333792
Weet je 't zeker? Google heeft er nog nooit van gehoord.
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:34:00 #78
45206 Pietverdriet
pi_158334295
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:05 schreef RobinOok het volgende:
Weet je 't zeker? Google heeft er nog nooit van gehoord.
Probeer

Eerste hit op google, serieus

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/kop
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:36:39 #79
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158334370
Gekookt, staat daar. En zo ken ik kop.
Een kop van de grill ken ik niet.

Dus mijn vraag blijft hoor, wat is een mooie kop van rotisserie?
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:38:45 #80
45206 Pietverdriet
pi_158334423
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:36 schreef RobinOok het volgende:
Gekookt, staat daar. En zo ken ik kop.
Een kop van de grill ken ik niet.

Dus mijn vraag blijft hoor, wat is een mooie kop van rotisserie?
Bel hem op en vraag het hem, er staat letterlijk "een mooie zult van gegrilled vlees"
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:51:07 #81
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158334692
Maar als dat zo klassiek is, waarom kent google het dan niet?
Ik denk niet dat hij het zo gezegd heeft, ik denk dat het fout is.
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:59:48 #82
45206 Pietverdriet
pi_158334885
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:51 schreef RobinOok het volgende:
Maar als dat zo klassiek is, waarom kent google het dan niet?
Ik denk niet dat hij het zo gezegd heeft, ik denk dat het fout is.
Dat zou natuurlijk kunnen, maar dat is wat er staat.
De redactie is sowieso een beetje raar, ze melden ook dat iPhones met iedere iOS upgrade langzamer worden, terwijl dezee al sinds de release van iOS 8 niet langzamer maar een beetje sneller worden omdat Apple daarop inzet.
pi_160343607
quote:
Tweesterrenrestaurant Chapeau! in Bloemendaal houdt op te bestaan. Per 1 augustus stoppen de eigenaren Ronald Voogel en Esther de Wit met hun sinds 2011 met 2 Michelinsterren bekroonde zaak onder de rook van Haarlem. ,,Een weloverwogen besluit’’, legt Ronald Voogel uit.
,,Na 22 jaar met heel veel plezier en passie gewerkt te hebben in ons restaurant, zijn wij toe aan iets nieuws in ons leven. Wij zijn er super trots op dat we met onze chef Jan Sobecki de culinaire top in Nederland hebben bereikt.’’

Volgens Esther de Wit heeft hun sterrenchef Sobecki aangegeven met zijn gezin terug te willen keren naar het zuiden van Nederland waar zij beiden vandaan komen. ,,Hij is één van de beste chefs van Nederland. Heeft gewerkt in toprestaurants in New York, Chicago en Parijs en na Chapeau! komt er zeker weer iets moois op zijn pad.’’
Wat het succesvolle horecakoppel na augustus gaat doen, is nog onbekend. ,,We gaan eerst op vakantie en de maanden daarna eens rustig bekijken wat we willen,,’ vervolgt Voogel die zijn carrière ooit bij Joop Braakhekke in diens Le Garage begon. ,,Ik word binnenkort 50 en ga echt nog niet stoppen met werken. Er zijn nog zoveel leuke dingen te ondernemen.’’
Welke bestemming het karakteristieke herenhuis in Bloemendaal waar Chapeau! in is gevestigd krijgt, is volgens de eigenaren nog onduidelijk.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_sluit_deuren__.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:18:26 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160344773
Poef.....gone! ©golfer
pi_160751126
Toch geen Jonnie en Trees in Dubai. Want Trees kreeg d'r wijnen niet mee.

http://www.destentor.nl/r(...)en-librije-1.5835311
  donderdag 17 maart 2016 @ 23:32:51 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160752381
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 3 april 2016 @ 11:06:52 #87
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161139329
quote:
Topchef François Geurds blijft in Rotterdam. Hij verhuist zijn tweesterrenrestaurant FG van het Lloydkwartier naar de Hofbogen in Noord.
Geurds zette zijn pand in het Lloydkwartier onlangs te koop. Hij wilde naar eigen zeggen een zaak met een grotere keuken, maar een kleiner restaurant. Dat heeft hij nu opgelost door FG in de Hofbogen te vestigen.

De chef-kok heeft op die plek al de Noodle Bar en Food Labs met één Michelinster. Noodle Bar moet het veld ruimen voor FG en is zaterdag voor het laatst open.

De verbouw voor de nieuwe zaak begin komende week. Het restaurant gaat waarschijnlijk in de zomer open.
Iwanius zei al iets, maar begrijp ik nu goed dat Francois zijn Foodlab èn zijn "echte" restaurant in de Hofbogen gaat vestigen? Dat lijkt me nogal een downsizing?
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 23:39:14 #88
221912 crew  minilot
Helvede på cykel
pi_161159815
Irrelevant gemuts verwijderd, carry on! :Y) O+
Wo ist der Führer der mich führt?
pi_161447930
Sergio Herman aan de patattekes.
quote:
Later als ik groot ben, wil ik zeven frieten worden!" De ene aardappel zegt het tegen de andere aardappel in een cartoon van Kamagurka. De Vlaamse tekenaar maakte een hele serie van zulke aardappelcartoons. Binnenkort zijn ze te zien op de servetten van Frites Atelier Amsterdam, onderdeel van een keten van luxe patatzaken onder culinaire verantwoordelijkheid van topkok Sergio Herman.

Na Ron Blaauw (hot dogs) en Robert Kranenborg (hamburgers) komt dus ook de geboren Zeeuw Herman met een sjieke versie van fastfood. Tijdens de perslunch waarop hij het nieuws bekend maakte, vertelde hij een groot liefhebber van frites te zijn. In de tijd dat hij nog zijn restaurant Oud Sluis in Zeeuws Vlaanderen had, reed hij "s nachts geregeld naar België" om er een frietje te eten.

Stukje beleving
Geweldige frites, daar over de grens, maar wat Sergio Herman miste, was een "stukje beleving". Op dat gebied heeft Frites Atelier Amserdam genoeg te bieden. In de filialen van de keten is het interieur ontworpen door Piet Boon. Er komen grote, in brons gegoten fornuizen (betrokkenen spreken van "altaars") en voor de sauzen zijn er speciaal ontworpen, handgedraaide potten.

Dit jaar worden in de grote steden vijf vestigingen van Frites Atelier Amsterdam geopend. In weerwil van die naam heeft Den Haag de primeur. Daar bleek het een stuk makkelijker de benodigde horecavergunning te verkrijgen dan in de hoofdstad. In Den Haag komt het Frites Atelier in de Venestraat, tussen een H&M en een Zara in. Waar de Amsterdamse vestiging komt, is nog niet bekend. Wel dat het op een A-lokatie zal zijn.

Echt lekkere patat bakken, was volgens Sergio Herman veel moeilijker dan hij had gedacht: "Het is een pokkenproduct." Hij besteedde anderhalf jaar tijd aan de research voor de volgens hem beste frites. Slapeloze nachten had hij er van en te rade ging hij onder meer bij een professor aan de landbouwhogeschool in Wageningen. De aardappels voor zijn frites komen, net als hij zelf, uit de Zeeuwse klei. Het te gebruiken ras verschilt per seizoen.

Het interieur van de fritesateliers, zoals ze in verschillende steden zullen openen
Het interieur van de fritesateliers, zoals ze in verschillende steden zullen openen © Fritesatelier
De prijs voor een patatje van 250 gram bij Frites Atelier Amsterdam varieert van 3,50 tot 6 euro, afhankelijk van de gekozen saus. Behalve klassieke Belgische mayonaise zijn er sauzen in de varianten peper, truffel, basilicum en béarnaise. Op zijn Vlaams dan wel Limburgs met stoofvlees is ook mogelijk. Groentegerecht erbij? Dat kan, voor vijf tot zeven euro. Mogelijk gaat Frites Atelier Amsterdam ook garnalenkroketten verkopen.

Internationaal
De frites worden niet geserveerd in de klassieke patatzak, maar in een kartonnen bakje. In het Haagse filiaal dienen de frites staand te worden genoten, maar mogelijk komen in andere fililalen zitjes. De ambities zijn hoog: de zakelijke leiding hoopt ook buiten Nederland vestigingen van Frites Atelier Amsterdam te openen - vandaar ook die internationaal aansprekende naam.

Sergio Herman opent later dit jaar ook een nieuw restaurant in de haven van het Zeeuwse Cadzand, waar hij al de zaak Pure C heeft (één Michelinster). In Antwerpen runt hij The Jane (twee sterren). In 2013 sloot hij het met drie sterren onderscheiden Oud Sluis.
http://www.parool.nl/stad(...)rietbakker~a4282406/
  vrijdag 15 april 2016 @ 16:25:16 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161448202
What's next?
De Librije (Johnnie Boer) die een luxe pizza-tent gaat openen?
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 16 april 2016 @ 01:08:28 #91
289177 Iwanius
Gedachten zijn net als Wolken
pi_161461528
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 11:06 schreef RobinOok het volgende:

Iwanius zei al iets, maar begrijp ik nu goed dat Francois zijn Foodlab èn zijn "echte" restaurant in de Hofbogen gaat vestigen? Dat lijkt me nogal een downsizing?
Het is downsizing in grootte als je dat bedoelt. Maar wat ervoor in de plaats komt wordt iets heel speciaals maar FG(of Ivy) zoals je het kent van de LLoydstraat in opzet en stijl,dat verdwijnt maar wat ervoor terugkomt wordt vele malen beter,aparter en....exclusiever.(en dan echt exclusief waarbij FG de eerste zal zijn in NL die zoiets doet) ) I.i.g. is de opzet doorstoten naar die derde ster binnen een paar jaar.
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:42:41 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161466325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:12 schreef borisz het volgende:
Sergio Herman aan de patattekes.

[..]

http://www.parool.nl/stad(...)rietbakker~a4282406/
CgKBUvVWwAAFcER.jpg
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:19:36 #93
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161471988
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2016 01:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Het is downsizing in grootte als je dat bedoelt. Maar wat ervoor in de plaats komt wordt iets heel speciaals maar FG(of Ivy) zoals je het kent van de LLoydstraat in opzet en stijl,dat verdwijnt maar wat ervoor terugkomt wordt vele malen beter,aparter en....exclusiever.(en dan echt exclusief waarbij FG de eerste zal zijn in NL die zoiets doet) ) I.i.g. is de opzet doorstoten naar die derde ster binnen een paar jaar.
Ik hou mijn hart eerlijk gezegd vast. Exclusiever & aparter, dat klinkt niet als iets waar ik op zit te wachten. :(
Ik geloof bijvoorbeeld best dat dat ingevlogen kobe het allerallerlekkerste rundvlees ter wereld is, maar ik vind het gewoon lekkerste rundvlees ook goed. Het mag van mij juist wel een beeeeeetje normaal blijven allemaal.

Maar goed, dat doet er natuurlijk geen drol toe als veel anderen daar wel op zitten te wachten en daar op af zouden komen.

Maar ik denk nog wel eens aan dat lieve mannetje in zijn keuken in Asten. En wat hij toen voor ogen zei te hebben, het soort restaurant dat hij wilde. Dat is toch wel veranderd. (wat dus ook gewoon mag hoor!)
  zondag 17 april 2016 @ 16:40:01 #94
289177 Iwanius
pi_161497945
Het lekkerste rundvlees is leuk maar bij Francois geldt "alles moet over de top." En gewoon het beste van het beste want (en zo redeneert hij) er is al genoeg "gewoon goed" in het top segment van de Rotterdamse restaurants al of niet met ster en daar kan hij dan niet onderscheidend en "anders"zijn. Dus kiest hij hiervoor en ja zijn toekomstplannen zijn allang niet meer zoals toen in Asten want daar is hij geen sterren-kok voor geworden.
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
  zondag 17 april 2016 @ 18:55:57 #95
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_161501471
Ik vind het wel grappig hoor, alles over de top. En jou zal hij er zeker mee binnen blijven harken. :-)
Maar mij trekt het niet zo. Wat ook niet uitmaakt, want ik ben uiteindelijk maar een keer of 4 bij hem in Rotterdam wezen eten. Dus een erg trouwe klant ben ik niet. Wel fan. Dus ik ben benieuwd.
pi_161619949
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-een-dreamteam.dhtml

Winnaar van de AD friettest is bekend. Het is een frietzaak in Ermelo die; hoe toepasselijk ''de Ermelosche frietzaak'' heet.
Leftist Vegetarian Long Haired
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_161627045
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:35:49 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163003017
Restaurant De Librije van chefkok Jonnie Boer en zijn vrouw Thérèse staat op plek 38 in de lijst van 'World's 50 Best Restaurants', de wereldranglijst voor restaurants.
Dat is maandagavond tijdens een uitreiking in New York (lokale tijd) bekendgemaakt. Het Zwolse restaurant is in de lijst gestegen, nadat De Librije vorig jaar van plek 29 was gezakt naar 71. Het restaurant is één van de twee Nederlandse restaurants met drie Michelinsterren.

Eerder was al bekend dat Boer en Thérèse een top vijftig notering te pakken hadden. Alleen de volgorde was nog niet bekend. Het echtpaar liet voorafgaand aan de publicatie van de lijst aan Misset Horeca weten al blij te zijn met een plek tussen de 40 en de 50.

De Librije wordt in het commentaar van de jury onder andere geroemd om zijn moderne Nederlandse keuken in combinatie met "fantastisch lokale gerechten met verfijnde technieken en eigenzinnige ideeën". Het beste gerecht is volgens de jury de langoustine (Noorse kreeft) in kombucha.

De Nederlandse chefkok Richard Ekkebus staat met zijn restaurant Amber, dat gevestigd is in Hong Kong, op plek 20 in de lijst. Osteria Francescana in Modena (Italië) is gekozen als beste restaurant ter wereld.
Poef.....gone! ©golfer
pi_163003787
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:35 schreef golfer het volgende:
Het beste gerecht is volgens de jury de langoustine (Noorse kreeft) in kombucha.

Eens, die vond ik ook echt het lekkerst. :9~

Knap dat ze al zo'n tijd meedraaien bovenin.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 22 juni 2016 @ 11:52:37 #100
289177 Iwanius
pi_163211261
shutterstock_53708344.jpg

DSC01742-150x150.jpg

360.jpg
360.jpg

360.jpg

360.jpg

[ Bericht 36% gewijzigd door Iwanius op 22-06-2016 16:45:07 ]
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')