http://www.missethoreca.n(...)p-de-schop-1502519W/quote:Restaurant De Librije in Zwolle gaat begin volgend jaar volledig op de schop. Het gaat volgens Jonnie en Thérèse Boer om een mega verbouwing. ‘De Librije gaat een nieuwe tent worden’.
De Librije begin 2015 op de schop
Dat laten Jonnie en Thérèse Boer weten in een video-interview met Misset Horeca. 'We gaan iets heel nieuws doen in 2015. De Librije gaat een nieuwe tent worden. Acht jaar geleden hebben we dit interieur veranderd. Dat gaan we in januari 2015 ook doen. Nieuwe stoelen, nieuwe gordijnen, noem maar op', aldus Jonnie Boer
Thérèse Boer vult aan: 'Tot en met de Kerst zijn we open, dan gaan we een paar weekjes dicht en gaan we helemaal een nieuwe Librije maken'.
Details kunnen en willen het ondernemersstel niet geven. Wel laat Jonnie weten te denken aan het bouwen van een eigen broodbakkerij. 'Er gaan wat technische dingen veranderen. Ik ga ergens buiten brood bakken. Daar ben ik nu met de gemeente mee bezig. Ik denk aan het bouwen van een takkenoven. Het zijn andere dingen die mee gaan spelen die mensen leuk vinden'.
Volgens Jonnie en Thérèse Boer is De Librije toe aan verandering. 'Als je van gasten te horen gaat krijgen dat je eens iets moet gaan veranderen, dan ben je te laat. Je moet het voor zijn. Een jaar geleden hebben we besloten het te doen en we doen het van eigen geld. We rammen nog een keer goed De Librije de wereld in', aldus Jonnie Boer.
Zozo, dat hebben ze wel echt goed gedaanquote:Op maandag 28 april 2014 23:37 schreef golfer het volgende:
De Librije is bij de verkiezing van de beste 50 restaurants ter wereld gestegen van plek 57 naar plek 29!
http://www.theworlds50best.com/
quote:Sterrestaurant De Molen in Kaatsheuvel is dicht. Het restaurant van gastheer Jerry van der Pluijm en met Wouter van Laarhoven achter de kachel is per direct gesloten. Het restaurant – gevestigd in een 19e eeuwse molen – kreeg in november 2008 een ster van Michelin.
Wouter van Laarhoven en Jerry van der Pluijm brengen het bericht over de sluiting van Restaurant De Molen* op hun Facebookpagina's. Van Laarhoven schrijft: 'Met heel, heel, heel veel pijn in mijn hart is het voorbij, 9 jaar lang alles gegeven. We waren zo goed bezig, iedereen onwijs bedankt.'
Van der Pluijm geeft als reden van de sluiting een aantal oorzaken aan. 'De economische crisis, hoge kosten en achterblijvende omzet hebben ons genoodzaakt om deze beslissing te moeten nemen voor ons bedrijf. Voortzetting bleek na het onderzoeken van alle opties niet meer mogelijk.'
Hij vervolgt: 'Wij willen onze gasten bedanken voor alle jaren trouw en puur genieten bij ons. Wij willen ons team, vrienden en kennissen bedanken voor alle steun die wij, niet alleen de afgelopen weken maar al die jaren hebben mogen ontvangen.
quote:Restaurant Chique in Alphen aan de Rijn is failliet. Het restaurant en brasserie Unique is per direct gesloten. De eigenaren van de eetgelegenheden konden niet meer aan hun betalingsverplichtingen voldoen.
Dat laten de eigenaren Michelle en Roy Monfils weten. 'Wij hebben besloten Restaurant Chique B.V. en Brasserie Unique, per direct, te moeten stoppen omdat wij niet langer aan onze betalingsverplichtingen kunnen voldoen. De rechtbank heeft inmiddels op ons verzoek het faillissement uitgesproken en daarbij mr. G.T. van der Meiden van La Gro Advocaten aangesteld als curator. De curator onderzoekt de mogelijkheden van een doorstart', aldus Michelle en Roy Monfils in een verklaring.
Volgens de ondernemers hebben positieve pers en onderscheidingen niet geholpen. 'Toprecensies in onder andere De Telegraaf, Volkskrant, Algemeen Dagblad, recent winnaar van de Gouden Pollepel, groente ambassadeur van het jaar, finalist van het groenterestaurant van het jaar en vermeldingen in de Michelin Gids en GaultMillau hebben ons niet geholpen'.
Met het faillissement verliezen onder andere chef-kok Ferry Wijsman en souschef Tom Vonk hun baan. 'Wij danken Ferry Wijsman en Tom Vonk enorm voor hun inzet en dat zij hun kennis met ons hebben willen delen. Het zijn culinaire en sociale toppers. Wij danken een ieder die bij ons te gast was en hopen deze in een andere samenstelling, of op een ander moment, ooit weer te mogen verwelkomen', aldus Michelle en Roy Monfils.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 12:51 schreef borisz het volgende:
http://www.missethoreca.n(...)olen-dicht-1557886W/
[..]
Jammer, laat wel zien dat een goed restaurant nog steeds een slechte "zaak" kan zijn, horeca is een hoog risico industriequote:
quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:59 schreef golfer het volgende:
Recensie-topic is om de hoek. (waar je het ook al spamde)
Dit is het culinair nieuws-topic.
quote:
QFT, golfer, QFTquote:
Oh, maar waarom dan een post van 2 maanden geleden nog eens quoten?quote:
Zie nu pas dat het van 2 maand geleden isquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, maar waarom dan een post van 2 maanden geleden nog eens quoten?
http://www.missethoreca.n(...)uit-deuren-1588045W/quote:Sterzaak Le Marron sluit deuren
Sterrestaurant Le Marron in Malden en de bijbehorende brasserie 2nd Food & Wine gaan sluiten. Patron-cuisinier Ysbrandt Wermenbol begint in november op een andere locatie een nieuw – laagdrempeliger – restaurant met de naam Lime, ook in Malden.
'Na bijna tien jaar Le Marron wil ik een nieuwe start maken met een laagdrempelige, frisse zaak. De ster en de uitstraling die daarbij hoort, kunnen voor mensen ook een beletsel zijn om binnen te stappen,' zegt Ysbrandt Wermenbol tegen de regionale krant De Gelderlander.
'De nieuwe zaak zit dichter bij de brasserie dan bij de sterrenzaak. Ook qua prijsniveau. Daarnaast wil ik meer tijd hebben voor mijn gezin,' vervolgt Wermenbol. 'Ik blijf me voor honderd procent inzetten, maar niet meer altijd zestien uur per dag.'
Makkelijk naar binnen
Hij omschrijft zijn nieuwe zaak Lime als klein, fris, spannend en jeugdig. Lime komt naast grand cafe De 10 aan het Kerkplein in Malden. 'Lime wordt een zaak aan de straat, met grote ramen, waar mensen makkelijk binnen kunnen lopen. Een groot deel van de huidige medewerkers verhuist mee naar Lime. Op zaterdag 25 oktober is Le Marron voor het laatst open.
Ysbrandt Wermenbol begon in 2005 met Le Marron, een jaar later kreeg hij een Michelinster en in 2009 startte hij de brasserie.
Ik heb er toevallig afgelopen weekend nog gegeten, en kreeg gisteren de gastenmail van ze waar ze dit uitlegden. Jammer, maar ik denk dat ik het wel begrijp en ik ben wel erg benieuwd naar wat ze in hun nieuwe zaak op tafel gaan brengen. Zowel le Marron als 2nd Food waren prima, dus het zal, in een ander segment, wel weer de moeite waard worden.quote:Op maandag 1 september 2014 13:13 schreef borisz het volgende:
Weer een sterrenzaak die opnieuw begint.
[..]
http://www.missethoreca.n(...)uit-deuren-1588045W/
Je ziet wel wie de broek zweep aan heeft in huize Boer.quote:
quote:Deze horecazaken komen naar de Foodhallen in Amsterdam
17-09-14 18:21 uur - Bron: Het Parool
© anp
De Hallen gaan binnenkort open en dus zijn de eerste zeventien namen van horecapartners bekend gemaakt. In de hallen is plek voor ongeveer 20 tot 25 ondernemers.
Het idee van de Foodhallen is dat je geen voor-, hoofd- of nagerecht aan een gedekte tafel eet, maar dat je met eten en drinken in de hand door de hallen struint. Het concept is gebaseerd op de populaire foodcourts in onder andere Madrid en Londen.
Maar waar kun je straks terecht?
- Aberdeen Angus beefburgers van de Amsterdamse burgerzaak The Butcher
- Culinaire bitterballen in De Ballenbar
- Hotdogs van Bulls and Dogs
- Frisse frozen yoghurt van het internationale merk Yogen Früz
- Gezonde sushi van Friska
- Vegetarische hapjes van Green Brothers
- Temaki sushi rolls van Meneer Temaki
- Pizza's van Pink Flamingo
- The Rough Kitchen serveert hun befaamde pulled pork sandwiches
- Mumbai streetfood van Shirkhan
- Een entrecôte van L'Entrecôte Mobile
- Vietnamese hapjes van VietView
- Kaas van Caulils
- Ambachtelijke broden van BBROOD
- Onder andere humus en verschillende soorten falafel bij Maza
- Spaanse delicatessen bij Jabugo Bar Iberico
- Originele Nieuw-Zeelandse/Australische pie van Wild Moa Pies
Naast de foodcourt komen er in het complex, dat 16.000 vierkante meter groot is, twee restaurants, een bioscoop, een hotel, bibliotheek en veel winkels. De foodcourt opent naar verwachting in oktober of november.
(Door: Redactie)
twitter:MacvanDinther twitterde op vrijdag 26-09-2014 om 09:25:30 Mario Ridder vertrekt met zijn team naar Hilton Rotterdam. De Zwethheul (2 sterren) gaat als goedkopere formule verder. reageer retweet
http://www.omroepwest.nl/(...)m_source=twitterfeedquote:ALPHEN AAN DEN RIJN - Restaurantketen Koetjes en Kalfjes uit Alphen aan den Rijn is dinsdag failliet verklaard.
Ook de vestigingen in Delft, Den Haag, Haarlem, Leiden en Oegstgeest zijn failliet. Alleen de locatie in Zoetermeer is niet failliet.
De verschillende vestigingen zijn sinds vorige week gesloten. Het personeel wordt ontslagen. Het gaat om 80 arbeidsplaatsen. Of een doorstart mogelijk is, is nog niet duidelijk. Die gesprekken moeten nog plaatsvinden.
http://fd.nl/ondernemen/9(...)tweede-winkelformulequote:Een nieuwe manier van boodschappen doen. Een assortiment dat voor 70% vers is, ter plekke kan worden bereid tot maaltijden of kan worden meegenomen door de thuiskok.
Met de opening van een versmarkt van 2600 m2 in Amsterdam-Noord zet het Brabantse Jumbo woensdag definitief een tweede concept naast zijn supermarktformule. Het bedrijf had weliswaar al sinds 2013 een Foodmarkt in Breda, maar dit was slechts een proefwinkel. Na de opening in Amsterdam moeten er jaarlijks twee à drie vestigingen bijkomen.
Opening Foodmarkt Jumbo in Amsterdam-Noord. Van links naar rechts: Ralph Bertrand (manager Formulestrateie- en innovatie), cfo Ton van Veen, Kitty en Karel van Eerd (oprichter en president-commissaris van RvC), Colette Cloosterman-van Eerd (directeur Formule en Innovatie) en Patrick Inkenhaag (filiaalmanager Foodmarkt Amsterdam).
'Voor ons is dit een startschot voor de verdere uitrol van het concept Foodmarkt’, zegt formuledirecteur Colette Cloosterman-Van Eerd. De ervaringen in Breda zijn zo positief, dat de formule in drie tot vijf jaar moet worden uitgebreid naar circa tien vestigingen.
Apart concept
Op de pui van de hagelnieuwe Foodmarkt Amsterdam, in een voormalige Amsterdamse Stork-fabriek, ontbreekt de naam Jumbo en ook de bijbehorende bedrijfskleur geel is nergens te bekennen. ‘We willen niet dat mensen meteen denken: die winkel kennen we al', zegt Cloosterman. 'Daarom hebben we gekozen voor een apart concept.'
De eerste klanten komen woensdagmorgen vijf over negen binnen in een winkel waar 70% van het assortiment vers is. Naast de dagelijkse boodschappen vinden ze er nationale en internationale gerechten, die ter plekke worden bereid. Klanten kunnen die direct opeten, mee naar huis nemen of zelf thuis klaarmaken.
Ombouw nog in volle gang
De nieuwe winkelformule is ontwikkeld terwijl het Veghelse familiebedrijf de handen nog vol heeft aan de ombouw van een kleine 300 winkels uit de C1000-formule. 'Juist dan moet je dat doen,' vindt Cloosterman. 'Als je gaat ombouwen, heb je een idee van een betere winkel in je hoofd.' Financieel directeur Ton van Veen vult aan: 'Het grote gevaar is, en daar zijn we ons van bewust, dat we door die ombouwoperatie vijf jaar lang vergeten naar buiten te kijken. Daar moet je voor waken als je leidend wil blijven.'
Jumbo is al sinds 2010 winkels aan het ombouwen, nadat een groot aantal winkels van Super de Boer en C1000 zijn gekocht. De meeste daarvan zijn toegevoegd aan de Jumbo-formule, die eind dit jaar zijn 500ste winkel hoopt te openen. Als halverwege volgend jaar de laatste 70 tot 80 winkels zijn omgebouwd, staat de teller op een kleine 600. Ondertussen is de enorme schuldenlast van meer dan ¤1,2 mrd die Jumbo op de schouders nam met beide overnames, weer teruggebracht naar ¤550 mln.
Formule-aanpassingen
De Amsterdamse Foodmarkt verschilt van die in Breda, al is het alleen maar omdat de laatste twee keer zo groot is. Cloosterman laat verder zien dat de Amsterdamse versmarkt meer verse salades en verse broodjes aanbiedt en de Aziatische keuken is uitgebreid met onder meer verse loempia's en verse saté. Klanten kunnen er een eigen assortiment vis of ontbijtgranen samenstellen, maar vinden er ook streekproducten van lokale telers, verse babyvoeding uit de koeling of flessen Petrus-wijn à ¤1799.
Opening Foodmarkt Jumbo in Amsterdam-Noord.
De winkel is een mengeling van een supermarkt en horeca. 'De meeste klanten zullen niet hier gaan eten', denkt Cloosterman. 'Het doel van koks die hier eten bereiden, is dat mensen denken: "dat kan ik ook" en de gerechten thuis klaarmaken.' Het Foodmarkt-concept is volgens haar een manier voor het winkelbedrijf om te laten zien wat bedoeld wordt met kwaliteit en een kraamkamer voor innovatie. 'Het leent zich om modulair uit te rollen in de reguliere supermarkten', zegt Van Veen. Zo zijn de pizzacorner, een rijpingskast voor vlees en schepvis al in andere winkels geïntroduceerd.
Nog geen winstmaker
'Het wordt onze grootste opdracht om de laagste prijzen te houden', zegt formule- en innovatiedirecteur Cloosterman. De kosten liggen met veertig medewerkers in keukens immers veel hoger dan voor een reguliere supermarkt, maar toch is een pizza margherita hier te koop voor de relatief lage prijs van ¤2,50 en een een taart met vers fruit voor ¤5. Door die combinatie van hoge kosten en lage prijzen maakt de Foodmarkt in Breda openging na anderhalf jaar nog geen winst.
'De winkel heeft wel een positief ebitda, maar we kunnen nog niet alle investeringskosten terugverdienen', zegt financieel directeur Van Veen. 'Dat moet binnen een aantal jaren wel het geval zijn.' De investeringen in een Foodmarkt zijn volgens hem weliswaar hoger en de terugverdientijd langer, maar de brutomarge ook omdat er meer verse producten worden verkocht.
Vechtmarkt
Jumbo heeft volgens Van Veen nu drie formules: de supermarkten, de versmarkten en de verkoop via internet. Met dat laatste is het supermarktbedrijf pas deze maand gestart door het openen van afhaalpunten voor online bestelde boodschappen. Er zijn nu 22 'pick-up points' en dat aantal moet volgende week groeien naar circa dertig ophaalpunten.
Vernieuwing is voor Jumbo een manier om te blijven groeien nu de supermarktomzetten in Nederland over de hele linie dalen. 'Het is een vechtmarkt', zegt Van Veen. 'De markt als geheel vertoont een kleine min, terwijl ons bedrijf autonoom met 3 tot 4% groeit. Achter de nieuwe formules zit een strategische gedachte: dat zijn onze toekomstige sterren.'
Wat een 'drukte' weer op dat bord.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:34 schreef golfer het volgende:
Bron: De Volkskrant:
[knip = 1 groot promo verhaal]
Ik vind het er ook heel onsmakelijk uitzien. Ik moet aan maden denkenquote:Op donderdag 27 november 2014 16:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat een 'drukte' weer op dat bord.
quote:Op 1 april opent Julius zijn nieuwe zaak, genaamd happyhappyjoyjoy, aan de Bilderdijkstraat 158 in Amsterdam-West. Hier zal hij zelf niet achter de potten & pannen staan, maar is hij verantwoordelijk voor de culinaire invulling van het restaurant.
Op de kaart komen verschillende kleine gerechtjes te staan die je meenemen op reis langs de keukens van onder andere Thailand, Vietnam, China en Korea. Groenten krijgen de hoofdrol en ook verschillende kooktechnieken komen aan bod.
De gerechtjes zullen vanaf ¤5,- per stuk worden verkocht en het zal ook mogelijk zijn om ze mee naar huis te nemen.
Das idd best grootquote:Op donderdag 29 januari 2015 11:29 schreef minilot het volgende:
Klein wordt het niet, 400 vierkante meter. Lees ik net op missethoreca.
Alles zegt mij: "Daar moet je niet heengaan iwanius want je zal niet verrast worden door die papzak. "quote:
ook datquote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:12 schreef borisz het volgende:
De recensies van zijn BBQ-toko waren ook niet al te best...
http://www.missethoreca.n(...)in-Cadzand-1704535W/quote:Sergio Herman opent in het voorjaar van 2016 een nieuw restaurant in de haven van Cadzand. Het gaat volgens Herman om ‘een tent aan de haven met eerlijk eten’.
Sergio Herman start nieuw restaurant in Cadzand
Dat staat te lezen in De Telegraaf. 'Denk aan barbecue, een oven, een relaxte sfeer. Ik hoop dat we volgend jaar april klaar zijn', aldus Herman.
Herman bezit met Pure C als een restaurant in de duinen van Cadzand. Straks komt daar dus een zaak bij in de haven van de kustplaats. Daarnaast timmert Herman flink aan de weg met The Jane in Antwerpen. Sergio Herman is vooral bekend als driesterrenchef van restaurant Oud Sluis in Sluis, het restaurant dat hij eind 2013 sloot.
(misset horeca) http://www.deviszaeck.nl/over-onsquote:Rianne Sleeuw en Annelie van den Bos van De Pastinaeck uit Amersfoort hebben hun derde zaak geopend. Hun eerste bedrijf, De Pastinaeck, kreeg landelijke bekendheid na het winnen van het tv-programma Mijn Tent is Top van Herman den Blijker in 2009. In de keuken staat een winnaar van
Naast hun wijnbar De Bijzaeck, tegenover De Pastinaeck, hebben ze sinds 17 februari ook De Viszaeck in Amersfoort. In de keuken staat een winnaar van de kookwedstrijd Topchef, Tamara de Borst.
'Toen wij naar Amersfoort kwamen met De Pastinaeck nu bijna zes jaar geleden viel het ons al direct op dat de stad geen echt visrestaurant heeft. Vandaar dat wij daar nu op inspelen. De kaart varieert van eenvoudige vis & chips (19,50 euro) en mosselen tot uitgebreide fruits de mer (va 39 euro),' zegt Rianne Sleeuw tegen Misset Horeca.
De Viszaeck zit om de hoek van De Pastinaeck en De Bijzaeck aan de Krommestraat 52. 'Op loopafstand voor ons,' lacht Sleeuw. 'We gaan vanavond voor het eerst draaien. Binnen hebben we 32 stoelen, buiten 40. Ben ontzettend zenuwachtig, maar het komt goed. Zeker met zo'n chef in de keuken.' De keuken is ingericht door Vos Horeca uit Maarsbergen.
Elke dinsdag en woensdag werkt De Viszaeck met een speciaal aanbod: Op dinsdag: Mosselen, friet en Vedette Extra White voor 20 euro, op de woensdag is het menu halve kreeft, friet en Gin & Tonic voor 25 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |