abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 april 2014 @ 11:23:48 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138860825
Fok team Marmotte 2013


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 14 april 2014 @ 11:25:39 #2
545 dop
:copyright: dop
pi_138860859
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 11:22 schreef kanovinnie het volgende:
Dus gewoon wat isotone meuk in mijn bidon en iedereen die eet uitmaken voor toerder. Thanks ^O^
het is maar net welk geloof je aanhangt uiteindelijk :) er is veel over geschreven en de meningen verschillen ook wel eens een beetje.
maar eten kan natuurlijk ook zinvol zijn als je ook na dat uur op de fiets naar huis wil
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_138860927
Soms begin ik mij wat leeg te voelen en dan lijkt gelletje wel te helpen, kan ook tussen de oren zitten, maar dan helpt het ook :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 14 april 2014 @ 11:32:49 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_138861026
ik zou niet precies weten hoe snel
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:28 schreef Patroon het volgende:
Soms begin ik mij wat leeg te voelen en dan lijkt gelletje wel te helpen, kan ook tussen de oren zitten, maar dan helpt het ook :P
gelletjes werken , maar is natuurlijk ook gewoon suikers
en zolang je er dan water bij drinkt kan dat ook prima werken.
als je bloedsuiker reeds te laag is voelt dat waarschijnlijk ook snel beter, maar eigenlijk had je hem dan al wat eerder moeten nemen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 14 april 2014 @ 11:35:55 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138861120
Misschien ook gewoon omdat je maag dan weer wat in zich heeft. Want een lege maag geeft ook een leeg gevoel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138861140
Patty en Grippy,

Ik ben van mening dat jullie gelijk hebben over mijn 'trainingsmethodieken'. Echter ben ik tevens van mening dat de uren die ik fiets zo minimaal zijn, dat ze te weinig zijn om te gaan verdelen in blokje-zus, duurtje-zo, herstelletje dit. Gezien de resultaten die ik vorige jaar behaalde op 3B en Marmotte, denk ik dat ik voldoende training uit mijn training haal!

Ik fiets voor mijn plezier, niet zozeer om 't meeste uit mijn training te halen. De extra winst die ik zou kunnen behalen is naar mijn inschatting niet groot genoeg om mijn fietsplezier daarvoor te verknallen :P

Ik was best trots op mijzelf dat ik gisteren 2,5 uur met zo'n hartslag kon fietsen, en aan 't eind tegen de wind in nog 33 kon fietsen met m'n familie in m'n wiel. Ik hoopte na die prachtige prestatie op een klein schouderklopje, maar kreeg een vermaning. ;(

Groetjes,
Okky.
  maandag 14 april 2014 @ 11:39:36 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138861219
Oksel: Hoi vrienden, willen jullie aub je mening geven over mijn hartslag?

Vrienden: Je hartslag was te hoog

Oksel: Jullie zijn gemeen.

Vraag dan niets :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138861234
:D
  maandag 14 april 2014 @ 11:40:32 #9
545 dop
:copyright: dop
pi_138861241
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:36 schreef Oksel het volgende:
Patty en Grippy,

Ik ben van mening dat jullie gelijk hebben over mijn 'trainingsmethodieken'. Echter ben ik tevens van mening dat de uren die ik fiets zo minimaal zijn, dat ze te weinig zijn om te gaan verdelen in blokje-zus, duurtje-zo, herstelletje dit. Gezien de resultaten die ik vorige jaar behaalde op 3B en Marmotte, denk ik dat ik voldoende training uit mijn training haal!

Ik fiets voor mijn plezier, niet zozeer om 't meeste uit mijn training te halen. De extra winst die ik zou kunnen behalen is naar mijn inschatting niet groot genoeg om mijn fietsplezier daarvoor te verknallen :P

Ik was best trots op mijzelf dat ik gisteren 2,5 uur met zo'n hartslag kon fietsen, en aan 't eind tegen de wind in nog 33 kon fietsen met m'n familie in m'n wiel. Ik hoopte na die prachtige prestatie op een klein schouderklopje, maar kreeg een vermaning. ;(

Groetjes,
Okky.
je zegt niet zo vaak iets verstandigs oksel maar deze keer heb je helemaal gelijk :)
als je elke dag kan trainen dan zijn al die blokjes goed maar anders gewoon knallen en lol hebben
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 14 april 2014 @ 11:40:33 #10
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138861242
Ik vond het een prestatie. 35 gemiddeld over 80km, inc. 3x heuvelrug.
  maandag 14 april 2014 @ 11:41:19 #11
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138861256
Okky, genie wordt nu eenmaal nooit gewaardeerd in eigen tijd moet je maar denken :7

Kan goed voelen in de knieen dat ik zaterdag door een grens ben gebroken, maar probeer er niet gelijk van alles achter te zoeken, en ga er van uit dat ik komend weekend naar de 100 km kan gaan met nu wat rust en woensdag een avondtochtje van 50 km.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138861460
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:36 schreef Oksel het volgende:
Patty en Grippy,

Ik ben van mening dat jullie gelijk hebben over mijn 'trainingsmethodieken'. Echter ben ik tevens van mening dat de uren die ik fiets zo minimaal zijn, dat ze te weinig zijn om te gaan verdelen in blokje-zus, duurtje-zo, herstelletje dit. Gezien de resultaten die ik vorige jaar behaalde op 3B en Marmotte, denk ik dat ik voldoende training uit mijn training haal!

Ik fiets voor mijn plezier, niet zozeer om 't meeste uit mijn training te halen. De extra winst die ik zou kunnen behalen is naar mijn inschatting niet groot genoeg om mijn fietsplezier daarvoor te verknallen :P

Ik was best trots op mijzelf dat ik gisteren 2,5 uur met zo'n hartslag kon fietsen, en aan 't eind tegen de wind in nog 33 kon fietsen met m'n familie in m'n wiel. Ik hoopte na die prachtige prestatie op een klein schouderklopje, maar kreeg een vermaning. ;(

Groetjes,
Okky.
En zo is het! Goede post met volledige volzinnen!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138861575
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 11:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

En zo is het! Goede post met volledige volzinnen!
_O-
  maandag 14 april 2014 @ 11:55:22 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138861694
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:40 schreef Oksel het volgende:
Ik vond het een prestatie. 35 gemiddeld over 80km, inc. 3x heuvelrug.
Dat is ook zeker een prestatie. Maar als je dan straks in een koers tekortkomt omdat je weinig duurtrainingen doet weet je ook waar het aan ligt :P

Het is zeker niet zo dat ik 100% efficient train, maar ik probeer er wel rekening mee te houden. Een duurritje vind ik net zo leuk als keihard knallen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138861773
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

_O-
Sorry beetje als een zwarte neger. Maar vind dit gewoon een mooie ontwikkeling. Meestal post hij om 23:00 uur 3 worden per post en dan 7 achter elkaar.

Grapje okkie! ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138861875
Jongens, ikheb er even over nagedacht, ik gedraag mij soms/meestal als een betweterige arrogante lul. Dit is niet goed van me. Ik zal proberen dit beter te doen, maar is beetje aard van het beestje. Sorry voor de gevoelens die ik heb gekwetst. Ik beloof beterschap! O+
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138861973
  maandag 14 april 2014 @ 12:05:05 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138861974
Je mag van mij best betweterig zijn, zolang je de prestatie's van andere maar niet afkraakt :P Juist als A-rijder moet je weten dat het belangrijk is de nieuwelingen te motiveren ipv demotiveren :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138862062
Jammer dat Terpstra net deze rit niet op strava heeft :'(
  maandag 14 april 2014 @ 12:10:14 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138862121
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 12:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jammer dat Terpstra net deze rit niet op strava heeft :'(
Misschien moet ie 'm nog uploaden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138862290
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 12:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Misschien moet ie 'm nog uploaden?
Kan nog met een kater in bed liggen ja.
  maandag 14 april 2014 @ 12:44:35 #22
130803 Gripper
Get a grip
pi_138863000
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:40 schreef Oksel het volgende:
Ik vond het een prestatie. 35 gemiddeld over 80km, inc. 3x heuvelrug.
Jajaja.
Onverantwoorde snelheid trouwens op zo'n drukke zondag met allemaal gezinnetjes op de weg. Hoeveel fietsers heb je deze keer aangereden en over de kop laten slaan?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_138863341
Ik vind het een knappe prestatie hoor, soms wordt vergeten dat er ook mensen zijn die zich niet strikt aan alle blokjes / duurtrainingen houden. Dat is toch niet erg. Het is je hobby niet je werk en als jij je hier lekker bij voelt en blij bent met het resultaat moet je het gewoon blijven doen.

Ik doe nu ook maar wat, ik heb ook niet meer altijd zin in blokjes en duur en als ik dan vind dat ik goed gereden heb ben ik blij. En dan soms verkijk ik mij ermee dat ik een langere wedstrijd dan niet uitrijdt maar so be it.
Haters gonna hate.
pi_138863393
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Okky, genie wordt nu eenmaal nooit gewaardeerd in eigen tijd moet je maar denken :7

Kan goed voelen in de knieen dat ik zaterdag door een grens ben gebroken, maar probeer er niet gelijk van alles achter te zoeken, en ga er van uit dat ik komend weekend naar de 100 km kan gaan met nu wat rust en woensdag een avondtochtje van 50 km.
Is toch goed Capfab :) Rustig aan en er plezier in hebben.
Haters gonna hate.
pi_138863607
Ben het wel met Gripper eens. Temporijden doe ik hier alleen op wegen waarvan ik zeker weet dat ik er niemand (en mezelf dus ook niet) mee hinder. Zou niet op m'n gemak zitten om met 35 gemiddeld over de Heuvelrug te scheuren op een zondag.

@kano RvNH rij ik niet, vlieg zondag naar Spanje en wil daar een beetje fris op de fiets zitten. Deze week staat in het kader van herstel en nog 1 lange duurrit (en da's niet de RvNH).
  maandag 14 april 2014 @ 13:19:18 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138864097
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:05 schreef keesfietst het volgende:
Ben het wel met Gripper eens. Temporijden doe ik hier alleen op wegen waarvan ik zeker weet dat ik er niemand (en mezelf dus ook niet) mee hinder. Zou niet op m'n gemak zitten om met 35 gemiddeld over de Heuvelrug te scheuren op een zondag.
Tsja, ik denk dat je best hard kan rijden, al is 35 wel aan de hele rappe kant.
quote:
@kano RvNH rij ik niet, vlieg zondag naar Spanje en wil daar een beetje fris op de fiets zitten. Deze week staat in het kader van herstel en nog 1 lange duurrit (en da's niet de RvNH).
Ja maar dat wist ik eigenlijk al. Want een echte vent woont niet in Purmerend ;)
Veel plezier daar!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 14 april 2014 @ 13:20:39 #27
545 dop
:copyright: dop
pi_138864157
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:05 schreef keesfietst het volgende:
Ben het wel met Gripper eens. Temporijden doe ik hier alleen op wegen waarvan ik zeker weet dat ik er niemand (en mezelf dus ook niet) mee hinder. Zou niet op m'n gemak zitten om met 35 gemiddeld over de Heuvelrug te scheuren op een zondag.

@kano RvNH rij ik niet, vlieg zondag naar Spanje en wil daar een beetje fris op de fiets zitten. Deze week staat in het kader van herstel en nog 1 lange duurrit (en da's niet de RvNH).
rondje van oksel is toch redelijk om de veluwe heen , zal wel mee vallen met , bejaarden en ouders met kinderen op dat rondje

leven en laten leven , allemaal een stukje van de weg
ik heb ook kinderen , en heb nooit echt problemen met kleine groepjes wielrenners, het zijn vaak alleen de grotere groepen die zich gedragen of ze overal voorrang hebben
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_138864160
Sinds ik laatste tijd stukken meer ben gaan fietsen heb ik steeds vaker last van een stijve nek. Op het moment kan ik me hoofd moeilijk naar rechts draaien. Zelf denk ik dat het komt dat je aan zweten ben op de fiets en je dan afstapt en warme douche neemt. Iemand anders misschien tips of een verklaring?
pi_138864695
Rare verklaring, ik denk dat het een krampachtige (verkeerde) houding is icm met meer fietsen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 14 april 2014 @ 13:38:46 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138864728
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:20 schreef poiuytr het volgende:
Sinds ik laatste tijd stukken meer ben gaan fietsen heb ik steeds vaker last van een stijve nek. Op het moment kan ik me hoofd moeilijk naar rechts draaien. Zelf denk ik dat het komt dat je aan zweten ben op de fiets en je dan afstapt en warme douche neemt. Iemand anders misschien tips of een verklaring?
Misschien door de (rij)wind? Probeer eens een colletje oid te dragen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 14 april 2014 @ 13:42:47 #31
130803 Gripper
Get a grip
pi_138864849
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:05 schreef keesfietst het volgende:
Ben het wel met Gripper eens. Temporijden doe ik hier alleen op wegen waarvan ik zeker weet dat ik er niemand (en mezelf dus ook niet) mee hinder. Zou niet op m'n gemak zitten om met 35 gemiddeld over de Heuvelrug te scheuren op een zondag.
Nou ja, t kan wel hoor. Ik doe t zelf ook. (maar ok, dat was een woensdagavond)
http://www.strava.com/activities/54380364
Dat was solo trouwens :7

Gisteren met EP ging het ook bloedhard, maar dan wel alleen waar het kan. Dus niet in dorpjes, en niet op smalle paden. Er wordt ook altijd netjes extra gewaarschuwd met "Tegen!!! let op: kind!!!" etc.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_138864898
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou ja, t kan wel hoor. Ik doe t zelf ook. (maar ok, dat was een woensdagavond)
http://www.strava.com/activities/54380364
Dat was solo trouwens :7

Gisteren met EP ging het ook bloedhard, maar dan wel alleen waar het kan. Dus niet in dorpjes, en niet op smalle paden. Er wordt ook altijd netjes extra gewaarschuwd met "Tegen!!! let op: kind!!!" etc.
102.6 ?!

Waar rij je in godsnaam 102.6 op de heuvelrug _O-
  maandag 14 april 2014 @ 13:52:22 #33
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138865145
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:20 schreef poiuytr het volgende:
Sinds ik laatste tijd stukken meer ben gaan fietsen heb ik steeds vaker last van een stijve nek. Op het moment kan ik me hoofd moeilijk naar rechts draaien. Zelf denk ik dat het komt dat je aan zweten ben op de fiets en je dan afstapt en warme douche neemt. Iemand anders misschien tips of een verklaring?
Waarschijnlijk trek je je schouders teveel op tijdens het rijden. Dan ontstaat er erg veel spanning op je nekspieren, omdat je voor je uit kijkt. Je monnikskapspier wordt dan verkeerd belast, Als je na het fietsen even goed strecht, kan het al veel schelen misschien, Ga op de grond liggen, armen langs je lichaam, kantel je bekken zo dat je plat op de onderkant van je rug ligt, (dus niet op je billen rusten, die zijn los van de grond), leg je schouders zo plat mogelijk op de grond, buig je kin een beetje naar je borst, en strek je armen zoveel mogelijk. Als het goed is, zul je je nekspieren trekken, of, als je houding heel verkeerd was, eerst alleen de spieren onder je schouderbladen.
Klinkt misschien ingewikkeld, maar ik moet zo (en nog wat oefeningen meer) minstens om de dag strekken, of ik krijg gigantische nekpijn doordat ik al jaren scheef achtter de computer zit. Op de fiets heb ik dezelfde problemen, dus ik ga vanavong even naar de sportschool, en daar lekker strekken en rekken, anders kan ik binnen een week of twee weer naar de fysio.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138865292
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

102.6 ?!

Waar rij je in godsnaam 102.6 op de heuvelrug _O-
quote:
Device: Strava iPhone App
GPS. Bomen. Drift.
pi_138865588
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Waarschijnlijk trek je je schouders teveel op tijdens het rijden. Dan ontstaat er erg veel spanning op je nekspieren, omdat je voor je uit kijkt. Je monnikskapspier wordt dan verkeerd belast, Als je na het fietsen even goed strecht, kan het al veel schelen misschien, Ga op de grond liggen, armen langs je lichaam, kantel je bekken zo dat je plat op de onderkant van je rug ligt, (dus niet op je billen rusten, die zijn los van de grond), leg je schouders zo plat mogelijk op de grond, buig je kin een beetje naar je borst, en strek je armen zoveel mogelijk. Als het goed is, zul je je nekspieren trekken, of, als je houding heel verkeerd was, eerst alleen de spieren onder je schouderbladen.
Klinkt misschien ingewikkeld, maar ik moet zo (en nog wat oefeningen meer) minstens om de dag strekken, of ik krijg gigantische nekpijn doordat ik al jaren scheef achtter de computer zit. Op de fiets heb ik dezelfde problemen, dus ik ga vanavong even naar de sportschool, en daar lekker strekken en rekken, anders kan ik binnen een week of twee weer naar de fysio.
Dat kan nog wel eens een goede zijn, heb je misschien wellicht een filmpje van die oefening? Zelf denk ik overigens dat het aan de kleding en de wind ligt + zweten. Dagelijks leven heb ik eigenlijk weinig beweging en zit ik voornamelijk op een stoel, kan dus ook wel deels met mijn houding hebben te maken. Wel super irritant dat de nek vast zit irriteer me er mateloos aan.
  maandag 14 april 2014 @ 14:10:04 #36
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138865706
Ik zal eens kijken, kreeg de oefeningen van m'n mensendieck(?) therapeut. als je verzekering het dekt, zou ik er eens een paar sessies aan wagen. Ze zette me voor de spiegel en liet me eens zien hoe scheef ik sta en zit, en dat was echt heel leerzaam! Het menselijk lichaam is helemaal niet ontworpen om de hele dag te zitten, tenslotte.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138865883
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:05 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Dat kan nog wel eens een goede zijn, heb je misschien wellicht een filmpje van die oefening? Zelf denk ik overigens dat het aan de kleding en de wind ligt + zweten. Dagelijks leven heb ik eigenlijk weinig beweging en zit ik voornamelijk op een stoel, kan dus ook wel deels met mijn houding hebben te maken. Wel super irritant dat de nek vast zit irriteer me er mateloos aan.
Denk toch eerder de houding.
  maandag 14 april 2014 @ 14:20:54 #38
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138866081
Deze wel zo snel gezien, rekt dezelfde plekken als ik hem probeer. Zie 'mijn'oefeningen niet zo snel er tussen, maar ik zou eens proberen wat youtube nog meer geeft bij ontstpanning en nek, je voelt vanzelf wat de juiste gebieden aanpakt. Denk er wel om dat strechen nooit echt pijn mag doen, je wil spanning, zodat de spier wat oprekt en herstelt. Geen extra spierpijn!

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 14 april 2014 @ 14:43:28 #39
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_138866948
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:21 schreef dop het volgende:

[..]

je vergeet zout
Ja idd. dat heb ik achterwege gelaten.
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:20 schreef dop het volgende:
als het gaat om 1 uur hoge inspanning , dan heeft eten tijdens de wedstrijd weinig zin (vooraf wel natuurlijk) , je kan bij korte hoge inspanning alleen op suikers presteren maar ook die hebben even de tijd nodig om in je systeem te komen, dus vroeg in de wedstijd 0 tot 40 minuten zou ik schatten
je kunt in dat uur ongeveer 60 gram suikers opnemen , veel meer nemen vind je maag niet leuk en beinvloed de opname er van negatief

dus zoals velen al zegen is gewoon wat zoetigheid in het bidonnetje ideaal
isotone is mooi mee genomen omdat je dan de zout en vocht balans ook beter op pijl houd, maar is vooral gunstig achteraf of bij langere inspanning als 1 uur
Hypertone drank heeft een vertraagde maagontlediging tot gevolg in vergelijking met isotone drank/hypotone drank en minder snelle opname van het vocht. Het eerste kan wat maagklachten tot gevolg hebben bij zware inspanning en de relevantie van het tweede is discutabel.
Verschil in prestatie voor korte inspanningen is niet aangetoond en het beetje zoete doe je voor de smaak.
Pas bij een dermate lange/zware inspanning gaat ook zout een rol spelen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 14 april 2014 @ 14:49:08 #40
130803 Gripper
Get a grip
pi_138867124
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:37 schreef MarcoD het volgende:
Rare verklaring, ik denk dat het een krampachtige (verkeerde) houding is icm met meer fietsen.
Dat denk ik ook eerder. Veel mensen laten hun hoofd voorover hangen (vooral als je moe wordt) of steken het juist als een struisvogel erg omhoog om alles goed te zien. Vooral van dat laatste krijg je enorm kramp tussen je schouderbladen en in je nek.

Je nek moet ongeveer een rechte lijn vanuit je rug volgen, t is tenslotte een onderdeel van je ruggegraat. En alleen je koppie moet je kantelen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_138867162
Last van je nek = drop te hoog of te korte zit. Heb je je laten opmeten poiuytr?
pi_138867226
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zal eens kijken, kreeg de oefeningen van m'n mensendieck(?) therapeut. als je verzekering het dekt, zou ik er eens een paar sessies aan wagen. Ze zette me voor de spiegel en liet me eens zien hoe scheef ik sta en zit, en dat was echt heel leerzaam! Het menselijk lichaam is helemaal niet ontworpen om de hele dag te zitten, tenslotte.
Daar heb je gelijk in. Net klaar met de sportfysio eigenlijk weinig zin om weer onder behandeling te gaan voor iets. Het is ook niet zo dat ik het elke week heb, als ik 't heb is het ook vaak één dag zoals vandaag, morgen is er niks meer aan de hand. Dat was althans de voorgaande keren zo, schat dat ik het zo 1 keer in de 4 weken last van heb.

quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Denk toch eerder de houding.
Heb ook tijdelijk andere zadelpen, hier kan het wellicht ook mee te maken hebben. Had ook al last van de rug terwijl ik normaal nooit last heb van de rug.

quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Deze wel zo snel gezien, rekt dezelfde plekken als ik hem probeer. Zie 'mijn'oefeningen niet zo snel er tussen, maar ik zou eens proberen wat youtube nog meer geeft bij ontstpanning en nek, je voelt vanzelf wat de juiste gebieden aanpakt. Denk er wel om dat strechen nooit echt pijn mag doen, je wil spanning, zodat de spier wat oprekt en herstelt. Geen extra spierpijn!

Morgenavond ga ik er even naar kijken dan heb ik wel tijd. Dank iig.
pi_138867307
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:50 schreef keesfietst het volgende:
Last van je nek = drop te hoog of te korte zit. Heb je je laten opmeten poiuytr?
Nee, twijfel daar ook tijdje over, alleen vind ik het een behoorlijke klap met geld wat ik liever uitgeef aan een nieuwe fiets bijvoorbeeld. Die metingen beginnen pas bij 300¤+, ik vind dit wel redelijk veel geld voor een fietstest.
pi_138867467
150 euro en bij een beetje verzekering kun je een deel terugkrijgen.

Er is online ook wel veel over te vinden. Denk dat als je je afstellingen/maten hier post dat je ook wel zinnig advies krijgt. Uiteindelijk blijft het ook een gevoelsding.
pi_138868103
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:20 schreef poiuytr het volgende:
Sinds ik laatste tijd stukken meer ben gaan fietsen heb ik steeds vaker last van een stijve nek. Op het moment kan ik me hoofd moeilijk naar rechts draaien. Zelf denk ik dat het komt dat je aan zweten ben op de fiets en je dan afstapt en warme douche neemt. Iemand anders misschien tips of een verklaring?
probeer onder het fietsen eens te denken aan de houding van je schouders. Vaak rijden renners veel te verkrampt, met opgetrokken schouders, zonder dit zelf bewust te merken. Schouders ontspannen, en bewust aan je houding denken scheelt al een hoop...
verder kan het ook gewoon even wennen zijn. Als je meer gaat fietsen en dus vaker in de week, langere dagen op de fiets zit moet je lichaam ook gewoon even aanpassen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_138868225
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:59 schreef keesfietst het volgende:
150 euro en bij een beetje verzekering kun je een deel terugkrijgen.

Er is online ook wel veel over te vinden. Denk dat als je je afstellingen/maten hier post dat je ook wel zinnig advies krijgt. Uiteindelijk blijft het ook een gevoelsding.
las ik eerder ook al een keer iets over iemand die zei: terugkrijgen van verzekering... onder welke noemer declareer je een fietsmeting?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_138868253
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:22 schreef the_critic het volgende:

[..]

las ik eerder ook al een keer iets over iemand die zei: terugkrijgen van verzekering... onder welke noemer declareer je een fietsmeting?!
Sportmedischadvies (SMA)
  maandag 14 april 2014 @ 15:37:47 #48
545 dop
:copyright: dop
pi_138868777
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Sportmedischadvies (SMA)
https://www.independer.nl(...)-medisch-advies.aspx
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_138869635
merci.. voor volgend jaar eens even regelen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_138874049
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:36 schreef Oksel het volgende:

Ik fiets voor mijn plezier, niet zozeer om 't meeste uit mijn training te halen. De extra winst die ik zou kunnen behalen is naar mijn inschatting niet groot genoeg om mijn fietsplezier daarvoor te verknallen :P
da's 't belangrijkste, zonder plezier is 't namelijk snel gedaan met 't fietsen

[ Bericht 2% gewijzigd door Wombcat op 14-04-2014 18:25:46 ]
in a crowd you lose humanity
pi_138874120
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:42 schreef Gripper het volgende:

Gisteren met EP ging het ook bloedhard, maar dan wel alleen waar het kan. Dus niet in dorpjes, en niet op smalle paden. Er wordt ook altijd netjes extra gewaarschuwd met "Tegen!!! let op: kind!!!" etc.
Ook dat komt nogal intimiderend over op andere fietsers (en zeker met kinderen), als er zo'n groep aan komt razen met hoge snelheid, die dan ook nog schreeuwen (zelfs als dat schreeuwen goed bedoeld is).
in a crowd you lose humanity
pi_138874206
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

da's 't belangrijkste, zonder plezier is 't namelijk snel gedaan met 't fietsen
Nu is het net alsof Gripper die uitspraak deed.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138874242
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 18:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nu is het net alsof Gripper die uitspraak deed.
:o daar is iets misgegaan met quoten, da's wel heel bizar.
Edit: is gecorrigeerd :)
in a crowd you lose humanity
  maandag 14 april 2014 @ 18:28:04 #54
545 dop
:copyright: dop
pi_138874337
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ook dat komt nogal intimiderend over op andere fietsers (en zeker met kinderen), als er zo'n groep aan komt razen met hoge snelheid, die dan ook nog schreeuwen (zelfs als dat schreeuwen goed bedoeld is).
dat roep je ook niet om tegenliggers te waarschuwen maar zodat iedereen achter je ook oplet.
Even achter je rug wuiven welke kant je moet huiden, je kent het vast wel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_138874360
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 18:28 schreef dop het volgende:

[..]

dat roep je ook niet om tegenliggers te waarschuwen maar zodat iedereen achter je ook oplet.
Even achter je rug wuiven welke kant je moet huiden, je kent het vast wel
Ja, dat snap ik, maar dat komt dus wel anders over op de tegenliggers (en is waarschijnlijk één van de oorzaken dat wielrenners zo'n slechte naam hebben).
in a crowd you lose humanity
pi_138874442
Uiteindelijk maakt het allemaal niet uit, je doet het toch nooit goed voor iedereen.. Jammer maar helaas
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_138874483
Wielrenners hebben ook een slechte naam omdat wielrenners.

Tijdens die toertocht 2 weken terug ben ik vol op een of andere muppet geklapt, omdat ie, zonder aarzelen, afremmen, trappers stil, poot uitsteken, wat dan ook ineens linksafsloeg, terwijl ik net met mijn voorwiel thv zijn achterwiel zat.

Was uiteraard mijn schuld want, en ik quote "Teringwielrenner(s)!"
pi_138874522
Juist om dat te voorkomen bel ik nog wel eens als ik mensen, zeker als ze naast elkaar fietsen, inhaal. Zodoende wéten ze dat ik er aan kom, en hoeven ze niet te schrikken of wat. Vaker dan niet krijg ik "ER IS TOCH RUIMTE ZAT!! WEG IS NIET VAN JOU! blabla"

En als je niet belt krijg je "BELLEN!!"

Ja. :')
pi_138874656
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:32 schreef muzas het volgende:
Wielrenners hebben ook een slechte naam omdat wielrenners.

Tijdens die toertocht 2 weken terug ben ik vol op een of andere muppet geklapt, omdat ie, zonder aarzelen, afremmen, trappers stil, poot uitsteken, wat dan ook ineens linksafsloeg, terwijl ik net met mijn voorwiel thv zijn achterwiel zat.

Was uiteraard mijn schuld want, en ik quote "Teringwielrenner(s)!"
Hij sloeg zeker altijd af daar en was verbaasd dat je dat niet wist.
in a crowd you lose humanity
pi_138874785
Geen idee... Vroeg 'm of ie in orde was en of ie voortaan zn klauwen uit kan steken... Toen ik zag dat n fiets in orde was vond ik het wel best en ging ik er weer vandoor.
  maandag 14 april 2014 @ 19:17:32 #61
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138876032
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 12:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Jajaja.
Onverantwoorde snelheid trouwens op zo'n drukke zondag met allemaal gezinnetjes op de weg. Hoeveel fietsers heb je deze keer aangereden en over de kop laten slaan?
't Was verrekte rustig! Meest gevaarlijke waren van die gasten op longboards die zonder rem die heuvels afkomen. Dus eigenlijk geen.
  maandag 14 april 2014 @ 19:19:12 #62
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138876102
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 11:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

En zo is het! Goede post met volledige volzinnen!
8-)

Ik kan het wel.

Maar ben meestal te lui.

*)
  maandag 14 april 2014 @ 19:41:04 #63
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138877021
Ik zit over 2 weken een weekje in Ramsau.

Kan iemand mij een tip geven over welke fiets ik mee moet nemen? Race of ATB?
pi_138877161
Nogal afhankelijk van het weer van de afgelopen tijd en de komende weken, denk dat je met de MTB kans heb op smerige prut paden door smeltend sneeuw/snelt water, terwijl de wegen zelf een soort van schoon zijn.

Ik denk dat ik voor de racefiets zou gaan.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 14 april 2014 @ 19:47:01 #65
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138877278
Alleen zijn er beetje fatsoenlijke routes daar? Niet veel wegen daar, of wel..
  maandag 14 april 2014 @ 19:59:40 #66
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138877794
Zou zoiets als dit op de racefiets kunnen of moet dat op de ATB?
pi_138877926
Naar 2000 meter hoogte in april, dat gaat 'm niet worden, denk ik.
in a crowd you lose humanity
  maandag 14 april 2014 @ 20:08:28 #68
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138878157
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:02 schreef Wombcat het volgende:
Naar 2000 meter hoogte in april, dat gaat 'm niet worden, denk ik.
Owjah, shit, sneeuw.
pi_138878258
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:08 schreef Oksel het volgende:

[..]

Owjah, shit, sneeuw.
Of er shit ligt, weet ik niet, maar sneeuw lijkt me wel een zekerheidje, ja. :P
in a crowd you lose humanity
pi_138878410
Beslissing is gemaakt. Ik ga gezellig met mn vrienden de 100 doen. Die AGR gaat toch meer om het sfeertje er omheen en gezelligheid. Dus met vrienden. Mijn moment of glory komt een maand later wel :P

En goed trainen voor de chouffe doe ik dan wel een paar weekjes later als ik zonder filerijden de keutenberg op kan (inb4 LOPEN MOET JE TOCH WEL HAHA!!! :P )

tzt maar es aan bizkit vragen of ie nog leuke routes weet.
pi_138879212
ze beloven erg mooi weer dit weekend.. dus dat zit in ieder geval wel goed! succes!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_138879714
Hallo :W

Ik kom hier nooit maar ik heb toch een vraagje aan jullie wielrenners.
Aangezien hier al een tijd een Raleigh Record Sprint Gold/Black Edition stof staat te happen en ik er toch niks mee doe vroeg ik mij af wat zoiets nog waard is voor de liefhebber.
De fiets is echte oldskool fiets uit '83-'84 waarvan alles nog orgineel is behalve de achterband. Volgens mij is er nog geen 2k mee gefietst want m'n pa had het met de knieen en ik ben niet zo'n sportief type.
Anyway, het ding zit mij in de weg en wil er graag vanaf.

Sammenvatting: Wat is het waard en zijn hier mischien liefhebbers voor deze fiets?
  maandag 14 april 2014 @ 20:48:20 #73
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138880248
quote:
7s.gif Op maandag 14 april 2014 20:39 schreef Gummiebeer het volgende:
Raleigh Record Sprint Gold/Black
Wat foto's zou helpen! Van groep, wielen en frame :) Zijn altijd liefhebbers voor zulk spul.
pi_138880411
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:48 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat foto's zou helpen! Van groep, wielen en frame :) Zijn altijd liefhebbers voor zulk spul.
Ik maak morgen dan effe foto's. Mischien dat ik iemand er blij mee kan maken met zo'n retro fiets want het is gewoon zonde om er niks mee te doen vind ik.
Zijn er verder nog speciale dingen waar ik op moet letten die echt op de foto moeten, afgezien frame, wielen en groep?

Edit: Op Ebay kom ik al bedragen tegen van 200-400 Engelse Ponden... :P Vrijwel identiek met mijn fiets, of reken ik mij nu rijk?

[ Bericht 7% gewijzigd door Gummiebeer op 14-04-2014 20:57:06 ]
pi_138881918
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:59 schreef Oksel het volgende:
Zou zoiets als dit op de racefiets kunnen of moet dat op de ATB?

Leuk gebied. Beetje lastig om rondjes te maken, maar wel mooie stuwmeren.
  maandag 14 april 2014 @ 21:17:59 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138882107
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:32 schreef muzas het volgende:
Wielrenners hebben ook een slechte naam omdat wielrenners.

Tijdens die toertocht 2 weken terug ben ik vol op een of andere muppet geklapt, omdat ie, zonder aarzelen, afremmen, trappers stil, poot uitsteken, wat dan ook ineens linksafsloeg, terwijl ik net met mijn voorwiel thv zijn achterwiel zat.

Was uiteraard mijn schuld want, en ik quote "Teringwielrenner(s)!"
Ik zou 'm een stoot op zijn oog geven en zeggen IK BEN KICKBOXER GODVERDOMME MOT JE VECHTEN?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138882400
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:32 schreef muzas het volgende:
Wielrenners hebben ook een slechte naam omdat wielrenners.

Tijdens die toertocht 2 weken terug ben ik vol op een of andere muppet geklapt, omdat ie, zonder aarzelen, afremmen, trappers stil, poot uitsteken, wat dan ook ineens linksafsloeg, terwijl ik net met mijn voorwiel thv zijn achterwiel zat.

Was uiteraard mijn schuld want, en ik quote "Teringwielrenner(s)!"
Daarom klapt johndd sowieso iedereen met z'n fietspomp
  maandag 14 april 2014 @ 21:23:54 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138882497
Nou, voor het eerst gekoerst op een andere baan dan Sloten. En dat heb ik geweten.

Met heenrijden voelde ik al dat ik nog slechte benen had. Na de start kwam ik er ook achter dat het tempo hoger lag dan bij sloten. Niet in km per uur, maar door de scherpere bochten en de wind was het zwaarder. Ik moest al vrij snel mensen langs me laten gaan en door het smalle bochtige parcour kon ik lastig weer naar voren kruipen. Ik zag na 3/4 rondjes al een kopgroep wegrijden en daarna werd de achterkant van het peleton gelost, waar ik dus bij zat. Ik probeerde nog volle bak terug te rijden, wat half lukte. Maar toen ik bij die gasten was waren hun ook gelost _O-
Dus ik nog even doortrekken maar toen hadden we alweer wind tegen en die andere mannen waren te ver achter me om mee te draaien dus daarna met 5/6 man in de mongolenwaaier gereden. We reden niet zo heel ver achter het peleton maar we kwamen maar niet dichterbij. Op een gegeven moment was het de laatste ronde voor ons want we waren gedubbelt door de kopgroep. Dus ik denk, ik zal in ieder geval de sprint nog effkes winnen. Dan ben ik iig de koning van de mongolen.

Dus ik doe dat, hoor de koersbaas roepen dat er nog 3 rondes zijn en ik zie weer een groepje langskomen. Dus ik denk, hoppa, meerijden luilak! Zo gezegt, zo gedaan. volgende rondje zag ik de gasten van de mongolenwaaier aan de kant staan :') Toch nog maar effe 2 rondjes meegereden want er moest een andere lossen. En ik dacht, ik ga niet samen met jou eraf maat!

Aan het einde ook nog uit dat groepje gelost, en vlak daarna nog een ander ook. En ook die heb ik nog even ingehaald :P

De tweede helft ging wel een stuk beter dan de eerste helft. Toen had ik ook wat meer vertrouwen met het bochtenwerk, want die klinker zijn toch wel spannend in het begin.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138882715
Goedzo! Druk?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 14 april 2014 @ 21:28:47 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138882851
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:27 schreef MarcoD het volgende:
Goedzo! Druk?
pfff 32 man werd er gezegd maar volgens mij wel wat meer.
http://www.strava.com/dashboard
733 hoogtemeters. Had 24 rondjes volgens mij, Das 30 meter hoogteverschil. Best fors.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138882925
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, voor het eerst gekoerst op een andere baan dan Sloten. En dat heb ik geweten.

Met heenrijden voelde ik al dat ik nog slechte benen had. Na de start kwam ik er ook achter dat het tempo hoger lag dan bij sloten. Niet in km per uur, maar door de scherpere bochten en de wind was het zwaarder. Ik moest al vrij snel mensen langs me laten gaan en door het smalle bochtige parcour kon ik lastig weer naar voren kruipen. Ik zag na 3/4 rondjes al een kopgroep wegrijden en daarna werd de achterkant van het peleton gelost, waar ik dus bij zat. Ik probeerde nog volle bak terug te rijden, wat half lukte. Maar toen ik bij die gasten was waren hun ook gelost _O-
Dus ik nog even doortrekken maar toen hadden we alweer wind tegen en die andere mannen waren te ver achter me om mee te draaien dus daarna met 5/6 man in de mongolenwaaier gereden. We reden niet zo heel ver achter het peleton maar we kwamen maar niet dichterbij. Op een gegeven moment was het de laatste ronde voor ons want we waren gedubbelt door de kopgroep. Dus ik denk, ik zal in ieder geval de sprint nog effkes winnen. Dan ben ik iig de koning van de mongolen.

Dus ik doe dat, hoor de koersbaas roepen dat er nog 3 rondes zijn en ik zie weer een groepje langskomen. Dus ik denk, hoppa, meerijden luilak! Zo gezegt, zo gedaan. volgende rondje zag ik de gasten van de mongolenwaaier aan de kant staan :') Toch nog maar effe 2 rondjes meegereden want er moest een andere lossen. En ik dacht, ik ga niet samen met jou eraf maat!

Aan het einde ook nog uit dat groepje gelost, en vlak daarna nog een ander ook. En ook die heb ik nog even ingehaald :P

De tweede helft ging wel een stuk beter dan de eerste helft. Toen had ik ook wat meer vertrouwen met het bochtenwerk, want die klinker zijn toch wel spannend in het begin.
Buig voor genghis kano, koning van de mongolen _O_
  maandag 14 april 2014 @ 21:29:56 #82
130803 Gripper
Get a grip
pi_138882927
Waar ben je geweest dan Kano?

oh ja al gelezen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_138883082
BRC Beverwijk
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 14 april 2014 @ 21:33:45 #84
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138883188
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:29 schreef Gripper het volgende:
Waar ben je geweest dan Kano?
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:32 schreef MarcoD het volgende:
BRC Beverwijk
Ben wel benieuwd wat voor mannen daar aan de start staan. Een aantal rijden fors harder dan op de figuren op sloten. Of dat kwam omdat ik nog een beetje moe was.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 14 april 2014 @ 21:36:33 #85
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138883381
Kano, waarom denk je dat ik er regelmatig afwapper.. :D Ik kan aardig rammen en hoog in de hartslag knallen, maar met wind, op een bochtig parcours, met een paar goede renners, ben je gewoon de lul, net als ik.
pi_138883436
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
-KNIP-
^O^
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 14 april 2014 @ 21:37:49 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138883467
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:36 schreef Oksel het volgende:
Kano, waarom denk je dat ik er regelmatig afwapper.. :D Ik kan aardig rammen en hoog in de hartslag knallen, maar met wind, op een bochtig parcours, met een paar goede renners, ben je gewoon de lul, net als ik.
Ik had slechte benen he.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 14 april 2014 @ 21:39:49 #88
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138883627
quote:
6s.gif Op maandag 14 april 2014 21:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik had slechte benen he.
Nee Kano, je bent niet goed genoeg. Is niet erg hoor.
  maandag 14 april 2014 @ 21:42:23 #89
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138883836
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:39 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nee Kano, je bent niet goed genoeg. Is niet erg hoor.
Nare man. Ga je dochter pesten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138883986
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:36 schreef Oksel het volgende:
Kano, waarom denk je dat ik er regelmatig afwapper.. :D Ik kan aardig rammen en hoog in de hartslag knallen, maar met wind, op een bochtig parcours, met een paar goede renners, ben je gewoon de lul, net als ik.
Misschien vang je gewoon teveel wind?
pi_138884216
Ik vind het knap Kano dat je eens op een andere baan rijdt. Daar word je alleen maar sterker van!
Bij onze club zitten ook een paar jongens die altijd op dezelfde baan rijden en daar ook flink hard rijden. Maar zodra ze eens een wedstrijd op een ander "stratenparcours" rijden, zijn ze niks. Gewoon veel doen, komt het vanzelf!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138884446
Morgen mijn eerste clubkampioenschap, proloog. Daarnaast wordt er voor mij een basislidmaatschap van de KNWU aangevraagd zodat ik elke dinsdagavond trainingswedstrijden kan rijden op het parcours van Eibergen, waarschijnlijk over 2 weken mijn eerste keer dus! Gaat flink afzien worden, maar wel veel zin in. :)
  maandag 14 april 2014 @ 21:53:50 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138884688
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:47 schreef Patroon het volgende:
Ik vind het knap Kano dat je eens op een andere baan rijdt. Daar word je alleen maar sterker van!
Bij onze club zitten ook een paar jongens die altijd op dezelfde baan rijden en daar ook flink hard rijden. Maar zodra ze eens een wedstrijd op een ander "stratenparcours" rijden, zijn ze niks. Gewoon veel doen, komt het vanzelf!
Thanks.

Wel pijn in mijn hand van de klinkers. Merkte dat als ik meer kneep, ik er minder last van had. Meestal heb ik mijn handen losjes op het stuur. Niet echt knijpen ofzo.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138884971
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Thanks.

Wel pijn in mijn hand van de klinkers. Merkte dat als ik meer kneep, ik er minder last van had. Meestal heb ik mijn handen losjes op het stuur. Niet echt knijpen ofzo.
Volgend jaar dus Parijs-Roubaix :P

Maar, goed bezig ^O^. Sloten is een supermakkelijk rondje, dus goed dat je ook ergens anders rijdt.
in a crowd you lose humanity
  maandag 14 april 2014 @ 22:01:54 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138885204
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgend jaar dus Parijs-Roubaix :P

Maar, goed bezig ^O^. Sloten is een supermakkelijk rondje, dus goed dat je ook ergens anders rijdt.
Neuh, parijs-roubaix ga ik niet zo snel doen.

Als ik nu moet kiezen is sloten toch favoriet. Kan ik wat meer doen en het is wat vergevingsgezinder. Komt misschien ook door het verschil in het deelnemersveld.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138885658
't waaide vandaag ook hard, dus als het parkoers open is, maakt het dat extra zwaar.
Alleen op Sloten rijden wordt je niet beter van. Aan de andere kant: gelost worden is ook niet tof, en met zo'n kleine groep is het bijna altijd flink aanpoten.
in a crowd you lose humanity
pi_138886450
Normaal stonden er ook wel wat bomen naast dat parcours, alleen door werkzaamheden is het daar nu een beetje kaal en met de wind van vandaag ga je dat wel merken. Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren, knie voelt erg goed momenteel dus hopelijk snel.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_138886809
quote:
7s.gif Op maandag 14 april 2014 20:39 schreef Gummiebeer het volgende:
Hallo :W

Ik kom hier nooit maar ik heb toch een vraagje aan jullie wielrenners.
Aangezien hier al een tijd een Raleigh Record Sprint Gold/Black Edition stof staat te happen en ik er toch niks mee doe vroeg ik mij af wat zoiets nog waard is voor de liefhebber.
De fiets is echte oldskool fiets uit '83-'84 waarvan alles nog orgineel is behalve de achterband. Volgens mij is er nog geen 2k mee gefietst want m'n pa had het met de knieen en ik ben niet zo'n sportief type.
Anyway, het ding zit mij in de weg en wil er graag vanaf.

Sammenvatting: Wat is het waard en zijn hier mischien liefhebbers voor deze fiets?
ben benieuwd
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 14 april 2014 @ 22:22:34 #99
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_138886870
Hmm ja Marco, Sloten is idd een rondje waar je goed kan volgen. Das fijn als je in D1/D2 aan de snelheid wilt werken maar als je nergens anders rijdt moet je gewoon af en toe tegen jezelf zeggen: Vandaag spring ik met alles mee wat beweegt. Anders wordt je niet meer getriggerd op den duur.
pi_138887766
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:50 schreef luc.sken het volgende:
Morgen mijn eerste clubkampioenschap, proloog. Daarnaast wordt er voor mij een basislidmaatschap van de KNWU aangevraagd zodat ik elke dinsdagavond trainingswedstrijden kan rijden op het parcours van Eibergen, waarschijnlijk over 2 weken mijn eerste keer dus! Gaat flink afzien worden, maar wel veel zin in. :)
mooi parcours, Eibergen! flink oefenen in sturen dus voor je, als je dat niet gewend bent :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_138887853
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgend jaar dus Parijs-Roubaix :P

Maar, goed bezig ^O^. Sloten is een supermakkelijk rondje, dus goed dat je ook ergens anders rijdt.
mogelijk dat ik hem volgend jaar wel rijden ga... staat nog wel op mijn verlanglijstje..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_138894476
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:50 schreef luc.sken het volgende:
Morgen mijn eerste clubkampioenschap, proloog. Daarnaast wordt er voor mij een basislidmaatschap van de KNWU aangevraagd zodat ik elke dinsdagavond trainingswedstrijden kan rijden op het parcours van Eibergen, waarschijnlijk over 2 weken mijn eerste keer dus! Gaat flink afzien worden, maar wel veel zin in. :)
Woon al (bijna) 35 jaar in Eibergen, maar nog nooit een rondje gemaakt op die baan!
Binnenkort maar is met de MTB een rondje maken en kijken via strava hoe ik ervoor sta ;)

Veel plezier daar! Baan ziet er goed uit vind ik.. Maar heb dan ook geen verstand van racefietsen :P
  dinsdag 15 april 2014 @ 08:15:26 #103
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138894541
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 08:09 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Woon al (bijna) 35 jaar in Eibergen, maar nog nooit een rondje gemaakt op die baan!
Binnenkort maar is met de MTB een rondje maken en kijken via strava hoe ik ervoor sta ;)

Veel plezier daar! Baan ziet er goed uit vind ik.. Maar heb dan ook geen verstand van racefietsen :P
Dan kom je ergens onderaan te staan :P Met een groep rij je meestal een stuk sneller dan alleen. Helemaal op de MTB
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138894545
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:47 schreef Patroon het volgende:
Ik vind het knap Kano dat je eens op een andere baan rijdt. Daar word je alleen maar sterker van!
Bij onze club zitten ook een paar jongens die altijd op dezelfde baan rijden en daar ook flink hard rijden. Maar zodra ze eens een wedstrijd op een ander "stratenparcours" rijden, zijn ze niks. Gewoon veel doen, komt het vanzelf!
Ik ben het helemaal met je eens.
Haters gonna hate.
pi_138894557
Ik heb sinds gisteren een nieuwe auto. De auto die ik had was toch net iets te krap voor al het spul wat we meenemen als we op koers af gaan. Over 1.5 week heb ik weer een koers ver weg, ik ben benieuwd hoe het rijdt.
Haters gonna hate.
pi_138894603
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 08:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan kom je ergens onderaan te staan :P Met een groep rij je meestal een stuk sneller dan alleen. Helemaal op de MTB
Maar al die andere mensen hebben vast geen strava aan staan :P

Weet dat ik dan ergens onderaan kom te staan, maar toch leuk om ff te kijken wat ik er zou halen.
Heb er al vaak mensen zien trainen in clubtenue, pff dat gaat flink hard! :D
  dinsdag 15 april 2014 @ 08:34:38 #107
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138894729
Grote kans van wel. ;)
pi_138894761
hmm dan mijn ritje over de baan maar prive houden :P

De baan ligt wel naast een bosje waar ik met de MTB vaak door kom.
De verleiding om eens over het parcours te rijden word nu wel groter!

Volgens mij staat het hek ook best vaak open, zou je er dan zo op mogen of is het strafbaar??
(geen idee of er verboden toegang bordjes hangen)
  dinsdag 15 april 2014 @ 08:39:09 #109
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138894777
Je kan er rustig een rondje gaan rijden als er een groep op 't parcours rijdt.
pi_138894880
Eens in de gaten houden als ik er langsrijd :)

Niemand van hier er ooit op gereden?
pi_138894884
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 08:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
hmm dan mijn ritje over de baan maar prive houden :P

De baan ligt wel naast een bosje waar ik met de MTB vaak door kom.
De verleiding om eens over het parcours te rijden word nu wel groter!

Volgens mij staat het hek ook best vaak open, zou je er dan zo op mogen of is het strafbaar??
(geen idee of er verboden toegang bordjes hangen)
zolang je gewoon alleen een rondje rijd en verder niet de boel kapot maakt (of met je dikke atb banden allemaal modder over de baan rijd) zal niemand er problemen mee hebben als je daar een rondje rijd lijkt me..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_138894898
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 08:47 schreef Flipmoehoe het volgende:
Eens in de gaten houden als ik er langsrijd :)

Niemand van hier er ooit op gereden?
heb er in het verleden meermaals wedstrijden gereden... maar das al wel 15 a 20 jaar geleden :)
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 15 april 2014 @ 08:53:14 #113
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138894968
Jaja, laat zien op strava dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138895038
ik heet Bart Groot Zevert op strava, http://www.strava.com/segments/2023209
:P
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:08:41 #115
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138895190
Nu ik het bijhoud op Strava, zie ik dat ik elke week drie tot vier keer sport, en dan geen 5 minuten met de hond naar de snackbar ofzo. Heb ook geen hond natuurlijk...maar ik ben eigelijk best sportief bezig. Motiveert om het te blijven doen wel, als je het zo ziet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:10:43 #116
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_138895218
Mooi weer. Vanavond lekker stukje fietsen.


PR. leuk om te kijken maar mij zul je niet vinden op die klote steentjes.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:18:53 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138895349
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 09:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nu ik het bijhoud op Strava, zie ik dat ik elke week drie tot vier keer sport, en dan geen 5 minuten met de hond naar de snackbar ofzo. Heb ook geen hond natuurlijk...maar ik ben eigelijk best sportief bezig. Motiveert om het te blijven doen wel, als je het zo ziet.
Wel toch?

Net een KOM verloren aan iemand die 40 gemiddeld rijd op 9.8 km met een max van 69 _O_

Niki fucking Terpstra kan wel inpakken!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138895827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 08:47 schreef the_critic het volgende:

[..]

zolang je gewoon alleen een rondje rijd en verder niet de boel kapot maakt (of met je dikke atb banden allemaal modder over de baan rijd) zal niemand er problemen mee hebben als je daar een rondje rijd lijkt me..
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 08:48 schreef the_critic het volgende:

[..]

heb er in het verleden meermaals wedstrijden gereden... maar das al wel 15 a 20 jaar geleden :)
Zal er natuurlijk niet met vieze banden rond gaan rijden, met goed weer blijft er maar weinig plakken ;)

hmm.. een maat van mij heeft er met zijn MTB ook een paar x meegefietst op zo'n vrije avondtraining..
Staat op plaats 61 / 66 met 31,5km/h gemiddeld..
plaats 63 moet voor mij te doen zijn :P >25 km/h
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:53:06 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138896023
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 09:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nu ik het bijhoud op Strava, zie ik dat ik elke week drie tot vier keer sport, en dan geen 5 minuten met de hond naar de snackbar ofzo. Heb ook geen hond natuurlijk...maar ik ben eigelijk best sportief bezig. Motiveert om het te blijven doen wel, als je het zo ziet.
Doe je ook mee aan die montly training sessies? Je komt misschien niet hoog, maar tis wel leuk om te zien dat je boven andere staat. En als je dan nog net effe 1 ritje doet dat je dan weer zoveel honderd plaatsen omhoog schiet _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:04:47 #120
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138896356
Wat zijn die training sessies? Ik heb me net voor een Challenge aangemeld om in April zoveel mogelijk te rijden, zie ik dat het niet meetelt wat je al gedaan hebt..in deze maand, moet er nog even mee leren omgaan.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138896402
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat zijn die training sessies? Ik heb me net voor een Challenge aangemeld om in April zoveel mogelijk te rijden, zie ik dat het niet meetelt wat je al gedaan hebt..in deze maand, moet er nog even mee leren omgaan.
Dat bedoelt hij ja.

En volgens mij telt het wel, maar moet strava het nog even verwerken als je je pas net hebt aangemeld.
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:09:10 #122
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138896484
Je hebt gelijk, is nu wel bijgewerkt! Op Endomondo ben ik bij een calorien challenge gegaan, is ook wel leuk om eens te kijken.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138896988
quote:
Die Di Diga heeft ook de hele dag niks te doen of wel :')
pi_138897200
Tip: reageer niet op het ritje van Terpstra :')
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:35:14 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138897258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:26 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Die Di Diga heeft ook de hele dag niks te doen of wel :')
Die reageert echt altijd als een gigantische slijmbal _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138897352
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die reageert echt altijd als een gigantische slijmbal _O-
Kano begin nu over doping of over overdreven KOM jagen :D
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:39:34 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138897382
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Kano begin nu over doping of over overdreven KOM jagen :D
:D Neuh.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:39:53 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138897388
Eigenlijk moet ik nog eens naar Drenthe om alle KOM's van die vent die me bedreigde af te pakken :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138897407
Als in echt bedreigen? :')
pi_138897423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:40 schreef poiuytr het volgende:
Als in echt bedreigen? :')
Hij had Kano helemaal uitgezocht qua werk, vakantieplannen, uitgaansavonden dit dat en poste dat op strava _O-
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:54:19 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138897778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:40 schreef poiuytr het volgende:
Als in echt bedreigen? :')
"als je ooit voor mijn wiel komt vermorzel ik je"

Daarop zei ik, wat zou je familie en wergever daar van vinden, dat je mensen op internet met de dood bedreigt? En toen deed ie wat knut zei, maar onder een ander account _O-

En als klap op de vuurpijl stelde mijn KOM's niets voor, terwijl hij zelf segmenten aanmaakt vanuit het centrum van zijn dorp :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138898114
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:40 schreef Oksel het volgende:
Ik vond het een prestatie. 35 gemiddeld over 80km, inc. 3x heuvelrug.
Respect hoor, dat zou ik ook wel willen halen.
80% van de recreatieve fietsers is hier jaloers op.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:12:32 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138898290
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:06 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Respect hoor, dat zou ik ook wel willen halen.
80% van de recreatieve fietsers is hier jaloers op.
Rij een keer mee op sloten in het peleton en jakker daarna een stuk over de ringvaart, dan heb je het ook. http://www.strava.com/activities/129440780
Daar heb ik 36.6 over 80 km. :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138898432
Was Okkie niet solo dan?

Mijn ringvaart solo is net onder de 2 uur (1 uur 59). Mag ik dan ook een kudo? :p
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138898491
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Was Okkie niet solo dan?

Mijn ringvaart solo is net onder de 2 uur (1 uur 59). Mag ik dan ook een kudo? :p
Oksel rijdt nooit solo. Dat is nr 1 in de Oksel regels.
pi_138898553
Mijn ringvaart solo is een meerdaagse
pi_138898614
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

"als je ooit voor mijn wiel komt vermorzel ik je"

Daarop zei ik, wat zou je familie en wergever daar van vinden, dat je mensen op internet met de dood bedreigt? En toen deed ie wat knut zei, maar onder een ander account _O-

En als klap op de vuurpijl stelde mijn KOM's niets voor, terwijl hij zelf segmenten aanmaakt vanuit het centrum van zijn dorp :')
Waar mensen zich niet druk over kunnen maken he, treurig ook nog eens. Hoe is het verder afgelopen dan? Verder geen aandacht aan geschonken neem ik aan.
pi_138898688
Nou nou wát een doodsbedreiging zeg. :') Misschien bedoelde ie 't wel niet helemaal zo. Maar meer sportief, dat ie je er uit rijdt of wat dan ook.
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:25:21 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138898732
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:24 schreef muzas het volgende:
Nou nou wát een doodsbedreiging zeg. :') Misschien bedoelde ie 't wel niet helemaal zo. Maar meer sportief, dat ie je er uit rijdt of wat dan ook.
doodsbedreiging is wat overdreven maar het was zeker niet grappig bedoeld.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:26:02 #141
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138898748
Ik doe 86Km maar dan kom ik echt niet aan 35Km/u gemiddeld....24.5Km/u totdat ik de stad in dook om mijn vriendin op te halen :7 :7
http://app.strava.com/activities/130329798
pi_138898749
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

doodsbedreiging is wat overdreven maar het was zeker niet grappig bedoeld.
Want je hebt 'm nog ff gebeld ofzo?
pi_138898775
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:26 schreef muzas het volgende:

[..]

Want je hebt 'm nog ff gebeld ofzo?
Al zn privegegevens opzoeken en op internet gooien is iig al niet echt normaal.
pi_138898801
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Al zn privegegevens opzoeken en op internet gooien is iig al niet echt normaal.
Nee ok, maar die 'vermorzel'-opmerking vind ik niet heel erg heftig oid.
pi_138898817
Andere accounts aanmaken om iemand te benaderen is nou niet bepaald sportief :P
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:32:16 #146
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138898935
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:27 schreef muzas het volgende:

[..]

Nee ok, maar die 'vermorzel'-opmerking vind ik niet heel erg heftig oid.
http://www.strava.com/activities/124337275

LEt wel op, ik zat me te vervelen op m'n werk dus 90% van wat ik daar getypt heb is onzin.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138898986
Ik had het destijds gelezen. Ik zou het niet direct als eens doodsbedreiging interpreteren ofzo. Maar goed, al ondergedoken en aangifte gedaan?
pi_138899274
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

http://www.strava.com/activities/124337275

LEt wel op, ik zat me te vervelen op m'n werk dus 90% van wat ik daar getypt heb is onzin.
Heerlijk leesvoer zo voor de lunch :P

Edit: als ik 't nu ook zo lees interpreteer ik het ook niet als een doodsbedreiging.
pi_138899308
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:42 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Heerlijk leesvoer zo voor de lunch :P
Thijsje zonneveld hapt op mn troll _O_
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:45:49 #150
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138899366
Als je die segmenten ziet... waar hebben we het over man. "Stukje "aanzetten" over vlak".

Voor mij is een KOM in NL een KOTP! ("King of the Polder" yo!)
pi_138899547
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Thijsje zonneveld hapt op mn troll _O_
Dit stukje ook _O-

Vincent N.

Ik denk dat niet. Uiteraard staat Thijs het vrij om dat te proberen/doen. En als hij een KOM van mij zou pakken zou ik hier niet komen jankzakken daarover maar wachten op de juiste wind en hem terugpakken.
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:51:20 #152
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138899573
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:33 schreef muzas het volgende:
Ik had het destijds gelezen. Ik zou het niet direct als eens doodsbedreiging interpreteren ofzo. Maar goed, al ondergedoken en aangifte gedaan?
Tuurlijk niet. Die koekenbakker haalt me geeneens bij als ik voor 'm fiets _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:42 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Heerlijk leesvoer zo voor de lunch :P

Edit: als ik 't nu ook zo lees interpreteer ik het ook niet als een doodsbedreiging.
Ik ook niet hoor. Vind het alleen nog steeds bijzonder dat hij zich zo liet gaan _O- Het is een tekstenschrijvertje uit Drenthe _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:45 schreef jsprbcn het volgende:
Als je die segmenten ziet... waar hebben we het over man. "Stukje "aanzetten" over vlak".

Voor mij is een KOM in NL een KOTP! ("King of the Polder" yo!)
Tsja. Als wij hier alleen op plekken met een stijgingspercentage een segment aanmaken blijft er weinig over.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:52:07 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138899594
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:50 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dit stukje ook _O-

Vincent N.

Ik denk dat niet. Uiteraard staat Thijs het vrij om dat te proberen/doen. En als hij een KOM van mij zou pakken zou ik hier niet komen jankzakken daarover maar wachten op de juiste wind en hem terugpakken.
Dat is toch waar het hele KOM over gaat? Zonder wind is het onmogelijk om een segment op je naam te schrijven mits het 1 rechte lijn is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138899645
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:45 schreef jsprbcn het volgende:
Als je die segmenten ziet... waar hebben we het over man. "Stukje "aanzetten" over vlak".

Voor mij is een KOM in NL een KOTP! ("King of the Polder" yo!)
Heb je een ticket voor me? Dan kom ik graag de segmenten bij jou doen :P
pi_138899651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is toch waar het hele KOM over gaat? Zonder wind is het onmogelijk om een segment op je naam te schrijven mits het 1 rechte lijn is.
Ik vind het maar een beetje een sneu gedoe, de gedachte dat iemand vol verwachting met z'n buienradar appje zit te wachten op de dag dat hij eindelijk z'n KOM terug kan pakken. Beetje gedoe met wie de grootste heeft. Ik dacht dat wielrenners dat minder hadden.
pi_138899715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:54 schreef nickhguitar het volgende:
Beetje gedoe met wie de grootste heeft. Ik dacht dat wielrenners dat minder hadden.
_O- _O-

Júist wielrenners. Individualistensport. Waar denk je dat al dat 'soigné'-gewijf vandaan komt. Als álles perfect aan je is beginnen ze nog over de stand van de zadelpenklem.

Oh, en ik vind dit wel een goede vraag;
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:55:59 #157
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138899717
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:51 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja. Als wij hier alleen op plekken met een stijgingspercentage een segment aanmaken blijft er weinig over.
Klopt, en ik snap het ook wel, maar ik wil veel mensen die over vlak een "KOTP" halen wel eens op een acceptabele klim zien, daar trek ik graag een zak chips voor open....

pi_138899719
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:54 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik vind het maar een beetje een sneu gedoe, de gedachte dat iemand vol verwachting met z'n buienradar appje zit te wachten op de dag dat hij eindelijk z'n KOM terug kan pakken. Beetje gedoe met wie de grootste heeft. Ik dacht dat wielrenners dat minder hadden.
Lol _O-

Daar is de hele wielercultuur zo ongeveer op gebaseerd man :D
pi_138899776
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:55 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Klopt, en ik snap het ook wel, maar ik wil veel mensen die over vlak een "KOTP" halen wel eens op een acceptabele klim zien, daar trek ik graag een zak chips voor open....

[ afbeelding ]
Zijn toch gewoon 2 totaal verschillende dingen. Zelfs een renner als Reinier Honig zal Cavendish bergop compleet de vernieling inrijden. Cav kan er niks van dus?
pi_138899779
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:55 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Klopt, en ik snap het ook wel, maar ik wil veel mensen die over vlak een "KOTP" halen wel eens op een acceptabele klim zien, daar trek ik graag een zak chips voor open....

[ afbeelding ]
Ja want dat is rechtlijnig. Zou jij je geld zetten op Quintana op een TT van 60k over vlak&tegenwind? Net zo goed niet als op T. Martin op de Galibier ;)
pi_138899795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:58 schreef muzas het volgende:

[..]

Ja want dat is rechtlijnig. Zou jij je geld zetten op Quintana op een TT van 60k over vlak&tegenwind? Net zo goed niet als op T. Martin op de Galibier ;)
Te laat muzas.
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:58:52 #162
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138899797
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:54 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik vind het maar een beetje een sneu gedoe, de gedachte dat iemand vol verwachting met z'n buienradar appje zit te wachten op de dag dat hij eindelijk z'n KOM terug kan pakken. Beetje gedoe met wie de grootste heeft. Ik dacht dat wielrenners dat minder hadden.
Zoals ik daar ook ergens typte. Als de wind goed staat, ik rij ergens waarvan ik weet dat er een segment op 44 gemiddeld zit en ik rij daar met 43.5 gemiddeld, natuurlijk zet ik dan aan om naar 44.5 gemiddeld te gaan. Zou jij dat niet doen :?
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:55 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Klopt, en ik snap het ook wel, maar ik wil veel mensen die over vlak een "KOTP" halen wel eens op een acceptabele klim zien, daar trek ik graag een zak chips voor open....

[ afbeelding ]
Mocht ik ooit met de fiets die kant op komen geef ik je dat moment :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:59:29 #163
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138899811
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Te laat muzas.
Eigenlijk hetzelfde maar dan andersom :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138899812
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Lol _O-

Daar is de hele wielercultuur zo ongeveer op gebaseerd man :D
Hm :P Ik associeer dat juist met voetbal. Ik heb zelf altijd gevoetbald en ergerde met altijd bij de amateurs al aan de lachwekkende grootheidswaanzin van sommige jongens (ook teamgenoten). Ik dacht dat wielrenners meer no-nonsense waren, gewoon verstand op 0 en trappen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:59:56 #165
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138899826
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:54 schreef muzas het volgende:

[..]

Heb je een ticket voor me? Dan kom ik graag de segmenten bij jou doen :P
Cool, beginnen we met deze *O* *O* *O* *O* *O*

http://app.strava.com/segments/745041
http://app.strava.com/segments/4203533
http://app.strava.com/segments/3450070
pi_138899828
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:59 schreef nickhguitar het volgende:
verstand op 0
Bij velen kan ie ook niet hoger.
pi_138899829
Ze moeten Strava gewoon eens wat gaan veranderen als het gaat om prestaties. Die kunnen wel meer individueel.

Nu heb je enkel KOM's, die wegens de populariteit van Strava enkel behouden zijn aan echt sterke wielrenners die koersen, brommers en stormen met code geel.
Daarnaast heb je challenges zoals 'rijdt in de maand april een totaal van 7.500 kilometer' of 'klim in de maand juni 3.212 meter'. Dat zijn meestal challenges die leuk zijn voor wederom sterke wielrenners die koersen, werklozen en parttimers.

Ze moeten iets meer indiviudele prestatie meters doen.
Neem gewoon badges of 'Strava Milestones', zoals:

'minstens 35 kilometer per uur gereden voor minstens 10 minuten'
of
'berg bedwongen met minimaal 2.000 hoogtemeters'
of
'behaal een odo van 10.000 meter
of
'upload een activity van ten minste 100 kilometer lang'

Dat zijn allemaal prestaties die individueel zijn. Soort van Strava Milestones.
Zo'n badge kan iedereen halen en daagt iedereen dus ook wat uit.
Zie: https://strava.zendesk.com/entries/21708603
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138899854
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:59 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hm :P Ik associeer dat juist met voetbal. Ik heb zelf altijd gevoetbald en ergerde met altijd bij de amateurs al aan de lachwekkende grootheidswaanzin van sommige jongens (ook teamgenoten). Ik dacht dat wielrenners meer no-nonsense waren, gewoon verstand op 0 en trappen.
Nee man :D
pi_138899876
quote:
Oh ja, lijkt wel een beetje op die weggetjes in spaarnwoude.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:01:49 #170
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138899907
Strava mag van mij om te beginnen maar eens telefoon app data blocken. GPS devices (+heart rate/cadence) only!
pi_138899927
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
of
'behaal een odol van 10.000 meter
Que?
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:03:42 #172
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138899987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze moeten Strava gewoon eens wat gaan veranderen als het gaat om prestaties. Die kunnen wel meer individueel.

Nu heb je enkel KOM's, die wegens de populariteit van Strava enkel behouden zijn aan echt sterke wielrenners die koersen, brommers en stormen met code geel.
Daarnaast heb je challenges zoals 'rijdt in de maand april een totaal van 7.500 kilometer' of 'klim in de maand juni 3.212 meter'. Dat zijn meestal challenges die leuk zijn voor wederom sterke wielrenners die koersen, werklozen en parttimers.
Of je accepteert dat andere serieuzer omgaan met hun sport dan jij? Ik rij vrij serieus en zal ook niet snel in de top 50 staan van een challenge. Dat is dan maar zo. Met KOM's ook. Een KOM is vrij uniek om te hebben. Je kan je beter richten op gewoon een knappe score dan per se een KOM moeten hebben.

En uiteindelijk zijn KOM's ook niet altijd even opschepwaardig. Ik heb er 1 van 30 km lang, gewoon een rondje om. Gaat helemaal nergens om.
quote:
Ze moeten iets meer indiviudele prestatie meters doen.
Neem gewoon badges of 'Strava Milestones', zoals:

'minstens 35 kilometer per uur gereden voor minstens 10 minuten'
Hoe is dit verschillend van een segment? En afhankelijk van de wind/peleton. Ik kan een uur lang 40+ rijden op Sloten. Niet veel zwaarder dan alleen een uur lang 32.
quote:
of
'berg bedwongen met minimaal 2.000 hoogtemeters'
"biggest climb"?
quote:
of
'behaal een odo van 10.000 meter
odo?
quote:
of
'upload een activity van ten minste 100 kilometer lang'
bmc 79 miles challenge?
quote:
Dat zijn allemaal prestaties die individueel zijn. Soort van Strava Milestones.
Zo'n badge kan iedereen halen en daagt iedereen dus ook wat uit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138900063
Ik zou het wel geinig vinden als je je een soort van prijzenkastje heb waar leuke achievements in staan. Dat je een pictogrammetje krijgt als je bijv. de Alp d'Huez hebt beklommen ofzo, ik zeg maar wat.

Dat kan toch prima buiten KOM's om, heeft er niks mee te maken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:05:36 #174
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138900066
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:01 schreef jsprbcn het volgende:
Strava mag van mij om te beginnen maar eens telefoon app data blocken. GPS devices (+heart rate/cadence) only!
Mwah, vooral GPS. heart rate/cadence hoeft er niet per se bij.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:05:56 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138900075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik zou het wel geinig vinden als je je een soort van prijzenkastje heb waar leuke achievements in staan. Dat je een pictogrammetje krijgt als je bijv. de Alp d'Huez hebt beklommen ofzo, ik zeg maar wat.
Lekker lullig voor de mensen uit Australië
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:06:15 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138900093
En je staat toch al in de segmenten daar :? Dan hoeft een extra trophy toch niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138900165
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lekker lullig voor de mensen uit Australië
Hoezo, je hoeft toch niet alle badges te halen?

Neem FourSquare als voorbeeld, die hebben 250 badges. Gaat er helemaal niet om dat je ze allemaal moet halen ofzo. Meer beetje gamifyen van Strava :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138900172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:01 schreef jsprbcn het volgende:
Strava mag van mij om te beginnen maar eens telefoon app data blocken. GPS devices (+heart rate/cadence) only!
Mwa. De data van een telefoon met goede gps is niet slechter dan die van een Garmin.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:09:11 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138900208
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoezo, je hoeft toch niet alle badges te halen?

Neem FourSquare als voorbeeld, die hebben 250 badges. Gaat er helemaal niet om dat je ze allemaal moet halen ofzo. Meer beetje gamifyen van Strava :P
Ik zie liever dat ze iets doen aan de wildgroei van segmenten dan dat ze ook maar iets anders introcuderen. Laat een KOM iets zijn wat knap is om te halen. En niet zoiets: http://www.strava.com/segments/3145685
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:09:28 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138900222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mwa. De data van een telefoon met goede gps is niet slechter dan die van een Garmin.
Je ziet bij telefoons veel vaker grote afwijkingen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:09:37 #181
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138900231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mwa. De data van een telefoon met goede gps is niet slechter dan die van een Garmin.
Hoogtemeters? Sommige mensen gaan hier tot in de stratosfeer als ik hun data mag geloven...
Als er haertrate en cadence data bij zit is de data moeilijker te vervalsen (er zullen zeker mensen zijn die thuis TCX bestanden zitten te tweaken en dan uploaden)
pi_138900247
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zie liever dat ze iets doen aan de wildgroei van segmenten dan dat ze ook maar iets anders introcuderen. Laat een KOM iets zijn wat knap is om te halen. En niet zoiets: http://www.strava.com/segments/3145685
Ja dat is natuurlijk een hele andere discussie. Een sluit het ander niet uit.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138900282
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:09 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Hoogtemeters? Sommige mensen gaan hier tot in de stratosfeer als ik hun data mag geloven...
Als er haertrate en cadence data bij zit is de data moeilijker te vervalsen (er zullen zeker mensen zijn die thuis TCX bestanden zitten te tweaken en dan uploaden)
Tja, daar heb je al de correct elevation functie voor. Waarom strava die niet automatisch corrigeert is mij ook een raadsel.

Overigens is de hoogtedata van een garmin ook niet heilig in het vlakke, het weer heeft er een veel te grote invloed op.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:12:37 #184
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138900334
Ik heb dit punt al eens eerder aangehaald. Ik ga bijvoorbeeld fietsen met iemand met de Strava iPhone app, en bij thuiskomst heeft die persoon 500-800m meer hoogtemeters. Dat is geen afwijking meer, dat is totaal de plank mis slaan m.b.t. hoogtemeters.
pi_138900378
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:12 schreef jsprbcn het volgende:
Ik heb dit punt al eens eerder aangehaald. Ik ga bijvoorbeeld fietsen met iemand met de Strava iPhone app, en bij thuiskomst heeft die persoon 500-800m meer hoogtemeters. Dat is geen afwijking meer, dat is totaal de plank mis slaan m.b.t. hoogtemeters.
Nogmaals, correct elevation.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:14:59 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138900400
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nogmaals, correct elevation.
Moeten ze dat wel doen. En waarom zou je dat doen? Nu krijg je gratis hoogtemeters en lijkt het extra stoer op je profiel
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:15:41 #187
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138900416
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nogmaals, correct elevation.
Maar die data is gebaseerd op "theoretische" waarden die ze uit de kaart gegevens halen, dus ook niet echt accuraat.
pi_138900426
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Moeten ze dat wel doen. En waarom zou je dat doen? Nu krijg je gratis hoogtemeters en lijkt het extra stoer op je profiel
Ik doe dat wel altijd, maar ik doe strava voor mezelf, voor niemand anders.

Ik snap ook niet waarom strava die functie heeft maar niet automatisch laat plaatsvinden.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:16:02 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138900430
Wauw ik heb net correct elevation gedaan en dat rondje is echt 733 hoogtemeters. Damn. Das best veel!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:16:52 #190
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138900460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:15 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Maar die data is gebaseerd op "theoretische" waarden die ze uit de kaart gegevens halen, dus ook niet echt accuraat.
MAja, is jouw garmin dan wel accuraat?
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik doe dat wel altijd, maar ik doe strava voor mezelf, voor niemand anders.

Ik snap ook niet waarom strava die functie heeft maar niet automatisch laat plaatsvinden.
Ik niet, want garmin.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138900470
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:15 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Maar die data is gebaseerd op "theoretische" waarden die ze uit de kaart gegevens halen, dus ook niet echt accuraat.
Niet echt nee, maar tussen een garmin 5 en 800 is al verschil. Zelfs dezelfde garmin geeft op 2 dagen al verschil, dat hou je toch.
pi_138900476
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:15 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Maar die data is gebaseerd op "theoretische" waarden die ze uit de kaart gegevens halen, dus ook niet echt accuraat.
Maar wel voor iedereen gelijk.
pi_138900477
Kano heb je een linkje van hem? Dan pak ik wel wat van zn KOM's af.
pi_138900500
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

MAja, is jouw garmin dan wel accuraat?

[..]

Ik niet, want garmin.
Ik heb ook garmin.
pi_138900504
Ik ging dit weekend voor het eerst met mijn 500 en kreeg 240 hoogtemeters.
Uiteindelijk zelf moeten corrigeren en nu staat er 10.

Dus dit is niets specifiek voor mobiel neem ik aan?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138900548
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik doe dat wel altijd, maar ik doe strava voor mezelf, voor niemand anders.
En dit. Corrigeer ook altijd hoogtemeters.

En gebruik strava voor mezelf. Als trainingslogboekje, om mijn eigen vorderingen bij te houden, mezelf te motiveren, en m'n eigen tijden op de segmenten verbeteren. Mijn part zit iedereen aan de digitalepo, op de brommer of achter een auto, zal me een worst wezen.
pi_138900564
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ging dit weekend voor het eerst met mijn 500 en kreeg 240 hoogtemeters.
Uiteindelijk zelf moeten corrigeren en nu staat er 10.

Dus dit is niets specifiek voor mobiel neem ik aan?
Precies dit ja. Het is gebaseerd op de atmosferische druk. Die kan in een rondje al zoveel toe en weer afnemen dat je een paar honderd meter hebt geklommen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:19:59 #198
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138900585
Ik laat mijn Garmin altijd stabiliseren op 38m voor ik vertrek gezien hoogtemeters hier meer van belang zijn dan in het vlakke Nederland :7
pi_138900592
Heb wel eens een rondje ringvaart met 300hm gedaan :') Nou liggen er wel wat drempels.... :D
pi_138900605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:19 schreef jsprbcn het volgende:
Ik laat mijn Garmin altijd stabiliseren op 38m voor ik vertrek gezien hoogtemeters hier meer van belang zijn dan in het vlakke Nederland :7
Wij krijgen geen credits voor windkracht 5 uit zee nee.
pi_138900779
Maar verder vinden jullie niet dat Strava wat meer digitale veren zou mogen geven? :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138900970
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar verder vinden jullie niet dat Strava wat meer digitale veren zou mogen geven? :P
Neuj. Dat doen ze toch ook al wel met die MTS? Dat je "al" een badge krijgt bij 250 km in 1 maand.
pi_138902401
Ja die MTS is elke maand hetzelfde of wat?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 15 april 2014 @ 13:23:53 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138903112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja die MTS is elke maand hetzelfde of wat?
Ja. Alleen in januari tot 600 ipv 1250
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138904576
Als ik dit lees ben ik blij dat ik geen Strava gebruik.
Al dat gedoe voor een KOM en wachten op de juiste wind of zelfs met een auto een KOM pakken :{w
Haters gonna hate.
  dinsdag 15 april 2014 @ 13:59:11 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138904629
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Als ik dit lees ben ik blij dat ik geen Strava gebruik.
Al dat gedoe voor een KOM en wachten op de juiste wind of zelfs met een auto een KOM pakken :{w
Dat hoeft allemaal niet hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138904659
Dat begrijp ik, maar ik vind het een beetje te ver gaan soms. De hele sportiviteit gaat er wat vanaf door dat soort dingen.
Haters gonna hate.
pi_138904669
Net voorlichting over herkenning van ASS gehad. Nu kan ik vast beter met jullie omgaan.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:01:11 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138904699
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:00 schreef Patroon het volgende:
Net voorlichting over herkenning van ASS gehad. Nu kan ik vast beter met jullie omgaan.
Oh ik dacht zelfreflectie
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:01:18 #210
130803 Gripper
Get a grip
pi_138904708
iedereen moet zich niet zo druk maken om Strava en om z'n KOM's. het is een leuk middel om een beetje te kunnen wedijveren met je naaste fietsmaatjes, om te zien wat zij doen, waar ze fietsen en je kunt er nog een beetje mee bijhouden wat je zelf gefietst hebt.
(Daar zijn overigens nog veel nuttiger analyse-tools voor, zoals veloviewer.)

Als je je echt met anderen wilt meten, dan is Strava niet de manier, maar dan moet je wedstrijden gaan rijden.
en ja t gaat inderdaad kapot aan idioten die tussen elke 2 lantaarnpalen een segment aanleggen, brommer-cheaters en voor de wind rijders.

Hoe eerder strava "uit" is hoe beter, kunnen we daarna weer over tot de orde van de dag.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:05:13 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138904878
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:01 schreef Gripper het volgende:
iedereen moet zich niet zo druk maken om Strava en om z'n KOM's. het is een leuk middel om een beetje te kunnen wedijveren met je naaste fietsmaatjes, om te zien wat zij doen, waar ze fietsen en je kunt er nog een beetje mee bijhouden wat je zelf gefietst hebt.
(Daar zijn overigens nog veel nuttiger analyse-tools voor, zoals veloviewer.)

Als je je echt met anderen wilt meten, dan is Strava niet de manier, maar dan moet je wedstrijden gaan rijden.
en ja t gaat inderdaad kapot aan idioten die tussen elke 2 lantaarnpalen een segment aanleggen, brommer-cheaters en voor de wind rijders.

Hoe eerder strava "uit" is hoe beter, kunnen we daarna weer over tot de orde van de dag.
Ach, voor de wind rijden ontkom je niet aan. Ik meen dat jij ooit nog verbaasd was een kom vanaf de lekdijk over de Amerongse berg te hebben en daar stiekem een beetje trots op was vanwege de wind mee. Je doet aan wind weinig. Aan brommer/auto trainingen des te meer. Maar mag een rit met vrienden waar je elkaar uit de wind houd dan nog wel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138904989
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:01 schreef Gripper het volgende:
iedereen moet zich niet zo druk maken om Strava en om z'n KOM's. het is een leuk middel om een beetje te kunnen wedijveren met je naaste fietsmaatjes, om te zien wat zij doen, waar ze fietsen en je kunt er nog een beetje mee bijhouden wat je zelf gefietst hebt.
(Daar zijn overigens nog veel nuttiger analyse-tools voor, zoals veloviewer.)

Als je je echt met anderen wilt meten, dan is Strava niet de manier, maar dan moet je wedstrijden gaan rijden.
en ja t gaat inderdaad kapot aan idioten die tussen elke 2 lantaarnpalen een segment aanleggen, brommer-cheaters en voor de wind rijders.

Hoe eerder strava "uit" is hoe beter, kunnen we daarna weer over tot de orde van de dag.
Hulde!
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:23:31 #213
130803 Gripper
Get a grip
pi_138905575
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ach, voor de wind rijden ontkom je niet aan. Ik meen dat jij ooit nog verbaasd was een kom vanaf de lekdijk over de Amerongse berg te hebben en daar stiekem een beetje trots op was vanwege de wind mee. Je doet aan wind weinig. Aan brommer/auto trainingen des te meer. Maar mag een rit met vrienden waar je elkaar uit de wind houd dan nog wel?
Die ene KOM was dwars door het dorp met allerlei zijstraatjes, dus eigenlijk een gevaarlijke ook nog eens die geflagd zou moeten worden.
Ik had m niet zelf gemaakt, zag inderdaad ineens tot mn verbazing een bekertje terwijl ik er alleen maar 's morgens tijdens een woon-werk ritje langs gereden was. En toen er 2 weken later een echt snelle jongen langskwam was ie ook meteen royaal uit mn bereik.
http://app.strava.com/segments/1579000

Ik ontleen er geen waarde aan iig. Zeker niet aan vlakke KOM's, en nog minder als we dat met een groep bereikt hebben. We weten allemaal best wel dat als 1 goeie eliterijder even gas geeft we onze super fantastische met veel moeite behaalde KOM kwijt zijn.

Veel leuker om te zien (als je dat al belangrijk vindt) hoe de rangschikking is t.o.v. m'n vriendjes van FOK, of mn vriendjes van EP, of m'n vriendjes van Het Stadion.
Dat zijn tenminste mensen die ik ken. Wat heb ik er nou aan dat een eliterenner op positie 1 een keer met 38 gemiddeld de Amerongseberg vanaf de moeilijke kant opgeknald is terwijl ik daar nooit harder dan 30 zal rijden?

Dus: vergelijken met je vriendjes = leuk, KOM's = don't give a shit

Tenzij het m'n welverdiende KOM op de Marsdijk is, want daar heb ik mezelf echt fucking voor binnenstebuiten gedraaid, en als die grapjas van een nieuwslezer bij de NOS denkt dat ie daar nog 3 seconden af kan knabbelen wens ik m veel succes! :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:29:14 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138905818
http://www.strava.com/segments/1840997
http://www.strava.com/segments/2043135
http://www.strava.com/segments/4948878
Dit zijn de enige waar ik echt trots op ben. De rest is nice to have.

En vergelijken met elkaar is inderdaad ook leuk. Zie ik weer dat ene Marco sneller is. Of Kees (al komt dat niet zo heel vaak voor). En DDX wilt ook nog wel eens gasgeven ergens.

Op de heuvelrug is het idd leuk vergelijken.....
Voor jou dan :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:37:36 #215
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138906156
Ik ben blij dat de groep waarmee ik rij voornamelijk op klim (en daal) segmenten met Strava bezig zijn.
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:39:25 #216
130803 Gripper
Get a grip
pi_138906209
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:37 schreef jsprbcn het volgende:
Ik ben blij dat de groep waarmee ik rij voornamelijk op klim (en daal) segmenten met Strava bezig zijn.
Tja, voor de meesten hier is het helaas alleen vlammen op polderwegen bij gebrek aan hoogteverschil. Vergeet dat niet.

Ik kom trouwens in mei een weekje jouw kant op (zonder fiets, lekker met mn meisje BCN bekijken)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:42:40 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138906325
jsprbcn, de nieuwe realbizkit? :o
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138906801
Ik heb een supervette KOM op een klim op een tropisch eiland in Japan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.strava.com/segments/1782492

[ Bericht 12% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 15-04-2014 15:44:41 ]
pi_138906844
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:59 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat begrijp ik, maar ik vind het een beetje te ver gaan soms. De hele sportiviteit gaat er wat vanaf door dat soort dingen.
Waarom rij je dan koersen en niet lekker op zondag een rondje door de polder meid?
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:59:59 #220
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138906888
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb een supervette KOM op een klim op een tropisch eiland in Japan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik maak voortaan van elke rondje wat ik fiets over de gehele lengte een segment BAM INSTANT KOM
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138906919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik maak voortaan van elke rondje wat ik fiets over de gehele lengte een segment BAM INSTANT KOM
Voorzichtig, je brengt nog mensen op ideeen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:05:43 #222
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_138907054
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:42 schreef kanovinnie het volgende:
jsprbcn, de nieuwe realbizkit? :o
Uiteraard!
Zonder gekheid, ik geloof dat wij hier een leuke groep hebben van mensen met min of meer hetzelfde niveau en mede door Strava gestimuleerd worden om net even harder/langer aan te halen als we aan het klimmen zijn.

Als er iemand naar BCN komt en een fiets huurt kan die mee fietsen *O* *O*
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:09:58 #223
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_138907185
Ik weet ook waarom ik het maar koud bleef hebben eergisteren. Ben er de hele middag en gister verrot aan geweest, zal wel iets verkeerds gegeten hebben. Blij dat ik toch naar huis ben gegaan.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_138907265
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom rij je dan koersen en niet lekker op zondag een rondje door de polder meid?
Omdat zij juist wel de echte competitie aangaat ipv de schijncompetitie op strava
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138907314
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:05 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Uiteraard!
Zonder gekheid, ik geloof dat wij hier een leuke groep hebben van mensen met min of meer hetzelfde niveau en mede door Strava gestimuleerd worden om net even harder/langer aan te halen als we aan het klimmen zijn.

Als er iemand naar BCN komt en een fiets huurt kan die mee fietsen *O* *O*
Ik ga door strava echt niet harder trainen of klimmen. Dat doe ik voor mezelf en om wedstrijden zo goed mmogelijk te presteren. Strava gebruik ik om te zien wat ik heb gedaan over het jaar heen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138907320
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Omdat zij juist wel de echte competitie aangaat ipv de schijncompetitie op strava
En dat staat wel bol van de sportiviteit? Als ik me niet vergis lopen ook bij amateurkoersen regelmatig renners tegen de dopinglamp _O- :')
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:31:06 #227
545 dop
:copyright: dop
pi_138907999
wat een discusie weer , wat maakt het uit op welke manier je lol aan het fietsen beleeft.
beetje ego strelen en kietelen is soms best lekker , zolang je er maar niet van naast je schoenen gaat lopen.
gun een ander zijn lol
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:34:57 #228
130803 Gripper
Get a grip
pi_138908145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En dat staat wel bol van de sportiviteit? Als ik me niet vergis lopen ook bij amateurkoersen regelmatig renners tegen de dopinglamp _O- :')
Knut, het is wel een hele flauwe om meteen weer de dopingkaart te spelen. Cyclinggirl rijdt volgens mij harder dan minstens de helft van alle kerels in dit topic, en ze is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, niet bij voorbaat een gebruiker "omdat ze wedstrijden rijdt en iedereen gebruikt toch in die wereld"

Kom op zeg :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:36:25 #229
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138908207
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:34 schreef Gripper het volgende:

[..]

Knut, het is wel een hele flauwe om meteen weer de dopingkaart te spelen. Cyclinggirl rijdt volgens mij harder dan minstens de helft van alle kerels in dit topic, en ze is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, niet bij voorbaat een gebruiker "omdat ze wedstrijden rijdt en iedereen gebruikt toch in die wereld"

Kom op zeg :')
Hij beschuldigd haar er toch niet van? Hij noemt doping in het algemeen. En laten we eerlijk zijn, zelfs hier in dit topic zijn er mensen die prestatieverhogende middelen nemen. Als ik me niet vergis had iemand het er over om pijnstillers te nemen voor de 3 tetten of de marmotte.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138908276
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:34 schreef Gripper het volgende:

[..]

Knut, het is wel een hele flauwe om meteen weer de dopingkaart te spelen. Cyclinggirl rijdt volgens mij harder dan minstens de helft van alle kerels in dit topic, en ze is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, niet bij voorbaat een gebruiker "omdat ze wedstrijden rijdt en iedereen gebruikt toch in die wereld"

Kom op zeg :')
Ik speel geen dopingkaart en ik zeg al helemaal nergens dat zij degene is die doping gebruikt. Vind het alleen frappant dat ze strava en haar gebruikers aan de kant zet wegens een gebrek aan sportiviteit en dan blijkbaar wel de oogkleppen op heeft om dit in haar eigen wereldje te kunnen negeren.
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:39:47 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138908327
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik speel geen dopingkaart en ik zeg al helemaal nergens dat zij degene is die doping gebruikt. Vind het alleen frappant dat ze strava en haar gebruikers aan de kant zet wegens een gebrek aan sportiviteit en dan blijkbaar wel de oogkleppen op heeft om dit in haar eigen wereldje te kunnen negeren.
Zo zwart wit heeft ze het ook weer niet gezegd he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:41:27 #232
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138908400
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:31 schreef dop het volgende:
gun een ander zijn lol
Dit bovenal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138908405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zo zwart wit heeft ze het ook weer niet gezegd he?
Uh jawel.

quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Als ik dit lees ben ik blij dat ik geen Strava gebruik.

wegens

quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:59 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat begrijp ik, maar ik vind het een beetje te ver gaan soms. De hele sportiviteit gaat er wat vanaf door dat soort dingen.
Wat is daar anders aan dan "ik ben blij dat ik geen koersen rij" want "de hele sportiviteit is daar ver te zoeken"
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:42:18 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138908429
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Uh jawel.

[..]

wegens

[..]

Gaat er wat vanaf. En dat klopt toch? Als je dat toen met thijs zag een paar weken terug, dat is niet sportief te noemen. En zo zijn er meer incidenten.

Ze zegt dat de sportiviteit er wat van af gaat, niet dat de sportiviteit compleet weg is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138908462
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gaat er wat vanaf. En dat klopt toch? Als je dat toen met thijs zag een paar weken terug, dat is niet sportief te noemen. En zo zijn er meer incidenten.

Ze zegt dat de sportiviteit er wat van af gaat, niet dat de sportiviteit compleet weg is.
Ok, en mijn reactie daarop was in de trant van

quote:
Wat is daar anders aan dan "ik ben blij dat ik geen koersen rij" want "de hele sportiviteit is daar ver te zoeken"
pi_138908480
pi_138908490
En verder bon, ze moet het lekker zelf weten, ik vind het alleen vrij kortzichtig.
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:45:06 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138908522
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:43 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Fraumuzas? :9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138908541
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik ga door strava echt niet harder trainen of klimmen. Dat doe ik voor mezelf en om wedstrijden zo goed mmogelijk te presteren. Strava gebruik ik om te zien wat ik heb gedaan over het jaar heen.
Fair enough, ik gebruik Strava als beetje extra motivatie, om mijn tijden, hoe subjectief die ook zijn ivm wind etc, met vrienden te vergelijken en leuk bij te houden wat ik zo in een jaar fiets (vrijwel niks hoor).

Vind het echt een geinige app en voor mij ook wel een motivatie om een stapje harder en verder te gaan. Infantiel? Vast wel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138908598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hij beschuldigd haar er toch niet van? Hij noemt doping in het algemeen. En laten we eerlijk zijn, zelfs hier in dit topic zijn er mensen die prestatieverhogende middelen nemen. Als ik me niet vergis had iemand het er over om pijnstillers te nemen voor de 3 tetten of de marmotte.
Weet niet of je op mij doelt, maar ik heb enkel 2 weken voor 3B zware pijnstillers gehad ivm knie. Ivm veilugheid ben ik daar de dag voor 3B mee gestopt om niks te forceren en de pijnsignalen niet te negeren.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:48:25 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138908634
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

Weet niet of je op mij doelt, maar ik heb enkel 2 weken voor 3B zware pijnstillers gehad ivm knie. Ivm veilugheid ben ik daar de dag voor 3B mee gestopt om niks te forceren en de pijnsignalen niet te negeren.
Ik weet alleen nog zo snel iets van pijnstillers en 3B. Details niet meer. I blame the beer. Ik zou ook niet meer weten wie het was. Kan zijn dat het dat is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:49:35 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138908672
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Fair enough, ik gebruik Strava als beetje extra motivatie, om mijn tijden, hoe subjectief die ook zijn ivm wind etc, met vrienden te vergelijken en leuk bij te houden wat ik zo in een jaar fiets (vrijwel niks hoor).

Vind het echt een geinige app en voor mij ook wel een motivatie om een stapje harder en verder te gaan. Infantiel? Vast wel.
Dingen die ook verneukeratief zijn is de plek waar je woont. DDX woont aan de andere kant van een aantal segmenten tov mij. maw, ik begin of eindig altijd andersom met mijn tochten dan hij doet. Dus ik ga er of vermoeider of frisser in. En het zal me niets verbazen als je dat terug ziet in de tijden bij de segmenten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138908767
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dingen die ook verneukeratief zijn is de plek waar je woont. DDX woont aan de andere kant van een aantal segmenten tov mij. maw, ik begin of eindig altijd andersom met mijn tochten dan hij doet. Dus ik ga er of vermoeider of frisser in. En het zal me niets verbazen als je dat terug ziet in de tijden bij de segmenten.
't is wat kano

:') _O-
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:55:43 #244
130803 Gripper
Get a grip
pi_138908887
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

Weet niet of je op mij doelt, maar ik heb enkel 2 weken voor 3B zware pijnstillers gehad ivm knie. Ivm veilugheid ben ik daar de dag voor 3B mee gestopt om niks te forceren en de pijnsignalen niet te negeren.
Ik kreeg een paar weken voor de 3 vleeslappen een of ander pilletje van patroon en won daar toen zowat bijna de elfstedentocht op. Hij zei dat het goed voor me was, en ik vertrouwde m.

Dus toen heb ik die arts zelf ook benaderd voor een voorraadje, en we spraken af op een parkeerplaats waar hij me de spullen vanuit z'n camper verkocht. Heb er voor de start van de 3 klonten een paar van die pilletjes genomen en de rest is historie.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_138909051
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dingen die ook verneukeratief zijn is de plek waar je woont. DDX woont aan de andere kant van een aantal segmenten tov mij. maw, ik begin of eindig altijd andersom met mijn tochten dan hij doet. Dus ik ga er of vermoeider of frisser in. En het zal me niets verbazen als je dat terug ziet in de tijden bij de segmenten.
Daarom moet je gewoon geinig plekkie krijgen voor individuele milestones :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138909436
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:00 schreef Patroon het volgende:
Net voorlichting over herkenning van ASS gehad. Nu kan ik vast beter met jullie omgaan.
mijn dagelijks werk... dus herken hier op het forum genoeg ;)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_138909831
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:18 schreef the_critic het volgende:

[..]

probeer onder het fietsen eens te denken aan de houding van je schouders. Vaak rijden renners veel te verkrampt, met opgetrokken schouders, zonder dit zelf bewust te merken. Schouders ontspannen, en bewust aan je houding denken scheelt al een hoop...
verder kan het ook gewoon even wennen zijn. Als je meer gaat fietsen en dus vaker in de week, langere dagen op de fiets zit moet je lichaam ook gewoon even aanpassen..
Even terugkomend op gisteren, ik denk zelf ook dat het komt doordat ik meer kilometers ben gaan fietsen. Begin van het jaar al een hamstring blessure opgelopen omdat mijn lichaam moest wennen aan het vele sporten (squash, fitness en fietsen), hier nu van hersteld. Vorig jaar in mei begonnen met Strava, ongeveer 1350 km gefietst in 6 actieve maanden = 225 km per maand. Vorig jaar nooit pijntjes etc gehad tijdens het fietsen.

Dit jaar heb ik al 1550km gefietst in 3,5 maand= 442 km per maand. Afgelopen week zelfs 200km gefietst in 1 week, wat voor mij echt veel is. De ritten zijn misschien iets langer geworden (niets noemenswaardig), dus aan de houding op de fiets kan het niet liggen is dan mijn conclusie of sla ik hier de plank mis?

quote:
Dank, heb Menzis Jongerenverzorgd als aanvullende verzekering dus kan tot max 250¤ terugvragen, dan moet ik dus iets van 50 a 100¤ zelf bijleggen dit heb ik er dan wel voor over. Aankomende weken even verder uitzoeken. Zo'n bike fit test heb je toch voor altijd wat aan?
pi_138910374
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:55 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik kreeg een paar weken voor de 3 vleeslappen een of ander pilletje van patroon en won daar toen zowat bijna de elfstedentocht op. Hij zei dat het goed voor me was, en ik vertrouwde m.

Dus toen heb ik die arts zelf ook benaderd voor een voorraadje, en we spraken af op een parkeerplaats waar hij me de spullen vanuit z'n camper verkocht. Heb er voor de start van de 3 klonten een paar van die pilletjes genomen en de rest is historie.
Ik weet hier niks van.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 april 2014 @ 16:42:49 #249
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138910688
Ik ben IT er, zonder iets van autisme, Asperger oid tel je niet mee in mijn wereld.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138910891
Nieuwe helm:
Zwart/wit is het toch helemaal, heb ik hier begrepen?
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 april 2014 @ 16:55:12 #251
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138911077
Lelijke helm, maar mischien dat ie wel leuk staat op je vriendin, mits in bikini ofzo.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138911124
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lelijke helm, maar mischien dat ie wel leuk staat op je vriendin, mits in bikini ofzo.
Ja dat zal haar ook vast goed staan. Denk dat de M helaas te klein is voor het hoofd van je vriendin/vrouw
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138911171
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja dat zal haar ook vast goed staan. Denk dat de M helaas te klein is voor het hoofd van je vriendin/vrouw
:') _O-
pi_138911232
Hoe krijg je die bandjes van een helm eigenlijk mooi om je hoofd zitten? Ik zit daar altijd mee te kloten
pi_138911272
Haha gaan we weer, maar niet heus. :P

Ga zo koersje rijden.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:01:09 #256
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138911278
Mrs Fab heeft een zeer delicaat, schattig hoofdje, dus ik voel mij niet aangesproken :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:03:38 #257
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138911362
Ik bedoelde trouwens je vriendin met alleen maar die helm op, en jij in haar bikini ernaast, ik moet wel aan mijn reputatie van vieze man van Fok denken. Het mag niet te voorspelbaar worden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:52:42 #258
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_138913189
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:49 schreef Patroon het volgende:
Nieuwe helm:
Zwart/wit is het toch helemaal, heb ik hier begrepen?
[ afbeelding ]
Geen giro?
.
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:16:58 #259
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_138918977
Slaman van onze vereniging heeft Oud Gastel gewonnen bij de elite.
pi_138919713
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:03 schreef kanovinnie het volgende:


[..]

Hoe is dit verschillend van een segment? En afhankelijk van de wind/peleton. Ik kan een uur lang 40+ rijden op Sloten. Niet veel zwaarder dan alleen een uur lang 32.

Scheelt dat zoveel? Hmm
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_138920274
Foto's van de oldskool fiets moeten nog effe wachten. Geen zin om de hele schuur om te gooien want er staat een motor, scooter en 4 fietsen in de weg. ;(
Morgen herkansing voor de Raleigh!
pi_138920749
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:52 schreef Yankee het volgende:

[..]

Geen giro?
Nope zat niet mooi. Dit is een mooi compact helmpje. Heb heel wat gepast en dit was liefde op 1e gezicht. Zag hem bij een andere renner vrijdag.

Edit: foto verwijderd omdat ik niet weet of iemand hier wel geplaatst wil worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Patroon op 15-04-2014 21:23:05 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:10:58 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_138921542
Staat er nou kaas op die helm?
pi_138921601
_O-
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:13:05 #265
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138921652
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:10 schreef kaasplankje het volgende:
Staat er nou kaas op die helm?
Ik vind het wel verstandig dat ze er een A uitgehaald hebben en een K van kop toegevoegd hebben. Zo zien ook alle Fransen wat er nou rondrijd, een KaasKop!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:13:21 #266
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_138921667
Hij mag zich trouwens wel eens fatsoenlijk scheren, die viespeuk.

Het lijkt Gerrit wel zo.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:16:03 #267
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138921816
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:13 schreef kaasplankje het volgende:
Hij mag zich trouwens wel eens fatsoenlijk scheren, die viespeuk.

Het lijkt Gerrit wel zo.
Beetje een nepgerrit, hij heeft natuurlijk die foto gezien met die helm met klep en dat probeert hij na te doen met een koerspetje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:18:30 #268
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_138921959
Ja Gerrit is ook wel dé benchmark alst gaat om hipheid in het peloton. De baard is in eh??

  dinsdag 15 april 2014 @ 21:20:12 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138922046
Nou, qua baard was Kees denk eerder. Dat is toch de enige ekte orginal baardaap van deze reeks.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:20:20 #270
130803 Gripper
Get a grip
pi_138922053
Mooi pakje wel: pelikaan is lekkere koffie! :9

Heb net wel weer lekker gereden, koersje op de berg. Niks geks gedaan, gewoon meters maken in het peloton. Was ook erg druk en nerveus, denk wel 100 man aan de start. Veel chaos als a, b en c elkaar moeten inhalen.

Maar wel rustiger qua HR gereden dan zaterdag, dus het went al.
Toen: https://www.strava.com/activities/129396586
Nu: https://www.strava.com/activities/130601769

Hr zakt nu na een tijdje tenminste onder de 170, kan steeds beter in de groep en uit de wind rijden. Nog niet goed genoeg hoor: kreeg van 2 mensen de tip dat ik een snelle rijder was maar nog wel een beetje aan m'n bochtenwerk moet schaven. Nou, oefenen dus!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_138922061
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, qua baard was Kees denk eerder. Dat is toch de enige ekte orginal baardaap van deze reeks.
Ivo?
pi_138922113
Die gast rijdt ontzettend hard. Zo hard, dat het die baard rechtvaardigd.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:22:40 #273
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138922177
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef Gripper het volgende:
Mooi pakje wel: pelikaan is lekkere koffie! :9

Heb net wel weer lekker gereden, koersje op de berg. Niks geks gedaan, gewoon meters maken in het peloton. Was ook erg druk en nerveus, denk wel 100 man aan de start. Veel chaos als a, b en c elkaar moeten inhalen.

Maar wel rustiger qua HR gereden dan zaterdag, dus het went al.
Toen: https://www.strava.com/activities/129396586
Gewoon meerijden in de kopgroep man
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:22:57 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_138922203
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef muzas het volgende:

[..]

Ivo?
De vader van de hipsters.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:23:24 #275
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138922229
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef muzas het volgende:

[..]

Ivo?
Das een randoneur he? Qua racefietsstyling strookt dat toch niet helemaal met de rest. Maar toegegeven, ik denk dat Ivo's baard er al was voordat Kees überhaupt bestond.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138922688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ja Gerrit is ook wel dé benchmark alst gaat om hipheid in het peloton. De baard is in eh??

[ afbeelding ]
Il Nonno _O_
pi_138922767
Leuk filmpje van vrijdag:



Tommeke zijn vriendin zie je op 0:28
Ik schiet voorbij op: 1:07 en 2:30 (finish)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138922834
Ik heb nu ook een baard. Wel tijdelijk, maar vind het wel hip.
En vooral omdat m'n chick het mooi vindt :')

Gister had ik de kledingpresentatie van m'n club. Erg gezellig en meteen veel complimenten gekregen voor zondag, iedereen kent me inmiddels :)

De kleding is ook mooi, groen met zwart. En het mooiste is dat 't ook nog eens lekker zit!
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:33:34 #279
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138922871
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:32 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb nu ook een baard. Wel tijdelijk, maar vind het wel hip.
En vooral omdat m'n chick het mooi vindt :')

Gister had ik de kledingpresentatie van m'n club. Erg gezellig en meteen veel complimenten gekregen voor zondag, iedereen kent me inmiddels :)

De kleding is ook mooi, groen met zwart. En het mooiste is dat 't ook nog eens lekker zit!
Ik ben ook bezig met een baard groeien. Schiet niet erg op en heb ook niet overal baardgroei :') Maja, wil wel eens een poging wagen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138922933
Paolini is de Pirlo van het wielrennen. Ik heb m'n baard overigens slechts 1 keer afgeschoren sinds hij fatsoenlijk groeit, en da's nu een jaar of 6/7. Wat mij betreft is het simpel: als je een mooie baardgroei hebt ben je verplicht hem te laten staan. 8-)

Wel mooi om te zien dat je ze in het peloton ook meer ziet nu, Geschke, Wiggins, Ten Dam. Jammer dat Horner die van hem niet meer heeft:

  dinsdag 15 april 2014 @ 21:37:10 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138923063
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:34 schreef keesfietst het volgende:
Paolini is de Pirlo van het wielrennen. Ik heb m'n baard overigens slechts 1 keer afgeschoren sinds hij fatsoenlijk groeit, en da's nu een jaar of 6/7. Wat mij betreft is het simpel: als je een mooie baardgroei hebt ben je verplicht hem te laten staan. 8-)

Wel mooi om te zien dat je ze in het peloton ook meer ziet nu, Geschke, Wiggins, Ten Dam. Jammer dat Horner die van hem niet meer heeft:

[ afbeelding ]
Haha ik vergeet nooit meer dat jij naar beneden kwam vorig jaar vlak voor de RVNH en ik dacht dat je wel een jaar of 30 moest zijn met die woeste baard _O- Stond er opeens iemand van mijn eigen leeftijd met een gladde kin voor me :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:38:40 #282
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138923138
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:20 schreef Gripper het volgende:
Mooi pakje wel: pelikaan is lekkere koffie! :9

Heb net wel weer lekker gereden, koersje op de berg. Niks geks gedaan, gewoon meters maken in het peloton. Was ook erg druk en nerveus, denk wel 100 man aan de start. Veel chaos als a, b en c elkaar moeten inhalen.

Maar wel rustiger qua HR gereden dan zaterdag, dus het went al.
Toen: https://www.strava.com/activities/129396586
Nu: https://www.strava.com/activities/130601769

Hr zakt nu na een tijdje tenminste onder de 170, kan steeds beter in de groep en uit de wind rijden. Nog niet goed genoeg hoor: kreeg van 2 mensen de tip dat ik een snelle rijder was maar nog wel een beetje aan m'n bochtenwerk moet schaven. Nou, oefenen dus!
Leuk. Ik was er niet vandaag, had wel gewild, maar te laat thuis om nog op tijd op de nedereindseberg te zijn :(
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf dinsdag 15 april 2014 @ 22:05:28 #283
73911 ultra_ivo
pi_138924743
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Das een randoneur he? Qua racefietsstyling strookt dat toch niet helemaal met de rest. Maar toegegeven, ik denk dat Ivo's baard er al was voordat Kees überhaupt bestond.
Laatste keer geschoren met kerst in '92.
pi_138924834
Toen was de enige baard die ik kende die van Sinterklaas en de Kerstman.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:08:42 #285
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138924928
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:05 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Laatste keer geschoren met kerst in '92.
Toen fietst ik net een half jaar :P
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:18:00 #286
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138925436
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Toen fietst ik net een half jaar :P
Ja en dat jaar daarna heeft die baard net zoveel km's afgelegd als jij tot nu toe.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:20:45 #287
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138925574
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja en dat jaar daarna heeft die baard net zoveel km's afgelegd als jij tot nu toe.
Nah, lijkt me toch sterk dat 'ie in dat jaar 200.000 km heeft afgelegd.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:21:23 #288
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138925605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nah, lijkt me toch sterk dat 'ie in dat jaar 200.000 km heeft afgelegd.
Je hebt het wel over Ivo he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:26:00 #289
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138925884
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je hebt het wel over Ivo he?
Dan nog.
Hij heeft dat jaar waarschijnlijk wel meer km afgelegd dan jij tot nu toe :P
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:28:18 #290
58560 Oksel
Gezellig.
pi_138926035
Ik had herstelritje gepland. Lekker in 't wiel bij een clubje 50+'ers zegmaar. Kom ik aan, staan we daar met in totaal 5 man, waarvan 2 ouderen. Dus met z'n drieen gereden, hartslag natuurlijk weer hoog. Grr.

http://www.strava.com/activities/130615170
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:29:04 #291
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138926083
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan nog.
Hij heeft dat jaar waarschijnlijk wel meer km afgelegd dan jij tot nu toe :P
15000, zou zomaar zo kunnen zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:30:26 #292
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138926192
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:28 schreef Oksel het volgende:
Ik had herstelritje gepland. Lekker in 't wiel bij een clubje 50+'ers zegmaar. Kom ik aan, staan we daar met in totaal 5 man, waarvan 2 ouderen. Dus met z'n drieen gereden, hartslag natuurlijk weer hoog. Grr.

http://www.strava.com/activities/130615170
Gripper:
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:31:19 #293
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138926247
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:28 schreef Oksel het volgende:
Ik had herstelritje gepland. Lekker in 't wiel bij een clubje 50+'ers zegmaar. Kom ik aan, staan we daar met in totaal 5 man, waarvan 2 ouderen. Dus met z'n drieen gereden, hartslag natuurlijk weer hoog. Grr.

http://www.strava.com/activities/130615170
70 is ook wat veel voor een herstelritje imo.

Edit: en je kunt natuurlijk ook nog zeggen: ik doe herstelritje, dus draai niet mee op kop.
in a crowd you lose humanity
pi_138926445
Jongens elke zaterdagnacht wordt ik eruitgesprint door 1 jongen op de gewone fiets op de terugweg naar huis. Dit gebeurt altijd met wind mee. Hij doet aan voetballen en niet eens aan wielrennen. Ik baal daar wel van. Valt dit te trainen, zodat dit niet meer gaat gebeuren?
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:35:59 #295
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138926528
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
Jongens elke zaterdagnacht wordt ik eruitgesprint door 1 jongen op de gewone fiets op de terugweg naar huis. Dit gebeurt altijd met wind mee. Hij doet aan voetballen en niet eens aan wielrennen. Ik baal daar wel van. Valt dit te trainen, zodat dit niet meer gaat gebeuren?
Ja, wat minder van die lange afstanden fietsen en wat vaker kortere ritjes maken (2-3 uur), waarbij je b.v. na een uurtje inrijden 10 sprintjes trekt.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:37:11 #296
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138926608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
Jongens elke zaterdagnacht wordt ik eruitgesprint door 1 jongen op de gewone fiets op de terugweg naar huis. Dit gebeurt altijd met wind mee. Hij doet aan voetballen en niet eens aan wielrennen. Ik baal daar wel van. Valt dit te trainen, zodat dit niet meer gaat gebeuren?
Gewoon zeggen dat het komt door het bier.
En voetbal is een sprintsport. Gewoon zeggen dat je 200 km tegen hem wilt rijden. Kijken wattie dan doet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:37:31 #297
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138926621
En hij doet stiekem autotraining met PAtroon, das iig 1 ding wat als een paal boven water staat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138926690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, wat minder van die lange afstanden fietsen en wat vaker kortere ritjes maken (2-3 uur), waarbij je b.v. na een uurtje inrijden 10 sprintjes trekt.
Het is niet zo dat ik elke weer een 150 km rit of meer heb. Maar meer intervallen zal dat helpen? Nu doe ik dat eigenlijk nooit.
pi_138926735
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat het komt door het bier.
En voetbal is een sprintsport. Gewoon zeggen dat je 200 km tegen hem wilt rijden. Kijken wattie dan doet.
dan valt die na 100 van zijn fiets af. :P
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:39:29 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138926736
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:38 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik elke weer een 150 km rit of meer heb. Maar meer intervallen zal dat helpen? Nu doe ik dat eigenlijk nooit.
Dat sowieso.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:39:42 #301
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138926749
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:38 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik elke weer een 150 km rit of meer heb. Maar meer intervallen zal dat helpen? Nu doe ik dat eigenlijk nooit.
Jep, dat helpt. Dat waar je traint wordt je goed (c.q. beter) in.
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')