abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_138880691
quote:
Ik wilde hem net posten ja. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 14 april 2014 @ 21:04:52 #278
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_138881264
quote:
van Gaal was er ook bij op 6:54
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 april 2014 @ 21:21:17 #279
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138882322
thijszonneveld twitterde op maandag 14-04-2014 om 21:20:04 Zit vanavond bij Café Corsari; de Vlamingen ervan overtuigen dat Niki T. niet won dankzij iemand anders, maar vooral dankzij zichzelf. reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_138887898
Die Zonneveld is er maar druk mee
pi_138891390
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 16:07 schreef DeeBee het volgende:
Sagan heeft nog steeds geen klassieker gewonnen natuurlijk, dat begint toch aardig te duren. En iedereen blijft wel roepen van 'dat komt nog wel!', maar het blijkt maar hoe lastig het is klassiekers te winnen, zelfs met het talent van een Sagan.

Hij reed gisteren wel lekker, met mooie aanvallen nog enzo! ^O^
quote:
Wikipedia van toen Tom 24 was zegt het volgende:
In zijn tweede seizoen bij Quick-step behaalde Boonen negentien overwinningen, waaronder de semi-klassiekers E3-Prijs Harelbeke, Scheldeprijs en de klassieker Gent-Wevelgem en twee etappezeges in de Ronde van Frankrijk 2004, waaronder de laatste etappe naar de Champs-Élysées. Op 15 november 2004 werd hij door de krant Het Nieuwsblad tot profrenner van het jaar gekozen. Hij ontving de Flandrien-Trofee uit handen van de Vlaamse minister-president Yves Leterme. Hij won ook de Omloop Mandel-Leie-Schelde in Meulebeke.
En het jaar daarna begon Tom RvV en PR te winnen. Dus dit mag allemaal nog voor Sagan, maar volgend jaar moet het toch echt maar eens. Als ie ook zo'n held als Tom wil worden, in ieder geval. Als ie net zo goed als Boasson Hagen wil zijn, dan ligt hij op koers.
pi_138891965
De uitslagen van Sagan in de eendagskoersen zijn nu al een stuk beter dan die van Hagen natuurlijk. Die won GW op een schitterende manier (in ongelofelijk slecht weer), maar verder heeft hij het in het voorjaar nooit echt laten zien, wel nog knap 2de op het WK 2 jaar geleden, maar dat was in het najaar. Sagan werd al 2de en 4de in MSR, 2de in Vlaanderen en 6de in Roubaix en daarbij nog de zege + 2de en 3de plek in Gent-Wevelgem en een zege en 2de plek in de E3-prijs.

Ben het met je eens dat Sagan, als hij echt zo'n grote held wil worden, er volgend jaar toch echt 1 moet winnen, maar de vergelijking met EBH vind ik wel wat overdreven, die kan in het voorjaar (nog steeds) geen 250+ aan..
pi_138892433
http://sporza.be/cm/sporz(...)_140414_CC_Zonneveld

Mooi interview met Thijs. Verwoord naar mijn idee toch zeker mijn frustratie met de Vlaamse berichtvoering na Parijs-Roubaix.
pi_138893279
Zonneveld zegt: 'In Nederland is er veel chauvinisme, maar de Belgen kunnen er ook wat van.' Niet zo'n schokkende uitspraak, en zo is het overal gewoon. Helaas, want ik supporter niet voor een vlaggetje achter een naam, maar gewoon voor een renner of een ploeg die me op een of andere manier aanstaat.

Maar hij zegt ook dat hij het niet eens is met de volgende woorden van Wuyts: 'Als Terpstra Boonen of Vanmarcke had geheten was hij niet zo gemakkelijk weggekomen'. Daar ben ik het gewoon met Wuyts eens. Maar daar had je bijvoorbeeld ook Cancellara kunnen noemen.

En aan het einde van het interview zegt hij zelfs over de kansen van Terpstra voor de volgende jaren dat het afhangt van de ploeg waarin hij rijdt, waarin hij indirect gewoon aangeeft dat hij profiteert van de overmacht van OPQS, wat weer precies het tegenovergestelde is van de tweet die hij vooraf de wereld instuurde.

Anti-climax ben ik het in zekere zin wel mee eens (al is het misschien een tikje te sterk uitgedrukt), want het begon mooi met de vroege opening van Boonen. Daarna waren er wat prikjes van Vanmarcke, waarna er steeds meer afwaaiden. En uiteindelijk één demarrage (of je moet die van Wiggins meetellen) waarna het binnen twee minuten beslist was, ipv spanning of ze nog terug konden komen of een spervuur van demarrages voordat de winnaar vertrokken was. Dat het voor Terpstra en zijn sympathisanten een absoluut hoogtepunt is wil niet zeggen dat het voor de neutrale kijker een zinderende koers en vooral finale was. Wuyts vond Vlaanderen van dit jaar een mooiere koers en daar kan ik me wel in vinden.
  dinsdag 15 april 2014 @ 01:50:48 #285
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_138893648
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:37 schreef Marcoss het volgende:
Die Zonneveld is er maar druk mee
Beschamend dat AD vandaag, op pagina 2 en 3 blaaskaak Thijs die in de huid van Terpstra kruipt e.d. :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 15 april 2014 @ 01:59:18 #286
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_138893687
Natuurlijk profiteert Terpstra dit seizoen van de overmacht van OPQS , maar dat is toch altijd zo voor de 'buitenlandse meesterknechten' in de ploeg Lefevre ? Zo won Tafi ook Parijs-Roubaix, net als Knaven bv ... En die renners willen dan vaak weggaan om als kopman te 'cashen' bij een andere ploeg ... Zoals Chavanel . Daar nog iemand iets van gehoord dit seizoen eigenlijk ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 15 april 2014 @ 02:02:42 #287
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_138893705
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2014 01:06 schreef wimderon het volgende:
Zonneveld zegt: 'In Nederland is er veel chauvinisme, maar de Belgen kunnen er ook wat van.' Niet zo'n schokkende uitspraak, en zo is het overal gewoon. Helaas, want ik supporter niet voor een vlaggetje achter een naam, maar gewoon voor een renner of een ploeg die me op een of andere manier aanstaat.

Maar hij zegt ook dat hij het niet eens is met de volgende woorden van Wuyts: 'Als Terpstra Boonen of Vanmarcke had geheten was hij niet zo gemakkelijk weggekomen'. Daar ben ik het gewoon met Wuyts eens. Maar daar had je bijvoorbeeld ook Cancellara kunnen noemen.

En aan het einde van het interview zegt hij zelfs over de kansen van Terpstra voor de volgende jaren dat het afhangt van de ploeg waarin hij rijdt, waarin hij indirect gewoon aangeeft dat hij profiteert van de overmacht van OPQS, wat weer precies het tegenovergestelde is van de tweet die hij vooraf de wereld instuurde.

Anti-climax ben ik het in zekere zin wel mee eens (al is het misschien een tikje te sterk uitgedrukt), want het begon mooi met de vroege opening van Boonen. Daarna waren er wat prikjes van Vanmarcke, waarna er steeds meer afwaaiden. En uiteindelijk één demarrage (of je moet die van Wiggins meetellen) waarna het binnen twee minuten beslist was, ipv spanning of ze nog terug konden komen of een spervuur van demarrages voordat de winnaar vertrokken was. Dat het voor Terpstra en zijn sympathisanten een absoluut hoogtepunt is wil niet zeggen dat het voor de neutrale kijker een zinderende koers en vooral finale was. Wuyts vond Vlaanderen van dit jaar een mooiere koers en daar kan ik me wel in vinden.
Uiteindelijk reed Belkin gewoon idioot. Ze hadden zich tot drie , vier keer toe ipv een tweederangsmannetje mee te sturen voorin of in de achtervolging en dan voorin én achterin niet meer te rijden gewoon iedereen moeten laten rijden voor Vanmarcke die dan maar op Carrefour de L'arbre de forcing had moeten voeren ... Dan waren ze wellicht véél dichter bij de overwinning gekomen dan nu het geval was geweest ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_138894579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 02:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Uiteindelijk reed Belkin gewoon idioot. Ze hadden zich tot drie , vier keer toe ipv een tweederangsmannetje mee te sturen voorin of in de achtervolging en dan voorin én achterin niet meer te rijden gewoon iedereen moeten laten rijden voor Vanmarcke die dan maar op Carrefour de L'arbre de forcing had moeten voeren ... Dan waren ze wellicht véél dichter bij de overwinning gekomen dan nu het geval was geweest ...
Precies toen ze vooraan een overwicht kregen, ging Vanmarcke ook iedereen losrijden, waardoor dat teniet gedaan werd. Belkin reed niet al te slim afgelopen zondag, want die hadden op een gegeven moment de meeste mannetjes voorin. Al waren alle helpers ook helemaal dood, was niemand buiten Vanmarcke met een 'super dag', je kan niet verwachten dat Jos van Emden nog even meegaat in volle finale of zo...
Jack does it in real time...
pi_138894582
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 02:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Uiteindelijk reed Belkin gewoon idioot. Ze hadden zich tot drie , vier keer toe ipv een tweederangsmannetje mee te sturen voorin of in de achtervolging en dan voorin én achterin niet meer te rijden gewoon iedereen moeten laten rijden voor Vanmarcke die dan maar op Carrefour de L'arbre de forcing had moeten voeren ... Dan waren ze wellicht véél dichter bij de overwinning gekomen dan nu het geval was geweest ...
De tactiek van Belkin was op veel momenten absoluut niet logisch inderdaad (vooral op het moment dat ze naar de groep Boonen toe rijden en in plaats van het gat dicht te rijden, sturen ze Tankink naar de kopgroep.. ), maar echt veel geluk hadden ze ook niet. Boom reed in kansrijke positie toen hij onderuit ging, terwijl vlak daarna Wynants lek rijdt. Als dat niet gebeurt, denk ik dat Boom meezit in de groep Vanmarcke of anders in de groep met Boonen en Terpstra. Mogelijk had Wynants ook in dat laatste groepje gezeten, al weet ik niet meer exact waar hij zat toen hij lek reed. Dan was de situatie al heel anders geweest, zeker omdat Vanmarcke dan vooraan misschien iets rustiger had kunnen koersen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 15-04-2014 08:31:54 ]
  dinsdag 15 april 2014 @ 08:24:11 #290
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138894632
Ze deden het altijd nog beter dan OPQS in RVV.
in a crowd you lose humanity
pi_138896788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:03 schreef Marcoss het volgende:
De uitslagen van Sagan in de eendagskoersen zijn nu al een stuk beter dan die van Hagen natuurlijk. Die won GW op een schitterende manier (in ongelofelijk slecht weer), maar verder heeft hij het in het voorjaar nooit echt laten zien, wel nog knap 2de op het WK 2 jaar geleden, maar dat was in het najaar. Sagan werd al 2de en 4de in MSR, 2de in Vlaanderen en 6de in Roubaix en daarbij nog de zege + 2de en 3de plek in Gent-Wevelgem en een zege en 2de plek in de E3-prijs.

Ben het met je eens dat Sagan, als hij echt zo'n grote held wil worden, er volgend jaar toch echt 1 moet winnen, maar de vergelijking met EBH vind ik wel wat overdreven, die kan in het voorjaar (nog steeds) geen 250+ aan..
Oneindig veel beter natuurlijk, maar als Sagan niet wint blijft het een oningeloste belofte.
Maar goed, het komt wel goed met Peter denk ik. Ook afgelopen weekend had hij de kans om te winnen (als het tot de finish bij elkaar was gebleven), en als je de motor hebt om er in PR bij te zitten, met zijn sprint en aggressieviteit, heeft hij gewoon 5x per jaar de kans een monument te winnen.
pi_138897278
Nu is het wel zo dat hij er vooral bij zat doordat hij tactisch heel goed reed, als hij in de grote groep aan die strook voor het Carrefour was begonnen, vraag ik me af of hij stand had gehouden in de groep met Boonen. Maar goed, denk dat PR ook de koers is die hem het minst ligt van alle voorjaarsklassiekers, inclusief de heuvelklassiekers.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 15 april 2014 @ 10:37:23 #293
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138904599
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:49 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

[..]

En het jaar daarna begon Tom RvV en PR te winnen. Dus dit mag allemaal nog voor Sagan, maar volgend jaar moet het toch echt maar eens. Als ie ook zo'n held als Tom wil worden, in ieder geval. Als ie net zo goed als Boasson Hagen wil zijn, dan ligt hij op koers.
Boonen is geboren in oktober 1980. Dus toen hij de dubbel Ronde v Vlaanderen - Parijs Roubaix pakte was hij nog steeds maar 24. Sagan zal volgend jaar al 25 zijn tijdens de klassiekers dus dan mag het eerste monument inderdaad gaan komen voor hem.
pi_138904702
Belkin had in mijn ogen moeten rijden toen ze met Boom, Tankink en Wynants vooraan zaten. Toen zaten ze met Sagan, die niet over kasseien vliegt en Boonen die toen al tientallen kilometers op kop gereden had.
pi_138905174
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Belkin had in mijn ogen moeten rijden toen ze met Boom, Tankink en Wynants vooraan zaten. Toen zaten ze met Sagan, die niet over kasseien vliegt en Boonen die toen al tientallen kilometers op kop gereden had.
Ja. Ik dacht toen zelfs nog dat ze tactisch meesterlijk bezig waren. Tankink had nog bijna geen trap vooraan gedaan en Wynants liet zich ook gewoon naar voren slepen zonder op kop te komen. En toen zat opeens Boom er ook nog bij.

Toen hadden de Tank en Wynants keihard op kop moeten gaan beulen voor Boom.
pi_138905602
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:13 schreef thettes het volgende:

[..]

Ja. Ik dacht toen zelfs nog dat ze tactisch meesterlijk bezig waren. Tankink had nog bijna geen trap vooraan gedaan en Wynants liet zich ook gewoon naar voren slepen zonder op kop te komen. En toen zat opeens Boom er ook nog bij.

Toen hadden de Tank en Wynants keihard op kop moeten gaan beulen voor Boom.
Moet je het wel kunnen natuurlijk. Had bij de eerdere stroken ook helemaal niet het gevoel dat Tankink goed zat. En Boonen had al tientallen km's op kop gereden, maar als je hem dan weer 10km geeft om uit te rusten was hij wel weer favoriet in die groep, boven Boom.

Al bij al was het wel de beste kans geweest voor Belkin om te winnen - beter dan Sep aan het einde had.
pi_138906123
stond nog in het Gazzetta ... een sterke kopgroep zul je niet snel tegenkomen:

- Tour de France-winnaar
- Wereldkampioen tijdrijden
- Wereldkampioen op de weg
- Olympisch kampioen tijdrijden
- Olympisch kampioen op de baan
- Wereldkampioen op de baan
- Groene trui winnaar Tour
- Wereldkampioen veldrijden
- Winnaar Ronde van Vlaanderen
- Winnaar Parijs-Roubaix
pi_138906361
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
stond nog in het Gazzetta ... een sterke kopgroep zul je niet snel tegenkomen:

- Tour de France-winnaar
- Wereldkampioen tijdrijden
- Wereldkampioen op de weg
- Olympisch kampioen tijdrijden
- Olympisch kampioen op de baan
- Wereldkampioen op de baan
- Groene trui winnaar Tour
- Wereldkampioen veldrijden
- Winnaar Ronde van Vlaanderen
- Winnaar Parijs-Roubaix
vergeet de nummers 1 en 2 van de GP Jef Scherens 2013 niet ;)
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:55:25 #300
14505 OProg
A Life in Music
pi_138906740
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
stond nog in het Gazzetta ... een sterke kopgroep zul je niet snel tegenkomen:

- Tour de France-winnaar
- Wereldkampioen tijdrijden
- Wereldkampioen op de weg
- Olympisch kampioen tijdrijden
- Olympisch kampioen op de baan
- Wereldkampioen op de baan
- Groene trui winnaar Tour
- Wereldkampioen veldrijden
- Winnaar Ronde van Vlaanderen
- Winnaar Parijs-Roubaix
- Winnaar Milaan-San Remo
- Winnaar Parijs-Tours
- Winnaar eindklassement Ronde van Romandië
- Winnaar eindklassement Critérium du Dauphiné
- Winnaar eindklassement Parijs-Nice
Zo is het nog net iets mooier. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')