abonnement Unibet Coolblue
pi_138813136
Wat is een rolstoel vriendelijke stad in Nederland?

Daarmee bedoel ik vooral waar je als rolstoeler makkelijk zelf kan rollen cq voor de duwer makkelijk duwen is. Strak trottoir dus.

Doel van de vraag;
Met mijn sport rolstoel weekend weg

[ Bericht 16% gewijzigd door Draailamp op 13-04-2014 01:56:17 ]
  zondag 13 april 2014 @ 00:45:38 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138813222
Rotterdam?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138813615
Alkmaar
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_138813629
Waarom vraag je het trouwens? Of is dit gewoon een opsomtopic?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_138814895
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 00:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarom vraag je het trouwens? Of is dit gewoon een opsomtopic?
Ik heb zelf een sport rolstoel. Wil graag eens eruit voor een weekendje. Je snapt dat ik dan niet over keien of klinkers met reten ertussen wil gaan
pi_138815193
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 01:55 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Ik heb zelf een sport rolstoel. Wil graag eens eruit voor een weekendje. Je snapt dat ik dan niet over keien of klinkers met reten ertussen wil gaan
Wat wil je in de desbetreffende stad doen ? shoppen?
pi_138815225
Tuurlijk, ik snap :)
Ik wil voorkomen dat het een lange lijst wordt met steden; daar heb jij ook niks aan.

Alkmaar: centrum is bijna allemaal netjes afgewerkt; in de oude kleine steegjes wil het nog eens minder zijn. Maar station - Waagplein - Laat en alles wat ertussen ligt is zeer goed te doen, lijkt mij (geen ervaring), met een rolstoel. En ook de stadswal is goed afgewerkt (gaat wel een beetje op en neer).
Zaandam: centrum (gedempte oude gracht) is spiksplinternieuw. De Dam is wel minder effen, maar nog steeds wel te doen, volgens mij. En verder zijn er goede trottoirs door de hele stad. Zaanse Schans is ook prima te doen met rolstoel, op de molens na. Daar kan je wel dichtbij komen, maar niet in.
Amsterdam: tenzij je van het CS naar de Dam, dan Rokin en bij het Muntplein wilt omkeren, lijkt me dat geen fijne stad voor een rolstoeler. Net als het centrum van Utrecht.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_138817060
In Almere is het centrum heel netjes. Nadeel is dat een deel wel schuin loopt (gedeeltelijk verhoogd maaiveld, onder het centrum zitten een weg, busbaan, laad en los locaties en parkeergarages). Je kan er wel gratis scootmobiels lenen.
pi_138817326
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 08:24 schreef Tja..1986 het volgende:
In Almere is het centrum heel netjes. Nadeel is dat een deel wel schuin loopt
Elke stad heeft wel z'n nadelen/nadeeltjes. Ik denk dat het TS er meer om gaat dat ie niet over slecht gelegde kinderhoofdjes een steil bruggetje over moet, zeg maar.

PS: Almere ken ik zelf niet. Van wat ik er wel van weet, lijkt het me nou ook niet echt een geweldige locatie voor een weekendje uit (rolstoelonafhankelijk) .
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_138817652
Ik ken het probleem ts! Mijn zusje zit in een rolstoel en met stedentrips is het echt hard werken om overal te komen. Gelukkig zijn in Nederland vrijwel alle bezienswaardigheden (m.u. oude kastelen die om monumentale redenen niet aangepast mogen worden) toegankelijk gemaakt voor invalide bezoekers. Wandelen in steden is idd lastig, maar ik zou de keus er niet vanaf laten hangen omdat je dan de leukste steden (Amsterdam, Utrecht) mist.
pi_138817813
ik weet niet of je deze vraag beantwoorden, moet overlaten aan mensen die in een rolstoel zitten.
maar ik denk, als hier boven al vermeld, steden die mooi zijn zullen uit historische reden minder aangepast zijn aan rolstoelen als modernere steden.
En populaire steden, zijn weer druk dus ook minder geschikt voor rolstoelen.

Zelf zou ik als niet rolstoel-er je Roermond kunnen aanraden.
Van de ene kant is het een gezellige klassieke stad, die niet iedereen kent, dus niet te druk.
Maar kwa gezelligheid is het echt een fantastische stad. Naar wat mij in gedachte staat zijn er weinig hellingen en trapjes.
Vlak, en heeft dan buiten het historische centrum ook een moderne designer outlet, en de echte zware publieks trekkers als een media markt liggen weer op een terrein buiten de stad.
pi_138818724
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 08:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Elke stad heeft wel z'n nadelen/nadeeltjes. Ik denk dat het TS er meer om gaat dat ie niet over slecht gelegde kinderhoofdjes een steil bruggetje over moet, zeg maar.
Inderdaad.

Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga ze eens in het achterhoofd houden.
Roermond ben ik al eens geweest, was inderdaad een prima stad.

Zelf zou ik graag eens naar Den Bosch gaan.
Hoe is die stad?

Doel: shoppen, ergens hapje eten etc
pi_138819294
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 10:35 schreef Draailamp het volgende:
Doel: shoppen, ergens hapje eten etc
Dan zou ik echt Alkmaar doen. Twee prima gelegde lange winkelstraten (met dwarsstraten), met aan het eind het Waagplein met restaurantjes/cafés. De weg van het station naar het centrum is ook prima in orde, en er zijn parkeergarages genoeg in/om het centrum. En het is een leuke stad.

Den Bosch: geen idee :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_138820094
Klinkt goed. Helaas niet naast de deur, maar goed overwegen waard
pi_138820502
Den Bosch centrum is volgens mij bijna geheel bestraat met kinderkoppen en smalle stoepjes. Ik ben bang dat dat niet heel geschikt is. Nijmegen is wel een goed alternatief, daar is het allemaal wel strak, en t is een redelijk mooie stad. Eindhoven misschien, al weet ik niet of daar veel voor je te doen is. Wel goede bestrating.
pi_138823475
Den Haag is volgens mij ook erg rolstoelvriendelijk. Bijvoorbeeld het Binnenhof is vrij vlak, winkelstraten zijn breed enz.
pi_138824413
Den Bosch:

quote:
Je zal het misschien niet zo snel verwachten maar de stad 's-Hertogenbosch (Den Bosch) is rolstoel vriendelijker dan je in eerste instantie zou verwachten. Ook voor lichamelijk gehandicapten, en mensen met een lichamelijke beperking heeft Den Bosch veel mooie dingen voor u in petto. Door haar kleine straatjes heeft Den Bosch een mooie bourgondische uitstraling en is de stad sprookjes achtig mooi. Wanneer u een dagje uit in Den Bosch organiseerd, ga dan zeker naar de Korte Putstraat, waar vele kleine (beste van Nederland) restaurantjes gelokaliseerd zijn. Een mooiere dag zal je niet mee maken in een stad, zo vriendelijk en rustgevend. Een dagje uit in Den Bosch is zeker de moeite waard!
bron:http://www.agendagids.nl
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138824542
Nichts für ungut, maar natuurlijk zal een organisatie die een belang heeft in een bepaalde stad niet zeggen "Nou, rolstoelgebruikers: jullie kunnen maar beter niet hier komen, want het is gewoon kut voor jullie."
Beetje het "wij van WC Eend... "-verhaal.

Edit: wat overigens niet wil zeggen dat het niet waar is wat ze zeggen. Ik zet er alleen een kanttekening bij ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_138827138
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 14:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Nichts für ungut, maar natuurlijk zal een organisatie die een belang heeft in een bepaalde stad niet zeggen "Nou, rolstoelgebruikers: jullie kunnen maar beter niet hier komen, want het is gewoon kut voor jullie."
Beetje het "wij van WC Eend... "-verhaal.

Edit: wat overigens niet wil zeggen dat het niet waar is wat ze zeggen. Ik zet er alleen een kanttekening bij
Klopt.

Iemand bekend in Den Bosch die dit kan bevestigen?
Lijkt me een leuke stad om eens heen te gaan en mooiste is dat het redelijk dichtbij is voor een vakantieadresje
pi_138828762
Ik had je ook Roermond aan willen raden,maar daar ben je dus al geweest ;)
pi_138833409
Yep, oranjerie oid
pi_139268445
Schopje
pi_139269127
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 13:32 schreef opperkleurder het volgende:
Den Haag is volgens mij ook erg rolstoelvriendelijk. Bijvoorbeeld het Binnenhof is vrij vlak, winkelstraten zijn breed enz.
+ erg veel overzichten van wat er toegankelijk is en wat niet per rolstoel:
http://www.ongehinderd.nl/denhaag/ en http://www.voorall.nl/ en http://www.biesieklette.nl/strandrolstoel.html en http://www.msweb.nl/hulpmiddelen/3390 en http://www.denhaag.nl/hom(...)met-een-handicap.htm
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')