Zou me niets verbazen als ze alleen de moeilijkste demontagemomenten laten zien. Maar ben benieuwd wat ze volgende week nog tegenkomen .quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:32 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen motor gezien ofzo trouwens? Moet wel een flinke motor in staan om die buckets / waterpomp / trommel aan te sturen.
En dan weer dat hele ding in elkaar zetten en ook werkend zien te krijgen, en checken of hij wel waterdicht is Kan natuurlijk makkelijk dat die bodem gewoon verrot is en je dat allemaal moet gaan lassen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als ze alleen de moeilijkste demontagemomenten laten zien. Maar ben benieuwd wat ze volgende week nog tegenkomen .
Alsof ze hem nog in elkaar krijgen zoals hij was met de manier waarop Tony dat ding uit elkaar sloopt .quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:39 schreef rene90 het volgende:
[..]
En dan weer dat hele ding in elkaar zetten en ook werkend zien te krijgen, en checken of hij wel waterdicht is Kan natuurlijk makkelijk dat die bodem gewoon verrot is en je dat allemaal moet gaan lassen.
Juist, niet iedere week.quote:Op zondag 7 december 2014 00:03 schreef Jump het volgende:
Die voorbeschouwing, is dat dan The Dirt? Is dat elke week of hoe zit dat? Heb The Dirt in feite nog nooit bekeken.
goede tip geen reclamesquote:Op zaterdag 6 december 2014 22:29 schreef Erik2121 het volgende:
Ik kijk altijd via youtube. Midicollection upload de nieuwste aflevering altijd meteen !
Vertrokken? Van welke claim? Toch niet waar ze net die grote was ding neergezet hebben?quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Haha vorige week in de voorbeschouwing, Todd en zijn crew zijn gewoon vertrokken van hun site en er lag gewoon nog overal goud in bakjes
Hebben die luitjes van Discovery weer een bonus.
Maar goed Todd is als bedenker van dit concept al rijker dan de meeste echte goudzoekers
Uhm...parker stond op 421 aan het begin van de aflevering dacht ik, en dan 192 erbij dus die zal rond de 600+ zitten. Hoffmans waren nog niet heel ver, ook omdat ze 100 ounces hadden en die hebben gebruikt voor die nieuwe machine waar ze ook nog 200 voor moesten betalen aan het einde van het seizoen . Dus ze staan op -200 ofzo.quote:Op zondag 7 december 2014 17:30 schreef koosfransoos het volgende:
Iemand die weet op hoeveel goud Parker/Hoffmans nu staan?
Zo'n ding is natuurlijk wel een stuk minder gecompliceerd dan moderne machines, en hij heeft er een paar goede techneuten bij dus dat gaat wel goed komen.quote:Op zondag 7 december 2014 22:22 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is natuurlijk altijd afhankelijk van de plaats waar zo`n dredge staat.
Het voordeel is natuurlijk dat je er 24/7 mee kunt draaien en minder personeel nodig hebt.
En nu maar afwachten hoeveel onderhoud en nieuwe onderdelen zo`n ding nodig heeft.
Daar zullen heeel wat lagers, poelie`s en motoren inzitten die vele tientallen jaren hebben stil gestaan.
Volgens mij was het probleem dat die dingen al heel lang niet meer gebruikt zijn, laat staan gebouwd en dat het dus lastig zal zijn om onderdelen te krijgen. Dus dit zal wel goedkoper zijn geweest dan een nieuwe laten bouwen.quote:Op maandag 8 december 2014 21:55 schreef Basp1 het volgende:
Heeft Tony nu 1 miljoen dollar voor die hoop schroot genaamd dredge betaald?
Als dat het geval is had hij beter iets nieuws voor iets meer laten maken ipv het gelazer wat je met deze oude machine gaat krijgen en de tijd die er nu al in zit om te demonteren, laat staan hoeveel tijd het nog gaat kosten om dat oude ding weer operationeel te krijgen.
zo complex is zo'n ding toch niet, het moeilijkst zal de schep constructie voor zijn, wat er achter komt is een standaard wasplant en een afvoerband.quote:Op maandag 8 december 2014 21:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens mij was het probleem dat die dingen al heel lang niet meer gebruikt zijn, laat staan gebouwd en dat het dus lastig zal zijn om onderdelen te krijgen. Dus dit zal wel goedkoper zijn geweest dan een nieuwe laten bouwen.
Tijdens de afleveringen gaven ze al een paar keer aan dat als bepaalde delen beschadigd raken, vervanging heel lastig te krijgen zal zijn omdat er geen onderdelen meer gemaakt worden. Dus het zal allemaal wel niet helemaal standaard zijn.quote:Op maandag 8 december 2014 22:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zo complex is zo'n ding toch niet, het moeilijkst zal de schep constructie voor zijn, wat er achter komt is een standaard wasplant en een afvoerband.
Veelal kunnen ze zelf ook wel een flink potje lassen, ik weet nog dat Dakota Fred vaak genoeg zijn grijpmachine heeft gemaakt met wat metalen balkenquote:Op maandag 8 december 2014 22:37 schreef DaMart het volgende:
omdat er geen onderdelen meer gemaakt worden
als ze die little red als basis wasplant op een vlot zetten (200.000 dollar nieuw als ik het goed herinner), een schep installatie ervoor engineeren, en een afvoer band die kan bewegen, dat is toch echt geen rocket sceince en zal toch niet zo extreem duur hoeven te worden.quote:Op maandag 8 december 2014 22:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tijdens de afleveringen gaven ze al een paar keer aan dat als bepaalde delen beschadigd raken, vervanging heel lastig te krijgen zal zijn omdat er geen onderdelen meer gemaakt worden. Dus het zal allemaal wel niet helemaal standaard zijn.
En als je kijkt wat Todd al voor zijn wasplant moest betalen, dan zal zo'n nieuwe dredge daar een veelvoud van moeten kosten, lijkt me en dan kom je toch uit op meer dan Tony nu heeft betaald .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |