abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:50:16 #1
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_138796759
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2014:

* Neraice (7 januari)
* dick_laurent (6 februari)
* ChevyCaprice (13 februari)
* Nystiq (8 april)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 12-04-2014 20:45:19 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_138796786
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar in jouw geval zou ik echt die TTT overslaan. Je bent al zo lang bezig, en met het rijden zelf lijk je weinig moeite te hebben (enzij je je vaardigheid schromelijk overdrijft in dit topic natuurlijk). Een extra examen, mocht je zakken, kost nauwelijks meer dan een TTT.

De TTT is meer voor mensen die gewoon echt moeite hebben met het rijden an sich.
TTT zat bij mijn pakket, dus dan is het dom als ik hem oversla, want dan heb ik betaald voor iets wat ik niet doe..
Ik kon de eerste 4-5 lessen amper rijden, ik had vrij veel moeite met het koppelen en het schakelen, maar sinds een les of 5-6 gaat het echt goed, tot op het punt dat mijn instructeur 3 lessen terug zei " Je bent examenwaardig "
pi_138796819
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:51 schreef Braddie het volgende:

[..]

TTT zat bij mijn pakket, dus dan is het dom als ik hem oversla, want dan heb ik betaald voor iets wat ik niet doe..
Ik kon de eerste 4-5 lessen amper rijden, ik had vrij veel moeite met het koppelen en het schakelen, maar sinds een les of 5-6 gaat het echt goed, tot op het punt dat mijn instructeur 3 lessen terug zei " Je bent examenwaardig "
Kerel wanneer ga je nou eens begrijpen dat je niet examenwaardig bent????
Je examinator vorig jaar zei ook dat je vorig jaar augustus al ZEKER je rijbewijs zou hebben! Toen was je namelijk ook al examenwaardig!
Ga nou maar eerst eens je theorie halen, en daarna verder kijken naar een examen. Want je kan wel een jaar lang examenwaardig zijn (volgens jou instructeur :') ) maar zonder theorie ga je never nooit niet in de buurt komen van een examen..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_138797175
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Kerel wanneer ga je nou eens begrijpen dat je niet examenwaardig bent????
Je examinator vorig jaar zei ook dat je vorig jaar augustus al ZEKER je rijbewijs zou hebben! Toen was je namelijk ook al examenwaardig!
Ga nou maar eerst eens je theorie halen, en daarna verder kijken naar een examen. Want je kan wel een jaar lang examenwaardig zijn (volgens jou instructeur :') ) maar zonder theorie ga je never nooit niet in de buurt komen van een examen..
Mijn instructeur zei inderdaad dat ik vorig jaar in Augustus mijn rijbewijs al zou moeten hebben.
En dat was ook de bedoeling ALS IK MIJN THEORIE HAD.

Nou heb ik 8 maanden rijles pauze gehad en heeft mijn instructeur weer gezegd dat ik (al sinds midden maart) examen waardig ben, dat het hele probleem alleen nog is dat ik zoveel moeite heb met mijn theorie.

Het rijden zelf gaat super goed, en ik bén examenwaardig, het enige wat nog tegen zit is mijn theorie, als ik die vorig jaar in April had gehad reed ik ook daadwerkelijk in Augustus al af, alleen omdat ik mijn theorie nog niet heb kan ik ook nog niet afrijden.

Je probeert me (zoals wel vaker) weer eens kut te laten voelen over mijn rijbewijs, en theorie, en dergelijk. Maar ik sta hier boven, omdat ik wéét dat ik hem deze keer gewoon 1000000% zeker ga halen mijn theorie, en ik mijn rij-instructeur geloof als hij zegt "Eind mei rij jij 100% zeker af en slaag je ook direct" en aangezien ik van mijzelf ook weet dat ik al *goed* kan autorijden (Nou weet ik dat je pas echt leert rijden als je je pasje hebt, maar toch) vind ik het niet verwonderlijk dat dit gezegd word door mijn instructeur.

Deze discussie is al zeker 10 x gevoerd, en wat mij betreft is deze discussie nu dan ook klaar, ik kom hier om af en toe rijles ervaringen te delen, en niet om constant door mensen maar afgezeken te worden op mijn rij-eigenschappen of mijn theorie, slaat nergens op.

Aan de users die theorie/praktijk examen moeten doen binnenkort, SUCCES!
pi_138797428
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 16:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

Mijn instructeur zei inderdaad dat ik vorig jaar in Augustus mijn rijbewijs al zou moeten hebben.
En dat was ook de bedoeling ALS IK MIJN THEORIE HAD.

Nou heb ik 8 maanden rijles pauze gehad en heeft mijn instructeur weer gezegd dat ik (al sinds midden maart) examen waardig ben, dat het hele probleem alleen nog is dat ik zoveel moeite heb met mijn theorie.

Het rijden zelf gaat super goed, en ik bén examenwaardig, het enige wat nog tegen zit is mijn theorie, als ik die vorig jaar in April had gehad reed ik ook daadwerkelijk in Augustus al af, alleen omdat ik mijn theorie nog niet heb kan ik ook nog niet afrijden.

Je probeert me (zoals wel vaker) weer eens kut te laten voelen over mijn rijbewijs, en theorie, en dergelijk. Maar ik sta hier boven, omdat ik wéét dat ik hem deze keer gewoon 1000000% zeker ga halen mijn theorie, en ik mijn rij-instructeur geloof als hij zegt "Eind mei rij jij 100% zeker af en slaag je ook direct" en aangezien ik van mijzelf ook weet dat ik al *goed* kan autorijden (Nou weet ik dat je pas echt leert rijden als je je pasje hebt, maar toch) vind ik het niet verwonderlijk dat dit gezegd word door mijn instructeur.

Deze discussie is al zeker 10 x gevoerd, en wat mij betreft is deze discussie nu dan ook klaar, ik kom hier om af en toe rijles ervaringen te delen, en niet om constant door mensen maar afgezeken te worden op mijn rij-eigenschappen of mijn theorie, slaat nergens op.

Aan de users die theorie/praktijk examen moeten doen binnenkort, SUCCES!
Ik bedoel alleen, VOORDAT je WEER opschept "deze keer ga ik het ECHT halen", wacht nou maar af. Je bent veel te egoïstisch voor iemand die al zo vaak voor zijn theorie is gezakt.

quote:
omdat ik wéét dat ik hem deze keer gewoon 1000000% zeker ga halen mijn theorie, en ik mijn rij-instructeur geloof als hij zegt "Eind mei rij jij 100% zeker af en slaag je ook direct"
DIT heb je namelijk ook al eerder gezegd ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:08:22 #6
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_138799732
Het beste is gewoon om je theorie te halen voordat je begint met rijlessen. Hiermee voorkom je ook dat je extra onnodige rijlessen neemt, omdat je anders het gevoel van het autorijden kwijtraakt.
pi_138800130
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:08 schreef Nystiq het volgende:
Het beste is gewoon om je theorie te halen voordat je begint met rijlessen. Hiermee voorkom je ook dat je extra onnodige rijlessen neemt, omdat je anders het gevoel van het autorijden kwijtraakt.
Absoluut waar, dat is mijn grootste fout geweest, het pas gaan halen van mijn theorie na de rijlessen, haalt inderdaad flink de vaart eruit.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 12 april 2014 @ 19:19:40 #8
414785 sirdanilot
pi_138801605
Als je nu eens gewoon niet je antwoorden zou wijzigen tijdens het examen zou je gewoon slagen. Het is bewezen dat als je een antwoord aanpast bij een meerkeuze toets het bijna altijd fout is. Zeker als je maar weinig tijd hebt per vraag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_138801742
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:19 schreef sirdanilot het volgende:
Als je nu eens gewoon niet je antwoorden zou wijzigen tijdens het examen zou je gewoon slagen. Het is bewezen dat als je een antwoord aanpast bij een meerkeuze toets het bijna altijd fout is. Zeker als je maar weinig tijd hebt per vraag.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik had hem de 5e x kunnen halen als ik niet had gecorrigeerd. maar ach.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 12 april 2014 @ 20:01:03 #10
414785 sirdanilot
pi_138803015
Als je het zelfs moeilijk vindt om niet te corrigeren.... :')

Dan ga je het gewoon niet halen. Corrigeren moet je gewoon NOOIT doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_138804303
Braddie gaat deze ronde gewoon z'n theorie halen. ^O^
Hallon!
pi_138804326
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2014 20:32 schreef BlueMage het volgende:
Braddie gaat deze ronde gewoon z'n theorie halen. ^O^
Zou je er op durven wedden?
pi_138804360
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 20:33 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Zou je er op durven wedden?
10tje dat ie het haalt.
Hallon!
  zondag 13 april 2014 @ 01:02:00 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_138813749
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 20:33 schreef aspirantspierbundel het volgende:

[..]

Zou je er op durven wedden?
Ik durf te wedden dat jij ergens anders gaat Braddiebashen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 13 april 2014 @ 18:34:09 #15
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_138835594
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:51 schreef Braddie het volgende:

[..]

TTT zat bij mijn pakket, dus dan is het dom als ik hem oversla, want dan heb ik betaald voor iets wat ik niet doe..
Ik kon de eerste 4-5 lessen amper rijden, ik had vrij veel moeite met het koppelen en het schakelen, maar sinds een les of 5-6 gaat het echt goed, tot op het punt dat mijn instructeur 3 lessen terug zei " Je bent examenwaardig "
Een TTT kost jouw rijschool volgens mij (ongeveer) net zo veel als een examen. Kan je niet afspreken dat je i.p.v. die TTT een extra examenpoging hebt? Mocht je het de eerste keer halen, dan scheelt het hun geld; zo niet, dan scheelt het jou geld. Eventueel tegen extra bijbetaling.

Die bijzondere verrichtingen zijn verder toch niet zo boeiend; volgens mij kan je daar bijna niet op zakken.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zondag 13 april 2014 @ 18:35:26 #16
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_138835652
Die TTT slaat nergens op. Gewoon een manier om extra te cashen.
pi_138836182
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:35 schreef Nystiq het volgende:
Die TTT slaat nergens op. Gewoon een manier om extra te cashen.
Pakket incl. TTT & examen was goedkoper dan alleen lessen + examen.

Bizar eigenlijk.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_138836231
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:35 schreef Nystiq het volgende:
Die TTT slaat nergens op. Gewoon een manier om extra te cashen.
Dat ben ik niet met je eens, dat cashen gedeelte dan.
Niet elke leerling is hetzelfde, sommigen hebben het hard nodig om de beoordeling van hun rijstijl eens van iemand anders te horen dan hun eigen instructeur voor de boodschap eindelijk aankomt.
Sommigen zien het als bevestiging van hun eigen kwaliteiten en sommigen hebben dat nodig vóór hun examen.

Toen ik nog als instructeur werkte wisselden we wel eens van leerling om een examen/TTT na te bootsen, werkt net zo goed.
Zelf vind ik een TTT ook onnodig en zonde van het geld ( persoonlijke mening ) maar aan de andere kant is het ook geen verplichting, je kiest er tenslotte zelf voor.
En daarmee vervalt je argument dat de TTT er alleen maar is om te cashen.
  zondag 13 april 2014 @ 18:54:45 #19
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_138836394
Bij mijn oude instructeur werd ik verplicht om een TTT te nemen. Hij zei dat het belangrijk was en als je bijzondere verrichtingen niet goed uitvoert, je gelijkt zakt op het praktijkexamen. Klopt achteraf natuurlijk helemaal niks van. Ik zelf zou de TTT niet aanraden.
pi_138836774
Een verplichte TTT? Waanzin.
Dan heb je wél gelijk dat het om het cashen gaat al wordt de rijschoolhouder zelf er niet veel rijker van.
TTT kunnen ze nooit verplichten, elke rijschool die dat wel doet veroordeel ik bij deze tot een herexamen in klantvriendelijkheid. :+
  User die het meest klaagt 2022 zondag 13 april 2014 @ 19:52:09 #21
414785 sirdanilot
pi_138838905
De TTT is wel aan te raden als je gewoon echt veel moeite hebt met het rijden. Al vraag ik me af of het in mijn specifieke geval de moeite waard is geweest. Ik ben namelijk helemaal niet zo'n ster in het rijden (anders had ik mijn rijbewijs wel al gehad :') ), maar het parkeren en de bijzondere verrichtingen gingen op zich wel prima. Kwestie van het trucje correct toepassen, en goed kijken.

Als het trucje overigens niet in één keer lukt, is het één groot drama en moet ik gewoon overnieuw beginnen. In het corrigeren tijdens de manoeuvre ben ik niet zo goed, zeker bij fileparkeren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 13 april 2014 @ 20:16:24 #22
423873 FuryOverkill
Go hard or go home.
pi_138840076
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:54 schreef Nystiq het volgende:
Bij mijn oude instructeur werd ik verplicht om een TTT te nemen. Hij zei dat het belangrijk was en als je bijzondere verrichtingen niet goed uitvoert, je gelijkt zakt op het praktijkexamen. Klopt achteraf natuurlijk helemaal niks van. Ik zelf zou de TTT niet aanraden.
Ehm mijn instructeur zij dat ik geen TTT nodig had en het wel goed zou komen, ik heb op mijn examen (no bullshit) maar 1 verrichting gedaan :') en wat voor 1 was dat :')
bij een lege parkeerplaats bij een flat de auto ervooruit in parkeren :') :') voorderest had ik geen bijzondere verrichtingen en ik keek niet over mijn schouder met inparkeren dus ik snap niet wat er allemaal aan de hand is bij je rijdschool maar dat is dus helemaal niet altijd zo :')
  zondag 13 april 2014 @ 20:38:50 #23
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_138841493
Ik was al een paar maanden geleden overgestapt naar een betere rijschool. Nu heb ik gelukkig wel mijn rijbewijs gehaald. Bij mijn oude rijschool werd ik echt uitgemolken, steeds maar dezelfde routes en leerde weinig nieuwe dingen.
pi_138841521
Heb ooit eens een leerling gehad die een TTT deed en naderhand te horen kreeg van de examinator: "Jammer dat dit geen examen was, want dan was je geslaagd."

Echt....godsamme zeg....zo zuur!

Maar goed, TTT is geen verplichting en de keuze van de leerling zelf.
Persoonlijk vind ik het onzin.
  Moderator maandag 14 april 2014 @ 15:25:19 #25
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138868341
als je weet dat je heel zenuwachtig zal zijn en faalangst hebt (zoals braddie) kan ik me een ttt wel voorstellen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 14 april 2014 @ 18:43:57 #26
426103 Braddie2.0
The best..... IN THE WORLD!
pi_138874818
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:38 schreef Nystiq het volgende:
Ik was al een paar maanden geleden overgestapt naar een betere rijschool. Nu heb ik gelukkig wel mijn rijbewijs gehaald. Bij mijn oude rijschool werd ik echt uitgemolken, steeds maar dezelfde routes en leerde weinig nieuwe dingen.
Ik rij ook grootendeels dezelfde routes, ook omdat die routes vol zitten met drukke kruispunten/rotondes en een van die plekken (bussum) echt een hel is in het centrum.
Hij leert me wel constant nieuwe dingen dus dat is fijn, en als hij merkt dat ik bij een bepaalde weg nog wat onzeker ben doen we die weg gewoon opnieuw :D Mijn instructeur laat mij weliswaar redelijk lang lessen, maar hij heeft zoiets van " ik wil je bepaalde dingetjes laten fine-tunen zodat je in 1 keer slaagt "
  maandag 14 april 2014 @ 18:46:47 #27
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_138874901
Dezelfde routes is meestal niet voor niks hoor. Ik neem aan dat de routes wel in de buurt van CBR liggen? Ik heb namelijk (voornamelijk richting het afrijden) altijd routes gereden die vaak door de CBR-examinators werden gereden bij het afrijden. De route die ik op m'n eindexamen moest rijden had ik de dag er voor nog gereden. ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:39 schreef vannelle het volgende:
Heb ooit eens een leerling gehad die een TTT deed en naderhand te horen kreeg van de examinator: "Jammer dat dit geen examen was, want dan was je geslaagd."

Echt....godsamme zeg....zo zuur!

Maar goed, TTT is geen verplichting en de keuze van de leerling zelf.
Persoonlijk vind ik het onzin.
Lijkt me dat het voor mensen die al snel gespannen zijn voor het afrijden (wat er waarschijnlijk veel zijn) wel even fijn is om toch al eens die routine te hebben doorlopen met een examinator bij het CBR etc., en om gewoon al eens te weten hoe het bij het examen in z'n werk gaat.Vond ik zelf wel in ieder geval.
Flesje bier
  maandag 14 april 2014 @ 18:49:40 #28
426103 Braddie2.0
The best..... IN THE WORLD!
pi_138874986
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:46 schreef Gezicht het volgende:
Dezelfde routes is meestal niet voor niks hoor. Ik neem aan dat de routes wel in de buurt van CBR liggen? Ik heb namelijk (voornamelijk richting het afrijden) altijd routes gereden die vaak door de CBR-examinators werden gereden bij het afrijden. De route die ik op m'n eindexamen moest rijden had ik de dag er voor nog gereden. ^O^
Ik rij voornamelijk routes door Baarn/Bussum/Laren, en (om mijn onzekerheid op de proef te stellen) een rijkelui buurt door Hilversum waar aan beide kanten van een (smalle) weg dure auto`s staan _O-

Ik moet nog steeds een keer met TomTom rijden, waarschijnlijk word dat mijn volgende les, even kijken waar we heen rijden, het lijkt mij nog steeds tof om in Amsterdam te rijden, gewoon om eens te ervaren hoe dat nou is, ik heb al in Almere gereden en Amersfoort, maar nog niet in een Amsterdam of een Rotterdam of dergelijke.

Binnenkort maar eens een les van 4 uur plannen en kijken of we heen/terug naar Rotterdam kunnen.
  maandag 14 april 2014 @ 18:52:43 #29
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_138875079
Niet om kut te doen trouwens, maar heb je je theorie nu al gehaald?
Flesje bier
  maandag 14 april 2014 @ 18:57:37 #30
426103 Braddie2.0
The best..... IN THE WORLD!
pi_138875259
quote:
5s.gif Op maandag 14 april 2014 18:52 schreef Gezicht het volgende:
Niet om kut te doen trouwens, maar heb je je theorie nu al gehaald?
Nee, ik moet de 28e weer op voor mijn theorie, dagelijks aan het leren, heb nog 2 weken, dus dat komt wel goed!
  maandag 14 april 2014 @ 19:27:52 #31
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_138876439
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:57 schreef Braddie2.0 het volgende:

[..]

Nee, ik moet de 28e weer op voor mijn theorie, dagelijks aan het leren, heb nog 2 weken, dus dat komt wel goed!
Aight, komt vast wel goed. Succes nog. ^O^
Flesje bier
  maandag 14 april 2014 @ 19:29:57 #32
426103 Braddie2.0
The best..... IN THE WORLD!
pi_138876528
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:27 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Aight, komt vast wel goed. Succes nog. ^O^
Ik dank je vriendelijk :D
  maandag 14 april 2014 @ 20:41:41 #33
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_138879822
Kom je nu ook in aanmerking voor een speciaal examen braddie?
BAM dit is 3KB
pi_138880470
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:29 schreef Braddie2.0 het volgende:

[..]

Ik dank je vriendelijk :D
Wie ben jij? Jij bent helemaal niet de echte braddie :N
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 14 april 2014 @ 20:53:52 #35
414785 sirdanilot
pi_138880573
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:49 schreef Braddie2.0 het volgende:

[..]

Ik rij voornamelijk routes door Baarn/Bussum/Laren, en (om mijn onzekerheid op de proef te stellen) een rijkelui buurt door Hilversum waar aan beide kanten van een (smalle) weg dure auto`s staan _O-

Leuk hè, door kakbuurten rijden. Ik rijd altijd door Wassenaar, Oegstgeest, Warmond... Soms zie je toch mooie auto's ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_138887335
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:41 schreef Loll het volgende:
Kom je nu ook in aanmerking voor een speciaal examen braddie?
Ik doe hem individueel.
pi_138887345
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wie ben jij? Jij bent helemaal niet de echte braddie :N
Niet? :D
pi_138887378
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 20:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Leuk hè, door kakbuurten rijden. Ik rijd altijd door Wassenaar, Oegstgeest, Warmond... Soms zie je toch mooie auto's ;)
Absoluut, al een paar keer een prachtige oude 911 gespot, en er staat bij mij in de buurt echt een plaatje van een CX GTI, fantastisch mooie auto.
  maandag 14 april 2014 @ 23:25:17 #39
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_138890372
Hoeveel zou een goedkoop autootje (¤500 á ¤700) ongeveer kosten per maand? Kan iemand mij gewoon een ruwe schatting geven.
pi_138891341
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:25 schreef Nystiq het volgende:
Hoeveel zou een goedkoop autootje (¤500 á ¤700) ongeveer kosten per maand? Kan iemand mij gewoon een ruwe schatting geven.
Een goedkoop autootje is wel een erg ruim begrip.
Een BMW 316i heb je ook al voor dat geld, die is vrij zwaar en kost veel in de verzekering, en drinkt vrij veel.

Even uitgaande van een `95er Suzuki Swift ben je per maand (gemiddeld) kwijt:
Verzekering: 61 euro.
Wegenbelasting: 14 euro.
Kom ik uit op 75 euro.

Voor een `95 er BMW 316ii ben je per maand gemiddeld kwijt:
Verzekering: 83 euro.
Wegenbelasting: 35 euro.
Kom ik uit op: 118 euro.

Zo`n Swift zal per 1000km ongeveer een eurootje of 80 doen denk ik...
Zo`n 316i zal per 1000km ongeveer een eurootje of 110 doen denk ik...

Even ruwe schatting: voor een 316i uit 95 ben je 230 kwijt per maand.
Voor een Swift uit `95 ben je 155 kwijt.

Scheelt toch 75 euro per maand wat je eventueel aan de kant kan houden mocht er iets mis gaan, wat in een `95er 316i sneller zal voorkomen dan in een Swift van hetzelfde bouwjaar.

Het is een ruwe schatting hoor, dus het kan zijn dat ik er een tikkeltje naast zit, qua brandstof verbruik dan, ik heb voor de wegenbelasting gekeken op www.belastingdienst.nl en voor de verzekering op FBTO.nl en de gegevens die voor mij toepasbaar zijn ingevuld..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2014 23:50:14 ]
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:21:07 #41
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138892533
...en Braddie is ook weer terug en alles is weer bij het oude.
Hallon!
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 10:04:26 #42
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_138896348
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:25 schreef Nystiq het volgende:
Hoeveel zou een goedkoop autootje (¤500 á ¤700) ongeveer kosten per maand? Kan iemand mij gewoon een ruwe schatting geven.
Ik had vd week bijna een tweede autootje gekocht, gewoon voor de fun. Kon hem ook voor 450¤ hebben :P

Was nog een "oldtimer" ook: Peugeot 206 uit 1987. Dus kon hem via oldtimerverzekering voor een prikkie verzekeren. Heel geinig bakkie om te zien vond ik... zo eentje:

Afijn, ik dus met de verkoper afspreken en proefritje maken. Toen ik er in reed dacht ik echt van, wow... ok... dit is even wat anders :') Maar rijden an sich ging op zich nog wel.
Maar toen ik een bocht wilde maken vloog ik bijna van de weg af man hahaha. Dat ding stuurde echt totaal niet! Kon de wegligging echt to-taal niet aanvoelen.
Bedoel, hij stuurde wel... maar dan moest je eerst 3 keer het stuur rond draaien voordat er wat gebeurde.... terwijl ik gewend was van mijn eigen auto dat je niet al teveel moeite moet doen om een bocht in te gaan.

Heb toen maar van de koop afgezien... want vond het echt niet safe aanvoelen om in dat ding te rijden.
pi_138903311
Het begint bij mij echt heel erg te kriebelen om zelfstandig te gaan autorijden, zelfs zo erg dat ik 1x per week de auto sleutels van de auto van m`n ma pak en hem "voor de lol" een parkeerplek verder zet en weer terug rij :') Dat is echt een stukje van 10 meter heen en 10 meter terug maar toch :') Ik weet het, het mag niet, het is illegaal, maar een parkeerplek opschuiven en weer terugschuiven ( :') ) Kan geen kwaad denk ik.

Net ook weer, het eerste wat mij opviel... ondanks dat die Seicento maar 710 kilo weegt stuurt hij echt veel zwaarder dan de Polo (Gek hé... zonder stuurbekrachtiging :D ) En het aangrijppunt van de koppeling ligt ook hoger dan bij de Polo.
Ik had in de Seicento om de een of andere reden wel meer overzicht.

Daarna de auto maar even schoongemaakt voor m`n ma en er achtergekomen dat ook deze auto bij de wielkast énorm maar dan ook énorm hard aan het roesten is, italianen :r

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2014 13:29:20 ]
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 13:54:04 #44
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138904444
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:28 schreef Braddie het volgende:
Het begint bij mij echt heel erg te kriebelen om zelfstandig te gaan autorijden, zelfs zo erg dat ik 1x per week de auto sleutels van de auto van m`n ma pak en hem "voor de lol" een parkeerplek verder zet en weer terug rij :') Dat is echt een stukje van 10 meter heen en 10 meter terug maar toch :') Ik weet het, het mag niet, het is illegaal, maar een parkeerplek opschuiven en weer terugschuiven ( :') ) Kan geen kwaad denk ik.

Net ook weer, het eerste wat mij opviel... ondanks dat die Seicento maar 710 kilo weegt stuurt hij echt veel zwaarder dan de Polo (Gek hé... zonder stuurbekrachtiging :D ) En het aangrijppunt van de koppeling ligt ook hoger dan bij de Polo.
Ik had in de Seicento om de een of andere reden wel meer overzicht.

Daarna de auto maar even schoongemaakt voor m`n ma en er achtergekomen dat ook deze auto bij de wielkast énorm maar dan ook énorm hard aan het roesten is, italianen :r
je wilde toch een alfa?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138904568
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

je wilde toch een alfa?
Nee :') laat ik dat maar uit mijn hoofd.
Het is absurd hoe een auto van 15 jaar oud al flinke roestplekken kan hebben bij de wielkasten :') weliswaar geen APK afkeur, maar toch..
Motorisch een ijzersterk bakkie, maar verder, drama :')
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 13:59:26 #46
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138904641
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:57 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee :') laat ik dat maar uit mijn hoofd.
Het is absurd hoe een auto van 15 jaar oud al flinke roestplekken kan hebben bij de wielkasten :') weliswaar geen APK afkeur, maar toch..
Motorisch een ijzersterk bakkie, maar verder, drama :')
15 jaar oud en nieuw onder 10.000 euro, is niet heel raar toch? of zeg ik nu iets verkeerd :') voor hoeveel heb je m gekocht dan
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138904732
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:59 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

15 jaar oud en nieuw onder 10.000 euro, is niet heel raar toch? of zeg ik nu iets verkeerd :') voor hoeveel heb je m gekocht dan
Hij was 500 euro een half jaartje terug ( Autootje is niet van mijn, maar van m`n moeder)
Natuurlijk snap ik wel dat ze roesten, maar zo erg heb ik het bij een Jap of een Duitser of een Fransoos nog niet meegemaakt..

Zelfs de `02 Alfa 156 van mijn oom roest als een gek (Dorpel links is al rot)
pi_138906337
over een uurtje weer rijles, nog iets van 8 te gaan! heb er weer zin in!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_138906510
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:42 schreef BazZz2 het volgende:
over een uurtje weer rijles, nog iets van 8 te gaan! heb er weer zin in!
Lekker dan! Ik heb over 2 uurtjes rijles ( 16:30 - 17:10) moet er ook nog een stuk of 7-8.
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 15:06:10 #50
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138907065
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:48 schreef Braddie het volgende:

[..]

Lekker dan! Ik heb over 2 uurtjes rijles ( 16:30 - 17:10) moet er ook nog een stuk of 7-8.
trouwens beetje vertrouwen in theorie?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138908420
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

trouwens beetje vertrouwen in theorie?
Deze keer wel ja, vorige keren wat minder, maar deze keer gaat het mij lukken!
pi_138911861
Net een rijles gehad...
Ik merk wel dat ik echt 1 maand niet heb gereden :') Heb hem 1x bijna af laten slaan weer :')

M`n instructeur zei ook
quote:
Het is zo jammer, jij bent de enige leerling die ik met 33 uur nog niet aan z`n TTT heb, en dat komt allemaal door je theorie... ga dat ding nou eens halen man
Toen begon ik over belgié, dat ik 28 juni naar The Rolling Stones ga, en toen zei hij
quote:
Als jij je theorie deze x haalt heb je nog 2 maanden, dat moet zeker weten lukken
Alleen hij merkte wel heel erg dat ik last heb van faalangst en onzekerheid omdat ik ook al een hoop lessen heb afgezegd...
Van de 49 uur heb ik er 16 afgezegd totaal, dus zit nu op 33 uur rijles...
pi_138912042
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:17 schreef Braddie het volgende:
Net een rijles gehad...
Ik merk wel dat ik echt 1 maand niet heb gereden :') Heb hem 1x bijna af laten slaan weer :')

M`n instructeur zei ook

[..]

Toen begon ik over belgié, dat ik 28 juni naar The Rolling Stones ga, en toen zei hij

[..]

Alleen hij merkte wel heel erg dat ik last heb van faalangst en onzekerheid omdat ik ook al een hoop lessen heb afgezegd...
Van de 49 uur heb ik er 16 afgezegd totaal, dus zit nu op 33 uur rijles...
Waarom rijd je überhaupt voor je je theorie hebt?
Stel dat je 'm nu weer niet haalt... Beetje weggegooide uurtjes rijden, in mijn ogen. Je kan beter eerst de theorie halen en dan pas doorgaan met lessen naar mijn mening.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_138912168
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Waarom rijd je überhaupt voor je je theorie hebt?
Stel dat je 'm nu weer niet haalt... Beetje weggegooide uurtjes rijden, in mijn ogen. Je kan beter eerst de theorie halen en dan pas doorgaan met lessen naar mijn mening.
Dat zei mijn instructeur dus ook al.
Hij gaf aan dat het doodzonde is dat ik constant lessen plan en ze dan weer af zeg omdat ik die theorie nog niet heb, hij meldde mij even hoeveel geld ik al heb weggegooid.... Toen heb ik gezegd dat ik tot ik zekerheid heb geen lessen meer wil, en dat begreep hij en reageerde met:

quote:
Ik wil dat jij mij de 28e persoonlijk belt om te zeggen of je hem hebt of niet, als je hem hebt krijg je de 1 volgende rijles van mij en gaan we er full blast tegen aan.
pi_138912633
terug van rijles. ging wel lekker. 1 keer af laten slaan. moet alleen iets beter kijken. volgende week woensdag weer
"Get busy living, or get busy dying"
pi_138912755
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:23 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat zei mijn instructeur dus ook al.
Hij gaf aan dat het doodzonde is dat ik constant lessen plan en ze dan weer af zeg omdat ik die theorie nog niet heb, hij meldde mij even hoeveel geld ik al heb weggegooid.... Toen heb ik gezegd dat ik tot ik zekerheid heb geen lessen meer wil, en dat begreep hij en reageerde met:

[..]

Ik hoop heel erg dat je 'm snel in de zak hebt ^O^

Ik heb ergens-deze-maand mijn examen :P
Ga er gewoon vanuit dat ik het niet haal, dan kan het alleen maar meevallen. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_138912856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik hoop heel erg dat je 'm snel in de zak hebt ^O^

Ik heb ergens-deze-maand mijn examen :P
Ga er gewoon vanuit dat ik het niet haal, dan kan het alleen maar meevallen. :')
Dat hoop ik ook :D
Heel veel succes met jouw examen, zal voor je duimen ^O^
pi_138914571
Nog minder dan twee weken Braddie!
Begrijp je alles al?
pi_138914686
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:40 schreef KoningPils het volgende:
Nog minder dan twee weken Braddie!
Begrijp je alles al?
Het meeste zit er al in! Alle punten die ik nog moeilijk vind neem ik een paar keer per dag door
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:08:35 #60
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_138915710
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:43 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het meeste zit er al in! Alle punten die ik nog moeilijk vind neem ik een paar keer per dag door
Wat vind je nog moeilijk?
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:11:09 #61
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_138915819
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:23 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat zei mijn instructeur dus ook al.
Hij gaf aan dat het doodzonde is dat ik constant lessen plan en ze dan weer af zeg omdat ik die theorie nog niet heb, hij meldde mij even hoeveel geld ik al heb weggegooid.... Toen heb ik gezegd dat ik tot ik zekerheid heb geen lessen meer wil, en dat begreep hij en reageerde met:

[..]

Ik heb ook eerst mijn theorie gehaald voordat ik aan praktijklessen begon. Scheelt achteraf toch de nodige centen.
pi_138915854
Aanwijzingen van een agent blijven wat lastig hangen... Voorrangsregels blijven ook lastig hangen..
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:15:18 #63
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_138915982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:12 schreef Braddie het volgende:
Aanwijzingen van een agent blijven wat lastig hangen... Voorrangsregels blijven ook lastig hangen..
Daar had ik een goed ezelsbruggetje voor. Zie je een agent die zijn (voor jou) rechterarm uitsteekt moet je stoppen. Doet hij een stop gebaar (hand met palm naar voren) moet je sowieso stoppen. Steekt hij zijn hand op met zn palm naar zijn gezicht gericht, moet de rest stoppen en moet je het kruispunt vrijmaken.
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 19:22:20 #64
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138916284
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:12 schreef Braddie het volgende:
Aanwijzingen van een agent blijven wat lastig hangen... Voorrangsregels blijven ook lastig hangen..
rechts heeft voorrang
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138916651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

rechts heeft voorrang
:')___!
Ik heb zelfs een lijst samengesteld van dingen die ik (op basis van alle oefen vragen die ik gemaakt heb.. stuk of 700) nog lastig vind, of die ik er gewoon graag in wil hebben :')
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 19:45:18 #66
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138917426
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:30 schreef Braddie het volgende:

[..]

:')___!
Ik heb zelfs een lijst samengesteld van dingen die ik (op basis van alle oefen vragen die ik gemaakt heb.. stuk of 700) nog lastig vind, of die ik er gewoon graag in wil hebben :')
grapje gozer :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138917499
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

grapje gozer :P
Ahh ok cool :D
(Al had ik vanmiddag wel bijna een aanrijding omdat er een vrouw in een DS3 even leuk dacht zonder te kijken recht over te steken opeen voorrangsweg :') (Ze moest mij voorrang verlenen, maar ze reed zonder te kijken door, dus dat scheelde weinig of het was doei Polo en Doei DS3)
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:49:09 #68
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_138917639
Morgen trouwens eerste rijles!!
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_138917719
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:49 schreef Rockiejj het volgende:
Morgen trouwens eerste rijles!!
Spannend! Succes!
pi_138918473
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:49 schreef Rockiejj het volgende:
Morgen trouwens eerste rijles!!
SUCCES! ^O^
"Get busy living, or get busy dying"
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 15 april 2014 @ 21:04:38 #71
414785 sirdanilot
pi_138921184
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:46 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ahh ok cool :D
(Al had ik vanmiddag wel bijna een aanrijding omdat er een vrouw in een DS3 even leuk dacht zonder te kijken recht over te steken opeen voorrangsweg :') (Ze moest mij voorrang verlenen, maar ze reed zonder te kijken door, dus dat scheelde weinig of het was doei Polo en Doei DS3)
Hoe heb je dat opgelost dan? Zelf geremd, uitgeweken, moest de instructeur remmen?

Daar gaat het namelijk om: dat je ook fouten van anderen zelf kunt oplossen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:08:44 #72
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_138921409
Ik heb net even een stuk in mijn vaders auto gereden (automaat) en in mijn moeders auto (handbak) en een automaat is ook wel relaxt :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:09:09 #73
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_138921428
Ik sta nog niet in de OP :'(
Ik ben geslaag op 23 maart :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_138925269
Heb zin om eens ergens echt snel te knallen...180+...
#freefrederike
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 15 april 2014 @ 22:20:48 #75
414785 sirdanilot
pi_138925577
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:14 schreef PizzaMizza het volgende:
Heb zin om eens ergens echt snel te knallen...180+...
Nou, de Oosterburen heten je van harte welkom.

Als dat te ver is, lukt het ook op de Expressweg (E34) tussen Antwerpen en Zelzate, die lag altijd dicht bij waar ik vandaan kom in Zeeland. Echter controleren ze daar soms wel, en 60 te hard is ook in België een duur geintje.

In NL zou ik het gewoon niet eens proberen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_138925976
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou, de Oosterburen heten je van harte welkom.

Als dat te ver is, lukt het ook op de Expressweg (E34) tussen Antwerpen en Zelzate, die lag altijd dicht bij waar ik vandaan kom in Zeeland. Echter controleren ze daar soms wel, en 60 te hard is ook in België een duur geintje.

In NL zou ik het gewoon niet eens proberen.
In NL wordt je sowieso geneukt als automobilist. Ik heb soms gewoon geen zin om naar de andere kant van de stad te rijden omdat ik letterlijk 4 flitsers tegenkom(waarvan 3 gewoon 300m van elkaar af).
#freefrederike
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 22:40:39 #77
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138926812
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

In NL wordt je sowieso geneukt als automobilist. Ik heb soms gewoon geen zin om naar de andere kant van de stad te rijden omdat ik letterlijk 4 flitsers tegenkom(waarvan 3 gewoon 300m van elkaar af).
Ach zo wordt tenminste voorkomen dat men als idioten gaan rijden
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138927346
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

In NL wordt je sowieso geneukt als automobilist. Ik heb soms gewoon geen zin om naar de andere kant van de stad te rijden omdat ik letterlijk 4 flitsers tegenkom(waarvan 3 gewoon 300m van elkaar af).
Ja want als je de auto pakt dan moet je natuurlijk te hard rijden :') door types als jij hebben ze dat beginnersrijbewijs ingevoerd.
pi_138927714
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:40 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ach zo wordt tenminste voorkomen dat men als idioten gaan rijden
Dat vind ik eerlijk gezegd een slap excuus. Er gebeuren nog steeds genoeg ongelukken. Volgens jouw redenatie kunnen we overal wel even een flitsertje hangen.
#freefrederike
pi_138927745
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:49 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Ja want als je de auto pakt dan moet je natuurlijk te hard rijden :') door types als jij hebben ze dat beginnersrijbewijs ingevoerd.
Ik heb het niet over 100 rijden waar je 50 mag, maar 60 rijden waar je 50 mag(als er een mogelijkheid is). Soms heb je het gaspedaal iets te lang ingehouden waardoor je wat harder aan 't rijden bent, remmen is dan gevaarlijk op wegen waar je 80 mag(maar moet wel door die kut flitsers).

Daarentegen zijn de wegen en borden in NL wel weer heel goed geregeld. Op de flitsers na heb ik eigenlijk geen klachten over autorijden in NL.
#freefrederike
pi_138928063
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoe heb je dat opgelost dan? Zelf geremd, uitgeweken, moest de instructeur remmen?

Daar gaat het namelijk om: dat je ook fouten van anderen zelf kunt oplossen.
Ik week uit en remde, die vrouw die remde ook wat af dus ik dacht in eerste instantie dat die mij keurig zou voor laten, maar toen gaf ze opeens weer gas bij dus moest ik in de remmen.
M`n instructeur dacht dat ik het niet had gezien dus die ging óók vol in de remmen, ja hoor, neus op het stuur _O-
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 00:07:28 #82
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138930378
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:54 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd een slap excuus. Er gebeuren nog steeds genoeg ongelukken. Volgens jouw redenatie kunnen we overal wel even een flitsertje hangen.
Als het mogelijk was, overal een flitser, waarom niet ;) veel ongelukken (niet alle) worden veroorzaakt door te hard rijden, breng je niets tegenin
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 00:09:29 #83
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138930433
En alsnog: "er gebeuren al genoeg ongelukken dus laten we maar met z'n allen nóg harder gaan rijden."

Godverdomme wat ben jij een kneus
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138930501
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:54 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat vind ik eerlijk gezegd een slap excuus. Er gebeuren nog steeds genoeg ongelukken. Volgens jouw redenatie kunnen we overal wel even een flitsertje hangen.
Ben het eens met Chevy, de meeste ongelukken gebeuren door het te harde rijden wat automobilisten doen, simpel zat.. Dus hoe meer flitsers, hoe meer snelheidscontroles, hoe minder ongelukken.
Als je hard wilt rijden ga je maar naar een track day of naar de autobahn in duitsland.
  woensdag 16 april 2014 @ 00:18:20 #85
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138930635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben het eens met Chevy, de meeste ongelukken gebeuren door het te harde rijden wat automobilisten doen, simpel zat.. Dus hoe meer flitsers, hoe meer snelheidscontroles, hoe minder ongelukken.
Als je hard wilt rijden ga je maar naar een track day of naar de autobahn in duitsland.
Je was toch weg
Anti-Turkije
pi_138931311
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
En alsnog: "er gebeuren al genoeg ongelukken dus laten we maar met z'n allen nóg harder gaan rijden."

Godverdomme wat ben jij een kneus
Mensen die andere denkwijzen hebben als kneus bestempelen, met jou is dus niet te discussieren. Veel plezier in de zandbak.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:07 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Als het mogelijk was, overal een flitser, waarom niet ;) veel ongelukken (niet alle) worden veroorzaakt door te hard rijden, breng je niets tegenin
Mensen maken fouten. Soms heb je je gaspedaal net iets te lang in. Auto rijden is geen proces dat wordt uitgevoerd door machines, maar door mensen. Je klinkt niet echt als iemand die ooit zelfstandig een autorit van langer dan 5 minuten heeft gereden, anders wist je wel dat auto rijden inhoudt dat je soms fouten maakt.

Daarnaast, zelfs al stonden overal flitsers, zou er nog veel misgaan. Flitsers garanderen jou alleen een boete, geen foutloos rijden.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:12 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben het eens met Chevy, de meeste ongelukken gebeuren door het te harde rijden wat automobilisten doen, simpel zat.. Dus hoe meer flitsers, hoe meer snelheidscontroles, hoe minder ongelukken.
Als je hard wilt rijden ga je maar naar een track day of naar de autobahn in duitsland.
Jij hebt je rijbewijs nog niet eens, dus ik vind dat jouw mening geen gewicht heeft. No disrespect. Je mag uiteraard wel een mening hebben, maar die zal wel veranderen als je je rijbewijs hebt.
#freefrederike
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 00:54:22 #87
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138931375
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Mensen die andere denkwijzen hebben als kneus bestempelen, met jou is dus niet te discussieren. Veel plezier in de zandbak.

[..]

Mensen maken fouten. Soms heb je je gaspedaal net iets te lang in. Auto rijden is geen proces dat wordt uitgevoerd door machines, maar door mensen. Heb jij je rijbewijs eigenlijk wel? Zo nee, dan hou je mond want je weet niet waar je over praat.

[..]

Jij hebt je rijbewijs nog niet eens, dus ik vind dat jouw mening geen gewicht heeft. No disrespect. Je mag uiteraard wel een mening hebben, maar die zal wel veranderen als je je rijbewijs hebt.
Ik heb m'n rijbewijs ja. En genoeg mensen die nog nooit een boete in hun leven hebben gehad, dus het kan wel

En je punt over menselijke fouten, ben ik wel met je eens. Al is dat idee van overal een flitser niet te letterlijk. Maar bij menselijke fouten denk ik niet meteen aan snelheidsoverschijdingen.

Het idee was eigenlijk: zoveel mogelijk mensen die zich aan de snelheidslimiet houden, en dat zal veel ongelukken voorkomen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138931380
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik heb m'n rijbewijs ja. En genoeg mensen die nog nooit een boete in hun leven hebben gehad, dus het kan wel
Ik ken ook genoeg mensen die nog nooit een boete hebben gehad en regelmatig de snelheidslimiet overtreden. Bij dezen hoop ik van harte dat jij elke dag geflitst wordt voor elke km die je te hard rijdt, zonder of met opzet.
#freefrederike
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 01:02:14 #89
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138931500
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:54 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik ken ook genoeg mensen die nog nooit een boete hebben gehad en regelmatig de snelheidslimiet overtreden. Bij dezen hoop ik van harte dat jij elke dag geflitst wordt voor elke km die je te hard rijdt, zonder of met opzet.
Dankje, maar heb persoonlijk niet echt moeite met het aanhouden van de snelheidslimiet. Check btw de post nog eens, heb m even bewerkt
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138931532
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Mensen die andere denkwijzen hebben als kneus bestempelen, met jou is dus niet te discussieren. Veel plezier in de zandbak.

Het is toch niet meer dan logisch dat je gewoon normaal autorijd? Als je hard wilt rijden, wat ik al zei, ga je maar naar duitsland, of naar een trackday
quote:
Soms heb je je gaspedaal net iets te lang in
Dan nog heb je zelf ogen, moet je zelf defensief rijden, moet je zelf goed anticiperen.

Sure, ik heb mijn rijbewijs nog niet, maar ik rij al wel "Zelfstandig" en dat gaat tot nu toe gewoon goed omdat ik op andere weggebruikers let en zelf tijdig kijk wat er zich afspeelt.

Als ik op de snelweg rij met een rijles rij ik ook wel eens 130-140, maar nooit harder dan dat, en altijd op stukken waar ik weet dat het kan (Als het heel erg rustig is, en als het een stuk is zonder controles) ik rij in 30 zones altijd langzamer dan maximum (dus 20-25 waar je 30 mag)
Je hebt in Hilversum de Bosdrift, die gaat over in de Havenstraat, daar mag je 50... Ik rij daar áltijd 40-45, aan beide kanten van de wegen staan auto`s geparkeerd én je hebt fietsstroken.. Dan ga ik niet 50 rijden als onervaren chauffeur... Dat vind ik persoonlijk een stuk prettiger voor mezelf, en voor m`n omgeving, waarom zou je zo graag hard willen rijden? Laten we heel eerlijk zijn hier, hoeveel tijd win je er mee?... Misschien win je 5 - 10 seconden, en als je geflitst word kost het je 200 +- euro, en als je een punten rijbewijs hebt ben je nog een punt kwijt ook...

Misschien is het niet helemaal goed dat ik mij in deze discussie meng, omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb, en nog niet echt zelfstandig heb gereden, maar ik rij al wel auto dus ik begeef mij ook in het verkeer, en ik weet ook wat er gebeurd hier en daar..

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2014 01:06:30 ]
  woensdag 16 april 2014 @ 01:13:53 #91
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_138931600
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 01:05 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het is toch niet meer dan logisch dat je gewoon normaal autorijd? Als je hard wilt rijden, wat ik al zei, ga je maar naar duitsland, of naar een trackday

[..]

Dan nog heb je zelf ogen, moet je zelf defensief rijden, moet je zelf goed anticiperen.

Sure, ik heb mijn rijbewijs nog niet, maar ik rij al wel "Zelfstandig" en dat gaat tot nu toe gewoon goed omdat ik op andere weggebruikers let en zelf tijdig kijk wat er zich afspeelt.

Als ik op de snelweg rij met een rijles rij ik ook wel eens 130-140, maar nooit harder dan dat, en altijd op stukken waar ik weet dat het kan (Als het heel erg rustig is, en als het een stuk is zonder controles) ik rij in 30 zones altijd langzamer dan maximum (dus 20-25 waar je 30 mag)
Je hebt in Hilversum de Bosdrift, die gaat over in de Havenstraat, daar mag je 50... Ik rij daar áltijd 40-45, aan beide kanten van de wegen staan auto`s geparkeerd én je hebt fietsstroken.. Dan ga ik niet 50 rijden als onervaren chauffeur... Dat vind ik persoonlijk een stuk prettiger voor mezelf, en voor m`n omgeving, waarom zou je zo graag hard willen rijden? Laten we heel eerlijk zijn hier, hoeveel tijd win je er mee?... Misschien win je 5 - 10 seconden, en als je geflitst word kost het je 200 +- euro, en als je een punten rijbewijs hebt ben je nog een punt kwijt ook...

Misschien is het niet helemaal goed dat ik mij in deze discussie meng, omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb, en nog niet echt zelfstandig heb gereden, maar ik rij al wel auto dus ik begeef mij ook in het verkeer, en ik weet ook wat er gebeurd hier en daar..
Klopt, feit dat je 20-25 in een 30 zone rijdt spreekt al tegen je. En feit dat je blijkbaar niet kunt onthouden hoe de voorrang is geregeld botst met je uitspraak 'ik rijd zelfstandig'.

Even offtopic, jij zou toch je account door de shredder halen?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_138931620
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 01:13 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Klopt, feit dat je 20-25 in een 30 zone rijdt spreekt al tegen je. En feit dat je blijkbaar niet kunt onthouden hoe de voorrang is geregeld botst met je uitspraak 'ik rijd zelfstandig'.

Even offtopic, jij zou toch je account door de shredder halen?
Hoezo spreekt dat tegen me? Ik ben nog niet "goed genoeg" om zelfstandig de weg op te mogen anders had ik dat pasje al wel gehad en reed ik al zelfstandig rond ;) Ik doe het express rustiger aan in een 30 zone omdat ik aan het lessen ben, en ik vind het dan onzin om 30-35 te gaan rijden terwijl ik het net zo goed iets langzamer kan doen :)

Ik kan prima onthouden hoe voorrang is geregeld.
Elke keer als ik me in een discussie meng dan eindigt het wel weer in een sneer naar mij toe van andere users, ben ik een beetje klaar mee.

Ik post hier wel weer als ik geslaagd ben voor m`n praktijk.
  woensdag 16 april 2014 @ 01:21:12 #93
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_138931642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 01:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hoezo spreekt dat tegen me? Ik ben nog niet "goed genoeg" om zelfstandig de weg op te mogen anders had ik dat pasje al wel gehad en reed ik al zelfstandig rond ;) Ik doe het express rustiger aan in een 30 zone omdat ik aan het lessen ben, en ik vind het dan onzin om 30-35 te gaan rijden terwijl ik het net zo goed iets langzamer kan doen :)

Ik kan prima onthouden hoe voorrang is geregeld.
Elke keer als ik me in een discussie meng dan eindigt het wel weer in een sneer naar mij toe van andere users, ben ik een beetje klaar mee.

Ik post hier wel weer als ik geslaagd ben voor m`n praktijk.
Je zegt keihard dat je moeite hebt met de voorrangsregels. Nou als jij niet weet wie waar en wanneer voorrang heeft kun je niet zonder instructeur de weg op.

En de meeste ongelukken gebeuren met lage snelheid. Ik heb 2 ongelukken gemaakt, een keer een stilstaand object geraakt en (helaas) vandaag niet goed gespiegeld voordat ik achteruit reed en zodoende een MPV geraakt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_138931644
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 01:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hoezo spreekt dat tegen me? Ik ben nog niet "goed genoeg" om zelfstandig de weg op te mogen anders had ik dat pasje al wel gehad en reed ik al zelfstandig rond ;) Ik doe het express rustiger aan in een 30 zone omdat ik aan het lessen ben, en ik vind het dan onzin om 30-35 te gaan rijden terwijl ik het net zo goed iets langzamer kan doen :)

Ik kan prima onthouden hoe voorrang is geregeld.
Elke keer als ik me in een discussie meng dan eindigt het wel weer in een sneer naar mij toe van andere users, ben ik een beetje klaar mee.

Ik post hier wel weer als ik geslaagd ben voor m`n praktijk.
...en Braddie is weer weg. Braddie heeft of de waarde 1 of de waarde 0.
Hallon!
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 01:33:11 #95
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138931717
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 01:21 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je zegt keihard dat je moeite hebt met de voorrangsregels. Nou als jij niet weet wie waar en wanneer voorrang heeft kun je niet zonder instructeur de weg op.

En de meeste ongelukken gebeuren met lage snelheid. Ik heb 2 ongelukken gemaakt, een keer een stilstaand object geraakt en (helaas) vandaag niet goed gespiegeld voordat ik achteruit reed en zodoende een MPV geraakt.
Meeste ongelukken op lage snelheid? Dan hebben we het het over parkeerschade, geen ongelukken. En zeker geen dodelijke ongelukken of ongelukken met gewonden
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 16 april 2014 @ 01:34:45 #96
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_138931722
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 01:33 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Meeste ongelukken op lage snelheid? Dan hebben we het het over parkeerschade, geen ongelukken. En zeker geen dodelijke ongelukken of ongelukken met gewonden
Want dat is geen ongeluk?

Ik kan ook mn definities kiezen zodat m'n beweringen altijd waar zijn. Helaas werkt de wereld niet zo, dus ook voor jou niet.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 05:30:39 #97
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138932245
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 01:34 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Want dat is geen ongeluk?

Ik kan ook mn definities kiezen zodat m'n beweringen altijd waar zijn. Helaas werkt de wereld niet zo, dus ook voor jou niet.
Hele discussie begon bij flitsers, dus we hebben het over ongelukken met doden en gewonden, niet over parkeerschade

[ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 16-04-2014 07:06:58 ]
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 16 april 2014 @ 10:57:10 #98
414785 sirdanilot
pi_138935700
Wat een gezeik weer :')

Als je een stad kent: je kunt best 50-60 rijden op de doorgaande wegen, soms zelfs 70, als je weet dat er nooit wordt gecontroleerd en er geen flitsers staan. Anders rijd je gewoon netjes 50. Op sommige wegen moet je zelfs LANGZAMER dan de maximumsnelheid rijden. Bijvoorbeeld in Leiden op de Hooigracht, als je daar 50 gaat kachelen (wat je niet eens haalt) komt het niet goed, behalve op zeer rustige tijdstippen.

Zelfde geldt voor de buiten: op 80 wegen rijd je in principe gewoon 80 omdat je weet dat er vaak wordt gecontroleerd. Zo niet, rijd dan gerust 90-100. Op onbekend terrein gewoon nooit harder dan de maximumsnelheid.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 11:13:37 #99
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_138936119
Ok, mag ik even aan deze discussie toevoegen dat ik het echt een BULLSHIT argument vind dat er minder verkeersongelukken komen als we alles maar met snelheidscamera's en snelheidslimieten reguleren.
Sterker nog, ik vind rijden op snelwegen zoals de A2 Utrecht-Amsterdam waar je op een fucking VIJF-baans weg maar 100 mag echt een ramp

Ik reed daar toevallig gister nog, en dan krijg je dus, dat iedereen een beetje krampachtig rond de 100 gaat kachelen, en elkaar niet tot nauwelijks inhaalt. Gevolg? Mensen die met z'n allen maar een beetje dicht op elkaar, naast elkaar... half inhalend, dan weer niet half inhalend, links inhalend, rechts inhalend op elkaar rijden in een soort van konvooi voertuigen dat merendeels graag harder wil rijden, maar het niet doet want, snelheidslimiet en trajectcontrole.
Ontzettend zenuwachtig stressig rijgedrag krijg je hierdoor in mijn bescheiden mening.

Ik reed enkele weken terug op de Duitse autobahn zonder snelheidslimiet en ik vond het een genot
Niet omdat ik een mongool ben die keihard wil racen (daar heb ik de auto sowieso niet eens voor) maar omdat ik gewoon links 150/160 kon rijden als ik dat wilde, en de stukken dat ik dacht van, ik ga nu effe wat meer laid back rijden, gewoon rechts rijden en 110/120 rijden. En dat ging prrrrima. _O_
  woensdag 16 april 2014 @ 12:04:42 #100
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_138937642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 01:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hoezo spreekt dat tegen me? Ik ben nog niet "goed genoeg" om zelfstandig de weg op te mogen anders had ik dat pasje al wel gehad en reed ik al zelfstandig rond ;) Ik doe het express rustiger aan in een 30 zone omdat ik aan het lessen ben, en ik vind het dan onzin om 30-35 te gaan rijden terwijl ik het net zo goed iets langzamer kan doen :)

Toch is dit een punt waarop je op je rijexamen op kan zakken. Mijn rijinstructeur zegt altijd als er ruimte is dat je gewoon de maximumsnelheid moet rijden. Wanneer deze ruimte er niet is, dan kun je een langzamere snelheid rijden. Ik moet trouwens mijn snelheid minderen van mijn rijinstructeur als ik 5 a 10 kilometer te hard rij.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 16 april 2014 @ 14:16:01 #101
414785 sirdanilot
pi_138941840
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, mag ik even aan deze discussie toevoegen dat ik het echt een BULLSHIT argument vind dat er minder verkeersongelukken komen als we alles maar met snelheidscamera's en snelheidslimieten reguleren.
Sterker nog, ik vind rijden op snelwegen zoals de A2 Utrecht-Amsterdam waar je op een fucking VIJF-baans weg maar 100 mag echt een ramp

Ik reed daar toevallig gister nog, en dan krijg je dus, dat iedereen een beetje krampachtig rond de 100 gaat kachelen, en elkaar niet tot nauwelijks inhaalt. Gevolg? Mensen die met z'n allen maar een beetje dicht op elkaar, naast elkaar... half inhalend, dan weer niet half inhalend, links inhalend, rechts inhalend op elkaar rijden in een soort van konvooi voertuigen dat merendeels graag harder wil rijden, maar het niet doet want, snelheidslimiet en trajectcontrole.
Ontzettend zenuwachtig stressig rijgedrag krijg je hierdoor in mijn bescheiden mening.

Ik reed enkele weken terug op de Duitse autobahn zonder snelheidslimiet en ik vond het een genot
Niet omdat ik een mongool ben die keihard wil racen (daar heb ik de auto sowieso niet eens voor) maar omdat ik gewoon links 150/160 kon rijden als ik dat wilde, en de stukken dat ik dacht van, ik ga nu effe wat meer laid back rijden, gewoon rechts rijden en 110/120 rijden. En dat ging prrrrima. _O_
Gewoon cruisecontrol op 100 zetten, en op de tweede baan van rechts blijven hangen (naast de vrachtwagens dus). Ondertussen kun je even stiekem op je telefoon kijken/een peukie doen/met je navigatie prutsen/ je baard trimmen/ een kopje koffie zetten :')
Dan zit je voor je het weet in Amsterdam/Utrecht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 14:26:45 #102
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_138942196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gewoon cruisecontrol op 100 zetten, en op de tweede baan van rechts blijven hangen (naast de vrachtwagens dus). Ondertussen kun je even stiekem op je telefoon kijken/een peukie doen/met je navigatie prutsen/ je baard trimmen/ een kopje koffie zetten :')
Dan zit je voor je het weet in Amsterdam/Utrecht.
- ik heb geen cruise control
- ik rook niet
- ik check niet mijn telefoon onder het rijden want dat is fucking onverantwoord ;)
- ik heb geen baard

Ik blijf bij mijn punt. Het rijdt gewoon kut.
pi_138944745
Rond Utrecht heeft het toch weinig te doen met veiligheid maar i.v.m. het geluid en de vervuiling?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_138944933
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 01:05 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het is toch niet meer dan logisch dat je gewoon normaal autorijd? Als je hard wilt rijden, wat ik al zei, ga je maar naar duitsland, of naar een trackday

[..]

Dan nog heb je zelf ogen, moet je zelf defensief rijden, moet je zelf goed anticiperen.

Sure, ik heb mijn rijbewijs nog niet, maar ik rij al wel "Zelfstandig" en dat gaat tot nu toe gewoon goed omdat ik op andere weggebruikers let en zelf tijdig kijk wat er zich afspeelt.

Als ik op de snelweg rij met een rijles rij ik ook wel eens 130-140, maar nooit harder dan dat, en altijd op stukken waar ik weet dat het kan (Als het heel erg rustig is, en als het een stuk is zonder controles) ik rij in 30 zones altijd langzamer dan maximum (dus 20-25 waar je 30 mag)
Je hebt in Hilversum de Bosdrift, die gaat over in de Havenstraat, daar mag je 50... Ik rij daar áltijd 40-45, aan beide kanten van de wegen staan auto`s geparkeerd én je hebt fietsstroken.. Dan ga ik niet 50 rijden als onervaren chauffeur... Dat vind ik persoonlijk een stuk prettiger voor mezelf, en voor m`n omgeving, waarom zou je zo graag hard willen rijden? Laten we heel eerlijk zijn hier, hoeveel tijd win je er mee?... Misschien win je 5 - 10 seconden, en als je geflitst word kost het je 200 +- euro, en als je een punten rijbewijs hebt ben je nog een punt kwijt ook...

Misschien is het niet helemaal goed dat ik mij in deze discussie meng, omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb, en nog niet echt zelfstandig heb gereden, maar ik rij al wel auto dus ik begeef mij ook in het verkeer, en ik weet ook wat er gebeurd hier en daar..
Geloof me, je rijdt veel anders wanneer je je rijbewijs hebt. Het verschil is gewoon te groot. Ik ken eigenlijk niemand die zijn/haar rijbewijs heeft en nog steeds altijd(leeghoofden, lees hier wat ik goed zeg) de dode hoek controle doet. Dat zeg ik om je aan te wijzen hoe het verschil kan zijn.

Toen ik nog rijlessen had, durfde ik nooit snel te rijden, mijn rijinstructeur zei regelmatig ''liever 5km te snel dan te langzaam'', nu kan ik eigenlijk niet meer langzaam rijden. Het is gewoon zo anders, je zal 't zelf wel ervaren. Autotheorie is al veel anders dan praktijklessen, maar praktijklessen zijn ook veel anders dan zelfstandig rijden.

Daarnaast heb ik het een en ander over jou gelezen(zoals andere mensen uitlachen dat ze niet slagen voor hun theorie terwijl je zelf al 5x examen bent gaan doen), waardoor ik niet echt geloof in dit soort verhalen.

PS: Succes met je theorie en praktijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door PizzaMizza op 16-04-2014 16:02:31 ]
#freefrederike
pi_138945337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, mag ik even aan deze discussie toevoegen dat ik het echt een BULLSHIT argument vind dat er minder verkeersongelukken komen als we alles maar met snelheidscamera's en snelheidslimieten reguleren.
Sterker nog, ik vind rijden op snelwegen zoals de A2 Utrecht-Amsterdam waar je op een fucking VIJF-baans weg maar 100 mag echt een ramp

Ik reed daar toevallig gister nog, en dan krijg je dus, dat iedereen een beetje krampachtig rond de 100 gaat kachelen, en elkaar niet tot nauwelijks inhaalt. Gevolg? Mensen die met z'n allen maar een beetje dicht op elkaar, naast elkaar... half inhalend, dan weer niet half inhalend, links inhalend, rechts inhalend op elkaar rijden in een soort van konvooi voertuigen dat merendeels graag harder wil rijden, maar het niet doet want, snelheidslimiet en trajectcontrole.
Ontzettend zenuwachtig stressig rijgedrag krijg je hierdoor in mijn bescheiden mening.

Ik reed enkele weken terug op de Duitse autobahn zonder snelheidslimiet en ik vond het een genot
Niet omdat ik een mongool ben die keihard wil racen (daar heb ik de auto sowieso niet eens voor) maar omdat ik gewoon links 150/160 kon rijden als ik dat wilde, en de stukken dat ik dacht van, ik ga nu effe wat meer laid back rijden, gewoon rechts rijden en 110/120 rijden. En dat ging prrrrima. _O_
Dit.
#freefrederike
pi_138945349
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

- ik heb geen cruise control
- ik rook niet
- ik check niet mijn telefoon onder het rijden want dat is fucking onverantwoord ;)
- ik heb geen baard

Ik blijf bij mijn punt. Het rijdt gewoon kut.
Gast, don't feed the troll.
#freefrederike
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 16:10:19 #107
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138945563
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Geloof me, je rijdt veel anders wanneer je je rijbewijs hebt. Het verschil is gewoon te groot. Ik ken eigenlijk niemand die zijn/haar rijbewijs heeft en nog steeds altijd(leeghoofden, lees hier wat ik goed zeg) de dode hoek controle doet. Dat zeg ik om je aan te wijzen hoe het verschil kan zijn.

Toen ik nog rijlessen had, durfde ik nooit snel te rijden, mijn rijinstructeur zei regelmatig ''liever 5km te snel dan te langzaam'', nu kan ik eigenlijk niet meer langzaam rijden. Het is gewoon zo anders, je zal 't zelf wel ervaren. Autotheorie is al veel anders dan praktijklessen, maar praktijklessen zijn ook veel anders dan zelfstandig rijden.

Daarnaast heb ik het een en ander over jou gelezen(zoals andere mensen uitlachen dat ze niet slagen voor hun theorie terwijl je zelf al 5x examen bent gaan doen), waardoor ik niet echt geloof in dit soort verhalen.

PS: Succes met je theorie en praktijk.
waar slaat dat nou weer op :')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138945900
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

waar slaat dat nou weer op :')
5 kilometer te snel op je teller is niet 5 kilometer te hard. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 16:21:41 #109
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138945955
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:20 schreef Messina het volgende:

[..]

5 kilometer te snel op je teller is niet 5 kilometer te hard. ;)
nog een keer wat
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138945972
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:49 schreef PizzaMizza het volgende:
Geloof me, je rijdt veel anders wanneer je je rijbewijs hebt. Het verschil is gewoon te groot. Ik ken eigenlijk niemand die zijn/haar rijbewijs heeft en nog steeds altijd(leeghoofden, lees hier wat ik goed zeg) de dode hoek controle doet. Dat zeg ik om je aan te wijzen hoe het verschil kan zijn.

Wat? :')
Ik doe ALTIJD de dode hoek controle. Levensgevaarlijk als je dat niet doet. Wel eens gehoord van motorrijders die heel snel langs je gaan en je niet in je spiegel ziet? Die rij ik toch liever niet dood.
Gewoon lekker altijd schoudercheck doen, waarom in godsnaam niet?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_138946004
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:21 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

nog een keer wat
Als je kilometertellertje 50 aangeeft rijd je dat feitelijk niet. Langzamer ga je feitelijk.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_138946570
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Geloof me, je rijdt veel anders wanneer je je rijbewijs hebt. Het verschil is gewoon te groot. Ik ken eigenlijk niemand die zijn/haar rijbewijs heeft en nog steeds altijd(leeghoofden, lees hier wat ik goed zeg) de dode hoek controle doet. Dat zeg ik om je aan te wijzen hoe het verschil kan zijn.

Nou iedereen die ik ken controleert hem nog steeds.
Ik doe het zelf ook nog altijd.
Het zal je maar net gebeuren dat daar een motor rijdt die jij over het hoofd ziet als je af gaat slaan of iets dergelijks. :{
pi_138947490
Ik ben het enigszins eens met Pizza, ik kijk ook niet meer altijd in mijn dode hoek. Alleen in situaties waarin ik vind dat het nodig is. Op de snelweg sowieso altijd, als ik rechtsaf sla en er zijn fietspaden etc dan ook, maar buiten dat kan ik geen 'normale' situatie verzinnen waarbij je óók in je dode hoek móét kijken, terwijl ik dat tijdens de lessen en het examen wel moest..

Als ik helemaal door een laag straatje rijd bijvoorbeeld, weet ik 100% zeker dat er geen fietser is, immers zou ik die hebben ingehaald of in mijn spiegel de straat op zien gaan, dus dan is het (bijna altijd) onnodig om in je dode hoek te gaan.

Dit is mijn logica, verder kan iedereen voor zichzelf perfect inschatten wanneer het nodig is en wanneer niet, imo.
pi_138947841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:09 schreef iFrost het volgende:
Als ik helemaal door een laag straatje rijd bijvoorbeeld, weet ik 100% zeker dat er geen fietser is, immers zou ik die hebben ingehaald of in mijn spiegel de straat op zien gaan, dus dan is het (bijna altijd) onnodig om in je dode hoek te gaan.

En daar zit je dus fout, want een racefiets/opgevoerde brommer/motor kan je echt wel over het hoofd zien via de spiegel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_138948062
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:22 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wat? :')
Ik doe ALTIJD de dode hoek controle. Levensgevaarlijk als je dat niet doet. Wel eens gehoord van motorrijders die heel snel langs je gaan en je niet in je spiegel ziet? Die rij ik toch liever niet dood.
Gewoon lekker altijd schoudercheck doen, waarom in godsnaam niet?
Ik zeg dat ik heel veel mensen ken die niet altijd de dode hoek meer pakken(wat je wel moet doen tijdens rijlessen), ik heb niks gezegd over of het wel verstandig is of niet. Zelf doe ik het ook niet meer altijd.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:09 schreef iFrost het volgende:
Ik ben het enigszins eens met Pizza, ik kijk ook niet meer altijd in mijn dode hoek. Alleen in situaties waarin ik vind dat het nodig is. Op de snelweg sowieso altijd, als ik rechtsaf sla en er zijn fietspaden etc dan ook, maar buiten dat kan ik geen 'normale' situatie verzinnen waarbij je óók in je dode hoek móét kijken, terwijl ik dat tijdens de lessen en het examen wel moest..

Als ik helemaal door een laag straatje rijd bijvoorbeeld, weet ik 100% zeker dat er geen fietser is, immers zou ik die hebben ingehaald of in mijn spiegel de straat op zien gaan, dus dan is het (bijna altijd) onnodig om in je dode hoek te gaan.

Dit is mijn logica, verder kan iedereen voor zichzelf perfect inschatten wanneer het nodig is en wanneer niet, imo.
Eens. Ik ben die ''je moet dit en dat anders lukt het niet''-zeikerds echt zat. Ze maken me ziek. Ik rijd dagelijks en heb 0 gevaarlijke situaties gecreëerd. Als ik die mensen hier moest geloven zou ik al 100 motorrijders hebben geraakt.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:38 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Nou iedereen die ik ken controleert hem nog steeds.
Ik doe het zelf ook nog altijd.
Het zal je maar net gebeuren dat daar een motor rijdt die jij over het hoofd ziet als je af gaat slaan of iets dergelijks. :{
Heb ik gezegd dat niemand hem nog gebruikt? Ik heb er nog bij gezegd: lees goed. Ik zeg dat niet iedereen hem ALTIJD meer gebruikt, zoals je bij rijlessen moet doen. Tijdens rijlessen moet je 'm zelfs gebruiken als je overduidelijk ziet dat je 'm niet hoeft te gebruiken.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

En daar zit je dus fout, want een racefiets/opgevoerde brommer/motor kan je echt wel over het hoofd zien via de spiegel.
Dat verschilt per situatie gewoon veel te veel dus doe nou niet alsof je gelijk hebt. Er is daar geen algemene regel voor. Soms hoef je hem niet te gebruiken, soms wel. Ik gebruik hem eigenlijk alleen nog als het druk is of als ik geen goed overzicht heb.

[ Bericht 10% gewijzigd door PizzaMizza op 16-04-2014 17:36:18 ]
#freefrederike
pi_138948432
Ik gebruik hem ALTIJD en jij gebruikt hem dus niet altijd, en er KAN een keer een motorrijder oid komen die jij dan over het hoofd ziet en ik niet. Jij hebt dan een doodslag op je naam staan omdat je die kleine hoofdbeweging te veel moeite vond. Ik heb dat graag over voor een eventueel mensenleven.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_138948686
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:37 schreef delano.888 het volgende:
Ik gebruik hem ALTIJD en jij gebruikt hem dus niet altijd, en er KAN een keer een motorrijder oid komen die jij dan over het hoofd ziet en ik niet. Jij hebt dan een doodslag op je naam staan omdat je die kleine hoofdbeweging te veel moeite vond. Ik heb dat graag over voor een eventueel mensenleven.
Wat een troll ben je. Nu ik mij herinner, jij bent dezelfde gast die zei dat je dood zou gaan en je hele leven zou verpesten als je xtc zou nemen :') __!

Wat een kortzichtigheid heb je zeg. Ga aub naar de psycholoog(of liever een psychiater), je hebt een pessimistisch beeld dat meer neigt naar paranoia. Volgens jouw denkbeeld zou ik allang al honderden ongelukken moeten hebben gehad en zou ik zelfs een zwerver zijn geworden omdat ik af en toe een pilletje neem.

Troll.
#freefrederike
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 16 april 2014 @ 17:56:57 #118
414785 sirdanilot
pi_138949000
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:46 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wat een troll ben je. Nu ik mij herinner, jij bent dezelfde gast die zei dat je dood zou gaan en je hele leven zou verpesten als je xtc zou nemen :') __!

Wat een kortzichtigheid heb je zeg. Ga aub naar de psycholoog(of liever een psychiater), je hebt een pessimistisch beeld dat meer neigt naar paranoia. Volgens jouw denkbeeld zou ik allang al honderden ongelukken moeten hebben gehad en zou ik zelfs een zwerver zijn geworden omdat ik af en toe een pilletje neem.

Troll.
Mensen die denken dat ze cool zijn omdat ze pilletjes gebruiken :') :') :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_138949045
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Mensen die denken dat ze cool zijn omdat ze pilletjes gebruiken :') :') :')
Conservatieve idioten die denken dat alle drugs leiden tot je dood, dat zijn natuurlijk de mensen die het ver schoppen. Ahum.
#freefrederike
pi_138949127
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:59 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Niet lezen wat er staat :')
Zegt degene die zo nodig voor zijn examen nog moest gebruiken, en toen kwam vragen of dat verstandig was _O-
pi_138949160
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:01 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Zegt degene die zo nodig voor zijn examen nog moest gebruiken, en toen kwam vragen of dat verstandig was _O-
Je quote het verkeerde, vrouw.
#freefrederike
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 18:05:44 #122
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_138949280
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:03 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je quote het verkeerde, vrouw.
Dat stond er eerst.
pi_138949314
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:07 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Dat stond er eerst.
Lees je DM, daar leg ik je uit waarom je verkeerd quote.
#freefrederike
pi_138949512


Wat zouden jullie doen, jongens? Ik zou in de praktijk stoppen, of als er niemand was, zou ik even naar de linker weghelft gaan. Waarom staat dat er niet bij als keuze?
#freefrederike
pi_138949734
*O* KLAAR! En bij de eerste poging al dit keer. :)



In Sutton afgereden. 7 minor faults (15 is het maximum) en geen serious/dangerous (max 1).
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_138949754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:23 schreef LintuxCx het volgende:
*O* KLAAR! En bij de eerste poging al dit keer. :)

[ afbeelding ]

In Sutton afgereden. 7 minor faults (15 is het maximum) en geen serious/dangerous (max 1).
Gefeliciteerd!
pi_138949880
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:23 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dankje! :D

* LintuxCx opgelucht...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 18:36:01 #129
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_138950171
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:23 schreef LintuxCx het volgende:
*O* KLAAR! En bij de eerste poging al dit keer. :)

[ afbeelding ]

In Sutton afgereden. 7 minor faults (15 is het maximum) en geen serious/dangerous (max 1).
Nice. Jij haalt je rijbewijs dus in Engeland als ik het goed begrijp? Ik zou nu echt gi-gantisch moeten wennen als ik in een linksrijdende auto zou moeten rijden.... pedalen verkeerd om, schakelen met mijn linkerhand ipv rechts... lijkt me echt zwaar moeilijk :P

(maar jij weet ws niet beter inmiddels ;))
pi_138950261
Ik weet idd niet beter, heb in Nederland zo goed als nooit auto gereden. Wat ook hielp is dat ik hier al aardig wat gefietst heb. Het linksrijden zit me niet zo dwars, en ik denk dat ik vooral in automaten ga rijden als ik de keuze heb, dan is met de andere hand schakelen ook een stuk minder verwarrend. :)

In Engeland ja, ben hier woonachtig dus dan moet dat sowieso geloof ik. Ik moest voor het examen een formulier ondertekenen waarin ik verklaar dat ik over het afgelopen jaar minstens 180 dagen in Engeland gewoond heb. Als dat een ander land was had ik ws daar examen moeten doen.

[edit]Pedalen zijn trouwens niet verkeerd om hoor! Rechts is gas. Dat omwisselen zou ws best gevaarlijk zijn. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 18:39:38 #131
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138950291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nice. Jij haalt je rijbewijs dus in Engeland als ik het goed begrijp? Ik zou nu echt gi-gantisch moeten wennen als ik in een linksrijdende auto zou moeten rijden.... pedalen verkeerd om, schakelen met mijn linkerhand ipv rechts... lijkt me echt zwaar moeilijk :P

(maar jij weet ws niet beter inmiddels ;))
Denk dat je daar vrij snel aan went, maar zitten de pedalen ook verkeerd? Dat lijkt me dan wel kut

Edit: niet dus :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 18:44:31 #132
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_138950438
Ohh haha droog :P ja ik was gewoon in de veronderstelling dat de pedalen ook andersom zouden zitten omdat alles gespiegeld is.
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 18:44:57 #133
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_138950447
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[ afbeelding ]

Wat zouden jullie doen, jongens? Ik zou in de praktijk stoppen, of als er niemand was, zou ik even naar de linker weghelft gaan. Waarom staat dat er niet bij als keuze?
:') troll
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_138950753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

En daar zit je dus fout, want een racefiets/opgevoerde brommer/motor kan je echt wel over het hoofd zien via de spiegel.
Ik denk dat je mij niet snapt, maar ik ben te moe om het goed uit te leggen. Overigens snap ik je wel en zou het eigenlijk wel moeten ja.
  woensdag 16 april 2014 @ 19:33:57 #135
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138952411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:36 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nice. Jij haalt je rijbewijs dus in Engeland als ik het goed begrijp? Ik zou nu echt gi-gantisch moeten wennen als ik in een linksrijdende auto zou moeten rijden.... pedalen verkeerd om, schakelen met mijn linkerhand ipv rechts... lijkt me echt zwaar moeilijk :P

(maar jij weet ws niet beter inmiddels ;))
Pedalen zitten volgens mij niet verkeerd om. :P
Hallon!
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 16 april 2014 @ 21:14:42 #136
414785 sirdanilot
pi_138956767
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:59 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Conservatieve idioten die denken dat alle drugs leiden tot je dood, dat zijn natuurlijk de mensen die het ver schoppen. Ahum.
:') :') :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_138960467
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:26 schreef PizzaMizza het volgende:

knip
Hoe lang ben jij eigenlijk in het bezit van je rijbewijs?
pi_138985330
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens, dat cashen gedeelte dan.
Niet elke leerling is hetzelfde, sommigen hebben het hard nodig om de beoordeling van hun rijstijl eens van iemand anders te horen dan hun eigen instructeur voor de boodschap eindelijk aankomt.
Sommigen zien het als bevestiging van hun eigen kwaliteiten en sommigen hebben dat nodig vóór hun examen.

Toen ik nog als instructeur werkte wisselden we wel eens van leerling om een examen/TTT na te bootsen, werkt net zo goed.
Zelf vind ik een TTT ook onnodig en zonde van het geld ( persoonlijke mening ) maar aan de andere kant is het ook geen verplichting, je kiest er tenslotte zelf voor.
En daarmee vervalt je argument dat de TTT er alleen maar is om te cashen.
Had de TTT ook in mijn pakket zitten, tijdens de TTT de meest stomme dingen gedaan van de 5 naar de 3 schakelen in de 80 (geen idee waarom). Wegen van rechts gemist, te hard over rontondes gejaagd en noem het allemaal maar op. Het was een drama :p

3 dagen later tijdens het Examen gewoon geslaagd, en had ik netjes gereden volgens de Examinator.

:9 Persoonlijk heb ik er dus wel iets aan gehad, ondanks dat ik geen vrijstellingen kreeg door de TTT.
pi_138985441
quote:
19s.gif Op donderdag 17 april 2014 18:23 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

tijdens de TTT de meest stomme dingen gedaan van de 5 naar de 3 schakelen in de 80 (geen idee waarom). Wegen van rechts gemist, te hard over rontondes gejaagd en noem het allemaal maar op. Het was een drama :p

Herkenbaar! _O- :@
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator vrijdag 18 april 2014 @ 18:58:01 #140
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139019835
quote:
19s.gif Op donderdag 17 april 2014 18:23 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Had de TTT ook in mijn pakket zitten, tijdens de TTT de meest stomme dingen gedaan van de 5 naar de 3 schakelen in de 80 (geen idee waarom). Wegen van rechts gemist, te hard over rontondes gejaagd en noem het allemaal maar op. Het was een drama :p

3 dagen later tijdens het Examen gewoon geslaagd, en had ik netjes gereden volgens de Examinator.

:9 Persoonlijk heb ik er dus wel iets aan gehad, ondanks dat ik geen vrijstellingen kreeg door de TTT.
Dus alleen door de ttt presteerde je op het examen goed?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_139020048
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:58 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dus alleen door de ttt presteerde je op het examen goed?
Dat claim ik ook helemaal niet, maar ik heb er zeker wel iets aan gehad.
  Moderator vrijdag 18 april 2014 @ 19:06:21 #142
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139020085
quote:
19s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:04 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Dat claim ik ook helemaal niet, maar ik heb er zeker wel iets aan gehad.
Wat eigenlijk precies?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_139020117
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Wat eigenlijk precies?
Ik vond het persoonlijk wel fijn om even het examenproces te doorlopen met een buitenstaander die mij nog nooit heeft zien rijden.
  vrijdag 18 april 2014 @ 21:08:50 #144
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_139024867
Voor een paar tientjes extra heb je een echt examen. Daar leer je nog meer van...en met een beetje geluk heb je dan gelijk je roze pasje.
pi_139036122
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens, dat cashen gedeelte dan.
Niet elke leerling is hetzelfde, sommigen hebben het hard nodig om de beoordeling van hun rijstijl eens van iemand anders te horen dan hun eigen instructeur voor de boodschap eindelijk aankomt.
Sommigen zien het als bevestiging van hun eigen kwaliteiten en sommigen hebben dat nodig vóór hun examen.

Toen ik nog als instructeur werkte wisselden we wel eens van leerling om een examen/TTT na te bootsen, werkt net zo goed.
Zelf vind ik een TTT ook onnodig en zonde van het geld ( persoonlijke mening ) maar aan de andere kant is het ook geen verplichting, je kiest er tenslotte zelf voor.
En daarmee vervalt je argument dat de TTT er alleen maar is om te cashen.
Veel rijscholen zetten een TTT in hun pakket, zodat ze extra kunnen cashen. Ik ging een beetje rondkijken en de pakketten met weinig lessen hadden bijna nooit een TTT. En de grotere pakketten hadden vrijwel altijd een TTT. Soms was er ook een theoriecursus inbegrepen :')

En het overgrote deel van de mensen kiest denk ik voor een grotere pakket. En dan krijg je die TTT (en soms theoriecursus) er ongewild bij.
pi_139036441
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 03:38 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Veel rijscholen zetten een TTT in hun pakket, zodat ze extra kunnen cashen. Ik ging een beetje rondkijken en de pakketten met weinig lessen hadden bijna nooit een TTT. En de grotere pakketten hadden vrijwel altijd een TTT. Soms was er ook een theoriecursus inbegrepen :')

En het overgrote deel van de mensen kiest denk ik voor een grotere pakket. En dan krijg je die TTT (en soms theoriecursus) er ongewild bij.
Je bent niet verplicht een pakket te nemen.
Als je het uitrekent zijn de lesuren die binnen een pakket vallen meestal goedkoper dan losse lessen maar dat bespaarde geld geef je dan weer ruimschoots aan een TTT die je dus eigenlijk niet wilt.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:49:55 #147
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_139042017
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[ afbeelding ]

Wat zouden jullie doen, jongens? Ik zou in de praktijk stoppen, of als er niemand was, zou ik even naar de linker weghelft gaan. Waarom staat dat er niet bij als keuze?
Dat zou ik ook doen inderdaad, weinig andere opties toch?
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_139047404
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 05:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je bent niet verplicht een pakket te nemen.
Als je het uitrekent zijn de lesuren die binnen een pakket vallen meestal goedkoper dan losse lessen maar dat bespaarde geld geef je dan weer ruimschoots aan een TTT die je dus eigenlijk niet wilt.
Ik betaalde voor een 6 daagse cursus 1499 euro.

Dus eigenlijk 24 lessen 1 TTT en 1 Examen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:44:34 #149
426475 hboboy
vwo of toch hbo p?
pi_139144749
Heeft Braddie al zijn theorie gehaald?
Het is moeilijk .....
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:45:27 #150
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_139144783
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:44 schreef hboboy het volgende:
Heeft Braddie al zijn theorie gehaald?
Dat is volgende week maandag en Braddie is volgens mij nog geband (alleen weet ik niet voor hoe lang).
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 13:46:48 #151
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139144823
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:44 schreef hboboy het volgende:
Heeft Braddie al zijn theorie gehaald?
hee kloon. toch niet braddie he
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:47:47 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139144860
ontopic, en nokken met dat Braddie geleuter.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 23 april 2014 @ 18:51:52 #153
414785 sirdanilot
pi_139188567
Ik ga maandag na een pauze maar weer beginnen met rijles, nu toch maar de automaat...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 23 april 2014 @ 19:22:12 #154
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_139189612
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:51 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ga maandag na een pauze maar weer beginnen met rijles, nu toch maar de automaat...
Waarom geen schakel? Je beseft je wel dat dat een ernstige beperking op je rijbewijs gaat vormen?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_139254710
Ik heb twee keer praktijk gehad en helaas twee keer gezakt. :'(

Bij het eerste examen ging als eerst de snel weg verkeerd. Toen ik wilde invoegen ging het al verkeerd. Er kwamen twee vrachtwagens naast mij tegenmoet. Ik had eigenlijk iets langzamer moeten rijden zodat ik achter ze kon invoegen. Dat was ook mijn eerste intentie, maar ik ging vollop het gas zodat ik er tussen kon invoegen. Was niet zo'n goed idee en dus moest de examinator ingrijpen. Daarnaast reed ik te voorzichtig. Ik reed geen 30 km/p/u waar dat moest, maar 20 km/p/u of zelfs langzamer. Dat deed ik ook als ik ergens 50 km/p/u mocht rijden. Dan reed ik 40 km/p/u.

Bij de tweede keer examen ging het ook fout op de snelweg. Bij het inhalen ging het verkeerd op de snelweg. Ik had eerder wat vrachtwagens moeten inhalen zodat ik uiteindelijk kon uitvoegen op de snelweg. Daarnaast had ik ook op een binnenweg (waar je 60 km/p/u mocht rijden) fietsers moeten inhalen, maar dat ging verkeerd omdat ik ze te snel had benaderd en ook te snel had ingehaald. Ik sjeesde er letterlijk langs. Toen ik ergens wilde afslaan kwam ik op een weg waar eerst een dubbele fietspad voorstond. Ik had voor dat ik afsloeg al moeten kijken, maar ik keek pas toen ik al de hoek om was.

Het komt er op neer, dat ik beter voorruit moet kijken. Daar ga ik de komende weken aan werken. Dan ga ik in mei weer op voor mn praktijk *O*
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:23:37 #156
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_139262466
Tyfus. 5 uur gehad, maar het is moeilijker dan ik had verwacht..!
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_139262527
Ik ben wel heel benieuwd of hij-die-niet-genoemd-mag-worden maandag slaagt voor zijn theorie :o
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_139265239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:51 schreef sirdanilot het volgende:
nu toch maar de automaat...
wat is deze :')
  FOK!fotograaf zaterdag 26 april 2014 @ 00:39:15 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139268841
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:25 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd of hij-die-niet-genoemd-mag-worden maandag slaagt voor zijn theorie :o
Ik ook. Het is nu mooi geweest, die theorie halen en knallen met de praktijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_139269457
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:25 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd of hij-die-niet-genoemd-mag-worden maandag slaagt voor zijn theorie :o
_O-

Ik hoop het voor hem.
Je raekt an de dinge geweun.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 27 april 2014 @ 13:57:44 #161
414785 sirdanilot
pi_139301517
Morgen voor het eerst in tijden weer rijles, ben benieuwd !

Ik hoop echt dat ik zo snel mogelijk mijn papiertje kan halen (ik heb echt weinig zin om nog een keer theorie te moeten doen... ik had het dan wel in 1 x gehaald maar niet echt met een ruime marge) en gewoon lekker de weg op kan. Misschien ergens een baantje ver weg zoeken als excuus om een autootje te kunnen kopen, al denk ik dat financiëel gezien een autootje voorlopig er nog niet echt uit kan...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139302397
Hangt van dat baantje af. ;)
pi_139305090
Leuk koeriersbaantje? Of moet je daar X-periode je rijbewijs voor hebben?

Ga je nou voor de automaat of schakel?
Je raekt an de dinge geweun.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 april 2014 @ 09:05:27 #164
414785 sirdanilot
pi_139331468
? Ik heb niks over een koeriersbaantje gezegd toch? Maar als ik een baantje heb dat wat verder weg is of in the middle of nowhere, én dat baantje verdient goed, is een autootje toch wel handig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139334601
Succes vandaag, Braddie
pi_139335321
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:05 schreef sirdanilot het volgende:
? Ik heb niks over een koeriersbaantje gezegd toch? Maar als ik een baantje heb dat wat verder weg is of in the middle of nowhere, én dat baantje verdient goed, is een autootje toch wel handig.
Ik bedoelde meer; Is dat niet iets voor jou? :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139335776
Hoe zit t nou met die eigen verklaring? Ik ben autistisch en heb een lichte afwijking met m'n ogen.. Nu wil ik niet eerst rijlessen gaan nemen en vervolgens voor m'n examen worden afgekeurd omdat ik dan pas die eigen verklaring kan invullen en me laten testen. Dan heb ik voor niks rijlessen genomen en hier geld aan uit gegeven.

Kan je niet worden gekeurd voordat je begint te lessen (evt. wel een proefles doen o.i.d.)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139335834
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 11:53 schreef d4v1d het volgende:
Hoe zit t nou met die eigen verklaring? Ik ben autistisch en heb een lichte afwijking met m'n ogen.. Nu wil ik niet eerst rijlessen gaan nemen en vervolgens voor m'n examen worden afgekeurd omdat ik dan pas die eigen verklaring kan invullen en me laten testen. Dan heb ik voor niks rijlessen genomen en hier geld aan uit gegeven.

Kan je niet worden gekeurd voordat je begint te lessen (evt. wel een proefles doen o.i.d.)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staan die 2 dingen geregistreerd? Als in officieel tegen jou verteld door een instantie? Of zelf geconstateerd? In geval van het laatste niks zeggen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_139335849
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Staan die 2 dingen geregistreerd? Als in officieel tegen jou verteld door een instantie? Of zelf geconstateerd? In geval van het laatste niks zeggen.
Beide staat geregistreerd.
pi_139335878
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 11:55 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Beide staat geregistreerd.
Dan zal je het wel moeten zeggen helaas. En dan zou ik dus toch de rijschool bellen en vragen wat de beste procedure is.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 april 2014 @ 12:02:08 #171
414785 sirdanilot
pi_139336094
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 11:53 schreef d4v1d het volgende:
Hoe zit t nou met die eigen verklaring? Ik ben autistisch en heb een lichte afwijking met m'n ogen.. Nu wil ik niet eerst rijlessen gaan nemen en vervolgens voor m'n examen worden afgekeurd omdat ik dan pas die eigen verklaring kan invullen en me laten testen. Dan heb ik voor niks rijlessen genomen en hier geld aan uit gegeven.

Kan je niet worden gekeurd voordat je begint te lessen (evt. wel een proefles doen o.i.d.)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal je een DM sturen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 april 2014 @ 12:09:23 #172
414785 sirdanilot
pi_139336329
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer; Is dat niet iets voor jou? :@
Niet met een automaat rijbewijs natuurlijk. En zelfs met een gewoon rijbewijs duurt het 1 jaar voordat je kans maakt op een koeriersbaantje. Easyway/dat soort werk is ook geen optie tenzij je een eerstejaars student bent.

Ik ben wel van plan mijn gewone rijbewijs te halen, maar eerst automaat. Ik ben al zo lang bezig en ik ben het nu echt spuugzat aan het worden. Ik kan veel meer rijervaring krijgen in mijn eigen auto, ook al is dat een automaat. Dan kan ik daarna heel makkelijk gewoon een normaal rijbewijs halen zodra ik dat nodig acht.

Als ik zou blijven doormodderen met handbak, zou ik a) veel meer geld kwijt zijn, b) waarschijnlijk zo lang bezig zijn dat ik opnieuw theorie moet doen. Geen van beide klinkt heel erg aantrekkelijk.

Volgens mij kun je met veel automaten ook gewoon schakelen (dan wel zonder koppeling natuurlijk), dus mocht ik willen kan ik dat ook oefenen zodra ik over wil stappen op handbak.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139336819
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:09 schreef sirdanilot het volgende:

Volgens mij kun je met veel automaten ook gewoon schakelen (dan wel zonder koppeling natuurlijk), dus mocht ik willen kan ik dat ook oefenen zodra ik over wil stappen op handbak.
Nee dat is niet wat jij denkt, dat is meer een stand voor in de bergen enz.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_139337323
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 11:53 schreef d4v1d het volgende:
Hoe zit t nou met die eigen verklaring? Ik ben autistisch en heb een lichte afwijking met m'n ogen.. Nu wil ik niet eerst rijlessen gaan nemen en vervolgens voor m'n examen worden afgekeurd omdat ik dan pas die eigen verklaring kan invullen en me laten testen. Dan heb ik voor niks rijlessen genomen en hier geld aan uit gegeven.

Kan je niet worden gekeurd voordat je begint te lessen (evt. wel een proefles doen o.i.d.)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan die eigen verklaring volgens mij al invullen na je proefles, tenminste ik heb toen dat formulier meegekregen en online ingevuld.
  maandag 28 april 2014 @ 14:52:50 #175
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_139341354
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:18 schreef Flitskikker het volgende:
Succes vandaag, Braddie
Snelle Egel
pi_139341476
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Niet met een automaat rijbewijs natuurlijk. En zelfs met een gewoon rijbewijs duurt het 1 jaar voordat je kans maakt op een koeriersbaantje. Easyway/dat soort werk is ook geen optie tenzij je een eerstejaars student bent.

Ik ben wel van plan mijn gewone rijbewijs te halen, maar eerst automaat. Ik ben al zo lang bezig en ik ben het nu echt spuugzat aan het worden. Ik kan veel meer rijervaring krijgen in mijn eigen auto, ook al is dat een automaat. Dan kan ik daarna heel makkelijk gewoon een normaal rijbewijs halen zodra ik dat nodig acht.

Als ik zou blijven doormodderen met handbak, zou ik a) veel meer geld kwijt zijn, b) waarschijnlijk zo lang bezig zijn dat ik opnieuw theorie moet doen. Geen van beide klinkt heel erg aantrekkelijk.

Volgens mij kun je met veel automaten ook gewoon schakelen (dan wel zonder koppeling natuurlijk), dus mocht ik willen kan ik dat ook oefenen zodra ik over wil stappen op handbak.
Ahhhh oke, ik dacht wel dat er wat rijervaring nodig zou zijn, ja.

Maar heb je een probleem met het schakelen dan? Een vriend van mij zakte voor zijn examen en wilde ook automaat gaan doen, maar het schakelen was het probleem eigenlijk niet.

Ik ben zojuist, na 35 uur les, geslaagd *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139341513
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:18 schreef Flitskikker het volgende:
Succes vandaag, Braddie
Zie hier het resultaat: https://twitter.com/BradgeVanDijk
pi_139341565
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:57 schreef cvo8411 het volgende:

[..]

Zie hier het resultaat: https://twitter.com/BradgeVanDijk
Tweets van @BradgeVanDijk zijn afgeschermd.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139341571
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:57 schreef cvo8411 het volgende:

[..]

Zie hier het resultaat: https://twitter.com/BradgeVanDijk
Beveiligd. Wat is het, ja of nee?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 28 april 2014 @ 15:00:15 #180
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_139341615
Iedereen wil het weten.
pi_139341811
hier is het plaatje:

pi_139341835
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:06 schreef cvo8411 het volgende:
hier is het plaatje:

[ afbeelding ]
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooes :o
Did NOT expect that.

-OF het is gewoon bullshit.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_139341896
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:07 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooes :o
Did NOT expect that.

-OF het is gewoon bullshit.
Nee het is 100% echt!
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 15:09:31 #184
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139341919
Haha, holy crap, dat we dat nog mogen meemaken, Braddie geslaagd voor zijn theorie!

Tof voor hem toch. :)
pi_139341933
Kut ik heb hem gevolgd om dat te kunnen lezen en nu volgt hij mij ook :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_139342034
Ik ben blij voor hem :)
Werd eens tijd.

Ik snap dat sommige mensen hem niet echt mogen omdat hij hen (en anderen) belachelijk maakte (en dat is ook niet tof).
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139342064
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:13 schreef Messina het volgende:
Ik ben blij voor hem :)
Werd eens tijd.

Ik snap dat sommige mensen hem niet echt mogen omdat hij hen (en anderen) belachelijk maakte (en dat is ook niet tof).
Denk dat hij er wel van heeft geleerd.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 28 april 2014 @ 15:21:06 #188
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139342302
Ben wel benieuwd hoeveel fout die had.
pi_139342361
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:21 schreef xzaz het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel fout die had.
Moment, komen we zo achter.
Edit: 2 fout
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_139342473
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:14 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Denk dat hij er wel van heeft geleerd.
CORRECTIE, dat neem ik terug:



De lulhannes gaat het dus nooit leren :{
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 28 april 2014 @ 15:31:12 #191
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_139342677
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

CORRECTIE, dat neem ik terug:

[ afbeelding ]

De lulhannes gaat het dus nooit leren :{
Afgeven op andere automobilisten terwijl je zelf je rijbewijs na 160 lesuren nog niet hebt. :')
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 15:31:56 #192
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139342707
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

CORRECTIE, dat neem ik terug:

[ afbeelding ]

De lulhannes gaat het dus nooit leren :{
Ai.... ik had ook valse hoop.

Oh well :')
pi_139342768
Haha mensen hij kijkt wel mee hier want nadat ik dat plaatje heb gepost heeft hij mij van zn twitter geblokt :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator maandag 28 april 2014 @ 15:37:38 #194
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139342892
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:33 schreef delano.888 het volgende:
Haha mensen hij kijkt wel mee hier want nadat ik dat plaatje heb gepost heeft hij mij van zn twitter geblokt :')
Verbaast me dan weer wel dat ie hier niet post dat ie geslaagd is. Of misschien is ie bang voor alle spottende reacties. Op zich wel begrijpelijk :P
pi_139342929
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Verbaast me dan weer wel dat ie hier niet post dat ie geslaagd is. Of misschien is ie bang voor alle spottende reacties. Op zich wel begrijpelijk :P
Hij heeft een permban op fok (zelf aangevraagd). Maar hij heeft waarschijnlijk uitgelogd en leest alleen mee. Zielig jong :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 28 april 2014 @ 15:38:51 #196
302853 themole
graaft totaal door.
pi_139342932
Braddie geslaagd, wut. :')
Niet altijd serieus
pi_139342952
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 15:38 schreef themole het volgende:
Braddie geslaagd, wut. :')
Voor theorie. Praktijk is pas over 7x he.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 april 2014 @ 15:47:46 #198
414785 sirdanilot
pi_139343238
Nou ik ben toch blij voor Braddie dat-ie geslaagd is, ondanks zijn verdere kutgedrag op het forum af en toe. Hij heeft het wel verdiend na zo hard werken.

Nu hopen dat hij niet 1.5 jaar over z'n rijbewijs doet, want dan mag hij nog een keer theorie gaan doen :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 28 april 2014 @ 15:54:24 #199
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_139343479
Ha, ik had toch gelijk dat ie nu zou slagen. Zou wel erg zijn geweest als dit niet het geval was.
pi_139343557
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

CORRECTIE, dat neem ik terug:

[ afbeelding ]

De lulhannes gaat het dus nooit leren :{
Oké, that's it.
Hij vraagt er zo zelf om. }:|
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 28 april 2014 @ 16:02:52 #201
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_139343819
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

CORRECTIE, dat neem ik terug:

[ afbeelding ]

De lulhannes gaat het dus nooit leren :{
Deze gast vraagt er gewoon om :') en maar huilie huilie doen als hij kritiek kreeg , zelfde voor sommige mods hier die kritiek verwijderen. Als je zo achterlijk gedraagt is karma gewoon een bitch.
Snelle Egel
  maandag 28 april 2014 @ 16:04:24 #202
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139343868
Ik zei 't toch dat Bradster gewoon zou slagen? *O* Wel fijn voor 'm idd en misschien ook wel verstandig dat ie zelf 'n permban hier heeft aangevraagd.
Hallon!
pi_139343901
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:02 schreef S0nic het volgende:

[..]

Deze gast vraagt er gewoon om :') en maar huilie huilie doen als hij kritiek kreeg , zelfde voor sommige mods hier die kritiek verwijderen. Als je zo achterlijk gedraagt is karma gewoon een bitch.
Tsja, sommige mensen zouden tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Maar je kunt moeilijk iedereen met een al dan niet milde geestelijke beperking van het internet halen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139343910
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 11:53 schreef d4v1d het volgende:
Hoe zit t nou met die eigen verklaring? Ik ben autistisch en heb een lichte afwijking met m'n ogen.. Nu wil ik niet eerst rijlessen gaan nemen en vervolgens voor m'n examen worden afgekeurd omdat ik dan pas die eigen verklaring kan invullen en me laten testen. Dan heb ik voor niks rijlessen genomen en hier geld aan uit gegeven.

Kan je niet worden gekeurd voordat je begint te lessen (evt. wel een proefles doen o.i.d.)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het traject doorlopen vóór het lessen. Dat kan gewoon.
Alle medici zeggen dat ik gewoon normaal kan rijden. Het doorlopen kwam tot stilstand toen het CBR een rijtest oplegde, dus toen ben ik begonnen met lessen. Desbetreffende rijtest is volgende week.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 april 2014 @ 00:20:27 #205
414785 sirdanilot
pi_139361784
Vandaag moest ik fileparkeren langs een gracht in het centrum. Oeps, dat ging niet helemaal goed :D

Gelukkig ben ik niet de gracht in gedonderd met auto en al ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139362462
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:20 schreef sirdanilot het volgende:
Vandaag moest ik fileparkeren langs een gracht in het centrum. Oeps, dat ging niet helemaal goed :D

Gelukkig ben ik niet de gracht in gedonderd met auto en al ;)
Ach, het is (gelukkig maar) toch niet jouw auto.
pi_139364292
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:08 schreef Nystiq het volgende:
Het beste is gewoon om je theorie te halen voordat je begint met rijlessen. Hiermee voorkom je ook dat je extra onnodige rijlessen neemt, omdat je anders het gevoel van het autorijden kwijtraakt.
Vind ik van niet.

Ik heb theorie juist zo laat mogelijk gehaald. Vroeger was hij maar een jaar geldig en als je zakte duurde het telkens 2/3 maanden voor je weer kon (Randstad). Ik was 'm dus zo weer kwijt.

Dit keer ben ik in 1 keer geslaagd ( *O* ), weet dus niet hoe lang ik had moeten wachten voor ik weer zou mogen.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_139371227
Aanvragen rijbewijs donderdag, dan week later ophalen :)
Bij "mijn eigen" stadsdeelkantoor kon ik pas eind mei een afspraak maken :') Vroeger kon je gewoon gaan wanneer 't je uitkwam, maar dat ik er blijkbaar niet meer bij.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:25:21 #209
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_139378613
Ik heb het gehaald. Ik ben een fucking baas.
pi_139378772
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:47 schreef Messina het volgende:
Aanvragen rijbewijs donderdag, dan week later ophalen :)
Bij "mijn eigen" stadsdeelkantoor kon ik pas eind mei een afspraak maken :') Vroeger kon je gewoon gaan wanneer 't je uitkwam, maar dat ik er blijkbaar niet meer bij.
In kleine dorpjes nog wel gelukkig. Gewoon nummertje trekken :)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_139380114
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:25 schreef KaoloJoeka het volgende:
Ik heb het gehaald. Ik ben een fucking baas.
Gefeliciteerd! ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:29 schreef delano.888 het volgende:

[..]

In kleine dorpjes nog wel gelukkig. Gewoon nummertje trekken :)
Ik zou dolgraag verhuizen naar een dorp. Ooit!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139380969
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:25 schreef KaoloJoeka het volgende:
Ik heb het gehaald. Ik ben een fucking baas.
Gefeliciteerd.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_139382077
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:29 schreef delano.888 het volgende:
In kleine dorpjes nog wel gelukkig. Gewoon nummertje trekken :)
Bij een stadsdeelkantoor van een van de grootste gemeentes van Nederland werkte het niet anders, hoor. :)
pi_139382252
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:25 schreef KaoloJoeka het volgende:
Ik heb het gehaald. Ik ben een fucking baas.
Theorie? Praktijk?
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:06:16 #215
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_139386791
Bedankt allemaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 18:05 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Theorie? Praktijk?
Allebei.
pi_139387682
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:06 schreef KaoloJoeka het volgende:
Bedankt allemaal.

[..]

Allebei.
Gefeliciteerd!
pi_139391340
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:06 schreef KaoloJoeka het volgende:
Bedankt allemaal.

[..]

Allebei.
Op 1 dag? :?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 april 2014 @ 21:32:53 #218
414785 sirdanilot
pi_139391560
^ Dat denk ik niet ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 30 april 2014 @ 01:35:05 #219
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_139401008
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Op 1 dag? :?
uiteraard
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 30 april 2014 @ 10:03:24 #220
414785 sirdanilot
pi_139404086
Wist niet eens dat dat kon...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139449523
Ik heb hier nooit gereageerd, maar lees wel al een tijdje mee. Gisteren in 1x mijn rijbewijs gehaald, wat een opluchting! Was echt mega zenuwachtig!
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:56:11 #222
209721 Downstar
Moeimaker
pi_139450608
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:24 schreef NanaMidi het volgende:
Ik heb hier nooit gereageerd, maar lees wel al een tijdje mee. Gisteren in 1x mijn rijbewijs gehaald, wat een opluchting! Was echt mega zenuwachtig!
Mooi :)

gefeliciteerd en veel veilige kilometers toegewenst :D!
pi_139450823
Hebben jullie je rijschool/instructeur iets gegeven nadat je geslaagd was?
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_139450839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:24 schreef NanaMidi het volgende:
Ik heb hier nooit gereageerd, maar lees wel al een tijdje mee. Gisteren in 1x mijn rijbewijs gehaald, wat een opluchting! Was echt mega zenuwachtig!
Gefeliciteerd!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_139450879
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Hebben jullie je rijschool/instructeur iets gegeven nadat je geslaagd was?
Een dikke vinger
pi_139450992
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Hebben jullie je rijschool/instructeur iets gegeven nadat je geslaagd was?
Ben je wel goed? Hij heeft al ¤1500 van me gekregen, lijkt me meer dan genoeg :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:11:15 #227
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_139451160
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Hebben jullie je rijschool/instructeur iets gegeven nadat je geslaagd was?
Ik zou zoiets alleen doen wanneer je een soort van 'speciale band' met hem hebt opgebouwd tijdens de lessen. Ik zelf had die speciale band niet zo, het was wel altijd gezellig maar meer ook niet.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:12:52 #228
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_139451209
quote:
3s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:11 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Ik zou zoiets alleen doen wanneer je een soort van 'speciale band' met hem hebt opgebouwd tijdens de lessen. Ik zelf had die speciale band niet zo, het was wel altijd gezellig maar meer ook niet.
Dit ja, gewoon een hand geven en later ouwe. Die prijzen voor lessen zijn al belachelijk genoeg.
Snelle Egel
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:16:47 #229
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_139451347
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Hebben jullie je rijschool/instructeur iets gegeven nadat je geslaagd was?
Ik overweeg mijn tweede rijinstructeur wel iets te geven, aangezien hij zo 'zen' is/was. Mijn eerste rijinstructeur had het geduld van een kind van drie.
pi_139451625
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ben je wel goed? Hij heeft al ¤1500 van me gekregen, lijkt me meer dan genoeg :')
Ik ben een meisje, die doen dit soort dingen eerder.

quote:
3s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:11 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Ik zou zoiets alleen doen wanneer je een soort van 'speciale band' met hem hebt opgebouwd tijdens de lessen. Ik zelf had die speciale band niet zo, het was wel altijd gezellig maar meer ook niet.
Hij geloofde in mij terwijl ik zo bang was om te zakken (vanwege verleden) en daardoor faalangst had. De examinator zei dat hij zag dat mijn instructeur het vertrouwen in mij had dat ik wel zou slagen.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  Moderator donderdag 1 mei 2014 @ 14:27:39 #231
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139451722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Hebben jullie je rijschool/instructeur iets gegeven nadat je geslaagd was?
Nee het is hun baan
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 1 mei 2014 @ 18:21:03 #232
387249 exelletor
exelleren?
pi_139458752
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:24 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik ben een meisje, die doen dit soort dingen eerder.
Heb jij je leraren ook iets gegeven toen je je schooldiploma had gehaald?
pi_139464986
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:24 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ik ben een meisje, die doen dit soort dingen eerder.

Oh oke dan is het goed :{
pi_139471527
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Hebben jullie je rijschool/instructeur iets gegeven nadat je geslaagd was?
Ik niet, heb het ook niet overwogen. Maar waar denk je aan? Vijftig euro in de hand drukken vind ik al anders dan bijv. een zak snoep.

Ik ga het gek genoeg wel een beetje missen, dat rijden met mijn (laatste) instructeur. :@

Vandaag rijbewijs aangevraagd, nu een weekje wachten. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:18:49 #235
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139483782
Ik heb mijn rijbewijs vandaag opgehaald! Maandag aangevraagd.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:19:50 #236
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139483799
Ik dacht aan taart of een bloemetje. Beide niet zo duur.
pi_139484533
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:18 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs vandaag opgehaald! Maandag aangevraagd.
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:19 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik dacht aan taart of een bloemetje. Beide niet zo duur.
Gefeliciteerd! En gewoon doen als jij je daar fijn bij voelt! :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139486306
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ga het gek genoeg wel een beetje missen, dat rijden met mijn (laatste) instructeur. :@
Dacht ik ook, totdat ik eindelijk zonder instructeur een rondje ging rijden, was 'm gelijk vergeten :) :)
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:41:37 #239
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139488241
Ik heb net een klein stukje gereden. Heb ff boodschappen gedaan. Wat is dat leuk. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Brummetje2.0 op 03-05-2014 15:36:13 ]
  zaterdag 3 mei 2014 @ 15:35:56 #240
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139521930
En zojuist een rit van 187 km achter de rug. Ging prima. Who said I couldn't drive? ;)

Gister ook nog een rit naar vriendin gemaakt waar ik de weg niet kende. Spannend, maar ging ook goed.

[ Bericht 24% gewijzigd door Brummetje2.0 op 04-05-2014 10:19:44 ]
  maandag 5 mei 2014 @ 09:56:59 #241
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_139577292
Gefeliciteerd nog allemaal! Ik moet morgenvroeg afrijden..
  Moderator maandag 5 mei 2014 @ 10:11:56 #242
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139577524
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:35 schreef Brummetje2.0 het volgende:
En zojuist een rit van 187 km achter de rug. Ging prima. Who said I couldn't drive? ;)

Gister ook nog een rit naar vriendin gemaakt waar ik de weg niet kende. Spannend, maar ging ook goed.
Snelweg rijden is over het algemeen het makkelijkste wat er is....
Tenzij het gigantisch druk is en mensen freaky dicht op elkaar gaan rijden en dan gaan stressen en moeilijk doen en onnodig op de rem gaan waardoor je bijna een kettingbotsing krijgt en je hart 5X overslaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 5 mei 2014 @ 10:13:00 #243
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139577535
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:56 schreef Doorzettertje het volgende:
Gefeliciteerd nog allemaal! Ik moet morgenvroeg afrijden..
Heel veel succes morgen!!!
  maandag 5 mei 2014 @ 10:56:52 #244
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139578375
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 10:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Snelweg rijden is over het algemeen het makkelijkste wat er is....
Tenzij het gigantisch druk is en mensen freaky dicht op elkaar gaan rijden en dan gaan stressen en moeilijk doen en onnodig op de rem gaan waardoor je bijna een kettingbotsing krijgt en je hart 5X overslaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kent vast wel die vrouwen die de snelweg verschrikkelijk vinden en die ab-so-luut niet op de snelweg willen rijden. Zo ben ik niet. Ik vind de snelweg idd het makkelijkste. In het donker is het iets moeilijker, maar ook dat is me gister prima gelukt.
  maandag 5 mei 2014 @ 10:57:24 #245
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139578386
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:56 schreef Doorzettertje het volgende:
Gefeliciteerd nog allemaal! Ik moet morgenvroeg afrijden..
Succes!
  Moderator maandag 5 mei 2014 @ 11:07:20 #246
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139578609
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 10:56 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Je kent vast wel die vrouwen die de snelweg verschrikkelijk vinden en die ab-so-luut niet op de snelweg willen rijden. Zo ben ik niet. Ik vind de snelweg idd het makkelijkste. In het donker is het iets moeilijker, maar ook dat is me gister prima gelukt.
Ik heb geen vooroordelen over vrouwen achter het stuur ;)
pi_139581009
Zo'n 460km gereden het afgelopen weekend, mooi van het Engelse platteland genoten. :D

En daar rijden is wel een genot vgl met Londen zeg. ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 5 mei 2014 @ 16:18:09 #248
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139586667
Vanaf vrijdagmiddag tot en met nu al ruim 500 km getuft. Heerlijk. Ik vind rijden echt zo leuk! Het is zo'n vrijheid die je hebt.

En mijn vriend kan vaker een biertje nemen. Ik ben wel de bob aangezien ik niet drink.
  maandag 5 mei 2014 @ 18:49:49 #249
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_139591389
Bedankt!
pi_139594261
Na een lange tijd lurken en de fijne en minder fijne verhalen gelezen te hebben nu zelf ook maar even een berichtje.

Morgen 13:05 afrijden in Haarlem en hoop heel erg het te halen. Nog niet heel erg zenuwachtig, maar ik vrees dat die morgen wel gaan komen.

Nog tips?
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  maandag 5 mei 2014 @ 20:08:49 #251
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139594804
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:57 schreef StefanKollaart het volgende:
Nog tips?
Gewoon doen.

Niet denken aan wat er allemaal fout kan gaan. En als je een fout(je) maakt, niet gaan stressen en denken dat je nu gelijk gezakt bent. Een foutje mag, het gaat erom hoe je het oplost.

Een examinator kijkt naar het geheel en of iets terugkerend is.
  maandag 5 mei 2014 @ 20:11:49 #252
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139594948
Hebben jullie net ook op het nieuws gezien dat sommigen hun rijbeijs op kunnen halen, terwijl ze niet geslaagd zijn of niet eens een examen hebben gedaan...
pi_139595292
quote:
5s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:11 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Hebben jullie net ook op het nieuws gezien dat sommigen hun rijbeijs op kunnen halen, terwijl ze niet geslaagd zijn of niet eens een examen hebben gedaan...
Nee, maar hier ook te lezen.
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator maandag 5 mei 2014 @ 20:18:57 #254
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139595306
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:57 schreef StefanKollaart het volgende:
Na een lange tijd lurken en de fijne en minder fijne verhalen gelezen te hebben nu zelf ook maar even een berichtje.

Morgen 13:05 afrijden in Haarlem en hoop heel erg het te halen. Nog niet heel erg zenuwachtig, maar ik vrees dat die morgen wel gaan komen.

Nog tips?
als je bang bent voor zenuwen gewoon je instructeur meenemen
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 5 mei 2014 @ 20:25:51 #255
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139595666
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:18 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

als je bang bent voor zenuwen gewoon je instructeur meenemen
Dan gaan ze hopelijk met elkaar praten en let de examinator iets minder op (mijne zat weleens half omgedraaid). Heb je minder het gevoel dat er op je gelet wordt StefanKollaart.
pi_139599416
Thanks voor de tips guys. We gaan 't morgen meemaken. Ttt was ook vrij relaxt.
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 15:10:05 #257
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139620430
Nou... StefanKollaart & Doorzettertje.....

Wat is het geworden?? :)
pi_139620431
Net mijn rijbewijs aangevraagd. Kon niet eerder vanwege een afspraken-systeem. Duurt laaaang, wil rijden! Volgende week beginnen de examens, dus touren heb ik geen tijd meer voor. :(
pi_139626767
Geslaagd! Superblij. Morgen aanvragen!
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 18:40:26 #260
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139626782
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 18:39 schreef StefanKollaart het volgende:
Geslaagd! Superblij. Morgen aanvragen!
gefeliciteerd.

instructeur meegehad?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_139628672
Gefeliciteerd!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:05:40 #262
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_139630861
Yes ik ben ook geslaagd vanmorgen!!!! :D So happy!!! Kan alleen helaas vrijdagochtend pas mijn rijbewijs aanvragen want onze gemeente werkt alleen op afspraak en kan niet meer eerder.. Dus nog even wachten helaas
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 20:38:10 #263
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139632619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:05 schreef Doorzettertje het volgende:
Yes ik ben ook geslaagd vanmorgen!!!! :D So happy!!! Kan alleen helaas vrijdagochtend pas mijn rijbewijs aanvragen want onze gemeente werkt alleen op afspraak en kan niet meer eerder.. Dus nog even wachten helaas
Nice! Gefeliciteerd!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:42:13 #264
255640 Flitskikker
Forumkikker
pi_139632875
Beiden gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:59:45 #265
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_139634134
Bedankt!!
pi_139634333
Thanks!

Ja, instructeur was mee. Hij vroeg of ik dat wilde en ik was daar wel voor in. Ook mocht ik zakken, hij kon zien waaraan. En hij kwam in gesprek met de examinator en dat was ook niet verkeerd.

Jij ook gefeliciteerd Doorzettertje!
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:03:27 #267
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_139634463
Thnx jij ook gefeliciteerd StefanKollaart
pi_139638706
Gefeliciteerd!! ;)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:48:38 #269
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_139638819
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:42 schreef Flitskikker het volgende:
Beiden gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:49:34 #270
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139638923
Stefan en Doorzettertje: gefeliciteerd!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:45:10 #271
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_139648083
Iemand, die in Apeldoorn examen gereden heeft?
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_139652089
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:45 schreef OudeBok het volgende:
Iemand, die in Apeldoorn examen gereden heeft?
Wel veel gelest in Apeldoorn, maar examen was vanuit Schalkhaar (woonde toen in Deventer)
pi_139657367
Vandaag aangevraagd met spoed, kans is 99% dat ik 'm morgen op kan halen! Superveel zin in.

Mag in de auto van mijn ma gaan rijden, dus dat is erg fijn.

Had daar nog wel een vraagje over, denk dat de meeste hier dat wel hebben gehad. Ik heb les gehad in een dieselauto en mijn ma's auto is een benzineauto. Ik snap dat je bij benzine minder snel moet doorschakelen (2000-2500 toeren vs 1500-2000), maar zijn er verder nog veel verschillen?
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
pi_139657496
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:47 schreef StefanKollaart het volgende:
Vandaag aangevraagd met spoed, kans is 99% dat ik 'm morgen op kan halen! Superveel zin in.

Mag in de auto van mijn ma gaan rijden, dus dat is erg fijn.

Had daar nog wel een vraagje over, denk dat de meeste hier dat wel hebben gehad. Ik heb les gehad in een dieselauto en mijn ma's auto is een benzineauto. Ik snap dat je bij benzine minder snel moet doorschakelen (2000-2500 toeren vs 1500-2000), maar zijn er verder nog veel verschillen?
Het is natuurlijk even wennen met de koppeling maar dat is bij elke auto weer anders.
Je bent die lesauto zo vergeten ;)
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:38:55 #275
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_139664188
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 08:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wel veel gelest in Apeldoorn, maar examen was vanuit Schalkhaar (woonde toen in Deventer)
En? Lastige punten in de stad? Wat is er veel qua examenwaardige punten, wat minder? Als ik vragen mag.
Woon zelf in A'dam, maar ga waarschijnlijk in Apeldoorn afrijden.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 17:41:48 #276
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_139666306
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:05 schreef Doorzettertje het volgende:
Yes ik ben ook geslaagd vanmorgen!!!! :D So happy!!! Kan alleen helaas vrijdagochtend pas mijn rijbewijs aanvragen want onze gemeente werkt alleen op afspraak en kan niet meer eerder.. Dus nog even wachten helaas
gefeliciteerd!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_139666920
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef OudeBok het volgende:

[..]

En? Lastige punten in de stad? Wat is er veel qua examenwaardige punten, wat minder? Als ik vragen mag.
Woon zelf in A'dam, maar ga waarschijnlijk in Apeldoorn afrijden.
Waarom helemaal daar :')
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 mei 2014 @ 18:29:49 #278
414785 sirdanilot
pi_139667683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:00 schreef iFrost het volgende:

[..]

Waarom helemaal daar :')
Waarschijnlijk omdat z'n ouders daar wonen of zo? Ik zou Amsterdam ook vermijden als plek om af te rijden, lijkt me erg lastig met de trams, asociale fietsers, druk verkeer en nauwe straatjes.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139670082
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat z'n ouders daar wonen of zo? Ik zou Amsterdam ook vermijden als plek om af te rijden, lijkt me erg lastig met de trams, asociale fietsers, druk verkeer en nauwe straatjes.
Een stad is een stad en als je dat niet aankan behoor je geen rijbewijs te hebben.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 mei 2014 @ 20:02:14 #280
414785 sirdanilot
pi_139671760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Een stad is een stad en als je dat niet aankan behoor je geen rijbewijs te hebben.
Daar hebben we weer zo'n populist :')

Als je de keuze hebt tussen gemakkelijk je rijbewijs te halen in een dorp, of met heel veel moeite in de stad, dan is de keuze snel gemaakt. De rijervaring in de stad kun je opdoen zodra je je rijbewijs hebt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139672066
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Een stad is een stad en als je dat niet aankan behoor je geen rijbewijs te hebben.
Iedereen buiten een stad met trams en metro's hun rijbewijs afpakken zeg ik je!

:')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139672302
:')
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:53:57 #283
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_139674648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:00 schreef iFrost het volgende:

[..]

Waarom helemaal daar :')
Weinig examencapaciteit op korte termijn in Amsterdam en Amsterdam is naar om af te rijden.
Wil over 2 - 2,5 week afrijden :9.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_139676559
Ga je wel een paar keer lessen daar? Is op zich wel handig :P
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 mei 2014 @ 21:35:43 #285
414785 sirdanilot
pi_139677141
Apeldoorn moet je overigens ook niet onderschatten, want daar schijnt continu file te staan. Ben er zelf echter niet zo bekend.

De makkelijkste examenlocaties zijn echt kleine dorpjes zoals Terneuzen, Zeeland of Schelluinen, Zuid-Holland.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139677807
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Daar hebben we weer zo'n populist :')

Als je de keuze hebt tussen gemakkelijk je rijbewijs te halen in een dorp, of met heel veel moeite in de stad, dan is de keuze snel gemaakt. De rijervaring in de stad kun je opdoen zodra je je rijbewijs hebt.
Niks populist en niks gemakkelijk je rijbewijs halen. Het woord zegt het al: rij-bewijs. Het bewijs dat je kunt rijden. Niet makkelijk in een of ander dorp in de Achterhoek een keer om de rotonde rijden en 3 keer linksaf en dan heb je je papiertje. Ook in een 'grote' ( :') __! ) stad als Amsterdam dien je gewoon veilig te kunnen rijden.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:08 schreef Messina het volgende:

[..]

Iedereen buiten een stad met trams en metro's hun rijbewijs afpakken zeg ik je!

:')
Als je niet in een stad durft te rijden omdat er van die enge bussen op ijzeren sporen rijden dan ben je je rijbewijs onwaardig inderdaad.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:58:02 #287
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_139678416
Ik durf overigens prima in Amsterdam te rijden :9. Er is gewoon weinig examencapaciteit.

En sirdanilot heeft gelijk. Het rijexamen is, net zoals alle examens, ook grotendeels een momentopname. Als je het niet fijn vindt in een bepaald gebied te rijden heb je na het behalen tijd zat om dat rustig op je eigen tempo te gaan verkennen en dat onder de knie te krijgen :).
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_139678573
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:58 schreef OudeBok het volgende:
Ik durf overigens prima in Amsterdam te rijden :9. Er is gewoon weinig examencapaciteit.

En sirdanilot heeft gelijk. Het rijexamen is, net zoals alle examens, ook grotendeels een momentopname. Als je het niet fijn vindt in een bepaald gebied te rijden heb je na het behalen tijd zat om dat rustig op je eigen tempo te gaan verkennen en dat onder de knie te krijgen :).
Een bepaald gebied? Je bedoelt gewoon een stad met veel verkeer, waar het van belang is dat je goed kunt rijden toch? Nee inderdaad, prima dat je niet kunt rijden in zo'n stad en wel een rijbewijs hebt. Lekker in Appelscha blijven dan.
pi_139679487
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:00 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Een bepaald gebied? Je bedoelt gewoon een stad met veel verkeer, waar het van belang is dat je goed kunt rijden toch? Nee inderdaad, prima dat je niet kunt rijden in zo'n stad en wel een rijbewijs hebt. Lekker in Appelscha blijven dan.
Jezus wat ben jij een vervelend mannetje zeg. Als jij zo'n geweldige chauffeur bent, wat doe je dan hier?
Autorijden leer je NIET in de rijlessen, maar in de jaren daarna. In de rijlessen leer je alleen genoeg om de weg op te mogen. Maar de echte ervaring daarna, dat telt 1000x sterker.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_139679686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:16 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij een vervelend mannetje zeg. Als jij zo'n geweldige chauffeur bent, wat doe je dan hier?
Autorijden leer je NIET in de rijlessen, maar in de jaren daarna. In de rijlessen leer je alleen genoeg om de weg op te mogen. Maar de echte ervaring daarna, dat telt 1000x sterker.
Ga fietsen man, zo'n toontje sla je maar aan tegen je moeder.

Toen ik destijds mijn rijbewijs haalde dacht ik ook: nu gaat het pas beginnen, en dat is ook zo. Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard. Simpelweg omdat je dan schijnbaar niet alle vaardigheden beheerst.

En schijnbaar ben jij al een heeeeel ervaren chauffeur als ik je zo hoor :')
pi_139680002
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Ga fietsen man, zo'n toontje sla je maar aan tegen je moeder.

Toen ik destijds mijn rijbewijs haalde dacht ik ook: nu gaat het pas beginnen, en dat is ook zo. Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard. Simpelweg omdat je dan schijnbaar niet alle vaardigheden beheerst.

En schijnbaar ben jij al een heeeeel ervaren chauffeur als ik je zo hoor :')
Je vraagt erom om zo aangesproken te worden. Examenlocatie maakt geen hol uit, of denk jij dat een examinator in een rustig dorp IEDEREEN laat slagen? Dacht het niet. Je krijgt geen rijbewijs als je niet kan rijden. En dat je nadat je je rijbewijs hebt beter leert omgaan met drukke gebieden is alleen maar logisch.
Ik ben absoluut geen ervaren chauffeur, heb pas 1,5 jaar een rijbewijs en auto dus dat stelt niks voor. Maar ik weet wel dat ik nu letterlijk 100x beter rij dan een week nadat ik geslaagd was. En ik weet ook dat ik nu veeeeeeeel beter met drukte om kan gaan dan toen.
Ervaring is alles bij autorijden. Geen 1000 lessen kunnen je voorbereiden op alles.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_139681520
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard.
Bevolking: 155.726 (2010)

Wat lul je nou stom, jongen? :')
Hij vraagt niet naar een CBR in een stad/dorp met de minste inwoners.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139682100
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:26 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je vraagt erom om zo aangesproken te worden. Examenlocatie maakt geen hol uit, of denk jij dat een examinator in een rustig dorp IEDEREEN laat slagen? Dacht het niet. Je krijgt geen rijbewijs als je niet kan rijden. En dat je nadat je je rijbewijs hebt beter leert omgaan met drukke gebieden is alleen maar logisch.
Ik ben absoluut geen ervaren chauffeur, heb pas 1,5 jaar een rijbewijs en auto dus dat stelt niks voor. Maar ik weet wel dat ik nu letterlijk 100x beter rij dan een week nadat ik geslaagd was. En ik weet ook dat ik nu veeeeeeeel beter met drukte om kan gaan dan toen.
Ervaring is alles bij autorijden. Geen 1000 lessen kunnen je voorbereiden op alles.
Hoezo dan? Omdat je het irritant vindt dat iemand daar een mening over heeft?

Die examinatoren zullen vast wel goed kijken naar hoe je rijdt, ongetwijfeld. Maar als je niet in een stad durft te rijden en daarom maar een rustigere stad uitkiest om je examen te doen, dan ben je echt niet zeker genoeg om onbegeleid de weg op te gaan. Als je aan het lessen bent of examen doet zit er iemand naast je die kan ingrijpen als het moet.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Bevolking: 155.726 (2010)

Wat lul je nou stom, jongen? :')
Hij vraagt niet naar een CBR in een stad/dorp met de minste inwoners.
Ja even het inwoneraantal van een middelgrote stad opzoeken, dan heb je mij echt wel ff uitgeluld meid! ^O^ :O :z

Dat interesseert me niet en zoals je kunt lezen is dat niet mijn punt. Het gaat mij niet eens om die persoon en waar hij wil afrijden. Het gaat mij erom dat het niet zo kan zijn dat je als automobilist in de dop een bepaalde stad wil mijden, omdat je daar niet durft te rijden. En kennelijk zet dat nogal wat kwaad bloed bij de aspirant automobilistjes in dit topic, helaas.
pi_139683267
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Het woord zegt het al: rij-bewijs. Het bewijs dat je kunt rijden.
Het spijt me voor je maar hier maak je een kapitale fout.
Een rijbewijs is helemaal geen bewijs dat je kunt rijden maar een vergunning om te mógen rijden.
Delano zegt dat ook al in min of meer dezelfde bewoordingen en hij heeft gewoon gelijk.

De eisen om zo'n vergunning te kunnen/mogen halen zijn in het hele land gelijk, iemand die examen in de randstad heeft gereden is niet automatisch een betere chauffeur dan iemand die in een kleinere stad heeft afgereden.
Dat er bij "jullie" trams rondrijden maakt het echt niet moeilijker hoor, in andere steden kan het ook flink druk zijn.
Bovendien zijn de voorrangsregels mbt trams onderdeel van de theorie en dus ook bekend bij elke praktijkexamenkandidaat.

En buiten dat: Het is ook niet zo dat je elk theoriepuntje ook tijdens het lessen of tijdens het examen meegemaakt moet hebben, het gaat er om dat je in THEORIE weet hoe het moet.

Beoordeel dus niet iemand op zijn of haar keuzes, bedenk gewoon dat elke stad of streek zijn eigen eigenaardigheden heeft en dat er maar zat situaties te bedenken zijn die jij ook nog niet meegemaakt hebt of niet weet hoe je er op moet reageren.
pi_139683426
En om even over het uiterste te praten: op het platteland kom je dingen tegen als smalle landweggetjes, brede vrachtwagens die je tegemoet komen, tractoren, paarden, enz enz. Dat is allemaal net zo goed nuttig om mee te maken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 8 mei 2014 @ 06:23:22 #296
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139687462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:04 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Hoezo dan? Omdat je het irritant vindt dat iemand daar een mening over heeft?

Die examinatoren zullen vast wel goed kijken naar hoe je rijdt, ongetwijfeld. Maar als je niet in een stad durft te rijden en daarom maar een rustigere stad uitkiest om je examen te doen, dan ben je echt niet zeker genoeg om onbegeleid de weg op te gaan.

[..]

Dat interesseert me niet en zoals je kunt lezen is dat niet mijn punt. Het gaat mij niet eens om die persoon en waar hij wil afrijden. Het gaat mij erom dat het niet zo kan zijn dat je als automobilist in de dop een bepaalde stad wil mijden, omdat je daar niet durft te rijden.
LE-ZEN!! :')

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:58 schreef OudeBok het volgende:
Ik durf overigens prima in Amsterdam te rijden :9. Er is gewoon weinig examencapaciteit.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 09:01:57 #297
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:12:35 #298
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_139691705
Nu ook een tweetal maanden m'n rijbewijs en heb d'r alweer 2500 km op zitten. Was echt enorm wennen na die vele rijlessen + examens. Nu rijd ik echter veel relaxter en heb ik het idee dat ik ook voor anderen geen irritante weggebruiker ben o.i.d. Wel al veel achterlijke situaties meegemaakt: mensen die met 60 km/u invoegen op de snelweg zonder goed te kijken en je bijna aanrijden, een ander figuur dat met precies 80 km/u naar de linkerstrook ging tussen 2 vrachtauto's uit - wederom zonder te kijken, en een aardige dame die uitparkeerde, langs mijn achterbumper schaafde en die gewoon doorreed terwijl ik haar kenteken noteerde :') ja, je leert het verkeer echt pas kennen als je zelf rijdt.

Trouwens, lekker bescheiden ventje wel, die Wijnand. Zeker zo'n figuur die zijn theorie heeft gehaald zonder te leren en na 5 lessen al examen mocht doen. Enig gebrek aan inlevingsvermogen is daar wel te bespeuren :')
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_139692156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef OudeBok het volgende:
Woon zelf in A'dam, maar ga waarschijnlijk in Apeldoorn afrijden.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

Toen ik destijds mijn rijbewijs haalde dacht ik ook: nu gaat het pas beginnen, en dat is ook zo. Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard.
FF nog dit wijnand :') sinds wanneer is apeldoorn een klein dorp :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:36:45 #300
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139692401
Ik heb al ruim 750 km erop zitten in 6 dagen. Ik heb vrachtwagens op een smal weggetje gehad. Een duif die wilde landen voor de auto. Bakstenen(!) op de weg. Bumperklevers. Hellingproef, terwijl ik dat in de lessen nooit geoefend heb. Mijn ouders hebben een lastige oprit (parkeerplaats vanwege bedrijf). Is allemaal prima gegaan. Nog geen schade gemaakt.
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:53:01 #301
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139697457
Ik heb trouwens een weddenschap met iemand dat ik niet binnen een halfjaar een deuk in de auto heb. Ik zeg: dat gaat niet gebeuren, hij is ervan overtuigd van wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')