abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 april 2014 @ 10:51:12 #151
545 dop
:copyright: dop
pi_138819066
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 10:49 schreef Wombcat het volgende:
Veenendaal-Veenendaal was erg druk, las ik op Wielertoerist.
Dan lijkt deze me idd leuker. Hoeveel kilometer was het in totaal, 125?
1 van ons reed 150 en starte om 8 uur , dat was mij te vroeg dus 3 van ons zijn om 9 uur gestart en hebben 115 gereden, kwam na 30 km samen met de 150, hadden we erg goed getimed achertraf
we hebben misschien 2 minutjes gewacht op de 150km rijder

volgens mij is het grootste plus punt aan deze tocht dat je ook de noord veluwe ziet , en een leuk combi hebt van mooi lange stukken waar je in het begin ff lekker kan draaien , en in deel 2 wat klimmetjes om je energie in kwijt te kunnen

in de ochtend was het wat koud en mistig dus dat warmdraaien kan deze oude man wel gebruiken :)

[ Bericht 11% gewijzigd door dop op 13-04-2014 10:59:07 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 13 april 2014 @ 13:01:16 #152
32474 janatwork
...leeg...
pi_138822415
Weer lekker gefietst, t rondje vind ik verschrikkelijk, veel bebouwdekom, veel draaien en keren, smalle fietspaden en stiekem een gemene wind.

Vooral hard gewerkt, veel kopwerk en me goed leeg gereden. Op t einde waren we nog maar met 5 van de 12. Nu koers kijken!


http://www.strava.com/activities/129711857
eten!!!
  zondag 13 april 2014 @ 13:29:33 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138823358
Koerstaktiekvraag:

Gister reed ik op een gegeven moment op kop. Zo'n 100 meter achter een groepje van 10 die ontsnapt waren. Ik kwam op kop door gewoon mee te draaien. Nadat ik 50/100 meter op kop had gereden ging ik naar rechts, zoals degene voor me ook gedaan hadden. Ik ging er vanuit dat ik me nu af kon laten zakken en de volgende op kop te laten. Tot mijn verbazing kwam niemand langs. Uiteindelijk ben ik toch maar een stuk op kop gereden.
Daarna heb ik me gewoon af laten zakken door weer naar rechts te gaan en mijn pedalen stil te houden. Toen kwamen er op een gegeven moment wel wat mannen langs.

Wat is de volgende keer de beste keuze?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 13 april 2014 @ 13:31:41 #154
32474 janatwork
...leeg...
pi_138823463
Eerder benen stil houden, en met je elleboog seinen dat ze over moeten nemen.
eten!!!
  zondag 13 april 2014 @ 13:32:31 #155
32474 janatwork
...leeg...
pi_138823499
En als ze dan nog niet komen klap je van kop af dat gat naar de kopgroep dicht.als een echte man!
eten!!!
  zondag 13 april 2014 @ 13:33:09 #156
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138823528
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 13:31 schreef janatwork het volgende:
Eerder benen stil houden, en met je elleboog seinen dat ze over moeten nemen.
Ik had wel een paar keer naar achter gekeken maar idd niet echt aangegeven dat ze moesten langskomen, aan de andere kant vond ik dat ik toen wel overduidelijk was door net als de andere ervoor naar rechts te gaan.

Meedraaien of aftaaien gofterdomme. :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 13 april 2014 @ 13:33:43 #157
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138823551
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 13:32 schreef janatwork het volgende:
En als ze dan nog niet komen klap je van kop af dat gat naar de kopgroep dicht.als een echte man!
Gaatjes dichtrijden mag ik niet van kaas.
uiteraard wel nog een keertje of 2 gedaan :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 13 april 2014 @ 13:34:47 #158
32474 janatwork
...leeg...
pi_138823598
FF schelden kan ook geen kwaad.
eten!!!
  zondag 13 april 2014 @ 13:36:04 #159
32474 janatwork
...leeg...
pi_138823661
quote:
10s.gif Op zondag 13 april 2014 13:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gaatjes dichtrijden mag ik niet van kaas.
uiteraard wel nog een keertje of 2 gedaan :@
Moet je zo hard gaan dat ze niet in je wiel mee kunnen!
eten!!!
  zondag 13 april 2014 @ 13:37:27 #160
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138823719
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 13:36 schreef janatwork het volgende:

[..]

Moet je zo hard gaan dat ze niet in je wiel mee kunnen!
Ik dacht serieus een keer of 3 dat ik nu toch wel in een kopgroep zou komen. Toen reden we 50+ weg na een sprint. Dan kom je op kop, draai je door en kijk je om je heen, zit er nog een heel peleton achter _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 13 april 2014 @ 13:46:22 #161
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138823989
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
Koerstaktiekvraag:

Gister reed ik op een gegeven moment op kop. Zo'n 100 meter achter een groepje van 10 die ontsnapt waren. Ik kwam op kop door gewoon mee te draaien. Nadat ik 50/100 meter op kop had gereden ging ik naar rechts, zoals degene voor me ook gedaan hadden. Ik ging er vanuit dat ik me nu af kon laten zakken en de volgende op kop te laten. Tot mijn verbazing kwam niemand langs. Uiteindelijk ben ik toch maar een stuk op kop gereden.
Daarna heb ik me gewoon af laten zakken door weer naar rechts te gaan en mijn pedalen stil te houden. Toen kwamen er op een gegeven moment wel wat mannen langs.

Wat is de volgende keer de beste keuze?
Niet op kop rijden van het peloton, maar zorgen dat je meteen bij dat groepje zit.
in a crowd you lose humanity
  zondag 13 april 2014 @ 13:47:07 #162
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138824005
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 13:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet op kop rijden van het peloton, maar zorgen dat je meteen bij dat groepje zit.
Tsja, als ik op plek 20-30 rij en de eerste 10 rijden weg heb ik weinig in te brengen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 13 april 2014 @ 13:47:59 #163
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138824040
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 13:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsja, als ik op plek 20-30 rij en de eerste 10 rijden weg heb ik weinig in te brengen.
Dan laat je vervolgens de mannen voor je maar dat gat dichtrijden, die hebben het tenslotte laten vallen.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf zondag 13 april 2014 @ 14:04:26 #164
73911 ultra_ivo
pi_138824567
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Yep, maar als ik verhaal in tijdschrift mag geloven was het "echt" koers. Ook met Franse (semi)profs aan de start. Als ik t vind scan ik t wel ff in.
Klopt, Bordeaux-Parijs is echt hard rijden. Makkelijk parcours, is erg makkelijk voor een 600.
  FOK!fotograaf zondag 13 april 2014 @ 14:06:13 #165
73911 ultra_ivo
pi_138824629
Gisteren de 300 voorgereden, de route loopt goed, de laatste 100 gaan echt soepel (bij de windrichting van gisteren). Wel op 't eind nog ff snel een nieuwe route moeten bedenken, wegwerkzaamheden en de route voor auto's is te gevaarlijk op de fiets.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ygehndctrkpgxclh
  FOK!fotograaf zondag 13 april 2014 @ 14:07:43 #166
73911 ultra_ivo
pi_138824683
Oud verslag van me over Bordeaux-Parijs:

quote:
Dodging Pace-cars between Bordeaux and Paris

Last weekend I participated for the second time in Bordeaux-Paris. From last
time I remembered nice solo night-riding through the French forests and a
nice, fast ride in fast groups untill the first peloton. But in that year I
was peaking at Bordeaux-Paris, now my peak is a month later, so I settled on
taking an easy ride to Paris.
As ususal, the Dutch club ERN (Euraudax Randonnee Nederland) organised a bus
to the event. So on thursday-evening I arrived at the abbey in Ossendrecht
where we could sleep before boarding the bus. Allready in the evening the
long series of tall tales about past events (especially Paris-Brest-Paris)
started. The bus-ride in itself was rather uneventfull, everybody tried to
catch as much sleep as possible. In Belgium and in Lille we picked up some
more ridersm totalling us at 31 participants.
Nearing Bordeaux we spotted more and more cars with bikes on the roof.
Nearing our hotel it was bikes everywhere. The French bike-magazine
'Cyclo-Passion' estimated a 2000 participants.
After a short night we all assembled at 4.30 downstairs for a full
breakfast, and a last-minute preparation of the bikes. By bike we all headed
to the start, way on time. Most of us were waiting on the start-line a good
half hour before the start. This is absolutely crucial during
Bordeaux-Paris, all depends on catching a good echelon for the first leg of
140k.
WIth a bit of attention, I managed to end up in about 20th spot from the
openingcar. Pace was leasurely during the neutralisation. But as soon as we
were out of Bordeaux, things changed. The lead-riders immediately started
cranking 40+km/h. After a few kilometers I told the remaining Dutch riders
Jan and Jaap that I would quit that group. So I stopped pedalling and joined
the second group, which still was riding over 35km/h. But this speed was
still manageable. for the first part. After some 70kms I finally ended at
the end of the pack, started playing the accordeon, untill I dropped out of
the group after some 100kms. Just before the first control I was overtaken
by a large group including veteran Dutch rider Sybren Zandstra. I decided to
take it a bit easy now, I did remember the bad period I had after the first
control. Still things were OK, I arrived at the control in the same time as
in '96, with again a 30km/h average. Usually I'm not such a fast rider, but
the easy parcours of Bordeaux-Paris turns everybody into a racer. Most
French also regard it as a race. They arrive with large club-teams, all
aided by a team-car, sometimes even a motorhome. These cars were quite of a
nuisance during the day. Many drivers were inexperienced and tried to pass
at impossible places. Also most of the other riders were riding with
near-naked bikes. Mine was charged with all the stuff needed to get to our
supply-stop at 320kms without problems. So uphill I was often dropped, and
ended up mostly riding alone.
Mainly I solo for the rest of the day. Luckily the temperatures were still
manageable, not the extreme heat of the weekend before. Without special
events, and without problems, I arrived at the Maritzay-control at 320kms.
The bus was waiting there. So I had the possibility of changing some clothes
and restocking with food. My plan was to increase speed during the night. I
know that most French riders are lousy night-riders, mainly due to bad
lighting. I had seen many bikes with 'anemic-firefly'-type lighting, in
contrast to my doublde-halogene set-up. I left while most of the dutch pack
was still dining at the control. We nearly all were within 1 hour of
eachother. A dozen kilometers before the next control at 400k I was
overtaken by a large group. In it were some independent riders, cranking
full-out to stay with the group on the uphills. I rode my own pace. At the
control I saw them back again. They were looking awfull, and enquired about
a possibility to sleep for a couple of hours. Riding solo was better, I
concluded after seeing them. They were allready off to bed, when I headed
out again. Some people were studying my bike again, the reflective rings in
the wheels allways attract attention, people have the strangest explanations
for them.
Soon it became clear that this night would be different. Many small groups
were riding along, each aided by a pace-car. Thus they could ride at high
speeds, nearly unloaded and with hardly any light at all. The pace-cars
proved to be very dangerous for people not belonging to their club. Many
times they nearly pushed me into the ditch when their unloaded riders were
climbing faster than I was. One of the pace-cars was extremely problematic.
It was not riding behind the group, but in front of it, thus sheltering
their rider(s). Also it had a giant PA-system blaring at the roof. I got so
upset by it that I noted it's licence-number (8790 SF 16, eternal shame be
on it). The driver didn't understand a damn thing about aiding riders.
Uphill (s)he was riding too fast, downhill too slow. After a few minutes I
got so fed-up by the situation that I stopped and waited a few minutes to
get enough distance to it. Later on I tried several times to file a
complaint against this car, but I found nobody who was willing to take the
complaint.
About an hour later motorbikes started to speed past. Since the cyclosportif
group started some 8 hours behind us, I knew that their lead-group was
approaching. I stopped and saw t hem whizzing by. They were riding an
estimated 40km/h at that time.
The general situation of that night, the extreme nuisance of the pace-cars,
caused sever problems for me. My whole motivation dropped. What I like about
night-riding is the quitetness and ease of it, and even more the nearly
complete absence of any traffic. A complete contrast with this night. Thus I
was riding badly, due to a completely shattered motivation.
Luckily I remembered that it was a long drag into the next control, the
leisure centre of the French post. I arrived there at about 4am. After a
coke and some bread, I decided to take a kip of 15minutes. When I had
finished with this, the main dutch pack came in. I was so fed up with the
whole ride that I stayed in total 2 hours at the control, heading out again
with the rest of the bunch.
After an hour of riding in the pack I remarked that I was dozing away. Since
I had hit a corn-field once some 5 years ago in the same situation, I
decided to let the group go, and take a powernap. From there on I sometimes
rode in groups, sometimes alone to the penultimate control, where the Dutch
bunch was just finishing their breakfast. I ate with some french riders,
knowning that a fast time was out of the question now, but also knowing that
I surely would finish within time. While exiting the control the arrow was
invisible due to too many people standing on it.So I left the village by the
wrong way, and made a nice detour. Halffway the last stretch I bought some
coke and cookies from a village-shop. While eating them, a whole group from
Calais came past. I had seen their van a lot of times, but this was the
first time I saw them all. I had ridden part of my 600k last year together
with them. Entering Paris, the course went over some hills in the
Rambouillet forest. This was done deliberately for the racers, but formed a
nuisance for us. The last part in general was mostly quite uninteresting,
the type of landscape you can find all over France.
Since I had been riding calmly for most of the day, I could finish with
ease. Immediately after the finish I asked one of the organisers of the
Dutch bus about the rules for filing complaints. He disadvised me from doing
so, since the rules were quite chaotic and unclear. So he judged that a
complaint would hardly have a chance. I didn't like it, but publishing
the licence-nubmer in public, like here, is also a form of complaint ;-).
The finish was worse than last time, when it was in a nice stadium. Now it
was chaotic at a school. We stayed untill the ceremonie protocolaire, since
we formed the largest foreign club. All riders sleeping in the bus had to be
aroused, for a group-picture by 'Cyclo-Passion'. Several of our Lille-riders
were still wearing their club-jerseys, so it was clear that in fact 'les
Nordistes' was the better title for our group.
In general, my feelings about the ride are very mixed. The bad memories
about the huge amount of pace-cars and their unsafeness really makes me feel
bad about it. But the ride in itself is offcourse OK, it's just one part of
the rule-book, and the behaviour of some people. But they can completely
spoil it for others. So I don't know if I will ride again in two years. But
I must say that I am tempted to ride the rerun of Bordeaux-Madrid, to be
organised next year by the same club.
pi_138824930
3,5 uur gereden zonder krampaanval (eindelijk) *O*
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_138825900
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
Koerstaktiekvraag:

Gister reed ik op een gegeven moment op kop. Zo'n 100 meter achter een groepje van 10 die ontsnapt waren. Ik kwam op kop door gewoon mee te draaien. Nadat ik 50/100 meter op kop had gereden ging ik naar rechts, zoals degene voor me ook gedaan hadden. Ik ging er vanuit dat ik me nu af kon laten zakken en de volgende op kop te laten. Tot mijn verbazing kwam niemand langs. Uiteindelijk ben ik toch maar een stuk op kop gereden.
Daarna heb ik me gewoon af laten zakken door weer naar rechts te gaan en mijn pedalen stil te houden. Toen kwamen er op een gegeven moment wel wat mannen langs.

Wat is de volgende keer de beste keuze?
Prima dat je meedraait, maar ga niet te hard doorstampen op kop, als het niet draait. Dan smijdt je met je krachten en profiteren anderen van. Beste draai je op 80% mee ofzo, dus op kop tandje terug schakelen en naar achteren, zo heb je nog een tempo versnelling achter de hand, en kan je zo explosief solo dat gat dichtrammen. Doe dat wel zo hard en explosief dat je niet hele peloton in je wiel meeneemt. Kan je mooi met korte blokken op trainen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 13 april 2014 @ 14:55:33 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138826449
Explosief ben ik wel. Tenminste, dat denk ik. In de sprints heb ik tot 56 km/uur gehaald en das toch niet iets wat je doet als je niet explosief bent. Al kwam ik dan nog wel wat te kort om echt voorbij mensen te steken. Wel kon ik goed meekomen.

Toch idd maar wat meer de viaducten hier opknallen om wat meer sprintinhoud te kweken :P

Volgende keer laat ik die kopgroep dan gewoon rijden en zoeken ze het maar uit in het peleton, als die andere gasten niets doen zie ik niet in waarom ik zou dan wel wat zou moeten doen.

Bedankt!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138826538
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
Explosief ben ik wel. Tenminste, dat denk ik. In de sprints heb ik tot 56 km/uur gehaald en das toch niet iets wat je doet als je niet explosief bent. Al kwam ik dan nog wel wat te kort om echt voorbij mensen te steken. Wel kon ik goed meekomen.

Toch idd maar wat meer de viaducten hier opknallen om wat meer sprintinhoud te kweken :P

Volgende keer laat ik die kopgroep dan gewoon rijden en zoeken ze het maar uit in het peleton, als die andere gasten niets doen zie ik niet in waarom ik zou dan wel wat zou moeten doen.

Bedankt!
Tsja even 56km/h sprinten zegt niet zoveel over explosiviteit. Dat kan elke renner die wat traint wel halen. Het gaat erom dat als jij al een tijdje met hoge hartslag zit te draaien, jij nog een extra versnelling achter de hand hebt, zonder daarna compleet stil te vallen, want je moet daarna in die kopgroep ook weer vol doorrijden om vooruit te blijven.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 13 april 2014 @ 15:00:51 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138826637
Ja, dat red ik meestal wel. Al ben ik als ik dan bij de kopgroep ben wel echt stuk en moet ik wel even bijkomen eer ik weer lekker meerijd.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138826691
Nog een tip:

Meestal ontstaat zo'n kopgroep nadat een tijdje hard ging en iedereen op tandvlees zit. Als je dan zo'n groepje ziet wegrijden en je gaat ff wachten, omdat je zelf ook in het rood zit, kunnen de anderen ook uitrusten. Als je daarna nog eens besluit te gaan krijg je geheid het hele peloton mee. Dus, besluit je om de jump te maken, doe dat dan direct nadat het hard ging, dus in 1 ruk door, als iedereen nog op adem zit te komen.

Zo zie je maar, koersje meerijden is 1, echt meedoen om de prijzen is weer een stuk zwaarder.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138826703
quote:
14s.gif Op zondag 13 april 2014 15:00 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, dat red ik meestal wel. Al ben ik als ik dan bij de kopgroep ben wel echt stuk en moet ik wel even bijkomen eer ik weer lekker meerijd.
Daar is vaak geen tijd voor.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 13 april 2014 @ 15:03:40 #174
130803 Gripper
Get a grip
pi_138826760
Zo, vanochtend al 120 km gereden met EP, en nu zitten we lekker met de familie critic bij brasserie tof in Zeist, P-R kijken en lekkere hapjes en drankjes erbij :9

En straks weer op de fiets terug....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 13 april 2014 @ 15:04:07 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138826782
Meestal beslis ik om maar rustig in het peleton te blijven. Liever safe in het peleton dan mezelf stukrijden in een kopgroep :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')