abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_138768033
Wat vinden jullie van dit filmpje?
pi_138768452
Voor dat je om onze meningen vraagt, is het denk ik wel gepast te vermelden wat je er zelf van vindt, en waarom je het hebt gepost. Anders gaan alle TRU-ers random filmpjes met TRU onderwerpen plaatsen 'en zeg maar wat je er van vindt.'
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_138768891
Niet interessant genoeg om erop te klikken.
pindazakje
pi_138769641
Alleen een linkdump is wel een magere OP idd.
Kun je iets meer over het onderwerp vertellen, TS? En wat is je eigen mening?
pi_138770560
Ik vond het zeker een moeite waard. Alle methodes worden op een zeer interessante wijze geclassificeerd. Dit laat wel anders naar het leven kijken. Een aanrader dus.
Maar ik vind het interessanter hoe anderen hiernaar kijken, vandaar dat ik het gepost heb.
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:25:07 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138771014
Ik laat me niet besturen, dus ik klik niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_138771132
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik laat me niet besturen, dus ik klik niet.
Jij soeverein mens jij :P
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:38:07 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138771352
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij soeverein mens jij :P
Wat een mooie benaming voor "eigenwijze klootzak". O+
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_138771402
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat een mooie benaming voor "eigenwijze klootzak". O+
Jij verdient een mooie benaming *;
pi_138772116
Ik vind het filmpje niet interessant. Nou ja, leuk genoeg om uit te kijken. Maarrr, alle zaken die beschreven werden zijn zo voordehandliggend dat ze niets zeggen. Natuurlijk gebruiken machthebbers methoden om minder machtigen te laten doen wat zij willen wat je moet doen. Je kunt hetzelfde zeggen voor genetische imperatieven, je neukt zodat jouw genen een toekomst hebben. Elk systeem propageert zichzelf (totdat het systeem klapt).

Punt vijf en zes zijn overigens identiek. Het idee dat je moet nadenken over je geschiedenis zoals gegeven is door de machthebbers is precies hetzelfde als je informatie halen uit de moderne media. Propaganda is propaganda. Natuurlijk herschrijf je de (recente) geschiedenis als je (punt één) een oorlog hebt gewonnen en natuurlijk gebruik je de recente gebeurtenissen om te zorgen dat mensen blijven denken zoals je wenst.

Dit is allemaal niet slecht of kwalijk, het is zoals alles (natuurwetten, biologische ontwikkeling, menselijk bewustzijn) werkt. Systemen zijn er en ze proberen te blijven zijn (tot ze plffft doen).

Wat ik uit het filmpje heb gehaald is dat ik the Matrix trilogie weer wil herkijken.

P.s. Is dit geen BNW?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Moderator vrijdag 11 april 2014 @ 19:18:59 #11
249559 crew  Lavenderr
pi_138772631
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:06 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik vind het filmpje niet interessant. Nou ja, leuk genoeg om uit te kijken. Maarrr, alle zaken die beschreven werden zijn zo voordehandliggend dat ze niets zeggen. Natuurlijk gebruiken machthebbers methoden om minder machtigen te laten doen wat zij willen wat je moet doen. Je kunt hetzelfde zeggen voor genetische imperatieven, je neukt zodat jouw genen een toekomst hebben. Elk systeem propageert zichzelf (totdat het systeem klapt).

Punt vijf en zes zijn overigens identiek. Het idee dat je moet nadenken over je geschiedenis zoals gegeven is door de machthebbers is precies hetzelfde als je informatie halen uit de moderne media. Propaganda is propaganda. Natuurlijk herschrijf je de (recente) geschiedenis als je (punt één) een oorlog hebt gewonnen en natuurlijk gebruik je de recente gebeurtenissen om te zorgen dat mensen blijven denken zoals je wenst.

Dit is allemaal niet slecht of kwalijk, het is zoals alles (natuurwetten, biologische ontwikkeling, menselijk bewustzijn) werkt. Systemen zijn er en ze proberen te blijven zijn (tot ze plffft doen).

Wat ik uit het filmpje heb gehaald is dat ik the Matrix trilogie weer wil herkijken.

P.s. Is dit geen BNW?
Ja, daar moest ik ook aan denken.
En ja, dit is eigenlijk BNW-kost.
pi_138772822
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, daar moest ik ook aan denken.
Ik ben hem nu aan't downloaden. Zo ondermijn ik het systeem. Tenzij het systeem uitgaat van een zeker verlies aan mensen die toch niet bijdragen aan het systeem. Wat jammer is want zo was ik van plan het systeem verder te ondermijnen.
quote:
En ja, dit is eigenlijk BNW-kost.
Ik zou mod moeten worden. Ware het niet dat ik niet functioneer binnen een systeem.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Moderator vrijdag 11 april 2014 @ 19:28:25 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_138773066
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:22 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ik ben hem nu aan't downloaden. Zo ondermijn ik het systeem. Tenzij het systeem uitgaat van een zeker verlies aan mensen die toch niet bijdragen aan het systeem. Wat jammer is want zo was ik van plan het systeem verder te ondermijnen.

[..]

Ik zou mod moeten worden. Ware het niet dat ik niet functioneer binnen een systeem.
Ook al een soeverein mens?
pi_138774630
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 19:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook al een soeverein mens?
Wie, ik? Neen! Ik wil graag deelnemen aan het systeem maar dat kan ik niet want het systeem stelt te hoge eisen. Er zijn twee mogelijkheden:
(1) Het systeem klapt en dan ben ik de sjaak want het systeem is best aardig voor mensen zoals ik.
(2) Ik ga dood en het systeem is net iets beter. Waar ik vanuit ga want ik zie geen redenen om aan te nemen dat ik langer zal bestaan dan het huidige systeem.

Oh, en toch, bij nader inzien, een derde optie:
(3) Ik neem het systeem over (bijna als Neo in the Matrix) maar dat heeft als nadeel dat ik ooit beloofd heb om een vriend van me de macht te geven nadat ik die gegrepen heb. Wat eigenlijk niet erg is want ik heb er alle vertrouwen in dat hij de wereld ongeveer door zal laten draaien zoals hij doet.

[Serieuzer]
Nee, ik zie mijzelf niet als soeverein mens. Ik leef in eer wereld (land) waarin ik kan bestaan en ik denk dat de maatschappij mij instaat stelt om te bestaan zoals ik doe. Zelfs de media die ik kies om mij te beïnvloeden zijn politiek gekleurd en dat weet ik maar toch kies ik ervoor om mij door die instanties te laten indoctrineren. Misschien is dat de BNW vraag: Maakt het uit uit welke bronnen je je informatie haalt?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Moderator vrijdag 11 april 2014 @ 20:08:48 #15
249559 crew  Lavenderr
pi_138774850
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:02 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Wie, ik? Neen! Ik wil graag deelnemen aan het systeem maar dat kan ik niet want het systeem stelt te hoge eisen. Er zijn twee mogelijkheden:
(1) Het systeem klapt en dan ben ik de sjaak want het systeem is best aardig voor mensen zoals ik.
(2) Ik ga dood en het systeem is net iets beter. Waar ik vanuit ga want ik zie geen redenen om aan te nemen dat ik langer zal bestaan dan het huidige systeem.

Oh, en toch, bij nader inzien, een derde optie:
(3) Ik neem het systeem over (bijna als Neo in the Matrix) maar dat heeft als nadeel dat ik ooit beloofd heb om een vriend van me de macht te geven nadat ik die gegrepen heb. Wat eigenlijk niet erg is want ik heb er alle vertrouwen in dat hij de wereld ongeveer door zal laten draaien zoals hij doet.

[Serieuzer]
Nee, ik zie mijzelf niet als soeverein mens. Ik leef in eer wereld (land) waarin ik kan bestaan en ik denk dat de maatschappij mij instaat stelt om te bestaan zoals ik doe. Zelfs de media die ik kies om mij te beïnvloeden zijn politiek gekleurd en dat weet ik maar toch kies ik ervoor om mij door die instanties te laten indoctrineren. Misschien is dat de BNW vraag: Maakt het uit uit welke bronnen je je informatie haalt?
Dat is een hele goeie vraag ^O^ Ik zou zeggen open er een topic over.

Verder hoop ik dat je nog heel lang gebruik kunt blijven maken van het systeem ;)
pi_138789236
Ik ga even zien of dit topic mss. beter in BNW past.. Moet ik wel eerst de motivatie vinden om de link te gaan bekijken. Dat dan weer wel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')