abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 maart 2015 @ 00:17:58 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_150899879
Het is het verhaal van hoe de viking-cultuur uiteindelijk opgaat in de de christelijke cultuur natuurlijk. Floki ziet het al aankomen.
pi_150906388
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:17 schreef remlof het volgende:
Het is het verhaal van hoe de viking-cultuur uiteindelijk opgaat in de de christelijke cultuur natuurlijk. Floki ziet het al aankomen.
Ik als anti-gelovige begrijp dan eerder hoe ze de Noorse goden kunnen aanbieden dan de christelijke god/jezus.
Hoe ze dat ooit verloren hebben kunnen laten gaan zeg..
pi_150966861
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 15:45 schreef Karina het volgende:

[..]

Dacht dat die zoon wraak wilde nemen vanwege Aetelstan.
Volgens mij is dat ook het geval. Ik denk eerder dat de koning een wending heeft genomen en zich aan de feiten heeft aangepast. Hij had ook eigenlijk geen andere keuze meer. Die zoon van hem zat vol met angst naast hem. Dat klopt natuurlijk niet als zij dat plan samen hadden afgesproken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Paradoxy op 23-03-2015 22:27:14 ]
pi_151068615
:)
quote:
'Vikings' Renewed for Season 4 by History
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:12:03 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_151068853
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik als anti-gelovige begrijp dan eerder hoe ze de Noorse goden kunnen aanbieden dan de christelijke god/jezus.
Hoe ze dat ooit verloren hebben kunnen laten gaan zeg..
Ik heb ook niets met religie, maar voor alle culturele verschijnselen geldt dat men zich graag aansluit bij de meerderheid en dat die stroming dan de andere bijna geheel verdringt.

On the bright side: dat zie je nu gebeuren met het atheïsme.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:12:34 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_151068876
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:07 schreef criminal_mind het volgende:
:)

[..]

Goed nieuws! *O*
pi_151069031
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb ook niets met religie, maar voor alle culturele verschijnselen geldt dat men zich graag aansluit bij de meerderheid en dat die stroming dan de andere bijna geheel verdringt.

On the bright side: dat zie je nu gebeuren met het atheïsme.
Gelukkig maar ;)

En *O* voor seizoen 4!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 12:33:48 #233
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_151088573
Nou, dat wordt oorlog tussen Wessex en Northumbria. haha snap je OORlog snap je hahahaha
Ok stelletje hokboeren
pi_151090341
Wat een extreme aflevering zeg :{

Zou de prinses nog leven? En wordt het kind nu als een Jezus opgevoed? :?

Athlestan die koekkoek gaat :') Ik ben geen fan van Floki, maar hij heeft het mooi opgelost ^O^

En mijn respect voor Ragnar is bij deze ook compleet weg. Hoe de fuck kun je de christelijke religie nou boven je eigen stellen? :')
Wat ik al eerder zei, ik ben anti-religie, maar als ik moest kiezen zou ik toch voor de wat geloofbaardere gaan.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:34:14 #235
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_151090653
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:25 schreef Poesopstokje het volgende:

En mijn respect voor Ragnar is bij deze ook compleet weg. Hoe de fuck kun je de christelijke religie nou boven je eigen stellen? :')
Doet ie niet? :?

edit: oh dat einde bedoel je? ik interpreteerde dat als zijn plan om Parijs binnen te komen
Ok stelletje hokboeren
pi_151091535
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:34 schreef padlarf het volgende:

[..]

Doet ie niet? :?

edit: oh dat einde bedoel je? ik interpreteerde dat als zijn plan om Parijs binnen te komen
Zou je denken? :?
Vergezocht..
Want dan zou hij Athlestan ook alleen nodig hebben voor dat doel, en voor zover ik begrijp is het dankzij hem dat Ragnar nu zo into god is. Anders had hij hem ook niet zo'n respectvolle begrafenis gegeven lijkt mij.

En en en, waarom zou hij de christenen beschermen (door het niet te vertellen) die zijn land en mensen hebben uitgeroeid? :?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:44:50 #237
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_151099192
Ik denk dat het voor Ragnar gewoon een stuk respect is.. Of... Hij gaat doen alsof hij Athelstan is in Parijs ("forgive me for what I am about to do")..
pi_151104053
Ben wel benieuwd wat Ragnar gaat doen. Jammer dat Athlestan weg is, vond hem wel cool.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2015 20:17:26 ]
pi_151104117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:44 schreef Luuksor het volgende:
Of... Hij gaat doen alsof hij Athelstan is in Parijs ("forgive me for what I am about to do")..
Lijkt mij plausibel. Zeker in combinatie met dat hij het topje van z'n kop compleet kaal deed.

Ragnar is qua geloof, lijkt mij, wel in conflict. Maar niet echt als in óf christendom, of Odin&co. Meer als dat hij in beide wel gelooft maar aan geen van beide verantwoording wilt afleggen.
Conscience do cost.
pi_151106511
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:44 schreef Luuksor het volgende:
Ik denk dat het voor Ragnar gewoon een stuk respect is.. Of... Hij gaat doen alsof hij Athelstan is in Parijs ("forgive me for what I am about to do")..
Ik denk beiden.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  † In Memoriam † vrijdag 27 maart 2015 @ 21:42:42 #241
88815 The_Emotion
98.3
pi_151108187
Wat een aflevering weer, best wel hard ook.
King Ecbert zit vast weer op een plannetje te broeden, omdat Judith ineens gespaard wordt.
En echt jammer van Athelstan, het licht werd wel snel uit z'n ogen geslagen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_151111729
Alles draait om de misleiding de laatste twee seizoenen, zo kan ik 't ook haast nog niet geloven dat Ragnar z'n ex Lagertha zo keihard liet vallen, volgens mij heeft ie nog snode plannen met die Kalf en z'n entourage. Ik zie trouwens het conflict tussen Floki en Athelstan niet zozeer omwille de godsdienst, maar meer uit jaloezie om de positie die Athelstan overnam als innige vertrouweling van Ragnar, meer egoïstisch dus.

Wat me niet duidelijk was hoe Ragnar het nieuws dat de kolonie in Wessex uitgemoord had wilde verzwijgen door die gevluchte boer te vermoorden, maar Floki had 't verhaal toch ook aangehoord...
... en de getergde Floki die daarna nog wel de moeite neemt om Athelstan te ontmaskeren als born again christen, maar geen woord rept over al de mede-vikingen die vermoord zijn door Athelstan's landgenoten ?!? Lijkt onwaarschijnlijk...
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  vrijdag 27 maart 2015 @ 23:14:47 #243
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_151111802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:12 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Alles draait om de misleiding de laatste twee seizoenen, zo kan ik 't ook haast nog niet geloven dat Ragnar z'n ex Lagertha zo keihard liet vallen, volgens mij heeft ie nog snode plannen met die Kalf en z'n entourage. Ik zie trouwens het conflict tussen Floki en Athelstan niet zozeer omwille de godsdienst, maar meer uit jaloezie om de positie die Athelstan overnam als innige vertrouweling van Ragnar, meer egoïstisch dus.

Wat me niet duidelijk was hoe Ragnar het nieuws dat de kolonie in Wessex uitgemoord had wilde verzwijgen door die gevluchte boer te vermoorden, maar Floki had 't verhaal toch ook aangehoord...
... en de getergde Floki die daarna nog wel de moeite neemt om Athelstan te ontmaskeren als born again christen, maar geen woord rept over al de mede-vikingen die vermoord zijn door Athelstan's landgenoten ?!? Lijkt onwaarschijnlijk...
Mwa, als hij denkt dat de weg omhoog nog altijd het kortst is via Ragnar, houdt hij juist zijn mond. Als er een opstand komt, weet hij ook niet wie uiteindelijk aan de macht komt en kan zijn positie ook flink veranderen. Nu is die priester dood en denkt hij weer zijn oude plek terug te krijgen.
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
pi_151112631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:14 schreef MrStock het volgende:
[..]
Mwa, als hij denkt dat de weg omhoog nog altijd het kortst is via Ragnar, houdt hij juist zijn mond. Als er een opstand komt, weet hij ook niet wie uiteindelijk aan de macht komt en kan zijn positie ook flink veranderen. Nu is die priester dood en denkt hij weer zijn oude plek terug te krijgen.
Ragnar was anders behoorlijk verzot op die maffe priester.... gaat Ragnar zich daar dan zo maar overheen zetten ? Die twee hebben nog wat te 'bespreken' lijkt me....
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  † In Memoriam † zaterdag 28 maart 2015 @ 02:20:20 #245
88815 The_Emotion
98.3
pi_151116675
Ragnar is immers ook corrupt, wat in de vorige aflevering werd besproken.
Dat het nieuws over het dorpje in Wessex zag Ragnar stiekem ook aankomen, waarom pakt hij anders dat boertje?
Tussen Floki en Athelstan heeft het vanaf het begin af aan niet geboterd, wel waren ze beide trouw aan Ragnar.
Ragnar wordt denk ik niet Christelijk, hij waardeerde Athelstan als vriend en bondenoot en wilde er van leren,... om de vijand beter te begrijpen.
Ragnar heeft diep respect voor Athelstan, en gaf hem een eervolle begraving. Maar het kruisje wat hij meeneemt zal eerder een teken van respect zijn, wat ook bruikbaar is als hij Paris binnen valt.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 28 maart 2015 @ 02:35:25 #246
104871 remlof
Europees federalist
pi_151116778
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 02:20 schreef Remqo het volgende:
Ragnar heeft diep respect voor Athelstan, en gaf hem een eervolle begraving. Maar het kruisje wat hij meeneemt zal eerder een teken van respect zijn, wat ook bruikbaar is als hij Paris binnen valt.
Dat denk ik ook. Ragnar geeft volgens mij sowieso niet zoveel om religie.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 05:41:59 #247
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151117340
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 02:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Ragnar geeft volgens mij sowieso niet zoveel om religie.
Zoiets zij hij eerder ook al. ''Als de goden willen dat ik iets wel of niet doe, kom ik er vanzelf achter. Maar als ik het niet doe zal ik het nooit weten''. Iig, iets in die strekking.
pi_151117433
Athelstan. ;( Eigenlijk het interessantste karakter samen met Ragnar zelf.

Ik hoopte even dat Ragnar om vergiffenis vroeg om brute wraak op Floki, maar een paard monnik van Troje Parijs actie die iemand opperde is eigenlijk veel waarschijnlijker.

Die vrouw van Bjorn is verder wel vervelend, uit vechten gaan is inderdaad geen beautytip, get over it, Bjorn maakt er geen probleem van.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 07:17:46 #249
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_151117557
Inderdaad, vervelende chick is dat.. We zullen zien of hij inderdaad als Ragnalstan Parijs binnen gaat vallen. Als dat gebeurt zal hij Rollo daar als heerser planten, om nog enigszins aan de legendes te blijven volgen..
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2015 @ 04:13:33 #250
88815 The_Emotion
98.3
pi_151147568
Ik vraag me af of ze nog even een tussenstop maken bij Dorestad 8-)
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')