abonnement Unibet Coolblue
pi_139933252
quote:
Je spreekt over een moderator maar die zie ik niet genoemd worden. Als je twee losse t-toetsen gebruikt, gebruik je niet je volledige data. Het beste is (m.i.) om een anova te doen met 2 planned contrasten: groep 1 t.o.v. groep 3, en groep 2 tov groep 1.

Dat gezegd hebbende, de data zullen niet heel anders zijn als je mijn manier gebruikt.
Dank voor je reactie! Mijn opzet was als volgt:

Dependent variable is click-through intention (7 punts schaal).

Independent variable is "synergy between radio en online advertising" met 2 levels: ja of nee. Ja = eerst radio advertentie en dan online advertentie en Nee= twee keer online advertentie.

Nu verwacht ik dat radio-online beter werkt dan online-online. En ik verwacht dat radio-online extra goed werkt als de radio advertentie humor bevat.

In mijn ogen is mijn moderator dus "wel of geen humor in de radio advertentie". Is dit eigenlijk wel een echte moderator? En met welke test maak ik wél gebruik van mijn volledige data?
pi_139978271
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Kun je het niet gewoon als continue variabele gebruiken? Als je N hoog genoeg is en de data genoeg spreiding laat zien kun je volgens mij gewoon beiden als continue gebruiken en dat maakt het een heel stuk gemakkelijker.

[..]

Je spreekt over een moderator maar die zie ik niet genoemd worden. Als je twee losse t-toetsen gebruikt, gebruik je niet je volledige data. Het beste is (m.i.) om een anova te doen met 2 planned contrasten: groep 1 t.o.v. groep 3, en groep 2 tov groep 1.

Dat gezegd hebbende, de data zullen niet heel anders zijn als je mijn manier gebruikt.
Bedankt. Dat is inderdaad een optie. Ik ga even kijken of het normaal verdeeld is.
pi_140003356
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:18 schreef hanssk het volgende:

[..]

Dank voor je reactie! Mijn opzet was als volgt:

Dependent variable is click-through intention (7 punts schaal).

Independent variable is "synergy between radio en online advertising" met 2 levels: ja of nee. Ja = eerst radio advertentie en dan online advertentie en Nee= twee keer online advertentie.

Nu verwacht ik dat radio-online beter werkt dan online-online. En ik verwacht dat radio-online extra goed werkt als de radio advertentie humor bevat.

In mijn ogen is mijn moderator dus "wel of geen humor in de radio advertentie". Is dit eigenlijk wel een echte moderator? En met welke test maak ik wél gebruik van mijn volledige data?
Ik zou het geen moderator noemen omdat je met deze optie niet weet of dat het gewoon een (main) effect van humor is, of dat er echt iets speciaals is qua humor op de radio.

Je kunt de test doen door middel van planned contrasten in een anova.

als online-online conditie 1 is
radio (geen humor) online = conditie 2
radio (humor) online = 3

dan doe je de volgende twee contrasten:

1
-1
0

hierbij kijk je of conditie 2 significant van 1 verschilt

en
0
1
-1

hierbij kijk je of conditie 3 significant van conditie 2 verschilt
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140139201
Deze vraag is vast al heel vaak gesteld,
dus ik ga even het topic doorlezen.........

Hoe zat dat ook al weer met thesistools, excel bestand & SPSS

Volgens mij kon ik dit vorig jaar nog prima invoeren en nu heb ik echt geen idee wat ik moet doen :')


-edit-

er komt al wat boven drijven! gelukkig

[ Bericht 9% gewijzigd door Probability op 19-05-2014 19:27:41 ]
Worry is a misuse of imagination
pi_140164374
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:12 schreef Probability het volgende:
Deze vraag is vast al heel vaak gesteld,
dus ik ga even het topic doorlezen.........

Hoe zat dat ook al weer met thesistools, excel bestand & SPSS

Volgens mij kon ik dit vorig jaar nog prima invoeren en nu heb ik echt geen idee wat ik moet doen :')

-edit-

er komt al wat boven drijven! gelukkig
en met behulp van wat tutorials mijn vragen in spss ingevoerd (na wat moeite!)

kon ik de antwoorden van de online enquete er zo inplakken

volgens mij begrijp ik het wel aardig _O_
Worry is a misuse of imagination
pi_140165279
Iemand hier die suggesties heeft voor een basis boek/tutorial voor statistische toetsen met R?
En zijn er verschillende R programma's? (Zo ja, adviezen over welke het beste werkt?)
pi_140165717
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:02 schreef Operc het volgende:
Iemand hier die suggesties heeft voor een basis boek/tutorial voor statistische toetsen met R?
En zijn er verschillende R programma's? (Zo ja, adviezen over welke het beste werkt?)
Een directe suggestie voor een goed boek heb ik niet, ik heb zelf het vooral door oefening en voorbeelden op internet geleerd. Er zijn niet verschillende R programma's (wel verschillende versies, maar in principe neem je gewoon de nieuwste). Ik raad je wel aan om een IDE te nemen, waarbij de makkelijkste waarschijnlijk Rstudio is. Een andere mogelijkheid is een plugin in Eclipse. Zo'n IDE maakt het leven een stuk makkelijker met debuggen en programmeren.

Er zijn wel heel veel paketten die je kan installeren buiten de basis-R, maar dat installeren gaat vrij eenvoudig.

Enkele handige sites:
http://www.statmethods.net/ (vrij goed beginnersoverzicht van verschillende mogelijkheden, waaronder statistische tests en plotmogelijkheden. Ook nog handig voor de meer ervarener gebruiker als naslag.)
http://www.cookbook-r.com/ (bijna hetzelfde, plots zijn hier meer gefocused op het pakket ggplot2)
http://www.ats.ucla.edu/stat/r/whatstat/whatstat.htm (concreet overzichtje met statistische tests in R, weet niet of het volledig is).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_140165790
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:18 schreef Felagund het volgende:

[..]

Een directe suggestie voor een goed boek heb ik niet, ik heb zelf het vooral door oefening en voorbeelden op internet geleerd. Er zijn niet verschillende R programma's (wel verschillende versies, maar in principe neem je gewoon de nieuwste). Ik raad je wel aan om een IDE te nemen, waarbij de makkelijkste waarschijnlijk Rstudio is. Een andere mogelijkheid is een plugin in Eclipse. Zo'n IDE maakt het leven een stuk makkelijker met debuggen en programmeren.

Er zijn wel heel veel paketten die je kan installeren buiten de basis-R, maar dat installeren gaat vrij eenvoudig.

Enkele handige sites:
http://www.statmethods.net/ (vrij goed beginnersoverzicht van verschillende mogelijkheden, waaronder statistische tests en plotmogelijkheden. Ook nog handig voor de meer ervarener gebruiker als naslag.)
http://www.cookbook-r.com/ (bijna hetzelfde, plots zijn hier meer gefocused op het pakket ggplot2)
http://www.ats.ucla.edu/stat/r/whatstat/whatstat.htm (concreet overzichtje met statistische tests in R, weet niet of het volledig is).
Die IDE's bedoelde ik inderdaad, kon even niet op de naam komen. :)
Bedankt voor de links, ik zal ze eens napluizen. :) Vanuit mijn psychologie studie altijd met SPSS gewerkt en nu eens kijken wat R te bieden heeft. :)
pi_140467105
Eén van mijn independent variables in mijn regressie geeft een probability weer.

Ik neem aan dat ik deze variable niet 'zo maar' in een OLS-regressie (Stata) kan zetten?

Hoe kan ik dat het beste oplossen? Een logaritme van maken?
pi_140485647
Beste mensen,

Ik ben bezig met een onderzoek. Het onderzoek gaat over het vergelijken van vragenlijsten. In verschillende vragenlijst worden manipulatie doorgevoerd met betrekking tot bijvoorbeeld aanspreekvorm en likert schalen. Door deze manipulaties zijn er vier verschillende versies van de vragenlijst.

Het is de bedoeling dat deze vier verschillende versies met elkaar worden vergeleken. Er dient dus een zekere significantietoets te worden uitgevoerd om te kijken of de verschillen tussen deze vragnelijsten significant zijn. Mijn vraag is nu welke toets kan ik hiervoor toepassen.

Even een kleine samenvatting: Ik ben dus op zoek naar een test met behulp van SPSS die vier vragenlijsten kan vergelijken, en dat ik zo kan zien of er per vraag sprake is van significante verschillen.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!
pi_140498485
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:37 schreef nickwillem het volgende:
Beste mensen,

Ik ben bezig met een onderzoek. Het onderzoek gaat over het vergelijken van vragenlijsten. In verschillende vragenlijst worden manipulatie doorgevoerd met betrekking tot bijvoorbeeld aanspreekvorm en likert schalen. Door deze manipulaties zijn er vier verschillende versies van de vragenlijst.

Het is de bedoeling dat deze vier verschillende versies met elkaar worden vergeleken. Er dient dus een zekere significantietoets te worden uitgevoerd om te kijken of de verschillen tussen deze vragnelijsten significant zijn. Mijn vraag is nu welke toets kan ik hiervoor toepassen.

Even een kleine samenvatting: Ik ben dus op zoek naar een test met behulp van SPSS die vier vragenlijsten kan vergelijken, en dat ik zo kan zien of er per vraag sprake is van significante verschillen.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Iets meer uitleg is nodig. Zijn het vier onafhankelijke condities of is het een 2x2 design? Zijn de rvagen aan elkaar gerelateerd of onafhankelijk? Etc.

Algemene antwoord: anova
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140661518
Hoi allemaal,

ik heb een onderzoek waarbij ik vijf versies heb van mijn testmateriaal. Eentje als neutrale versie, de anderen hebben op vier plaatsen een verschillende manipulatie gehad, die dus allemaal een keer op verschillende plekken voorkomen, in de vier andere versies. Dus als 1 t/m 5 de verschillende manipulaties zijn, is het zoiets:

Versie 1: 1-1-1-1
Versie 2: 2-3-4-5
Versie 3: 3-4-5-2
Versie 4: 4-5-2-3
Versie 5: 5-2-3-4

Nu wil ik dus van de manipulaties weten of zij 'iets' uitmaken, met betrekking tot de neutrale conditie (1). Hoe de fuck moet dat? :) Ik studeer echt al eeuwen en het is denk ik zeven jaar geleden dat ik voor het laatst SPSS open had. Dus elke hulp is welkom.

Ik denk overigens dat het in de buurt van de Independant Samples T-Test komt, maar dan kan ik geen vijf verschillende manipulaties testen. Zie dit voorbeeld: http://www.spsshandboek.nl/independent_samples_t-test.html
  dinsdag 3 juni 2014 @ 14:27:14 #88
419641 Luudas
Begin de dag met een lach
pi_140667953
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:31 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Hoi allemaal,

ik heb een onderzoek waarbij ik vijf versies heb van mijn testmateriaal. Eentje als neutrale versie, de anderen hebben op vier plaatsen een verschillende manipulatie gehad, die dus allemaal een keer op verschillende plekken voorkomen, in de vier andere versies. Dus als 1 t/m 5 de verschillende manipulaties zijn, is het zoiets:

Versie 1: 1-1-1-1
Versie 2: 2-3-4-5
Versie 3: 3-4-5-2
Versie 4: 4-5-2-3
Versie 5: 5-2-3-4

Nu wil ik dus van de manipulaties weten of zij 'iets' uitmaken, met betrekking tot de neutrale conditie (1). Hoe de fuck moet dat? :) Ik studeer echt al eeuwen en het is denk ik zeven jaar geleden dat ik voor het laatst SPSS open had. Dus elke hulp is welkom.

Ik denk overigens dat het in de buurt van de Independant Samples T-Test komt, maar dan kan ik geen vijf verschillende manipulaties testen. Zie dit voorbeeld: http://www.spsshandboek.nl/independent_samples_t-test.html
Kan dat niet door middel van het selecteren van diverse cases. Kijk anders even in deze handleiding, ik weet niet of je er wat aan hebt. Had het net ook al geplaatst bij een andere oproep op dit forum:
http://pc-en-internet.inf(...)ken-handleiding.html

Anders is er toch wel een docent op een Hogeschool die je hiermee kan helpen?
pi_140668222
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:31 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Hoi allemaal,

ik heb een onderzoek waarbij ik vijf versies heb van mijn testmateriaal. Eentje als neutrale versie, de anderen hebben op vier plaatsen een verschillende manipulatie gehad, die dus allemaal een keer op verschillende plekken voorkomen, in de vier andere versies. Dus als 1 t/m 5 de verschillende manipulaties zijn, is het zoiets:

Versie 1: 1-1-1-1
Versie 2: 2-3-4-5
Versie 3: 3-4-5-2
Versie 4: 4-5-2-3
Versie 5: 5-2-3-4

Nu wil ik dus van de manipulaties weten of zij 'iets' uitmaken, met betrekking tot de neutrale conditie (1). Hoe de fuck moet dat? :) Ik studeer echt al eeuwen en het is denk ik zeven jaar geleden dat ik voor het laatst SPSS open had. Dus elke hulp is welkom.

Ik denk overigens dat het in de buurt van de Independant Samples T-Test komt, maar dan kan ik geen vijf verschillende manipulaties testen. Zie dit voorbeeld: http://www.spsshandboek.nl/independent_samples_t-test.html
Iets meer informatie zou handig zijn. :)
1. Wat en hoe vaak meet je je afhankelijke variabele? Is dat na alle 4 de manipulaties of na elke manipulatie?
2. Is je versie 1-5 tabel een voorbeeld of is het een realistische weergave? (volgt manipulatie 3 altijd na manipulatie 2, of kan de combinatie ook 4253 zijn bijvoorbeeld?)
3. wil je van elke variabele apart weten of deze invloed heeft of eerder of 2435(in welke volgorde dan ook) invloed heeft ten opzichte van 1111?
  FOK!fotograaf donderdag 5 juni 2014 @ 00:10:29 #90
145146 Andyy
pi_140730761
Ik heb de volgende data:
manipulatievariabele (2 experimentele, 1 controle), man/vrouw, reactietijd en hulp (ja of nee)
Het is zijn allemaal van losse personen (between subjects dus)
Nu wil ik weten of de reactietijd en/of hulpgedrag significant verschillen in de verschillende condities en wellicht ook nog of er man/vrouw verschillen zijn.
Heb zelf al verschillende ANOVAs uitgevoerd, maar wil eigenlijk experimentele conditie vergelijken met de controle (los van elkaar). Moet ik hiervoor dummy variabelen aanmaken oid? Of welke analyses moet ik draaien, ik snap het niet meer :'(
  donderdag 5 juni 2014 @ 09:55:25 #91
381446 Rubman
Just as clear as a foggy night
pi_140736728
Ik moet met SPSS de een percentage van 2 variabelen bepalen.

Ik heb 1 variabele totale slaap en een andere variabele dromend over een range van verschillende diersoorten.
Nu moet ik dus het percentage dromend van totale slaap analyseren, maar geen idee hoe dit het beste te doen.

de vraag is letterlijk dit.
[quote]
Definieer ten slotte als variabele het percentage dat droomslaap uitmaakt van de totale slaap
[\]
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralen om zich heen!
pi_140736883
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:55 schreef Rubman het volgende:
Ik moet met SPSS de een percentage van 2 variabelen bepalen.

Ik heb 1 variabele totale slaap en een andere variabele dromend over een range van verschillende diersoorten.
Nu moet ik dus het percentage dromend van totale slaap analyseren, maar geen idee hoe dit het beste te doen.

de vraag is letterlijk dit.
[quote]
Definieer ten slotte als variabele het percentage dat droomslaap uitmaakt van de totale slaap
[\]
Compute variable, percentage = droomslaap/totale slaap? Daarna kun je via descriptives nog het gemiddelde percentage opvragen van de hele groep.
pi_140737014
quote:
6s.gif Op donderdag 5 juni 2014 00:10 schreef Andyy het volgende:
Ik heb de volgende data:
manipulatievariabele (2 experimentele, 1 controle), man/vrouw, reactietijd en hulp (ja of nee)
Het is zijn allemaal van losse personen (between subjects dus)
Nu wil ik weten of de reactietijd en/of hulpgedrag significant verschillen in de verschillende condities en wellicht ook nog of er man/vrouw verschillen zijn.
Heb zelf al verschillende ANOVAs uitgevoerd, maar wil eigenlijk experimentele conditie vergelijken met de controle (los van elkaar). Moet ik hiervoor dummy variabelen aanmaken oid? Of welke analyses moet ik draaien, ik snap het niet meer :'(
Dus je hebt een 2(man/vrouw)*3(exp1/exp2/controle) between-subjects design met 2 afhankelijke variabelen(reactietijd/hulp)?
Dan zou je in SPSS dus de volgende variabelen hebben:
Groep (met waarde 1, 2 of 3 (exp1/exp2/controle als labels))
Geslacht (met waarde 1 of 2 (man/vrouw als labels))
Reactietijd (in ms)
Hulp (met waarde 1 of 2 (ja/nee als labels))

Dan kun je toch gewoon een ANOVA doen met Groep als onafhankelijke variabele? Je zou eventueel ook 2 t-toetsen kunnen doen, waarbij je exp1 vergelijkt met controle en exp2 vergelijkt met controle.
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:07:37 #94
381446 Rubman
Just as clear as a foggy night
pi_140737037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Compute variable, percentage = droomslaap/totale slaap? Daarna kun je via descriptives nog het gemiddelde percentage opvragen van de hele groep.
Dit begrijp ik niet helemaal, ben redelijk beginneling met SPSS dus wat meer hulp is welkom.
Als ik via compute variable voor de = Percentage invoer en daarna droomslaap/totale slaap krijg ik geen uitkomst.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralen om zich heen!
pi_140737248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:07 schreef Rubman het volgende:

[..]

Dit begrijp ik niet helemaal, ben redelijk beginneling met SPSS dus wat meer hulp is welkom.
Als ik via compute variable voor de = Percentage invoer en daarna droomslaap/totale slaap krijg ik geen uitkomst.
Klik op compute variable, bij Target Variable typ je de naam van de nieuwe variabele in. Bij Numeric Expression, komt de formule te staan. Dubbelklik in de lijst links op de variabele DroomSlaap (afhankelijk van hoe je die hebt genoemd heet die dus anders.) Daarna klik je in het rekenmachientjesstukje op "/" en daarna klik je in de linker lijst dubbel op de variabele totale slaap. Vervolgens klik je op "*" in het rekenmachientje en typ je daarna 100. Daarna klik je op OK en dan komt je variabele met het percentage droomslaap ten opzichte van de totale slaap in je data venster te staan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:29:27 #96
381446 Rubman
Just as clear as a foggy night
pi_140737589
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:16 schreef Operc het volgende:

[..]

Klik op compute variable, bij Target Variable typ je de naam van de nieuwe variabele in. Bij Numeric Expression, komt de formule te staan. Dubbelklik in de lijst links op de variabele DroomSlaap (afhankelijk van hoe je die hebt genoemd heet die dus anders.) Daarna klik je in het rekenmachientjesstukje op "/" en daarna klik je in de linker lijst dubbel op de variabele totale slaap. Vervolgens klik je op "*" in het rekenmachientje en typ je daarna 100. Daarna klik je op OK en dan komt je variabele met het percentage droomslaap ten opzichte van de totale slaap in je data venster te staan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt, had niet meteen door dat er een nieuwe variabele gemaakt werd |:(
Hiermee kan ik wel weer verder
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralen om zich heen!
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:53:00 #97
381446 Rubman
Just as clear as a foggy night
pi_140744223
Nu zit ik met een volgend probleem waar ik mij even geen raad mee weet.
Kies een maat voor botdichtheid en relateer die aan het cumulatief rookgedrag (pyr), weer voor beide leden van de tweeling. (Grafisch en via regressie en voer de verschillende controles uit op de normaliteit.)

ik heb een dataset met gegevens over tweelingen en levensstijlen en botdichtheid
De verschillende maten voor botdichtheid worden aangegeven met respectievelijk LSx (Lumbar spine (g/cm**2)) FNx (Femoral neck (g/cm**2)) en FSx(Femoral shaft (g/cm**2)) dit is dus de meetlocatie van de botdichtheid aangegeven met een afkorting en een x waarbij de x een 1 of 2 kan zijn afhankelijk van bij welke tweeling de meting is gedaan.
Pyr staat voor pakjes gerookt per jaar (hoeft niet te betekenen dat ze nog roken)

Ik heb dus geen idee hoe ik die aan elkaar moet relateren, als ik er een lijngrafiek van maak krijg ik enkel hele vreemde grafieken en een boxplot lijkt me ook niet de beste oplossing.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralen om zich heen!
pi_140832529
Beste mensen heeft er iemand enige ervaring met excel VBA?

Voor mijn project moet ik het stemproces(optellen van de stemmen in correcte hoeveelheden bij elke partij) genereren.

Nu heb ik om kleins te beginnen het volgende geprobeerd, maar mijn Excel loopt elke keer vast omdat ik denk dat deze code iets oneindig doet?
In excel mogen geen formules gebruikt worden alleen vaste waardes, als test heb ik er ook 2 neergezet.
Wat ik wil bereiken is dat het gegeven aantal stemmen wordt verdeeld over de partijen in dit voorbeeldje 2 partijen en 50stemmen, Partij1 = 23 stemmen part2 = 22 stemmen. En dat wanneer part1 vol zit hij door gaat naar 2. Het max stemmen van een partij staat in excel dus. Uiteindelijk moeten de uitkomsten in excel komen naast de van te voren ingevoerde cijfers.

Wie kan mij hiermee helpen?

De code is als volgt:
Sub st31()

Dim stemmen, aftel, stemmenpart1, stemmenpart2 As LongPtr
Dim tekst1, tekst2 As String

stemmen = 50
stemmenpart1 = 0
stemmenpart2 = 0
aftel = 1
Do

Loop While stemmen >= 0

stemmen = stemmen - aftel



Do While stemmenpart1 <= Worksheets("st").Cells(3, 2)
stemmenpart1 = stemmenpart1 + aftel
Loop
If stemmenpart1 = True Then
tekst1 = stemmenpart1
End If

Do While stemmenpart1 = Worksheets("st").Cells(3, 2)
stemmenpart2 = stemmenpart2 + aftel
Loop
If stemmenpart2 = True Then
tekst2 = stemmenpart2
End If

Worksheets("st").Cells(3, 3) = tekst1
Worksheets("st").Cells(3, 4) = tekst2

End Sub
pi_140925776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:53 schreef Rubman het volgende:
Nu zit ik met een volgend probleem waar ik mij even geen raad mee weet.
Kies een maat voor botdichtheid en relateer die aan het cumulatief rookgedrag (pyr), weer voor beide leden van de tweeling. (Grafisch en via regressie en voer de verschillende controles uit op de normaliteit.)

ik heb een dataset met gegevens over tweelingen en levensstijlen en botdichtheid
De verschillende maten voor botdichtheid worden aangegeven met respectievelijk LSx (Lumbar spine (g/cm**2)) FNx (Femoral neck (g/cm**2)) en FSx(Femoral shaft (g/cm**2)) dit is dus de meetlocatie van de botdichtheid aangegeven met een afkorting en een x waarbij de x een 1 of 2 kan zijn afhankelijk van bij welke tweeling de meting is gedaan.
Pyr staat voor pakjes gerookt per jaar (hoeft niet te betekenen dat ze nog roken)

Ik heb dus geen idee hoe ik die aan elkaar moet relateren, als ik er een lijngrafiek van maak krijg ik enkel hele vreemde grafieken en een boxplot lijkt me ook niet de beste oplossing.
Scatterplot, en dan evt. een lijn erdoor laten plotten, in spss komt dan ook de regressievergelijking erbij te staan.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_140927680
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:19 schreef kickdown58 het volgende:
Beste mensen heeft er iemand enige ervaring met excel VBA?

Voor mijn project moet ik het stemproces(optellen van de stemmen in correcte hoeveelheden bij elke partij) genereren.

Nu heb ik om kleins te beginnen het volgende geprobeerd, maar mijn Excel loopt elke keer vast omdat ik denk dat deze code iets oneindig doet?
In excel mogen geen formules gebruikt worden alleen vaste waardes, als test heb ik er ook 2 neergezet.
Wat ik wil bereiken is dat het gegeven aantal stemmen wordt verdeeld over de partijen in dit voorbeeldje 2 partijen en 50stemmen, Partij1 = 23 stemmen part2 = 22 stemmen. En dat wanneer part1 vol zit hij door gaat naar 2. Het max stemmen van een partij staat in excel dus. Uiteindelijk moeten de uitkomsten in excel komen naast de van te voren ingevoerde cijfers.

Wie kan mij hiermee helpen?

De code is als volgt:
Sub st31()

Dim stemmen, aftel, stemmenpart1, stemmenpart2 As LongPtr
Dim tekst1, tekst2 As String

stemmen = 50
stemmenpart1 = 0
stemmenpart2 = 0
aftel = 1
Do

Loop While stemmen >= 0

stemmen = stemmen - aftel



Do While stemmenpart1 <= Worksheets("st").Cells(3, 2)
stemmenpart1 = stemmenpart1 + aftel
Loop
If stemmenpart1 = True Then
tekst1 = stemmenpart1
End If

Do While stemmenpart1 = Worksheets("st").Cells(3, 2)
stemmenpart2 = stemmenpart2 + aftel
Loop
If stemmenpart2 = True Then
tekst2 = stemmenpart2
End If

Worksheets("st").Cells(3, 3) = tekst1
Worksheets("st").Cells(3, 4) = tekst2

End Sub
Het lijkt me dat "Loop While stemmen >= 0" inderdaad een oneindige loop is. Daar moet iets als "and stemmen < 51" bij. En volgens mij wordt er dan nog niet helemaal juist geteld maar dat merk je vanzelf wel.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')