Dat ga ik zo doen, had dit vanaf mijn tablet getypt, meestal doe ik recenties vanaf mijn laptop! ziet her er iets beter uit :pquote:Op maandag 16 juni 2014 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je je recensie ook op Iens gezet?
Yup, het eten is er bijna altijd perfect!quote:Op maandag 16 juni 2014 10:24 schreef Isabeau het volgende:
Jemig Eigenlijk dus wel een goede kok qua eten lekker maken, maar organisatorisch op alle fronten een zooitje.
Het probleem zat hem eigenlijk dat het voor vaderdag was, mijn ouders wonen in amsterdam, mijn zus in utrecht, ik in eindhoven en mijn broer in zeeland. 'even' ergens anders heen met 8 personen is redelijk lastig. Het voordeel normaal gesproken is dat de harbourclub redelijk goed omgaat met grote groepen, je kan er alla cart blijven eten etc.. al stonden we meerdere keren op het punt om te vertrekken.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat je pissig bent begrijp ik, dat jullie nog zo lang gebleven zijn.
Als ik die kok was zou ik ergens anders gaan werken!quote:Op maandag 16 juni 2014 10:27 schreef JaafkeEHV het volgende:
Yup, het eten is er bijna altijd perfect!
Een kop koffie van het huis...quote:Op maandag 16 juni 2014 10:32 schreef Isabeau het volgende:
Ooit ook een soortgelijke ervaring gehad met wachten, wachten, wachten (mensen om ons heen stapten op) en toen kregen we ook drankjes van het huis ed aangeboden die onze tafel nooit bereikten We zijn toen voor het nagerecht opgestapt. Serveerster riep uit 'Maar er zit nog een nagerecht bij uw menu!' Toen we uitlegden dat we al veel te lang aan het wachten waren bood ze ons een kopje koffie aan van het huis. Mijn vader vroeg toen of die voor of na de eerder beloofde drankjes van het huis zou worden geserveerd. Toen werd ze wel heel rood.
Ik ben door schade en schande de laatste jaren ook veel assertiever geworden en zeg er gelijk wat van als iets niet in orde is en wacht dan kortstondig een oplossing af. Is die niet naar genoegen dan betaal ik (gedeeltelijk) voor wat ik heb gehad en ben ik weg.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:20 schreef Aurelius het volgende:
Ik verbaas me altijd hoe geduldig wij Nederlanders zijn als het om slechte service gaat en hoe makkelijk we ons laten afscheppen met een gratis drankje of kopje koffie. Heb van mijn Japanse vrouw inmiddels wel geleerd hoe het moet. Meteen je mond opentrekken als het te lang duurt, en is er niet snel een verbetering, dan opstappen.
De sociale druk is in NL echter zo dat als je een terechte klacht heb je niet moet zeuren.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben door schade en schande de laatste jaren ook veel assertiever geworden en zeg er gelijk wat van als iets niet in orde is en wacht dan kortstondig een oplossing af. Is die niet naar genoegen dan betaal ik (gedeeltelijk) voor wat ik heb gehad en ben ik weg.
Ik trek mij weinig meer aan van sociale druk. Ben daar te oud en te eigenwijs voor.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
De sociale druk is in NL echter zo dat als je een terechte klacht heb je niet moet zeuren.
Ik ook, maar je dat maakt het niet minder waar.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik trek mij weinig meer aan van sociale druk. Ben daar te oud en te eigenwijs voor.
Wij hebben er ook wat van gezegd als het de moeite niet was hier in de UK, en men reageerde proffesioneel en een stuk beter dan in NL. Het kost mijn Engelse partner nog wel moeite om te klagen, maar hij doet het liever dan veel geld uitgeven aan slecht etenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ook, maar je dat maakt het niet minder waar.
Vrienden van mij woonden jaren in D en verhuisden naar UK, zeiden daar in restaurants ook, net als in D dat wat ze niet beviel en dat het bagger was als het bagger was. Dit is in de UK absoluut not done en bediening schrikt zich nog steeds te pletter.
Zinloos want IENS gaat het weghalen of niet toestaan op grond van: Niet conform onze 'huisregels'dan wel voorwaarden. Men bedoelt eigenlijk dat negatieve ervaringen (ongeacht of ze waar zijn) die de goede verstandhouding tussen IENS en het restaurant kunnen verstoren (of niet welgevallig zijn) geen plaats hebben op IENS. Verborgen vriendjes politiek dus wat al jaren aan de gang is..quote:Op maandag 16 juni 2014 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je je recensie ook op Iens gezet?
Beetje achterhaalde onzin, want als je kijkt naar de zeer negatieve recensies, qua service, op IENS van deze tent staan die er allemaal nog met cijfers 1,3 en 4.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:30 schreef Iwanius het volgende:
Zinloos want IENS gaat het weghalen of niet toestaan op grond van: Niet conform onze 'huisregels'dan wel voorwaarden. Men bedoelt eigenlijk dat negatieve ervaringen (ongeacht of ze waar zijn) die de goede verstandhouding tussen IENS en het restaurant kunnen verstoren (of niet welgevallig zijn) geen plaats hebben op IENS. Verborgen vriendjes politiek dus wat al jaren aan de gang is..
Maar ja, hoe moet het personeel "kwaliteitsgasten" eruit pikken. Voor een restaurant kan een rijke stinkerd die 600 stuksmijt aan dure gerechten en veel champagne erbij een hele fijne gast zijn. Laat ze maar betalen, de kachel moet tenslotte wel blijven roken.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
prijs-kwaliteitverhouding is helemaal zoek even los van de misplaatste arrogantie van het personeel dat kwaliteitsgasten niet ontdekt.
Sowieso zegt Iens me weinig, positief of negatief, de meeste mensen hebben geen verstand van goed eten, altijd leuk om te lezen maar ik zou niet snel beslissen op basis van wat ik daar lees.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:40 schreef Iwanius het volgende:
Nou...1 zwaluw maakt bij mij nog geen zomer want dat IENS aan vriendjespolitiek doet dat staat buiten kijf. Onze welbekende Johannes van Dam veegde ooit in een artikel in de krant de vloer aan met IENS en zijn onafhankelijkheid.
Dus als ik met vrienden ga eten en zij boeken terwijl ik een recensie achterlaat dan wordt deze verwijderd, zeg jij? Bovendien plaats ik ook wel eens recensies dagen nadat ik er geweest ben en/of loop ik zo maar ergens binnen zonder reservering. Daar zal de firma IENS dan toch een dagtaak aan hebben?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:38 schreef Iwanius het volgende:
Punt is dat de meeste mensen blind varen op allerlei recensies van 'grote'sites die zich als onafhankelijk e.d. presenteren en vaak er niet bij zeggen dat zij 'gekochte' recensies/meningen presenteren die vaak gebaseerd zijn op het feit dat zij gratis mogen komen eten met als tegenprestatie, dat de restauratateur een leuk stukje over hen schrijft.
Vervelende is echter dat men dat nooit vermeld op die sites die altijd volhouden dat men onafhankelijk en zo eerlijk zijn. Dus ik nam al die recensies tenzij ze van een Johannes van Dam of iemand die ik erg goed ken kwam zelden tot nooit serieus.
V.w.b. IENS is het zo dat IENS zichzelf als onafhankelijk presenteert en erg veel waarde hecht aan de goede relaties en verstandhouding tussen hen en de verschillende restaurants. Ik vergelijk IENS altijd een beetje met AH. Onder het mom van eerlijkheid en oprechtheid stiekem de kleine middenstander de nek omdraaien. Idem dito dus met IENS wiens recensies verre van onafhankelijk zijn en ondanks dat ze wel zeggen dat men wel onafhankelijk zijn kun je ook in hun huisregels zien waaraan je moet voldoen eer je recensie wordt geaccepteerd. Het lijkt allemaal heel nobel maar is het niet imo.
Daar is het gegeven dat IENS altijd controleert of je er wel bent geweest, op zich lijkt dit logisch echter je mag er toch vanuit gaan dat mensen in alle eerlijkheid een stukje ervaring plaatsen? Of is het toch de achterliggende gedachte om die persoon wanneer men erachter komt wie het is,telefonisch zwart te maken zodat die voor een volgende keer geweigerd wordt door dat zelfde restaurant? Precies,want dat is dus wat er ooit is gebeurd.
Hoe gaat men te werk dan? Nou simpel: Nederland is in regio's verdeeld en elke regio heeft zoals het heet een regio'manager'iemand die alle recensies voor die stad/gemeente overziet en de mogelijkheid heeft (zoals FA's op FOK!) recensies te plaatsen dan wel te wijzigen of weg te halen. Hij is net zo als jij en ik een 'liefhebber' van lekker eten met dien verstande dat hij die keren dat hij een restaurant bezoekt,zijn eten krijgt vergoed. Hij meldt ook altijd dat hij van IENS is is mij opgevallen alsof het de inspecteur van Michellin zelf is. Die vergoeding ligt op ongeveer 100 euro per keer. Soms,wil deze 'manager'ook een bekende sturen die dan uit zijn naam ergens gaat uiteten en dan verslag uitbrengt.
Stel jij bent 2 verschillende keren ergens gaan eten in de hoop dat het beter wordt en plaats daarover een slecht stuk, dan controleert hij dus of je er wel bent geweest. Hoe? Simpel. Bij aanmelding op de site IENS zit er ook een optie bij of je het rode boekje van IENS wilt ontvangen en waar de meesten dan braaf hun echte adres op invullen. Nou...1+1 is 2.
M.a.w als jij dus opnieuw een recensie plaatst is het met een beetje speurwerk makkelijk na tegaan wie of wat jij bent (tijdstip,dag,wat gegeten..mogelijk wat gezegd is in het restaurant i.c.m. je huisadres en naam),en is een telefoontje naar betreffende horecazaak de volgende stap die volgt.. Natuurlijk zal IENS dat altijd glashard ontkennen maar het vervelende is dat dit dus vaststaat en gedocumenteerd is.
De negatieve recenties zijn ook eigenlijk interessanter dan de positieve.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iens is ideaal. Als er op Iens staat dat de porties lekker groot zijn, vooral veel patat, en er niet te veel gedoetjes zijn bij je eten, dan weet ik dat ik er niet heen hoef. En het lezen van de slechtste reacties geeft vaak ook een goed beeld. Als iemand het eten wel zo onwijs duur vond, voor wel 35 euro voor 4 gangen, dan weet je ook wat voor figuur die schrijver is. Niet de cijfers maar de geschreven recensies geven een goed beeld van de reviewer en het restaurant.
Juist, je moet altijd een beetje tussen de regels doorlezen. precies de voorbeelden die jij noemt zijn de dingen die ik ook interessant vind om te weten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Iens is ideaal. Als er op Iens staat dat de porties lekker groot zijn, vooral veel patat, en er niet te veel gedoetjes zijn bij je eten, dan weet ik dat ik er niet heen hoef. En het lezen van de slechtste reacties geeft vaak ook een goed beeld. Als iemand het eten wel zo onwijs duur vond, voor wel 35 euro voor 4 gangen, dan weet je ook wat voor figuur die schrijver is. Niet de cijfers maar de geschreven recensies geven een goed beeld van de reviewer en het restaurant.
Echt. Je zit een stel mensen na te praten die 5 jaar geleden ooit iets hebben beweerd, maar waarvoor geen enkel bewijs is geleverd.quote:
Aha, dus jij bent het soort patser wat we gisteren besproken hebben, en niet de echte Culi-fiel: dikke sloten geld uitgeven, overal champagne bij drinken, telkens hetzelfde gerechtje 4x laten uitserveren en aan het eind een luide boer laten, een sigaar opsteken en je mond afvegen aan het tafellaken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:03 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb het geluk dat ik bijna alle horeca-zaken en diens uitbaters waarover ik
een duidelijk mening hebt persoonlijk ken en zij dus ook weten hoe ik over hun denk.
En dat sommigen daar niet blij mee zijn,het zij zo maar vreemd dan dat ik nog steeds
in elke restaurant waar zij de scepter zwaaien welkom ben en niet geweigerd wordt.
Dank voor je recensie.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:20 schreef roos85 het volgende:
Waar?
Librije's Zusje
Wanneer?
Zaterdag 14-6 in de middag.
Wat at je?
We hebben gekozen voor het drie gangen menu, ik in combinatie met een wijnarrangement (halve glazen) en mijn vriend dronk water.
Voor we het drie gangen menu geserveerd kregen, kregen we een aantal amuses.
De eerste amuse was een krakeling van ananas en piment:
[ afbeelding ]
Daaropvolgend: langoustine met tomaat en avocado en sardine met piment
[ afbeelding ]
Vooral de langoustine was erg fris (mede door de limoen) van smaak.
Vervolgens werden er oesters geserveerd,met als ik mij goed kan herinneren o.a. hazelnoot.
Ik was een beetje huiverig, want ik vind oesters over het algemeen niet zo lekker. Maar ik vond het wel dat ik het moest proberen. Ik vond het verrassend lekker van smaak, zo lust ik ze wel
[ afbeelding ]
Na deze amuses werden we naar de eetzaal gebracht.
Waar vervolgens, je verwacht het niet, weer een amuse volgde:
Zacht gegaard ei met o.a. zalmkuit. Wederom erg lekker. Het mandje brood met geiten- en gebruinde boter werd ook op tafel gezet.
[ afbeelding ]
De eerste gang van het lunch menu bestond uit:
Sint Jacobsmossel, geitenkwark, champignons en puur snijboonsap.
[ afbeelding ]
Ik vond het een erg lekker gerecht, puur van smaak en lekker licht.
Het hoofdgerecht bestond uit:
Filet van kabeljauw met citroengras en kokosnoot
[ afbeelding ]
Wederom een erg lekker gerecht, de kokos overheerste niet.
Voordat het dessert kwam, werd tot onze verrassing een kokosnoot met framboos geserveerd:
[ afbeelding ]
Ondanks dat er kokos op kokos volgde, was dit absoluut niet storend.
Wederom weer erg frisse en pure smaken.
Het dessert bestond uit: Koffie, grapefruit, hazelnoot en zoute mascarpone.
[ afbeelding ]
Prima dessert en een mooie afsluiter van het menu.
Bij de koffietafel werden diverse zoetigheden geserveerd, waaronder karamel met krokant gebakken varkenshuid, banaan met chocolade en een zelfgemaakt spekje.
Impressie?
We werden keurig ontvangen toen we bij het restaurant arriveerden, en mochten we een plaatsje zoeken in de binnenplaats. Al snel werd gevraagd wat we wilden drinken en werd dit snel uitgeserveerd. Zoals op de foto's is te zien kregen we de meeste amuses geserveerd terwijl we daar zaten, dit vond ik een klein minpuntje omdat we een aan een lage tafel zaten en geen servet hadden.
Toen we in de eetzaal zaten (die me overigs erg meeviel qua inrichting) zagen we dat andere tafels wel elke amuse aan tafel geserveerd kreeg. Ook kregen we op de binnenplaats het menu te horen en de menukaart gezien, ik had het persoonlijk toch wat netter gevonden als dit in de eetzaal zelf was gebeurd. Ook aangezien wij op dat moment als enige daar zaten.
De bieding vond ik opvallend losjes, wat ik persoonlijk wel kan waarderen. We werden keurig bediend en de gerechten werden over het algemeen keurig benoemd en uitgelegd wat het inhield.
Ook werd er bij elk gerecht keurig uitleg gegeven over de bijpassende wijn, ondanks dat ik iedere keer voor halve glazen ging, werd is er een aantal keer wat wijn bijgeschonken (werd wel gevraagd) zonder dat dit extra in rekening werd gebracht. Ook over het bijschenken van water niets anders dan lof, als de bediening zag het glas leeg begon te raken werd er heel snel weer bijgeschonken.
Ik vond het een erg leuke en bijzondere ervaring om bij LZ te lunchen, de gerechten waren echt goed en puur van smaak. In het restaurant zelf hing een erg ongedwongen en positieve sfeer.
Kosten?
De kosten voor de driegangenlunch, 1x koffieservies, 2x water en 4x 1/2 wijn-spijs waren ¤174,50.
Cijfer?
Een 9
Dank je!quote:
Helaas niet gezien, wie weet een volgende keerquote:Sjonnie of Trees nog gezien?
Het klinkt veel, maar het was het dubbel en dwars waardquote:
Ja mevrouw.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:51 schreef Isegrim het volgende:
Misschien moet je niet zo'n hele post quoten om enkel te bedanken.
Leuk. Heeft mijn recensie toch nog zin gehad. En als je het geluk hebt en wat langer daar blijft hangen en het is rustig in de zaak dan heb je de kans de eigenaar te zien die ook een sigarenpaffert opsteekt al zittende op de stoelen voor zijn zaak. Een kleine Turk met een joekel van een sigaar al paffend voor zijn zaak. Apart gezicht met al dat winkelend publiek in de Zwartjanstraat.quote:Wij zijn onlangs twee keer naar Sofra aan de Zwartjans (of Noordmolen?) geweest, Iwanius. Heerlijk! En een fijne kok met passie voor zijn werk. Erg leuk. Authentiek Turks en allemaal zelf gemaakt.
goeie moslim zal dat zijn !quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:16 schreef Iwanius het volgende:
[.En als je het geluk hebt en wat langer daar blijft hangen en het is rustig in de zaak dan heb je de kans de eigenaar te zien die ook een sigarenpaffert opsteekt al zittende op de stoelen voor zijn zaak. Een kleine Turk met een joekel van een sigaar al paffend voor zijn zaak.
Eigenaar is moslim maar van wat ik zo weet van onze reizen naar Turkije en de omgang met veel Turken zowel hier als daar is dat de gemiddelde Turk zo zijn eigen opvatting heeft wat een goede moslim is. Ze zijn i.i.g. wat ruimdenkend (moderner) daar in.quote:
Wat een feest!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:16 schreef Iwanius het volgende:
dan heb je de kans de eigenaar te zien die ook een sigarenpaffert opsteekt al zittende op de stoelen voor zijn zaak.
Ik was dat gisteren kwijt in een Frans kutrestaurant, met zijn 2-en.quote:
Wat zijn die vooroordelen dan?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:21 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik was dat gisteren kwijt in een Frans kutrestaurant, met zijn 2-en.
Al mijn vooroordelen over de Franse keuken werden weer eens bevestigd.
Ze spreken Fransquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |