abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 mei 2014 @ 07:55:40 #102
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_140414864
quote:
13s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zou ze niet eens toelaten in mijn tent.
The horror, vrijgezellenfeestjes met ongein en verkleedpartijen. :{w
in de korteput liep nog een groep dames rond die wat te vieren hadden, die wouden zonder reservering ergens gaan eten met 18 personen..

Ik zou het ook niet toelaten in mijn restaurant.. gaat ten koste van de andere gasten!
pi_140419760
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:22 schreef Isegrim het volgende:
Kan goed wezen dat je nog veel meer omzet mist als je er niks aan doet. :P

En trouwens, zulke lui zou ik gewoon niet in de zaak willen hebben. Als je met 20 man bent kun je ineens doen waar je zin in hebt? :?
Precies. Gaan dit soort gasten maar lekker naar zo een skihut achtige brasserie met een thema,kunnen ze daar de joligheid toepassen.

Ook dat sommige mensen een hond meenemen in een 'nette' zaak (vooral die accessoire "Paris Hilton" beestjes) }:| Du moment dat gebeurd.ben ik weg voorgoed! Gelukkig wordt dat in de zaken waar ik kom niet toegestaan,hoeveel geld je ook meebrengt gelukkig.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:43:10 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_140420134
Ga gewoon lekker naar de Mac Donalds of de plaatselijke dönertent met een vrijgezellenfeest. Snel erin en eruit en weer door met het feest :)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 12:16:09 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140421401
Het hangt er helemaal vanaf als die tafel van 20 het van te voren heeft aangekondigd en de uitbater ermee akkoord ging had hij bij reserveringen van anderen moeten meedelen dat er zo'n feestje op het programma stond.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 17:52:35 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140434954
Wanneer: dinsdag, 27-5-2014
Waar: 2 Michelinsterrenrestaurant Aan de Poel in Amstelveen.
Wat:
Het was weer de Heerlijk 10-daagse en daarom konden wij gebruik maken van een lunch bij het 2 Michelinsterrenrestaurant Aan de Poel in Amstelveen.
Inderdaad prachtig gelegen aan een poel. Helaas geen terrasweer dus binnen gegeten in het strak en modern ingerichte restaurant met open keuken, waarin je de de koks goed aan het werk kun zien.
Mooie tafels, lekker zittende stoelen.
En we begonnen gelijk met een mandje heerlijk brood en een glaasje Sauvignon Blanc en wat bruisend water:


Amuse:
Chefkok Stefan van Sprang kwam zelf de amuse aan onze tafel brengen en gaf ons meteen een korte uitleg over de rest van het menu.
De amuse bestond uit profiteroles met peulvruchten een 'sandwich' met appel en in het kommetje krokant gebakken of gefrituurd eekhoorntjesbrood met mierikswortel en saké:


Voorgerecht:
Het voorgerecht was een prachtig opgemaakt bord met daarop heerlijke malse eerst zachtgegaarde en gebakken kalfslende, een langoustinestaart en diverse bereidingen van bloemkool met een truffel-hollandaisesaus:


Daarna volgende ons tussengerecht.
Een mooi op de huid gebakken stukje zeebaars met prei waar aan tafel ter plekke een Oosterse Tom Yam-soep overheen gegoten werd. Prachtige smaakcombinatie.
Als bijgerecht werd daarbij een tomatentapenade en chips van mierikswortel geserveerd:



Hoofdgerecht:
Het hoofdgerecht bestond alweer uit vis. Dit keer een mooi gegaard stukje tongschar met gereduceerde rode wijnsaus en daarbij een opengewerkt krokant kroketje gevuld met ragout, groentengarnituur en wat foie gras:


Tenslotte volgde ons dessert: een vrolijk voorjaarsbordje met bloemen en allerlei bessen, een sorbet en wat yoghurt, waarbij aan tafel een beetje thee van vlierbessen overheen geschonken werd:


Totale kosten voor 2 personen inclusief wijn en tafelwater ¤ 106
Al met al een zeer geslaagde lunch met lekkere licht verteerbare menu-onderdelen.
Aan de Poel is z'n 2 Michelinsterren zeker waard! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 27-05-2014 18:03:47 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 27 mei 2014 @ 17:57:34 #107
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_140435100
Ohhh ziet er geweldig uit!! En dat voor die prijs :o
pi_140435566
Je hebt wel gezegd dat het leisteentje waar de chips van mierikswortel op lag echt niet meer kan?
pi_140435653
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:11 schreef Myraela het volgende:
Je hebt wel gezegd dat het leisteentje waar de chips van mierikswortel op lag echt niet meer kan?
Ik zei het nog tegen g _O- daar gaan opmerkingen over komen :D
  dinsdag 27 mei 2014 @ 18:26:01 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140436061
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:11 schreef Myraela het volgende:
Je hebt wel gezegd dat het leisteentje waar de chips van mierikswortel op lag echt niet meer kan?
Inderdaad.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 27 mei 2014 @ 19:11:34 #111
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_140437586
Hahah, had t niet eens opgemerkt!
pi_140441922
Waar?



Normaliter zou je hier als leek en buitenstaander (en gezien de historie) wegblijven maar
dit is niet meer de 20st eeuw maar de 21st eeuw en dat is ook te zien wanneer je de
Pauluskerk zowel van de buitenkant als van binnen ziet. Uiteraard geldt dit ook voor de
mensen die hier dagelijks komen. Geen smoezelige kledij en smerigheid maar lieden die
er redelijk schoon in zowel aanzien als gedrag uitzien.



Het bezoek aan de Pauluskerk is dit keer ingegeven door het feit dat men sinds kort heuse
avondmaaltijden voor 1 euro, ja...1 euro serveert en dat vanaf 17:00 uur. Om hiervan gebruik
te kunnen maken dien je wel klokslag 17:00 uur je bij de deur te melden en aan de
dienstdoende medewerker of medewerkster 1 euro te betalen waarna je de ontvangsthal mag
betreden en waar dan ook op dat moment alle tafels waar aan gegeten wordt, zijn gedekt.





Op de bovenetage kun je desgewensd naar de wc's gaan en eventueel met iemand afgezonderd
praten danwel gebruik maken van de daar aanwezige computers. Dat laatste is geheel gratis met
dien verstande dat je wel je moet legitimeren als je geen vaste bezoeker van de Pauluskerk
bent. Zorg dat je uiterlijk voor 17:20 uur binnen bent voor het avondeten want daarna gaat de deur
op slot en kom je niet meer binnen voor wat dan ook, totdat het avondeten is afgelopen.


Wat at je?




Op het menu stond dit keer een Runderkebab met yogurt-knoflooksaus,spice mondia rijst, een
mix groente en vooraf een kleine salade met ei,tomaat en komkommer en een frisse dressing.


Impressie/sfeer/bijzonderheden


Vooraf: Men kan hier geen culinaire hoogstandjes verwachten en dat is het dan ook niet.
Simpel gezegd: Honger maakt rauwe bonen zoet is een beetje van toepassing want het eten
is allemaal (mits je geen verwachtingen hebt) prima te verorberen Vergeet niet: Het is inprincipe
voor mensen die afhankelijk zijn van het welzijn die de Pauluskerk geeft en niet voor mensen die
zelf elke dag de luxe hebben keuzes te kunnen te maken bij de Albert Heijn of de Jumbo, over
wat vandaag op het menu zal staan.En aan de tafels is het gewoon aanschuiven en wachten op
je eten. Misschien heb je geluk even een gesprek aan te knopen met 1 van de vele nationaliteiten
die de Pauluskerk rijk is want dat is iets wat heel erg opvalt.Voertaal? Meestal engels.

Is het eten vers? Ja! Heeft het smaak? Best wel.Waar is het mee te vergelijken dan? Met wat een
gemiddelde uitwonende student tegenwoordig zelf aan eten bereidt nl.: Het vult de maag en is best
smakelijk.


Het mooie van dit alles is dat je gratis! meerdere malen een bordje eten mag vragen die dan
zonder morren wordt gebracht en zelfs toegejuicht met woorden als: "We hebben genoeg
hoor als je nog meer wilt hebben." En als rechtgeaarde Hollander is dat natuurlijk koren op de
molen van iemand die een stevig maal moet hebben om een gevulde maag te hebben. Dus werd
er tenslotte nog 2x na bestelt. Drinken bij het eten is in principe water dat in een karaf op tafel
staat.






ronde 1 *)



(Ronde 2 = ober...nog een keer van hetzelfde a.u.b. }) )


(*burp*...niet slecht... nog maar een rondje voor die ene euro..we zijn
tenslotte Hollanders he... :') )



(Ronde 3 met alleen rijst & saus want het vlees is op. :{ )


De bal runderkebab was goed gekruid en lekker en de yogurt-knofllok saus was ook prima,
Rijst prima gekookt en de groentenmix. Ach...i.c.m. de rest ook best te eten.(beetje droog)

Na afloop is er dan nog een toetje en ben je vrij om wanneer het maagje vol is en je een voldaan
gevoel hebt op te staan en de Pauluskerk te verlaten.



Conclusie:

Voor 1 euro je buikje rond eten is natuurlijk geen geld! ( ik had hier ook met plezier
2,50 euro willen betalen of desnoods 3,50 euro) En voor wat je krijgt is het helemaal van de
gekke,maar andermaal wordt aangetoond dat het met name de goedheid van de Pauluskerk
is, voor die mensen die helemaal onderaan de sociale ladder staan, om die ook een fatsoenlijk
maal te geven (naast liefdevol begrip en warmte) en om zich een beetje mens te kunnen voelen
aan het einde van de dag.


Cijfer?

6.5
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2014 20:54:24 ]
pi_140442071
Mooi initiatief van de Pauluskerk _O_ En ik neem aan dat je wel wat meer gedoneerd hebt dan 1 euro, aangezien je dat makkelijk kan betalen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140442136
Wat goed! :D !

En wat een nobel streven zeg, dat je gewoon 1 euro moet betalen maar wel onbeperkt mag halen :o
Mokkel met stuntstok
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:01:54 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140443125
Wat een leuk initiatief van de Pauluskerk. Maar in feite is het dus voor daklozen en anderen die niks te makke hebben, maar ze laten dus ook andere mensen die voldoende geld hebben om elke dag uit eten te gaan toe?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_140443247
Ja Golfer,Iedereen is welkom dus als jij & Bluezz langs willen komen: *) Be my guest..
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:04:17 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_140443285
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:01 schreef golfer het volgende:
Wat een leuk initiatief van de Pauluskerk. Maar in feite is het dus voor daklozen en anderen die niks te makke hebben, maar ze laten dus ook andere mensen die voldoende geld hebben om elke dag uit eten te gaan toe?
Juist omdat ze geen vooroordelen willen hebben en geen onderscheid willen maken.

Ik vind het wel lollig dat Iwanius daar is gaan eten/bunkeren en foto's heeft gemaakt _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_140443520
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Juist omdat ze geen vooroordelen willen hebben en geen onderscheid willen maken.

Ik vind het wel lollig dat Iwanius daar is gaan eten/bunkeren en foto's heeft gemaakt _O_
Het is alleen beetje gênant als hij drie borden vol heeft gegeten en echt maar 1 euro heeft betaald :X
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:12:04 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_140443744
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:08 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Het is alleen beetje gênant als hij drie borden vol heeft gegeten en echt maar 1 euro heeft betaald :X
Ach, dat moet hij toch weten, ik kan er niet zo mee zitten.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:18:57 #120
256666 leeell
I know you're lonely
pi_140447455
Als uitwonende student mag ik toch wel zeggen dat ik mijn eten er toch wel een factor 5 beter uitziet (en smaakt waarschijnlijk)
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 mei 2014 @ 23:09:48 #121
414785 sirdanilot
pi_140450433
Het lijkt me wel zo netjes om inderdaad wat extra geld te doneren (of bijvoorbeeld wat extra 'a la carte' dingetjes erbij te bestellen die wél een redelijk normale, zij het goedkope, horecaprijs hebben, zoals de soep) want dit is duidelijk bedoeld voor daklozen en is op kosten van de kerk en misschien subsidies.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:55:23 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140452978
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:44 schreef Isabeau het volgende:
Mooi initiatief van de Pauluskerk _O_ En ik neem aan dat je wel wat meer gedoneerd hebt dan 1 euro, aangezien je dat makkelijk kan betalen.
Een dikke sigaar achterlaten is het minste wel dat je kan doen inderdaad. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_140458423
Een dakloze voelt zich daar misschien weer even mens, maar als je gewoon normaal kan eten, zou ik me alleen maar slecht voelen als ik daar even 3 keer op zou komen scheppen.

quote:
"Elke dinsdag, donderdag en vrijdag 17.30 – 18.30 uur

Een gezamenlijke, goede maaltijd voor ¤ 1,- voor ieder geen mogelijkheid heeft om zelf te koken. (zuil 3 van de Pauluskerk)Gaarne om 17.30 uur aanwezig zijn: we beginnen samen!"
Dus eigenlijk heb je er gewoon weinig te zoeken.
pi_140460775
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:49 schreef Myraela het volgende:
Een dakloze voelt zich daar misschien weer even mens, maar als je gewoon normaal kan eten, zou ik me alleen maar slecht voelen als ik daar even 3 keer op zou komen scheppen.

[..]

Dus eigenlijk heb je er gewoon weinig te zoeken.
Helemaal met je eens. Voor mensen als Iwanus is dat à la carte- menu zodat de boel iig een beetje bekostigd kan worden.

Met plaatsvervangende schaamte heb ik zijn recensie gelezen.
Alsof hij er trots op was dat hij voor die euro 3x kon opscheppen.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_140460911
Er zijn volgens mij in de grotere steden ook genoeg andere mogelijkheden om goedkoop en gezamenlijk te eten wat niet speciaal voor daklozen is bedoeld.
Hier in Delft weet ik er sowieso al 2.
Je hebt 'Doel', gerund door mensen met uitkering die bij de GGZ zitten en weer in het arbeidsproces moeten komen.
Bij 'St Jansbrug' wordt het volgens mij gerund door studenten.

Heb je ook een prima maaltijd waar je voor het hoofdgerecht volgens mij iets van 3 euro betaalt.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:27:54 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_140462328
Redelijk schandalig, zeker voor iemand die zijn vakanties in 5-sterren hotels spendeert en iedere week meerdere keren uit eten gaat. Dit wordt bekostigd door donaties en is voor mensen die het echt nodig hebben. :{

en deze woorden neem ik terug mits Iwanius nog reageert met dat die meer heeft betaald dan die 1 euro

En is dat nou een dikke sigaar op de foto's? :N
pi_140464353
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:38 schreef mascara-klodder het volgende:

Helemaal met je eens. Voor mensen als Iwanus is dat à la carte- menu zodat de boel iig een beetje bekostigd kan worden.

Met plaatsvervangende schaamte heb ik zijn recensie gelezen.
Alsof hij er trots op was dat hij voor die euro 3x kon opscheppen.
Idd.
Ik vind het gewoon schofterig om daar te eten als je genoeg geld hebt.
Als je nieuwsgierig bent naar zo'n initiatief zou het je sieren gewoon 1 bordje te nemen en lekker te doneren.
pi_140464821
Ach, ze moedigen ze het zelf aan, dat extra opscheppen. Ik vind het wel informatief, voor een keertje. Die Rotterdamse eethuisjes kunnen me normaal gesproken weinig boeien, maar dit vind ik wel
interessant om eens te zien.
anonieme razernist
pi_140465005
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:44 schreef NoCigar het volgende:
Ach, ze moedigen ze het zelf aan, dat extra opscheppen.
Ze gaan er vanuit dat mensen alleen komen als ze daar een goede reden voor hebben. Daar is het voor bedoeld en die willen ze zich thuis laten voelen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:54:13 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140465196
Hoeveel heb je aan donatie gegeven Iwanus?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:11:29 #131
130803 Gripper
Get a grip
pi_140465798
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 08:49 schreef Myraela het volgende:
"Elke dinsdag, donderdag en vrijdag 17.30 – 18.30 uur Een gezamenlijke, goede maaltijd voor ¤ 1,- voor ieder geen mogelijkheid heeft om zelf te koken. (zuil 3 van de Pauluskerk)Gaarne om 17.30 uur aanwezig zijn: we beginnen samen!"
Nou, in het nasi topic is toch wel duidelijk geworden dat Iwanius maar beter niet zelf kan koken... ;)

Ik vind het dan eigenlijk wel verstandig om zoals hij doet zoveel en zo vaak mogelijk anderen voor je te laten koken.
Die mensen van de kerk zien het als liefdeswerk, dus zij houden een goed gevoel over aan het feit dat die nieuwe meneer aan de tafel in de hoek er zo zichtbaar van geniet, en Iwanius heeft z'n buikje bol. Iedereen tevreden!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_140466749
quote:
13s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ze gaan er vanuit dat mensen alleen komen als ze daar een goede reden voor hebben. Daar is het voor bedoeld en die willen ze zich thuis laten voelen.
Weet ik niet. Misschien hebben ze wel gewoon graag dat er gewone mensen komen. Bijvoorbeeld omdat de meeropbrengst de meerkosten overstijgt. Daarnaast denken ze waarschijnlijk dat het goed is voor de hulpbehoevenden om in het gezelschap van gewone mensen de maaltijd te genieten, waarschijnlijk niet onterecht. En waarschijnlijk realiseren ze zich ook dat veel gewone mensen graag het budget aanvullen door meer te betalen dan gevraagd wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_140466908
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Weet ik niet. Misschien hebben ze wel gewoon graag dat er gewone mensen komen. Bijvoorbeeld omdat de meeropbrengst de meerkosten overstijgt. Daarnaast denken ze waarschijnlijk dat het goed is voor de hulpbehoevenden om in het gezelschap van gewone mensen de maaltijd te genieten, waarschijnlijk niet onterecht. En waarschijnlijk realiseren ze zich ook dat veel gewone mensen graag het budget aanvullen door meer te betalen dan gevraagd wordt.
Er staat toch gewoon "Voor iedereen die niet de mogelijkheid heeft zelf te koken". Dit als eetgelegenheid zien is een beetje als een nachtopvang als hotel zien.
pi_140466985
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Er staat toch gewoon "Voor iedereen die niet de mogelijkheid heeft zelf te koken". Dit als eetgelegenheid zien is een beetje als een nachtopvang als hotel zien.
Met kop soep en kop koffie voor vier euro, goeie deal toch :P
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:03:16 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140467243
Wat een drukte zeg, hij zit er toch niet iedere dag, gezien zijn hoeveelheid aan recensies lijkt het me niet, ik vind het wel grappig dat hij dit doet al ga ik er vanuit dat het eenmalig is.
pi_140467282
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Er staat toch gewoon "Voor iedereen die niet de mogelijkheid heeft zelf te koken". Dit als eetgelegenheid zien is een beetje als een nachtopvang als hotel zien.
Er staat niet: Alleen voor dak- en thuislozen. Het lijkt er meer op dat ze uitnodigend willen zijn, naar eenieder die daar om de een of andere reden zou willen eten. De mensen die dan wat meer hebben zorgen voor extra budget door er een glas bij te nemen, waarvan de prijzen niet op daklozenniveau liggen.

Waarschijnlijk is het uitgangspunt dat mensen zelf wel weten wat het goede is om te doen, en dat zij dat slechts uitlokken door zelf goed te doen. Dan krijg je vanzelf wel dat er geen groepen studenten komen om eens even lekker te profiteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_140473557
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Er staat niet: Alleen voor dak- en thuislozen. Het lijkt er meer op dat ze uitnodigend willen zijn, naar eenieder die daar om de een of andere reden zou willen eten. De mensen die dan wat meer hebben zorgen voor extra budget door er een glas bij te nemen, waarvan de prijzen niet op daklozenniveau liggen.

Waarschijnlijk is het uitgangspunt dat mensen zelf wel weten wat het goede is om te doen, en dat zij dat slechts uitlokken door zelf goed te doen. Dan krijg je vanzelf wel dat er geen groepen studenten komen om eens even lekker te profiteren.
Eens hoor :Y En het is sowieso leuk als er niet alleen daklozen eten, ook voor de daklozen zelf.

Maar goed, ik had me wel kapot geschaamd als ik 3x had opgeschept voor maar 1 euro, dan had ik ook meer betaald.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140473927
Zo...wat een reacties weer van moralisten en betweters.

Zullen we 1 ding afspreken? Als dit de teneur is/wordt op mijn recensies dan is dit mijn laatste recensie op FOK! geweest want ik doe dit omdat ik het leuk vind. Niet om onnodig gezeik om niets te krijgen als het puur ingegeven is door eigen moralistisch gelul.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:44 schreef Isabeau het volgende:
Mooi initiatief van de Pauluskerk _O_ En ik neem aan dat je wel wat meer gedoneerd hebt dan 1 euro, aangezien je dat makkelijk kan betalen.
Nee, 1 euro bij de deur is 1 euro.!

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:04 schreef Molo het volgende:

Juist omdat ze geen vooroordelen willen hebben en geen onderscheid willen maken.

Ik vind het wel lollig dat Iwanius daar is gaan eten/bunkeren en foto's heeft gemaakt _O_
Jij begrijpt het en zo moet je mijn bezoek ook zien.

Waar anderen zoals Golfer en Bluezz zich alleen maar in de veilige "Hollandse brasserieën en restaurants "wagen en waar haast alleen maar "nette"brave (welbespraakte autochtone) landgenoten komen heb ik tenminste de moeite genomen tussen mensen te zitten die amper Nederlands spreken,van allochtone afkomst zijn( Afrika,Azie,Midden-Amerika),die bijna allemaal een zwaar verleden hebben en verder helemaal niets hebben dan als enig toevlucht de Pauluskerk en het aanwezig personeel(vrijwilligers) die hun letterlijke liefdevol opvangen en toevallige passanten die met hun een praatje willen aanknopen. En ja ze dragen niet die 'chique kleding die mensen zoals Golfer en Bluezz hebben. Nee, deze mensen dragen wat ze kunnen krijgen. Afvallige kleding waar anderen vaak hun neus voor ophalen. Maar wel hier de moralist komen uithangen inzake mijn bezoek aldaar?'Houd dan je mond zeg ik altijd. }:|

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:09 schreef sirdanilot het volgende:
Het lijkt me wel zo netjes om inderdaad wat extra geld te doneren (of bijvoorbeeld wat extra 'a la carte' dingetjes erbij te bestellen die wél een redelijk normale, zij het goedkope, horecaprijs hebben, zoals de soep) want dit is duidelijk bedoeld voor daklozen en is op kosten van de kerk en misschien subsidies.
Er wordt bij de deur verwacht dat je betaalt wat je dient te betalen voor je avondmaaltijd. Die andere dingen die je op die andere kaart zag is voor op de dag en kan dus niet bestelt worden tijdens het "avondeten" M.a.w.die andere kaart met broodjes e.d. kan je alleen bestellen tussen 12:00 en 16:30 uur. Daarna alleen nog het avondmenu.

quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:38 schreef mascara-klodder het volgende:

Helemaal met je eens. Voor mensen als Iwanus is dat à la carte- menu zodat de boel iig een beetje bekostigd kan worden.

Met plaatsvervangende schaamte heb ik zijn recensie gelezen.
Alsof hij er trots op was dat hij voor die euro 3x kon opscheppen.
Ik heb bewust 3x genomen puur om te chargeren en reacties zoals die van jou uit te lokken.
Nou..het is weer gelukt hoor. *)

Alsof ik geen keuze had om op te staan en 1 van mijn lievelingszaken te bezoeken hierna. Nee...bleef gewoon om de hele rit uit te zitten en alles te ervaren. Daarnaast stimuleerde de vrijwilligers die rondliepen in woord en gebaar het second of third/fourth helping elke keer bij de tafels."willen jullie nog wat?"Is genoeg hoor."

De gemiddelde landgenoot die laat zich dit soort dingen (gratis/kost amper wat nooit 2x zeggen).
Zijn wij Nederlanders bekend om wereldwijd. En nu omdat ik het dus doe is het plotseling not done? _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:29 schreef Bluezz het volgende:

Idd.
Ik vind het gewoon schofterig om daar te eten als je genoeg geld hebt.
Als je nieuwsgierig bent naar zo'n initiatief zou het je sieren gewoon 1 bordje te nemen en lekker te doneren.
Alsof jullie ook maar de moeite zouden nemen hier tussen dit soort mensen plaats te nemen.
Jij en je man begeven je alleen maar in je eigen wereldje en komen dan hier de moralist t.a.v. mijn bezoek en gedane moeite uithangen. Donderstraal dan op.

Niets is zo makkelijk als je je met een strippenkaart/Diningcity/AMEX actie kortingskaart o.i.d je in de betere zaken begeeft en weer heerlijk afstandelijk over de wereld/huiselijke problemen kan praten terwijl je onderwijl geen poot uitsteekt inzake het wel en wee van mensen zoals in de Pauluskerk.,laat staan dat jij je er letterlijk tussen begeeft en eens verdiept hoe het leven van die mensen elke dag is. Nee.... we kijken wel tv als het erop komt en oordelen dan of geven weer een beetje geld zo tegen het eind van het jaar (Serious Request) om het schuldgevoel af te kopen.. :r

Ik zal het gelijk scherp stellen. Ik durf te wedden dat je man en jij niet naar Rotterdam durven te komen en in de Pauluskerk zo een avondmaal nuttigen. Wedden dat jullie om wat voor reden ook niet komen? En om een beetje op jullie niveau te blijven: Durf er een fles Moet champagne op te zetten die ik (als jullie komen) gelijk overhandig.

quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:44 schreef NoCigar het volgende:
Ach, ze moedigen ze het zelf aan, dat extra opscheppen. Ik vind het wel informatief, voor een keertje. Die Rotterdamse eethuisjes kunnen me normaal gesproken weinig boeien, maar dit vind ik wel interessant om eens te zien.
Ook jij snapt te insteek van mijn bezoek.

quote:
13s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:49 schreef Myraela het volgende:

Ze gaan er vanuit dat mensen alleen komen als ze daar een goede reden voor hebben. Daar is het voor bedoeld en die willen ze zich thuis laten voelen.
Nee, dat interpreteer je dus fout zoals de meesten hier. Iedereen is welkom want anders hadden ze het wel besloten gehouden voor alleen maar Pauluskerk gangers.

Punt is dat men poogt zo wat meer mensen van buiten aan te trekken zodat dat ook weer financieel bijdraagt tot inkomsten aldaar. Daarbij is het ook goed dat mensen van buiten die je in principe nooit hier zou zien (tenzij ze uitgenodigd worden) ook eens kennismaken met waar de Pauluskerk voorstaat en hoe men opereert en samenwerkt met de vaste bezoekers/verslaafden.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel heb je aan donatie gegeven Iwanus?
Voor de mensen op FOK! (buitenwereld) geen rooie cent. >:)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:11 schreef Gripper het volgende:

Die mensen van de kerk zien het als liefdeswerk, dus zij houden een goed gevoel over aan het feit dat die nieuwe meneer aan de tafel in de hoek er zo zichtbaar van geniet, en Iwanius heeft z'n buikje bol. Iedereen tevreden!
Puike inschatting. ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:

Er staat niet: Alleen voor dak- en thuislozen. Het lijkt er meer op dat ze uitnodigend willen zijn, naar eenieder die daar om de een of andere reden zou willen eten. De mensen die dan wat meer hebben zorgen voor extra budget door er een glas bij te nemen, waarvan de prijzen niet op daklozenniveau liggen.

Waarschijnlijk is het uitgangspunt dat mensen zelf wel weten wat het goede is om te doen, en dat zij dat slechts uitlokken door zelf goed te doen. Dan krijg je vanzelf wel dat er geen groepen studenten komen om eens even lekker te profiteren.
^O^ Perfect opgemerkt. Vandaar ook dat levensgrote oranje bord met de tekst in de ontvangsthal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 17:13:16 ]
pi_140473995
*popcorn pakt *
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:17:20 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140474192
En onze mooie recensie sneeuwt helemaal onder door die troll. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_140474289
Je hebt er zelf om gevraagd dus kan je nu eens de bal terug verwachten.
Of zal ik eens jouw scherpe reacties stuk voor stuk aanhalen ondanks de ;)

Niet erg hoor Golfer,kan het hebben,maar niet gaan piepen nu ik eens wat terug zeg.

Ik ben benieuwd of je naar Rotterdam/Pauluskerk durft te komen. Ik heb er een fles opgezet. :O

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 17:21:56 ]
pi_140474424
quote:
13s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:17 schreef golfer het volgende:
En onze mooie recensie sneeuwt helemaal onder door die troll. :{
Omdat dat gewoon een mooi diner is waar je met je ogen van kan smullen en geen controversieel bezoek aan een initiatief voor mensen die bijna geen geld hebben 8-) Er valt weinig te discussieren over een leuk avondje uit. Je kan enkel mensen inspireren ook een keer naar dat restaurant te gaan ;)

En daarop inhakend zou ik echt niet weten waarom golfer naar de Pauluskerk zou gaan voor een 'avondje uit'. Huh?!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:25:18 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_140474467
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat dat gewoon een mooi diner is waar je met je ogen van kan smullen en geen controversieel bezoek aan een initiatief voor mensen die bijna geen geld hebben 8-) Er valt weinig te discussieren over een leuk avondje uit. Je kan enkel mensen inspireren ook een keer naar dat restaurant te gaan ;)

En daarop inhakend zou ik echt niet weten waarom golfer naar de Pauluskerk zou gaan voor een 'avondje uit'. Huh?!
Nou ja, lunchen op een avondje uit lijkt mij toch wel een tikje controversieel.
pi_140474486
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:25 schreef remlof het volgende:

Nou ja, lunchen op een avondje uit lijkt mij toch wel een tikje controversieel.
:P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 17:32:08 #145
414785 sirdanilot
pi_140474707
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:08 schreef Iwanius het volgende:
Zo...wat een reacties weer van moralisten en betweters.

Zullen we 1 ding afspreken? Als dit de teneur is/wordt op mijn recensies dan is dit mijn laatste recensie op FOK! geweest want ik doe dit omdat ik het leuk vind. Niet om onnodig gezeik om niets te krijgen als het puur ingegeven is door eigen moralistisch gelul.

Waar anderen zoals Golfer en Bluezz zich alleen maar in de veilige "Hollandse brasserieën en restaurants "wagen en waar haast alleen maar "nette"brave (welbespraakte autochtone) landgenoten komen heb ik tenminste de moeite genomen tussen mensen te zitten die amper Nederlands spreken,van allochtone afkomst zijn( Afrika,Azie,Midden-Amerika),die bijna allemaal een zwaar verleden hebben en verder helemaal niets hebben dan als enig toevlucht de Pauluskerk en het aanwezig personeel(vrijwilligers) die hun letterlijke liefdevol opvangen en toevallige passanten die met hun een praatje willen aanknopen. En ja ze dragen niet die 'chique kleding die mensen zoals Golfer en Bluezz hebben. Nee, deze mensen dragen wat ze kunnen krijgen. Afvallige kleding waar anderen vaak hun neus voor ophalen. Maar wel hier de moralist komen uithangen inzake mijn bezoek aldaar?'Houd dan je mond zeg ik altijd. }:|
Och, wat ben je toch een goed persoon, dat jij de o zo verhevene afdaalt onder het plebs om met hen voor 1 euro aan de dis te zitten :') :') :') Wat een enórme gunst aan die mensen, ze zullen vast in pure bewondering naar je hebben opgekeken hoor :') :') En ondertussen heeft meneer lekker voor 1 euro (wat waarschijnlijk lang niet eens de pure kosten van het eten dekt, laat staan de hoeveelheid vrijwillige arbeid die erin zit) zitten bunkeren, en er kan dan nog niet eens een donatie vanaf.

Prima initiatief om eens even te kijken hoe het er daar allemaal aan toe gaat, maar wees dan ook een vent en geef wat van je vast enórm vette bankrekening ( :') ) om het project te steunen, in plaats van dat je alleen profiteert en weer weggaat. Verder is je instelling van 'kijk mij die ook dure zaken kan betalen eens afdalen naar het plebs' walgelijk, maar goed dat moet jij weten :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_140474722
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:24 schreef Isabeau het volgende:

Omdat dat gewoon een mooi diner is waar je met je ogen van kan smullen en geen controversieel bezoek aan een initiatief voor mensen die bijna geen geld hebben 8-) Er valt weinig te discussieren over een leuk avondje uit. Je kan enkel mensen inspireren ook een keer naar dat restaurant te gaan ;)

En daarop inhakend zou ik echt niet weten waarom golfer naar de Pauluskerk zou gaan voor een 'avondje uit'. Huh?!
Er is een mooie Engelse zin die misschien alles zegt: Don't judge me until you've walked a mile in my shoes

Ik durf uit mijn comfortzone van betere zaken/restaurants te komen en gewoon een plek waar je normaliter je niet zou begeven, binnen te lopen,aan te schuiven en mee te eten. Golfer en co hebben weer gelijk een moralistisch oordeel klaar terwijl ik erom durf te wedden dat zij niet the guts hebben zelf eens hier binnen te stappen en te zien en mee te maken hoe het daar nu allemaal eraan toegaat. Maar wel een oordeel al klaar hebben. Houd dan je mond.

Maar goed ik heb ze uitgedaagd en word graag (ze komen toch niet met een of ander slap excuus.Let maar op) verrast want er staat een fles Moet voor ze klaar die ze krijgen als ze durven te komen eten daar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 17:35:35 ]
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 17:33:51 #147
414785 sirdanilot
pi_140474761
---
Even on-topic: bij sommige studentenverenigingen kun je ook goedkoop eten, omdat de studenten dan een paar keer per jaar dienst hebben in het restaurant of de afwas. Bijvoorbeeld bij Augustinus in Leiden.

Maar bij de meeste verenigingen is dit alleen voor leden en introducés (dan maken ze er weinig tot geen winst op).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:35:22 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140474800
Ik vind het prima dat je daar gaat eten, maar het zou je sieren als je zou doneren. Het enige waar je interesse
lijkt te liggen is goedkoop je wems vol te houwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:35:37 #149
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140474812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:24 schreef Isabeau het volgende:

En daarop inhakend zou ik echt niet weten waarom golfer naar de Pauluskerk zou gaan voor een 'avondje uit'. Huh?!
Ik vraag me ook af waarom ik in vredesnaam met die idioot naar die kerk moet gaan?
Als ik uit eten ga bepaal en betaal ik zelf mijn eten en mijn keuzes.
Dat hij blijkbaar dit een uitdaging vindt zegt genoeg over hem...als uitvreter.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:36:51 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_140474855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af waarom ik in vredesnaam met die idioot naar die kerk moet gaan?
Als ik uit eten ga bepaal en betaal ik zelf mijn eten en mijn keuzes.
Dat hij blijkbaar dit een uitdaging vindt zegt genoeg over hem...als uitvreter.
uitvreter, uitdager zie ik er meer in
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:38:01 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140474900
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:08 schreef Iwanius het volgende:

Zullen we 1 ding afspreken? Als dit de teneur is/wordt op mijn recensies dan is dit mijn laatste recensie op FOK! geweest want ik doe dit omdat ik het leuk vind.

Mogen we je daar aan houden? :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_140475020
Heb jij tenminste meer ruimte voor je eigen recensies wil je zeggen? >:)

Ja,mag jij mij aanhouden maar ik houd tenminste woord. Kwestie van wanneer ik dat moment uitkies. Nu jij weer. Maar jij durft niet eens dat aan te gaan getuige je slap excuus die ik verwachte en ook voorspelde inzake het naar de Pauluskerk komen om tussen de bezoekers aldaar wat te eten. Zelfs als er een fles tegenover staat. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 17:42:11 ]
pi_140475057
Zullen we weer ontopic gaan en de vetes elders uitvechten?
Mokkel met stuntstok
pi_140475062
quote:
2s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:41 schreef Iwanius het volgende:
Heb jij tenminste meer ruimte voor je eigen recensies wil je zeggen? >:)

Ja,mag jij mij aanhouden maar ik houd tenminste woord. Kwestie van wanneer ik dat moment uitkies. Nu jij weer. Maar jij durft niet eens dat aan te gaan getuige je slap excuus die ik verwachte en ook voorspelde inzake naar de Pauluskerk te komen om tussen de bezoekers aldaar wat te eten. Zelfs als er een fles tegenover staat. :)
Ja, ik zie het niet. Echt niet. Geen enkele reden om te gaan, behalve misschien honger of enorme nieuwsgierigheid. En dat heeft golfer beiden niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140475071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:42 schreef Mord_Sith het volgende:
Zullen we weer ontopic gaan en de vetes elders uitvechten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140475425
Mensen het was wel klaar. Lekker eten en genieten allemaal weer.
Mokkel met stuntstok
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:53:50 #157
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_140475459
Bummer. -O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_140498990
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Mogen we je daar aan houden? :W
Liever niet, er zijn genoeg fokkers die de recensies van Iwanius kunnen waarderen, zonder zich een mening te hoeven vormen over zijn persoonlijkheid :+
pi_140499362
Ik kan zijn recensies ook waarderen. Wat hij ervoor betaalt interesseert me echt geen zak btw. :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:09:14 #160
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_140499942
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 08:42 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Liever niet, er zijn genoeg fokkers die de recensies van Iwanius kunnen waarderen, zonder zich een mening te hoeven vormen over zijn persoonlijkheid :+
+1
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_140500149
Nu tijd voor weer een recensie :)


Waar: Loch Fyne Seafood & Grill, York


Wanneer: 28-5-2014

Het menu:

Coquilles met haggis en gegrilde peer.

Erg lekker, mooi gebalanceerd voorgerecht. Een hapje van lief geproeft, dat was goede introductie van haggis voor mij. Erg lekker!

Gegrilde sardines met knoflook en peterselieboter.

Ik had nog nooit gegrilde hele sardine gehad,en ik vond het fantastisch lekker :) Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegrilde zeebaars met chilli & koriander, met citroen-peterselie aardappeltjes en knoflook sperziebonen.

Volgens Lief een erg lekkere zeebaars en smaakvolle nieuwe aardappeltjes. Minpunt was wel dat de sperziebonen niet geheel gaar waren, en dat gold ook voor mijn hoofdgerecht. Wij hebben beide sperziebonen porties niet hoeven betalen, en kregen hierom thee en koffie van het huis. Dat was goede service :)

Gebakken heilbot met Hollandaise saus, gratin Dauphinois en knoflook sperziebonen.
[
Lekkere vis, smaakvolle saus. De gratin lijkt op de foto heel donker, maar het was prima van smaak.

Daarna nog een toetje voor mij, namelijk Perentaart met amandelen en creme Anglaise. Helaas vergeten een foto te maken, maar het was heerlijk! Lekker zacht, verwarmend, romig en zoet zoals je wil op een regenachtige avond zoals gisteren.

Impressie?
Ik ben hier al eerder geweest, en ik ben zeer tevreden over het eten. Het is over het algemeen eten van hoge kwaliteit en er is hele goede service. De bediening is prettig en persoonlijk, en als er een minpunt is zoals de boontjes van vandaag wordt er adequaat gehandeld. Niet hoeven betalen voor de bonen en koffie en thee van het huis stemde ons tevreden. We hadden een hele fijne ober :)

Kosten?
65 pond afgerond voor 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten, 4 drankjes en een dessert :) Ik vind dat prima in verhouding.

Cijfer?
8+

[ Bericht 2% gewijzigd door Selestha op 29-05-2014 10:28:45 ]
pi_140500730
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:08 schreef Iwanius het volgende:

Waar anderen zoals Golfer en Bluezz zich alleen maar in de veilige "Hollandse brasserieën en restaurants "wagen en waar haast alleen maar "nette"brave (welbespraakte autochtone) landgenoten komen heb ik tenminste de moeite genomen tussen mensen te zitten die amper Nederlands spreken,van allochtone afkomst zijn( Afrika,Azie,Midden-Amerika),die bijna allemaal een zwaar verleden hebben en verder helemaal niets hebben dan als enig toevlucht de Pauluskerk en het aanwezig personeel(vrijwilligers) die hun letterlijke liefdevol opvangen en toevallige passanten die met hun een praatje willen aanknopen. En ja ze dragen niet die 'chique kleding die mensen zoals Golfer en Bluezz hebben. Nee, deze mensen dragen wat ze kunnen krijgen. Afvallige kleding waar anderen vaak hun neus voor ophalen. Maar wel hier de moralist komen uithangen inzake mijn bezoek aldaar?'Houd dan je mond zeg ik altijd. }:|
Mijn hemel, wat ben jij een avonturier. Ik moet bijna kotsen bij je verhaal. Je doet het nu overkomen alsof jij de wereldverbeteraar bent door je een uur te omgeven door dak- en thuislozen en een maaltijd van een euro naar binnen te schuiven en nog lekker drie keer bij te scheppen. Te treurig voor woorden.
pi_140502209
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:22 schreef Selestha het volgende:
Nu tijd voor weer een recensie :)


Waar: Loch Fyne Seafood & Grill, York


Wanneer: 28-5-2014

Het menu:

Coquilles met haggis en gegrilde peer.
[ afbeelding ]
Erg lekker, mooi gebalanceerd voorgerecht. Een hapje van lief geproeft, dat was goede introductie van haggis voor mij. Erg lekker!

Gegrilde sardines met knoflook en peterselieboter.
[ afbeelding ]
Ik had nog nooit gegrilde hele sardine gehad,en ik vond het fantastisch lekker :) Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegrilde zeebaars met chilli & koriander, met citroen-peterselie aardappeltjes en knoflook sperziebonen.
[ afbeelding ]
Volgens Lief een erg lekkere zeebaars en smaakvolle nieuwe aardappeltjes. Minpunt was wel dat de sperziebonen niet geheel gaar waren, en dat gold ook voor mijn hoofdgerecht. Wij hebben beide sperziebonen porties niet hoeven betalen, en kregen hierom thee en koffie van het huis. Dat was goede service :)

Gebakken heilbot met Hollandaise saus, gratin Dauphinois en knoflook sperziebonen.
[[ afbeelding ]
Lekkere vis, smaakvolle saus. De gratin lijkt op de foto heel donker, maar het was prima van smaak.

Daarna nog een toetje voor mij, namelijk Perentaart met amandelen en creme Anglaise. Helaas vergeten een foto te maken, maar het was heerlijk! Lekker zacht, verwarmend, romig en zoet zoals je wil op een regenachtige avond zoals gisteren.

Impressie?
Ik ben hier al eerder geweest, en ik ben zeer tevreden over het eten. Het is over het algemeen eten van hoge kwaliteit en er is hele goede service. De bediening is prettig en persoonlijk, en als er een minpunt is zoals de boontjes van vandaag wordt er adequaat gehandeld. Niet hoeven betalen voor de bonen en koffie en thee van het huis stemde ons tevreden. We hadden een hele fijne ober :)

Kosten?
65 pond afgerond voor 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten, 4 drankjes en een dessert :) Ik vind dat prima in verhouding.

Cijfer?
8+
Heerlijk he? Als je tevreden naar buiten loopt.
Die hele vissen :o Dat zie je hier in NL bijna niet meer, je krijgt toch het meest filet.
Haggis is, mits goed bereid, lekker hoor :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 29-05-2014 12:13:49 ]
pi_140502272
Blij toe, zou werkelijk niet weten wat ik kan eten van een vis :@
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_140502479
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Heerlijk he? Als je tevreden naar buiten loopt.
Die hele vissen :o Dat zie je hier in NL bijna niet meer, je krijgt toch het meest filet.
Er werd duidelijk op de kaart aangegeven dat het om hele vissen ging, minder avontuurlijke mensen konden ook rustig filet bestellen ;) Maar wij hebben geen moeite met oogjes enzo ;)

En het is best leuk zo, want die sardinen had ik anders dus nooit geprobeerd :)
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:13:48 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140502485
Hele gegrilde sardienes, gewoon met wat zout en citroensap. Daar kan je me snachts voor wakker maken, ik denk dat ik weinig dingen zo lekker vind.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140502511
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Hele gegrilde sardienes, gewoon met wat zout en citroensap. Daar kan je me snachts voor wakker maken, ik denk dat ik weinig dingen zo lekker vind.
Ja dat snap ik nu, het is echt verukkelijk :D Een van de lekkerste dingen die ik ooit gegeten heb :9
pi_140502557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Haggis is, mits goed bereid, lekker hoor :Y
Ja, dat heb ik nu ook ontdekt :D Heerlijk. Best leuk zo, drie dingen geprobeerd in een avond die ik nooit eerder gehad heb en die op mijn lekkere dingen lijstje kunnen :)
  donderdag 29 mei 2014 @ 13:24:58 #169
63722 z80
I fink you freaky
pi_140504675
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Blij toe, zou werkelijk niet weten wat ik kan eten van een vis :@
dat is makkelijk. alles met uitzondering van de staart, kop en graten. de huid is een keuze.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_140505422
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Blij toe, zou werkelijk niet weten wat ik kan eten van een vis :@
Juist daarom zou je soms eens een hele vis moeten krijgen.
pi_140505564
Nog nooit zulke lekkere hele gegrilde vis gehad als in Thailand. Zo vers op de grill :9~
Nog nooit sardines gehad, zal ze snel eens proberen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_140505824
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:06 schreef Bluezz het volgende:
Haggis is, mits goed bereid, lekker hoor :Y
Dat je dat naar binnenkrijgt. Ooit geprobeerd in Glasgow zelf en bij Hielander in Alkmaar. Whisky's top maar de hagis? :N

quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Hele gegrilde sardienes, gewoon met wat zout en citroensap. Daar kan je me snachts voor wakker maken, ik denk dat ik weinig dingen zo lekker vind.
Mont-sur-Rolle Piet in de zomer bij het meer. :Y Heerlijk genietend van een wijntje. In de winter voortreffelijke kaasfondue trouwens. En anders Marseille in F.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 14:09:38 ]
pi_140506381
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:05 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat je dat naar binnenkrijgt. Ooit geprobeerd in Glasgow zelf en bij Hielander in Alkmaar. Whisky's top maar de hagis? :N

[..]

Mont-sur-Rolle Piet in de zomer bij het meer. :Y Heerlijk genietend van een wijntje. In de winter voortreffelijke kaasfondue trouwens. En anders Marseille in F.
Je hebt een keer haggis geprobeerd, en schrijft het meteen af als oneetbaar? Er zijn talrijke regionale verschillen; ik zou dat niet zo snel beslissen. Altijd blijven proeven :)
  donderdag 29 mei 2014 @ 18:43:34 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_140513981
Vandaag naar de Gastromarket Food From Heaven in Rijswijk geweest. www.gastromarket.nl

Net dit op:

Zwethheul
Pata Negra, aardappelschuim, crème van ganzenlever, ijs van rode biet en citroendressing.


Savelberg
Schotse zalm ‘Label Rouge’ met cederhout gerookt op de ‘Green Egg’ met Limburgse asperges en Hollandaisesaus.


Calla’s
Gekoelde soep van pomodori en lambada aardbei met langoustine, kruiden van het laantje Voorham.


Hanting
Dun gesneden rauwe wilde zeebaars daaronder een salade van Chinese kool en zeekwal, krokante Chinese worst, aardappel en gepofte wilde rijst. Schuim van knoflook en dashi bouillon. drie bereidingen van komkommer mousse met crème fraìche en saus van lente-ui.


Brasserie NL
Fish & chips, grijze garnalen en Hollandaise.


Savarin
Gerecht met morilles gevulde piepkuiken, geglaceerde Hollandse koude grond asperges, een jus van krokante knoflook en tuinboontjes met kruidenolie.


Villa la Ruche
Bleu d'Auvergne, ganzenlever, Madeira, peer, walnoot en bleekselderij.


Des Indes
Gewelde oosterscheldekreeft, aardappel venkel ravioli, gedroogde abrikozen, pancetta en saus van kimoto sake.


Pearl (Hilton)
MRIJ rund ( van de green Egg), kalfswang, Marloeskes, Rodewijn, amandel en selderij.


Brasserie Brut Bubbles & Bites (Promenade)
Clafoutis van rabarber en vanille, met witte chocolade crème, limoen granité en Single Malt nougat.

_O_

quote:
Gastromarket Food from Heaven
Donderdag 29 mei (Hemelvaartsdag) en vrijdag 30 mei 2014
13.00 uur tot 18.00 uur

Op Gastromarket Food from Heaven slaan tien topchefs de handen ineen. Met een amuse of signature dish tonen zij waar Groot Den Haag culinair voor staat. De doelgroep van gourmands, levensgenieters, zakelijke eters, hobby-koks en culinair geïnteresseerden krijgen een gastronomische totaalbelevenis voorgeschoteld. Want de koks weten zich gepresenteerd in een bedding van smaakmakende partners met olijfolie, kaas, kaviaar, truffel, serviesgoed, koffie en kruiden. En ook voor deze broeders in de branche geldt dat kwaliteit de norm is. De Haagse regio verdient een culinair evenement op niveau: een gastronomische markt met hemelse gerechten
Was dit jaar voor het eerst. Was erg gezellig en lekker, leuk om kennis te maken met een aantal restaurants uit de buurt waar ik nog niet eerder geweest was.
Was goed geregeld, leuk en lekker. Alleen jammer van het weer, maar daar kan niemand wat aan doen.
Is morgen ook nog, zijn nog kaarten te koop als iemand er nog heen wil :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Molo op 29-05-2014 18:52:13 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 mei 2014 @ 18:44:19 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_140514006
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:05 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat je dat naar binnenkrijgt. Ooit geprobeerd in Glasgow zelf en bij Hielander in Alkmaar. Whisky's top maar de hagis? :N

[..]

Mont-sur-Rolle Piet in de zomer bij het meer. :Y Heerlijk genietend van een wijntje. In de winter voortreffelijke kaasfondue trouwens. En anders Marseille in F.
Lekker hoor, haggis. Zeker in combinatie met andere ingrediënten in een gerecht :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 mei 2014 @ 18:57:56 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140514412
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:43 schreef Molo het volgende:
Vandaag naar de Gastromarket Food From Heaven in Rijswijk geweest. www.gastromarket.nl
.
Is morgen ook nog, zijn nog kaarten te koop als iemand er nog heen wil :)
Vind 100 euro pp ex-drank iets teveel hiervoor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_140514668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Hele gegrilde sardienes, gewoon met wat zout en citroensap. Daar kan je me snachts voor wakker maken, ik denk dat ik weinig dingen zo lekker vind.
Nog nooit gehad :@ Maar het lijkt me wel heel erg lekker eerlijk gezegd. En haggis wil ik gewoon ook een keer proberen, staat op mijn 'to eat' lijstje :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 29 mei 2014 @ 19:16:32 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_140514974
quote:
11s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:57 schreef golfer het volgende:

[..]

Vind 100 euro pp ex-drank iets teveel hiervoor.
Is een flinke prijs ja, ik vond het het wel waard voor de gerechten maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk.
Tevens waren alle chefs zelf aan het koken, dat was ook wel extra tof (en is extra duur voor de organisatie natuurlijk)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 mei 2014 @ 19:17:35 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140515019
Sardientjes op die manier gegrild zijn heerlijk. ^O^
Haggis heb ik meerdere malen in Schotland op diverse manieren en met meerdere bijgerechten geprobeerd, maar ik blijf het niet lekker vinden. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_140515341
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:25 schreef Selestha het volgende:

[..]

Je hebt een keer haggis geprobeerd, en schrijft het meteen af als oneetbaar? Er zijn talrijke regionale verschillen; ik zou dat niet zo snel beslissen. Altijd blijven proeven :)
En de haggis van de Hielander is toevallig goed te pruimen :Y Kan Wullie wel, haggis maken :D
  donderdag 29 mei 2014 @ 19:30:09 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140515374
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 19:17 schreef golfer het volgende:
Sardientjes op die manier gegrild zijn heerlijk. ^O^

Lekker bij kop en staart pakken en kluiven, mmmmm
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140517090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 19:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nog nooit gehad :@ Maar het lijkt me wel heel erg lekker eerlijk gezegd. En haggis wil ik gewoon ook een keer proberen, staat op mijn 'to eat' lijstje :D
Ik vond het echt een succes :9
pi_140530807
quote:
13s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:56 schreef Rens_Wilders het volgende:

Mijn hemel, wat ben jij een avonturier. Ik moet bijna kotsen bij je verhaal. Je doet het nu overkomen alsof jij de wereldverbeteraar bent door je een uur te omgeven door dak- en thuislozen en een maaltijd van een euro naar binnen te schuiven en nog lekker drie keer bij te scheppen. Te treurig voor woorden.
Is er net gezegd persoonlijke aanvallen als dit weg te laten begin jij opnieuw troll dat je er bent.

V.w.b. je reactie: Ik doe het tenminste nog,de anderen w.o. jij durven en doen het niet eens en blijven in hun eigen veilige afstandelijke wereldje om te oordelen, (comfortzone)maar maken wel volop gebruik van kortingen en acties e.d.als er iets te halen valt en komen dan vol trots melden waar ze nu weer gegeten hebben. :r Als je zoveel beter bent ongeacht je beurs dan betaal je gewoon de volle prijs en ga je niet alleen maar uiteten en de grote mijnheer uithangen als het 'goedkoop'is want dat is het de pot die de ketel verwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2014 09:20:35 ]
pi_140530842
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 19:28 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

En de haggis van de Hielander is toevallig goed te pruimen :Y Kan Wullie wel, haggis maken :D
Dat is die in Alkmaar toch? Wullie _O_ Een van m'n favouriete restaurants, ik neem altijd haggis als ik er ben :9 Samen met een goede Islay whiskey.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_140530934
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 09:23 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Dat is die in Alkmaar toch? Wullie _O_ Een van m'n favouriete restaurants, ik neem altijd haggis als ik er ben :9 Samen met een goede Islay whiskey.
:Y erg leuke tent.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 09:42:57 #186
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_140531123
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Blij toe, zou werkelijk niet weten wat ik kan eten van een vis :@
Van kleine visjes, alles. :P In Sri Lanka serveren ze graag kleine vissen die gefrituurd zijn. Die gaan bij mij gewoon met kop en kont naar binnen hoor. :Y

En laatst bij mijn favoriete Chinees kabeljauwkop gegeten, inclusief oogbollen. :P Prima te doen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_140533516
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 09:19 schreef Iwanius het volgende:
V.w.b. je reactie: Ik doe het tenminste nog,de anderen w.o. jij durven en doen het niet eens en blijven in hun eigen veilige afstandelijke wereldje om te oordelen, (comfortzone)maar maken wel volop gebruik van kortingen en acties e.d.als er iets te halen valt en komen dan vol trots melden waar ze nu weer gegeten hebben. :r Als je zoveel beter bent ongeacht je beurs dan betaal je gewoon de volle prijs en ga je niet alleen maar uiteten en de grote mijnheer uithangen als het 'goedkoop'is want dat is het de pot die de ketel verwijt.
Hoe kom je tot deze vooronderstelling? Ik heb jarenlang vrijwilligerswerk gedaan in een inloophuis voor dak- en thuislozen, daar stond ik elke week samen met deze doelgroep voor deze doelgroep te koken. Ik vind het mooi dat je met je reportage hier op FOK! inzichtelijk maakt hoe het er op zo een locatie aan toe gaat, maar als je weet met hoe weinig middelen we de tent daar draaiende probeerden te houden word ik er misselijk van als ik lees hoeveel jij hebt gevroten voor die ene euro en er nog trots op bent ook.
pi_140561556
quote:
13s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:56 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Mijn hemel, wat ben jij een avonturier. Ik moet bijna kotsen bij je verhaal. Je doet het nu overkomen alsof jij de wereldverbeteraar bent door je een uur te omgeven door dak- en thuislozen en een maaltijd van een euro naar binnen te schuiven en nog lekker drie keer bij te scheppen. Te treurig voor woorden.
Echt he. Kijk jou even goed zijn dat je daar tussen gaat zitten! :') Wat ontzettend treurig zeg
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_140564292
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:32 schreef Rens_Wilders het volgende:

Hoe kom je tot deze vooronderstelling? Ik heb jarenlang vrijwilligerswerk gedaan in een inloophuis voor dak- en thuislozen, daar stond ik elke week samen met deze doelgroep voor deze doelgroep te koken. Ik vind het mooi dat je met je reportage hier op FOK! inzichtelijk maakt hoe het er op zo een locatie aan toe gaat, maar als je weet met hoe weinig middelen we de tent daar draaiende probeerden te houden word ik er misselijk van als ik lees hoeveel jij hebt gevroten voor die ene euro en er nog trots op bent ook.
Zo vaak zien gebeuren,mensen die alleen maar vanuit hun eigen bekrompen wereldje moralistisch komen oordelen,zelf ook als eerste vooraan staan bij allerlei kortingsacties om even "heerlijk te gaan uiteten" want ja,dan kan je "het Heertje" uithangen maar omdat ik...(geef toe wat gechargeerd getuige mijn onderschrift bij de foto's) volop gebruik maak van wat wordt aangeboden - alsof ik niet de keuze heb ergens anders te gaan eten - (het wordt zelfs gestimuleerd om je meerdere keren te laten opscheppen!) dan als eerste schande komen spreken en het abnormaal vinden.

On topic:

Leuk dat jij je zo inzet,heb het in mijn jeugd ook vaak gedaan en heel veel van geleerd dat je moet leren compassie met mensen zoals dezen te hebben en er altijd tijd vrij voor te maken en tijd voor te nemen. Niet voor niets behoor ik al jaren tot de vrienden/donateurs van de P.Kerk dus voor mij is het een thuiswedstrijd net zo als dat ik ook aan andere stichtingen gebonden ben die de zwaar minder bedeelden een helpende hand toereikt. En dan bedoel ik niet alleen financieel maar ook in persoon.

Als je de blijheid en twinkel soms in de ogen van hen ziet als je er voor ze bent dan is dat heel dankbaar. :s)

[ Bericht 9% gewijzigd door Mord_Sith op 31-05-2014 11:56:57 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:12:03 #190
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_140564363
Kunnen we de discussie gewoon beëindigen nu? Ik vind het zonde van dit leuke topic!

Vorige week met vrienden naar Restaurant De Jong geweest, zal ik ook nog even plaatsen, heb foto's gemaakt.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_140564378
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:12 schreef Isegrim het volgende:
Kunnen we de discussie gewoon beëindigen nu? Ik vind het zonde van dit leuke topic!
Graag, veel ouwer worden die koeien niet.
Mokkel met stuntstok
pi_140564431
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:12 schreef Isegrim het volgende:
Kunnen we de discussie gewoon beëindigen nu? Ik vind het zonde van dit leuke topic!

Vorige week met vrienden naar Restaurant De Jong geweest, zal ik ook nog even plaatsen, heb foto's gemaakt.
Ik hoop dat ook dat de persoonlijke aanvallen wegblijven want ik dacht dat al eerder was gevraagd...
Ik reageer daar ook op omdat het bleef staan.

On Topic.

JdJ...RobinOk was er zeer lyrisch over. ( 10 uit 10) Ik minder maar vond het ook best goed.(8/10)
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:18:53 #193
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_140564573
Ik ben er nu driemaal geweest en ik ben net zo verliefd als Robin. _O_
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:30:58 #194
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_140564879
Wij waren er vorige week en toen was het sinds lange tijd niet zo lekker als anders maar nog steeds leuk en de moeite waard, dus slechts een 8-tje. :)
(het gemiddelde komt daarmee op 9,6 of zo, ha)

Met groot pluspunt: stengelsla! (wo sun) vond ik leuk.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 11:56:06 #195
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_140565477
Dat had ik de tweede keer, maar toen zaten er toevallig een aantal dingen bij waar ik echt niet zo van houd (en zoveel is dat niet, maar hij had precies goed gegokt :D ). Lag niet aan de bereiding.

Het hoofdgerecht dat ik de eerste keer bij hem had, was één van de beste gerechten die ik ooit heb gehad. Werd er serieus emotioneel van. Drie bereidingen van aardpeer. En dan denk je, wat is er nou zo bijzonder aan een aardpeer. Maar het was echt fenomenaal.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2014 @ 14:41:13 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_140569276


[ Bericht 100% gewijzigd door lady-wrb op 31-05-2014 14:57:14 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 15:08:04 #197
221912 minilot
Nancy boy
pi_140569851
Team Iwanius hier! Zou die zeer diverse en vaak bijzonder merkwaardige recensies niet willen missen. :)

Enfin, ik heb ook ergens gegeten.. Helaas niet bij De Jong ( O+ ) maar het was afgelopen week ook wel gezellig bij een grillrestaurantje in de Ardennen.. :)


(Enige foto van de avond, accu van camera was helaas leeg na eerste biertje)

Waar?
La Gourmandise in het Belgische Rochefort.

Achtergrond:
In het stadje Rochefort in de Ardennen wordt het tamelijk geniale Rochefort-trappistenbier gebrouwen. De abdij ter plaatse ontvangt geen bezoekers, maar de monniken hebben La Gourmandise aangewezen als een onofficieel aan de brouwerij gelieerd eetcafé/grillrestaurant dat op zolder een Rochefortbier-museumpje herbergt en waar allerlei Rochefort-gerelateerde spullen te koop zijn in een inpandig winkeltje.

Wanneer?
Afgelopen woensdagavond

Wat at/dronk je?
We dronken uiteraard Rochefort: nummer zes, acht en tien. Allen voorzien van kaas en knabbels.

Ik en mijn lief opteerden voor het overslaan van een voorgerecht, en als hoofdgerecht bestelden we:
- Tranche de Porcelet lardé, Pruneaux et Sauce Moutarde
Dit was een dikke speklap, honinggelakt en gegrilld. Erbij warme gebakken pruimen en een mosterdsaus. Hartstikke lekker!
- Pavé de Boeuf au Fromage de Jambjoule
Dit was een fors stuk gegrilld rundvlees, gevuld met een zeer lekkere, camembertachtige kaas. Erbij een kannetje met saus van dezelfde kaas.
(We hebben, zoals eigenlijk altijd, halverwege van bord geruild)

Beide hoofdgerechten waren voorzien van een verse groene salade met een zacht smakende dressing, tevens een grote gepofte bloemige aardappel met een dikke klont kruidenboter erop

Dan het toetje. Desserts komen bij dit soort eenvoudige eetcafé-achtige zaken bijna altijd uit de diepvries, maar hier niet! La Gourmandise begon ooit als ijssalon en creperie, en nog altijd zijn de meeste desserts huisgemaakt.
Ik at een flan waar een laag karamel gemaakt met gezouten Normandische boter op zat. Dat was uiteraard smullen, zij het dat de portie wel heeeeeel klein was. Mijn lief had een toetje dat bestond uit noten- chocolade- en speculoosijs maar daar heb ik verder niets van op.

Impressie?
Alles was lekker en het restaurant is prettig informeel. Aangenaam bediendend personeel met neuspiercings, leuke muziek en het hielp natuurlijk ook dat het lekker weer was op het terras waar we zaten, het bier rijkelijk vloeide en er aan de overkant van de straat net een lokaal festivalletje bezig was. De inrichting binnen was behoorlijk lelijk en overdreven olijk maar daar hadden we op het terras natuurlijk geen last van. Toiletten waren brandschoon, ondanks de drukte. Fijn. :)

Kosten?
EUR 72,60 voor twee hoofdgerechten, twee toetjes en zes zware trappistenbieren met kaasblokjes en zoutjes.

Cijfer?
8!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 31-05-2014 17:23:04 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_140573027
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:08 schreef minilot het volgende:
Team Iwanius hier! Zou die zeer diverse en vaak bijzonder merkwaardige recensies niet willen missen. :)

-Knip- Speciaal voor icloud *) :7
Het water liep me in den monde! :9

[ Bericht 32% gewijzigd door Blues op 31-05-2014 18:39:52 ]
pi_140573321
Moet je daar de hele post voor quoten? denk toch eens keer na voordat je iets doet.

Ook zonder quote snapt iedereen dat je reageert op de post boven je,en als je zonnodig moet quote dan kun je het beperken tot de eerste zin.

[ Bericht 42% gewijzigd door icloud op 31-05-2014 17:31:53 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:43:57 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_140573759
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:26 schreef icloud het volgende:
Moet je daar de hele post voor quoten? denk toch eens keer na voordat je iets doet.

Ook zonder quote snapt iedereen dat je reageert op de post boven je,en als je zonnodig moet quote dan kun je het beperken tot de eerste zin.
Wat fijn dat je je post edit om het extra uit te leggen, ik snapte je anders namelijk niet O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_140573897
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:26 schreef icloud het volgende:
Moet je daar de hele post voor quoten? denk toch eens keer na voordat je iets doet.

Ook zonder quote snapt iedereen dat je reageert op de post boven je,en als je zonnodig moet quote dan kun je het beperken tot de eerste zin.
Doe's normaal zeg.
Mokkel met stuntstok
pi_140573938
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:50 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Doe's normaal zeg.
Het is gewoon een kwestie van nadenken, een complete en lange post quote voor een zinnetje is gewoon asociaal en onnodig, zeker als die post boven jouw staat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')