abonnement Unibet Coolblue
pi_142767984
Deze O+

When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zondag 27 juli 2014 @ 14:49:54 #227
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_142778563


Deze rolletjes heb ik vandaag gekregen :)!
Hmz...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 27 juli 2014 @ 14:54:25 #228
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_142778706
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:49 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]

Deze rolletjes heb ik vandaag gekregen :)!
Eigenlijk te malloot voor woorden dat je voor de historische kostprijs van één zo'n Neopan op dit moment gewoon een SD-card in je digitaaltje schuift waar je met gemak 300 RAW's op frommelt 8)7
en morgen weer, en overmorgen ook en de rest van de tijd eigenlijk ook
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 27 juli 2014 @ 15:01:29 #229
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_142778929
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:54 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Eigenlijk te malloot voor woorden dat je voor de historische kostprijs van één zo'n Neopan op dit moment gewoon een SD-card in je digitaaltje schuift waar je met gemak 300 RAW's op frommelt 8)7
en morgen weer, en overmorgen ook en de rest van de tijd eigenlijk ook
Ik heb ze gekregen en had geen besef wat zo'n rolletje kostte. Maar nu ik een idee heb van het kostenplaatje ga ik er er heel zuinig mee zijn :Y!
Hmz...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 27 juli 2014 @ 15:03:37 #230
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_142779000
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:01 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Ik heb ze gekregen en had geen besef wat zo'n rolletje kostte. Maar nu ik een idee heb van het kostenplaatje ga ik er er heel zuinig mee zijn :Y!
Andersom, voor de historische kostprijs van die Singlex(in 1976) heb je nu een leuke superzoomcompact waarvan je je dan wel weer moet afvragen of ie het over een kleine veertig jaar nog doet.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 27 juli 2014 @ 15:10:18 #231
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_142779221
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:03 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Andersom, voor de historische kostprijs van die Singlex(in 1976) heb je nu een leuke superzoomcompact waarvan je je dan wel weer moet afvragen of ie het over een kleine veertig jaar nog doet.
1967 ;)!
Hmz...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 27 juli 2014 @ 15:19:32 #232
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_142779487
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:10 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

1967 ;)!
Kun je nagaan, in 1976 stond ie nóg in de catalogi(in 1977 kwamen de K-vatting-Ricoh's), een concept verouderde in die dagen iets minder snel, getuige ook de Mamiya RB67 die ergens rond 1970 verscheen en met minimale wijzigingen meer dan dertig jaar vol wist te maken.
Had je toen internet gehad dan hadden rumor-sites gewoon een jaartje of acht kunnen speculeren hoe het nieuwe Canon-vlaggenschip eruit zou gaan zien.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_142780417
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:19 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Kun je nagaan, in 1976 stond ie nóg in de catalogi(in 1977 kwamen de K-vatting-Ricoh's), een concept verouderde in die dagen iets minder snel, getuige ook de Mamiya RB67 die ergens rond 1970 verscheen en met minimale wijzigingen meer dan dertig jaar vol wist te maken.
Had je toen internet gehad dan hadden rumor-sites gewoon een jaartje of acht kunnen speculeren hoe het nieuwe Canon-vlaggenschip eruit zou gaan zien.
Als je een ingelijste foto aan de muur als eindresultaat hebt moet je je zelfs afvragen of de huidige techniek wel beter is dan de oude techniek.
pi_142802099
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je een ingelijste foto aan de muur als eindresultaat hebt moet je je zelfs afvragen of de huidige techniek wel beter is dan de oude techniek.
Dat is tegenwoordig toch niet anders? Ik heb 60x40 prints uit de Nikon D60 aan de muur hangen die nu nergens meer door welke pixelpeep test dan ook komt... Laat staan het objectief dat er op zat. :')
  maandag 28 juli 2014 @ 14:36:57 #235
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_142812664
Na stevig onderhandelen deze hele set voor 30 euro mee naar huis genomen :)!



Fujica AX-1 35mm SLR

X-Fujinar T 135mm f2.8 DM
X-Fujinar W 28mm f2.8 DM
X-Fujinon 50mm f1.9 FM

En de Nederlandse gebruiksaanwijzing :P!
Hmz...
  dinsdag 29 juli 2014 @ 23:15:28 #236
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142867999
Da's zeker niet verkeerd! What a steal! :D

Zelf vandaag nog wat binnengekregen:

Ik had al een 45mm f/1.8, maar die was zilver en vond ik zo vloeken met al die zwarte camera bodies.
Wat doe je dan als je Shiz heet en je eigenlijk wel een zwarte versie wilt hebben? Precies... :') :@

En voor degenen die niet in het videotopic komen... cage kitje kwam ook binnen vandaag.

Miste alleen een deeltje, vandaar dat die shoulderpad er zo zielig naast ligt. -O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_142869226
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je een ingelijste foto aan de muur als eindresultaat hebt moet je je zelfs afvragen of de huidige techniek wel beter is dan de oude techniek.
Oh zeker wel. Niet zozeer in beeldkwaliteit, maar in andere dingen. Geen kostbare rolletjes als pakken melk wegschieten om een shot te kunnen maken bijvoorbeeld. Autofocussing met 3d tracking bestond toen nog niet. En dingen als ISO3200 en hoger, behalve met heel veel pushen, dure film en kunst en vliegwerk.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:10:46 #238
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_142870118
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 23:15 schreef shiznuts het volgende:
Da's zeker niet verkeerd! What a steal! :D
Is dat zo? Ik weet er eigenlijk niet zoveel van :@!

Ik had een beetje informatie ingewonnen bij Ouwesok en hij had wat aandachtspuntjes doorgegeven. De body ziet er prachtig uit, de seals zijn goed en lenzen lijken op het oog in top conditie. Maar er valt zo verschrikkelijk weinig informatie te vinden over deze camera en lenzen dat ik geen idee heb wat het nou precies waard is en of ik er geen miskoop aan gedaan heb :P!

Eigenlijk zit er nu niks anders op dan er een rolletje in te gooien en maar eens een praktijktest te doen ;)!

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 23:15 schreef shiznuts het volgende:
Zelf vandaag nog wat binnengekregen:
[ afbeelding ]
Ik had al een 45mm f/1.8, maar die was zilver en vond ik zo vloeken met al die zwarte camera bodies.
Wat doe je dan als je Shiz heet en je eigenlijk wel een zwarte versie wilt hebben? Precies... :') :@
En nu gaat de zilvere weg? Of gaat die in de vitrine bij de rest van de collectie :9 ?
Straks vloekt hij daar ook met de rest.
Hmz...
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:16:42 #239
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142870290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:10 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik weet er eigenlijk niet zoveel van :@!

Ik had een beetje informatie ingewonnen bij Ouwesok en hij had wat aandachtspuntjes doorgegeven. De body ziet er prachtig uit, de seals zijn goed en lenzen lijken op het oog in top conditie. Maar er valt zo verschrikkelijk weinig informatie te vinden over deze camera en lenzen dat ik geen idee heb wat het nou precies waard is en of ik er geen miskoop aan gedaan heb :P!

Eigenlijk zit er nu niks anders op dan er een rolletje in te gooien en maar eens een praktijktest te doen ;)!
Nou het is wel een mooi allround setje natuurlijk en zo heel afgetrapt zien ze er niet uit. :D
Zelf gooi ik zulk glas dan mooi met een adaptertje op m'n digitale M43 wondertjes. Ouwerwets is weer nieuwerwets. :P
Maar helemaal tof als je er ook echt een body bij hebt en het gewoon 'zoals toen' gebruiken gaat met een rolletje erin. :7 Ik ken film zelf alleen maar van suffe Kruidvat wegwerpcamera's. ;( En schiet al een jaar of 11 digitaal.
quote:
[..]

En nu gaat de zilvere weg? Of gaat die in de vitrine bij de rest van de collectie :9 ?
Straks vloekt hij daar ook met de rest.
Oude lenzen op nieuwe bodies gooien en dan nieuwe lenzen op oude bodies? :P Nee, was inderdaad het idee om dan de zilveren weg te doen. Hoewel, mezelf kennende kan ik de moeite niet opbrengen om 'em te koop te zetten. :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:32:38 #240
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_142870616
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:16 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Nou het is wel een mooi allround setje natuurlijk en zo heel afgetrapt zien ze er niet uit. :D
Zelf gooi ik zulk glas dan mooi met een adaptertje op m'n digitale M43 wondertjes. Ouwerwets is weer nieuwerwets. :P
Maar helemaal tof als je er ook echt een body bij hebt en het gewoon 'zoals toen' gebruiken gaat met een rolletje erin. :7 Ik ken film zelf alleen maar van suffe Kruidvat wegwerpcamera's. ;( En schiet al een jaar of 11 digitaal.
Ik heb weinig keus, er is volgens mij geen mogelijkheid om X-mount lenzen te bevestigen op een EF of EF-S. Dus met film schieten is mijn enige optie nu om te kunnen genieten van deze lenzen ;)! Nu alleen nog de geschikte mogelijkheid vinden, zonde om maar wat rond te gaan schieten.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:16 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Oude lenzen op nieuwe bodies gooien en dan nieuwe lenzen op oude bodies? :P Nee, was inderdaad het idee om dan de zilveren weg te doen. Hoewel, mezelf kennende kan ik de moeite niet opbrengen om 'em te koop te zetten. :')
Dilemma's, iedereen heeft ze :P!
Hmz...
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:41:51 #241
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142890000


De eerste aanschaf van een Sony body sinds tijden. :D

Bevalt echt heel erg goed, was verrast wat Sony allemaal "cadeau" deed! Er zaten 2 accu's standaard bij (enorm klein en licht vergeleken met de LP-E6 accu's), een geweldige lader (eveneens compact, en met een accu status die stuk beter werkt dan de LP-E6 lader). Ook zat er gewoon standaard een cable lock systeem bij wat je erop kunt klikken, echt ideaal voor de HDMI kabel. :D

Verder geweldige opties, een klein ding wat ik bijvoorbeeld al geweldig vind is de crop marker, erg handig als je in post anamorphic aspect ration wilt. Op de 5d3 kon dat alleen met ML, maar merkte dat dat niet echt accuraat was.

De dynamic range merkte ik al op het scherm zelf, echt een stuk beter dan de 5d3. Verder echt een aparte ervaring dat ik gewoon de digitale viewfinder voor video kan gebruiken, kan een uitkomst zijn in felle middagzon.

De EF-adapter werkt er prima op, IS en diafragma werkt perfect en zelf AF werkt best goed (eigenlijk nieteens echt trager dan digitale autofocus op de 5d3 en 600d in movie mode. :P

Ik moet Sony echt complimenten geven over de menu's en knoppen: na 10 minuten was ik er al helemaal aan gewend. ISO, witbalans en diafragma in movie mode veranderen werkt echt stukke sneller en beter dan bij Canon!

Helaas komt morgen pas mijn SDXC kaart, hij heeft minimaal 64gb nodig om op te kunnen nemen in XAVC, dus footage schieten heb ik nog niet kunnen doen. Wel heb ik rolling shutter getest, en het valt (vooral met IS aan) echt reuze mee. In aps-c crop is het eigenlijk amper zichtbaar, zelfs als je er op let.

Het uitklapbaar scherm werkt echt ideaal voor me, voor steadicam is de "Sony manier" van uitklappen juist ideaal (dus niet naar de zijkant maar alleen naar je toe en boven/onder). Zo kun je van boven prima het scherm zien, maar ook op de kop.

Tot nu toe niets dan lof voor deze camera! :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Susteren op 30-07-2014 17:53:21 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 30 juli 2014 @ 18:03:25 #242
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142890495
Coolio! Waar heb je 'em vandaan gehaald? Overzees?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 30 juli 2014 @ 18:47:25 #243
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142891696
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:03 schreef shiznuts het volgende:
Coolio! Waar heb je 'em vandaan gehaald? Overzees?
Duitsland. :P

1850 voor betaald.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 30 juli 2014 @ 19:23:45 #244
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_142893021
quote:
99s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:47 schreef Susteren het volgende:

[..]

Duitsland. :P

1850 voor betaald.
Ah, ok. Toch niet de EOSHD-route. :P Cool ding hoor. Iedereen heeft het er nu over. Zelf geen FF/Sony/Canon lenzen of iets. Wijkt een beetje af van mijn pad, maar wel erg tof ding. Ben benieuwd naar hoe 'ie bevalt als je er iets meer mee bent wezen schieten. :Y Nu wachten op de Atomos Shogun, zeker? :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_142893157
quote:
99s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:41 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]

De eerste aanschaf van een Sony body sinds tijden. :D

Bevalt echt heel erg goed, was verrast wat Sony allemaal "cadeau" deed! Er zaten 2 accu's standaard bij (enorm klein en licht vergeleken met de LP-E6 accu's), een geweldige lader (eveneens compact, en met een accu status die stuk beter werkt dan de LP-E6 lader). Ook zat er gewoon standaard een cable lock systeem bij wat je erop kunt klikken, echt ideaal voor de HDMI kabel. :D

Verder geweldige opties, een klein ding wat ik bijvoorbeeld al geweldig vind is de crop marker, erg handig als je in post anamorphic aspect ration wilt. Op de 5d3 kon dat alleen met ML, maar merkte dat dat niet echt accuraat was.

De dynamic range merkte ik al op het scherm zelf, echt een stuk beter dan de 5d3. Verder echt een aparte ervaring dat ik gewoon de digitale viewfinder voor video kan gebruiken, kan een uitkomst zijn in felle middagzon.

De EF-adapter werkt er prima op, IS en diafragma werkt perfect en zelf AF werkt best goed (eigenlijk nieteens echt trager dan digitale autofocus op de 5d3 en 600d in movie mode. :P

Ik moet Sony echt complimenten geven over de menu's en knoppen: na 10 minuten was ik er al helemaal aan gewend. ISO, witbalans en diafragma in movie mode veranderen werkt echt stukke sneller en beter dan bij Canon!

Helaas komt morgen pas mijn SDXC kaart, hij heeft minimaal 64gb nodig om op te kunnen nemen in XAVC, dus footage schieten heb ik nog niet kunnen doen. Wel heb ik rolling shutter getest, en het valt (vooral met IS aan) echt reuze mee. In aps-c crop is het eigenlijk amper zichtbaar, zelfs als je er op let.

Het uitklapbaar scherm werkt echt ideaal voor me, voor steadicam is de "Sony manier" van uitklappen juist ideaal (dus niet naar de zijkant maar alleen naar je toe en boven/onder). Zo kun je van boven prima het scherm zien, maar ook op de kop.

Tot nu toe niets dan lof voor deze camera! :)
Feli, veel plezier ermee *O* !
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:01:10 #246
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142894379
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:23 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ah, ok. Toch niet de EOSHD-route. :P Cool ding hoor. Iedereen heeft het er nu over. Zelf geen FF/Sony/Canon lenzen of iets. Wijkt een beetje af van mijn pad, maar wel erg tof ding. Ben benieuwd naar hoe 'ie bevalt als je er iets meer mee bent wezen schieten. :Y Nu wachten op de Atomos Shogun, zeker? :9
Nee hoor, wellicht als er over een jaar een goedkopere compactere 4k recorder is dat ik hem dan wel aanschaf. ;)

Maar wat me opvalt is dat er iets vignetting in de hoeken is op 24mm fullframe met de 24-105. Dacht eerst dat het de mattebox was, eraf gepakt maar was er nogsteeds. Zou het door de adapter komen?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 30 juli 2014 @ 20:05:10 #247
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142894533
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 19:28 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Feli, veel plezier ermee *O* !
Thx!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf woensdag 30 juli 2014 @ 23:11:14 #248
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142903748
quote:
99s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:41 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]

De eerste aanschaf van een Sony body sinds tijden. :D

Bevalt echt heel erg goed, was verrast wat Sony allemaal "cadeau" deed! Er zaten 2 accu's standaard bij (enorm klein en licht vergeleken met de LP-E6 accu's), een geweldige lader (eveneens compact, en met een accu status die stuk beter werkt dan de LP-E6 lader). Ook zat er gewoon standaard een cable lock systeem bij wat je erop kunt klikken, echt ideaal voor de HDMI kabel. :D

Verder geweldige opties, een klein ding wat ik bijvoorbeeld al geweldig vind is de crop marker, erg handig als je in post anamorphic aspect ration wilt. Op de 5d3 kon dat alleen met ML, maar merkte dat dat niet echt accuraat was.

De dynamic range merkte ik al op het scherm zelf, echt een stuk beter dan de 5d3. Verder echt een aparte ervaring dat ik gewoon de digitale viewfinder voor video kan gebruiken, kan een uitkomst zijn in felle middagzon.

De EF-adapter werkt er prima op, IS en diafragma werkt perfect en zelf AF werkt best goed (eigenlijk nieteens echt trager dan digitale autofocus op de 5d3 en 600d in movie mode. :P

Ik moet Sony echt complimenten geven over de menu's en knoppen: na 10 minuten was ik er al helemaal aan gewend. ISO, witbalans en diafragma in movie mode veranderen werkt echt stukke sneller en beter dan bij Canon!

Helaas komt morgen pas mijn SDXC kaart, hij heeft minimaal 64gb nodig om op te kunnen nemen in XAVC, dus footage schieten heb ik nog niet kunnen doen. Wel heb ik rolling shutter getest, en het valt (vooral met IS aan) echt reuze mee. In aps-c crop is het eigenlijk amper zichtbaar, zelfs als je er op let.

Het uitklapbaar scherm werkt echt ideaal voor me, voor steadicam is de "Sony manier" van uitklappen juist ideaal (dus niet naar de zijkant maar alleen naar je toe en boven/onder). Zo kun je van boven prima het scherm zien, maar ook op de kop.

Tot nu toe niets dan lof voor deze camera! :)
Mooi spul. Ook zo'n mooie UK plug bij je lader gekregen? Sony is, naar mijn mening, bij de high end modellen, niet altijd te zuinig. Zitten best leuke dingen bij. Nu ook voor de foto's naar Sony toe! ;) :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf woensdag 30 juli 2014 @ 23:11:55 #249
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_142903795
Mijn A77-II compleet en festival ready gemaakt vandaag:


Grippie (accu's heb ik nog) en 2x 16 GB SD kaart.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 30 juli 2014 @ 23:15:35 #250
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_142903994
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mooi spul. Ook zo'n mooie UK plug bij je lader gekregen? Sony is, naar mijn mening, bij de high end modellen, niet altijd te zuinig. Zitten best leuke dingen bij. Nu ook voor de foto's naar Sony toe! ;) :P
Ja inderdaad, niet normaal veel kabels! Een USB brick oplader, 2x EU plug, 1x UK plug en nog een onbekende hehe. :P

En nieteens cheap kwaliteit, echt solid allemaal.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')