abonnement Unibet Coolblue
pi_138635352




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.





Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.



De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb





Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.



LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Mike op 08-04-2014 09:18:34 ]
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_138635431
Bazenep _O_
Aids.
pi_138635483
Dat gezeur nog steeds over carice dr accent :') ik heb d'r prima engels horen praten in interviews, je kunt horen dat het accent wel 'gemaakt' is, maar je hoort het gewoon altijd, dat nederlandse accent. Wat maakt het uit, die Oberyn had ook een zwaar accent, valt toch ook niemand over? Of die duitse hoer dan..
pi_138635594
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 23:31 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Dat is niet de manier van redeneren van Tywin denk ik. ;)
Mmmm, ik denk van wel? Hij heeft altijd van die goed uitgedachte ideeën en ik heb hem nog nooit iets horen zeggen of doen waarvan ik dacht: wat een faggot is het ook. Ik had wel wat vraagtekens bij zijn voorgestelde huwelijken maar dat blijken strategieën te zijn.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_138635634
Ik heb eigenlijk geen geklaag over Carice haar accent gezien. :?

Heb zelf alleen maar gezegd dat ik het Engels van Huisman opvallend goed vond. :) (omdat je een NL accent idd bijna altijd hoort en als dat zo is, vind ik dat ook helemaal niet erg verder).
Tails tell tales
pi_138635803
Ik snap ook niet zo goed waarom Joffrey dan een kleiner zwaard krijgt of het moet zijn om hem daarmee voor lul te zetten :P

Maar goed, begin nu wel te twijfelen, want ook een paar boekenlezers vinden Joffrey de meest aannemelijke kandidaat volgens mij ;)

Nou ja, we gaan het zien. :)
Tails tell tales
pi_138635867
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:38 schreef Forbry het volgende:
Ik heb eigenlijk geen geklaag over Carice haar accent gezien. :?

Heb zelf alleen maar gezegd dat ik het Engels van Huisman opvallend goed vond. :) (omdat je een NL accent idd bijna altijd hoort en als dat zo is, vind ik dat ook helemaal niet erg verder).
Hij doet het goed ja, zijn rol hoort wel gespeeld te worden met een brits accent en dat doet ie best aardig :)
pi_138635877
Van welke (resterende, Robb c.s. zijn imniddels afgevallen) verhaallijnen hebben we nu eigenlijk nog niks gezien? Alleen Bran en Theon of vergeet ik er nu gewoon een hoop?
Tails tell tales
pi_138635939
Ach, Stannis c.s. ook nog natuurlijk... ik vergeet die man altijd... _O-
Tails tell tales
  † In Memoriam † maandag 7 april 2014 @ 23:47:07 #10
230491 Zith
pls tip
pi_138635985
Als ik dit kijk weet ik weer waarom Brandon sanderson >>> GRRMartin
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_138636273
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:37 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Mmmm, ik denk van wel? Hij heeft altijd van die goed uitgedachte ideeën en ik heb hem nog nooit iets horen zeggen of doen waarvan ik dacht: wat een faggot is het ook. Ik had wel wat vraagtekens bij zijn voorgestelde huwelijken maar dat blijken strategieën te zijn.
Klopt, maar Joffrey zit op een machtspositie en Tyrion niet.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_138636276
Die nieuwe Nederlander als replacement :') Geef die oude terug plx
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 7 april 2014 @ 23:56:44 #13
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_138636294
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:55 schreef Chuck_Norris het volgende:
Die nieuwe Nederlander als replacement :') Geef die oude terug plx
Nee sorry die oude was een kinderlokker.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_138636364
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:56 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Nee sorry die oude was een kinderlokker.
Dat gezicht viel tenminste op. En hij had wel charme en charisma. Dit is gewoon een average Joe.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:08:25 #15
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_138636670
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:44 schreef Forbry het volgende:
Van welke (resterende, Robb c.s. zijn imniddels afgevallen) verhaallijnen hebben we nu eigenlijk nog niks gezien? Alleen Bran en Theon of vergeet ik er nu gewoon een hoop?
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:45 schreef Forbry het volgende:
Ach, Stannis c.s. ook nog natuurlijk... ik vergeet die man altijd... _O-
Yara was op weg om haar broertje te vinden in het eind van seizoen 3; moeten we ook nog zien.

En Rickon is met Osha de hort op, dus die heeft nu ook zijn eigen verhaallijn :s)
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:09:47 #16
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_138636711
Maar ik moet wel toegeven dat New-Daario op een run of the mill mercenary lijkt. Laten we hopen dat hij nog wat mooie scenes krijgt om zich te onderscheiden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_138636761
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:09 schreef Mani89 het volgende:
Maar ik moet wel toegeven dat New-Daario op een run of the mill mercenary lijkt. Laten we hopen dat hij nog wat mooie scenes krijgt om zich te onderscheiden.
Dat was het enige wat ik even niet kon volgen vandaag. Die Daario wordt nu dus door een andere acteur gespeeld.

Maar wat was zijn rol tot nu toe dan? Zegt me niet zoveel die naam :@
pi_138636798
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:11 schreef OverRated het volgende:

[..]

Dat was het enige wat ik even niet kon volgen vandaag. Die Daario wordt nu dus door een andere acteur gespeeld.

Maar wat was zijn rol tot nu toe dan? Zegt me niet zoveel die naam :@
Maten verraden en Khaleesi hosselen met hun hoofden en nu wil zij waarschijnlijk pik.
Conscience do cost.
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:19:10 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_138636992
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:47 schreef Zith het volgende:
Als ik dit kijk weet ik weer waarom Brandon sanderson >>> GRRMartin
Ok.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:20:58 #20
202546 Baszh
The Dude abides
pi_138637040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Maten verraden en Khaleesi hosselen met hun hoofden en nu wil zij waarschijnlijk pik.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  dinsdag 8 april 2014 @ 00:26:21 #21
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_138637181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Maten verraden en Khaleesi hosselen met hun hoofden en nu wil zij waarschijnlijk pik.
_O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_138637422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 00:12 schreef ems. het volgende:

[..]

Maten verraden en Khaleesi hosselen met hun hoofden en nu wil zij waarschijnlijk pik.
:') :') :')

Maar nu weet ik het wel weer idd. Hij had het hoofd van die super irritante gozer afgehakt. Mero. Dank ^O^


pi_138637476
Ik had dat inderdaad ook even met Daario, dacht even "Waar komt deze random gast vandaan", had het toch maar even opgezocht :P
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:06:40 #25
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_138637934
Zo het is weer lekker begonnen hoor :). Ik heb er weer van genoten.

De Lannisters blijf ik de meest geweldige personages vinden. Vooral die vader, wat een baas is dat _O_ . En toen Joffrey in beeld kwam kreeg ik al meteen moordneigingen :') _O- _O-
Oh.
pi_138638121
Daario lijkt nu wel meer op hoe hij in de boeken beschreven is.
pi_138638126
Zeg, was er verder nog iets bijzonders aan dat zwaard van Ned Stark eigenlijk? Dus zat er nog een gegronde reden achter waarom Tywin het heeft laten omsmelten?

Overigens vond ik de vorige Daario ook leuker, lekker excentriek!

Verder een toffe aflevering! Brienne en Jaime, en the Hound en Arya blijven tof samen!

Ik wil trouwens de serie nog wel eens bekijken nadat ik de boeken heb gelezen (ook een langetermijnsproject), heb toch wel moeite hoor met alle huizen, namen en onderlinge relaties onthouden.
pi_138638184
Na mijn examens toch maar weer eens beginnen met kijken vanaf seizoen . *O*
hihi
  dinsdag 8 april 2014 @ 01:33:51 #29
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_138638302
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:19 schreef Stoephoert het volgende:
Zeg, was er verder nog iets bijzonders aan dat zwaard van Ned Stark eigenlijk? Dus zat er nog een gegronde reden achter waarom Tywin het heeft laten omsmelten?

Overigens vond ik de vorige Daario ook leuker, lekker excentriek!

Verder een toffe aflevering! Brienne en Jaime, en the Hound en Arya blijven tof samen!

Ik wil trouwens de serie nog wel eens bekijken nadat ik de boeken heb gelezen (ook een langetermijnsproject), heb toch wel moeite hoor met alle huizen, namen en onderlinge relaties onthouden.
Valerian steel, beter kun je niet krijgen.
吴 曼 迪
pi_138638586
de TT _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_138638587
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:19 schreef Stoephoert het volgende:
Zeg, was er verder nog iets bijzonders aan dat zwaard van Ned Stark eigenlijk? Dus zat er nog een gegronde reden achter waarom Tywin het heeft laten omsmelten?
Zoals Tywin al zei, de Lannisters hadden nog geen Valyrian steel zwaarden in de familie.
pi_138638882
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:55 schreef Chuck_Norris het volgende:
Die nieuwe Nederlander als replacement :') Geef die oude terug plx
Nee.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 8 april 2014 @ 06:30:29 #33
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138638988
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:35 schreef Kroelo het volgende:
Dat gezeur nog steeds over carice dr accent :') ik heb d'r prima engels horen praten in interviews, je kunt horen dat het accent wel 'gemaakt' is, maar je hoort het gewoon altijd, dat nederlandse accent. Wat maakt het uit, die Oberyn had ook een zwaar accent, valt toch ook niemand over? Of die duitse hoer dan..
Ik mag t toch persoonlijk wel lelijk vinden? Snap dat t voor t personage gevraagd wordt, prima, maar in valkyrie en interviews klinkt ze ook voor geen meter.

En ja, ik zeik daarover want het is mijn werk geweest om mensen near-native Brits accent aan te leren. Dus is het iets waar ik me altijd aan stoor op tv. Boeiend.
Kwak
pi_138639010
GoT kijkcijfers flink omhoog gegaan, van 5.39 naar 6.60 mil. Bij voorgaande seizoenen was er steeds maar een kleine stijging te zien. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 06:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En ja, ik zeik daarover want het is mijn werk geweest om mensen near-native Brits accent aan te leren. Dus is het iets waar ik me altijd aan stoor op tv. Boeiend.
Je moet je dan de hele tijd storen, aangezien vooral in deze serie bijna alle karakters wel een bepaald accent (non-Brits/Amerikaans) hebben. :')
  dinsdag 8 april 2014 @ 06:46:36 #35
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138639031
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 06:39 schreef Nic1 het volgende:
GoT kijkcijfers flink omhoog gegaan, van 5.39 naar 6.60 mil. Bij voorgaande seizoenen was er steeds maar een kleine stijging te zien. :)

[..]

Je moet je dan de hele tijd storen, aangezien vooral in deze serie bijna alle karakters wel een bepaald accent (non-Brits/Amerikaans) hebben. :') (voor zover "native-Brits" bestaat)
nee, het gaat me puur om Hollandse accenten. En vooral om dat van carice. Gun een mens een pet-peeve zeg! Ik legde in eerste instantie alleen uit waarom ik prettig verrast was door michiel huisman :')

Met near-native Brits bedoel ik niet dat alle Britten hetzelfde klinken, maar dat er een niveau van standaard rp uitspraak bereikt wordt waarbij de geografisch te plaatsen randjes van je accent er af zijn. Dat lukt niet iedereen maar is gewoon een vak bij de studie Engels. Zesjes studeren ook gewoon af ;)

(Uit onderzoek blijkt dat native speakers helemaal niet zo vergeeflijk zijn tegenover dutch accents als wij denken, overigens (proefschrift how friendly are the natives))

En nu weer on topic, sorry!

Draken!
Kwak
pi_138639115
wie is nu eigenlijk King of the North?
pi_138639160
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 07:15 schreef Evertjan het volgende:
wie is nu eigenlijk King of the North?
Ik ga het serieus spoilen he dus niet lezen (wie dan) ook als je het echt niet wil weten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EDIT: Oops had het verkeerd net, even aangepast.

[ Bericht 1% gewijzigd door Skillstorm op 08-04-2014 07:36:15 ]
pi_138639181
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 07:15 schreef Evertjan het volgende:
wie is nu eigenlijk King of the North?
In de serie is Bran de opvolger, maar iedereen denkt dat hij dood is. Roose Bolton heeft het als Lord Paramount of the North "voor het zeggen", als onderdaan van Kings Landing uiteraard.
  dinsdag 8 april 2014 @ 07:54:51 #39
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_138639343
was weer een leuke eerste aflevering, begon lekker rustig,
alleen had bij sommige personage's wel , who the fuck is dat..

maar arya , gaat dit seizoen helemaal los hoop ik.
mee bekant vangde gin haas.
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:30:57 #40
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_138639722
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2014 07:15 schreef Evertjan het volgende:
wie is nu eigenlijk King of the North?
Niemand, lijkt mij. De opstand is verslagen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:35:25 #41
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_138639775
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:55 schreef Chuck_Norris het volgende:
Die nieuwe Nederlander als replacement :') Geef die oude terug plx
Die oude is zelf weg gegaan..
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_138639796
Arya begint trouwens wel erg veel plezier te krijgen in moorden.... :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:52:59 #43
27648 Weakling
available in strong mint
pi_138639988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:37 schreef Barbusse het volgende:
Arya begint trouwens wel erg veel plezier te krijgen in moorden.... :')
Is aardig op weg een doorgedraaide sadist te worden. Het idee dat het een schattig aardappeltje is gaat er hard vanaf zo.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138640248
the Hound _O_
- Djehoetie / Jehuty -
pi_138640281
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:52 schreef Weakling het volgende:

[..]

Is aardig op weg een doorgedraaide sadist te worden. Het idee dat het een schattig aardappeltje is gaat er hard vanaf zo.
Zie haar een lol hebben heuj :')

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138640399
Deze ook



14.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:36:13 #47
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_138640837
Hopelijk mag Arya zich ooit uitleven op Joffrey :9
Oh.
  † In Memoriam † dinsdag 8 april 2014 @ 09:43:45 #48
230491 Zith
pls tip
pi_138641003
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hopelijk mag Arya zich ooit uitleven op Joffrey :9
SPOILERS!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:46:17 #49
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_138641053
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:43 schreef Zith het volgende:

[..]

SPOILERS!
Uh, oké :')
Oh.
pi_138641070
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:43 schreef Zith het volgende:

[..]

SPOILERS!
Hoop uitspreken dat iets gebeuren zal is tegenwoordig ook al een spoiler? :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')