Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwendenquote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden
http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/quote:Pastor Maldonado is zich van geen kwaad bewust. De Lotus-rijder torpedeerde zondag Esteban Gutierrez, die een koprol maakte maar met wat geluk wel weer op zijn banden terecht kwam. De Venezolaan ontving drie strafpunten, maar probeert de schuld enigszins van zich af te schuiven.
"We zaten op twee stops en dat werkte goed tot het incident. We moeten nog eens kijken naar wat er gebeurde, want Esteban leek van zijn lijn te rijden bij het ingaan van bocht 1. Misschien miste hij zijn rempunt, ik weet het niet. Ik zat in de bocht en kon nergens naartoe. Natuurlijk is dat moeilijk te begrijpen en ik kwam uit de pits met koude banden, maar ik denk dat hij veel pech had. Het is goed dat hij gelijk uit de auto sprong", aldus Maldonado.
En terecht toch? Ze hebben twee toprijders in stal, maar die zijn te druk met de auto onder controle houden om nog in te kunnen halen. Ik weet niet wie de schuldigen zijn, maar ergens in dat team moet iets flink veranderen als ze weer serieus echt aan de top willen staan. Normaal zou ik zeggen: "You win some, you lose some", maar heeft Ferrari niet het grootste budget van alle teams (wat ze zelf ontkennen, maar niet echt geloofwaardig over komt)?quote:Op maandag 7 april 2014 14:00 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik zag hem wel ergens heel moeilijk kijken en zijn blik vol afgrijzen afwenden
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
Niet mee eens. Band tegen band is altijd al een gevaar geweest en dit soort crashes zijn relatief gebruikelijk (alhoewel je natuurlijk liever nooit over de kop gaat).quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).
Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
Ik bedoelde ook meer bij een aanrijding van achteren.quote:Op maandag 7 april 2014 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
De neus is niet zo laag dat die onder de bodemplaat komt en dus de wagen omhoog kan duwen. En de voorvleugel breekt (imho) eerder af dan dat die ervoor zorgt dat een wagen omhoog komt. Dus ik denk dat dat wel meevalt.
Euh.. nee. Het is zoals hierboven gezegd inderdaad gewoon een gevalletje van twee banden tegen elkaar. Bekend fenomeen in open wheel series natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 14:48 schreef Meike26 het volgende:
Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet, is de zwaarte van de crash. Echt hard ging het eigenlijk niet, toch ging die Sauber naar mijn mening wel erg makkelijk op zijn kant. Ik denk dat we dit wel vaker gaan zien dit jaar, door de lage neuzen en waarbij de lotus neus(en) extra goed dienst doen als een wigvormige vorkheftruck ?
quote:Op maandag 7 april 2014 15:15 schreef nils7 het volgende:
Ik ben 't zat.... nog 1 punt en ik ga een petitie beginnen op FB om z'n superlicentie af te nemen van Malledonna...
Moet zeggen dat m'n enthousiasme de afgelopen 3 jaar wel is afgenomen. Ik kijk de kwalificaties niet meer, ook sla ik de vrije trainingen over. Stond vroeger m'n weekend om de F1 geplanned, nu niet meer. Tot nu toe weet het me nog net voldoende te boeien.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzoquote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Gisteren was toch echt de moeite waard, de eerste 2 races vond ik minderquote:Op maandag 7 april 2014 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik blijf nog kijken uit gewoonte, niet omdat ik het spannend vind ofzo
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Ook datquote:Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...quote:Op maandag 7 april 2014 16:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb ook zat MotoGP races gezien die doodsaai waren hoor.
Dit!quote:Op maandag 7 april 2014 16:02 schreef twiFight het volgende:
Ik zou jou er bij god geen antwoord op kunnen geven. Miljoenen mensen kijken voetbal, ik val er bij in slaap. Waarom? Geen idee. F1 pakt mij wel, andere sporten niet. Ik weet niet of dat concrete redenen heeft.
Jij hebt al minstens 7 jaar niet gekeken dus.quote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Karstman het volgende:
[..]
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...
Brilliant voorbeeldquote:Op maandag 7 april 2014 16:26 schreef Karstman het volgende:
Ik kijk ook graag snooker daar zullen er ook zat bij in slaap sukkelen!
Duidelijk een kenner!quote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Karstman het volgende:
[..]
30 ronden in een treintje achter Rossi hangen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rossi hangt tegenwoordig achter Marc Marquez en Jorge Lorenzo aan, afgelopen seizoenen. Toen hij nog bij Ducati reed was het helemaal een ramp. Mensen die denken dat Rossi nu nog de leider is lopen al wat jaren achter. Desalnietemin, het blijft een fantastische rijder om te zien.
Bij wijze van spreken dan hè. Maar als voorbeeld van saaie MotoGP races vind ik het nog steeds een goeie. Net als in elke sport zijn er spannender en minder spannende momenten en dingen waar je standaard van uit kan gaan. Zoals Randy de Puniet die bijna iedere race van zijn motor afflikkert...quote:Op maandag 7 april 2014 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij hebt al minstens 7 jaar niet gekeken dus.
Ik vind saaie races ook niet zo'n probleem. Sowieso is een race in die klasse en in de F1 nooit echt saai. Als iemand dat wel vindt kan hij wellicht beter een andere hobby zoeken.quote:Op maandag 7 april 2014 16:31 schreef Karstman het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken dan hè. Maar als voorbeeld van saaie MotoGP races vind ik het nog steeds een goeie. Net als in elke sport zijn er spannender en minder spannende momenten en dingen waar je standaard van uit kan gaan. Zoals Randy de Puniet die bijna iedere race van zijn motor afflikkert...
Ik mag overigens graag een MotoGP race kijken hoor, alleen blijf ik er niet voor thuis.
quote:Op maandag 7 april 2014 16:28 schreef Huisdealer het volgende:
[..]
Duidelijk een kenner!Zeker een kennerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rossi hangt tegenwoordig achter Marc Marquez en Jorge Lorenzo aan, afgelopen seizoenen. Toen hij nog bij Ducati reed was het helemaal een ramp. Mensen die denken dat Rossi nu nog de leider is lopen al wat jaren achter. Desalnietemin, het blijft een fantastische rijder om te zien.
Wat ik mooi vind aan MotoGP dat het op mij overkomt alsof er minder wordt gezeken, binnen de teams en door rijders over dat het met het materiaal niet klopt dat er rijders worden voorgetrokken of ander huilie gedrag dat je in de F1 wel meer ziet. Maar misschien komt dat omdat ik het minder direct volg dan de F1."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
Als je meer actie wilt hebben moet je naar een spec serie kijken waar elke auto (bijna) hetzelfde is, zoals de GP2 of de IndyCars of zo (en dan nog zitten er saaie races tussen). Formule 1 heeft juist een extra dimensie dat iedere constructeur zijn eigen auto moet bouwen, er meerdere motorenleveranciers zijn en dan elke race weer kijken hoe iedereen ervoor staat en wie er het beste met de regels en techniek om kan gaan. En er zijn altijd wel gevechten in de race te vinden, al hoeft dat niet perse om de eerste plaats te zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 15:52 schreef Huisdealer het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk zo spannend aan de Formule 1? Ik volg zelf al jaren MotoGP, en elke jaar probeer ik Formule 1 een kans te geven om mij te interesseren, maar jaar op jaar lukt het maar niet. Het lijkt steeds saaier te worden, weinig actie, en tot slot de belevenis die door het nieuwe geluid wat de wagens vanaf dit jaar met de V6 motoren produceren is niet om over naar huis te schrijven, de Formule 1 is de afgelopen jaren echt de afgrond in geholpen. Ik begrijp best dat Formule 1 een groot testproject is voor autofabrikanten om hun nieuwste en meest efficiente middelen te testen om deze vervolgens toe te passen op hun voertuigen voor de consument, daarvoor is de Formule 1. Maar waar is de belevenis, waarom blijven jullie nog kijken?
Oh ja dat heb ik ook nog een tijd gevolgd, met Alain Menu en hoe heten die lui ook al weer. Indycar, Sprint cup en Nascar wil ik ook nog wel eens zien maar sinds ESPN America gestopt is met uitzenden in Nederland komt dat er ook nooit meer van.quote:Op maandag 7 april 2014 16:38 schreef twiFight het volgende:
Zo heb ik nog wel eens wat jaren BTCC gevolgd, dat vond ik ook mooi om te zien. Incidenteel rallies, truck races (circuit), motogp en wat indycar.
Enkele salto voorwaarts met anderhalve schroef, moeilijkeidsgraad 2.3, jurywaardering 8,1quote:Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... [ afbeelding ]
Wat een klapjosti joh...
jurywaardering: 8,1 punten op het rijbewijs ja...quote:Op maandag 7 april 2014 16:47 schreef Karstman het volgende:
[..]
Enkele salto voorwaarts met anderhalve schroef, moeilijkeidsgraad 2.3, jurywaardering 8,1
Inderdaad. Dit hoort onder de highlights van dit seizoen.quote:Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zou verplicht OP materiaal moeten zijn in deze reeks, opdat wij niet vergeten... [ afbeelding ]
Wat een klapjosti joh...
bquote:
Haten op Olavquote:Op maandag 7 april 2014 17:58 schreef Smoofie het volgende:
Olav had, op zijn slechte commentaar na, wel weer een leuk verhaaltje over Bernie zondag. Die F1 weer wilt overnemen.
Hij had 3x achter elkaar Vettel gezegd ipv Ric bij een overtake, dat is maar één voorbeeld van zijn "foutjes" die hij maakte.quote:
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweestquote:Op maandag 7 april 2014 18:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hij had 3x achter elkaar Vettel gezegd ipv Ric bij een overtake, dat is maar één voorbeeld van zijn "foutjes" die hij maakte.
Miss moeten ze beiden commentaar geven.quote:Op maandag 7 april 2014 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweest
Maar als jij liever Ronald hebt...
Die moet echt de F1 uit, als 'ie zelf nog steeds niet doorheeft wat 'ie verkeerd gedaan heeft.quote:Op maandag 7 april 2014 14:10 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ierrez-zijn-rempunt/
Wat een randdebiel is het ook...
Zal wel meevallen, tot halverwege de jaren 90 hadden alle wagens lage neuzen (nog lager dan nu zelfs), en toch kwam het volgens mij nooit voor dat er echt een andere wagen geschept werd.quote:Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als ik de foto's hier : http://www.formule1.nl/me(...)crash-van-gutierrez/ bekijk , zie ik geen schade aan de neus van de Lotus en aan de zijkant van de Sauber, alleen de wing endplate van de Lotus is kapot. Het omrollen van de Sauber komt voornamelijk omdat het achterwiel van Gutierrez over het voorwiel van Maldonado gaat. Omdat Gutierrez al midden in de bocht zit en plots alle wielen grip verliezen komen er een hoop krachten vrij (Ik denk toch richting de twee G in die bocht.).
Waar ik eerder bang voor ben dit jaar is dat de Mercedes of Ferrari een auto schept met hun lage neuzen en de auto dan omhoogschiet, over het chassis heen en richting de coureur.
Nee dat niet, maar in dezelfde shot was voor de inhaalactie de andere RB te zien in beeld en op dat moment reed Vettel voor Ricardo, dus als de achterste van de 2 RB's iemand inhaalt dan is dat altijd Ricardo in dit geval.quote:Op maandag 7 april 2014 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het Vettel was, een inhaalactie is nooit in beeld geweest
Bron?quote:Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
Di Montezemolo is gewoon tijdens de race in Bahrein vertrokken. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn Ferrari-bolides om de oren werden gereden
http://www.jamesallenonf1(...)-ferrari-weaknesses/quote:
Er gebeurde in die tijd ook veel meer in 5 ronden dan nu in de hele jaar van de formule 1quote:
Mikaquote:Op maandag 7 april 2014 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanje 1999 was de meest interessante race ooit overigens
Wel een mooi seizoen overigens, 2 matige coureurs die in een dominante auto van Newey nog bijna de titel verloren aan Irvine.quote:Op maandag 7 april 2014 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanje 1999 was de meest interessante race ooit overigens
Uh? 1 van de leukste seizoenen van de afgelopen 20 jaar, en dat is een saai seizoen? Hakkinen een matige coureur noemen doe je hem ook aan tekort, al had ie 2 hele domme crashes dat jaar. Maar z'n auto ging ook té vaak kapot.quote:Op maandag 7 april 2014 20:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wel een mooi seizoen overigens, 2 matige coureurs die in een dominante auto van Newey nog bijna de titel verloren aan Irvine.
Ik zeg toch ook, een ''mooi'' seizoen.quote:Op maandag 7 april 2014 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uh? 1 van de leukste seizoenen van de afgelopen 20 jaar, en dat is een saai seizoen? Hakkinen een matige coureur noemen doe je hem ook aan tekort, al had ie 2 hele domme crashes dat jaar. Maar z'n auto ging ook té vaak kapot.
Frentzen reed toen goed, Barrichello deed het ook fantastisch.
Frentzen moet zich goed voelen bij een team om te presteren. Bij Williams voelde hij zich dat niet, bij Jordan wel.quote:Op maandag 7 april 2014 20:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook, een ''mooi'' seizoen.
DC die Hakkinen aantikte in Oostenrijk was toch wel het toppunt. Titels van Hakkinen kwamen puur door Newey, net als die van Hill en Villeneuve. Waren geen bijzondere coureurs, maar zaten gewoon in een zwaar dominante auto. Was ook een wonder dat Schumacher het in 97 en 98 nog tot de laatste race spannend wist te houden.
Frentzen had echt een super jaar bij Jordan idd, jammer dat hij eerder bij Williams niet uit de verf kwam.
Mwah, Hakkinen was in 1994 naast Schumacher de beste coureur, en schat ik wel hoger in dan Hill en Villeneuve. Die Ferrari uit 98 en 99 was ook echt wel minder slecht. 11 poles in een jaar binnen halen terwijl je teamgenoot er nauwelijks een haalt zegt ook iets.quote:Op maandag 7 april 2014 20:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook, een ''mooi'' seizoen.
DC die Hakkinen aantikte in Oostenrijk was toch wel het toppunt. Titels van Hakkinen kwamen puur door Newey, net als die van Hill en Villeneuve. Waren geen bijzondere coureurs, maar zaten gewoon in een zwaar dominante auto. Was ook een wonder dat Schumacher het in 97 en 98 nog tot de laatste race spannend wist te houden.
Frentzen had echt een super jaar bij Jordan idd, jammer dat hij eerder bij Williams niet uit de verf kwam.
Ha, even jaren afschaffen en de oneven jaren 40 races doen dan maar?quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
97 en 03 waren mooi. 95 had ook veel leuke races. En 07 was spannend.
Oneven jaren zijn leuk dus
Klopt, maar het is spannender als het veld dichter bij elkaar zit. 2004 had nog 2 of 3 aardige races, 2002 had wel een paar leuke gevechten tussen Montoya en Schumi, maar die spanning mis je.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ha, even jaren afschaffen en de oneven jaren 40 races doen dan maar?
Achteraf is het makkelijk romantiseren natuurlijk. De saaie momenten vergeet je. Over 20 jaar weten we de toffe races van de afgelopen 5 jaar er ook wel tussenuit te pikken.
97 moet ik altijd denken aan de GP va Hongarije, Hill die met zijn Arrows-Yamaha aan de leiding ging, maar 10 ronden voor het eind problemen met zijn bak kreeg.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
97 en 03 waren mooi. 95 had ook veel leuke races. En 07 was spannend.
Oneven jaren zijn leuk dus
Ik voornamelijk aan Duitsland, waar Fisichella had kunnen winnen. En in mindere mate Belgie.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
97 moet ik altijd denken aan de GP va Hongarije, Hill die met zijn Arrows-Yamaha aan de leiding ging, maar 10 ronden voor het eind problemen met zijn bak kreeg.
Dan denk ik aan Gerard Berger in de Benetton, die daarvoor ziek was, drie races afwezig, toen overleed zijn vader en om het af te maken de GP van Duitsland winnen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik voornamelijk aan Duitsland, waar Fisichella had kunnen winnen. En in mindere mate Belgie.
Dat wasaltijd nog wel geinig. Jack The Dentist met zijn "Taires Een Isjuu ?" Dat was pas ergerlijkquote:
Nooit?quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daarover gesproken, een quizvraagje. Hoe vaak won Jacques Villeneuve een regenrace?
Klopt.quote:
Hij won toch bijna zijn debuutrace, als de Renault geen olie begon te braken... pure snelheid zat wel goed dus. Maar in die tijd was Schumacher de echte regenmeister, gevolgd door Verstappen en Alesi.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt.
Die gast kon echt niets. En dan toch WDC worden.
ik denk dat verstappen toch wel op zijn minst gelijkwaardig was aan schumiquote:Op dinsdag 8 april 2014 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij won toch bijna zijn debuutrace, als de Renault geen olie begon te braken... pure snelheid zat wel goed dus. Maar in die tijd was Schumacher de echte regenmeister, gevolgd door Verstappen en Alesi.
Mwah. Nee.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat verstappen toch wel op zijn minst gelijkwaardig was aan schumi
Iedereen had in die Williams een goede kans gehad op het winnen van zijn debuutrace. Die wagen was zo belachelijk snel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij won toch bijna zijn debuutrace, als de Renault geen olie begon te braken... pure snelheid zat wel goed dus. Maar in die tijd was Schumacher de echte regenmeister, gevolgd door Verstappen en Alesi.
Alleen Button bleef juist hangen bij een team waardoor hij Wereldkampioen werd, Alesi ging naar kampioen Ferrari, die direct een vreselijk seizoen hadden, daarna 'ruilde' hij naar Benneton, die ook kampioen waren op dat moment maar het ook niet best meer deden. Daarna mindere teams waarmee niet te winnen viel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alesi was een beetje de Button uit de jaren 90
Daarnaast was Hill ook niets bijzonders.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Iedereen had in die Williams een goede kans gehad op het winnen van zijn debuutrace. Die wagen was zo belachelijk snel.
Ik bedoel vooral dat Alesi heel goed was in nat/droog. Zie Europa/Japan 1995quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:40 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Alleen Button bleef juist hangen bij een team waardoor hij Wereldkampioen werd, Alesi ging naar kampioen Ferrari, die direct een vreselijk seizoen hadden, daarna 'ruilde' hij naar Benneton, die ook kampioen waren op dat moment maar het ook niet best meer deden. Daarna mindere teams waarmee niet te winnen viel.
Ah zo, ja iddquote:Op dinsdag 8 april 2014 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat Alesi heel goed was in nat/droog. Zie Europa/Japan 1995
Wat Wombcat zegt. Schumacher was veel beter imo.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:29 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat verstappen toch wel op zijn minst gelijkwaardig was aan schumi
En Newey ging weg bij Williams, dat zal ook niet geholpen hebben.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:43 schreef Fer het volgende:
Denk dat in die tijd ook de motor ERG belangrijk was. Want in 98 ging Williams verder met de Mecachrome motor. Dit was gewoon de Renault uit 1997. Mercedes en Ferrari hadden voor 98 de motoren natuurlijk verder ontwikkeld en reden gewoon rondjes om de Williams.
quote:Verstappen tells it as he sees it
December 7, 2011 by Joe Saward
Jos Verstappen has alleged that in 1994 his Benetton team-mate Michael Schumacher was using illegal electronic aids to help him win the Formula 1 World Championship. At the time the FIA discovered software in Schumacher’s Benetton that could have been used to run traction-control, but the federation was never able to prove that the system has actually been used. The team always denied that this was the case.
[..]
Lees verder
Dat was toch vooral bij de Williams zo, waardoor Senna in Brazilië verloor van Schumi, en eigenlijk zijn hele trots verloor. Die hele stress heeft die jongen zo kapot gemaakt, die druk van Williams niet kunnen inlossen. Ik heb nog steeds het gevoel dat ie zonder dat nooit dodelijk verongelukt zou zijn, zelfs al kwam het ongeluk door een fout in de auto.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:36 schreef Fer het volgende:
Was het niet zo dat de 1993 wagen de electronica nodig hadden om exact op de limiet te kunnen rijden en dat de 94 Benneton extreem nerveus was door het ontbreken van electronica?
En Schumacher de enige was die er goed mee om kan gaan.
Met jou ben ik het eens.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel.
De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf, maar bij Ricciardo zit er dus ook wel iets god. Desalniettemin veegde Vettel de vloer aan met Webber, die ook niet heel slecht erop stond in die jaren. Die man kan echt wel wat.
Hij laat alleen nog niet heel veel zien dit seizoen... Voorlopig rijdt Ricciardio een stuk beter in dezelfde auto.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel.
De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf, maar bij Ricciardo zit er dus ook wel iets god. Desalniettemin veegde Vettel de vloer aan met Webber, die ook niet heel slecht erop stond in die jaren. Die man kan echt wel wat.
"Please guys, I'm losing power, please do something "quote:Op woensdag 9 april 2014 02:14 schreef twiFight het volgende:
Vettel heeft meerdere malen tijdens de race geklaagd over problemen met de auto, maar ik ben er nog niet van overtuigd.
vettel is een huillie , en een gemiddelde coureur , hij heeft niet dat wat Alonso bijvoorbeeld heeft met mindere auto 2e worden in kampioenschapquote:Op woensdag 9 april 2014 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
"Please guys, I'm losing power, please do something "
Gemiddeld, beetje overdreven, hij is echt wel een stuk beter dan dat en dat laatste is ook niet te bewijzen want hij is nog niet in die situatie geweest.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:28 schreef Joene het volgende:
[..]
vettel is een huillie , en een gemiddelde coureur , hij heeft niet dat wat Alonso bijvoorbeeld heeft met mindere auto 2e worden in kampioenschap
Button zit er toch ook wel kort achter, dat hebben de 3 jaar dat Hamilton en Button samen bij McLaren hebben gezeten wel bewezen. In de kwalificatie is Button wel minder dan Hamilton, maar in de race is het verschil niet echt groot. Button doet qua resultaten nauwelijks onder voor Hamilton over die periode.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel kan heus wel inhalen hoor, maar het is niet dat hij beter is dan Alonso. Denk dat die twee op vergelijkbaar niveau zitten. Hamilton qua snelheid ook, maar qua betrouwbaarheid niet altijd. En Rosberg en Hulkenberg zijn ook vrij snel.
De rest zou beduidend minder zijn dan deze vijf,
Bij de pitstop er een Mercedes inzettenquote:Op woensdag 9 april 2014 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
"Please guys, I'm losing power, please do something "
Doen ze toch al? Vettel reed al een podium.quote:Op woensdag 9 april 2014 02:14 schreef twiFight het volgende:
maar eerlijk gezegd denk ik dat ze over een paar races gewoon volle mep meedoen voor het podium met beide autos.
Ik las laatst een artikeltje over zijn race, hij had problemen met de MGU-H. enerzijds had hij een turbo-lag daardoor en anderzijds werd de elektronische aandrijving niet goed opgeladen. Ik zal het artikel posten als ik het gevonden heb.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me na dit weekend oprecht af hoe goed Vettel eigenlijk is. Als de auto snel is dan weet hij zich op poleposition te kwalificeren en na de start met enkele ronden weg te rijden van de rest van het veld. Daarna kun je de auto sparen en als het moet nog enkele snelle ronden eruit persen om het gat iets groter te laten worden.
Zit je er achter dan moet je pushen, vechten en proberen anderen voorbij te steken. Afgelopen weekend bijvoorbeeld ging het Ricciardo dat beter af dan Vettel en de Australiër is dan ook voor zijn kopman geëindigd. Zeer opvallend in ieder geval, want als Vettel goed is, hoe goed moet Ricciardo dan wel niet zijn? Of is Vettel ondanks die vier titels lang niet zo goed als we denken?
Ik wil het niet baseren op een race, maar vond het opvallend genoeg om niet voorbij te laten gaan
Hij laat tot nu toe weinig zienquote:Op woensdag 9 april 2014 00:41 schreef Fir3fly het volgende:
Dat Vettel zich nog zou moeten bewijzen, wat een quatsch . Mensen die dat beweren zijn of enorm biased of blind.
Zulke problemen hebben andere coureurs op dit moment ook, dus dat kan wel tegen elkaar weg worden gestreept.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:44 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikeltje over zijn race, hij had problemen met de MGU-H. enerzijds had hij een turbo-lag daardoor en anderzijds werd de elektronische aandrijving niet goed opgeladen. Ik zal het artikel posten als ik het gevonden heb.
Alonso kan anders ook behoorlijk klagen hoor, en die mindere auto viel ook wel mee, het leek misschien zo omdat hij er constant over aan het klagen was een Massa dr niet veel van bakte.quote:Op woensdag 9 april 2014 07:28 schreef Joene het volgende:
[..]
vettel is een huillie , en een gemiddelde coureur , hij heeft niet dat wat Alonso bijvoorbeeld heeft met mindere auto 2e worden in kampioenschap
Dat Hamilton niet altijd voor Button eindigde heeft meer met pech voor hamilton en geluk voor Button te maken dan dat Button beter was.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Button zit er toch ook wel kort achter, dat hebben de 3 jaar dat Hamilton en Button samen bij McLaren hebben gezeten wel bewezen. In de kwalificatie is Button wel minder dan Hamilton, maar in de race is het verschil niet echt groot. Button doet qua resultaten nauwelijks onder voor Hamilton over die periode.
Je kan het eigenlijk alleen vergelijken met zijn teammaat, Ricciardo had dit probleem niet en kon gewoon pushen.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zulke problemen hebben andere coureurs op dit moment ook, dus dat kan wel tegen elkaar weg worden gestreept.
2012 belde, toen Vettel de eerste drie races outqualified werd door Webber en exact hetzelfde geroeptoeterd werd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me na dit weekend oprecht af hoe goed Vettel eigenlijk is. Als de auto snel is dan weet hij zich op poleposition te kwalificeren en na de start met enkele ronden weg te rijden van de rest van het veld. Daarna kun je de auto sparen en als het moet nog enkele snelle ronden eruit persen om het gat iets groter te laten worden.
Zit je er achter dan moet je pushen, vechten en proberen anderen voorbij te steken. Afgelopen weekend bijvoorbeeld ging het Ricciardo dat beter af dan Vettel en de Australiër is dan ook voor zijn kopman geëindigd. Zeer opvallend in ieder geval, want als Vettel goed is, hoe goed moet Ricciardo dan wel niet zijn? Of is Vettel ondanks die vier titels lang niet zo goed als we denken?
Ik wil het niet baseren op een race, maar vond het opvallend genoeg om niet voorbij te laten gaan
Ja en Ricciardo ook, alhoewel je dat natuurlijk niet mee mag tellen vanwege de DSQ, maar zijn auto deed goed mee.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Doen ze toch al? Vettel reed al een podium.
Bij een hoop andere teams was het de afgelopen jaren anders ook dramatisch.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:20 schreef twiFight het volgende:
Niet per se, want als ze al snel zijn in de bochten kunnen ze door dat voordeel wel inhalen. Desalniettemin zal een stuk strategie ook behoorlijk veel uitmaken. Ik denk wel dat RBR het zal moeten hebben van de circuits die hun auto het beste liggen.
Ik vraag me overigens af hoe hun pitstrategie is, op het moment dat ze zélf het verschil moeten maken. Vroeger konden ze veilig met de voorsprong die ze hadden reageren op de directe dreiging. Als die de pit in ging, ging RBR de volgende ronde ook, en zo hadden ze vaak weinig risico. Die luxe ligt nu bij Mercedes. Ik heb de afgelopen jaren bij Webber in het middenveld in ieder geval dramatische pitstrategien gezien.
Kan ook aan Webber gelegen hebben, die niet lang genoeg kon doorgaan met zijn setje banden. Soms zelfs Vettel langer zien doorgaan op softs, dan Webber op hard/medium.quote:Op woensdag 9 april 2014 21:20 schreef twiFight het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren bij Webber in het middenveld in ieder geval dramatische pitstrategien gezien.
Ferrari kennende hebben ze vast weer een nieuwe Italiaan die ze op basis van nationaliteit naar voren kunnen schuiven.quote:Op maandag 14 april 2014 10:47 schreef LWD-Godius het volgende:
foutje, edit
Stefano Domenicali heeft ontslag genomen (?)
Er zijn er meer die gewoon geen eerlijke kans hebben gehad. Gaat meer om 'vergeten' rijders dan slechte rijders.quote:Op maandag 14 april 2014 17:27 schreef Fir3fly het volgende:
Sarrazin is een beetje oneerlijk, die doet het prima in Le Mans.
En Wilson heeft best een aardige loopbaan in de VS nuquote:Op maandag 14 april 2014 17:27 schreef Fir3fly het volgende:
Sarrazin is een beetje oneerlijk, die doet het prima in Le Mans.
Dat is slechts de sitenaam.quote:Op maandag 14 april 2014 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ach so, ik vond 'rejects' wel wat negatief klinken.
Waar hij steeds 'vergeten' wordt door de topteams.quote:Op maandag 14 april 2014 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En Wilson heeft best een aardige loopbaan in de VS nu
Takachi, Nakano, Rossett, Zonta, Mazzacane zijn nog wat namen.quote:Op maandag 14 april 2014 18:21 schreef Bluurgh het volgende:
Het is sowieso oneerlijk vergelijken omdat veel van die coureurs maar een handvol F1 races gereden hebben. Tegenwoordig zie je dat vrij weinig gebeuren, en doen de meeste coureurs minimaal al een half/heel seizoen. En de coureurs die een paar races invallen hebben meestal al veel ervaring. Dan moet je wel erg kleurloos zijn om geheel vergeten te worden.
Ik denk dat de enige coureur is die de laatste 10 jaar positief in de F1 kwam, en direct weer vertrok Marcus Winkelhock is. 1 race met Spyker op de Nurburgring, onwijs veel regen, een goede keuze gemaakt en in z'n enige F1 race aan kop liggen, dat kan geen andere coureur zeggen geloof ik.
De rest van de "slechte" coureurs blijf je op de 1 of andere manier wel ergens door onthouden (noem bv een Ide, die z'n superlicentie verloor). Blijven over de kleurloze en/of middelmatige coureurs die niet echt meededen maar ook niet echt onwijze fouten maakten. En dan moet je dus echt de uitslagen door gaan spitten.
Als ik zo even de resultaten van de laatste paar jaar doorkijk zijn dit degenen waarbij ik echt had van "oohja, die hebben ook nog meegedaan "
Patrick Friesacher
Scott Speed
Sakon Yamamoto
Karun Chandhok
Ja, maar maar die reden meer dan 10 jaar geleden in de F1.quote:Op maandag 14 april 2014 18:39 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Takachi, Nakano, Rossett, Zonta, Mazzacane zijn nog wat namen.
Dan zou ik voor Bourdais gaan nog.quote:Op maandag 14 april 2014 18:50 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ja, maar maar die reden meer dan 10 jaar geleden in de F1.
Dat geldt voor de meeste van de genoemde heren ook. Burti, mazzacane, lavaggi deletraz, en vooral inoue, hebben zich toch op een andere manier onderscheiden.quote:Op maandag 14 april 2014 18:21 schreef Bluurgh het volgende:
Het is sowieso oneerlijk vergelijken omdat veel van die coureurs maar een handvol F1 races gereden hebben. Tegenwoordig zie je dat vrij weinig gebeuren, en doen de meeste coureurs minimaal al een half/heel seizoen. En de coureurs die een paar races invallen hebben meestal al veel ervaring. Dan moet je wel erg kleurloos zijn om geheel vergeten te worden.
Ik denk dat de enige coureur is die de laatste 10 jaar positief in de F1 kwam, en direct weer vertrok Marcus Winkelhock is. 1 race met Spyker op de Nurburgring, onwijs veel regen, een goede keuze gemaakt en in z'n enige F1 race aan kop liggen, dat kan geen andere coureur zeggen geloof ik.
De rest van de "slechte" coureurs blijf je op de 1 of andere manier wel ergens door onthouden (noem bv een Ide, die z'n superlicentie verloor). Blijven over de kleurloze en/of middelmatige coureurs die niet echt meededen maar ook niet echt onwijze fouten maakten. En dan moet je dus echt de uitslagen door gaan spitten.
Als ik zo even de resultaten van de laatste paar jaar doorkijk zijn dit degenen waarbij ik echt had van "oohja, die hebben ook nog meegedaan "
Patrick Friesacher
Scott Speed
Sakon Yamamoto
Karun Chandhok
quote:Chanoch Nissany
After taking up motor-racing as a hobby at the grand old age of 38, it should have been no surprise that Nissany was 13 seconds off the pace when he made his F1 debut with Minardi during practice for the 2005 Hungarian Grand Prix. He reportedly said over the radio: "Guys, I'm coming in, I'm having too much grip." Well that will tend to happen in an F1 car…
Read more at http://en.espnf1.com/f1/m(...)#fc1wSiQcdp14kDYi.99
Hij heeft meer meters in een F1 wagen gereden dan elke ander persoon hier op 't forumquote:Op dinsdag 15 april 2014 08:25 schreef Bluurgh het volgende:
De grootste held was natuurlijk Nissany, 1 dag testrijder op 40+ jarige leeftijd
[..]
Huub Rothengatter, Michael Bleekemolen, Boy Hayje en Roelof Wunderink zijn betere kandidaten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 02:15 schreef twiFight het volgende:
[knuppel] Zet van der Garde er ook maar bij! [/hoenderhok]
en er ook enkele miljoenen dollars mee verloren en het heeft hem alleen de reputatie opgeleverd van de eerste en enige coureur ooit die te veel grip hadquote:Op dinsdag 15 april 2014 09:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hij heeft meer meters in een F1 wagen gereden dan elke ander persoon hier op 't forum
Rothengatter is toch wel bekend als F1-coureur in Nederland, hoewel meer als manager van Verstappen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Huub Rothengatter, Michael Bleekemolen, Boy Hayje en Roelof Wunderink zijn betere kandidaten.
Dat staat ook in het nieuwtjes topic.quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:45 schreef opreis het volgende:
Het beroep van Red Bull tegen de diskwalificatie van Ricciardo is verworpen.
En Samson toch ook?quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:33 schreef Waffle het volgende:
Dan vergeet je toch wel veel sponsoren. Die Minardi zat toch wel vol Nederlandse sponsors.
Edit: lost boys, willux, trust, halfords, muermans,etc.
Dat zou best kunnen. Net zoals superfund, weet niet echt zeker of dat Nederlands is. Maar genoeg sponsoren toen in ieder geval.quote:
Samson stond niet op de Minardi ...quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:56 schreef Waffle het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Net zoals superfund, weet niet echt zeker of dat Nederlands is. Maar genoeg sponsoren toen in ieder geval.
Samson stond op de Shadow van Jan Lammers.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:03 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Samson stond niet op de Minardi ...
Superfund komt uit Oostenrijk.
Ze zeggen Van der Guard. God klinkt in het Engels toch echt heel anders.quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rothengatter is toch wel bekend als F1-coureur in Nederland, hoewel meer als manager van Verstappen.
Ik zou eerder neigen naar een Bernardus Pon in dat geval Maar de enige echt 'bekende' F1-coureurs zijn de Beaufort, van Lennep, Lammers, Rothengatter evt, Verstappen, Albers, Doornbos en "Ven dur God", zoals ze hem in het Engels noemen.
Toch niet slecht voor een landje zonder noemenswaardige sponsors (Philips, Randstad en McG zijn de enige die ik me kan indenken)
Finland is het enige echt kleine land wat WK's heeft afgeleverd.. en Oostenrijk misschien, maar die hebben wel een rijke racehistorie.
HB Bewakingquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja er waren wel wat meer sponsoren, given. Ik noem de meest vooraanstaande nu even.
Wow dat kende ik ook nog niet. Wat blijft F1 historie toch tof om te lezen. Ook elke keer als het RTL GP magazine uitkomt verbaas ik me over hoeveel ik nog niet weet van de geschiedenis van de F1.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:33 schreef sasquatsch het volgende:
Boro. Nederlands eerste F1 constructeur.
Lees ook eens de boeken van Heinz Prüller. Toen, jaren zeventig en tachtig, ging het er toch wat anders aan toe dan nu. Minder professioneel, wel menselijker. Meer mensen met passie voor autosport in plaats van dat alles om de centjes draaide zoals nu.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:47 schreef Waffle het volgende:
[..]
Wow dat kende ik ook nog niet. Wat blijft F1 historie toch tof om te lezen. Ook elke keer als het RTL GP magazine uitkomt verbaas ik me over hoeveel ik nog niet weet van de geschiedenis van de F1.
Blijf het ook nog altijd jammer vinden dat Spyker F1 niks geworden is. Vond het toch wel wat hebben een Nederlands team op de grid.
Deze blijft mooiquote:Op dinsdag 15 april 2014 14:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Lees ook eens de boeken van Heinz Prüller. Toen, jaren zeventig en tachtig, ging het er toch wat anders aan toe dan nu. Minder professioneel, wel menselijker. Meer mensen met passie voor autosport in plaats van dat alles om de centjes draaide zoals nu.
Laatst ook nog het boek van Mike Hawthorn gelezen. Dat waren helemaal mooie tijden. Na elke wedstrijd dook hij steevast de kroeg in. Vaak ook met andere coureurs.
Randstad en Philips kan ik niet echt meer Nederlandse sponsoren noemen. Nederlandse roots oké, maar het zijn toch internationale spelers. Anders had je ING en Unilever (Rexona bij Lotus) ook wel in dat rijtje kunnen zetten. Akzo Nobel bij Mclaren, ook al jaren trouw sinds ze de chrome livery hebben, is ook weer een internationale speler.quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch niet slecht voor een landje zonder noemenswaardige sponsors (Philips, Randstad en McG zijn de enige die ik me kan indenken)
Philips was wel sponsor bij Footwork Arrows in 96, Randstad was inderdaad discutabel.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Randstad en Philips kan ik niet echt meer Nederlandse sponsoren noemen. Nederlandse roots oké, maar het zijn toch internationale spelers. Anders had je ING en Unilever (Rexona bij Lotus) ook wel in dat rijtje kunnen zetten. Akzo Nobel bij Mclaren, ook al jaren trouw sinds ze de chrome livery hebben, is ook weer een internationale speler.
TW steel is dan wel weer zo'n ''kleiner'' Nederlands bedrijf wat zich iets internationaler wilt richten, afgelopen 2 jaar op de Lotus, en nu weer terug bij Force India.
Er zijn er wel meer van NL'se bodem dan je zou denken, maar ze vallen niet altijd even goed op
-=edit=- crap, ik had pagina 4 nog niet gelezen
Koni?quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow en dan vergeet ik nog die van de veringen! Partner/sponsor bij McLaren..... Ben de naam kwijt
Koni?quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow en dan vergeet ik nog die van de veringen! Partner/sponsor bij McLaren..... Ben de naam kwijt
1 2 3 4 | [b]Teamviewer Livetiming:[/b] Tweede Vrije Training: [url=http://go.teamviewer.com/v9/m71773583]m71-773-583[/url] (Onder voorbehoud) Kwalificatie: [url=http://go.teamviewer.com/v9/m59230497]m59-230-497[/url] Race: [url=http://go.teamviewer.com/v9/m23141867]m23-141-867[/url] |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
hier ook niet! als we nou met genoeg zijn, bellen we bernie en vragen we of hij het een paar uur kan verzetten.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:53 schreef JohnB52 het volgende:
Kak,
Ik kan zondag niet kijken...
Live bedoel ik :-)
Sorry heb in monaco m'n telefoon van het jacht in de haven laten vallen en ben nu z'n nummer kwijt...quote:Op donderdag 17 april 2014 19:51 schreef opreis het volgende:
[..]
hier ook niet! als we nou met genoeg zijn, bellen we bernie en vragen we of hij het een paar uur kan verzetten.
het zal wel niet aan hem liggen gaat ie zeggenquote:Op vrijdag 18 april 2014 08:36 schreef Meike26 het volgende:
Pastor lanceerd tijdens een VT even een nieuwe merchandise-lijn.
"iCrashed"
Op de pitmuur reageerden ze ook niet heel verbaasd meer
VdG was laatst ook al sneller dan Frijnsquote:Op vrijdag 18 april 2014 07:53 schreef Meike26 het volgende:
Vdg anderhalve seconde sneller dan Gitaarles ? Wat doet die Buritto bakker daar nog ?
En wie gaat Frijns betalen dan? Al z'n sponsoren?quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:06 schreef Meike26 het volgende:
Dat vind ik minder verrassend
Dat Frijns dan weer sneller is dan Ericson, dat kan dan nog wel interesant worden. Financieel gezien zitten ze niet echt vast aan die Zweed. Als Frijns nog wat VT's krijgt, rijdt hij er vanaf Montreal of Spa in die wagen.
Een plek hoger in de WK stand levert meer op dan dat Ericsson binnen brengt. Dus als ze bij Caterham vinden dat Frijns hun dat kan bezorgen kunnen ze de gok wagen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:42 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En wie gaat Frijns betalen dan? Al z'n sponsoren?
Meh verwacht niet dat hij zo'n groot verschil kan maken, maar we kunnen er op blijven hopen! Vergeet niet dat Marussia al lastig te overtreffen wordt naar mate het seizoen vordert. Bianchi is natuurlijk al een keer 14e (?) geëindigd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een plek hoger in de WK stand levert meer op dan dat Ericsson binnen brengt. Dus als ze bij Caterham vinden dat Frijns hun dat kan bezorgen kunnen ze de gok wagen.
Dat is vaak een afweging die de teams moeten maken. Nemen ze een coureur die geld meebrengt of een coureur die hun hoger in de WK stand kan brengen. Dat laatste levert vaak meer op, maar is minder makkelijk te realiseren.
8.00 uur.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:28 schreef Syntix het volgende:
Hoelaat NL tijd is morgen eigenlijk de kwalificatie?
Balen! Formule 1 via text updates op je mobiel volgen is ook niet echt ideaal.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
8.00 uur.
De race is zondag om 9.00 uur (waarvan ik dus alleen het eerste half uur kan zien )
Wat een idioot is het ookquote:Op vrijdag 18 april 2014 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
'F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado' bekijken op YouTube - F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado:
Hehe, die boordradio:
I crash.
Oh, ok.
Sorry
Ik vraag zijn dochter wel even als ze klaar is met douchen.quote:Op donderdag 17 april 2014 20:55 schreef Karstman het volgende:
[..]
Sorry heb in monaco m'n telefoon van het jacht in de haven laten vallen en ben nu z'n nummer kwijt...
Valt mee dat hij sorry zegt en dat hij niet de bandenmuur de schuld geeft van de crash.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
'F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado' bekijken op YouTube - F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado:
Hehe, die boordradio:
I crash.
Oh, ok.
Sorry
quote:
Wel met het grote verschil dat Hamilton tijdens de race de fout in ging. Dan ligt er veel meer druk op. Maldonado rijdt gewoon een auto in de prak bij een pit-entrance tijdens FP...quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:08 schreef LWD-Godius het volgende:
Moest even terugdenken aan 2007 toen Hamilton ook zo onderstuurde, al kwam dat toen door tot op het canvas versleten inters (ook zijn eigen schuld trouwens).
En hij had een band minderquote:Op vrijdag 18 april 2014 12:21 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
[..]
Wel met het grote verschil dat Hamilton tijdens de race de fout in ging. Dan ligt er veel meer druk op. Maldonado rijdt gewoon een auto in de prak bij een pit-entrance tijdens FP...
x1000quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
'F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado' bekijken op YouTube - F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado:
Hehe, die boordradio:
I crash.
Oh, ok.
Sorry
quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
'F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado' bekijken op YouTube - F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado:
Hehe, die boordradio:
I crash.
Oh, ok.
Sorry
quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
'F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado' bekijken op YouTube - F1 China 2014 FP2 - Crash P. Maldonado:
Hehe, die boordradio:
I crash.
Oh, ok.
Sorry
Hij is best wel snel als hij zijn hoofd erbij kan houden. Alleen gebeurt dat niet zo vaak.quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat dit figuur ooit een race gewonnen heeft...
echtquote:
Ja, maar het circuit ging opeens naar linksquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
echt
Dan ben je toch niet geschikt als coureur?
Zijn de Chinezen tegenwoordig zo snel met wegomleggingen?quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, maar het circuit ging opeens naar links
twitter:f1fanaticlive twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 08:33:40 Maldonado: "I crash."Truer words were never spoken. #F1 reageer retweet
banden sparenquote:Op zaterdag 19 april 2014 07:17 schreef Wombcat het volgende:
Waarom zijn de Mercedessen niet naar buiten geweest?
?quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:02 schreef LWD-Godius het volgende:
Wat een geluk voor de rest dat Maldonado niet meedoet.
Zondequote:Op zaterdag 19 april 2014 08:03 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Problemen met de motor, oliedrukproblemen volgens mij.
Hoezo?quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:08 schreef Uccie het volgende:
Het ligt niet helemaal aan mij dat ik er geen ruk van begrijp
Die duitsers, ik volg ze gewoon niet echt lekker.quote:
Vriendin van Fernando?quote:
Denk het wel.quote:
Ik werd precies om 5 uur wakker en toen besloot ik om de VT te gaan kijken aangezien ik wist dat er regen voorspeld was. Daarna maar even naar Reizen Waes zitten kijken en de film Inside Llewyn Davis.quote:Op zaterdag 19 april 2014 07:33 schreef Uccie het volgende:
Net op tijd wakker, was het helemaal vergeten.
Ik kan mij geen races in de regen herinneren waarbij Rosberg in de punten eindigde.quote:
Dasha Kapustina ofzoiets, Alonso's vriendin.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:15 schreef Karstman het volgende:
[..]
Denk het wel.
OT: lijkt overigens wel mee te vallen qua tombola
Australië 2010 is de eerste die in mijn herinnering zit. Wet/dry maar daar werd ie 2equote:Op zaterdag 19 april 2014 08:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik werd precies om 5 uur wakker en toen besloot ik om de VT te gaan kijken aangezien ik wist dat er regen voorspeld was. Daarna maar even naar Reizen Waes zitten kijken en de film Inside Llewyn Davis.
[..]
Ik kan mij geen races in de regen herinneren waarbij Rosberg in de punten eindigde.
Ja, denk ik ookquote:
5de volgens de officiële site, Button won.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Australië 2010 is de eerste die in mijn herinnering zit. Wet/dry maar daar werd ie 2e
kob en bia gingen volgens mij als eersten op de inters.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:21 schreef opreis het volgende:
wat een verschil tussen kobayashi en ericson en bianchi en chilton.
LOL had al zo'n vermoeden maar hij doet het inderdaad!quote:
Oh was dat China 2010 dan waar ie 2e werd?quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:22 schreef Nober het volgende:
[..]
5de volgens de officiële site, Button won.
The event was declared wet shortly before the start, therefore allowing the drivers to change tyres from those they qualified on, with all opting to run on intermediates. Sebastian Vettel led comfortably into the first corner from pole, and Felipe Massa jumped up to second from fifth, pushing Mark Webber down to third. The first corner saw a tangle between second-row starters Fernando Alonso and Jenson Button at the first corner, with the Spaniard sent spinning, and rejoining at the tail of the field.
Ohja, als Button Alonso van de baan ramt dan wint hij wel, net als in Canada.
Nee, daar werd Hamilton 2de.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh was dat China 2010 dan waar ie 2e werd?
Oh, hij werd daar 3e en Kubica 2e in Australië dan denk ik. In 1 van de 2 reed hij wel een tijd aan de leidingquote:Op zaterdag 19 april 2014 08:29 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Nee, daar werd Hamilton 2de.
Rai red het wel denk ikquote:Op zaterdag 19 april 2014 08:32 schreef opreis het volgende:
ik denk dat gro, sut, ver, kvy, mas en rai het niet gaan redden
PER is ook een kanshebber.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:32 schreef opreis het volgende:
ik denk dat gro, sut, ver, kvy, mas en rai het niet gaan redden
Gaat wel, McLaren en Williams gaan niet lekker in de regen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:34 schreef opreis het volgende:
[..]
hmm ja....FI nie zo goed met die regen
Derde werd ie.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh was dat China 2010 dan waar ie 2e werd?
Bottas zit er wel lekker bij.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:37 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Gaat wel, McLaren en Williams gaan niet lekker in de regen.
wel goed voor m'n managerquote:
Ze waren in Bahrain snel vergeleken de andere teams, in de regen is McLaren alleen slecht, dat zagen we in Malaysia.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:42 schreef opreis het volgende:
behalve de eerste race lijkt mclaren wel weer op het niveau van vorig jaar
Voor mij ok, maar was beter Perez geweest.quote:
Alle Mercedesteams zijn beter in et drogequote:Op zaterdag 19 april 2014 08:43 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ze waren in Bahrain snel vergeleken de andere teams, in de regen is McLaren alleen slecht, dat zagen we in Malaysia.
Toen ze 0 punten scoorde?quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:43 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ze waren in Bahrain snel vergeleken de andere teams, in de regen is McLaren alleen slecht, dat zagen we in Malaysia.
Ja, anders had je wel bockworstbakker gehetenquote:Op zaterdag 19 april 2014 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor mij ok, maar was beter Perez geweest.
Dat zagen we niet echt in Bahrain...quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle Mercedesteams zijn beter in et droge
Daar was Force India en Williams aan et vechten met elkaar voor podiums.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:45 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Dat zagen we niet echt in Bahrain...
Met Button. Button was voor de SC voor Williams en sneller dan FI.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar was Force India en Williams aan et vechten met elkaar voor podiums.
Aus 2, 3quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:45 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Omdat ze een probleem hadden...
Bij mij niet.quote:
Neequote:Op zaterdag 19 april 2014 08:50 schreef opreis het volgende:
de grote vraag, gaat iemand anders (RB) pole pakken vandaag?
Normaal niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:50 schreef opreis het volgende:
de grote vraag, gaat iemand anders (RB) pole pakken vandaag?
Yep, Vettelquote:Op zaterdag 19 april 2014 08:50 schreef opreis het volgende:
de grote vraag, gaat iemand anders (RB) pole pakken vandaag?
nee gewoon normaalquote:
Typ gewoon even de namen uit, bloed irritant dit, of doe de afkortingen met hoofdlettersquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |