abonnement Unibet Coolblue
pi_138683321
LB, je bent gewoon bijna een langvoedster O+
  woensdag 9 april 2014 @ 11:08:14 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138683559
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:01 schreef L-E het volgende:
LB, je bent gewoon bijna een langvoedster O+
Jah O+ en jij ook, tof he?! O+
  woensdag 9 april 2014 @ 11:57:51 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138685143
Ik vind papfles altijd zo ranzig klinken :')
KuikenGuppy
  woensdag 9 april 2014 @ 12:45:38 #104
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138686241
Asy, wat tof de who-norm! *O*

Misschien een gekke vraag maar aangezien de who-norm nu net voorbij komt denk ik eraan.
Mijn man wordt 10 dagen voor Lauren haar 2de verjaardag 30 en dan wil ik een weekend weg regelen samen. Maar hoe doe ik dat als ik nog bv geef? Voor het gemak ga ik er even van uit dat dat dan zo is. Of kan ik beter eerder stoppen? (Als ze 2 is stoppen we vermoedelijk sowieso).
pi_138687561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh je flesvoedingsmaffia kan er ook wat van hoor. Slaapt ie nog niet door? Moet je gewoon een papfles maken! Heb je last van hoofdpijn? Stoppen met borstvoeding joh, je moet ook aan jezelf denken hoor. Oh lukt het de eerste dagen nog niet zo goed met de borstvoeding? Waarom al die moeite, je koopt gewoon een bus in de supermarkt! Dat je man je zo laat doormodderen zeg.
Enz enz.
jaja, de flesvoedingsmaffia is daar heel goed in...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_138687577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 11:57 schreef Burdie het volgende:
Ik vind papfles altijd zo ranzig klinken :')
ja, net als puddingbuks.

wat doe je anders in zo'n fles? bier?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 9 april 2014 @ 13:28:12 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138687604
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:45 schreef pessie het volgende:
Asy, wat tof de who-norm! *O*

Misschien een gekke vraag maar aangezien de who-norm nu net voorbij komt denk ik eraan.
Mijn man wordt 10 dagen voor Lauren haar 2de verjaardag 30 en dan wil ik een weekend weg regelen samen. Maar hoe doe ik dat als ik nog bv geef? Voor het gemak ga ik er even van uit dat dat dan zo is. Of kan ik beter eerder stoppen? (Als ze 2 is stoppen we vermoedelijk sowieso).
Volgens mij kun je prima weg en kolf je misschien even wat af..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138688037
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:45 schreef pessie het volgende:
Asy, wat tof de who-norm! *O*

Misschien een gekke vraag maar aangezien de who-norm nu net voorbij komt denk ik eraan.
Mijn man wordt 10 dagen voor Lauren haar 2de verjaardag 30 en dan wil ik een weekend weg regelen samen. Maar hoe doe ik dat als ik nog bv geef? Voor het gemak ga ik er even van uit dat dat dan zo is. Of kan ik beter eerder stoppen? (Als ze 2 is stoppen we vermoedelijk sowieso).
Als ik nu een weekend weg zou gaan, zou ik voor de zekerheid gewoon een kolf meenemen. Even kolven in de ochtend zou voor mij voldoende zijn denk ik. Het lijkt me heel naar als je opeens stuwing krijgt en je hebt niks bij je :X (tenzij je met de hand kan kolven natuurlijk).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138688054
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2014 12:45 schreef pessie het volgende:
Asy, wat tof de who-norm! *O*

Misschien een gekke vraag maar aangezien de who-norm nu net voorbij komt denk ik eraan.
Mijn man wordt 10 dagen voor Lauren haar 2de verjaardag 30 en dan wil ik een weekend weg regelen samen. Maar hoe doe ik dat als ik nog bv geef? Voor het gemak ga ik er even van uit dat dat dan zo is. Of kan ik beter eerder stoppen? (Als ze 2 is stoppen we vermoedelijk sowieso).
Hier ging het met 1 jaar al prima van vrijdagmiddag tot zondagochtend. Maar anders kleine moeite om kolf mee te nemen voor een keertje tussendoor toch?
  woensdag 9 april 2014 @ 15:08:24 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138690792
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Asyniur! Gefeliciteerd met je peuter, en wat tof dat je die WHO norm hebt gehaald! *O*

[..]

Mijn kind is volgende week 1 jaar ( :o ), dus ik mag alleen nog in mn eigen tijd kolven ;)
Niet!!
Die was toch pasgeboren?? :o
  woensdag 9 april 2014 @ 15:11:25 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138690892
pessie, hoe veel drinkt ze nog? Ik zou in elk geval kolf meenemen voor jezelf. Stel dat...

Oja, in december zei ik nog dat ik waarschijnlijk na de wintersportvakantie (in januari) wel zou gaan afbouwen :D
Maar daar had ik bij nader inzien toch geen zin in ;)
  woensdag 9 april 2014 @ 15:11:59 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138690911
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Niet!!
Die was toch pasgeboren?? :o
Ja! Ik snap ook niet hoe ze maandag al jarig kan zijn! :o 8)7
  woensdag 9 april 2014 @ 15:25:11 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138691385
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:11 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja! Ik snap ook niet hoe ze maandag al jarig kan zijn! :o 8)7
Voordat je het weet, ontdekt ze een revolutionaire manier om rozijntjes te eten!
pi_138691686
Na lang meelurken tijdens mijn zwangerschap kom ik mij maar toch actief melden.

Maandag 31 maart ben ik thuis bevallen van mijn dochter I.ris. direct na de geboorte is zij al aangelegd. Haar geboortegewicht was 3850 gr. Helaas moest ik na de bevalling alsnog naar het zh vanwege complicaties bij mij, hier moesten we 24 uur blijven (ik heb op de O.K. gelegen) De begeleiding in het zh bij de borstvoeding was minimaal. Gelukkig had ik me zeer goed voorbereid (ook mede dankzij dit forum) en is het aardig gelukt haar die eerste 24 uur bv te geven. Wel had ik tepelkloven doordat ik haar niet elke keer gelijk goed aangelegd kreeg.

Eenmaal thuis super begeleiding gehad door de kraamhulp. Tepelkloven na 2 dagen weg en de voeding loopt uitstekend. Wel had ik zeer veel productie en 3 a 4 dagen flink last van stuwing. Op de dag dat ik eigenlijk wilde gaan kolven kreeg I ineens toch mijn borsten goed leeg :)

Sinds gisteren zit ze boven haar geboortegewicht. Ook houd ze haar temperatuur goed vast en sonds 2 nachten ook 's nachts geen kruiken. Wel slaapt ze veel bij ons in bed en anders in de co-sleeper. We mochten al snel in de nachten 4 uur tussen de voedingen laten. Dit gaat prima. Overdag moest ik echter maximaal 3 uur ertussen laten.

Nu heeft ze gister een regeldag gehad, elke 1,5 a 2 uur voeding en vanacht kwam ze ook elke 3 uur ipv 4 a 5 uur wat ze de nachten ervoor deed (ik heb haar al een paar keer 's nachts moeten wekken vanwege mijn stuwing)

sinds 3 dagen heeft ze echter overdag ook een hele vaste diepe slaap in de middag. In de ochtend vraagt ze dan om de 2 uur voeding en daarna gaat ze slapen. Als ik haar dan na de 3 uur moet wekken voor de voeding is dit erg lastig. Het gaat ook tegen mijn gevoel in van voeden op verzoek. Uiteindelijk krijg ik het met veel moeite voor elkaar, maar ze drinkt dat slecht, laat vaak los en krijgt mijn borst ook niet leeg. Nu heb ik haar net weer zo gevoed en nu wilde ze ook de 2e borst niet meer als toetje, ze bleef weigeren en in slaap sukkelen. Heb haar nu maar weggelegd en wacht wel tot ze zelf weer komt. Zit nu dus wel met behoorlijk volle borsten en baal ervan dat ze die ene borst niet leeg kreeg, want dan heeft ze dus niet de vette achtermelk binnen...

Heb dit vanmorgen nog met de kraamhulp besproken, die vond wel dat ik die 3 uur moest aanhouden overdag, omdat ik anders niet op genoeg voedingen per dag uitkom... Echter drinkt ze dus 's morgens vaker en ook in de avond clustert ze vaak, ze komt dan ook elke 1 a 2 uur. Heb het idee dat ze gewoon al een heel goed ritme heeft en zelf regelt dat ze meer eet voor ze diep gaat slapen.

Dus mijn vraag is eigenlijk: is het nu echt heel gek als ik haar overdag toch lekker laat slapen tot ze zelf weer om bv vraagt? Als ze echt hongersignalen geeft is ze wel erg driftig als ze niet direct voeding krijgt, maar dan drinkt ze wel gulzig met open ogen. Ook geeft mij dat een meer voldaan gevoel dan wanneer ze half slapend drinkt. Graag jullie mening hierover. Ze is natuurlijk nog maar 10 dagen oud, daarom vind ik het wel eng om overdag er ook al meer uren tussen te laten.
  woensdag 9 april 2014 @ 15:35:54 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138691795
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:33 schreef Celeste123 het volgende:
Na lang meelurken tijdens mijn zwangerschap kom ik mij maar toch actief melden.

Maandag 31 maart ben ik thuis bevallen van mijn dochter I.ris. direct na de geboorte is zij al aangelegd. Haar geboortegewicht was 3850 gr. Helaas moest ik na de bevalling alsnog naar het zh vanwege complicaties bij mij, hier moesten we 24 uur blijven (ik heb op de O.K. gelegen) De begeleiding in het zh bij de borstvoeding was minimaal. Gelukkig had ik me zeer goed voorbereid (ook mede dankzij dit forum) en is het aardig gelukt haar die eerste 24 uur bv te geven. Wel had ik tepelkloven doordat ik haar niet elke keer gelijk goed aangelegd kreeg.

Eenmaal thuis super begeleiding gehad door de kraamhulp. Tepelkloven na 2 dagen weg en de voeding loopt uitstekend. Wel had ik zeer veel productie en 3 a 4 dagen flink last van stuwing. Op de dag dat ik eigenlijk wilde gaan kolven kreeg I ineens toch mijn borsten goed leeg :)

Sinds gisteren zit ze boven haar geboortegewicht. Ook houd ze haar temperatuur goed vast en sonds 2 nachten ook 's nachts geen kruiken. Wel slaapt ze veel bij ons in bed en anders in de co-sleeper. We mochten al snel in de nachten 4 uur tussen de voedingen laten. Dit gaat prima. Overdag moest ik echter maximaal 3 uur ertussen laten.

Nu heeft ze gister een regeldag gehad, elke 1,5 a 2 uur voeding en vanacht kwam ze ook elke 3 uur ipv 4 a 5 uur wat ze de nachten ervoor deed (ik heb haar al een paar keer 's nachts moeten wekken vanwege mijn stuwing)

sinds 3 dagen heeft ze echter overdag ook een hele vaste diepe slaap in de middag. In de ochtend vraagt ze dan om de 2 uur voeding en daarna gaat ze slapen. Als ik haar dan na de 3 uur moet wekken voor de voeding is dit erg lastig. Het gaat ook tegen mijn gevoel in van voeden op verzoek. Uiteindelijk krijg ik het met veel moeite voor elkaar, maar ze drinkt dat slecht, laat vaak los en krijgt mijn borst ook niet leeg. Nu heb ik haar net weer zo gevoed en nu wilde ze ook de 2e borst niet meer als toetje, ze bleef weigeren en in slaap sukkelen. Heb haar nu maar weggelegd en wacht wel tot ze zelf weer komt. Zit nu dus wel met behoorlijk volle borsten en baal ervan dat ze die ene borst niet leeg kreeg, want dan heeft ze dus niet de vette achtermelk binnen...

Heb dit vanmorgen nog met de kraamhulp besproken, die vond wel dat ik die 3 uur moest aanhouden overdag, omdat ik anders niet op genoeg voedingen per dag uitkom... Echter drinkt ze dus 's morgens vaker en ook in de avond clustert ze vaak, ze komt dan ook elke 1 a 2 uur. Heb het idee dat ze gewoon al een heel goed ritme heeft en zelf regelt dat ze meer eet voor ze diep gaat slapen.

Dus mijn vraag is eigenlijk: is het nu echt heel gek als ik haar overdag toch lekker laat slapen tot ze zelf weer om bv vraagt? Als ze echt hongersignalen geeft is ze wel erg driftig als ze niet direct voeding krijgt, maar dan drinkt ze wel gulzig met open ogen. Ook geeft mij dat een meer voldaan gevoel dan wanneer ze half slapend drinkt. Graag jullie mening hierover. Ze is natuurlijk nog maar 10 dagen oud, daarom vind ik het wel eng om overdag er ook al meer uren tussen te laten.
Op hoeveel voedingen kom je nu per dag uit?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138691840
Elke keer 8 of 9 voedingen en gisteren met de regeldag 11 voedingen. Vandaag zit ik al op 5 voedingen (vanaf 00.00 's nachts gerekend)
  woensdag 9 april 2014 @ 15:40:09 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138691940
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:37 schreef Celeste123 het volgende:
Elke keer 8 of 9 voedingen en gisteren met de regeldag 10 voedingen. Vandaag zit ik al op 5 voedingen (vanaf 00.00 's nachts gerekend)
Als je minimaal 8 voedingen per dag hebt, dan kun je de tijd tussen de voedingen wel loslaten. Maar bespreek het anders ook even met je vk. Als je kindje verder gewoon helemaal gezond is, goed groeit, goed plast en goed poept dan regelen ze ook prima zelf wel wanneer het eettijd is en wanneer het slaaptijd is.
Maar overleg het ook even met je vk dus, wat zij vindt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138692520
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je minimaal 8 voedingen per dag hebt, dan kun je de tijd tussen de voedingen wel loslaten. Maar bespreek het anders ook even met je vk. Als je kindje verder gewoon helemaal gezond is, goed groeit, goed plast en goed poept dan regelen ze ook prima zelf wel wanneer het eettijd is en wanneer het slaaptijd is.
Maar overleg het ook even met je vk dus, wat zij vindt.
Eensch. Laat maar lekker gaan, als ik het zo lees ben je prima responsief naar haar signalen en kunnen jullie dat zelf zonder klok prima aan. Wordt het leven ook weer een stuk makkelijker van ;)
pi_138694637
Celeste, Hoelang slaapt ze dan? ik denk dat het wel verschil is of ze er 4 of 6 uur tussenlaat! Maar als je productie loopt en het gaat goed, lekker laten slapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138694850
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 16:58 schreef sibella2 het volgende:
Celeste, Hoelang slaapt ze dan? ik denk dat het wel verschil is of ze er 4 of 6 uur tussenlaat! Maar als je productie loopt en het gaat goed, lekker laten slapen.

Ze slaapt dan ongeveer 4 tot 4,5 uur. Maar nu heb ik haar vanmorgen gevoed om 11.15, daarna is ze gaan slapen en heb ik haar dus met veel moeite om 14.30 wakker gekregen voor een voeding. Dit lukte dus maar half en daarna weer gaan slapen tot nu... Dus als ze zo niet zelf wakker wordt ga ik haar maar echt wakker maken want ondertussen staat 1 borst wel op ploffen :{ Mijn vriend is nu wel bang dat ze misschien haar dag en nachtritme omgooit, omdat ze vannacht ook vaker voor een voeding kwam (maar ik denk dat dit met regelen te maken had)
pi_138695014
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:06 schreef Celeste123 het volgende:

[..]

Ze slaapt dan ongeveer 4 tot 4,5 uur. Maar nu heb ik haar vanmorgen gevoed om 11.15, daarna is ze gaan slapen en heb ik haar dus met veel moeite om 14.30 wakker gekregen voor een voeding. Dit lukte dus maar half en daarna weer gaan slapen tot nu... Dus als ze zo niet zelf wakker wordt ga ik haar maar echt wakker maken want ondertussen staat 1 borst wel op ploffen :{ Mijn vriend is nu wel bang dat ze misschien haar dag en nachtritme omgooit, omdat ze vannacht ook vaker voor een voeding kwam (maar ik denk dat dit met regelen te maken had)
Ik maakte J wel wakker 4 uur na zn voeding, maar die sliep en dronk dan tegelijk. Nu halen we de 3 uur vaak niet eens meer.
pi_138695900
Ze ligt nu weer goed te drinken. Werd wel uit zichzelf wakker maar niet direct honger. Na wat aanmoedigen toch wel honger alleen nu verslikt ze zich al een paar keer omdat mijn melk eruit stroomt.
pi_138696483
Misschien is het dan een idee om wat af te gaan kolven? Om de druk een beetje van je borsten te halen tussen de voedingen in, als zij langer slaapt en ook om te voorkomen dat jouw melk haar 'overspoelt'?

Ik zou ook verder zoveel mogelijk voeden op verzoek. Vraag me af of je bij zo'n prille baby al echt een dag- en nachtritme erin kunt hebben. Dat moet zich de komende weken/maanden een beetje gaan settlen. Om een ritme te krijgen, is het volgens mij van belang om haar behoeften te volgen. Daarin zul je vanzelf wel een beetje een patroon gaan zien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 9 april 2014 @ 17:59:43 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138696669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:35 schreef Celeste123 het volgende:
Ze ligt nu weer goed te drinken. Werd wel uit zichzelf wakker maar niet direct honger. Na wat aanmoedigen toch wel honger alleen nu verslikt ze zich al een paar keer omdat mijn melk eruit stroomt.
Misschien kan je even voorkolven, zodat de spanning er af is?
Persoonlijk zou ik haar wel wakker maken als ze er te lang tussen laat zitten, vooral omdat ze nog maar net terug is op haar geboortegewicht. Maar overleg even met je vk :).
KuikenGuppy
  woensdag 9 april 2014 @ 19:27:42 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138699585
Sibella die selfie! :D O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')