abonnement Unibet Coolblue
pi_138547960
Eindelijk wat concreets, hopelijk.
pi_138548925
Many things in the ocean can have a frequency range similar to the pulse signal detected by the Haixun 01 patrol ship, according to oceanographers.

Greg Stone, chief scientist at Conservation International, said sources for the pulse signal could be the Chinese vessel itself, (nee hè) marine life that can make sounds in or near that range, or equipment left by scientists to help them find gear left in the ocean.

"There's a lot of possibilities for sonar sources ... out there," Stone said.

Others questioned China's role in the new information, which came from its state-run news agency.

"I am very skeptical, along with everyone else," said Peter Goelz, former managing director of the National Transportation Safety Board. "The Chinese have not been good team players in this. Many have thought that they have been manipulating the situation."
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_c2
pi_138550894
Nou moe? Weten ze nog niet eens op welke frequentie ze moeten zoeken? En golfvorm of pulscodering? Stakkers. Dat moet allemaal bekend zijn hoor.

Edit: Ok, ik heb een datasheet van zo'n baken gevonden. Even doorspitten. :)

Nou goed, data van een oudje:

Operating range: 35 - 40 kHz
Pulse width: 10 - 20 milliseconds
Pulse repetition rate: 1 - 4 per second

Er is geen sprake van een identifier bij dit type, maar dat kan bij morderne types natuurlijk wel het geval zijn. Ik denk het niet eerlijk gezegd.

Ik denk echter dat ze precies weten naar wat voor signaal ze op zoek zijn.

[ Bericht 38% gewijzigd door niels0 op 05-04-2014 21:40:09 ]
pi_138552748
nu op NGC " Miracle Landing on the Hudson " :D
pi_138552994
Volgens nu.nl bevestigt Australie het mogelijke signaal van de MH370...
pi_138553028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:11 schreef gebrokenglas het volgende:
mogelijke
;(
pi_138555229
Er zijn volgens reddingsexpert William Waldock geen natuurlijke bronnen van dergelijke geluiden in de oceaan. Het zou wel een onderzeeër kunnen zijn.​
http://www.nu.nl/buitenla(...)k-signaal-mh370.html

Een onderzeeër die ook op zoek is naar het vliegtuig...
pi_138556255
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie:
1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden
2) als alles door de piloot uitgezet wordt is er vast een noodsituatie, stuur nog even een SOS signaal naar de verkeerstoren
3) sla de data uit de zwarte doos niet alleen lokaal op, stuur het ook door. Kan je gelijk de hele vlucht meepakken.
4) geef de zwarte doos een uniek pingsignaal.
pi_138556347
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:37 schreef Poolbal het volgende:
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie:
1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden
2) als alles door de piloot uitgezet wordt is er vast een noodsituatie, stuur nog even een SOS signaal naar de verkeerstoren
3) sla de data uit de zwarte doos niet alleen lokaal op, stuur het ook door. Kan je gelijk de hele vlucht meepakken.
4) geef de zwarte doos een uniek pingsignaal.
Ik zou het even mailen, ze zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet eerder op dit idee gekomen.
pi_138556403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De plaats ligt tegen de laatse pinglijn, in ieder geval erg close :)
Wat is dit plaatje?
"Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd?
pi_138556446
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou het even mailen, ze zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet eerder op dit idee gekomen.
Er zijn vast technische issues en geldissues om dit uit te voeren. Toch vind ik vooral punt 2 vrij bizar.
pi_138556728
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:42 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Er zijn vast technische issues en geldissues om dit uit te voeren. Toch vind ik vooral punt 2 vrij bizar.
vind ik idd wel goeie ja, een SOS verzenden als de transponders handmatig uitgezet worden :Y , moet natuurlijk wel gebeuren tijdens het uitzetten , maar dat schijnt nog niet echt simpel te zijn. Ik ga Boeing , FAA , NTSB effe mailen :)
Ik vispas als ik de vispas heb
pi_138557714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:41 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Wat is dit plaatje?
"Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd?
Nee, mogelijke banen van het vliegtuig op basis van laatste pings.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138558847
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:41 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Wat is dit plaatje?
"Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd?
Ergens op de witte lijn (pinglijn) bevond het vliegtuig zich toen de laatste ping verzonden werd :)

Op dit plaatje zie je de locatie waar het Chinese schip het puls signaal opving, dat is dichtbij de witte lijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138562057
It would not be unusual for the sound to come and go, he said, because of factors such as thermal currents.

Even if pinger locators could not detect the precise location, they might narrow it to an area of about 10 square kilometres, at which point teams would map the seafloor using robots and towed systems.
http://www.theguardian.co(...)black-box-ping-claim

Het ziet er hoopvol uit maar het kan nog wel even duren.

Grappig commentaar:
It has been ten day since my life turned upside down; this mystery has wrecked my mind... Has shattered my inner peace.. And have killed at least half my brain cells. If they don't find the darn plane soon I'm going to quit my job .. Auction my kids .. And Head over to hunt this piece of 5hit myself. In the process, I must say I have learned so much about Asian countries ... About coastal cities...avionics and human psychology. Too bad I had to learn this way but as lay down in bed and close my eyes.. I hope God have mercy on my remaining 10 cells. Amen. 'All right, Goodnight'!
http://edition.cnn.com/20(...)ology/?iref=obinsite

[ Bericht 41% gewijzigd door Loekie1 op 06-04-2014 11:34:16 ]
  zondag 6 april 2014 @ 11:56:52 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138563966
Zoekschip pikt weer signaal op in Indische Oceaan
Het Australische marineschip Ocean Shield heeft zondagmorgen een akoestisch signaal opgevangen dat mogelijk afkomstig is van de zwarte doos van de verdwenen Maleisische Boeing 777.

Een Chinees schip ving zaterdag een soortgelijk signaal op, waarvan de frequentie overeen komt met dat wat de zwarte doos van het vermiste vliegtuig uitzendt.

Ook de frequentie van het signaal dat is opgevangen door het Australische schip komt overeen met die frequentie.


Het Australische schip en het Britse marineschip HMS Echo beschikken over technologie waarmee ze onder water signalen van zwarte dozen kunnen opvangen, aldus de BBC zondag.

Het Britse en Australische schip arriveren naar verwachting maandagmorgen in het gebied waar de signalen door het Chinese schip zijn opgevangen. Ze gaan proberen te achterhalen of de signalen afkomstig zijn van het verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines.

Golflengte

Het Chinese schip Haixun 01 ving zaterdag een signaal op de frequentie 37,5 kilohertz op. Dat is dezelfde golflengte als waarop zwarte dozen signalen uitzenden. Enkele uren daarna ving het schip een tweede signaal op.

Een Chinees vliegtuig fotografeerde brokstukken in het gebied waar de signalen zijn opgevangen. Het gaat om een aantal witte voorwerpen.

nu.nl
pi_138564156
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:37 schreef Poolbal het volgende:
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie:
1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden
En als nu uitgerekend dat onderdeel kortsluiting geeft?
Zou dat misschien de reden zijn dat alles in een vliegtuig een circuit breaker heeft?
pi_138564284
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 11:56 schreef Marrije het volgende:
Zoekschip pikt weer signaal op in Indische Oceaan
Het Australische marineschip Ocean Shield heeft zondagmorgen een akoestisch signaal opgevangen dat mogelijk afkomstig is van de zwarte doos van de verdwenen Maleisische Boeing 777.

Een Chinees schip ving zaterdag een soortgelijk signaal op, waarvan de frequentie overeen komt met dat wat de zwarte doos van het vermiste vliegtuig uitzendt.

Ook de frequentie van het signaal dat is opgevangen door het Australische schip komt overeen met die frequentie.


Het Australische schip en het Britse marineschip HMS Echo beschikken over technologie waarmee ze onder water signalen van zwarte dozen kunnen opvangen, aldus de BBC zondag.

Het Britse en Australische schip arriveren naar verwachting maandagmorgen in het gebied waar de signalen door het Chinese schip zijn opgevangen. Ze gaan proberen te achterhalen of de signalen afkomstig zijn van het verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines.

Golflengte

Het Chinese schip Haixun 01 ving zaterdag een signaal op de frequentie 37,5 kilohertz op. Dat is dezelfde golflengte als waarop zwarte dozen signalen uitzenden. Enkele uren daarna ving het schip een tweede signaal op.

Een Chinees vliegtuig fotografeerde brokstukken in het gebied waar de signalen zijn opgevangen. Het gaat om een aantal witte voorwerpen.

nu.nl
Ben je net op? :)
pi_138565908
Wat is nou het bereik van de black box onder water of gaat zo'n signaal een gedeelte met een stroming mee ofzo? Ik las dat de 2 schepen die t signaal oppikten een kleine 400km vanelkaar verwijderd waren.
pi_138566698
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:04 schreef Allesreiniger het volgende:
Wat is nou het bereik van de black box onder water of gaat zo'n signaal een gedeelte met een stroming mee ofzo? Ik las dat de 2 schepen die t signaal oppikten een kleine 400km vanelkaar verwijderd waren.
zal me niks verbazen als ze elkaars signaal aan het oppikken zijn ofzo :')
  zondag 6 april 2014 @ 14:19:32 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138568606
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ben je net op? :)
uh nee hoezo?
pi_138571415
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 13:28 schreef Palomar het volgende:

[..]

zal me niks verbazen als ze elkaars signaal aan het oppikken zijn ofzo :')
Het zou toch op zijn minst een goed te onderscheiden signaal moeten zijn die de pinger uitzend, indien niet dan is dat nogal dom en hebben we er weinig aan.
Ik ga ervan uit dat daar wel goed over nagedacht is en het signaal goed te onderscheiden van andere signalen die ze oppikken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 6 april 2014 @ 15:36:23 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138572404
The crew of the Chinese ship reportedly picked up the signals using a hand-held sonar device called a hydrophone dangled over the side of a small runabout - something experts said was technically possible but extremely unlikely.

Footage aired on China's state-run CCTV showed crew members in the small boat with a device shaped like a large soup can attached to a pole. It was hooked up by cords to electronic equipment in a padded suitcase as they poked the device into the water.

"If the Chinese have discovered this, they have found a new way of finding a needle in a haystack," said aviation expert Geoffrey Thomas, editor-in-chief of AirlineRatings.com. "Because this is amazing. And if it proves to be correct, it's an extraordinarily lucky break."
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138572814
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 15:36 schreef matthijst het volgende:
The crew of the Chinese ship reportedly picked up the signals using a hand-held sonar device called a hydrophone dangled over the side of a small runabout - something experts said was technically possible but extremely unlikely.

Footage aired on China's state-run CCTV showed crew members in the small boat with a device shaped like a large soup can attached to a pole. It was hooked up by cords to electronic equipment in a padded suitcase as they poked the device into the water.

"If the Chinese have discovered this, they have found a new way of finding a needle in a haystack," said aviation expert Geoffrey Thomas, editor-in-chief of AirlineRatings.com. "Because this is amazing. And if it proves to be correct, it's an extraordinarily lucky break."
Dit snap ik niet. Het komt wat knullig over inderdaad maar waarom zou het niet werken?
  zondag 6 april 2014 @ 15:52:35 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138573145
Het kan wel, alleen nogal stug :)

Beetje alsof de nsa iemand wil afluisteren in een hotel en het jou met een glas tegen de muur van de juiste kamer toevallig lukt :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138576541
Dat bedoelde ik inderdaad met het bereik van de zender/blackbox, het is op zo'n oppervlakte haast onmogelijk om deze te pingen of je moet extreem veel geluk hebben (maar dat mag ook wel eens na alle tegenslag).
pi_138577292
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Drebbelman op 06-04-2014 17:39:45 ]
In the coolest little capital of the world
pi_138577335
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:13 schreef Allesreiniger het volgende:
Dat bedoelde ik inderdaad met het bereik van de zender/blackbox, het is op zo'n oppervlakte haast onmogelijk om deze te pingen of je moet extreem veel geluk hebben (maar dat mag ook wel eens na alle tegenslag).
Gebruik dolfijnen, walvissen en andere zeezoogdieren met sonar en hoog frequentiebereik. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138578452
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 15:15 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het zou toch op zijn minst een goed te onderscheiden signaal moeten zijn die de pinger uitzend, indien niet dan is dat nogal dom en hebben we er weinig aan.
Ik ga ervan uit dat daar wel goed over nagedacht is en het signaal goed te onderscheiden van andere signalen die ze oppikken.
lijkt mij ook, maar ik las al iets dat het misschien ook geluid van een onderzeeer kon zijn, dus vraag me dan af hoe betrouwbaar dit is...
pi_138579265
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 18:20 schreef Palomar het volgende:

[..]

lijkt mij ook, maar ik las al iets dat het misschien ook geluid van een onderzeeer kon zijn, dus vraag me dan af hoe betrouwbaar dit is...
37.500 Hz is geen "geluid"; het is ultrasoon. Mensen kunnen dat niet horen, ook niet onder water. Dolfijnen en walvissen kunnen die hoge frequenties wel horen. ;)

We kunnen de langbektuimelaar inschakelen?





[ Bericht 13% gewijzigd door El_Matador op 06-04-2014 18:50:19 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138579400
Hoe diep is het daar, waar er een ping gehoord werd?
pi_138579620
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 18:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe diep is het daar, waar er een ping gehoord werd?
Die precieze 25 ZB 101 OL ligt op een platform op "slechts" 4300-4800 meter diepte. Naar het noordwesten ("terug" van de pinglijn) wordt het pas echt diep met 5200+... :X
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138580978
Even wat directe quotes uit de persconferentie, voor het volledige beeld:
3 mogelijke signalen opgepikt
quote:
Question: Just to clarify just what you were talking about then, the two detections in the area; so the boat picked up something, then came back and found the second one in a separate area, is that correct—two kilometres away? Is that what you were saying? And further, just can you expand on the Ocean Shield, what it [indistinct].

Angus Houston: The first detection was about, 36 hours ago, not last night, the night before. And I believe it was just a quick acoustic detection and then nothing. The Haixun Zero One stayed in the area investigating the site at which this had occurred. And yesterday afternoon, Perth time, there was another acoustic detection. That was less than two kilometres from the original detection. Now the fact that we have two detections, they are slightly apart in terms of distance, but in an ocean that size, two kilometres is not a large distance. And of course, they are separated in time over a period of 24 hours. The second transmission was—or should I say acoustic event, was for about 90 seconds. So we obviously have to investigate it fully and we will do that, and we will let you know at the completion of the process what the outcome is. I mean, we are not going to hide anything from any of you.
quote:
Question: Can you describe the other event that Ocean Shield is investigating?

Peter Leavy: This is only happened within the last 90 minutes. We heard a report back from Ocean Shield, from the towed ping locator operators on board there, that they had picked up a detection. It is very, very early days and the note of caution that Air Chief Marshall Houston mentioned before I would reiterate, they are still investigating that. We are not yet sure whether she'll be tasked to remain there, if it's promising she will, to investigate that particular emission—or detection. If it's not, then I expect she will be re-tasked down towards the Haixun Zero One position. I would imagine it would take most of today to actually resolve that location up where Ocean Shield's position is.

As you can appreciate, she has 6000 metres of tow behind her, so to turn around and go back over an area of water again, it takes quite some time for the ship to physically reverse course. So I wouldn't expect until mid afternoon at the absolute earliest as decision on whether she will relocate.
kleine updates in probable flight path

quote:
Today, the international investigative team has this morning advised of a correction to the satellite data that has been used to calculate the probable flight path of MH370. The correction arises from new information about the state of the satellite itself when it received transmissions from MH370 during its flight. The effects of the correction is to raise the priority for searching the southern component of the existing search area ahead of the northern component.
quote:
Question: One more thing, you were talking about a satellite discrepancy earlier. Does that satellite discrepancy, am I right in thinking you were talking about going back to the southern ocean with those searches, to the original area, or in the area of the Chinese vessel?

Angus Houston: No, the search area doesn't change at all, but what we get out of the data, the satellite—this is the Inmarsat satellite, the characteristics of that were such that on reanalysing the data that has been obtained, some other conclusions have come up which slightly change the possible profile of the aeroplane. And they are based on the fact that there might be a slight difference in the air speed that has been calculated. And we're talking programs the aircraft—perhaps the aircraft went a little bit faster than had originally been calculated on the basis of analysing the satellite data.

Question: So it would be further north.

Angus Houston: It would be a little bit further south. And that's why we are going into the southern part of the area rather than the northern part. The search area doesn't change, so it's not a big change, not the sort of changes we had early in the operation, but the area of highest probability, we think, is now probably in the southern part of the area, pretty close to where Haixun Zero One is operating. And that's why we are so very interested in the two acoustic encounters that Haixun Zero One has had.
Transcript of press conference, 6 April
http://www.jacc.gov.au/media/interviews/2014/april/tr006.aspx

Volledig transcript van persconferentie+beantwoordde vragen

Haixun Zero One was wel een beetje buiten zijn aangewezen zoekgebied aan het zoeken gister, dat werd tenminste gesuggereerd door een paar journalisten

[ Bericht 0% gewijzigd door Unstoppable op 06-04-2014 19:47:07 ]
pi_138584368
quote:
12s.gif Op zondag 6 april 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

37.500 Hz is geen "geluid"; het is ultrasoon. Mensen kunnen dat niet horen, ook niet onder water. Dolfijnen en walvissen kunnen die hoge frequenties wel horen. ;)

We kunnen de langbektuimelaar inschakelen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
de blackbox zo programmeren dat hij dezelfde tonen als een dolfijnen roep uitzend! hoef je alleen maar te zoeken naar een grote groep dolfijnen :o
pi_138584891
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:37 schreef Co_OL het volgende:

[..]

de blackbox zo programmeren dat hij dezelfde tonen als een dolfijnen roep uitzend! hoef je alleen maar te zoeken naar een grote groep dolfijnen :o
Ik las ergens dat andere/modernere blackboxes op het hoorbare 8800 Hz uitzonden, maar dat deze Boeing dat natuurlijk weer net niet had... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138585175
quote:
12s.gif Op zondag 6 april 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik las ergens dat andere/modernere blackboxes op het hoorbare 8800 Hz uitzonden, maar dat deze Boeing dat natuurlijk weer net niet had... :')
Maakt toch geen drol uit of het voor mensen hoorbaar is, als de meter maar uitslaat wanneer je de microfoon in het water steekt?
pi_138585719
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 20:48 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Maakt toch geen drol uit of het voor mensen hoorbaar is, als de meter maar uitslaat wanneer je de microfoon in het water steekt?
in dit geval "maakt het geen drol uit", nee, maar stel dat het redelijk in de buurt van een duikplek op zeg de Malediven was gebeurd...?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138588687
quote:
12s.gif Op zondag 6 april 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik las ergens dat andere/modernere blackboxes op het hoorbare 8800 Hz uitzonden, maar dat deze Boeing dat natuurlijk weer net niet had... :')
Klinkt interessant. Post eens dat artikel, mata.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138588772
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 21:32 schreef eight het volgende:

[..]

Klinkt interessant. Post eens dat artikel, mata.
jaaa, ik houd niet alles bij in een archief ofzo.

Sorry, heb veel te belangrijk werk te doen. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 7 april 2014 @ 02:32:49 #101
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138599942
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138599963
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 02:32 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zullen dus ongeveer in stroken van 6 km breed varen, gok ik zo. Dan schiet het nog wel aardig op eigenlijk.
pi_138600548

Adam Air Flight 574
INS malfunctioning

[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 07-04-2014 07:39:44 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138600600
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_138600606
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 07:42 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ook dat heeft hier weinig mee te maken ;)
Dat weet je toch helemaal niet??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138600662
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weet je toch helemaal niet??
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weet je toch helemaal niet??
Nee, post dat gelijk alle ACI's, want theoretisch kunnen ze er allemaal mee te maken hebben. Hoe zorgt een defect in het IRS voor een failure van communicatie en transponder?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_138600670
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 07:49 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

[..]

Nee, post dat gelijk alle ACI's, want theoretisch kunnen ze er allemaal mee te maken hebben. Hoe zorgt een defect in het IRS voor een failure van communicatie en transponder?
Kortsluitingen, brandjes, andere mankementen...

Waarom iets uitsluiten?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138601041
Ik denk dat de vs erachter zit om Maleisië aan te vallen. Wees niet zo naïef mensen en kijk verder dan alleen de NOS.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138601059
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 02:32 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
opeens hangt er een megalodon aan de andere kant van de lijn :D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138601098
'Bemoedigende signalen uit oceaan'

zijn er 2 neergestort ofzo? -O-

quote:
In het weekeinde ontving een Chinees schip ook zulke signalen. Maar dat was ongeveer 600 kilometer ten zuidwesten van de plek bij Australië waar de Australiërs de signalen meldden
pi_138601163
Er worden ineens overal signalen opgevangen... :?

Straks is het gewoon hun eigen peilapparatuur die in test-mode stond ofzo.
pi_138602124
quote:
12s.gif Op zondag 6 april 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik las ergens dat andere/modernere blackboxes op het hoorbare 8800 Hz uitzonden, maar dat deze Boeing dat natuurlijk weer net niet had... :')
Is, voor zover ik weet, niet zo. Groot nadeel van hoorbare signalen is, naast en hoger batterij verbruik ook een flink verminderd bereik..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138602331
Er zit gewoon iemand met zijn onderzeebootje te spelen denk ik.
pi_138603888
Ik denk ook dat het wel eens een sub kan zijn. Sowieso zit er een Britse sub, maar wellicht ook nog een US?

Toch hoop ik echt dat ze dat ding vinden, voornamelijk om die so called experts van allerlei houtje touwtje online blogs hun ongelijk te geven.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138605464
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 08:44 schreef mschol het volgende:
'Bemoedigende signalen uit oceaan'

zijn er 2 neergestort ofzo? -O-

[..]

Nou ja, het is mogelijk dat de CVR en de FDR zover van elkaar verwijderd liggen, maar ook weer hoogst onwaarschijnlijk, beide hebben een identieke pinger.
Of misschien heeft een walvis de blackbox opgegeten en zwemt daar lekker rond.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138606930
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 02:32 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
Als die 3.2 km signaalrange juist is dan klopt er iets niet met het verhaal dat de 2 schepen die het signaal oppikten 400km van elkaar verwijderd waren.

quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 02:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ze zullen dus ongeveer in stroken van 6 km breed varen, gok ik zo. Dan schiet het nog wel aardig op eigenlijk.
Nou, ik dacht dat het zoekgebied iets van 900km breed was.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 7 april 2014 @ 13:13:26 #117
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138607679
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:54 schreef eight het volgende:
Als die 3.2 km signaalrange juist is dan klopt er iets niet met het verhaal dat de 2 schepen die het signaal oppikten 400km van elkaar verwijderd waren.
Inderdaad, klopt dus ook niet :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138608804
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 19:28 schreef Unstoppable het volgende:
Even wat directe quotes uit de persconferentie, voor het volledige beeld:
3 mogelijke signalen opgepikt

[..]


[..]

kleine updates in probable flight path

[..]


[..]

Transcript of press conference, 6 April
http://www.jacc.gov.au/media/interviews/2014/april/tr006.aspx

Volledig transcript van persconferentie+beantwoordde vragen

Haixun Zero One was wel een beetje buiten zijn aangewezen zoekgebied aan het zoeken gister, dat werd tenminste gesuggereerd door een paar journalisten
Word vandaag vervolgt:

quote:
Angus Houston, who is co-ordinating the multinational search, said Australia’s Ocean Shield, said two signals were picked up that “sound just like an emergency locator beacon” and are believed to have been emitted from a pinger attached to the plane’s black box. Here is his statement:

Well, good afternoon. Yesterday I outlined a number of leads we were pursuing in relation to the search, the missing Malaysian Airlines Flight MH370. Namely, the electronic pulse signals detected by the Chinese ship Haixun 01 and an acoustic noise being pursued by the Australian defense vessel Ocean Shield in her current location. I stated that the Ocean Shield would be delayed from going to the approximate area where the Haixun 01 had detected the signals while she continued her own investigations.

Today I can report some very encouraging information which has unfolded over the last 24 hours. The towed pinger locator deployed from the Australian defense vessel Ocean Shield has detected signals consistent with those emitted by aircraft black boxes.

Two separate signal detections have occurred within the northern part of the defined search area. The first detection was held for approximately 2 hours and 20 minutes. The ship then lost contact before conducting a turn and attempting to re-acquire the signal.

The second detection on the return leg was held for approximately 13 minutes. On this occasion, two distinct pinger returns were audible. Significantly, this would be consistent with transmissions from both the flight data recorder and the cockpit voice recorder.


Clearly, this is a most promising lead. And probably in the search so far, it's probably the best information that we have had.
Again, I would ask all of you to treat this information cautiously and responsibly until such time as we can provide an unequivocal determination. We haven't found the aircraft yet; we need the confirmation. And I really stress this; it's very important.

Ocean Shield remains in the immediate area and continues to try and regain contact with the towed pinger locator. To this point, it has not been able to re-acquire the signals.
There are many steps yet before these detections can be positively verified as being from missing Flight MH370.

Firstly, we need to fix the position. Then the Ocean Shield can lower the autonomous underwater vehicle 'Bluefin 21' into the water and attempt to locate wreckage on the sea floor. Another source of evidence such as wreckage would verify this lead. The area in which the signals have been received has a depth of approximately 4,500 meters (15,000 feet). This is also the limit of capability of the autonomous underwater vehicle.

I need to be honest with you. It could take some days before the information is available to establish whether these detections can be confirmed as being from MH370.
In very deep oceanic water, nothing happens fast. Of course, I will update you once we have an unequivocal determination.
http://www.telegraph.co.u(...)ines-plane-live.html
Persconferentie quotes

Ocean Shield heeft dus nader onderzoek gedaan in hetzelfde gebied waar ze gister ook wat oppikten. Eerste keer konden ze het signaal 2 uur 20 minuten vasthouden. Tijdens het draaien werd het contact verloren, maar het signaal kon voor een tweede keer worden opgepikt, 13 minuten lang deze keer. Hierbij konden ze twee signalen onderscheidden, wat de flight data recorder en de cockpit voice recorder zouden kunnen zijn.
  maandag 7 april 2014 @ 15:07:16 #119
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_138611908
Haters everywhere but I don't really care.
pi_138612294
Enig idee wat ik dat op plaatje zou moeten zien? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')