Ik zou het even mailen, ze zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet eerder op dit idee gekomen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:37 schreef Poolbal het volgende:
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie:
1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden
2) als alles door de piloot uitgezet wordt is er vast een noodsituatie, stuur nog even een SOS signaal naar de verkeerstoren
3) sla de data uit de zwarte doos niet alleen lokaal op, stuur het ook door. Kan je gelijk de hele vlucht meepakken.
4) geef de zwarte doos een uniek pingsignaal.
Wat is dit plaatje?quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De plaats ligt tegen de laatse pinglijn, in ieder geval erg close
Er zijn vast technische issues en geldissues om dit uit te voeren. Toch vind ik vooral punt 2 vrij bizar.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zou het even mailen, ze zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet eerder op dit idee gekomen.
vind ik idd wel goeie ja, een SOS verzenden als de transponders handmatig uitgezet worden , moet natuurlijk wel gebeuren tijdens het uitzetten , maar dat schijnt nog niet echt simpel te zijn. Ik ga Boeing , FAA , NTSB effe mailenquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:42 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Er zijn vast technische issues en geldissues om dit uit te voeren. Toch vind ik vooral punt 2 vrij bizar.
Nee, mogelijke banen van het vliegtuig op basis van laatste pings.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:41 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Wat is dit plaatje?
"Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd?
Ergens op de witte lijn (pinglijn) bevond het vliegtuig zich toen de laatste ping verzonden werdquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:41 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Wat is dit plaatje?
"Pinglijnen"? Dus op de aangegeven plek ligt 'iets' dat deze pings verstuurd?
En als nu uitgerekend dat onderdeel kortsluiting geeft?quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:37 schreef Poolbal het volgende:
Nou voor de veiligheidsexperts van de vliegtuigindustrie:
1) plaats iets in het vliegtuig dat de locatie blijft doorgeven en niet uitgezet kan worden
Ben je net op?quote:Op zondag 6 april 2014 11:56 schreef Marrije het volgende:
Zoekschip pikt weer signaal op in Indische Oceaan
Het Australische marineschip Ocean Shield heeft zondagmorgen een akoestisch signaal opgevangen dat mogelijk afkomstig is van de zwarte doos van de verdwenen Maleisische Boeing 777.
Een Chinees schip ving zaterdag een soortgelijk signaal op, waarvan de frequentie overeen komt met dat wat de zwarte doos van het vermiste vliegtuig uitzendt.
Ook de frequentie van het signaal dat is opgevangen door het Australische schip komt overeen met die frequentie.
Het Australische schip en het Britse marineschip HMS Echo beschikken over technologie waarmee ze onder water signalen van zwarte dozen kunnen opvangen, aldus de BBC zondag.
Het Britse en Australische schip arriveren naar verwachting maandagmorgen in het gebied waar de signalen door het Chinese schip zijn opgevangen. Ze gaan proberen te achterhalen of de signalen afkomstig zijn van het verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines.
Golflengte
Het Chinese schip Haixun 01 ving zaterdag een signaal op de frequentie 37,5 kilohertz op. Dat is dezelfde golflengte als waarop zwarte dozen signalen uitzenden. Enkele uren daarna ving het schip een tweede signaal op.
Een Chinees vliegtuig fotografeerde brokstukken in het gebied waar de signalen zijn opgevangen. Het gaat om een aantal witte voorwerpen.
nu.nl
zal me niks verbazen als ze elkaars signaal aan het oppikken zijn ofzoquote:Op zondag 6 april 2014 13:04 schreef Allesreiniger het volgende:
Wat is nou het bereik van de black box onder water of gaat zo'n signaal een gedeelte met een stroming mee ofzo? Ik las dat de 2 schepen die t signaal oppikten een kleine 400km vanelkaar verwijderd waren.
Het zou toch op zijn minst een goed te onderscheiden signaal moeten zijn die de pinger uitzend, indien niet dan is dat nogal dom en hebben we er weinig aan.quote:Op zondag 6 april 2014 13:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
zal me niks verbazen als ze elkaars signaal aan het oppikken zijn ofzo
Dit snap ik niet. Het komt wat knullig over inderdaad maar waarom zou het niet werken?quote:Op zondag 6 april 2014 15:36 schreef matthijst het volgende:
The crew of the Chinese ship reportedly picked up the signals using a hand-held sonar device called a hydrophone dangled over the side of a small runabout - something experts said was technically possible but extremely unlikely.
Footage aired on China's state-run CCTV showed crew members in the small boat with a device shaped like a large soup can attached to a pole. It was hooked up by cords to electronic equipment in a padded suitcase as they poked the device into the water.
"If the Chinese have discovered this, they have found a new way of finding a needle in a haystack," said aviation expert Geoffrey Thomas, editor-in-chief of AirlineRatings.com. "Because this is amazing. And if it proves to be correct, it's an extraordinarily lucky break."
Gebruik dolfijnen, walvissen en andere zeezoogdieren met sonar en hoog frequentiebereik.quote:Op zondag 6 april 2014 17:13 schreef Allesreiniger het volgende:
Dat bedoelde ik inderdaad met het bereik van de zender/blackbox, het is op zo'n oppervlakte haast onmogelijk om deze te pingen of je moet extreem veel geluk hebben (maar dat mag ook wel eens na alle tegenslag).
lijkt mij ook, maar ik las al iets dat het misschien ook geluid van een onderzeeer kon zijn, dus vraag me dan af hoe betrouwbaar dit is...quote:Op zondag 6 april 2014 15:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het zou toch op zijn minst een goed te onderscheiden signaal moeten zijn die de pinger uitzend, indien niet dan is dat nogal dom en hebben we er weinig aan.
Ik ga ervan uit dat daar wel goed over nagedacht is en het signaal goed te onderscheiden van andere signalen die ze oppikken.
37.500 Hz is geen "geluid"; het is ultrasoon. Mensen kunnen dat niet horen, ook niet onder water. Dolfijnen en walvissen kunnen die hoge frequenties wel horen.quote:Op zondag 6 april 2014 18:20 schreef Palomar het volgende:
[..]
lijkt mij ook, maar ik las al iets dat het misschien ook geluid van een onderzeeer kon zijn, dus vraag me dan af hoe betrouwbaar dit is...
Die precieze 25 ZB 101 OL ligt op een platform op "slechts" 4300-4800 meter diepte. Naar het noordwesten ("terug" van de pinglijn) wordt het pas echt diep met 5200+...quote:Op zondag 6 april 2014 18:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe diep is het daar, waar er een ping gehoord werd?
quote:Question: Just to clarify just what you were talking about then, the two detections in the area; so the boat picked up something, then came back and found the second one in a separate area, is that correct—two kilometres away? Is that what you were saying? And further, just can you expand on the Ocean Shield, what it [indistinct].
Angus Houston: The first detection was about, 36 hours ago, not last night, the night before. And I believe it was just a quick acoustic detection and then nothing. The Haixun Zero One stayed in the area investigating the site at which this had occurred. And yesterday afternoon, Perth time, there was another acoustic detection. That was less than two kilometres from the original detection. Now the fact that we have two detections, they are slightly apart in terms of distance, but in an ocean that size, two kilometres is not a large distance. And of course, they are separated in time over a period of 24 hours. The second transmission was—or should I say acoustic event, was for about 90 seconds. So we obviously have to investigate it fully and we will do that, and we will let you know at the completion of the process what the outcome is. I mean, we are not going to hide anything from any of you.
kleine updates in probable flight pathquote:Question: Can you describe the other event that Ocean Shield is investigating?
Peter Leavy: This is only happened within the last 90 minutes. We heard a report back from Ocean Shield, from the towed ping locator operators on board there, that they had picked up a detection. It is very, very early days and the note of caution that Air Chief Marshall Houston mentioned before I would reiterate, they are still investigating that. We are not yet sure whether she'll be tasked to remain there, if it's promising she will, to investigate that particular emission—or detection. If it's not, then I expect she will be re-tasked down towards the Haixun Zero One position. I would imagine it would take most of today to actually resolve that location up where Ocean Shield's position is.
As you can appreciate, she has 6000 metres of tow behind her, so to turn around and go back over an area of water again, it takes quite some time for the ship to physically reverse course. So I wouldn't expect until mid afternoon at the absolute earliest as decision on whether she will relocate.
quote:Today, the international investigative team has this morning advised of a correction to the satellite data that has been used to calculate the probable flight path of MH370. The correction arises from new information about the state of the satellite itself when it received transmissions from MH370 during its flight. The effects of the correction is to raise the priority for searching the southern component of the existing search area ahead of the northern component.
Transcript of press conference, 6 Aprilquote:Question: One more thing, you were talking about a satellite discrepancy earlier. Does that satellite discrepancy, am I right in thinking you were talking about going back to the southern ocean with those searches, to the original area, or in the area of the Chinese vessel?
Angus Houston: No, the search area doesn't change at all, but what we get out of the data, the satellite—this is the Inmarsat satellite, the characteristics of that were such that on reanalysing the data that has been obtained, some other conclusions have come up which slightly change the possible profile of the aeroplane. And they are based on the fact that there might be a slight difference in the air speed that has been calculated. And we're talking programs the aircraft—perhaps the aircraft went a little bit faster than had originally been calculated on the basis of analysing the satellite data.
Question: So it would be further north.
Angus Houston: It would be a little bit further south. And that's why we are going into the southern part of the area rather than the northern part. The search area doesn't change, so it's not a big change, not the sort of changes we had early in the operation, but the area of highest probability, we think, is now probably in the southern part of the area, pretty close to where Haixun Zero One is operating. And that's why we are so very interested in the two acoustic encounters that Haixun Zero One has had.
de blackbox zo programmeren dat hij dezelfde tonen als een dolfijnen roep uitzend! hoef je alleen maar te zoeken naar een grote groep dolfijnenquote:Op zondag 6 april 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
37.500 Hz is geen "geluid"; het is ultrasoon. Mensen kunnen dat niet horen, ook niet onder water. Dolfijnen en walvissen kunnen die hoge frequenties wel horen.
We kunnen de langbektuimelaar inschakelen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik las ergens dat andere/modernere blackboxes op het hoorbare 8800 Hz uitzonden, maar dat deze Boeing dat natuurlijk weer net niet had...quote:Op zondag 6 april 2014 20:37 schreef Co_OL het volgende:
[..]
de blackbox zo programmeren dat hij dezelfde tonen als een dolfijnen roep uitzend! hoef je alleen maar te zoeken naar een grote groep dolfijnen
Maakt toch geen drol uit of het voor mensen hoorbaar is, als de meter maar uitslaat wanneer je de microfoon in het water steekt?quote:Op zondag 6 april 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik las ergens dat andere/modernere blackboxes op het hoorbare 8800 Hz uitzonden, maar dat deze Boeing dat natuurlijk weer net niet had...
in dit geval "maakt het geen drol uit", nee, maar stel dat het redelijk in de buurt van een duikplek op zeg de Malediven was gebeurd...?quote:Op zondag 6 april 2014 20:48 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Maakt toch geen drol uit of het voor mensen hoorbaar is, als de meter maar uitslaat wanneer je de microfoon in het water steekt?
Klinkt interessant. Post eens dat artikel, mata.quote:Op zondag 6 april 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik las ergens dat andere/modernere blackboxes op het hoorbare 8800 Hz uitzonden, maar dat deze Boeing dat natuurlijk weer net niet had...
jaaa, ik houd niet alles bij in een archief ofzo.quote:Op zondag 6 april 2014 21:32 schreef eight het volgende:
[..]
Klinkt interessant. Post eens dat artikel, mata.
Ze zullen dus ongeveer in stroken van 6 km breed varen, gok ik zo. Dan schiet het nog wel aardig op eigenlijk.quote:
Ook dat heeft hier weinig mee te makenquote:
Dat weet je toch helemaal niet??quote:Op maandag 7 april 2014 07:42 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ook dat heeft hier weinig mee te maken
quote:
Nee, post dat gelijk alle ACI's, want theoretisch kunnen ze er allemaal mee te maken hebben. Hoe zorgt een defect in het IRS voor een failure van communicatie en transponder?quote:
Kortsluitingen, brandjes, andere mankementen...quote:Op maandag 7 april 2014 07:49 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
[..]
Nee, post dat gelijk alle ACI's, want theoretisch kunnen ze er allemaal mee te maken hebben. Hoe zorgt een defect in het IRS voor een failure van communicatie en transponder?
opeens hangt er een megalodon aan de andere kant van de lijnquote:
quote:In het weekeinde ontving een Chinees schip ook zulke signalen. Maar dat was ongeveer 600 kilometer ten zuidwesten van de plek bij Australië waar de Australiërs de signalen meldden
Is, voor zover ik weet, niet zo. Groot nadeel van hoorbare signalen is, naast en hoger batterij verbruik ook een flink verminderd bereik..quote:Op zondag 6 april 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik las ergens dat andere/modernere blackboxes op het hoorbare 8800 Hz uitzonden, maar dat deze Boeing dat natuurlijk weer net niet had...
Nou ja, het is mogelijk dat de CVR en de FDR zover van elkaar verwijderd liggen, maar ook weer hoogst onwaarschijnlijk, beide hebben een identieke pinger.quote:Op maandag 7 april 2014 08:44 schreef mschol het volgende:
'Bemoedigende signalen uit oceaan'
zijn er 2 neergestort ofzo?
[..]
Als die 3.2 km signaalrange juist is dan klopt er iets niet met het verhaal dat de 2 schepen die het signaal oppikten 400km van elkaar verwijderd waren.quote:
Nou, ik dacht dat het zoekgebied iets van 900km breed was.quote:Op maandag 7 april 2014 02:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze zullen dus ongeveer in stroken van 6 km breed varen, gok ik zo. Dan schiet het nog wel aardig op eigenlijk.
Inderdaad, klopt dus ook nietquote:Op maandag 7 april 2014 12:54 schreef eight het volgende:
Als die 3.2 km signaalrange juist is dan klopt er iets niet met het verhaal dat de 2 schepen die het signaal oppikten 400km van elkaar verwijderd waren.
Word vandaag vervolgt:quote:Op zondag 6 april 2014 19:28 schreef Unstoppable het volgende:
Even wat directe quotes uit de persconferentie, voor het volledige beeld:
3 mogelijke signalen opgepikt
[..]
[..]
kleine updates in probable flight path
[..]
[..]
Transcript of press conference, 6 April
http://www.jacc.gov.au/media/interviews/2014/april/tr006.aspx
Volledig transcript van persconferentie+beantwoordde vragen
Haixun Zero One was wel een beetje buiten zijn aangewezen zoekgebied aan het zoeken gister, dat werd tenminste gesuggereerd door een paar journalisten
http://www.telegraph.co.u(...)ines-plane-live.htmlquote:Angus Houston, who is co-ordinating the multinational search, said Australia’s Ocean Shield, said two signals were picked up that “sound just like an emergency locator beacon” and are believed to have been emitted from a pinger attached to the plane’s black box. Here is his statement:
Well, good afternoon. Yesterday I outlined a number of leads we were pursuing in relation to the search, the missing Malaysian Airlines Flight MH370. Namely, the electronic pulse signals detected by the Chinese ship Haixun 01 and an acoustic noise being pursued by the Australian defense vessel Ocean Shield in her current location. I stated that the Ocean Shield would be delayed from going to the approximate area where the Haixun 01 had detected the signals while she continued her own investigations.
Today I can report some very encouraging information which has unfolded over the last 24 hours. The towed pinger locator deployed from the Australian defense vessel Ocean Shield has detected signals consistent with those emitted by aircraft black boxes.
Two separate signal detections have occurred within the northern part of the defined search area. The first detection was held for approximately 2 hours and 20 minutes. The ship then lost contact before conducting a turn and attempting to re-acquire the signal.
The second detection on the return leg was held for approximately 13 minutes. On this occasion, two distinct pinger returns were audible. Significantly, this would be consistent with transmissions from both the flight data recorder and the cockpit voice recorder.
Clearly, this is a most promising lead. And probably in the search so far, it's probably the best information that we have had.
Again, I would ask all of you to treat this information cautiously and responsibly until such time as we can provide an unequivocal determination. We haven't found the aircraft yet; we need the confirmation. And I really stress this; it's very important.
Ocean Shield remains in the immediate area and continues to try and regain contact with the towed pinger locator. To this point, it has not been able to re-acquire the signals.
There are many steps yet before these detections can be positively verified as being from missing Flight MH370.
Firstly, we need to fix the position. Then the Ocean Shield can lower the autonomous underwater vehicle 'Bluefin 21' into the water and attempt to locate wreckage on the sea floor. Another source of evidence such as wreckage would verify this lead. The area in which the signals have been received has a depth of approximately 4,500 meters (15,000 feet). This is also the limit of capability of the autonomous underwater vehicle.
I need to be honest with you. It could take some days before the information is available to establish whether these detections can be confirmed as being from MH370.
In very deep oceanic water, nothing happens fast. Of course, I will update you once we have an unequivocal determination.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |